15-37,5h viikossa

Kyssäri

Hei. Jospa täältä joku osais kertoa että, jos olen kirjoittanut määräaikaisen sopparin vuokrafirman kanssa, ja yritys on tarjonnut mulle duunia missä luvataan minimissään 15h/viikko, mutta maksimissaan 37,5h. Olenko siis velvollinen ottamaan sen jälkeen lisätunteja, mikäli tuo 15h/viikko on fine minulle? Vai voiko työnantaja tosiaan sanella päivää ennen että onko huomenna töitä vai eikö ole, ja jos minulle tulee esim.. Maanantai ja tiistai tämä 15h täyteen niin voinko sanoa keskiviikkopäivästä/loppuviikosta että en ota työtä vastaan? Annan vuoroni enemmän tarvitsevalle. En muista oliko siinä sopparissa vielä pykälä "Tai työnantajan tarpeiden mukaan".. Voiko tollasta olla?

-Kiitos jo etukäteen =)

3

184

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PeH78

Hei
      Vuokratyössäkään ei työvuoroja voi ilmoitella miten sattuu, vaikka tiedän että moni yritys saattaa edellisenä iltana tai samana aamuna pyytää henkilöä työhön.
      Työsopimuksesi työaika velvoittaa tosiaan työnantajaa tarjomaan sinulle minimissään 15 tuntia viikossa.
      Jos saat itse merkata työvuorot jotka teet listaan, niin mikään ei pakota sinua ottamaan enempää töitä kuin koet tarpeelliseksi (toki tuo 15 tuntia sitoo sinuakin). Jos työnantaja tarjoaa lyhyellä varoitusajalla työvuoroa, niin ei sitä ole pakko ottaa vastaan. (tietoa vuokratyöstä voit lukea esim. www.vuokratyoopas.fi)

Vuosiloman kertymisen osalta tässä ei tule ongelmaa, koska se edellyttää kuukautta kohden minimissään 14 päivää / 35 h työtä. Ansiosidonnaisen työttömyysturvan kannalta kannattaa huomioida että työssäoloehtoon lasketaan vain ne viikot jolloin työaika on ollut vähintään 18h.

• Kyssäri

Kiitos vastauksesta. Tilanteessani ei tehdä mitään ns. vuorolistoja. Minulle vaan ilmoitetaan edellisen päivän työpäivän aikana että onko töitä seuraavana päivänä vai ei. Mikäli ei sanota että töitä ei ole. Työpaikka olettaa automaattisesti että tulen töihin.. Voiko siis näin tehdä? Vai voinko ilmoittaa itse työnantajalle että en tule huomenna? Ja kyse on nyt siis sen jälkeen kun 15h on täyttynyt.

• kokenut555

voit ilmoittaa. Tosin on kyllä viimeinen kerta kun mitään saat ilmoittaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      85
      1335
    2. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      35
      1041
    3. Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?

Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk
      Kuhmo
      19
      855
    4. Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..

Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita
      Maailman menoa
      153
      680
    5. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      13
      670
    6. Hei sinä nainen

Haluaisin koko ajan olla kiinni sinussa😟❤️❤️
      Ikävä
      46
      659
    7. Kuka oli kuskina

Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?
      Suomussalmi
      13
      627
    8. Nythän todellisuus on kuitenkin se

että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja
      Sinkut
      184
      616
    9. Onko kaivattusi

hyvä ihminen? Kerro
      Ikävä
      31
      542
    10. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      39
      528
    Aihe