syyt potkuille

tietämätön1

Olen sairaslomalla ollut tässä kuussa paljon,voiko se ollu hyvä syy potkia pellolle?

7

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkäei

      Jos on lääkärintodistukset ok. ei pitäisi vaikuttaa. Mutta valitettavasti, jos tulee yt-neuvottelut, silloin voidaan muistaa. Mutta, jos olet ns. hyvä työntekijä, yleensä ymmärretään. Jos taas olet saikuttaja ja sinut nähdään vaikkapa terassilla, niin mietipä, jos olisit itse työnantaja, antaisitko fudut. Sairauteen muodollisesti ei kait saisi vedota eikä painostaa pois. Jos trillä on työsuojeluvaltuutettu tai luottamusmies, kysy neuvoa. Olemme ihmisiä, emme robotteja.

      • sairauksia-on-monia

        " Jos taas olet saikuttaja ja sinut nähdään vaikkapa terassilla"

        Tämä on juuri se mitä ei jostain syystä ymmärretä. Kaikki sairaudet eivät ole sellaisia, että on jalka paketissa tai pitää maata puolikuolleena peiton alla. Jostain syystä oikeina sairauksina ei pidetä muita kuin fyysisiä sairauksia, ja jos joku näkee sinut sairauslomalla jossain, olet "saikuttaja". "Eipä tuo kovin sairaalta näyttänyt".

        On lukuisia sairauksia, jotka eivät näy päälle päin, eivätkä rajoita liikkumista ihmisten ilmoilla. Tietyistä sairauksista toipumista voi jopa edistää lähteä ihmisten ilmoille, olematta silti työkykyinen. Ihmisten ilmoilla liikkuminen sairauslomalla ei silti tarkoita sitä, että ei olisi ns. "oikeasti sairas".


      • tietämätön1

        Siis joo sairasloma lapuissa on selvät syyt miksi poissa,mutta silti joudun puhutteluun, kiireinen ala kyseessä, oma terveydentila on kuiteskin mulle vielä tärkeä. Syyt miksi poissa on, menetin pienen elämän alun johon olin jo kiintynyt.


    • OletTurhake

      Mitä sairailla luusereilla tekee. Olisit hoitanut itseäsi. Nytkin vaan vikiset.

    • junisti

      Joo. Mulla sama tilanne. Mun tilalle otettiin jo toinen työntekijä alle kuukauden sairasloman aikana. Laittakoot pois töistä. Hyvin oon työni tehny ja siivoojana kun oon niin meillähän ei oo mitään arvoa. Saikutellu en oo turhaan. Jos ei mun työpanos kelpaa niin tuskimpa parempaa saavat. Siivotkoon vaikka pakolaiset jos mä oon liian kallis työntekijä.

    • Paikkaaja

      Vihaan yli kaiken turhien saikkujen ottajia, sillä ihmisen pitäisi osata järjestää tarpeeksi lomaa sille perheen viikonlopulle tms. tai jättää se kossupullo kauppaan, mikäli tietää, ettei kykene tulemaan darrassa töihin. Meillä vakkarisaikuttajat useammin poissa, kuin töissä ja saikkua haetaan naurettavista syistä.

      • hyvätyöntekiä

        Mä otan paljon saikkua että voi juoda ja pitää hauskaa. Rahaa onneks tulee kokoajan. Välillä käyn töissä ja sitten taas pitää lähtee saikulle eli alkon kautta kotiin. Muut hoitaa mun hommat mut mä saan niiden palkat, näin sovittu pomon kaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      35
      2811
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1985
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1443
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. 21
      1038
    Aihe