Määräaikainen muuto työn perässä

Bot34

Onkos kukaan muuttanut väliaikaisesti työn perässä toiselle paikkakunnalle, esimerkiksi kuukauden ajaksi? Miten asuntoasia on onnistunut. Esimerkiksi huoneistohotellit vuokraavat kalustettuja asuntoja, minkälaisia hintoja niissä on ollut?

6

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleensä_ei_kannata

      Älä turhia unelmoi! Opiskeluaikana muutin työn perässä 3kk ajaksi toiselle paikkakunnalle ja kesästä ei silti jäänyt käteen mitään, kun joutui maksamaan vuokraa kahdesta osotteesta.. vaihtoehto olisi tietysti ollut jäädä asunnottomaksi syksyllä, kun opiskelupaikkakunnalla ei asuntoa hevillä saa em. ajankohtana..

    • Ikärasismi ei ole riippuvainen paikkakunnasta. Ellei sitten ihan pk-seudulla. Itse painiskelen saman ongelman edessä.

    • kyllä_

      Huoneistohotellien hinnat löytyvät esim. oikotie.fi:ltä. Siellähän se Förenom-ilmoittelee.
      Työn perässä vaikkapa kuukaudeksi muuttaa monikin, sellainen reissujätkä, jonka duuniin kuuluvat esim. korjaustehtävät jossakin paperitehtaalla... Tai vaikkapa telakkateollisuuden palvelukseen tulevat virolaiset ja venäläiset, latvialaiset ja liettualaiset, näitä asuu sitten vuoden tai ylikin jossakin suomalaisessa kerrostalossa kimppakämpissä.

      Kyllä suomalaisetkin lähtevät reissujätkiksi ulkomaille asti.

    • sdgfhjkjl

      Kesällä nuoren ihmisen ainakin toiselta paikkakunnalta kannattaa kysyä ja etsiä opiskelija-asuntoloista asuntoja, niitähän kesäaikaan vuokrataan kesätyöläisille esim.

      Tai sitten stadissa erityisesti, kimppakämppää kannattaa yrittää vuokrata, jos useampi tyyppi on kesäduuniin menossa.

    • nimimerkki2

      Onko tuohon paljon mahdollisuuksia jos muuttaisi itse jonkin työn perässä eikä työnantaja maksa tai tarjoa asuntoa? Esim. voi olla jotain vuokrapaikkoja helsingissä.

      Tavallisia vuokra-asuntoja ei kai pääasiassa ole kuin pidemmälle, vähintään vuoden ajalle ja niihin pitää viedä itse kalusteet ja muu roina. Kovin vaivalloista ja kallista varsinkin jos matka on pitkä.

      Opiskelija-asuntoja ei ole kuin kesän ajaksi, muulle ajalle ne ovat opsikelijoiden käytössä. Ovatko nuokaan kaikki valmiiski kalustettuja.

      Kalustetut huoneistohotellit ovat aivan liian kalliita.

      Miten työnantajat noin yleensäkin suhtautuvat jos asuu jossain kaukana ja pitäisi muuttaa työn perässä? Viitsivätkö ne vaivautua, kun varmasti lähempääkin on tarjolla sopivia työntekijöitä.

    • ei_kannata

      Ongelma on se, että yritys joka yrittää olla eettinen, katsoo käytännössä vain sitä, kuinka monta vuotta olet ollut työssä. Jos jokin tietty raja ylittyy, sinua ei palkata - olet tehnyt jo osuutesi. Vaikka et olisi tienannut tästä lanttiakaan säästöön! On omalla vastuullasi ottaa vastaan sellaista työtä, jolla pärjäät myös työttömänä ollessasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe