Tornion Pullo-Eki kerää pullot ja pitää nuorison ojennuksessa: ”Mie olen niinku kuningas, portit on auki, ja autot väistävät kyllä!”
Erkki Rissanen eli Pullo-Eki kiertää Tornion katuja kellon ympäri pullojen perässä. On kiertänyt jo 50 vuotta. Siinä sivussa hän kerää roskat ja pitää nuorison ojennuksessa.
http://seura.fi/puheenaihe/tornion-pullo-eki-keraa-pullot-pitaa-nuorison-ojennuksessa-mie-niinku-kuningas-portit-auki-autot-vaistavat-kylla/
Pullo-Eki on Kuningas!!!
48
1150
Vastaukset
- 2200ekk
Maksaako Tornion kaupunki palkkaa Pullo-Ekille esim. 2200€/kk hänen kaupungille ja koko seutukunnalle tekemästään fantastisesta ja todella upeasta työstä???:)
- KiitosAhkeruudesta
Kaupungin puolesta hävettää kyllä sanoa, ei saa centtiäkään...
- ViiriKunniakirja
KiitosAhkeruudesta kirjoitti:
Kaupungin puolesta hävettää kyllä sanoa, ei saa centtiäkään...
Eikö ole ihanaa saada viiri ja kunniakirja???:D
- aivan_ihanaa
ViiriKunniakirja kirjoitti:
Eikö ole ihanaa saada viiri ja kunniakirja???:D
Olisivat antaneet ennemmin vaikka tikkarin, siitäkin on enemmän hyötyä.
- kaupunginmies
Ei maksa mitään mutta kunnioitusta on saanut siltä taholta se on halpaa. Eki on jo nyt Tornion Kuningas ja autonsa nähtävyys.
- Seurattujavaiettu
Eki on Legenda isolla ällällä. Kerran pantiin pulloihin merkit, niin kuljetti samoja pulloja viikonpäivät välillä keskusta-rantakartano (nyk.työvoimalasäätiö).
- suvvvaitsevainen
Et kai ole pahansuopa. Osaa Eki ja ymmärtää saattoi juonekkaana huomata ja älytti.
- MeriLapinKuningas
Torniolainen Erkki Rissanen eli Pullo-Eki kerää työkseen tyhjiä pulloja ja pitää kaupungin siinä sivussa puhtaana roskista.
Kaikkien tuntema Eki on aamuisin aina liikkeellä ennen kuin useimmat ovat edes heränneet. Jos hän käy koluamassa myös länsinaapurin puolella.
Pullo- ja purkkisaaliit ovat joskus uskomattoman suuria. Parhaimmillaan on yhdestä paikasta tullut korjatuksi kasseihin 2080 purkkia.
Eki on matkustellut pullorahoillaan ympäri maailmaa. Mieleenpainuvimpia kohteita ovat olleet Saudi-Arabia, Dominikaaninen tasavalta ja New York.
Pulloja keräillessään Rissanen myös siistii jätteistä niin grillin ympäristön kuin uimarannan. "Puhtaanapitolaitos Eki" on saanut työstään myös Tornion kaupungin tunnustuksen.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/12/17/tornion-pullo-eki - musteparta
Onko kuninkaalla hovinsa. Onko Late hovinarri.
- pfkåwkf
Pullo-Eki mitä ihmeellistä siinä on? Vähän yksinkertainen vain ,ei sen kummempaa.
- mallikansalaineneki
Eipä erkki makaa tyhjänpanttina, niinko moni muu jokka nostelee perse levällään sossun tukia. Sais moni ottaa mallia vanhan kansan tyypistä, joka ei almuila elä vaan ahkeroi.hyvä eki!!!
- mpwmpw
Tyhmä rehkii, viisas pääsee vähemmällä.
- mallipahyvinkin
Muuten hyvä ajatus mutta kun niistä pulloista ei kerry eläkettä, ja Eki kerkiää jo kerätä kaikki pois.
- sauveikko
mpwmpw kirjoitti:
Tartteeko sitä kaikitten pulloja kerätä,voipi sitä muutaki tehä,mettät täynä vaikka mitä mutta ei ko katteelisina vinguttaan vain.
- sauveikko
mpwmpw kirjoitti:
Tuola asentteela suomi nouseeki,empä ihmettele jos pipipäitä suomi puolillaan ko muuta ko kännykät käessä sohvan pohjala maattaan ja tukia ootettaan.
- Fnvunk
sauveikko kirjoitti:
Tuola asentteela suomi nouseeki,empä ihmettele jos pipipäitä suomi puolillaan ko muuta ko kännykät käessä sohvan pohjala maattaan ja tukia ootettaan.
Pitää alkaa pipipääksi ja alkaa kerään tölkkejä. Nimeni on tästä lähin tölkki-Eki. Tehkää minusta sitte juttu lehteen, olen vähän jälkeenjääny.
- 200.000
200 000 lukijaa vai kuinka paljon Seuralla oikein on???. Päätoimittaja päättää juttujen laadusta ja hän on katsonut että Pullo-Eki on riittävän hieno ihminen että hänestä voidaan tehdä juttu!!!:)
- TornioKehitysmaa
Eikös se ole vähän kehitysmaiden hommaa, että mummot tai vaarit pitävät huolto kaupungin siisteydestä???:D
- pelastakkeelapsetRY
Onhan se vähän... sillä erotuksella että afrikassa ne käyttää siihen lapsityövoimaa, mutta eiköhän se ole kohta täälläkin.
- Toinenkerääjäkyläjoesta
saahan tuo turvennuija palkkaa kaupungilta.ja grillit syöttää heh heh
- 10647
Olen pari kertaa ollut asiakkaiden kanssa lounaalla kun pullo-eki on lampsinut ravintolaan sisään ja käynyt joka pöydässä juttujaan kertomassa - henkilökunta on ollut aika nyrpeänä, kun eivät ole kehdanneet uloskaan heittää.
- Moukat
10647 kirjoitti:
Olen pari kertaa ollut asiakkaiden kanssa lounaalla kun pullo-eki on lampsinut ravintolaan sisään ja käynyt joka pöydässä juttujaan kertomassa - henkilökunta on ollut aika nyrpeänä, kun eivät ole kehdanneet uloskaan heittää.
Siitä syystä olivat nyrpeitä kun ette antaneet esiintyvälle taiteilijalle tippiä.
- 500e
Kyllä Pullo-Ekin tulisi saada ainakin 500€ kun hän käy esiintymässä!!!:)
- keropudas
Pöllö-Eki naisten naurattaja eikä pese käsiä.
- voirassukka
Kyllä tämänkin keropudas kirjoittajan nimimerkki kertoo henkisen tilan
- lude-lupista1
Pöllö- Eki lampsii paikkoihin estotta.
- 100e
Saako Pullo-Eki 100€, kun hän käy esiintymässä muutamia minuutteja yhdessä viihdytyspaikassa???:D
- UseampiTuhatEuroa
Saiko Pullo-Eki useamman tuhatta euroa, kun häntä haastateltiin seuraan???:)
- samatrassukat
Sama kateellinen vassari kitisijä melkein joka kommentissa. Ala laiska jotain tekemään äläkä kadehdi sellaisia jotka haluavat tehdä töitä. Taitaa se sittenkin olla helpompaa kun haet sossusta
- Hyvinvointivaltio
Mitä kateellista siinä on jos ihmettelee ääneen, kuinka länsimainen hyvinvointivaltio käyttää hyväkseen hieman yksinkertaista kaveria???:)
- IsollaPeellä
samatrassukat kirjoitti:
Sama kateellinen vassari kitisijä melkein joka kommentissa. Ala laiska jotain tekemään äläkä kadehdi sellaisia jotka haluavat tehdä töitä. Taitaa se sittenkin olla helpompaa kun haet sossusta
Vittu, mie mikkään vassari oo - persu oon isolla Peellä. Älä mulle huutele tanan ruottalainen.
- Näköispatsas
Koska Pullo-Eki saa näköispatsaan prinsessa Victorian aukiolle Tornioon???:)
Olisi hienoa että tätä Tornion lahjaa Suomelle muistettaisiin kunnolle ennen kuin hän siirtyy ajasta ikuisuuteen!!!:)- PulloPiilossa
"Koska Pullo-Eki saa näköispatsaan prinsessa Victorian aukiolle .."
No mutta sehän on jo siellä. Eki siinä vaan lapsena leikkii joidenkin naapurin tyttöjen kanssa.
- penikka
Late nja Eki nuin kaksi marjaa eikö mirjaa riittää yksi patsas.
- PerusDee
Janne O on kaiken hyvän tarjoaja tässä kaupungissa. Teeppä Ulsseeni aloite!
- friska.händer
Möljän obeliskin huipulle potkukelkka, sarvista roikkumaan vähintään kymmenen täyttä muovikassia oluttölkkejä. Potkuria ohjastamaan Ekin näköispatsas ja Late istumaan kyytiin mersun lippis päässä ja äänitorvi kädessä.
- Eijaksa
Vaikuttaa siltä, että Pulllo-Eki on tätä nykyä Tornion ainoo julkkis. Keksikää jo jotain muutaki ja parempaa!!
- totuudentorvet
pulloekistä uusi kaupinginhallituksen puheenjohtaja ja ponkala keräämään pulloja pulloekiksi.saadaan kaikki palikat kohdalleen ja tornio nousuun.
- 2111111
Pullo-Eki sitä ja Pullo-Eki tätä. Lopettakaa jo tuo p**kanjauhanta.
- ekionykkönen
Kyl käyp katteeksi
- pöllöeetu
ekionykkönen kirjoitti:
Kyl käyp katteeksi
Ai sullako? No, ei uskois.
- HanaaEkiHanaa
Viktoria sai torinsa. Ekille kuuluu matkustuskeskus, matkamiehiä kun on.
Olkoon tuo Ikean meren rannalla oleva uusi matkustuskeskus Ekin Steissi. - pillueki
Peseekö pillueki käsiään koskaan?
- olettollo
Tuskinpa se asia sinulle kuuluu peseskele itse käsiäsi siellä peräkamarissa
- peukutus
http://yle.fi/uutiset/3-9356828
On siinä ahkera mies. Hyvä että saa reissata. - molentsuppari
son niin että tuo eki on kaukaa viisas ja tyytyväinen mies oli kiinteistö rautioki takin lahjottanu hyä homma että palkitaan hyä mies.
- 2200ekk
Olisiko esim. 2200€/kk liian suuri palkka Pullo-Ekille hänen Torniolle ja koko seutukunnalle tekemästään 24/7 työstä???:)
- pillueki
HemoHessu sai sellaista palkkaa käymättä työpaikallaan Tornion Urheilustadionin kopissa. Polsut lopetti moisen ja sekös Mettätöntä kyrsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339