Sallaan kansanäänestys pakolaisista.

Mielestäni Sallassa pitäisi järjestää kansanäänestys siitä otetaanko kuntaan pakolaisia vai ei.Ilman puoluepolitikointia meidän pitäisi itse saada päättää näin tärkeästä jokaista kuntalaista koskevasta asiasta.Tällä hetkellä asia on liian harvojen päätettävissä.

17

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimialle

      Hyvä avaus! Hatun nosto rohkeasta avauksesta, uskalsi tehdä sen OMALLA NIMELLÄ !
      Sallalaiset kyllä arvostelevat,haukkuvat,nimittelevät, ym ym , mutta harva uskaltaa pistää nimensä alle, Jyrki Kantola uskaltaa, nostan hattua !!!!

    • aivanturhaa

      Aivan ääliö-avaus, meillä on edustuksellinen demokratia Suomessa. Kuntavaaleissa voi vaikuttaa kunnan asioihin, nuo kansanäänestykset on täysin turhia ja rahaa vieviä.

      • Nimimerkille aivanturhaa.Voisiko olla niin,että Sallan kunta säästäisi rahaa jos kansanäänestyksen tulos pakolaisille olisi kielteinen.Valtio korvaa pakolaisista aiheutuvat menot kolmelta ensimmäiseltä vuodelta,mutta tuskin kaikkea niitäkään.Oletko miettinyt,kuinka paljon kieltä osaamattomat,kirjoitustaidottomat,eri kulttuurista tulevat ihmiset tarvitsevat erillaisia tukipalveluja selviytyväkseen edes arjesta.Tämä kaikki maksaa paljon rahaa,joka jää kolmen vuoden perästä yksin Sallan kunnan maksettavaksi.Yksi erittäin tärkeä seikka on se,ettei meillä ole kunnassa edes POLIISIA jos onglmia syntyy.


      • jyrki.kantola kirjoitti:

        Nimimerkille aivanturhaa.Voisiko olla niin,että Sallan kunta säästäisi rahaa jos kansanäänestyksen tulos pakolaisille olisi kielteinen.Valtio korvaa pakolaisista aiheutuvat menot kolmelta ensimmäiseltä vuodelta,mutta tuskin kaikkea niitäkään.Oletko miettinyt,kuinka paljon kieltä osaamattomat,kirjoitustaidottomat,eri kulttuurista tulevat ihmiset tarvitsevat erillaisia tukipalveluja selviytyväkseen edes arjesta.Tämä kaikki maksaa paljon rahaa,joka jää kolmen vuoden perästä yksin Sallan kunnan maksettavaksi.Yksi erittäin tärkeä seikka on se,ettei meillä ole kunnassa edes POLIISIA jos onglmia syntyy.

        Jyrki Kantola on aivan oikeassa. Sallassakin näyttää siltä, että kunnanjohtaja auktoriteetillaan yrittää sumuttaa kuntalaisia. Hallituksen enemmistö on menossa tähän mukaan. Omaa tahtoa ei näytä olevan, eikä ilmeisesti tietoa. Rovaniemellä kaupunginjohtajan esitys toppasi hallitukseen, kun me perussuomalaiset toimme tosiasiat framille. Ei kannata kumartaa auktoriteetteja, vaan ajatella omilla aivoillaan. Rovaniemellä on tullut pakolaisista satojen tuhansia lisämenoja kunnalle ja on sellaisia piilomenoja em erikoissairanhoidossa, jotka eivät näy. Olen itse Rovaniemen perusturvalautakunnassa ja tiedän mistä kirjoitan. Meillä on omiakin huono-osaisia. Siellä on hyyssäreille töitä yllin kyllin. Se on helppo olla toisen lompsalla. Suomessa pitäisi oikestaan järjestää koko maan laajuinen kansanäänestys tästä asiasta. Ari Paldan


      • ääliöpersut
        ariproi54 kirjoitti:

        Jyrki Kantola on aivan oikeassa. Sallassakin näyttää siltä, että kunnanjohtaja auktoriteetillaan yrittää sumuttaa kuntalaisia. Hallituksen enemmistö on menossa tähän mukaan. Omaa tahtoa ei näytä olevan, eikä ilmeisesti tietoa. Rovaniemellä kaupunginjohtajan esitys toppasi hallitukseen, kun me perussuomalaiset toimme tosiasiat framille. Ei kannata kumartaa auktoriteetteja, vaan ajatella omilla aivoillaan. Rovaniemellä on tullut pakolaisista satojen tuhansia lisämenoja kunnalle ja on sellaisia piilomenoja em erikoissairanhoidossa, jotka eivät näy. Olen itse Rovaniemen perusturvalautakunnassa ja tiedän mistä kirjoitan. Meillä on omiakin huono-osaisia. Siellä on hyyssäreille töitä yllin kyllin. Se on helppo olla toisen lompsalla. Suomessa pitäisi oikestaan järjestää koko maan laajuinen kansanäänestys tästä asiasta. Ari Paldan

        Että persut, heh,heh, heh. persut alkaa olla katoavaa kansanperinnettä politiikassa.


      • ääliöpersut kirjoitti:

        Että persut, heh,heh, heh. persut alkaa olla katoavaa kansanperinnettä politiikassa.

        Näinhän ne nimimerkin takana olevat paskahousut kirjoittavat. En rupea ääliöiden kanssa sen enempää keskustelemaan.


      • ääliöpersut kirjoitti:

        Että persut, heh,heh, heh. persut alkaa olla katoavaa kansanperinnettä politiikassa.

        Kansanäänestykssessä ei ole kysymys siitä onko perussuomalainen tai minkään muunkaan puolueen kannattaja.Kysymys on siitä,mikä on Sallan kuntalaisten tahto.Jos kuntaan otetaan pakolaisia,niin se voi johtaa pahimmassa tapauksessa kunnan talouden romahtamiseen,ja sen jälkeen me tulemme olemaan todellakin kriisikunta.En ole vielä päässyt lukemaan niitä myönteisiä vaikutuksia,mitä pakolaisten ottamisella Sallaan olisi,joten haluaisin että joku esittäisi niitäkin,itse en ole niitä vielä löytänyt,vaikka ankarasti olen siltäkin kantilta asiaa miettinyt.


    • kylläpuolella

      Edelliselle, pelottaako ? Luulisi valtuuttettuja helpottavan kun kuulisi kuntalaisten mielipiteen.Äänestys ei olisi sitova , mutta neuvoa-antava. Aika kova päätös valtuutetuilta toimia kuntalaisten (enemmistön) tahdon vastaisesti.Tuo turhuus ja rahan tuhlaus on mitä surkein peruste olla järjestämättä kansanäänestystä , olemme sen verran suurten asioiden äärellä.

    • näin_voi_sanoa

      Eteläsuomessa on kuntia jotka ovat omavaraisia, ja vieläpä tilittävät muillekkin, he voivat sanoa mielipiteensä mitä tehdään. Salla kuitenkin on Suomen köyhempiä kuntia ja on suureltaosin napanuoran varassa. Eipä silloin paljon julmistella on vain mietittävä mitä vanha sananlasku sanoo, elikkä.
      KENEN LEIPÄÄ SYÖT SEN LAULUJA LAULAT

      • Edelliseen haluan sanoa,että Salla on yhtä itsenäinen kunta kuin kaikki muutkin Suomen kunnat.Valtio,tai mikään muukaan taho ei voi SUOMEN LAIN mukaan pakottaa kuntaa ottamaan vastaan pakolaisia jos kunta niin päättää.Haluatko sinä että,Salla köyhtyy vielä enemmän.


    • hömpääsevainon

      Meillä ei ole Suomessa tuollaista kansanäänestysperinnettä ja hyvä niin, koska sillä saadaan vain tunnepitoista tulosta äänestyksestä. Kansalla on harvoissa asioissa mielipiteensä tueksi tietoa asioista, tai seurauksista. Järki ei ole kansanäänestyksissä juurikaan käytössä, ja kuitenkin paras tulos saadaan aina kun on asia punnittu kaikilta kanteilta, ja kuultu asiantuntijoiden lausunnot päätösten seuraus vaikutuksista.

      • Miksi siitä ei voisi tulla perinne? Salla voisi näyttää esimerkkiä muille kunille,miten asijoita hoidetaan uudella tavalla.Kyllä kuntapäättäjilläkin voi olla tunteet mukana päätöksissä.Minä en aliarvioisi kuntalaisten järkiä,ja onko pakolaiskysymystä todella punnittu kaikilta kanteilta.Epäilen myös onko kaikilla kuntapäättäjillä tietoa sen enempää kuin meillä muillakaan,puhumattakaan päätösten mahdollisista seurauksista.Mitä tulee niinsanottuihin asiantuntioihin pakolaiskysymyksissä,niin heidän lausuntonsa tahtovat nyky Suomessa olla kovin yksipuolisia ja ohjailtuja.Nämä asiantuntijat tuovat kuntapäättäjille esille vain hyvät puolet, eikä koskaan huonoja.Pitää myös muistaa että niinsanottu kunnan etu,ei välttämättä ole KUNTALAISTEN ETU.


    • plusvaimiinus

      Niinpä, tuo kuulostaa asialliselta, tuo edellisen kommentoinnin viimeinen sana,VAIKUTUKSET ! Vaikutuksia on aivan varmasti ,positiivisiä , sekä nekatiivisiä , kumpiakin pitää pystyä arvioimaan avoimesti ja rehellisesti.

    • zxacvb

      tällä menolla se on kiikun kaakun,ei siihen auta pakolaiset vai sen takia kun niistä maksetaan vai se että lisää sossun pummeja,niitä näkyy olevan jo ennestään.

    • Poliisivalvoo
    • Oikeaajolinja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe