Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Toyota luopuu dieseleistä !

EU-normit_kirityvät

"Euroopan päästövaatimukset liikaa - Toyota luopuu dieseleiden kehittämisestä"

"Euro-vaatimusten kiristyessä tulevaisuudessa nykyiset hiukkassuodattimet ja urealiuokset eivät enää riitä uusien sallittujen rajojen saavuttamiseksi."

"Dieselin päästövaatimukset kiristyvät EU-alueella jälleen ensi vuonna."

"Entistä puhtaampien dieselmoottoreiden valmistaminen käy autovalmistajille kalliiksi."

"Liian kallista puuhaa, viestittää Toyotan varapääjohtaja Karl Schlicht. Toyota ei jatkossa suunnittele dieselmoottorisia tavanomaisia perheautoja."

- http://www.iltalehti.fi/autot/2016072521957447_au.shtml

Kiinnostava nähdä miten muut autovalmistajat tulevat reagoimaan yhä tiukempiin päästönormeihin.

20

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RMB

      Viisas ratkaisu! Toinen viisas ratkaisu tehdä yhteistyötä PSA:n kanssa. Peugeot on kuitenkin diesel-moottoreiden edeltä kävijä. Toyota on ennenkin tehnyt Peugeotin diesel-moottoreilla henkilöautoja. On siis helppo palata takaisin leijonan pesään. Moni Toyota-kuljettaja saa siis kuulla jatkossa Leijonan ärinää autonsa keulasta.

      Moni toyota-trolli älähtää tästä, mutta tosiasialle ei voi mitään. Sitä elämä on.

      • vwexitskodavwudi

        Johan tojossa on bmw tiisseli keulalla.

        Vw ongelma taas ratkeaa lyömällä lohkoon reikä kuten usassa...


      • mbmann

        Peugeot tuli dieseleissä hyvänä kakkosena, Mersussa dieseli oli keulilla jo 1936.
        Peugeot teki muuten ensimmäisen moottorinsa mersun myöntämällä lisenssillä.


      • RMB
        mbmann kirjoitti:

        Peugeot tuli dieseleissä hyvänä kakkosena, Mersussa dieseli oli keulilla jo 1936.
        Peugeot teki muuten ensimmäisen moottorinsa mersun myöntämällä lisenssillä.

        Olet oikeassa, mutta Peugeot ja Toyota ovat tehneet jo jonkin aikaa tavara-autopuolella yhteistyötä. Peugeotin tekniikalla varustettuja tavara-autoja on jo markkinoilla. Logo ja muutama muovisälä vaihdettu ja näin autoja syntyy Toyotaksi, Peugeotiksi ja Citroeniksi.


      • pösömersu
        RMB kirjoitti:

        Olet oikeassa, mutta Peugeot ja Toyota ovat tehneet jo jonkin aikaa tavara-autopuolella yhteistyötä. Peugeotin tekniikalla varustettuja tavara-autoja on jo markkinoilla. Logo ja muutama muovisälä vaihdettu ja näin autoja syntyy Toyotaksi, Peugeotiksi ja Citroeniksi.

        Hyrräähän mersussakin pösön koneita.tämä 1,5 tiisseli mersun jossain pikkupakuissa ja olikomyös näissä etuveto henkilöautoissa.


      • ErikII
        RMB kirjoitti:

        Olet oikeassa, mutta Peugeot ja Toyota ovat tehneet jo jonkin aikaa tavara-autopuolella yhteistyötä. Peugeotin tekniikalla varustettuja tavara-autoja on jo markkinoilla. Logo ja muutama muovisälä vaihdettu ja näin autoja syntyy Toyotaksi, Peugeotiksi ja Citroeniksi.

        ProAce on kylläkin Rellu omaa sukuaan...


      • ErikII
        pösömersu kirjoitti:

        Hyrräähän mersussakin pösön koneita.tämä 1,5 tiisseli mersun jossain pikkupakuissa ja olikomyös näissä etuveto henkilöautoissa.

