Työskentelen alle 10 hengen IT-yrityksessä. Pienessä työyhteisössä jokaisella on ns. oma tehtävänsä ja vastuualueensa. Työt sujuvat kun kaikki ovat paikalla, mutta ongelmia tulee, kun suurin osa on esim. lomalla samaan aikaan. Tuolloin konttorilla voi olla 1-2 henkilöä paikalla ja näiden pitäisi sitten tuurata muita. Minun kohdallani tilanne onkin kinkkisempi, sillä kukaan ei voi tuurata minua, mutta minä voin tuurata muita. Eli minun lomani aikana hommat seisovat, kun taas muiden lomien aikana minun pitäisi edistää toistenkin töitä. Onko tässä mitään järkeä?!
Onko tämä oikein?
7
175
Vastaukset
- EtOleKorvaamaton
"sillä kukaan ei voi tuurata minua"
Miksi ei. Onko sinulla jotain sellaista osaamista, jota ei voi millään korvata? Tuskin.
Jos jäät auton alle, niin meneeköfirma nurin? Tuskin.
Vai etkö vain halua jakaa osaamistasi muille vuoden aikana, että sitten loma-ajat sujuisivat?- nostankytkintä
Kun minun vastuualueeni vaatii osaamista, jota muilla ei yksinkertaisesti ole. Toki siihen voi saada tuurausta alihankintana, mutta tähän ei yritys ole ryhtynyt. On totta, että kukaan ei ole korvaamaton, enkä ajattele sitä itsestänikään.
- nostankytkintä
nostankytkintä kirjoitti:
Kun minun vastuualueeni vaatii osaamista, jota muilla ei yksinkertaisesti ole. Toki siihen voi saada tuurausta alihankintana, mutta tähän ei yritys ole ryhtynyt. On totta, että kukaan ei ole korvaamaton, enkä ajattele sitä itsestänikään.
Ja näillä muilla tarkoitin nimen omaan yrityksemme henkilöstöä. Jos vaikka lomani aikana sattuu jokin tekninen ongelma, niin se vaatisi minun läsnäoloani. Olemme keskustelleet porukalla tästä tilanteesta ja muiden kommentti on ollut, ettei heillä ole kiinnostusta eikä resursseja lähteä perehtymään minun vastuualueeseeni.
- HuonoaJohtamista
Teillä on erittäin huonoa johtamista.
Ei missään yrityksessä saa ja voi olla mikään tehtävä sellainen, että tehtävälle ei löydy varahenkilöä.
"Olemme keskustelleet porukalla"
Kuuluuko tuohon porukkaan myös yrityksen johto? Jos ei, niin kipin kapin johdon puheille. Johdon tehtävä on huolehtia siitä, että jokaiseen tehtävään löytyy aina backup. - nostankytkintä
HuonoaJohtamista kirjoitti:
Teillä on erittäin huonoa johtamista.
Ei missään yrityksessä saa ja voi olla mikään tehtävä sellainen, että tehtävälle ei löydy varahenkilöä.
"Olemme keskustelleet porukalla"
Kuuluuko tuohon porukkaan myös yrityksen johto? Jos ei, niin kipin kapin johdon puheille. Johdon tehtävä on huolehtia siitä, että jokaiseen tehtävään löytyy aina backup.Kyllä tuohon "porukkaan" kuuluu myös yrityksen johto. Johdon mielipide asiaan on ollut, että sopikaa keskenänne. Että näin.. En jaksa enää puhua asiasta työpaikalla, kun tilanne ei ole miksikään muuttunut. Ihan sama, jos poissa ollessani jokin kriisi sattuu, eikä ole tekijöitä sillä hetkellä paikalla. En ole tulossa kesken kaiken työpaikalle.
- eipä.taida.olla
Onko Suomessa mitään muuta kuin huonoa johtamista niin yrityksissä kuin politiikassakin? Johtaviin asemiin näyttää lieroilevan itsensä juuri se aines joka kaikkein vähiten sopii johtajaksi!
- nostankytkintä
eipä.taida.olla kirjoitti:
Onko Suomessa mitään muuta kuin huonoa johtamista niin yrityksissä kuin politiikassakin? Johtaviin asemiin näyttää lieroilevan itsensä juuri se aines joka kaikkein vähiten sopii johtajaksi!
Sanoppa muuta. Jokaisen johtajaksi pyrkivän pitäisi käydä jonkinasteinen johtajakoulutus, ihan kuin armeijassa. Siellä ainakin oppi käsittelemään ihmistä yksilönä ja ottamaan vastuuta sekä pitämään huolta ryhmästään. Eihän näillä nykyajan päälliköillä ole ihmisjohtamisesta #¤tunkaan käsitystä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631483Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261348Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701298Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2161170- 1271096
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että281942IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel306934