YksinköLoppuelämä?

ylikävelty

Olen noin kolmenkymmen ikäinen nainen,yksinhuoltaja. Kaksi edellistä pidempää suhdettani ovat olleet kumpaisetkin väkivallalla kyllästettyjä ja käyn terapian avulla tapahtumia läpi. Nyt kuitenkin olen alkanut pelätä,että en enää koskaan uskalla kohdata miehiä-en uskaltaisi vaikka tahtoisinkin,niin kovia pelkoja miehiä kohtaan suhteet minuun jättivät. Onko näistä mahdollista toipua ja löytää vielä luottamus vastakkaiseen sukupuoleen vai onko vain todettava,ettei yksinkertaisesti ole mahdollista löytää ketään,joka ei pettäisi,jättäisi,lyttäisi,pieksisi mennen tullen,raiskaisi,halveksisi jnejne... Omanarvontunne on niin olemattomissa tällä hetkellä,kun en enää ihan teinikään ole,että unelma tavallisesta perhe-elämästä alkaa kadota horisonttiin... :( Kertokaa te kokemuksianne,joilla on ollut traumaattisia suhteita,miten teidän toipumisenne ja elämänne on kulkenut erosta eteenpäin?

18

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selviytynyt

      Sun on mahdollista selvitä tosta ja rakastua vielä joskus. Mutta sä tarviit aikaa ja sä tarviit sitä että löydät oman arvosi. On joku syy siihen miksi ajaudut väkivaltaisiin suhteisiin? Etsi sitä syytä...kivoja miehiä on jotka ei ikinä tekis mitään sellasta. Nyt vaan toivut kaikesta ja alat eka rakastaan ittees. Selvisin itsekin väkivaltaisesta suhteesta ja pääsin siitä yli.

      • ylikävelty

        :) Kiitos tästä -varmasti olet vahvempi ihminen,kuin ennen kokemuksiasi :)


    • asiatääneen

      Kaikki alkaa Rakkaudesta Sinuun itseesi. Ihminen on yhtäaikaa universiumin parhain virheiden toistaja sekä paras selviytyjä. Itse miehenä en ole varma onko toinen nainen samasta tilanteesta paras tai oikea apu....Itse olen elänyt kilometreihin nähden pitkän elämän monella mittapuulla ja aina jaksaa pienen hetken ihmetyttää miten yhenlaiset ihmiset löytää toisenlaiset, ja eräänlaiset ei koskaan ketään. Mukavat naiset löytää paskat äijät ja pitää kiinni kuin magneetit, hyvät tyypit on aina yksin.

      Useammasta vinkkelistä asiaa ihmetelleenä aatteen että iso ongelma on hyväksynnän saamisessa ja sitä antaa parhaiten satuttava käsi joka joskus silittää....Sitä silitystä ei voita rakasta silitys koska se silitys on lupaus siitä ettei sama käsi satuta(ainakaan 10 minuuttiin) ja se on kiva ihana rakasta uskoa.

      Naisen kokema yksi lyönti on uhriksi joutumista, naisen samalta mieheltä on uhrina pysymistä, naisen muilta miehitä on uhriksi päättämistä. Ei täällä naiset kerro siitä paljoa, toiset kuolee ja toiset alistuu siihen ja alistaa lapsena.
      Samaan aikaan tuhansia hemmetin mukavia miehiä elää ilman naista j haaveilee rakkaudesta, mutta se on biologiaa myös vaikka se ois kipeä myöntää.

      • ylikävelty

        Voisin tietenkin avata kaikkia taustojani ja saada täällä hirvittävän läjän säälipisteitä,mutta en ole kiinnostunut sellaisesta. Asiat eivät ole niin kamalan yksioikoisia,että yksi lyönti on uhrina oloa,seuraavat uhrina pysymistä ja vieläpä päättämistä.. Ei noin,ei ollenkaan,kovin kärjistettyä. Sen voin tietysti kertoa,että uskonto oli suurin tekijä siinä,että jäin avioliittoni vuosiksi ja lopulta,kun olin ollut tässä umpikujassa liian kauan,tuli elämääni eräs,joka ajoi ulos elämästäni tuon ensimmäisen "pienemmän" nyrkin,vaan tilalle tuli toinen ja vielä vieraissa hyppäävä paskiainen,jolle tulin raskaaksi. Surullistahan on tämä,etten osannut kuvitella saman toistuvan (Haukutte typeräksi,niin kai sitten,mutta joskus ihminen joka on vuosikaudet lapsesta lähtien ollut uskonlahkossa hukaten identiteettinsä ja saanut päänsä täyteen joutavia höpinöitä Jumalan rangaistuksista liittyen naisen asemaan seurakunnassa,helvetin tuomioon jos menet eroamaan jne.eikä vain kykene enää näkemään itseään selkeästi ja arvokkaana. Jos se psykologinen tosiasia jotakuta ärsyttää,voisi tietenkin jättää kommentoimatta,sillä ei kukan toinen ole minulle yhtä ankara ja arvosteleva,kuin itse olen itselleni.),olenhan ollut hyvin luottavainen ja uskonut Jumalan rakkauteen ja huolenpitoon kaikessa. Olen toki näistä jo kasvanut irti,mutta kysymykseni koskeekin lähinnä sitä,että kuinka voin uskaltaa enää luottaa yhteenkään mieheen? Vaikka luottaisinkin,en varmaankaan näkisi totuutta tuosta toisesta,pelkään kaiken toistuvan uudelleen. Silmittömän väkivallan aiheuttama trauma kun on sellainen asia,että se syö fiksummankin ihmisen elävältä,jos ei sitä vastaan taistele. Kertokaa te miehet;tällainen nainen kuin minä,joka ei koskaan ole kokenut tervettä,normaalia ihmissuhdetta,voisinko edes sellaisen löytää? Vaikka maailmassa olisi tuhansia mukavia miehiä,jotka eivät milloinkaan tekisi naiselle väkivaltaa,miksi he minut haluaisivat? En kaipaa edes sitä kumppania,kun vain saisin joskus kokea olevani jollekulle miehelle tärkeä ja arvokas ihminen vaikka vain ystävänä :/ Vielä,jos joku uskovainen nuori nyt sattuisi lukemaan tätä palstaa,niin pyydän:älä mene seurustelukumppanisi kanssa naimisiin vain koska lahkossa ollaan mieltä,että esiaviollinen seksi on synti. Sitähän se ei ole,vaan se,että loukkaa ja satuttaa toista tietentahtoen-riisukaa ne ruusunpunaiset lasit päästänne ja katsokaa maailmaa-ja kas,kupla puhkeaa.


    • Hmmihmettelen

      Ilkeä todeta miksi te otatte sen väkivaltaisen narsistin mieheksenne, koska te naiset viisastutte?
      Miksi tavallinen kiltti mies kelpaa joka ei varmasti lyö eikä ryyppää?

      • ylikävelty

        Niin,en nyt vain oikein tiedä,että missä ne mukavat tavalliset kiltit miehet viettävät aikaansa? Jospa olisikin joku joskus eteeni sellainen tullutkin,vain sitä olisin niin hartaasti elämältäni halunnut-mukavan,luotettavan,kivan,turvallisen miehen,joka rakastaa ja haluaa rakentaa yhteistä elämää-edes ulkonäköä en koskaan ole nirsosti katsonut,vaikka minua on kauniiksikin aikoinaan mainittu :/Ja nyt nämä kokemukseni estävät minua enää suhtautumasta miehiin normaalisti elikkäs aika vaikea ongelmahan se.. Ehkäpä tämän tajuaminen osittain auttaa karsimaan ne epäkelvot yksilöt,mene ja tiedä tai kenties lähden reppu selässä kiertämään maailmaa,kuten vanhaksipiiaksi jättäytynyt tätini teki :) Ja hän on sentään elänyt todella mielenkiintoisen elämän!


      • E-ukko

        Miehistä valtaosa on hyvinkin kunnollisia ja onnettomia nyrkin heiluttajia. Ovat myös kovin tavallisia ja sykähdyksiä jahtamaan opetettujen naisten mielestä varmasti myös tylsiä. Kumma homma kun tämä pitää aina naisille kertoa, kun pyörivät jännäkarusellissa ja sitten nenä vinossa ihmettelevät, että mikäköhän meni vikaan. Miehet taas heti tietänevät, että mikä miestyyppi on taas brändännyt omaa sukupuolta.