        Rellun kone se on.


    • toyotaeiainoa

      Jos uutiset pitävät paikkansa niin Volvo harkitsee Dieselistä luopumista henkilöautoissaan ainakin amerikan seudulla. Jos tämä toteutuu niin silloin Volvo rupeaa valmistamaan bensahybridi autoja.

      • 1020304050

        Amerikassa dieselit on henkilöautoissa muutenkin aivan olematon asia. Ei niitä ole suurimmalla osalla valmistajista ollenkaan siellä tarjolla. Ihmettelen jos volvollakaan on yhtään diesel mallia siellä tarjolla nytkään.


    • näisevaamenee

      hybridien hintojen tultava dieseleiden tasolle, ennen ku niit aletaa ostaa tosissaa!

    • aumebe

      Ja audii, mersuu, bemarii....

    • paskahiase

      Onk tojota kehittänyt diiseliä???EKse lähinnä matkinut niin vanhaa teknolokiaa että, mutta kestää ja kestää ja kuluttaa ja on kamala kaikille , ajaa varsinki ja omistaa mutta teroille ihana.

      • seataudiskodavwsama

        1999 jo alkoi vw saastehuijaus.kohta euroopakin kieltää vw tiisselit ja sota loppuu ennenkuin alkoi.
        Eihän vw ole kuin 20v jäljessä nykytekniikkaa sanoi asiantuntija uutisissa.
        Kenen panostus kannatti?


    • 6plus3

      Eipä taida olla ensimmäinen kerta, kun joku autovalmistaja luopuu jostain mitä ei ole kyennyt saamaan kannattavaksi. Osaamisestahan siinä on kyse ja ennenkaikkea osaamisesta tehdä asioita taloudellisesti kannattavasti. Ja jos se ei onnistu, niin on viisastakin lopettaa koko homma.
      Ei tässä sen kummallisemmasta ole kyse.

      • huijauskuplaskoda

        Vw kannattavuus alamaissa vaikka huijannu liki 20v..

        Usa palutti maailmanvalloittajat saasteeseen


      • AutoPelle

        Osaamista saa panostamalla R&D-osastoon. Kyse vaan on siitä että mikä on oletettavissa oleva myynti Dieselien suhteen. Tojo on Euroopan myynnisä muutenkin pieni tekijä ja muu maailma pelaa bensalla.

        Miksikös muuten VOlkkarikonserni (mukaan lukien Audi) on ilmoittanut että jatkossa satsataan sähköön ja hybridiin dieselin sijaan.... osaamisen puutetta vai?

        Myös BMW on ilmoittanut massiivisista satsaamisista sähköön ja hybridiin. Onko sekin osaamattomuutta?


      • EiPelleAutoilija
        AutoPelle kirjoitti:

        Osaamista saa panostamalla R&D-osastoon. Kyse vaan on siitä että mikä on oletettavissa oleva myynti Dieselien suhteen. Tojo on Euroopan myynnisä muutenkin pieni tekijä ja muu maailma pelaa bensalla.

        Miksikös muuten VOlkkarikonserni (mukaan lukien Audi) on ilmoittanut että jatkossa satsataan sähköön ja hybridiin dieselin sijaan.... osaamisen puutetta vai?

        Myös BMW on ilmoittanut massiivisista satsaamisista sähköön ja hybridiin. Onko sekin osaamattomuutta?

        Hybridi ja sähkö näyttää tällä hetkellä olevan kova sana tulevaisuudessa. Jokainen vakavasti otettava autovalmistaja panostaa ainakin jossain määrin näihin. Ne korvaavat ensisijaisesti bensa-autoja, mutta toki dieseleitäkin henkilöautopuolella.
        Osaamattomuutta olisi kai lähinnä se, jos vaihtoehtoisiin moottoreihin ei satsattaisi.

        Maailman hyötyliikenne liikkuu dieseleillä vielä pitkään. Vakavasti otettavaa vaihtoehtoa ei vielä ole. Sitä en epäile, etreikkö sekin joskus tule. Bensamoottorit eivät kykene dieseleitä korvaamaan jo ihan päästöjensä ja kestävyytensä vuoksikaan saati suurien ajokilometrimäärien vuoksi.
        Vapaa-ajan autoilussa, jossa ajokilometreja ei nyt niin hirveästi synny, bensa voi olla hyvä vaihtoehto dieselille, mutta juuri näihin ajoihinhan nuo hybridit ja erityisesti sähkö tuo vahvan vaihtoehdon ja niissä on varmasti bensojen päästöjä vähäisemmät päästöt. Vaikka koko elinkaarikin huomioitaisiin.


      • AutoPelle
        EiPelleAutoilija kirjoitti:

        Hybridi ja sähkö näyttää tällä hetkellä olevan kova sana tulevaisuudessa. Jokainen vakavasti otettava autovalmistaja panostaa ainakin jossain määrin näihin. Ne korvaavat ensisijaisesti bensa-autoja, mutta toki dieseleitäkin henkilöautopuolella.
        Osaamattomuutta olisi kai lähinnä se, jos vaihtoehtoisiin moottoreihin ei satsattaisi.

        Maailman hyötyliikenne liikkuu dieseleillä vielä pitkään. Vakavasti otettavaa vaihtoehtoa ei vielä ole. Sitä en epäile, etreikkö sekin joskus tule. Bensamoottorit eivät kykene dieseleitä korvaamaan jo ihan päästöjensä ja kestävyytensä vuoksikaan saati suurien ajokilometrimäärien vuoksi.
        Vapaa-ajan autoilussa, jossa ajokilometreja ei nyt niin hirveästi synny, bensa voi olla hyvä vaihtoehto dieselille, mutta juuri näihin ajoihinhan nuo hybridit ja erityisesti sähkö tuo vahvan vaihtoehdon ja niissä on varmasti bensojen päästöjä vähäisemmät päästöt. Vaikka koko elinkaarikin huomioitaisiin.

        Dieselin kilometrien kesto ei johdu polttoaineesta vaan hitaata pyörimisnopeudesta. Nyt on jo Audin uusi bensaturbo samoilla liki väännöillä ja tehoilla kuin diesel ja kuinka ollakaan suurin tehokin on neljän tonnin tuntumassa ja vääntö hyvin alhaalla.
        Nyky dieseleitä ja bensoja ajetaa aika samoilla kierroksilla joten kestokin kulumismielessä aika sama. Bensakone on toki turbon suhteen vähän vaikeampi korkeamman pakokaasulämpötilan suhteen mutta sekin on vain turbon valinta eli kustannuskysymys.
        En usko että noilla pikkudieseleillä 1.6L päästään sen surempiin kilometreihin kuin samankokoisilla bensoilla.

        Näköjään bensa on kovasti korvaamassa dieseleitä juuri päästöjen vuoksi. Diesel tuottaa typpioksidia mikä muuttuu hapoksi keuhkoissa. Amerikassa tätät pidetään kansanterveyden vuoksi pahana asiana . Euroopassa tämä asia ei sairastuta ihmisiä ollenkaan. Liekö Eurooppalaiset autotehtaan geenimaipuloineet eurooppalaisia ihmisiä vai olisiko kyseessä korruption muoto nimeltä lobbaus/lahjonta.


    • 102030405060

      Tuleehan noita pienhiukkasia puun poltostakin, että ehkä myös se kannattaa sitten EU:n toimesta kieltää samalla tavalla.

      Puukiukaisiin ja saunoihin samat suodattimet?

    • ErikII

      Niin, Mannelavetissa on kylläkin Renaultin diesel... Ja aikoinaan Pösön dieselit oli Indenoreja... Ja Rellun ja Pösön diesel kaksi eri konetta.

      Eihän ToiOta ikinä ole osannut tehdä dieseliä, savuttavia pikipatoja tai kestoltaan heikkoja kötöstyksiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe