Hei. Päätin ny raapaista pientä tekstiä myös tänne.
Olen viimeiset vuodet hyvin aktiivisesti yrittänyt löytää rinnalleni naisen, ehkä vähän liikaakiin. Jos kelaan edellistä 3v takasinpäin, olen tapaillut/seurustellut neljän eri naisen kaa. Yhtä en laske mukaan, koska hänen kanssaan oli vain ja ainoastaan seksiä.
Syystä tai toisesta olen ollut parisuhteen/tapailun tukija, kuuntelija tai eräänlainen "psykologi". Toki tämä on vain minun mielipiteeni. Olen kuullut ja nähnyt hirveitä asioita, joita en koskaan uskonutkaan kuulevani. Olen usein jäänyt yksin, kun minulla on ollut hetkiä, milloin oisin tarvinnut kuuntelijaa. Olen kyllä keskustellut ja puhunut asioista eksieni kanssa. Mutta en ole saanut kaipaamaani vastakaikua, ehkä johtuen myös tapailemiani naisien omista vaikeuksista vielä käsitellä 100% omia kokemuksiaan. En tiedä.
Parempi olla yksin kuin parisuhteessa.
Haluan tasapainoisen ja vahvan naisen. Olen 29v, nuori ja suhtkomea mies. Uskon löytäväni pysyvän parisuhteen jossai vaiheessa tulevaisuutta, mutta nyt en jaksa vaan enää ees yrittää. Olen tavallaan ihan poikki. Olen antanut kaikkeni sen eteen, että naisen on hyvä olla ja mulle voi kertoa ihan kaiken.
Hyvä väki, oletteko joutuneet olemaan yksin suhteessa tai miks ette halua parisuhdetta nyt?
Mieluummin sinkku kuin parisuhteessa
46
536
Vastaukset
- UnelmaSirpa-Leena
Koskaan en ole ollut niin yksin kun ollessani parisuhteessa.Yksin on parempi olla yksin kuin kaksin yksin.Suuri helpotus on kun ei kaipaa parisuhdetta ja yksinollessani en koskaan tunne itseäni yksinäiseksi,mutta ollessani parisuhteessa olin pakahtua yksinäisyyteen.Jos ei tunne sielunveljeyttä kumppaniinsa suhde on rasite.
- kfdöakfököskf
Syksyllä tapailin yhtä tyttöä muutaman kuukauden ajan joka oli paperilla täydellinen pari minulle ja oli varmaan kaunein nainen jonka olen koskaan tavannut. Sanotaan, että hän oli ainakin ulkonäöllisesti aivan eri lajia kanssani. Hän oli ns. kiltti tyttö, oli yrittäin fiksu ja tulimme ihan hyvin juttuun, mutta suhde alkoi rasittamaan itseäni, koska hän oli kaikkien asioiden suhteen niin passiivinen. Olin aina kaikessa aloitteen tekijänä, keksin yhteiset tekemiset ja en yksinkertaisesti tuntenut läheisyyttä sen takia. Oli todella vaikea päätös, mutta suhde oli pakko lopettaa... kieltämättä olisin eronnut paljon aikaisemmin, jos hän olisi ollut vähemmän viehättävän näköinen eli olin hänen kanssaan paljolti pinnallisten syiden takia.
- uciifigguugugu
Selvisikö koskaan että mikä oli syynä käytökselle?
Passiivisuus on yksi aika oleellinen suhteen tappaja, onpa se passiivinen kumpaa sukupuolta vaan. Se on ihan tosi, että ei kukaan jaksa aina yksin vetää sitä suhdetta perässään ja koittaa pitää pinnalla. Kyllä sen toisenkin täytyy meloa mukana ja samaan suuntaan. :)
- kfdöakfököskf
uciifigguugugu kirjoitti:
Selvisikö koskaan että mikä oli syynä käytökselle?
Ei oikeastaan. Hän oli tavallaan erittäin normaali, mutta suhdeasioissa todella tietämätön. Meillä oli kyllä jonkinlaista läheisyyttä, mutta sekin tuli aina vain omasta aloitteestani. Hän oli jotenkin aina tottunut olemaan omissa oloissaan ja ei pystynyt viettämään aikaa muutamaa tuntia enempää ihmisten kanssa (olipa kyseessä ystävät, perhe tai minä). Kyllä puhuimme noista asioista ja yritin joustaa liiankin monessa asiassa, mutta koska asiaa ei voinut muuttaa niin päätimme jatkaa omille teillemme. Ehkä emme olleet vain oikeita henkilöitä toisillemme ja kenties hän pystyy seuraavassa suhteessaan näyttämään tunteensa paremmin.
" mutta suhdeasioissa todella tietämätön. "
Sullako se sitten on olemasa joku tieto siitä, millainen suhteen pitää olla?
" Olin aina kaikessa aloitteen tekijänä, keksin yhteiset tekemiset "
Ehkä sä olit teistä kahdesta vaan se ainoa joka edes kaipasi sitä kaikkea yhteistä tekemistä.- Älätyydypaskaan
Minullakin oli vastaava kokemus vuosia sitten nuoren naisen kanssa. Hän oli suhteellisen kokematon, mutta fiksun oloinen ja nättikin minun silmääni. Harmitti vietävästi että meillä oli yllättävän paljon yhteistä ja tulimme tietyllä tavalla toimeen. Hän oli vain todella passiivinen joka johti mm. kiusallisiin hiljaisiin hetkiin joka ylläripylläri oli hänen mielestään minun vikani. Hänellä oli myös läheisyyskammoa ja sosiaalisten tilanteiden ongelmia.
Päädyimme sitten vain kavereiksi ja totesimme että parempi ettei mitään sen erikoisempaa tulisikaan.
Tiedän edelleen että olisimme monessakin tapauksessa sopineet toisillemme suorastaan erinomaisesti. Ehkä jos elämäntilanteet (hän oli lähdössä vasta opiskelemaan) olisivat olleet hieman erilaiset tai hän ei olisi ollut niin nuori. - Älätyydypaskaan
scrg kirjoitti:
Ehkä sä olit teistä kahdesta vaan se ainoa joka edes kaipasi sitä kaikkea yhteistä tekemistä.scrg, miten sä saat väännettyä noista sanomisista noin?
Että jos joku vaikuttaa suhdeasioissa tietämättömältä niin kysyt henkilöltä että "säkö muka sitten tiedät mitä suhteet pitää olla?"
Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin: vastavuoroisuus
Tuo toinen jonkinlainen kuitti aloittajalle on sellainen "ei se sun seuraa ois kaivannukkaan!"
Mene takaisin nurkkaasi jos et osaa paremmin kommentoida ja vääntelet ihmisten sanoja. - kfdöakfököskf
scrg kirjoitti:
Ehkä sä olit teistä kahdesta vaan se ainoa joka edes kaipasi sitä kaikkea yhteistä tekemistä.Kyllä, minulla on tietoa millaisia asioita parisuhteissa on. Siihen kuuluu mm. vastavuoroisuus, kommunikointi ja läheisyys.
"Ehkä sä olit teistä kahdesta vaan se ainoa joka edes kaipasi sitä kaikkea yhteistä tekemistä. "
Tuota... totta kai pariskunnat haluavat tehdä ja kokea yhdessä asioista? Ja hän kyllä lähti innoissaan kaikkeen mukaan mitä satuinkin ehdottamaan. Siihen vaan kyllästyy aika nopeasti, jos itse joutuu koko ajan "johtamaan" suhdetta ja toinen vain tulee perässä mukana. Ei se ole oikea suhde. Älätyydypaskaan kirjoitti:
scrg, miten sä saat väännettyä noista sanomisista noin?
Että jos joku vaikuttaa suhdeasioissa tietämättömältä niin kysyt henkilöltä että "säkö muka sitten tiedät mitä suhteet pitää olla?"
Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin: vastavuoroisuus
Tuo toinen jonkinlainen kuitti aloittajalle on sellainen "ei se sun seuraa ois kaivannukkaan!"
Mene takaisin nurkkaasi jos et osaa paremmin kommentoida ja vääntelet ihmisten sanoja."Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin: vastavuoroisuus "
Täydellisen vastavuoroisuuden noudattaminen vaatii sitten kaksi hyvin samanlaista persoonaa. Muuten ajaudutaan siihen, että toinen saa sellaista kohtelua ja käsittelyä kuin itse haluaisi eikä itse sitä mitä toinen haluaisi vaikka haluaisitkin jotain muuta.
Ihmisiä on erilaisia. Yritän vaan antaa vähän spontaanin introvertin näkökulmaa, jolle harkitsevan ekstrovertin (noin MBTI termein ilmaistuna) kanssa eläminen ei varmasti sujuisi, vaikka olisi millaista feromonien ilotulitusta ja arvomaailmatkin sopisi yhteen.
"Ei se ole oikea suhde."
Eli teillä on tieto siitä millainen suhteen pitää olla:) Kaksi nyt vaan on sellainen lukumäärä. että siinä ei voi demokraattisesti tehdä enemmistöpäätöksiä joten oikeastaan on mahdotonta että molemmat tasavertaisesti "johtaisi" suhdetta.scrg kirjoitti:
"Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin: vastavuoroisuus "
Täydellisen vastavuoroisuuden noudattaminen vaatii sitten kaksi hyvin samanlaista persoonaa. Muuten ajaudutaan siihen, että toinen saa sellaista kohtelua ja käsittelyä kuin itse haluaisi eikä itse sitä mitä toinen haluaisi vaikka haluaisitkin jotain muuta.
Ihmisiä on erilaisia. Yritän vaan antaa vähän spontaanin introvertin näkökulmaa, jolle harkitsevan ekstrovertin (noin MBTI termein ilmaistuna) kanssa eläminen ei varmasti sujuisi, vaikka olisi millaista feromonien ilotulitusta ja arvomaailmatkin sopisi yhteen.
"Ei se ole oikea suhde."
Eli teillä on tieto siitä millainen suhteen pitää olla:) Kaksi nyt vaan on sellainen lukumäärä. että siinä ei voi demokraattisesti tehdä enemmistöpäätöksiä joten oikeastaan on mahdotonta että molemmat tasavertaisesti "johtaisi" suhdetta.Korjaus: "Täydellisen vastavuoroisuuden noudattaminen vaatii sitten kaksi hyvin samanlaista persoonaa. Muuten ajaudutaan siihen, että toinen saa sellaista kohtelua ja käsittelyä kuin itse haluaisi ja itse sitä mitä toinen haluaisi vaikka haluaisitkin jotain muuta."
sori siitä.- o__O_1
scrg kirjoitti:
"Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin: vastavuoroisuus "
"Ei se ole oikea suhde."
Eli teillä on tieto siitä millainen suhteen pitää olla:) Kaksi nyt vaan on sellainen lukumäärä. että siinä ei voi demokraattisesti tehdä enemmistöpäätöksiä joten oikeastaan on mahdotonta että molemmat tasavertaisesti "johtaisi" suhdetta.Oletko ollut koskaan suhteessa? :D Tuntuu vähän, että väittelet ihan perusasioista vain väittelemisen ilosta.
Olen joutunut olemaan yksin joissain suhteissa. Se henkinen yksin oleminen on minusta pahempaa, kuin fyysinen yksinoleminen. Toisesta pystyy olemaan fyysisesti erossa (alkuhuuman jälkeen) ihan hyvin, vaikka ihanaa on kun taas tulee luokse oltuaan pois.
Mutta jos henkisesti on yksin, niin se on raskasta.- Älätyydypaskaan
Hei, hyvä aloittaja!
Olen 35 mies ja sanonpa suoraan että oma kokemukseni nuorista naisista jotka kuitenkin sopisivat minulle muuten parhaiten koska elämäntilanteeni on hieman heitä vastaava ja tulen heidän kansaan paremmin toimeen kuin oman ikäisten jo "aloilleen asettuneiden aikuisuutta korostavien" kanssa että nuoret naiset tuonne 30 ikävuoteen saakka ovat nykyään täysin sekaisin.
Monella naisella on psyykkisiä ongelmia tai sitten jotain vanhaa karstaa vanhoista suhteista. Kaikkialla nähdään peikkoja ja miestä kohtaan ollaan epäluuloisia.
Naisilla on myös ollut hyvin epämääräisiä suhteita miehiin jotka selkeästi eivät heitä ansaitse ja siellä on aikamoista renttukikkelirinkeli pyöritystä ollut.
Naisilla vaikuttaa olevan todella himo myös menestyä ja äärimmäisen alhainen itsetunto jota pönkitetään ja "voimautetaan" erilaisilla asioilla jotka aiheuttavat huumaa tai sitten ollaan helvetin kunnianhimoisia opiskelujen/töiden suhteet.
Monella nuorella naisella on realiteetit täysin hukassa ja samaan aikaan toisaalta osa elää jonkinlaista "tää elämä on helppoo" kahvilaelämää kunnes taas uidaan jossain todella syvässä.
Itsehillintään monista naisista vaikuttaa olevan vaikea löytää ja ne hillitymmätkin rätväävät mm. seksillä ja etsivät jonkinlaisia "äärimmäisiä kokemuksia".
Sinulle annan sen ohjeen aloittaja että älä riko itseäsi enempää!!
Etsi joku joka pitää myös sinusta huolen. Tiedän että se voi tuntua vaikealta, mutta omakohtaisten kokemusten kautta opin että miten monilla naisilla on huikeita ongelmia ja itse osasin aina löytää ne jotka kaipaavat "pelastusta".
Nyt en enää ala enää kenenkään psykologiksi, sankariksi, personal traineriksi, remonttireiskaksi, kuskiksi tai miksikään muuksi.
Parisuhteen jonka me ansaitsemme (huomaan sinussa yhtäläisyyksiä minuun) on kumppanuus, vahva sellainen, naisen kanssa joka ei ole rikkonut myöskään itseään nussimalla ympäriinsä ja toisaalta omaa tarpeeksi itsearvostusta ja elämänhallintataitoja että suhteesta ei muodostu vain hänen pussiin pelaamista. Lisäksi itse koin paljon sitä että nainen ei osoittanut tarpeeksi välittävänsä, pitävänsä huolta myös minusta (osan naisten mielestä tämä on sitä miehen "äidin" etsimistä tai jos nainen ei tee näin niin miehessä on jotain vikaa vaikka tosiasiassa monet naiset ovat nykyään kylmiä tunteettomia robotteja jotka odottavat että joku huolehtii ja paijaa heitä eikä koskaan toisin päin).
Suurin ongelma vain on se että ne naiset joilla on noita taitoja ovat usein sitten myös nirsoja mm. miehen statuksen suhteen.
Itselläni statusta ei ole enkä sitä arvosta vaan täysin muita asioita niin käytännössä Suomesta sopivan tasapainoisen fiksun lapsettoman naisen löytäminen on enää mahdotonta.
Olet kuitenkin nuorempi joten sulla on vuosia etujasi. Etsi arvoisesi kumppani joka välittää myös sinusta.- triumph76
Suurin ongelma vain on se että ne naiset joilla on noita taitoja ovat usein sitten myös nirsoja tai varattuja äitejä.
- Älätyydypaskaan
Etsi siis kaltaisiasi ihmisiä seuraan niin sitä kautta voi onnistaa. "Yksin" tai sinkkuna usein voi olla enemmän aikaa ja tilaa myös itsellesi eikä tarvitse elää sen toisen kautta. Parisuhteet valitettavasti nykypäivänä usein heijastelevat enemmän naisen elämää kuin miehen.
Yhtenä vinkkinä annan kuitenkin että kannattaa pysyä aktiivisena.
Itsellä tuo aktiivisuus on laskenut joten ei oikeastaan enää tapaa naisia ylipäätään ja toisaalta vanhat kokemukset muualtakin kuin parisuhteista naisista (mm. kaveri- ja sisaruussuhteista, työelämästä jne.) että omat kykyni olla tekemisissä vastakkaisen sukupuolen kanssa muuta kuin pinnallisella ja kaverillisella tasolla ovat tuhoutuneet. Käytännössä siis oma sukupuolielämäni on tuhoutunut koska joskus yritin olla parisuhteissa joissa toisella osapuolella oli ongelmia sen kanssa.
Vanhemmalla iällä suhteet oman ikäisiin onnellista suhde-elämää ja lapsia saaneisiin ei enää kiinnosta joten todennäköisesti etsin nuoremman ulkomaalaisen naisen jossain vaiheessa.
Tsemppiä kuitenkin sinulle! - Älätyydypaskaan
triumph76 kirjoitti:
Suurin ongelma vain on se että ne naiset joilla on noita taitoja ovat usein sitten myös nirsoja tai varattuja äitejä.
Tuokin on totta. Minustakin on joskus olleet kiinnostuneet varatut ja nimenomaan joilla on ollut lapsia.
Jostain syystä vetoan sellaisiin naisiin (minulla kaiketi on jonkin sortin pehmeämpiä ja huolehtivan oloisia isällisiä ominaisuuksia). En kuitenkaan tahdo olla tekemisissä toisten miesten lasten kanssa. Tahdon ensin parisuhteen kaksistaan ja sitten vasta lapsia jos on tullakseen. - singleman29v
Wow "älätyydypaskaan". Kiitos viesteistä ja neuvoista. Samaistun aika lailla täysin kaikkeen, mitä juuri kirjoittelit. Tulen olemaan aktiivinen jatkossakin, mutta tällä hetkellä en koe olevani valmis siihen, mitä parisuhde vaatii. Otan nyt omaa aikaa ja tilaa, tarvitsen tätä itseni vuoksi. Ja olen nauttinut yksinolosta. Isosiskoni sanoi aika lailla tasan vuosi sitten, kun erosin edellisestä kunnon suhteesta, että et ole vielä tavannutkaan sellaista naista, joka ansaitsee sinut. Ja jaksan uskoa siihen, niin se kyllä onkin. Sen verran arvostan myös itseäni ihmisenä ja miehenä.
- Älätyydypaskaan
singleman29v kirjoitti:
Wow "älätyydypaskaan". Kiitos viesteistä ja neuvoista. Samaistun aika lailla täysin kaikkeen, mitä juuri kirjoittelit. Tulen olemaan aktiivinen jatkossakin, mutta tällä hetkellä en koe olevani valmis siihen, mitä parisuhde vaatii. Otan nyt omaa aikaa ja tilaa, tarvitsen tätä itseni vuoksi. Ja olen nauttinut yksinolosta. Isosiskoni sanoi aika lailla tasan vuosi sitten, kun erosin edellisestä kunnon suhteesta, että et ole vielä tavannutkaan sellaista naista, joka ansaitsee sinut. Ja jaksan uskoa siihen, niin se kyllä onkin. Sen verran arvostan myös itseäni ihmisenä ja miehenä.
En yleensä toivo mitään, mutta toivon että saat naisista hyviä kokemuksia ja löydät lopulta sen oman naisesi.
Muista aina itsekunnioitus ensin. Valitettavasti naisille opetetaan itsensä arvostamista nykyään paljon, mutta miehille vihjaillaan että naiset ovat suhteiden ja tunteiden jonkinlaisia "asiantuntijoita". Se ei vain pidä paikkaansa. Ihmissuhteiden hoitamiseen tarvitaan kuuntelukykyä ja fiksuutta joka monilta nuorilta naisilta puuttuu (osa toki johtuu heidän omista kokemuksistaan ja ympäristöstä).
Tärkeintä olisi löytää kumppani jonka kanssa voi lentää vapaasti eikä niin että se toinen on kuin riippakivi estäen sinun lentämisen tai toisaalta ei tue yhtään omalla siivellään kun sinun voimasi uupuvat.
Kannattaa pitää silmät auki ja myös kiinnittää huomiota itseensä sekä siihen mistä kiinnostuu ja kehen ihastuu. Pysyy erossa ihmisistä joilla on negatiivisia vaikutuksia tai että huomaat että he seuraavat samaa kaavaa kuin aiemmat suhteet. - nussiii
Onhan tuota jonkin sortin ahdistusta ilmassa enemmässä määrin nykyisin. Tilastoja aiheesta:
http://www.terveydenhoitajaliitto.fi/easydata/customers/sthl/files/th-paivat2013esitykset/suomalaisten_mielenterveys_suvisaari_08022013.pdf
Eli miehet vetää päihteitä, ja naiset ovat muuten vaan ahdistuneita. Tosin tässä on varmaan vahva merkitys myös sillä, että naiset hakeutuvat näissä asioissa hoitoon miehiä huomattavasti useammin--> Joten he näkyvät myös tilastoissa paremmin. Silti esim. kaikki itsensä tappaneet lähipiirissäni on miehiä. Kumma homma...
Siitä en olisi kovin varma, että naisten nussimiset mt häiriöihin kovin vahvasti liittyisivät. Moni masentunut akka/ukko ei tunnu nussivan ollenkaan, vaan kököttää ennemmin siellä himassa suojassa ihmisiltä. Mutta ei tietenkää koske kaikkia naisia. Särähtää vaan korvaan tuo nussimisten korostaminen aiheen yhteydessä. - Älätyydypaskaan
Nuoret naiset hakeutuvat himon vallassa suorastaan itsetuhoisiin suhteissiin yhä uudestaan sekä seksistä haetaan sitä syliä ja nautintoa jotta ahdistus häviäisi mikä vain johtaa todellisuudessa ahdistuksen lisääntymiseen.
- nussiii
Älätyydypaskaan kirjoitti:
Nuoret naiset hakeutuvat himon vallassa suorastaan itsetuhoisiin suhteissiin yhä uudestaan sekä seksistä haetaan sitä syliä ja nautintoa jotta ahdistus häviäisi mikä vain johtaa todellisuudessa ahdistuksen lisääntymiseen.
Pulloonko ne pitäisi pistää? Ja haluat kuitenkin itsekkin nussia niitä. Parisuhteissa. Tää on vaan aika mustavalkoinen ajatus, että aeimmat suhteet naisilla olisi olleet pelkkää paskaa, ja lähinnä sen seksin takia. Ja sinä tietenkin poikkeus sääntöön. Löytyy niitä ns. normaalejakin parisuhdehistorioita naisiltakin. Tosin itsekkin sanoit, että olet ilmeisesti vaan sattunut törmäämään harvinaisen rikkinäisiin yksilöihin sen osalta.
Ihan oikeassa olet siinä, että kannattaa etsiä sitä juuri itselle oikeaa, joka on valmis tulemaan myös sinua puolitiehen vastaan. Ja jolla on oma elämä raiteillaan, niin voi sitä parisuhteen rakentamistakin tukea, ilman turhaa painolastia. On niitä tuolla. Itsekkin olen törmännyt. Olen kanssa 30v ukko. Tarjonta akoille vaan on niin kovaa ja hektistä nykyisin, että tuntuu heille tulleen ähky sen kanssa.
MGTOW juttu on ihan fiksu linjaus nykydeittihommiin. Jos haluaa tämmöistä kulttihommaa hehkuttaa, vaikka kysymys nyt on ihan terveen itsetunnon ja järjen käytöstä. Eli miehet kanssa voisi keskittyä jatkossa enemmän itseensä. Kunhan ei nyt keskitytä samalla siihen akkojen dissaamiseen liikaa, ettei kaikki energia mene siihen. - Älätyydypaskaan
Enhän minä sanonut että ne olisivat olleet pelkkää paskaa ja seksin takia?
Kerroin vain että seksi ajaa ihmisiä yhteen sellaisten ihmisten kanssa joiden kanssa parisuhde ei toimi lainkaan.
En minä tässä ketään "dissaa" kerron vain olosuhteista joissa mies joutuu toimimaan. Kuten itsekkin snaoit akoille tarjonta on kovaa ja elämä hetkistä. Siitä varmaan johtuu osa heidän ongelmistaan.
Osalla miehistä kaiketi on se ongelma että eivät pääse parisuhteisiin tai saa seksiä. Itse taas valitan siitä että naiset vaikuttavat olevan kykemättömiä parisuhteisiin tai ovat suorastaan sekopäitä.
Minun kokemukseeni naisista vaikuttaa myös kaveri- jne. piiri joista olen saanut todella huonoja kokemuksia naisista.
Aloittajalle yritin teroittaa itsekunnioitusta ja tarkkaa arviota siitä ylipäätään kenen kanssa on tekemisissä. - nussii
"Enhän minä sanonut että ne olisivat olleet pelkkää paskaa ja seksin takia?
Kerroin vain että seksi ajaa ihmisiä yhteen sellaisten ihmisten kanssa joiden kanssa parisuhde ei toimi lainkaan.
En minä tässä ketään "dissaa" kerron vain olosuhteista joissa mies joutuu toimimaan. Kuten itsekkin snaoit akoille tarjonta on kovaa ja elämä hetkistä. Siitä varmaan johtuu osa heidän ongelmistaan."
No hyvä. Tuohon kun tarvitaan niitä miehiäkin. Ei ole sukupuolisidonnaista tämä seksin takia sopimattomien kanssa yhteen meno. Eli rauhallisesti vaan. Omassa kaveripiirissäni on aika tasaisesti niitä "sekopäitä" miehissä sekä naisissa. Naiset tosin vaan enemmän kuuluu jonkin diagnoosin piiriin. Miehet sitten taas menee narun jatkoksi tai tekee jotain muuta typerää.
Suurin osa kuitenkin on ihan täyspäisiä ja asiansa hoitavia ihmisiä. Sellaisia joita joku voisi kutsua jopa taviksiksi. - nussii
Mikä muuten sinua itseäsi on ajanut näihin tuhoisiin suhteisiin / suhteisiin tuhoisien naisten kanssa? Jos lopputulos on kuitenkin ollut alla kuvattu.
"Käytännössä siis oma sukupuolielämäni on tuhoutunut koska joskus yritin olla parisuhteissa joissa toisella osapuolella oli ongelmia sen kanssa.
Vanhemmalla iällä suhteet oman ikäisiin onnellista suhde-elämää ja lapsia saaneisiin ei enää kiinnosta joten todennäköisesti etsin nuoremman ulkomaalaisen naisen jossain vaiheessa."
Ja millä perusteella tuo ulkomaalainen nainen muuttaisi asiaa?
- Eräkettu
En koe tarvitsevani rinnalleni toista ihmistä...
Eikä siitä varmaan mitään tuu vaikka yrittäisinkin.. - Eräkettu
Tiäkkö meikä haluaa olla sade-iltana ihan rauhassa ja kattoa töllöstä jotain dokkaria. :D
Mieluiten petoeläin dokkaria kun nuo ötökät ei oikein kiinnosta..
Semmonen jossa on kylläinen värimaailma että pääsee töllöttimen ominaisuudet näytille. "Hyvä väki, oletteko joutuneet olemaan yksin suhteessa ... "
En tiedä lopulta, olenko joutunut vai saanut olla yksin ...
Käsitys suhteesta on varmaan vanhetessa muuttunut ja tullut kapeammaksi. Joskus on ollut ajatus kumppanuudesta, joka kattaa suunnilleen kaiken mutta voi olla ettei sellaisen toimimiseen ole mitään edellytyksiä. Kun vähän rajaa asioita, mitkä kuuluu suhteen "piiriin", niin vaatimukset sen kummemmin itselle kuin kumppanillekaan ei kasva kohtuuttomiksi.
Joka tapauksessa sinkkuelämän ja parisuhde-elämän paremmuus on niin fiftysixty, että molemmissa aina saa ja menettää jotain. Uskon toisaalta että suurin osa ihmisistä olisi enemmän parisuhdeihmisiä kuin itse olen ja siltä kantilta on aika ikävää että niin monet on tahtomattaan sinkkuja.Ehkäpä voisit mennä setvimään niitä ongelmiasi vaikka psykiatrille ja sama tietysti kaikille muillekkin ongelmaisille. Ei parisuhde voi olla mikään semmonen juttu mihin mennään nillittämään menneisyyttään. Nyt kuullostaa nimittäin ihan sellaiselta reppana kerholta tämä ketju. Setvikää asianne ensin yksin ja miettikää vasta joskus vuosien kuluttua sitä parisuhdetta, kun on ensin pää kunnossa ja tyhjennetty lukemattomista existä ja onnettomista parisuhteistaan ja niiden tuomasta pahasta olosta..Ja sit tää toinen juttu. Tottakait pitää olla paljon yhteistä, jos parisuhteeseen lähtee. Sillähän olen ihmetellyt, kun monet löytää sen elämänkumppanin hups vaan nopeasti. Valitettavasti ekana tulee mieleen, että on otettu tasan se joka on satuttu saamaan, sen kummemmin valikoimatta. No mutta tuossahan tuo on ihan nähtävillä mikä on lopputulos, kun ketjun aloittajan tekstiä lukee. Täyttä pelleilyä koko homma, kun ei ole mitään ideaa missään tekemisessä. Pää asia, että ihmiset saa sanoa olleensa parisuhteessa, ettei vaan vaikuta epänormaalilta. Hah hah.
- Älätyydypaskaan
^Kun ei osaa lukea eikä tulkita viestejä niin jälki on tämän näköistä.
- singleman29v
Joo en kommentoi tuota millään tavalla, koska stone81 ei ymmärtänyt tekstiäni.
Ps. Minulla ei ole ongelmia, mitä selvittää psykiatrilla. - Älätyydypaskaan
Ei kannata. Joku trolli tai ketjuissa on aina joku joka tietää paremmin kuin henkilö itse.
Psykiatrin (!) ehdottamasti tilanteessa jossa henkilö itse on yrittänyt auttaa kumppaneita ongelmissaan on jotain aika uskomatonta.
- rauhallisesti
Nuoressa ihmisessä vahvuus ei ole usein esiintyvä piirre. Nuorena itsetuntemus ei ole vielä huipussaan, ei ehkä olla ihan sinut itsensä kanssa ja epävarmuus vaivaa.
Elämä kasvattaa ja ihminen oppii. Ei nuorelta ihmiseltä voi odottaa sellaista itsevarmuutta kuin vanhemmalta ihmiseltä, yhdistettynä parikymppisen kehoon. Toiselle pitää antaa myös tilaa kasvaa ja aikuistua suhteessa, jos kyseessä ovat nuoret ihmiset.- Älätyydypaskaan
Nuorille naisille 25 ei tarvitse antaa mitään tilaa kasvaa ja aikuistua. Heidän tulisi osata jo olla fiksuja ja huomioonottavaisia sekä selvittäneen omat henkilökohtaiset ongelmansa.
Elämä ei välttämättä kasvata eikä ihminen opi mitään jos kukaan ei pakota. Nuorilla naisilla kukaan ei pakota koska aina löytää ottajia jaymmärtäjiä sekä pillun perässä juoksijoita. - rauhallisesti
Nuorille naisille 25 ei tarvitse antaa mitään tilaa kasvaa ja aikuistua. Heidän tulisi osata jo olla fiksuja ja huomioonottavaisia sekä selvittäneen omat henkilökohtaiset ongelmansa.
Elämä ei välttämättä kasvata eikä ihminen opi mitään jos kukaan ei pakota. Nuorilla naisilla kukaan ei pakota koska aina löytää ottajia jaymmärtäjiä sekä pillun perässä juoksijoita.Aloittajahan haikaili vahvaa naista. Fiksu ja huomioonottavainen ei ole synonyymi vahvalle. Fiksu ja huomioonottavainen voi olla, vaikka olisi vielä nuoruuden epävarmuuttakin. Jos ihminen on itsekäs kusipää, sille ei aikakaan voi mitään. Valitkaa paremmin parinne. Hyvä perse ja tissit ei riitä vielä seurusteluun.
- Älätyydypaskaan
rauhallisesti kirjoitti:
Aloittajahan haikaili vahvaa naista. Fiksu ja huomioonottavainen ei ole synonyymi vahvalle. Fiksu ja huomioonottavainen voi olla, vaikka olisi vielä nuoruuden epävarmuuttakin. Jos ihminen on itsekäs kusipää, sille ei aikakaan voi mitään. Valitkaa paremmin parinne. Hyvä perse ja tissit ei riitä vielä seurusteluun.
No mitä ihminen tekee "vahvalla naisella" joka ei ole myös fiksu ja huomioonottavainen?
Joo, valitaan, harmi vain että vapaista naisista tämä on jotain 0,1% luokkaa. - flowersreally
Elämä ei välttämättä kasvata eikä ihminen opi mitään jos kukaan ei pakota. Nuorilla naisilla kukaan ei pakota koska aina löytää ottajia jaymmärtäjiä sekä pillun perässä juoksijoita.Eiköhän jokainen selvitä omia ongelmiaan tasan niin kauan kuin tarvis on. Uusiakin ongelmia kun saattaa tupsahtaa 25 . Sitä itsekunnioitusta nääs.
- Älätyydypaskaan
flowersreally kirjoitti:
Eiköhän jokainen selvitä omia ongelmiaan tasan niin kauan kuin tarvis on. Uusiakin ongelmia kun saattaa tupsahtaa 25 . Sitä itsekunnioitusta nääs.
Jos et osaa tulla ihmissuhteissa toimeen fiksuudellasi, vuorovaikutuksellasi, kommunikaatiollasi ja vastavuoroisuudella 25 ikään mennessä niin olet menetetty peli.
Vaikka uusia "ongelmia" ilmeentyisi niin niistä selvitään juuri noilla edellä mainituilla.
- Keskenkasvuisia
Omista kokemuksista olen saanut melko monipuolisen näkemyksen alle 35 vuotiaiden pitempiaikaisesti sinkkuna olleiden naisten sielunelämään. Osa naisista on (kuten miehistäkin tietysti) hyvin hukassa oman itsensä sekä arjen- ja talouden hallinnan kanssa. Puuttuu niin itsetuntemusta, kuin kykyä tehdä oikeasuuntaisia päätöksiä omien etujen kannalta parhaalla ja kestävällä tavalla. Tähän, kun sotketaan mukaan omat asiansa hoitamaan kykenevä, empaattinen ja mentaalisesti vahva ihminen niin ihmekös tuo, että suhteen ylläpitämisen edellytykset ovat hataralla pohjalla. Itse en jaksa enää ryhtyä ohjaamaan tällaisia eksyneitä sieluja ja leikkimään lähivanhempaa joten elämää on jatkettava kuin tähänkin asti - itsenäisesti.
- Tsemppiäpojat
Luinntämän ketjun kirjoituksia. Kaikissa niissä oli tärkeitä asioita, mitä voisivat minkä ikäiset tahansa, parisuhteessa tai ei, miettiä. Mietin, missä on sana rakkaus. Ajattelen, että on ihanaa osata itse rakastaa toista. Sitten nuorten miesten kannattaisi sanoa toptykkänään naisten ongelmille, jos ne tulevat menneistä. Ette ole näiden naisten isiä, veljiä, terapeutteja. On inhimillistä odottaa tasavertaisuutta, vastavuoroisuutta. No, niillä nuorilla naisilla, joilla on takanaan muutama miessuhde, on voinut olla huono tsäkä: yksi on mustasukkainen, toinen dokaa liikaa, kolmas ei halua lasta, neljäs muuttuu aivan eri ihmiseksi, viides kuhertelun jälkeen halveksii naistaan ja vilkuilee ja flirttailee muiden kanssa, seitsemäs on väkivaltainen, kahdeksas ei osaa hoitaa taloutta, vaan rahaongelmat kasautuvat säntilliselle naiselle. Toki nämä naiset haluavat kertoa eron syyn, jos kysytte, onks ollut muita. Sitten on entisista poikakavereista umpimustasukkaisia miehiä.
Mutta suora puhe asioista olisi molemmin puolin parasta ja heti, jos rupeaa häiritsemään. Miehet keräävät sisälleen tunteita ja ajatuksia, kunnes koko kaaos on päällä.
Nuori nainen, jolla taas ei ole ollut suhteita ennen, vaistoaa miehen kokeneisuuden ja TUNTEE EPÄVARMUUTTA, joten nuorelta mieheltä kysyy ymmärrystä tajuta tämä. Rohkaiskaa, kannustakaa ja kertokaa omia toiveitanne. Voi olla, että jos nainen on lääpällään, niin miellyttämisen halu voi tehdä tahdottomaksi tai aloitekyvyttömäksi samoin menettämisen pelko.
Kandee pitää pariskuntaystävyyksiä yllä, siinä voi oppia miten ollaan yhdessä. Sosiaalisuuteen voi oppia vain muiden kanssa ollen. Kutsukaa te tuttuja pariskuntia kylään ja kyhätkää tarjottavaa, jos "ehtoisa emäntä" on kokematon ja epävarma.
Yksinäisyys voi olla kasvattavaakin. Täytyy tykätä itsestä, että osaa tykätä muista.
Aina sanon tämän, että elämä on opintomatka.- singleman29v
Hyvä, että kirjoitit. Eiköhän rakkaus ole se perusasia suhteessa. Kyse omalla kohdallani on lähinnä siitä, että eksien aiemmat kokemukset vaikuttaa niin vahvasti nykypäivään (=ei koske vain entisiä parisuhteita vaan elämän muita aiheita). Eli monesti ovat olleet tunne-elämältään todella kylmiä, ja se ei tule ilmi kuin vasta 1-3kk:n tapailun jälkeen. Koska eihän kaikki rupea latomaan henkilökohtaisia tarinoita samantein. Olen itse todella avoin, joten kerron kyllä jos jokin häiritsee.
Lähinnä, mitä on tullut miettineeksi, miksi olen ajautunut suhteisiin naisten kanssa, jotka ovat tavalla tai toisella henkisesti "sekaisin"? Kysymys lähinnä itselle, jota omassa tukiverkostossani (kaverit, sisarukset) olen pohtinut.
Ja mun on vaikea kuvitella suhdetta esim. nuoren 20v naisen kanssa, koska elämme erilaisessa elämäntilanteessa ja hyvin harvoin tulee mitään yhteisiä kiinnostuksen aiheita koettua. - N33
singleman29v kirjoitti:
Hyvä, että kirjoitit. Eiköhän rakkaus ole se perusasia suhteessa. Kyse omalla kohdallani on lähinnä siitä, että eksien aiemmat kokemukset vaikuttaa niin vahvasti nykypäivään (=ei koske vain entisiä parisuhteita vaan elämän muita aiheita). Eli monesti ovat olleet tunne-elämältään todella kylmiä, ja se ei tule ilmi kuin vasta 1-3kk:n tapailun jälkeen. Koska eihän kaikki rupea latomaan henkilökohtaisia tarinoita samantein. Olen itse todella avoin, joten kerron kyllä jos jokin häiritsee.
Lähinnä, mitä on tullut miettineeksi, miksi olen ajautunut suhteisiin naisten kanssa, jotka ovat tavalla tai toisella henkisesti "sekaisin"? Kysymys lähinnä itselle, jota omassa tukiverkostossani (kaverit, sisarukset) olen pohtinut.
Ja mun on vaikea kuvitella suhdetta esim. nuoren 20v naisen kanssa, koska elämme erilaisessa elämäntilanteessa ja hyvin harvoin tulee mitään yhteisiä kiinnostuksen aiheita koettua.Jokaisella on historiansa sitä ei pääse pakoon. Itse ainakin haluan jakaa sen niiltä osin kun toinen on kykenevä vastaanottamaan. Itselläni se ei ainakaan ole kovin ruusuinen (ei koske seurusteluhistoriaa). En silti halua työntää sitä painolastiksi toiselle, ymmärrystä ja hyväksyntää tietysti kaipaan, sitä että vaikka olen viallinen kelpaan silti ja toisinpäin. Traumat vaikuttaa siihen että ei ehkä osaa olla tarpeeksi läsnä tai läheinen jos työkalut siihen puuttuu, vaikka tahtoa olisikin, kutsutaan tätä sitten vaikka epävarmuudeksi. Ja vielä niinkin että kaikki eivät ole kovin sosiaalisia, itse olen introvertti. En jaksa kauheasti sosiaalisia tilanteita kun ne vievät niin paljon energiaa. Ja ei, tämä ei tarkoita sitä, etten pysty antamaan läheisyyttä parisuhteessa. Kumppanin pitäisi olla sen verran myötämielinen että antaa tilaa ja tukea ja hänen kanssaan pystyy puhumaan kaikesta. Keskustelu on kaiken avain, oli asia mikä vaan kukaan ei pysty toisen ajatuksia lukemaan. Kaikki ovat arvokkaita sellaisina kuin ovat. Toisille ei vain ole jaettu niitä parhaimpia kortteja. Itsensä tasapainoon saattaminen on tärkeää. Samoin itsetuntemus ja kyky havainnoida omat puutteet. Ensin pitää hyväksyä viat itsessään ja rakastaa itseään sitten voi rakastaa myös toista. Kai se on sitä henkistä kasvua mitä pitää tehdä. Kokemukset tietysti opettaa. En tiedä onko parempi etsiä ja löytää, vai luottaa siihen että jotain tulee vastaan. Itse tyydyn tällä erää olemaan sinkku
- Tsemppiäpojat2
N33 hyvin kirjoitit. Kyllähän sitten, kun molemmat päättävät olla yhdessä, avaudutaan jo enemmän. Joskus olen miettinyt, että kannattaako skipata todellakaan kaikkea toiselle. Voiko siitä tulla myös lyömäase jossain kriisissä. Ehkä silloin voi kertoa, jos toinen hämmästelee selitykset. Saa sitä itseään suojella. Ei tarvitse olla roskis eikä tarvitse kaikkea kokemaansa purkaa. Ihmistä myöten.
Singleman29<- en oikein ymmärtänyt...siis oletko ruotinut tyttöystäviäsi muiden kanssa selän takana. Ovatko he todella sekaisin vai vaan epävarmoja sinusta tai omista tunteistaan. Jos etsit täydellistä, sisäpiirisi hyväksymää, voi olla, että menee aikaa. Kuuntelisit sydämesi ääntä ja kysy tytöltä, miksi hän käyttäytyy niin ja niin ja saat myös tietoa itsestäsi. Mutta pyydä, ettei mitään draamaa. Kokematon nainen voi leikkiä kovista, jos ei halua näyttää epävarmuuttaan, kokemattomuuttaan. Mutta voihan olla, ettet ihan oikeasti ole löytänyt sitä oikeaa. Kyllä rakkaus vie jalat alta ja silloin kaikenlaiset vaatimukset rapisee ja järkikin on koetuksella. N33 kirjoitti:
Jokaisella on historiansa sitä ei pääse pakoon. Itse ainakin haluan jakaa sen niiltä osin kun toinen on kykenevä vastaanottamaan. Itselläni se ei ainakaan ole kovin ruusuinen (ei koske seurusteluhistoriaa). En silti halua työntää sitä painolastiksi toiselle, ymmärrystä ja hyväksyntää tietysti kaipaan, sitä että vaikka olen viallinen kelpaan silti ja toisinpäin. Traumat vaikuttaa siihen että ei ehkä osaa olla tarpeeksi läsnä tai läheinen jos työkalut siihen puuttuu, vaikka tahtoa olisikin, kutsutaan tätä sitten vaikka epävarmuudeksi. Ja vielä niinkin että kaikki eivät ole kovin sosiaalisia, itse olen introvertti. En jaksa kauheasti sosiaalisia tilanteita kun ne vievät niin paljon energiaa. Ja ei, tämä ei tarkoita sitä, etten pysty antamaan läheisyyttä parisuhteessa. Kumppanin pitäisi olla sen verran myötämielinen että antaa tilaa ja tukea ja hänen kanssaan pystyy puhumaan kaikesta. Keskustelu on kaiken avain, oli asia mikä vaan kukaan ei pysty toisen ajatuksia lukemaan. Kaikki ovat arvokkaita sellaisina kuin ovat. Toisille ei vain ole jaettu niitä parhaimpia kortteja. Itsensä tasapainoon saattaminen on tärkeää. Samoin itsetuntemus ja kyky havainnoida omat puutteet. Ensin pitää hyväksyä viat itsessään ja rakastaa itseään sitten voi rakastaa myös toista. Kai se on sitä henkistä kasvua mitä pitää tehdä. Kokemukset tietysti opettaa. En tiedä onko parempi etsiä ja löytää, vai luottaa siihen että jotain tulee vastaan. Itse tyydyn tällä erää olemaan sinkku
Itse en haluaisi kuulla sanaakaan naisen ex parisuhteista ja hänen ex miehistään.
Mielellään pyrkisin unohtamaan, että niitä on koskaan ollutkaan. Pitäkää ne omana tietonanne ja jos ei onnistu, niin psykiatrit kyllä kuuntelee noita ongelmia. Kyynisyys. Sitä olen sanonut, että sitä ne karille ajetut parisuhteet aiheuttaa, kuten ollaan tässä ketjussa kuultu. Ei mitään hyvää. Ongelmia ja traumoja vain.- singleman29v
N33 kirjoitti kyl hyvin.
Ja Tsemppiäpojat2, "Singleman29<- en oikein ymmärtänyt...siis oletko ruotinut tyttöystäviäsi muiden kanssa selän takana. Ovatko he todella sekaisin vai vaan epävarmoja sinusta tai omista tunteistaan. Jos etsit täydellistä, sisäpiirisi hyväksymää, voi olla, että menee aikaa. Kuuntelisit sydämesi ääntä ja kysy tytöltä, miksi hän käyttäytyy niin ja niin ja saat myös tietoa itsestäsi."
Et saa koko kuvaa minusta, koska en täällä vitsi kaikkea yksityiskohtaisesti kertoa. Mutta en ole suhteen aikana keskustellut kavereiden ym muiden kanssa, vain eron jälkeen vain ja ainoastaan parhaan kaverini ja siskoni kanssa. Siellä on ollut mm. itsemurhan yritystä jne. Sen tarkemmin en ala tätä ruotimaan :) En etsi sisäpiirini hyväksyntää, toki toivon että tuleva naiseni tulee lähimmäisteni kanssa toimeen. Olen aina kuunnellut sydäntä, mutta näin jälkikäteen ajateltuna en mä ees ole tavannut vielä sitä minun sielunkumppania kenen kanssa jakaa elämä...
Ja stone81, otat nyt kantaa vain edellisiin suhteisiin ja miten ne on mennyt. En itsekään halua niistä välttämättä tietää ollenkaan, mutta silloin haluan, jos naisen tunne-elämää ja käyttäytymistä ohjaa edellisten suhteiden epäonnistumiset.
Kiitoksia kaikille viesteistä. Lopetan tähän. Hyvää kesää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002