        Itse tunnen ison kirjon miehiä ja vain muutamat ovat sellaisia, joiden voisi uumoilla ehkä joskus läsäyttävän tai jokunen on tainnut niin huhupuheiden perusteella tehdäkin. Kaikkia yhdistää eriasteinen kusipäisyys ja suosio naisten keskuudessa. Ovat myös sen verran kovia ja komeita, ettei heitä enemmistön toimesta naureskella takaisin puuhun apinoimaan vaan annetaan tilaa mellastaa. Onkin jotenkin käsittämätöntä, miten tuollainen öyhötys oikein vetoaa naisiin.


      • tapsakanervamaki
        ylikävelty kirjoitti:

        Niin,en nyt vain oikein tiedä,että missä ne mukavat tavalliset kiltit miehet viettävät aikaansa? Jospa olisikin joku joskus eteeni sellainen tullutkin,vain sitä olisin niin hartaasti elämältäni halunnut-mukavan,luotettavan,kivan,turvallisen miehen,joka rakastaa ja haluaa rakentaa yhteistä elämää-edes ulkonäköä en koskaan ole nirsosti katsonut,vaikka minua on kauniiksikin aikoinaan mainittu :/Ja nyt nämä kokemukseni estävät minua enää suhtautumasta miehiin normaalisti elikkäs aika vaikea ongelmahan se.. Ehkäpä tämän tajuaminen osittain auttaa karsimaan ne epäkelvot yksilöt,mene ja tiedä tai kenties lähden reppu selässä kiertämään maailmaa,kuten vanhaksipiiaksi jättäytynyt tätini teki :) Ja hän on sentään elänyt todella mielenkiintoisen elämän!

        Ni mie oon alkoholistin jättämä, ku en ryypänny niin paljon kuin se olisi halunnut, kuitenkin kotona 5v poika josta piti huoli pitää ja yritin auttaa eksää eron jälkeenkin nii paskat sain niskaan


    • Oppeliini1

      Etkö todellakaan tajua että sinun pääasiallisin velvollisuutesi yksinhuoltajana on huolellisesti ja harkiten hankkima(t) lapsesi.
      Olet jo tarpseeksi usein toiminut idioottien mgneettina, olet kertomasi mukaan haalinut lähellesi vain miehiä jotka ovat vinksahtaneita. Joten, eikö todellakin olisi parasta sekä sinulle että lapse(i)llesi jättää miehet täysin pois kuvioista.

      Tarkasteleppa arvojasi ja moraaliasi oilein suurennuslasin läpi: huomaatko miten paljon rauhallisempaa, arvokkaampaa ja älykkäämpä elämäsi vain lastesi kanssa voisi olla-ilman haalimiasi idioottimiehiä!

      Kokoa itsesi siksi arvostetuksi yksilöksi jollaisena sinä olet syntynyt. Kehitä sitä - opi uutta, opeta lapsiasi, vietä heidän kanssaan laatuaikaa innostaen ja auttaen heitä henkisesti eteenpäin. Sinä et pysty ( ei kukaan muukaan!) siihen kodissa jossa ei ole rauhallinen ja rakastava ilmapiiri.
      Oikeastaan sinulla ei ole oikeutta tuhota lastesi sielunelämää!
      Valitsemalla pahoinpitelijöitä kotiisi, teet hirveää hallaa lapsillesi. Maksu valinnoistasi on aivan liian kallis sinulle, lapsillesi ja koko yhteiskunnalle.

      Kun lapsesi ovat omillaan, voit alkaa hakea uutta miestä taas elämääsi. Toivottavasti siinä vaiheessa arvojärjestyksi on paljon paljon korkeammalla tasolla!

      • yksinköloppuelämä

        Voi kiitos nyt kovasti tästäkin ei-niin-rakentavasta-kommentista- kylläpä tuli hyvä mieli,vaan näinhän hiukan heikompilahjaiset saavat hetkellisen tyydytyksen kuvitellessaan olevansa jotakin parempaa..Voi jättää kommentoimatta,kun ei mitään asiaa ole. Se helvetti jossa olen elänyt olisi sinulta jäänyt kestämättä,narun jatkona keikkuisit,sen voin luvata :) Jätin mainitsematta,että se olen nimenomaisesti minä,joka olen lapsista huolehtinut ja heidät väkivaltaa kokemasta varjellut,heidät asettanut aina etusijalle,tapahtuipa muuten mitä tahansa. Sen hinta oli tosin todella kova: lapsen antaminen huostaan ja vuosia mustamaalaamista viranomaisten taholta,kaiken sosiaalisen elämän menettäminen,yhteiskunnan elätiksi joutuminen,vielä useita vuosia kestävä terapia,kodittomaksikin jouduin ensimmäisen eroni aikaan. Minut jätettiin täydelisen yksin,kun en synnytyssairaalasta uskaltanut kotiini vauvan kanssa mennä,lopputulos:huostaanotto. Ja ei,minä en käytä alkoholia,en harrasta rikollista toimintaa,ei en rakastunut ex-mieheeni koska ajattelin hänen olevan "jännä",vaan päinvastoin!!! Mikä sinä oikein luulet olevasi? Ryömi koloosi,hus!


      • Oppeliini1

        Voi sinua reppanaa. Jouduitko raiskausten kohteiksi täysin ventovieraiden miesten taholta? Saivatko lapsesi noista alkunsa?
        Vai valitsitko sinä itse nuo miehet?

        NykySuomessa on vaikeaa kenenkään naisen vasten omaa tahtoaan tulla raskaaksi. JA olla saamatta ulkopuolista apua.
        Kenen syyksi sinä laitat miestesi valinnan?
        Nämä asiat kuulostavat kovilta sanottuina suoraan, mutta sinun ON PAKKO ottaa ohjakset omiin käsiisi ja valta seurasi eritavalla. Olet saanut jo liian tuntuvasti kokea mitä tähänastiset valintasi ovat saaneet aikaan.

        Eikö jo riitä?

        Nauti lapsistasi, unohda KAIKKI miehet! Seksin puutteeseen kukaan ei ole kuollut, vääränlainen seksi tappa sekä sisäisesti ja ulkoisesti, kuten olet saanut huomata.

        Sinulle kuuluu kaunis, rauhallinen elämä, aivan kuin kenelle muulle tahaansa. Mutta jos jatkat samoja " ystävien" valintakaavoja käyttäen, lapsistasi tulee tuolla käsittelyllä hermovikaisia ( Ellei tuo ole jo tapahtunut!) j a sinä sekopäisenä joudut hautaan ennen aikojaan.

        Onko tuo mitä sinä haluat rauhallisuuden , kauneuden ja itsensä ja lasten kehittämisen sijasta?

        Ajattele hyvä nainen, ajattele oikein syvällisesti ja muuta kurssiasi!


      • yksinköloppuelämä
        Oppeliini1 kirjoitti:

        Voi sinua reppanaa. Jouduitko raiskausten kohteiksi täysin ventovieraiden miesten taholta? Saivatko lapsesi noista alkunsa?
        Vai valitsitko sinä itse nuo miehet?

        NykySuomessa on vaikeaa kenenkään naisen vasten omaa tahtoaan tulla raskaaksi. JA olla saamatta ulkopuolista apua.
        Kenen syyksi sinä laitat miestesi valinnan?
        Nämä asiat kuulostavat kovilta sanottuina suoraan, mutta sinun ON PAKKO ottaa ohjakset omiin käsiisi ja valta seurasi eritavalla. Olet saanut jo liian tuntuvasti kokea mitä tähänastiset valintasi ovat saaneet aikaan.

        Eikö jo riitä?

        Nauti lapsistasi, unohda KAIKKI miehet! Seksin puutteeseen kukaan ei ole kuollut, vääränlainen seksi tappa sekä sisäisesti ja ulkoisesti, kuten olet saanut huomata.

        Sinulle kuuluu kaunis, rauhallinen elämä, aivan kuin kenelle muulle tahaansa. Mutta jos jatkat samoja " ystävien" valintakaavoja käyttäen, lapsistasi tulee tuolla käsittelyllä hermovikaisia ( Ellei tuo ole jo tapahtunut!) j a sinä sekopäisenä joudut hautaan ennen aikojaan.

        Onko tuo mitä sinä haluat rauhallisuuden , kauneuden ja itsensä ja lasten kehittämisen sijasta?

        Ajattele hyvä nainen, ajattele oikein syvällisesti ja muuta kurssiasi!

        Hei sinä vähä-älyinen ja kaikki muut samalla tavalla ajattelevat! Meneekö ihminen naimisiin tietoisena toisen osapuolen väkivaltaisista taipumuksista? Tervejärkinen ei niin tee,kuten en tehnyt minäkään! Minulle avioliitto oli pyhä asia,siksi kituutin niin kauan ja kyllä,silloin en nuorena tyttönä tiennyt,mitä on väkivaltainen parisuhde!!! Tämän toisen jätin sittemmin totuuden paljastuttua,että tuliko nyt selväksi? Onko sinua koskaan kunnolla hakattu? Onko sinut yritetty tappaa? Jos ei,ole hyvä ja puhu sellaisesta mistä edes ymmärrät jotain.


    • Kunnollinen-mies

      On meitä turvallisia hyviä miehiäkin mutta naiset ei sellaisia halua vaan ne haluaa hakkaavan idiootin

    • rumilus-kertaa-sata

      Mitä siellä terapiassa puhuttiin. Varmaan sitä että naiset usein valitsee huonon miehen koska eivät tutustu sen luonteeseen. Komea mies tulee vastaan ja nainen ihastuu ja luulee niiden olevan automaattisesti hyviä luonteeltaa. Ei niistä terapioista ole naisille mitään hyötyä. Miehet on luonteeltaan erilaisia, toiset on kilttejä ja toiset paskoja väkivaltaisia. Tutkimuskin on osoittanut että nainen valitsee niitä renttuja ja väkivaltaisia miehiä. Kiltti on tylsä ja paska on jännä ja nainen valitsee paskan miehen.

    • pop987

      Jos olisit ennen lapsien tekoa laittanut ilmoituksen treffipalstalle, olisit saanut noin 250 vastausta, joista 248 kilteiltä miehiltä, mutta yllättäen vaan se yksi kusipää olisi kiinnostanut niistä sinua.
      Näin se vaan menee.
      Nimi. olen kusipään takia jätetty kiltti mies..josta exäni sitten erosi lapsen ja 2 vuoden jälkeen.

    • Opinviimein

      Olen ollut kahdessa väkivaltaisessa suhteessa, en ihan noin raaoissa kuin sinä kuitenkaan. Mutta olin liian kauan molemmissa koska aluksi uskoin ettei se toistu(typerää varsinkin toisessa suhteessa kun olisi pitänyt tietää paremmin) ja sitten aloin uskoa etten ansainnut parempaa. Lasta en onneksi saanut heidän kanssaan. Aluksi kannattaa opetella rakastamaan itseään ja keskittyä omaan henkiseen parantumiseen, vasta sen jälkeen kannattaa miettiä parisuhdetta. Mutta tosiaan kannattaa tutustua ensi pitemmän aikaa toiseen varovasti. Jos toinen lyö(tai mitään muuta väkivaltaista, oli sitten henkistä tai fyysistä) sen yhden kerran, parempi välittömästi erota. Mutta koska usein väkivaltaiset miehet haluavat sellaisen naisen jolla on huono itseluottamus, on yleensä helpompi välttää menemästä samaan lankaan jos on hyvä itseluottamus. Itse eheydyn pikkuhiljaa mutta aikaa se vie. Eli rakasta itseäsi niin paljon ettet anna kenenkään kohdella itseäsi huonosti. Mieti mitä neuvoisit parhaalle ystävällesi vastaavassa tilanteessa.

      • Kunnollinen-mies

        et sinä rakasta itseäsi vaikka niin uskottelet. Et tiedä edes mitä oikea rakkaus on. Rakastat kun sinua kohdellaan huonosti etkä koskaan tule löytämään sellaista miestä joka kohtelee sinua hyvin.


      • yksinköloppuelämä
        Kunnollinen-mies kirjoitti:

        et sinä rakasta itseäsi vaikka niin uskottelet. Et tiedä edes mitä oikea rakkaus on. Rakastat kun sinua kohdellaan huonosti etkä koskaan tule löytämään sellaista miestä joka kohtelee sinua hyvin.

        Taas yksi "kunnollinen mies" joka puhuu täyttä tuubaa.. "opinviimein" kommentoi kauniisti ja hyvin,tuomitsematta ja viisaasti. Nämä muut täällä kyllä osoittivat sen,että mitä vähemmän elämänkokemusta,sitä enemmän kusta päässä. Ja tulen noudattamaan annettua neuvoa:Rakasta itseäsi,kuten lähimmäistäsi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe