Poikkihuilun valinta

Flutilistin_ystävä

Aion ostaa lahjaksi jo pitempään harrastaneelle musiikin ystävälle uuden instrumentin, entistä paremman.
Vanha on Yamaha YFL ja sillä on soiteltu toistakymmentä vuotta.

Koska en musiikista ja varsinkaan soittiimista ajattelin kysyä täältä.
Kyseeseen tulisi keskihintaluokan huilu n. 3000...5000euron hintaluokassa.

Muutamia kysymyksiä: onko eroa ovatko läpät rengas- vai suljetut läpät.

Arvostus, mitkä merkit ovat muusikoiden keskuudessa , Yamaha, Sankyo, Verne, Sonare, Pearl, Azumi

1

1901

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soittaja77

jahas...mietitäänpäs hieman. huilumerkeistä voisi sanoa että Muramatsu on se huilistien Graalin malja. Se on haluttu merkki, toki myös muitakin hyviä merkkejä on.

Huilun valinta on tavallaan hyvin henkilökohtaista. Ystäväni joka soittaa myös huilua kertoi että hänellä meni noin 3 tuntia valita sopiva huilu. Kertoi että huilun pitää "vastata" hänelle.

Läpistä sen verran että toiset suosivat umpiläppäistä ja toiset avonaista. Pieniä eroja soittotekniikassa kuulemma on. Eli olisi varmaan hyvä selvittää etukäteen kummat läpät ovat soittajan mieleen. Toiset vannovat avoläppien nimeen ja toiset diggaavat umpiläppiä ihan sikana. Makuasia kumpia haluaa käyttää.

www.woodwinds.fi tuolta löytyy hyviä vaihtoehtoja kuten mm, James Trevor (hyviä perushuiluja) Sankyo myös ihan hyvä merkki sekä ne ah niin halutut Muramatsut- Huilun hintaanhan vaikuttavat aika monet tekijät mm, onko runko kokohopeaa vai uushopeaa. Oppilashuiluthan ovat vain hopeoituja. Onko suukappale hopeaa vai hopeoitu.

Melkein voisin sanoa että paras tapa taata just se oma huilu ystävällesi on käyttää lahjakorttia tai viedä hänet liikkeeseen ja sanoa et valitse mieleisesi tässä ja tässä hintaluokassa. Itse tekisin näin koska sen mitä olen ystävältäni kuullut ja itsekin soittajana huomannut on se että sen soittimen on oltava "oma ystävä" joten sen valinta ei aina ole kovinkaan helppoa.

Ja kerta kaikkiaan ihana ajatus että haluat hankkia ystävällesi uuden soittimen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      705
      3060
    2. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      71
      953
    3. Raiskausyritys

Eilen laajallakankaalla lenkkipolulla.
      Kajaani
      42
      827
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      766
    5. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      88
      637
    6. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      43
      569
    7. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      50
      541
    8. Harvinaisin persoonallisuustyyppi

Vihdoin löytyi selitys sille mitä olen. En olisi uskonut että löytyisi. Signs You Are the Rarest Personality Type o
      Sinkut
      80
      475
    9. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      470
    10. Taisin vihdoin saada sinut ulos luuristani stalkkeri

Et selvästikään ole niin pätevä kuin luulet. Tai minä niin huono.
      Ikävä
      82
      461
    Aihe