15-37,5h viikossa

Kyssäri

Hei. Jospa täältä joku osais kertoa että, jos olen kirjoittanut määräaikaisen sopparin vuokrafirman kanssa, ja yritys on tarjonnut mulle duunia missä luvataan minimissään 15h/viikko, mutta maksimissaan 37,5h. Olenko siis velvollinen ottamaan sen jälkeen lisätunteja, mikäli tuo 15h/viikko on fine minulle? Vai voiko työnantaja tosiaan sanella päivää ennen että onko huomenna töitä vai eikö ole, ja jos minulle tulee esim.. Maanantai ja tiistai tämä 15h täyteen niin voinko sanoa keskiviikkopäivästä/loppuviikosta että en ota työtä vastaan? Annan vuoroni enemmän tarvitsevalle. En muista oliko siinä sopparissa vielä pykälä "Tai työnantajan tarpeiden mukaan".. Voiko tollasta olla?

-Kiitos jo etukäteen =)

3

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PeH78

      Hei
      Vuokratyössäkään ei työvuoroja voi ilmoitella miten sattuu, vaikka tiedän että moni yritys saattaa edellisenä iltana tai samana aamuna pyytää henkilöä työhön.
      Työsopimuksesi työaika velvoittaa tosiaan työnantajaa tarjomaan sinulle minimissään 15 tuntia viikossa.
      Jos saat itse merkata työvuorot jotka teet listaan, niin mikään ei pakota sinua ottamaan enempää töitä kuin koet tarpeelliseksi (toki tuo 15 tuntia sitoo sinuakin). Jos työnantaja tarjoaa lyhyellä varoitusajalla työvuoroa, niin ei sitä ole pakko ottaa vastaan. (tietoa vuokratyöstä voit lukea esim. www.vuokratyoopas.fi)

      Vuosiloman kertymisen osalta tässä ei tule ongelmaa, koska se edellyttää kuukautta kohden minimissään 14 päivää / 35 h työtä. Ansiosidonnaisen työttömyysturvan kannalta kannattaa huomioida että työssäoloehtoon lasketaan vain ne viikot jolloin työaika on ollut vähintään 18h.

      • Kyssäri

        Kiitos vastauksesta. Tilanteessani ei tehdä mitään ns. vuorolistoja. Minulle vaan ilmoitetaan edellisen päivän työpäivän aikana että onko töitä seuraavana päivänä vai ei. Mikäli ei sanota että töitä ei ole. Työpaikka olettaa automaattisesti että tulen töihin.. Voiko siis näin tehdä? Vai voinko ilmoittaa itse työnantajalle että en tule huomenna? Ja kyse on nyt siis sen jälkeen kun 15h on täyttynyt.


      • kokenut555

        voit ilmoittaa. Tosin on kyllä viimeinen kerta kun mitään saat ilmoittaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe