Hormonit hyrrää lapsenteko mielessä

palstakurppala

Olen kohta nelikymppinen lapseton "kurppa" ja kyllähän sitä huomaa miten miehiä tässä iässä, kun "viimeinen käyttöpäivä" lähestyy, katselee ihan eri tavalla. Vaikka lasta en aio tehdäkään (monia hyviä syitä, joista en avaudu tässä), niin kyllähän se miesihanne siitä "hyvä isä" -tyypistä lähtee. Munasarjat yrittävät koko ajan vedättää, että mun pitäis sittenkin tehdä niitä lapsia! Ainakin yksi. Yllättäen(?) miesten tärkeimpiä ominaisuuksia tässä iässä ovat:

1. Terveys ja hyväkuntoisuus. Nuori ei tarvitse olla, vaan päinvastoin on hyvä jos on itseäni vanhempi mutta hyvässä kunnossa eli sopivasti lihasta ja paino kohtuumitoissa. Uutta tässä on se, että nuorempana olin selvästi nörtimpien miesten perään, terveyttä en miettinyt ollenkaan ja paksukin voi olla viehättävä. Nyt pidän isoa ylipainoa selvästi miinuksena.

2. Jälkeläiset. Hyvä jos miehellä on valmiiksi lapsia, ehkä siksi että onpa sitten jo todistetusti hedelmällinen. Vielä parempi, jos on menestyneitä ja sen verran vanhoja, että uudelle olisi tilaa. ;)

3. Puoliso ei yhtään haittaa. Yllättävää kyllä, munasarjani eivät ohjeista minua etsimään miestä joka hoitaisi lapsen kanssani, vaan ottaisin ihan vaan spermat ja hoitasiin homman itse. Saattaisin tosin ottaa jokun kaverimiehen sosiaaliseksi isäksi eli "aisuriksi" kuten palstalla sanotaan, jos näin tulisi käymään. Näin siis munasarjojeni mukaan, muistutan tässä, että en aio tätä fyysistä lisääntymishimoani totella. ;)

Mutta mikä hirveintä: tämä lisääntymishimoni, joka ei lainkaan sovi muuhun elämääni, ajaa minua myös pukeutumaan paljastavammin ja liikkumaan ja tekemään aloitteita rohkeammin. Sopivan miehen kanssa olisin, munasarjojeni yllyttämänä, ihan valmis seksiin ilman ehkäisyä, vaikka en tietäisi miehen seksuaaliterveydestä varmasti mitään (ja ainoa varma tietohan on tuore lääkärintodistus)! Toivottavasti en siis tee mitään tyhmää lapsensaantikiimassani, kun en elämäni kokonaisuutta ajatellen sitä lasta todellakaan halua.

Onko muilla naisilla tällaisesta varhaiskeski-iän kiimasta kokemusta?

26

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuommonen lapsenteko vimma ollut vain kerran ja sekin esikoisen jälkeen. Piti sitten tuupata toinen pulla uuniin. :)

• gsdgdsgsd

Aika pelottavaa mun mielestä miten naisia ohjaa lähinnä hormonit.
      Voi selittää aika hyvin miksi on niin paljon yksinhuoltajia.

• Paskapuhetta

Hormoonit on lähinnä keksitty tekosyy olla vittumainen miehille. Ihan tiedoksi, että näin on sanonut minun ex aviovaimoni. Hän mainosti pariakin naisystäväänsä, jotka keksivät vaikka mitä miehilleen, kun oli menkat ja muka elimistö oli niin "hormoonien vallassa" Nainen on ihan sama eliö kuun jokaisena päivänä. On vain laiskojen ja saamattomien narsistien merkki pistää yleiskielellä puhuttuna menkkaränkkäpäivinä mies kärsimään.

• vale_lääkäri
        Paskapuhetta kirjoitti:

Hormoonit on lähinnä keksitty tekosyy olla vittumainen miehille. Ihan tiedoksi, että näin on sanonut minun ex aviovaimoni. Hän mainosti pariakin naisystäväänsä, jotka keksivät vaikka mitä miehilleen, kun oli menkat ja muka elimistö oli niin "hormoonien vallassa" Nainen on ihan sama eliö kuun jokaisena päivänä. On vain laiskojen ja saamattomien narsistien merkki pistää yleiskielellä puhuttuna menkkaränkkäpäivinä mies kärsimään.

Sun ex aviovaimo vain halusi näytellä parempaa, oli olevinaan parempi nainen ja vaimo. Se valehteli sulle. Menkat aiheuttaa oikeasti mielialaan muutoksia.

