Sopiva sää pyöräilyyn

Pyöräilysää

Tällaisilla helteillä ei vaan jaksa lähteä pyöräilemään, ainakaan mitään kovaa kuntolenkkiä, eikä muutenkaan, kun aurinko paahtaa ja hiki virtaa.
Nytkin lämpömittari näyttää varjon puolella 31 astetta, joten auringon puolella on lähemmäs 40 astetta. aivan liian kuuma tehdä yhtään mitään.
Iltaisin yleensä viilenee mukavasti, mutta tällä viikolla on senverran helteistä, ettei juuri iltaisin montaa astetta alle 20 lämpötila laske.

Alkuviikosta oli aamusta huippuhyvä pyöräkeli siihen saakka, kunnes aurinko jälleen näyttäytyi. Taivas oli polvessä, ei juuri tuullut ja lämpötila 20 astetta.
Lähdinkin pyöräilemään, mutta heti kun pilvet kaikkosivat ja aurinko alkoi paistamaan, niin johan tuli kuuma ja tukala olo.

Minusta sopiva pyöräily sää on puolipilvinen/pilvinen, lämpötila 10..... 22 asteen välillä, vähätuulinen ja sateeton sää, sumuinen sää ei haittaa, luo vain hienon tunnelman.

5

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ähinääjapuhinaa

      Kyllä toi lämpö vie hyvin mehut. Aikamoiseksi vääntämiseksi meni tämänpäiväinen lenkki, kun aurinko paahtoi ja kuumaa oli kuin Kuolemanlaaksossa. Mitä mulla siihen 60 kilsan lenkkiin meni aikaa 2 h 12 minsaa, että melko hidasvauhtista lenkkiä. Eipä noi, tämmösen neljävitosen ukonrähjän, keskinopeudet ole muutenkaan mitään kovaa tasoa. Jos jollain lenkillä saa 29 km/h aikaseksi, niin saa olla tyytyväinen. Seuraavan lenkin käyn vetämässä yöllä, niin on vähän viileempää ajaa.
      Jos olisin lähtenyt lenkille 10 minsaa myöhemmin, niin loppumatka olis mennyt kaatosateessa kahlatessa. Kahden aikaan alkoi sataa niin vallan perkeleesti. Ei ole ollut juhannuksen jälkeen mikään harvinainen sääilmiö.

    • Asun maassa, jonka keskilämpötila päivisin on 32 astetta. Kyllä se pyöräily sujuu. Nestettä vaan riittävästi.

    • Lomalainen_

      Ei minuakaan eilinen helle kiusannut, koska lähdin illalla polkemaan, kun aurinko alkaa painua pois keskitaivaalta ja varjot pitenevät. Hellepäivinä vauhti vaan alhaisemmaksi, niin voi nauttia pyöräilyn iloista. Päivällä voi mennä vaikka uimaan. Hyvin meni. Mutta ei haittaa, vaikka vähän viilenisi.

    • Aamu ja myöhäinen ilta on hyviä ajankohtia hyödyntää hellekauella. Samalla näkee muuten luontoakin eri kantilta kun eläimiä on liikkeellä.

    • andystar8282e

      itse olen kai erilainen "nuori" .tykkään ajella kiivastempoisia lenkkejä kovalla helteellä..tuntuu että kampi pyörii silloin parhaiten ...ihmettlenkin kun niin moni vieroksuu helle kelejä...ja mitä kovempaa ajaa niin sitä paremmin ilmanvirta viilentää :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe