Kolesteroli-Kovanen vauhdissa....

jallukolalla

HS kirjoitti:
Kolesteroli imeytyy eri tavalla eri ihmisiin – lääkäri vastaa, montako kananmunaa kannattaa päivässä syödä

Sisätautien erikoislääkärin, professori Petri Kovasen mukaan kananmunan muodikkuus on osittain seurausta siitä, että ihmiset haluavat välttää hiilihydraatteja

http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1467253004830

VHH syyllinen kanamunien liikasyöntiin?

sirnitsa kirjoitti:
Pohjois-Karjala-projektissa oli ohjeistettu kaksi supermyrkkyä -voi ja kananmuna. Seuraavassa Karjalan piirakan sen ajan resepti: Riisipuuro keitetään rasvattomaan maitoon. Munavoihin käytetään margariinia ja kananmunasta vain valkuainen. Haluttaessa voidaan vielä keventää raejuustolla!

Nämä olivat niitä puskalaisten ohjeita ihan painetussa sanassa.

30

1989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveellistäkin

      Tottahan se on että ravinnon kolesteroli imeytyy eri ihmisiin eri lailla. Ne joille ruoka ei nosta kolesterolia niin voivat vapaasti karpata, mutta ne toiset taas ei!

      • johan_pomppas

      • HeikkiJuntti

        Eikös tämä waina ole näitä karppaus foorumin idiootteja, pyyleviä tätejä


      • P-.Athena

        Minun tuttavani kehui, miten valtavasti
        oli laihtunut karppauksen avulla.
        Jääkaapin kyljessä varoittava lista
        vihanneksien hiilihydraateista.
        Tämä täti on ja on ollut aina kuin tynnyri;
        pyörien eteenpäin vatsa ja hartiat samassa mitassa.
        Ei pitäisi saarnata karppauksen ainoasta autuaaksi
        saamisesta, kun on vuosikymmenet samoissa mitoissa.


      • minun-mielipide
        HeikkiJuntti kirjoitti:

        Eikös tämä waina ole näitä karppaus foorumin idiootteja, pyyleviä tätejä

        Sinä ole tämän karppaus foorumin idiootti hyvä Pekka kakkonen.

        Pyrit mustamaalaan toisten maineta, joka todistaa sinun hyvä Pekka olevan hyvin sairas ihminen (päästä). Anteeksi vain, mutta tämä on ainoa totuus


    • real-Heikki

      Ravinnosta imeytyvä kolesteroli on aika minimaalista kirjoitti Hesari mitä hyvänsä. Jos syö kovin kolesteroli pitoista ruokaa, niin ihmisen oma kolesteroli tuotanto vastaavasti laskee tai päinvastoin. Ihmisen oma systeemi tietää kuinka paljon kukakin tarvitsee kolesterolia.
      Lääkkeillä ei pidä mennä kolesteroli tasoja rassaamaan.
      Jos lääkkeillä lasketaan kolesteroli alle 5 mmol/l:n, niin suojaus sydäntauteihin on jotain 0,2 %:n luokkaa, mutta samaan aikaan kolesterolin ollessa alhaalla muut sairauden lisääntyy, kuten diabetes tai syöpä.. Tämä on tilastollinen fakta.
      Kenellä on korkea kolesteroli, elävät pitempään ja ovat terveempiä.
      Jos ihminen syö oikein, niin ihmisen systeemissä ei ole mitään, jota pitäisi alkaa lääkkeillä hoitaa.
      Asiallista tietoa löytyy Netistä tai kirjastosta.
      Mutta jos tykkää lääkkeistä, niin se onkin sitten aivan toinen juttu. Sellaisiakin henkilöitä on.

      • Juntin_Arto

        Taas näitä junttimaisia valheita kirjoittaa yksinkertainen sähkömies.


      • iyiyilii
        Juntin_Arto kirjoitti:

        Taas näitä junttimaisia valheita kirjoittaa yksinkertainen sähkömies.

        Juntti on varmaan sellainen henkilö joka on ottanut ehdottomaksi uskonkappaleeksi perusteettomasta höpöoppia kuten tää ruma kolesterolioppi. Järkevä seuraa aikakauden ilmiöitä ja uutisvirtoja. Harkintaa.


      • real-Heikki
        Juntin_Arto kirjoitti:

        Taas näitä junttimaisia valheita kirjoittaa yksinkertainen sähkömies.

        Älä pura minuun sairauttasi.
        VHH auttaa myös sinun tapauksessa eli mielenterveydessä.
        Sen sijaa, että olet jatkuvasti herjaamassa, voisit tutustua vaihtoehtoiseen hoitoon, mutta käsityskykysi ei ilmeisesti riitä siihen, jota pyrit todistelemaan.


      • Pekka-vitonen

        Paska Pekka kirjoittelee minun nimisa peklkkäää paskaa


      • eiainalääkettä

        Minulla on ollut kolesteroliarvot koholla ihan parikymppisestä eli yli kaksikymmentä vuotta. Minulle on tarjottu useaan kertaan lääkitystä, mutta olen kieltäytynyt, koska en tunne tarvitsevani lääkkeitä.
        Olen ennemmin ali- kuin ylipainoinen, harrastan liikuntaa säännöllisesti ja syön terveellisesti = kaikkea kohtuudella. Olen TODELLA HARVOIN sairas. Viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana ei yhtään sairauspoissaolopäivää. Työkaverit on sitä jo ihmetelly, että miten jollain voi olla näin hyvä vastutustuskyky.
        Veriarvot on viitearvoja! Ehkä toisen elimistö vaan on toisenlainen ja minunki tapauksessa nämä arvot minulle ominaiset.


      • hpv10
        eiainalääkettä kirjoitti:

        Minulla on ollut kolesteroliarvot koholla ihan parikymppisestä eli yli kaksikymmentä vuotta. Minulle on tarjottu useaan kertaan lääkitystä, mutta olen kieltäytynyt, koska en tunne tarvitsevani lääkkeitä.
        Olen ennemmin ali- kuin ylipainoinen, harrastan liikuntaa säännöllisesti ja syön terveellisesti = kaikkea kohtuudella. Olen TODELLA HARVOIN sairas. Viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana ei yhtään sairauspoissaolopäivää. Työkaverit on sitä jo ihmetelly, että miten jollain voi olla näin hyvä vastutustuskyky.
        Veriarvot on viitearvoja! Ehkä toisen elimistö vaan on toisenlainen ja minunki tapauksessa nämä arvot minulle ominaiset.

        Huonot kolesteroliarvot lisäävät valtimoiden ahtautumista eikä tuota huomaa masta kun valtimot ovat melko ummessa. Kaikilla valitettavasti terveellisetkään elämäntavat eivät auta. Hoikkuus ei sinällään takaa hyviä kolesteroliarvoja, tuossa on isot henkilökohtaiset erot jopa ravinnon suhteen.

        En itsekään söisi kolesterolilääkkeitä jos ei olisi muita sairauksia tai riskitekijöitä jos kolesterolitasot olisivat vain hiukan koholla.


    • Liikkukaa_tekin

      Pyyleviä tätejä tai ei -Olen huomannut että moni kolesterolista puhuva ei edes tiedä omaa kolesteroliaa ja asiaan suhtaudutaan kuin uskontoon. Kolesterolitestit voi ostaa vaikka netistä (LDL ja kokonaiskolesteroli) jotta siä voi tarkkailla kotona. Oma tilanne on se että se minkä syön, kulutan nopeasti =pyöräilen :)

      • hpv10

        Liikunta parantaa kyllä kolesteroliarvoja mutta vain tietyissä rajoissa ja hoikallakin voi olla huonot kolesteroliarvot. Tyypillisenä tapauksena suomalainen metsuri vuonna 1970, raskas ruumiillinen työ ja hoikka mutta kolesteroliarvot erittäin huonot.


      • Arvooppauudestaan
        hpv10 kirjoitti:

        Liikunta parantaa kyllä kolesteroliarvoja mutta vain tietyissä rajoissa ja hoikallakin voi olla huonot kolesteroliarvot. Tyypillisenä tapauksena suomalainen metsuri vuonna 1970, raskas ruumiillinen työ ja hoikka mutta kolesteroliarvot erittäin huonot.

        "Tyypillisenä tapauksena suomalainen metsuri vuonna 1970, raskas ruumiillinen työ ja hoikka mutta kolesteroliarvot erittäin huonot."

        Hyvin tressaantunutta porukkaa ei muuta! (saivat mielinmäärin temmeltää vitivalkoisessa lumessa ja vaativat vielä palkkaa)

        "kolesteroliarvot erittäin huonot" Mulla oli 4,6 ja tukos tuli!!

        Autoklinikka tutkimus todisti notta miehillä olis ihanteellinen 5-7. Samaa kielii myös Kendicksin kokoama Euroopan tilasto.

        Miksi ihmeessä ei julkaista sydänpotilaitten kolesteroliarvoja? Olis yksinkertaista käväistä puhaltamassa arkiston pölyjä ja karu totuus tulisi esille.


      • hpv10
        Arvooppauudestaan kirjoitti:

        "Tyypillisenä tapauksena suomalainen metsuri vuonna 1970, raskas ruumiillinen työ ja hoikka mutta kolesteroliarvot erittäin huonot."

        Hyvin tressaantunutta porukkaa ei muuta! (saivat mielinmäärin temmeltää vitivalkoisessa lumessa ja vaativat vielä palkkaa)

        "kolesteroliarvot erittäin huonot" Mulla oli 4,6 ja tukos tuli!!

        Autoklinikka tutkimus todisti notta miehillä olis ihanteellinen 5-7. Samaa kielii myös Kendicksin kokoama Euroopan tilasto.

        Miksi ihmeessä ei julkaista sydänpotilaitten kolesteroliarvoja? Olis yksinkertaista käväistä puhaltamassa arkiston pölyjä ja karu totuus tulisi esille.

        Autopklinikkatutkimus koski noilta osin vain vanhuksia. Sairastaminen kun laskee tehokkaasti kolesteroliarvoja ja erityisesti kun ihmisen elintoiminnot hiipuvat niin kolesterolin takaisinottokin vähenee.

        No tutkijathan juuri toimivat niin, että mitataan joukolta ihmisiä säännöllisesti kolesteroliarvot ja seurataan miten heille käy. Näin on saatu selville se, että mitä korkeampi LDL-kolesteroli sitä todennäköisempi sydänkohtaus on. Kohtauksen jälkeen ei kannata mitata koska kohtaus laskee kolesteroliarvoja.

        Suunilleen puolet sydänkohtauksen saaneista omaa ns. normaalit kolesteroliarvot eli ei se suositusarvoissa pysyminen riitä vaan suosituksen pitäisi olla matalampi eli kokonaiskolesterolin pitäisi olla alle 4 ja LDL alle 1.8 mmol/l. Niillä, joilla on sitten huonommat kolesteroliarvot kuin suositusarvot niin kohtauksen todennäköisyys on huomattavasti suurempi.

        Jos kokonaiskolesteroli on 4.6 mmol/l niin LDL lienee 3 mmol/l tms. Tuo ei ole mitenkään hyvä arvo, vasta alle 1.8 suojaa hyvin.


      • Tieteellinenjulkaisu
        hpv10 kirjoitti:

        Liikunta parantaa kyllä kolesteroliarvoja mutta vain tietyissä rajoissa ja hoikallakin voi olla huonot kolesteroliarvot. Tyypillisenä tapauksena suomalainen metsuri vuonna 1970, raskas ruumiillinen työ ja hoikka mutta kolesteroliarvot erittäin huonot.

        Taulukossa tekee hyvin selväksi, että tyydyttyneen rasvan saanti ei ole mitään tekemistä sen kanssa sepelvltimotaudeilla kuolemantapauksia missään maassa Euroopassa. Itse yleensä yhdistys on täysin käänteinen eli enemmän tyydyttyneitä rasvoja syöt, sitä alhaisempi sepelvaltimotaudin (CHD). Kaksikymmentä kertaa niin alhainen Ranskassa, kuten Georgia, vaikka ranskalainen syö kolme kertaa niin paljon tyydyttyneitä rasvoja. Tämä on tietenkin täysin ristiriidassa kaikki mitä koskaan lukenut siitä, mitä vaikutuksia kyllästetty rasvan sydänsairauksiin.

        https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiW9oTgw5nOAhXlJZoKHfxoAq44ChAWCCEwAQ&url=https://drmalcolmkendrick.org/category/dr-malcolm-kendrick/&usg=AFQjCNHdS_8pwwnCPJl36zLjI3NSRHyDMg&sig2=KsDrZ1pVb1MD-C56M1SzNQ


      • hpv10
        Tieteellinenjulkaisu kirjoitti:

        Taulukossa tekee hyvin selväksi, että tyydyttyneen rasvan saanti ei ole mitään tekemistä sen kanssa sepelvltimotaudeilla kuolemantapauksia missään maassa Euroopassa. Itse yleensä yhdistys on täysin käänteinen eli enemmän tyydyttyneitä rasvoja syöt, sitä alhaisempi sepelvaltimotaudin (CHD). Kaksikymmentä kertaa niin alhainen Ranskassa, kuten Georgia, vaikka ranskalainen syö kolme kertaa niin paljon tyydyttyneitä rasvoja. Tämä on tietenkin täysin ristiriidassa kaikki mitä koskaan lukenut siitä, mitä vaikutuksia kyllästetty rasvan sydänsairauksiin.

        https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiW9oTgw5nOAhXlJZoKHfxoAq44ChAWCCEwAQ&url=https://drmalcolmkendrick.org/category/dr-malcolm-kendrick/&usg=AFQjCNHdS_8pwwnCPJl36zLjI3NSRHyDMg&sig2=KsDrZ1pVb1MD-C56M1SzNQ

        Tilastoilla ei voi todistaa mitään. Esimerkiksi kuolinsyytilastoinnissa on isot maakohtaiset erot. Jos seurataan samankaltaista väestöä niin ihmiset, joilla on korkeampi LDL saavat useammin sydäntaudin.

        Tyydytetty rasva huonontaa vain hiukan kolesteroliarvoja. Sen sijaan tyydyttymätön rasvasva parantaa niitä huomattavasti joten siksi ihmisille suositellaan kasviöljyjä voin sijaan.


      • hpv10
        Tieteellinenjulkaisu kirjoitti:

        Taulukossa tekee hyvin selväksi, että tyydyttyneen rasvan saanti ei ole mitään tekemistä sen kanssa sepelvltimotaudeilla kuolemantapauksia missään maassa Euroopassa. Itse yleensä yhdistys on täysin käänteinen eli enemmän tyydyttyneitä rasvoja syöt, sitä alhaisempi sepelvaltimotaudin (CHD). Kaksikymmentä kertaa niin alhainen Ranskassa, kuten Georgia, vaikka ranskalainen syö kolme kertaa niin paljon tyydyttyneitä rasvoja. Tämä on tietenkin täysin ristiriidassa kaikki mitä koskaan lukenut siitä, mitä vaikutuksia kyllästetty rasvan sydänsairauksiin.

        https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiW9oTgw5nOAhXlJZoKHfxoAq44ChAWCCEwAQ&url=https://drmalcolmkendrick.org/category/dr-malcolm-kendrick/&usg=AFQjCNHdS_8pwwnCPJl36zLjI3NSRHyDMg&sig2=KsDrZ1pVb1MD-C56M1SzNQ

        Täältä voit lukea mitä mieltä asiantuntijat ovat ranskalaisesta paradoksista:
        http://www.nytimes.com/1999/06/22/health/personal-health-paradox-or-not-cholesterol-in-france-is-on-the-rise.html?pagewanted=all

        Itselle oli yllättävä tieto, että ranskalaisten kolesteroliarvot olivat paremmat kuin brittien aina 1980-luvulle asti. Ranskalaista paradoksia selitetään siis:
        1) aikatekijällä eli ranskalaisten kolesteroliarvot ovat olleet nousussa ja muualla laskussa.
        2) kuidun saannilla
        3) maltillisella punaviinin juonnilla vs. raskas viikonloppuryyppääminen
        4) pähkinöiden syönnillä
        5) monityydyttymättömän rasvan saannilla. Ranskalaiset syövät 2 kertaa enemmän monityydyttymätöntä rasvaa kuin britit.
        6) runsaalla folaatin saannilla. Ranskalaiset syövät enemmän hedelmiä ja vihreitä vihanneksia kuin britit.
        7) matallalla glykeemisellä kuormalla, ranskalaiset syövät vähemmän prosessoituja hiilihydraatteja kuin amerikkalaiset.
        8) juusto. Jostain syystä juusto on terveellisempää kuin muut rasvaiset maitotuotteet.
        9) hanhenmaksa. Siinäkin rasvakoostumus on hyvä.
        10) pienet annoskoot.

        Artikkeli ei siis ole tieteellisestä julkaisusta vaan toimittajan (varsin ansioituneesti) asiantuntijoilta saaduista tiedoista koostama. Pohjana on kyllä tieteellinen artikkeli.


    • minun-mielipide

      Kolesteroliarvoilla voi pyyhkiä takapuolta. Tietysti jos haluaa syödään statiineja, niin se on jokaisen oma asia ja riski heikentää terveyttään.
      Lue Uffe Ravnskovin tai William Davin:n kirjat niin käsityksesi muuttu. Hei eivät ole lääketehtaiden lobbareita.
      Jos lukee vai yhden käden tietoa, niin käsitys on kovin yksipuolista. Jos ei lue mitään, niin keskustelu menee metsään

      • hpv10

        Luettu ja täyttä potaskaa. Jos on yhtään lukenut asiasta muualta niin huomaa heti, että minkäänlaisia todisteita ei kumpikaan esitä.

        Suosittaisin perehtymään tähän viralliseen linjaan eikä roikkumaan pelkästään näissä vaihtoehtolääkäreissä.


      • minun-mielipide
        hpv10 kirjoitti:

        Luettu ja täyttä potaskaa. Jos on yhtään lukenut asiasta muualta niin huomaa heti, että minkäänlaisia todisteita ei kumpikaan esitä.

        Suosittaisin perehtymään tähän viralliseen linjaan eikä roikkumaan pelkästään näissä vaihtoehtolääkäreissä.

        Tarkoitat, että olet paremmin perillä asioista kuin professori Ravnskov tai tri Davis? Ilmankos täällä olet puolustamassa statiinien myyntiä. Onnittelen.
        Minä olen eri mieltä kanssasi, mutta maailma on vapaa mielipiteille.
        Terve ihminen ei tarvitse mitään lääkkeitä, mutta statiineja tyrkytetään myös terveille jopa lapsille seurauksista välittämättä. Hyvin usein statiinit aiheutta sivuvaikutuksia, joita sitten aletaa hoitamaan muilla lääkkeillä. Tämäkö on sinun käsitys kolesterolista


    • VierestäViedään

      mikäli kolesteroli arvot on nuoresta asti liki kymmenen niin viiskymppisenä on ohitusleikiaus jo tehty ellei ole jo kuollut!!!

      • Arvooppauudestaan

        Työtuttavani jääpi eläkkeelle niin ikä on jo 65 ja kolet on pyörinyt kympissä.


      • VierestäViedään

        Poikkeus vahvistaa säännön ja naisilla viimeistään 70 v sydäri noilla lukemilla!
        Minun tilastoni perustui muutamaan työkaveriin ja tuttavaan joista osa tupakoi tai oli joskus tupakoinut ja se lisäsi riskiä vielä lisää.


      • hpv10
        VierestäViedään kirjoitti:

        Poikkeus vahvistaa säännön ja naisilla viimeistään 70 v sydäri noilla lukemilla!
        Minun tilastoni perustui muutamaan työkaveriin ja tuttavaan joista osa tupakoi tai oli joskus tupakoinut ja se lisäsi riskiä vielä lisää.

        Kyse on todennäköisyyksistä. Huonot kolesteroliarvot lisäävät sydänkohtauksia mutta kaikki eivät saa sydänkohtausta nuorena vaikka yleensä tällaiset ihmiset saavatkin sydänkohtauksen nuorena. Tuon takia LDL-kolesterolia nimitetään sydänkohtauksien riskitekijäksi eikä syyksi. Tuollaisista kolesteroliarvoista kärsivät kärsivät yleensä familiaalisesta hyperkolesterolemiasta:
        http://www.ebm-guidelines.com/dtk/syd/avaa?p_artikkeli=syd00311

        Elinikäennuste ilman hoitoa on sitten huono:
        http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=nix00310

        'Miehillä sydänkohtaus ennen 45, naisilla ennen 55'. FH on arka paikka näille kolesteroliskeptikoille koska heissä ei ole muuta vikaa kuin se, että LDL-kolesteroli on tavattoman korkea ja sydänkohtaukset tavottoman yleisiä.


      • minun-mielipide
        VierestäViedään kirjoitti:

        Poikkeus vahvistaa säännön ja naisilla viimeistään 70 v sydäri noilla lukemilla!
        Minun tilastoni perustui muutamaan työkaveriin ja tuttavaan joista osa tupakoi tai oli joskus tupakoinut ja se lisäsi riskiä vielä lisää.

        Suurin osa sydäriin kuoleista on ns normaali (5 mmol/l) kolesteroli, tämä sanotaan muun muassa Utriaisen keräämissä tilastoissa.


      • tilastooo

        Johtunee siitä että kympin kolesteroli väkeä on vähän verrattuna vitoisiin, mutta sairastuneita kymppikerholaisia kyllä on prosentuaalisesti enempi!


      • minun-mielipide
        tilastooo kirjoitti:

        Johtunee siitä että kympin kolesteroli väkeä on vähän verrattuna vitoisiin, mutta sairastuneita kymppikerholaisia kyllä on prosentuaalisesti enempi!

        Osa syynä on se, että jos lääkkeillä lasketaan kolesterolia, niin potilas ei kuole sydäriin vaan todennäköisesti johonkin muuhun sairauteen, tämä on tilastollisesti osoitettu.. Kolesteroli suojaa ihmistä. Tilastollisesti on osoitettu, että ihmisen kolesterolin ollessa liian alhaalla, muut sairaudet, kuten syöpä, diabetes iskee


      • tilastoo
        minun-mielipide kirjoitti:

        Osa syynä on se, että jos lääkkeillä lasketaan kolesterolia, niin potilas ei kuole sydäriin vaan todennäköisesti johonkin muuhun sairauteen, tämä on tilastollisesti osoitettu.. Kolesteroli suojaa ihmistä. Tilastollisesti on osoitettu, että ihmisen kolesterolin ollessa liian alhaalla, muut sairaudet, kuten syöpä, diabetes iskee

        Terveellinen kolesteroli lienee siinä 4-6 välillä yli ja ali niin geenivika mikä voi sairastuttaa mihin vaan! Lääkkeilä laskettu arvo on joskus paikallaan, tiedä sitten onko väliä kuoleeko sydäriin vai johonkin muuhun!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      173
      2950
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      429
      2345
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      46
      2254
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      130
      1580
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1370
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      131
      1355
    7. Hallitus käy seuraavaksi palkansaajien sunnuntailisien kimppuun

      Vuoro-ja sunnuntaityötä tekeville työntekijöille, muun muassa hoitajille, poliiseille, kaupan työntekijöille jne. on luv
      Maailman menoa
      251
      1295
    8. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      30
      1269
    9. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1223
    10. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      11
      1183
    Aihe