Olen 19v poika jota vaivaa tämä ilkeä ilmiö nimeltään pömppövatsa (jumalauta mä vihaan sitä sanaa, pömppö...ggrrr) Olen 186cm ja 72kg. Eli olen aika laihan puoleinen.
Kun painelen vatsaani niin en tunnista että siinä olisi normaalia enempää läskiä. Ja jos vaikka hypin ylös alas niin ei vatsa heilu läskin johdosta yhtään. Mutta se vain pömpöttää ja PÖMPÖTTÄÄ. Aivan kuin se olisi turvonnut sisuksista, ilmapallo vatsassa.
Olen aiemmin kysynyt neuvoa miten saisin pömpön pois. Mulle on sanottu että "tee vatsalihaksia". MUTTA, enkös minä siitä hyvästä saa sitten lihaksikkaan JA pömpöttävän vatsan?
Eli nyt helppiä, kiitos pömpöttäen.
Pömppö vatsa
8
1863
Vastaukset
- Nyhverö
rasvoittuneet? Jotkin ruokatarvikkeet kuten olut menee sisäelimien ympärille. En väitä, että sinun tapauksessa näin on. Itsellä on joskus näin ollut. Yleistä likuntaa vaan lisää ja vähemmän esim. kaljaa. Vatsaliikkeet on kans liikuntaa, mutta täytyy saada kulutusta kuvioihin. Eli lenkille vaan ja ruokailu kuriin.
- pekzi
voi elämä mikä asiantuntija
- Kiinnostunut
pekzi kirjoitti:
voi elämä mikä asiantuntija
saa kehitettyä laihalle nuorelle miehelle mielestäsi? Voisitko valaista? Tuo yläpuolinen viesti on osittain asiaa. Naisilla pömppömaha on aivan luonnollista, mutta miehillä se vaatii jo jonkin näköisen "kehittelyn", jotta sellaisen saa aikaiseksi. Se ei ole missään nimessä luonnollista miehelle, joka on muuten laiha. Jossain tapauksessa kyse on jo terveysriskistä. Kyse ei ole mistään väljistä alavatsan lihaksista vaan jostain muusta, jos puhutaan varsinaisesta "pömppömahasta". On tietenkin sairaksiakin, joissa maha turpoaa. Miehillä voi laihoillekin kehittyä rasvaa sisäelimiin "oikeanlaisella ravintokuurilla". Kyse voi olla myös siitä, että useilla nykynuorista ei yksinkertaisesti ole kauttaaltaan lihaksistoa, mikä pitäisi kropan kuosissa. Laihoillakin alkaa perse ja muut paikat venymään, esim. tietokoneen äärellä vietettyjen tuntien ja kokiksen kiskomisen ansiosta. Nuorille tulee tavallaan elimistön rappioittamisen takia niin paljon uudenlaisia vaivoja, että lääketiede ja yhteiskunta ei pysy enää perässä. Näitä rappiosta johtuvia elimistön muutoksia on aiemmin totuttu näkemään vain varttuneemmalla väellä. Se lapsuuden ja nuoruuden aikanen liikkumattomuus ei ole hyvä asia.
- kuriin???
Kiinnostunut kirjoitti:
saa kehitettyä laihalle nuorelle miehelle mielestäsi? Voisitko valaista? Tuo yläpuolinen viesti on osittain asiaa. Naisilla pömppömaha on aivan luonnollista, mutta miehillä se vaatii jo jonkin näköisen "kehittelyn", jotta sellaisen saa aikaiseksi. Se ei ole missään nimessä luonnollista miehelle, joka on muuten laiha. Jossain tapauksessa kyse on jo terveysriskistä. Kyse ei ole mistään väljistä alavatsan lihaksista vaan jostain muusta, jos puhutaan varsinaisesta "pömppömahasta". On tietenkin sairaksiakin, joissa maha turpoaa. Miehillä voi laihoillekin kehittyä rasvaa sisäelimiin "oikeanlaisella ravintokuurilla". Kyse voi olla myös siitä, että useilla nykynuorista ei yksinkertaisesti ole kauttaaltaan lihaksistoa, mikä pitäisi kropan kuosissa. Laihoillakin alkaa perse ja muut paikat venymään, esim. tietokoneen äärellä vietettyjen tuntien ja kokiksen kiskomisen ansiosta. Nuorille tulee tavallaan elimistön rappioittamisen takia niin paljon uudenlaisia vaivoja, että lääketiede ja yhteiskunta ei pysy enää perässä. Näitä rappiosta johtuvia elimistön muutoksia on aiemmin totuttu näkemään vain varttuneemmalla väellä. Se lapsuuden ja nuoruuden aikanen liikkumattomuus ei ole hyvä asia.
"Kyse ei ole mistään väljistä alavatsan lihaksista vaan jostain muusta, jos puhutaan varsinaisesta "pömppömahasta"."
joo, eli kun kokeilen vatsaani niin tunnen kyllä lihakset mutta ei ne tätä pömpötystä aiheuta. Se tuntuu tulevan lihasten alta ihan sieltä sisältä, vatsasta.
"On tietenkin sairaksiakin, joissa maha turpoaa."
Mitä sairauksia esim? Pelottaa...
"Laihoillakin alkaa perse ja muut paikat venymään, esim. tietokoneen äärellä vietettyjen tuntien ja kokiksen kiskomisen ansiosta."
No tuosta kyllä tunnistin itseni. Vietän suurimman osan päivistäni koneen ääressä. En kuntoile YHTÄÄN. - Kiinnostunut
kuriin??? kirjoitti:
"Kyse ei ole mistään väljistä alavatsan lihaksista vaan jostain muusta, jos puhutaan varsinaisesta "pömppömahasta"."
joo, eli kun kokeilen vatsaani niin tunnen kyllä lihakset mutta ei ne tätä pömpötystä aiheuta. Se tuntuu tulevan lihasten alta ihan sieltä sisältä, vatsasta.
"On tietenkin sairaksiakin, joissa maha turpoaa."
Mitä sairauksia esim? Pelottaa...
"Laihoillakin alkaa perse ja muut paikat venymään, esim. tietokoneen äärellä vietettyjen tuntien ja kokiksen kiskomisen ansiosta."
No tuosta kyllä tunnistin itseni. Vietän suurimman osan päivistäni koneen ääressä. En kuntoile YHTÄÄN.Sekoitatkohan pömppömahan aivan tavalliseen laardiin, mitä on sattunut kerääntymään mahan seudulle? Esim. istuessahan se näyttää pömpöltä. Tavalliseen laardiinhan on lääkkeenä se, että kuluttaa hieman enemmän kuin syö vähän aikaa ja kun on päässyt eroon laardista noudattaa periaatetta kulutus=syönti. Ei sinulla mitään sairauksia ole. Esim. Afrikassa näkee aliravitsemuksesta johtuvia mahan turpoamisia. Ja on niitä muitakin suolistosairauksia. Suolistosairaudet ilmoittaa itsestään kyllä ja et voi varmaan olla huomaamatta niitä, jos sinulla olisi sellainen. Pieni päivittäinen kävely tai hiihto parantaa hieman ryhtiäsi ja lihaksiasi ja homma on hallussa, jos se sinua häiritsee. Itselläkin, kun istun esim. saunassa, läskit kerääntyy kasaan vaikka olen laiha ja hyväkuntoinen. Kun nousen ylös läskit tasaantuu keholle ja ne ei pistä niin silmään. Läskiä pitää vähän ollakkin.
- kuriin???
Kiinnostunut kirjoitti:
Sekoitatkohan pömppömahan aivan tavalliseen laardiin, mitä on sattunut kerääntymään mahan seudulle? Esim. istuessahan se näyttää pömpöltä. Tavalliseen laardiinhan on lääkkeenä se, että kuluttaa hieman enemmän kuin syö vähän aikaa ja kun on päässyt eroon laardista noudattaa periaatetta kulutus=syönti. Ei sinulla mitään sairauksia ole. Esim. Afrikassa näkee aliravitsemuksesta johtuvia mahan turpoamisia. Ja on niitä muitakin suolistosairauksia. Suolistosairaudet ilmoittaa itsestään kyllä ja et voi varmaan olla huomaamatta niitä, jos sinulla olisi sellainen. Pieni päivittäinen kävely tai hiihto parantaa hieman ryhtiäsi ja lihaksiasi ja homma on hallussa, jos se sinua häiritsee. Itselläkin, kun istun esim. saunassa, läskit kerääntyy kasaan vaikka olen laiha ja hyväkuntoinen. Kun nousen ylös läskit tasaantuu keholle ja ne ei pistä niin silmään. Läskiä pitää vähän ollakkin.
Vaikka minä seisoisin niin vatsa näyttää ilmapallolta. Varsinainen rumpu... Kun katson itseäni sivusuunnasta peilin edessä niin on aika järkyn näköinen.
- Kiinnostunut
kuriin??? kirjoitti:
Vaikka minä seisoisin niin vatsa näyttää ilmapallolta. Varsinainen rumpu... Kun katson itseäni sivusuunnasta peilin edessä niin on aika järkyn näköinen.
lääkärille, jos se huolettaa. Tämä on väärä osoite kysellä, jos joku asia oikeasti huolestuttaa. Luulen, että se on tuo miehillä aika yleinen metabolinenoireyhtymä, mikä kylläkin pitäisi olla vasta keski-iän kynnyksellä oleva homma. Eli pienellä kuntoilulla ( esim. kävelyllä) ja rasvoja vähentämällä saat sen pois aika pikaisesti. Eikä se ole todellakaan tappava homma nuorille. Keski-ikäisillä n. 40v... se nostaa jo riskiä noihin sydän- ja verisuonisairauksiin. Mittanauhalla mahan kohdalta leveys olisi hyvä olla alle 1 m. Liioitteletkohan tuota ongelmaa? Kaikilla se maha vähän pömpöttää, jos on vähänkään laardia? Itse olen kerran kehittänyt kaljamahan (pömpön) ja olin muuten aika sutjakan näköinen. Lähti muuten parissa kuukaudessa, kun aloin taas kuntoilemaan. Itse asiassa luulen, että tuo kuntoilu ei siihen vaikuttanut niin paljon, kuin ruokavalion muutos.
- Only me
Itselläkin on tuo pömppövatsa vaivannut joskus.
Tein sillain, että puhalsin kaikki ilmat ulos, kädet polville ja nykäisin vatsan sisään. Pidin sitten hengitystä niin kauan kun jaksoin. Toistin muutamia kertoja päivässä.Kyseisen jutun luin jostakin bodarikirjasta vuodelta nappi. En tosiaankaan sano, että tämä ehdottomasti on hieno ja toimiva keino. Heitinpähän vain mikä itselle auttoi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827