• Paskapuhetta
        vale_lääkäri kirjoitti:

Sun ex aviovaimo vain halusi näytellä parempaa, oli olevinaan parempi nainen ja vaimo. Se valehteli sulle. Menkat aiheuttaa oikeasti mielialaan muutoksia.

Kuka on parempi tällaista todistamaan kun nainen itse! Ei kaikki ole samanlaisia narsistiluontoisia joihin tytöt ja naiset kasvatetaan jo pienestä pitäen että "sinulla on hormooneja sinä saat käyttäytyä kuin eläin" Hormooneja se on miehienkin mulkuissa mutta heidän diivamaisuuttaan lähinnä paheksutaan mielenvikaisuutena kuin elimistön aiheuttamana muutoksena kuten näin onkin. Kyllä mullakin mulkku seisoo mutta en näe sitä syyksi alkaa painamaan naisia alempaan helvettiin sen takia ja alkaa itkemään että sun pitää vaihtaa auton öljyt ja tehdä ruoka ja käyttää tessu pihalla kun mulla on mulkussa hormooneja.

• 4009
        Paskapuhetta kirjoitti:

Kuka on parempi tällaista todistamaan kun nainen itse! Ei kaikki ole samanlaisia narsistiluontoisia joihin tytöt ja naiset kasvatetaan jo pienestä pitäen että "sinulla on hormooneja sinä saat käyttäytyä kuin eläin" Hormooneja se on miehienkin mulkuissa mutta heidän diivamaisuuttaan lähinnä paheksutaan mielenvikaisuutena kuin elimistön aiheuttamana muutoksena kuten näin onkin. Kyllä mullakin mulkku seisoo mutta en näe sitä syyksi alkaa painamaan naisia alempaan helvettiin sen takia ja alkaa itkemään että sun pitää vaihtaa auton öljyt ja tehdä ruoka ja käyttää tessu pihalla kun mulla on mulkussa hormooneja.

Naisella on voimakkaita vaihteluita hormonikierrossa. Se aiheuttaa joillekin ikäviä oireita, kuten ärtyisyyttä jne. Naiset vain ovat erilaisia. Helpolla pääsevä nainen voi luulla, että muiden oireet ovat teeskentelyä kun ei hänellä itsellään ole mitään. Oireet myös vaihtelevat eri ikäkausina.

• perusasiaa
        4009 kirjoitti:

Naisella on voimakkaita vaihteluita hormonikierrossa. Se aiheuttaa joillekin ikäviä oireita, kuten ärtyisyyttä jne. Naiset vain ovat erilaisia. Helpolla pääsevä nainen voi luulla, että muiden oireet ovat teeskentelyä kun ei hänellä itsellään ole mitään. Oireet myös vaihtelevat eri ikäkausina.

Niinpä, ihmiset on erilaisia! Sitä eivät kaikki aikuisenakaan tajua, vaan ajattelevat että jos joku asia ei itselle ole ongelma, ei se voi kenellekään muullekaan olla.

• atännä

Noup.

Mutta ihan vapaasti, onhan niitä tenavia siitetty kautta aikojen parisuhteiden ulkopuolellekin.

"..vaikka en tietäisi miehen seksuaaliterveydestä varmasti mitään (ja ainoa varma tietohan on tuore lääkärintodistus)!"

Sillä voi olla vaikka herpes, se ei näy välttämättä testeissä. Samoin HIV voi olla just saatu, sekään ei näy heti. Aina voi olla jotain. Kätellessäkin voit saada jonkun pöpön, tai vaikka kaupan oven kahvasta. Tai hengittämällä jonkun toisen pärskittämää ilmaa voit saada vaikaa sikainfluenssan ja kuolla.. :)

• Joo, kannattaa olla hengittämättä oman terveytensä vuoksi. :-)

• atännä
        Ratikkakuski kirjoitti:

Joo, kannattaa olla hengittämättä oman terveytensä vuoksi. :-)

Ja panematta. Tai sitten ei ;)

• Ratikkakuski kirjoitti:

Joo, kannattaa olla hengittämättä oman terveytensä vuoksi. :-)

Noo lasten myötä ne kulkutaudit sitten takuulla löytää kotiin, ihan sama mitä tekee. :D

Noi sukupuolitaudit, ne voi välttää keinohedelmöityksellä puhtailla "aineilla". ;)

• atännä kirjoitti:

Ja panematta. Tai sitten ei ;)

Näyttää vähän siltä, että tekee niin tai näin, niin ei elämästä selviä hengissä. :-)

• sönkkö kirjoitti:

Noo lasten myötä ne kulkutaudit sitten takuulla löytää kotiin, ihan sama mitä tekee. :D

Noi sukupuolitaudit, ne voi välttää keinohedelmöityksellä puhtailla "aineilla". ;)

Minä olen melko varma, että nykyajan ylihygieenisuus aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyjä terveydelle. On ties mitä allergioita ja ihottumia, kun ei ole lapsena saatu luontaista vastustuskykyä.

Minä olen melko varma, että nykyajan ylihygieenisuus aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyjä terveydelle. On ties mitä allergioita ja ihottumia, kun ei ole lapsena saatu luontaista vastustuskykyä.

Olen prikulleen samaa mieltä sun kanssa. Siksi meillä ei liikaa siivota. ;)

• sönkkö kirjoitti:

Olen prikulleen samaa mieltä sun kanssa. Siksi meillä ei liikaa siivota. ;)

Joo liika siisteys on yliarvostettua. Mutta varmaan missään asiassa todellisuus ja puheet eivät käy ristiin kuin alkoholin käytössä ja kodin siisteydessä. Uskomatonta, miten hyvinkin huolitellun näköisen ihmisen kämppä on kuin sikolätti.

• atännä
        Ratikkakuski kirjoitti:

Joo liika siisteys on yliarvostettua. Mutta varmaan missään asiassa todellisuus ja puheet eivät käy ristiin kuin alkoholin käytössä ja kodin siisteydessä. Uskomatonta, miten hyvinkin huolitellun näköisen ihmisen kämppä on kuin sikolätti.

"Uskomatonta, miten hyvinkin huolitellun näköisen ihmisen kämppä on kuin sikolätti."

Tuo olen minä! :)

• atännä kirjoitti:

"Uskomatonta, miten hyvinkin huolitellun näköisen ihmisen kämppä on kuin sikolätti."

Tuo olen minä! :)

Auts, ei ollut tarkoitus osoitella, :-)

Jeps varmaan noin. Täytyy myöntää, että olen ollut pedantti siisteyden suhteen aikoinaan ja vielä vähän aikaa esikoisen kanssakin. Mutta nyt en enää jaksa. Kyllä niitä rojuja lojuu siellä täällä ja siivoaminen on tosiaan jäänyt vähiin. :)

• 42346

Kolmenkympin iässä näin paljon unia vauvoista, mutta tämä vaiva parantui aikanaan.
      Hormonien pyörityksestä muistan sellaisen tapauksen kun esikoista odottaessani pelasin lautapeliä. Nauroin jollekin asialle ja äkkiä huomasin naurun muuttuneen itkuksi. Oli outo kokemus, kun yleensä olen aika tasainen ihminen.

• Heh, muistuu mieleen samanlaisia kokemuksia. Naurusta itkuun silmänräpäyksessä. Ihan hullu kokemus tosiaan. Eikä niitä yksinkertaisesti pysty millään kontrolloimaan.

• Mehtäläinenn

Ei taida sitten täällä olla munasarjat kunnossa. Vuosia kyllä kärsin vauvakuumeilusta mutta se oli parisuhteessa.. Nykyään ei vaikuta enää. Eikä kyllä tulisi mieleen kyttäillä varattuja spermat mielessä tai edes vapaitakaan :D En tunnista noita huomioita. Järki ei selvästi pakota yläpäätä.

Mutta luultavasti olenkin jollain tapaa "freak" sukupuoleeni nähden. Ehkä osittain putkiaivot.

• Eräkettu

Miehille ei taida tulla vauvakuumetta..

• kylläsitäon

Voi kuule, kyllä joillekin tulee! Koko ajan meni ex-miesystävällä jutut lapsentekoon, olis mielellään ryhtynyt isäksi se.

• kylläsitäon kirjoitti:

Voi kuule, kyllä joillekin tulee! Koko ajan meni ex-miesystävällä jutut lapsentekoon, olis mielellään ryhtynyt isäksi se.

Aika harvassa taitaa vauvakuumeiset miehet olla..

• valitettavasti

Tulee kyllä jonkinlaista vauvakuumetta miehillekin. Muistan kun yhdessä vaiheessa ihastelin kaikkia vastaantulevia vauvoja ja lapsia..

• Luonani voi käydä naiset vapaasti astuttamassa itseään. Ei maksa mitään. En osallistu mihinkään, enkä jaa henkilötietoja. Voitte sitten vaikka suositella minua toisillenne, kun alkaa masut pömpöttää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1390
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1115
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      975
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      68
      866
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe