Miten nopeasti uuden kumppanin voi tutustuttaa lapsiin?

olenko väärässä

Olen eronnut ja eron jälkeen solminut uuden suhteen joka on siinä vaiheessa että olen kevään aikana avioitumassa.
Elän varsin onnellista ja tasapainoista elämää.Lapset voivat hyvin,tulevat loistavasti toimeen mieheni ja hänen lapsensa kanssa.
Nyt exäni on löytänyt kumppanin jota on tapaillut muutaman kerran.Suhde on siis varsin tuore.
Minä esitin hänelle saman toivomuksen kuin hän minulle että lapsiin tutustutetaan uudet isäpuolet ja äitipuolet vasta siinä vaiheessa kun seurustelu näyttää siltä että siitä tulee jotakin muuta kuin hetkellinen ohimenevä suhde.
Nyt kuitenkin exä haluaa uuden naisystävänsä tutustuvan lapsineen meidän lapsiimme.Hän ei kertonut lapsille etukäteen mitään eikä kysynyt lasten mielipiteitä vaan ilmoitti että ensi kerralla kun tulette niin sitten isin uusi naisystävä on siellä myös.Meidän lapset sanoivat että he ei halua sinne mitään naista eikä sen lapsia ja he ei tykkää ajatuksesta että vaan ilmoitetaan eikä kysytä mitään ja eihän iskä edes tunne sitä vielä kun on nähnytkin sen vaan pari kertaa.
Minä sitten sanoin exälle että jos nyt rauhassa seurustelisit ja katsoisit että miten se suhde lähtee siitä etenemään ennen kuin siihen lapsia tutustutat.Mieshän suuttui ja huusi että onhan sullakin mies ja enkö minä saa koskaan seurustella että sekö on sun mielestäs oikein ja tasapuolista.Että minä olen löytänyt naisen jonka kanssa haluan elää loppuelämäni.
Mä kysyin että oletko sä miettinyt mitä sitten tapahtuu jos lapset ei hyväksy sun uutta naisystävääsi.Mies ei tiedä naisesta mitään muuta kuin lapsilukumäärän,ei edes sitä tiennyt monellekko miehelle ne lapset on.Tavattu muutama kerta ja nyt on jo sitä mieltä että loppuelämä yhdessä.
Olenko mä teidän mielestänne epäreilu jos haluan että mies tutustuu ensin kunnolla itse siihen kumppaniinsa ennenkuin lapset tutustuttaa häneen?Exän mielestä mä olen vittumainen akka joka haluaa pilata häneltä kaiken,mä ajattelen ettei lapset joutuis kovin montaa eri naista tapailemaan ja ensin tutustumaan ja sitten eroamaan.Se ei ole lapsille hyväksi minun mielestäni.

54

3454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jame Bond

      No on se aika ihme ukko jos se tollai rupee huutaan. Vaikka tietysti tää on sun oma subjektiivinen käsitys asiasta mutta mä oon sitä mieltä että ne lapset vois tehdä niinkuin ne itse haluaa. Tää ei ole sellainen asia et pitää huoltajan tai raastuvan päättää.

      Kysymys voi olla vaan siitä että arestallaan ensin ja ehkä kiinnostus tulee myöhemmin. Tai sitten ei. No kun en tunne taustoja enkä tiedä kuka tietää mitäkin, en viitti spekuloida enempää.

      Itse tekisin kuitenkin niin että kutsuisin ensin naisen luokseni niin että lapsetkin olisi siinä. Lapset sitten muokkaava käsityksensä itse. Jos muija on OK, ehkä se tuttavuus kasvaa myös lapsien kesken. Painostaminen pahentaa tilannetta ja voi lyödä koko homman lukkoon jo lähtökuopissa.

      Itse joskus vuosia sitten poikamiehenä tapasin naisen jolla oli alakouluikäisiä kersoja. Se vaan vei minut kotiinsa ja siitä se lähti, ei ne muksut vierastanut yhtään.

      Voin kuitenkin sanoa että on sun exäs paskamaisessa rakosessa. Toi on sellainen tilanne että se repii suhdetta jos joku. Voit hihitellä vahingoniloisena ;) mutta muista pitää varasi ettet koskaan sano lapsillesi pahaa sanaa miehesi uudesta muijasta, vaikka kuinka mieli tekis. Pysy vaan faktoissa äläkä liiottele niitä. Ainakaan pienet muksut ei ymmärrä aikuisten maailmaa mutta mutta sun asenteesi vaikuttaa heihin, vihan ja halveksunnan osoitus aiheutta hämmennystä. Teillä kun lienee riidelty jo tarpeeksi.
      Nämä on siis mun subjektiivisia näkemyksiä.

      • sama

        Exän ainoa kommunikointimuoto on huutaminen,valitettavasti.Hänen kanssaan ei koskaan ole pystynyt keskustelemaan kun menee aina huutamiseksi.
        Hän on sitä mieltä että hän tekee kuten haluaa ja lapset saa luvan sopeutua siihen.Minä en voi kieltää häntä hakemasta lapsia vaikka lapset sanois että he ei halua mennä koska sen jälkeen tulee soitto lastenvalvojalta ja väitetään että mä olen manipuloinut lapset häntä vastaan.
        Mä olen kertonut lapsille että teidän pitää olla kiltti sille naiselle.Exä vaan on sysännyt mun kerrottavakseni tästä tilanteesta,minä joudun lasten kysymyksiin tästä asiasta vastaamaan ja mun mielestäni se ei ole mun tehtäväni vaan exän.Minä olen selvittänyt lasten kanssa asiat silloin kun minä toin uuden kumppanin meille ja kysyin ensin lasten mielipiteen.Jos he olisivat kieltäneet,mun seurustelu olisi loppunut siihen.


    • Mies

      Peräänkuuluttaisin näissäkin asioissa tasa-arvoa. Miehelläsi on yhtäläinen oikeus lasten kanssa olemiseen kuin sinullakin. Jos sinä olet tutustuttanut uuden miesystäväsi lapsille niin kaipa hänelläkin on se sama oikeus. Mikä sinä olet arvioimaan hänen suhteen kestävyyttä. Tuskin kukaan voi taata minkään suhteen kestoa, et sinäkään omasikaan, olettehan jo yhden parisuhteen ryssineet. Ja eihän lapset siitä rikki mene jos isän naisystävä vaihtuu, onhan he jo kokeneet avioeron, mikä on aivan eriluokan kriisi.

      No kyllä tietenkin järki täytyy olla tietenkin, ettei kumpikaan järjestä mitään Binbo/Hunk paraatia lasten eteen! Asian hyväksyttävyys lapsille on paljon siitä kiinni miten SINÄ asian lapsille esität. Voit pilata tai rakentaa koko jutun!

      • kunhan pohdin

        Tottakai miehellä on oikeus lapsiinsa en ole sitä kiistänyt.Meillä toimii tapaamiset erittäin hyvin,lapset asuvat minulla ja mies saa niin paljon ja usein tavata heitä kuin haluaa.Minä en suinkaan halua olla este hänen seurustelemiselleen,kunhan herättelen keskustelua miten nopeasti ihmiset ylipäätään tutustuttaa lapsensa uusiin kumppaneihinsa.


    • Alannahi

      Isällä on oikeus uuteen onneen.
      Lapsilla on oikeus mieleipiteeseensä, MUTTA lapsille ei ole oikeutta "olla hyväksymättä".
      Aikuiset päättävät, eivät lapset.
      Noin niin kuin ytimekkäästi sanoen.

      Mutta. Olen sitä mieltä, että ei joka juupelin deittitapausta ja sänkykaveria tarvisi esitellä.
      Ajan kanssa sillä aiheuttaa todellisia ongelmia.

      Meillä on vähän tuo sama murhe..exän mielestä on niin pirun kiva nostaa symppispisteitä käymällä lasten jaa uuden tyttisehdokkaan kanssa pitsalla ja leffassa..ja yhden kanssa muutettiin jo yhteen ja hupi kesti kaikkinensa 3kk..seuraavan kanssa elettiin omissa asunnoissa, mutta käytännössä yhdessä..se ilo kesti niin ikään 3kk.. yhden kanssa vietettiin "mökkikesä"..noh..se kesti puolikesää.

      Viimeisen kahden vuoden aikana kaikki tämä. Tätä nykyä lapseni vetävät hirveän stressin, jos meillä on yhtään sanaharkkaa kotona mieheni kanssa.
      "nytkö TEKIN eroatte??".

      Viimeisimmästä exä ei edes kertonut, että suhde on loppu. Ei sillä, että olisi tilivelvollinen, mutta armahtaisi lapsia noissa sekoiluissaan.

      • äitinä

        Miten perustelet että lapsilla ei ole oikeutta olla hyväksymättä?
        Oletko sitä mieltä että lapset joutuvat vaan sopeutumaan ihmiseen josta eivät pidä tai joka ei pidä heistä?Itse uusiperheen perustaneena en voisi kuvitella tilannetta että en tulisi mieheni lapsen kanssa toimeen.Eihän mikään suhde voi toimia jos siinä yhdessä elävät ja -asuvat eivät siedä toisiaan.


      • Alannahi
        äitinä kirjoitti:

        Miten perustelet että lapsilla ei ole oikeutta olla hyväksymättä?
        Oletko sitä mieltä että lapset joutuvat vaan sopeutumaan ihmiseen josta eivät pidä tai joka ei pidä heistä?Itse uusiperheen perustaneena en voisi kuvitella tilannetta että en tulisi mieheni lapsen kanssa toimeen.Eihän mikään suhde voi toimia jos siinä yhdessä elävät ja -asuvat eivät siedä toisiaan.

        sitä, että jos suhdetta on jo rakenneltu, ei tapaamisella yksi tai jo ennen sitä kysellä lapselta saako vanhemmalla olla uutta kumppania.

        Eriasia on jo sitten, jos pitkän ajan ja vilpittömän yrittämisen jälkeen toimeen ei tulla.
        Lähinnä nuokin toimeentulemiset on pitkälti aikuisista kiinni.

        On enemmän aikuisen oma ongelma jos ei kertakaikkiaan vain sidä ajatusta kumppanin lapsista. Silloin ei suhteeseen pitäisi lähteä, vaan etsiä lapseton kumppani.

        Minulla on myös uusperhe. Eikä tätä perhettä olisi, jos lapset olisivat saaneet päättää, onko meillä mieheni kanssa oikeutta olla yhdessä, tai pitävätkö meistä.
        Tätä nykyä sovitaan saman katon alle mainiosti.

        Älä viitsi sekoittaa koko elämää ja arkea siihen, että lapselle annetaan kättelyssä hänelle kuulumatonta valtaa.


      • Alannahi
        äitinä kirjoitti:

        Miten perustelet että lapsilla ei ole oikeutta olla hyväksymättä?
        Oletko sitä mieltä että lapset joutuvat vaan sopeutumaan ihmiseen josta eivät pidä tai joka ei pidä heistä?Itse uusiperheen perustaneena en voisi kuvitella tilannetta että en tulisi mieheni lapsen kanssa toimeen.Eihän mikään suhde voi toimia jos siinä yhdessä elävät ja -asuvat eivät siedä toisiaan.

        Sitä paitsi, syvin pointti koko keskustelun aloituksessa, samoin, kuin kirjoituksessani oli se, että saako ja onko oikein marssittaa lasten mitä erinnäisimpiä naisystäväehdokkaita.

        Miksei voisi odottaa ja aikuiset keskenään luoda rauhassa suhdettaan, ennen, kuin siihen otetaan lapset mukaan.


      • Birgitta

        naisilla on näköjään hirveä lihan himo, "temmiä" pitää saada ja siinä saa lapset tyytyä kohtaloonsa pakotettuna tulemaan toimeen ventovieraan temminkannattajan kanssa.

        Eipä sinua pidätellyt mikään saman katon alla ex-miehen kanssa, vaan lähdit lätkimään kun et tullut toimeen.

        Tämä on taas niitä "minä olen jotain" ja muut ei mitään tapauksia.


      • Alannahi
        Birgitta kirjoitti:

        naisilla on näköjään hirveä lihan himo, "temmiä" pitää saada ja siinä saa lapset tyytyä kohtaloonsa pakotettuna tulemaan toimeen ventovieraan temminkannattajan kanssa.

        Eipä sinua pidätellyt mikään saman katon alla ex-miehen kanssa, vaan lähdit lätkimään kun et tullut toimeen.

        Tämä on taas niitä "minä olen jotain" ja muut ei mitään tapauksia.

        Ole hyvä lue vastaukseni nimimerkki äidille.


      • Birgitta
        Alannahi kirjoitti:

        Ole hyvä lue vastaukseni nimimerkki äidille.

        sitä mieltä, että sinun kannattaisi palata entisen miehesi kanssa saman katon alle. Oikea perhe on aina oikea perhe ja lapsille se paras vaihtoehto. Uskon, että jos annat joskus vähän periksi asioissa ja otat muutkin perheenjäsenet huomioon, niin pystyt tulemaan toimeen ja onnistut tässä asiassa.


      • Alannahi
        Birgitta kirjoitti:

        sitä mieltä, että sinun kannattaisi palata entisen miehesi kanssa saman katon alle. Oikea perhe on aina oikea perhe ja lapsille se paras vaihtoehto. Uskon, että jos annat joskus vähän periksi asioissa ja otat muutkin perheenjäsenet huomioon, niin pystyt tulemaan toimeen ja onnistut tässä asiassa.

        Taidat olla väärällä palstalla.

        Olet erittäinkin jäävi esittämään tarkkoja mielipiteitä elämästäni.

        Raasu.


      • Birgitta
        Alannahi kirjoitti:

        Taidat olla väärällä palstalla.

        Olet erittäinkin jäävi esittämään tarkkoja mielipiteitä elämästäni.

        Raasu.

        taas osoittavat sinun luonteesi. Ei ihme, että olet epäonnistunut parisuhteessa ja elät nyt uusioperheessä. Katkerat lapset varmaan kiittävät ankeasta lapsuudesta ja ottavat etäisyyttä tullessaan täysi-ikäiseksi.


      • Alannahi
        Birgitta kirjoitti:

        taas osoittavat sinun luonteesi. Ei ihme, että olet epäonnistunut parisuhteessa ja elät nyt uusioperheessä. Katkerat lapset varmaan kiittävät ankeasta lapsuudesta ja ottavat etäisyyttä tullessaan täysi-ikäiseksi.

        Uusperheessä elämisessä ei ole mitään vikaa.

        Kirjoitin, ja olen edelleenkin sitä mieltä, kuten moni muukin ketjuun vastannut, että lapsien ei kuulu päättää, saako vanhemmalla olla suhdetta vai ei.

        En todellakaan käsitä, miksi olen hampaissasi.

        Ja mitä parisuhteeni epäonnistumiseen tulee, olet jäävi kommentoimaan sitä. Et tiedä mitään, arvailet vain.

        Kasva hyvä ihminen. Tai ainakin yritä perustella, miksi hyökkäät toisen kimppuun.

        Tiedät minusta hyvin vähän. Yleensä elämästä tunnut tietävän vielä vähemmän.
        Pieni olet ihmisenä, jos saat voimantunnetta tulemalla uusperheellisten palstalle ja valitsemalla jonkun meistä hampaisiisi.


    • Ulkopuolinen

      "...,mä ajattelen ettei lapset joutuis kovin montaa eri naista tapailemaan ja ensin tutustumaan ja sitten eroamaan.Se ei ole lapsille hyväksi minun mielestäni..."

      Ilmeisesti erostanne on jonkin verran aikaa, koska itse olet uudessa suhteessa ja menossa naimisiin. Onko ex-miehesi tutustuttanut lapsianne muihin naisiin tänä aikana? Jos ei ole, niin mielestäni voisit luottaa häneen ja hänen arvostelukykyynsä. Eivät kai ne lapset siihen kuole, jos suhde kariutuisikin. Sen jälkeenhän voisit sanoa miehelle: "mitä minä sanoin". Jos noin kävisi, mies tuskin kovin pian haluaisi esitellä lapsilleen uutta tyttöystävää.

      "...Meidän lapset sanoivat että he ei halua sinne mitään naista eikä sen lapsia ja he ei tykkää ajatuksesta että vaan ilmoitetaan eikä kysytä mitään ja eihän iskä edes tunne sitä vielä kun on nähnytkin sen vaan pari kertaa..."

      Jos ex-miehesi tarvitsisi lastensa luvan uuden suhteen solmiseen, voi olla, että hän saisikin viettää loppuelämänsä yksin... Pidetäänpä lapset lapsina ja päätösvalta aikuisilla.

      • kiristysvälineenä

        vaan kyse on siitä että naisystävät vaihtuvat.


      • Ulkopuolinen
        kiristysvälineenä kirjoitti:

        vaan kyse on siitä että naisystävät vaihtuvat.

        "vaan kyse on siitä että naisystävät vaihtuvat. "

        No onko mies esitellyt/halunnut esitellä näitä aiempia naisystäviä lapsille?


    • James Bond

      Mites tämä nyt näin meni akkojen väliseksi riitelyksi? Ette te kaikki voi olla oikeassa.

      Minäkin erosin - siitä on useita kuukausia - ja olen ihan hyvää pataa exän kanssa. Muksua saan nähdä niin paljon kuin haluan ja muksu haluaa nähdä minua, kuten myös exäkin.

      Voisko tämän sulavan sovun syy olla se, ettei tässä ole kolmatta osapuolta? Siis niinku mulla.

      No ehkä joku päivä on ja se on sitten ihan muksun asia haluaako se nähdä uutta "morsianta" vai ei.

    • Yh-äiti-64

      Ettei nyt vaan olisi kyse siitä loppujenlopuksi, että olet vielä jotenkin katkera ex-miehellesi tai haluat hallita häntä jollain tiedostamattomalla tavalla.

      Kuinka monta kk/v sinä itse seurustelit tämän uuden miehesi kanssa ennenkuin esittelit lapsille?
      Oletko ajatellut, että ehkä miehesi uudella naisystävällä ovat lapset 24h luonaan eli on totaaliyksinhuoltaja (kuten allekirjoittanut)? Tulisi aina muistaa, että erottu kun ollaan, niin molemmilla on oma elämänsä ja oikeutensa.

      Lapset eivät todellakaan riku siitä, että tapaavat uuden "puolisoehdokkaan". Vai rikkuivatko lapsesi kun esittelit uuden isäpuolen heille?

      Onko miehesi antanut ymmärtää, että todennäköisesti uusi "äitipuoli" on vain hetken tuttavuus? Hän on ilmeisen rakastunut tuohon naiseen. Mikset anna hänelle sitä iloa? Vai podetko jotenkin huonoa omaatuntoa siitä, että lapsillesi nyt on tulossa liikaa uusia ihmisiä elämään: uusi äitipuoli ja hänen lapsensakin vielä? Teithän itsekin samoin.

      Mietitäänpä asioita joskus sen toisenkin ihmisen kannalta...

      Toivon, että myös miehesi tulee onnelliseksi uuden naisensa kanssa!! Kuten me kaikki!

      • järki käteen

        Huvittavaa miten aina kuvitellaan että kyse olisi katkeruudesta ja kiusanteosta.Ymmärsin koko viestiketjun luettuani että tällä miehellä on ollut enemmänkin näitä naisehdokkaita.Kyllä minun mielestäni aikuinen ihminen voi malttaa hetken ennen kuin esittelee uuden seurustelukaverin lapsilleen.Mikä kiire siinä on?
        Jos alkaa seurustelemaan ihmisen kanssa jolla on lapsia,siinä pitää olla valmis myös joustamaan ja hyvä tietenkin olisi jos ajattelisi omien lapsiensa lisäksi myös niitä toisen osapuolen lapsia.Siinä ei enää seurustella kuin vapaissa suhteissa missä ei ole lapsia.Nykyaikana lapsia pompotellaan hirvittävästi suhteista ja paikoista toiseen.Minulla on ystävä jonka nuorin lapsi oli vauva vasta kun hän erosi.Kouluikään mennessä perheessä oli asunut 7 eri 'isäpuolta'.Äiti itsekkin myönsi myöhemmin että olis voinut käyttää järkeään,kyllähän se jäljet jätti lapsiin.
        Nyt niitä lapsia on neljä,kaikki eri miehille.Lapsilla on sekä *Timo*isä,*kalle*isä,*Tomi*isä sekä jokaisella omansa.


    • Varaäiti

      Itse odottelimme n. 2-3 kk, ennenkuin tapasin miehen lapset (he ovat joka toinen vkl isällään). Olemme molemmat eronneita, minä lapseton ja vaikka oltiinkin aivan umpirakastuneita, niin päätettiin kuitenkin katsoa ensin hetki, miltä meidän seurustelu näyttää. Ihan vaan siksi, että jos meidän juttu olis kariutunut, niin eipä olisi sitten lapsille jäänyt minusta mitään mielikuvia.

      Mutta mieheni oli kyllä seurustellut ennen minuakin ja oli ne lapset tavanneet pari muutakin "ehdokasta", eikä olleet siitä rikki menneet. Lapsille tuntui olevan selvää, että kun äidilläkin on uusi mies, niin isilläkin pitäisi olla uusi nainen. Olivat silloin 4-5-vuotiaita. Kyselivät heti vaan, että mennäänkö me naimisiin ja saako he sitten olla morsiusneitoja:) No, meidän (huom. meidän!) lapset onkin kyllä maailman suloisimmat ja fiksut lapset (varaäidin rinta röyhistyy...).

      Ja eihän sitä tarvitse heti (eikä myöhemminkään) olla lasten nähden sänkyyn menossa tai kielisuudelmia esitellä: aikuisten välistä kaveruutta, syömässä käyntiä, leffassa käyntiä, yms. tavallista tekemistä, mitä tehdään muidenkin kavereiden kanssa ja johon voi helposti ottaa lapset mukaan. En usko, että sellaisesta normaalille lapselle traumoja jää.

    • pedagogi

      Voi puhä Sylvi, sanon minä!

      Tässä maassa on yksi huono puoli, sama mikä kaikissa muissakin maissa: kuka tahansa saa tehdä lapsen.

      Senpä takia myös Sinulla on lapsi(a)!

      • revi tästä

        Jopa siinä määrin että on myös meille sijoitettuna kaksi vierastakin lasta.Siis minun ja uuden mieheni lasten lisäksi.


    • mielipiteeni

      kyllä minun mielestä jos kerran mies on sitä mieltä,että haluaa esitellä naisensa, niin siinä ei pitäisi olla mitään pahaa. Pitäisikö naista pitää komerossa sen aikaa? Kyllä se on aika kiusallinen tilanne heille molemmille. Ja jos lapsetkin tietävät jo, että hänellä on uusi, niin miksi sitä viivyttelemään. On todella loukkaavaa mennä sanomaan rakastuneelle miehelle, että oletko nyt aivan tosissasi sen naisen kanssa. Jos hänestä tuntuu hyvältä, niin miksi sitä kieltämään?!
      Lapset ovat ymmärrettävästi aina mustasukkaisia. Heidän pitää vain opetella tulemaan toimeen asian kanssa. eikä ole hyvä jos sinä puhut lapsillesi siihen sävyyn, että se nainen on vain isin hetken hairahdus. Kunnioita häntä, hän on vain ihminen, eikä automaattisesti mikään tunkeilija!!

      • tosiaan

        Meidän perheen tilanne:
        Lasten mielestä isän uusi nainen on muuten ok,mutta ovat koko viikonlopun lasten isän kanssa vaakatasossa hipelöiden toisiaan lasten edessä.Mies kourii naista rinnoista ja lykkii kättään tämän jalkoväliin.Meidän lapset oli koko viikonlopun samoissa vaatteissa,nuorin haisi kuselle kun tuli kotiin eikä ollut syönyt eilen mitään koko päivänä.Mies totesi että olisko pitänyt pakottaa kun ei halunnut.Lapsi sanoi että ei voinut syödä kun naisen pikkulapsen vaippa vaihdettiin keittiön ruokapöydällä ja lapsi istui paljaalla pepulla ruokapöydällä ja söi veitsellä margariinia suoraan rasiasta.Vajaa puolitoistavuotias oli juossut yövaatteet päällä keskellä päivää leipäveitsi kädessä.
        Todella mukava ensivisiitti ainakin meidän lapsilla.Alkuperäisen tilannetta en tiedä mutta kyllä ainakin meidän lasten isällä ei ole mitään tolkkua miten käyttäytyy lasten aikana kun kyseessä on uusi naisystävä.Ei tulis mieleenkään alkaa kouria miestä jalkovälistä kun lapset näkee.
        Mutta sano tästä exälle,se luulee että minä olen siitä mustasukkainen.Jotain tapoja sentään toivois olevan mutta ehkä ainakin minun entinen mieheni haluaa lasten aikana esittää koska tietää että lapset kertovat sen minulle ja minä kun olen eron halunnut ja lähtenyt niin kai se on jotakin näyttämisen halua,en tiedä.
        Lapset oli aika hämillään ja pahoillaan kun tulivat kotiin.


      • luulisin
        tosiaan kirjoitti:

        Meidän perheen tilanne:
        Lasten mielestä isän uusi nainen on muuten ok,mutta ovat koko viikonlopun lasten isän kanssa vaakatasossa hipelöiden toisiaan lasten edessä.Mies kourii naista rinnoista ja lykkii kättään tämän jalkoväliin.Meidän lapset oli koko viikonlopun samoissa vaatteissa,nuorin haisi kuselle kun tuli kotiin eikä ollut syönyt eilen mitään koko päivänä.Mies totesi että olisko pitänyt pakottaa kun ei halunnut.Lapsi sanoi että ei voinut syödä kun naisen pikkulapsen vaippa vaihdettiin keittiön ruokapöydällä ja lapsi istui paljaalla pepulla ruokapöydällä ja söi veitsellä margariinia suoraan rasiasta.Vajaa puolitoistavuotias oli juossut yövaatteet päällä keskellä päivää leipäveitsi kädessä.
        Todella mukava ensivisiitti ainakin meidän lapsilla.Alkuperäisen tilannetta en tiedä mutta kyllä ainakin meidän lasten isällä ei ole mitään tolkkua miten käyttäytyy lasten aikana kun kyseessä on uusi naisystävä.Ei tulis mieleenkään alkaa kouria miestä jalkovälistä kun lapset näkee.
        Mutta sano tästä exälle,se luulee että minä olen siitä mustasukkainen.Jotain tapoja sentään toivois olevan mutta ehkä ainakin minun entinen mieheni haluaa lasten aikana esittää koska tietää että lapset kertovat sen minulle ja minä kun olen eron halunnut ja lähtenyt niin kai se on jotakin näyttämisen halua,en tiedä.
        Lapset oli aika hämillään ja pahoillaan kun tulivat kotiin.

        Sinä teet kaikkesi "höystääksesi" lapsille tilannetta. Loppujen lopuksihan on niin, että normaalia käytöstä ei ole olemassakaan.

        Mikä on muualla normaalia, luokitellaan meillä epänormaaliksi. Ja päinvastoin.

        Että silleen.


      • ei luokitella
        luulisin kirjoitti:

        Sinä teet kaikkesi "höystääksesi" lapsille tilannetta. Loppujen lopuksihan on niin, että normaalia käytöstä ei ole olemassakaan.

        Mikä on muualla normaalia, luokitellaan meillä epänormaaliksi. Ja päinvastoin.

        Että silleen.

        minun tuttavapiirissäni kenenkään kodissa sitä että lapsien aikana ja heidän nähtensä kouritaan toisen alapäätä.Sinun mielestäsi se on ehkä normaalia mutta ainakin niiden ihmisten kohdalla keitä minä tunnen seksiasiat hoidetaan kyllä muualla kuin lasten silmien alla.
        Minä en ole mitenkään 'höystänyt' asiaa.Lapset itse kertoivat eikä se tuntunut heistä todellakaan mukavalta.Jos lasten mielestä toisen alapään kouriminen on kiusallista niin siinä kulkee kyllä käyttäytymisen rajat.Aikuiset voisi vähän miettiä mitä lapsille näyttävät.
        Kyllä mä olen mielestäni täysin normaali.Että silleen.


      • mielipiteeni
        ei luokitella kirjoitti:

        minun tuttavapiirissäni kenenkään kodissa sitä että lapsien aikana ja heidän nähtensä kouritaan toisen alapäätä.Sinun mielestäsi se on ehkä normaalia mutta ainakin niiden ihmisten kohdalla keitä minä tunnen seksiasiat hoidetaan kyllä muualla kuin lasten silmien alla.
        Minä en ole mitenkään 'höystänyt' asiaa.Lapset itse kertoivat eikä se tuntunut heistä todellakaan mukavalta.Jos lasten mielestä toisen alapään kouriminen on kiusallista niin siinä kulkee kyllä käyttäytymisen rajat.Aikuiset voisi vähän miettiä mitä lapsille näyttävät.
        Kyllä mä olen mielestäni täysin normaali.Että silleen.

        Mutta eihän lasten isän käytöksestä pidä syyttää hänen uutta naistaan ja miten tämä tapahtuma liittyy siihen, ettet halua, että uusi nainen esitellään lapsille? Oletko aiemmin valittanut miehesi käytöksestä kuin vasta nyt kun olet kuullut, että hänellä on uusi? Ehkä lapsestkin dramatisoivat tilannetta, koska ovat mustasukkaisia.
        Älä valehtele itsellesi...ajattele onko asia todellakin niin, että lapsien on mahdoton olla miehen luona uuden tilanteen takia, vai onko sinulle ja lapsille kiusallista, että hän on jatkanut elämäänsä ja löytänyt uuden kumppanin?


    • minä!

      et ole yhtään vittumainen akaa! et todellakaan! poikakaverillani on kohta 4 vuotias poika ja olen seurustellut poikakamuni kanssa 1 ja puol vuotta aluksi halusin totutella ajatukseen että hänellä on lapsi ja en ollut varma suhteestamme joten en halunnut tunkeutua pojan elämään heti vaan annoin poikakamuni ensin kertoa pojalle minusta ja jne... sitten lopuksi tapasin pojan joka on ollut ensi tapaamisesta alkaen minun kaveri!!! pietän häntä kuin omanani. itselläni ei ole lapsia vielä.

      pitäisi kyllä exäsi uusi tajuta se ettei suhde välttämättä kestä... ja vielä itsellä lapsia.. voi hyvä tavaton eikö hän ymmärrä?

    • kettunen

      Mä en käsitä tätä hysteriaa, miks isän ja äidin uudet hetken seuralaiset pitäis lapsiin tutustuttaa??? Ihan outoa. Jos lapsella on isä ja äiti, kummit mummit vaarit ym sukulaiset ja ystävät, mitä hittoa ne tekee vierailla ihmisillä??

      Siinä taas vain annetaan lapselle hyvää esimerkkiä, että kun toinen vanhempi hylkää toisen vanhemman, tosta voin vaan ilmestyy uusi ihminen kuin kaupan hyllyltä sotkemaan lapsen maailmaa. Tolla konstilla lapsennekaan eivät aikuis-iässä arvosta parisuhdetta eikä omia lapsiaan ollenkaan, kun hyvpitään suhteesta toiseen. Jokapäivä uusi nainen tai mies siinä pomppimassa lapsen elämäsää, se on kauheinta mitä lapselle voi tehdä.

      Jos niitä hetken seuralaisia täytyy olla, nähkää keskenään, ei siihen lapsia tarvi sotkea. Lapselle tärkeintä on isä ja äiti, ei heidän sekopää seuralaiset.

      • unelma

        kanssasi. Miksi helvetissä niihin lapsiin täytyy tutustua.
        Miksi hitossa ne änkee meille jokatoinen viikonloppu sotkemaan ja huutamaan.
        Mieluiten olisin ottanut vain miehen, enkä näitä sotkevia ja haisevia pentuja!
        Olisin onnellinen kun niitä ei olisi ollenkaan.


      • kettunen
        unelma kirjoitti:

        kanssasi. Miksi helvetissä niihin lapsiin täytyy tutustua.
        Miksi hitossa ne änkee meille jokatoinen viikonloppu sotkemaan ja huutamaan.
        Mieluiten olisin ottanut vain miehen, enkä näitä sotkevia ja haisevia pentuja!
        Olisin onnellinen kun niitä ei olisi ollenkaan.

        Ja kuitenkin halusit miehen jolla on lapsia?
        Se vaan kai tuntuu kivalta soteka lasten elämä viemällä heiltä isä! Varinkin jos tietää että heillä on hyvä perhe-elämä. Saa vääristyneet ummikot vähän itsetuntoa lisää. Kun joillain on asiat hyvion,ja itellä ei, niin paras keino siihen on sotkea jonkun avioliitto!


      • minä!
        kettunen kirjoitti:

        Ja kuitenkin halusit miehen jolla on lapsia?
        Se vaan kai tuntuu kivalta soteka lasten elämä viemällä heiltä isä! Varinkin jos tietää että heillä on hyvä perhe-elämä. Saa vääristyneet ummikot vähän itsetuntoa lisää. Kun joillain on asiat hyvion,ja itellä ei, niin paras keino siihen on sotkea jonkun avioliitto!

        siis jos on seurustellut jo jonkun aikaa ja tietää että se´vakavaa niin tottakai pitää tutustua miehen lapsiin!!

        JOs lapset ei kiinnosta niin kannattasko hankkia uusi mies?! eihän tossa oo mitään järkee
        "oisin ottanut pelkän miehen"
        maailma on pullollaan äijjiä ilman lapsia ota sellanen älä kiellä isältä lapsia! kyllä on ääliömäistä!

        meillä ainakin menee todella hyvin ollaan oltu jo puoltoista vuotta yhessä ja eka kuukautena tutustuin poikaan!!


      • kettunen kirjoitti:

        Ja kuitenkin halusit miehen jolla on lapsia?
        Se vaan kai tuntuu kivalta soteka lasten elämä viemällä heiltä isä! Varinkin jos tietää että heillä on hyvä perhe-elämä. Saa vääristyneet ummikot vähän itsetuntoa lisää. Kun joillain on asiat hyvion,ja itellä ei, niin paras keino siihen on sotkea jonkun avioliitto!

        Ei kumppani lapsilta isää vie eikä vanhemmuus lopu eroon.... ...... ainoastaan Lissua haittaa miehen lapset , ex miehen kumppanit ja rakastaa käskyttämistä


    • TanjaliiniTyttis

      Laitanpa oman kommenttini tähän viestiketjuun vaikka ei olekaan enää aktiivinen... Itsellä hyvinkin samat mietteet kuin aloittajalla. Avioeron 1-vaiheesta 5 kk ja lasten isällä menossa ehdokas nro 4. Kaikki kandit on lapsille esitelty, lapsien mielipidettä ennalta kysymättä. No, yksikään suhde ei ole kestänyt 2 kuukautta pidempään. Itsellä ei ole kiirettä uuden kumppanin hakuun ja yritinkin exälle ehdottaa, että ei ihan heti uusien tuttavuuksien tapaamisiin ennen kuin suhde olisi hiukan vahvemmalla pohjalla.

      Itse perustelin asian sillä, että lapsetkin toipuvat vasta erosta ja miettivät kovasti asemaansa isänsä elämässä kun ei avioliiton aikanakaan ollut isä kovasti lapsistaan kiinnostunut...Maltti on valttia niin kuin lastenohjelmassa sanotaan.

      - Tanja p.-

      • eitarvisutturoita

        Joo samaamieltä että lapset ei tarvi elämänsä isän naisia eikä lisää elämänsä sotkijoita. On kumma että uudet sutturat tunkeutuu toisten elämään vkolla. Ei ihme että isä ei ole lapsille enää hylkäämisen jälkeenyhtään mitään eikä isää haluta enää nähdä eikä sen naikosia. Kun isä hylkää lapset ja vaihtaa sutturoihin on todella julmaa vaatia lapsia ja exää pakolla näkemään sutturoitaan. Siinä mies ei ajattele yhtään lapsiaan ja exää eikä itseäänkään kun lapset eivät eaotka haukkuvat heidät, äidin ja koko suvun ja eläävät isänsä rahoilla ja vaativat miestta sekä estää ja hankaloittaa tapaamistä jättämään elarit maksamatta. Miksi miehet haluaa kiusata omia lapsia, siksi kun vihaavat heitä. Muuten eivät toimisi noin.Surullista,


      • Ei entistä naista/vaimoa tarvitse ajatellakkaan koska on entinen ja jos joku joka tunkeutuu johonkin niin ex vaimo joka ei kuulu lastensa isän elämään eron jälkeen


      • Sukurutsantulokset
        eitarvisutturoita kirjoitti:

        Joo samaamieltä että lapset ei tarvi elämänsä isän naisia eikä lisää elämänsä sotkijoita. On kumma että uudet sutturat tunkeutuu toisten elämään vkolla. Ei ihme että isä ei ole lapsille enää hylkäämisen jälkeenyhtään mitään eikä isää haluta enää nähdä eikä sen naikosia. Kun isä hylkää lapset ja vaihtaa sutturoihin on todella julmaa vaatia lapsia ja exää pakolla näkemään sutturoitaan. Siinä mies ei ajattele yhtään lapsiaan ja exää eikä itseäänkään kun lapset eivät eaotka haukkuvat heidät, äidin ja koko suvun ja eläävät isänsä rahoilla ja vaativat miestta sekä estää ja hankaloittaa tapaamistä jättämään elarit maksamatta. Miksi miehet haluaa kiusata omia lapsia, siksi kun vihaavat heitä. Muuten eivät toimisi noin.Surullista,

        Sun exäsi olisi kuulunut holhouksen alle täysin vammainen ja muistisairautta poteva mies.
        Samoin sinä olet mieleltäsi sairas lukihäiriöinen juopotteleva naikkonen.
        Teidän avioliitto oli jo alkuunsa täysin sairas kaksi sairasta ihmistä meni yhteen, voi lapsiparkoja millaiset vanhemmat ovat saaneet valitettavasti nuo sairaudet periytyy.


    • 1. Se ei ole lasten luvan takana seurusteleeko vanhemmat se ei ole ex puolison luvan takana seurusteleeko tai tapaako lapset vanhempiensa kumppanin EIKÄ TODELLAKAAN KUULU KENELLEKKÄÄN MUULLE MUUTTAAKO KUMPPANIT YHTEEN !
      Ja se onko kumppani niin se ei ole kuin ilmoitus asia jos sitäkään !
      AIKUISTEN PARISUHTEET EI KUULU LAPSILLE EI EX:LLE EI KENELLEKKÄÄN MUULLE KUIN PARISKUNNALLE

      • Sutturatrikkookaiken

        Ei seurustelu olekkaan mutta se että lapset pakotetaan näkemään se suttura, se on lasten takana. Ei ole pakko nähdä eikä huolia elämäänsä ihmistä joka rikkoi lapsetn perheen ja haukkuu ja kiusaa ja vie hänen rahat. Sellaista ei tarvi hyväksyä. Semmoinen isä joka pakottaa siihen ei rakasta lastaan vaan vihaa ja toivoisi ettei lasta olisi, sekin on sen uuden sutturan vaatimus että mies hylkää omat lapset ja exän.

        Ihan hyvä jos luuseri isä on läytänyt vertaisen sutturan, ne ei kuulu lapsen ja exän ja heidän sukuun mitenkään ja on hyvä jos mies tiukasti pitää sutturan poissa lasten ja ecän ja sukunsa elämästä. Se on vähintä mitä mies voitehdä.


      • toisinpäin
        Sutturatrikkookaiken kirjoitti:

        Ei seurustelu olekkaan mutta se että lapset pakotetaan näkemään se suttura, se on lasten takana. Ei ole pakko nähdä eikä huolia elämäänsä ihmistä joka rikkoi lapsetn perheen ja haukkuu ja kiusaa ja vie hänen rahat. Sellaista ei tarvi hyväksyä. Semmoinen isä joka pakottaa siihen ei rakasta lastaan vaan vihaa ja toivoisi ettei lasta olisi, sekin on sen uuden sutturan vaatimus että mies hylkää omat lapset ja exän.

        Ihan hyvä jos luuseri isä on läytänyt vertaisen sutturan, ne ei kuulu lapsen ja exän ja heidän sukuun mitenkään ja on hyvä jos mies tiukasti pitää sutturan poissa lasten ja ecän ja sukunsa elämästä. Se on vähintä mitä mies voitehdä.

        äiti toi lapsille kotiin uuden "isän" kun asumuseron
        alusta kulunut 1 kk ja sossu ylistää äitiä, uutta "isää" lapsen edun mukaisena lapsen "isänä":))..omasta
        isästä viis ja lapsen oikeuksista


      • Sutturatrikkookaiken kirjoitti:

        Ei seurustelu olekkaan mutta se että lapset pakotetaan näkemään se suttura, se on lasten takana. Ei ole pakko nähdä eikä huolia elämäänsä ihmistä joka rikkoi lapsetn perheen ja haukkuu ja kiusaa ja vie hänen rahat. Sellaista ei tarvi hyväksyä. Semmoinen isä joka pakottaa siihen ei rakasta lastaan vaan vihaa ja toivoisi ettei lasta olisi, sekin on sen uuden sutturan vaatimus että mies hylkää omat lapset ja exän.

        Ihan hyvä jos luuseri isä on läytänyt vertaisen sutturan, ne ei kuulu lapsen ja exän ja heidän sukuun mitenkään ja on hyvä jos mies tiukasti pitää sutturan poissa lasten ja ecän ja sukunsa elämästä. Se on vähintä mitä mies voitehdä.

        Ei kukaan pakota ja vain Lissua haittaa miehen parempi uusi kumppani


      • Oletmielisairas
        Sutturatrikkookaiken kirjoitti:

        Ei seurustelu olekkaan mutta se että lapset pakotetaan näkemään se suttura, se on lasten takana. Ei ole pakko nähdä eikä huolia elämäänsä ihmistä joka rikkoi lapsetn perheen ja haukkuu ja kiusaa ja vie hänen rahat. Sellaista ei tarvi hyväksyä. Semmoinen isä joka pakottaa siihen ei rakasta lastaan vaan vihaa ja toivoisi ettei lasta olisi, sekin on sen uuden sutturan vaatimus että mies hylkää omat lapset ja exän.

        Ihan hyvä jos luuseri isä on läytänyt vertaisen sutturan, ne ei kuulu lapsen ja exän ja heidän sukuun mitenkään ja on hyvä jos mies tiukasti pitää sutturan poissa lasten ja ecän ja sukunsa elämästä. Se on vähintä mitä mies voitehdä.

        Otan osaa katkeraan sairauuteesi.


    • surullistamuttatotta

      Isä joka pakottaa lapset näkemään perheenrikoja sutturansa, ei ole isä eikä rakasta lapsiaan. Sutturoilla ei ole muuta virkaa kun pitää seruaa miehelle ja kiusata tämän lapsia ja pitää mies tiukasti poissa lastensa elämästä. Siksi suomessa on niin valtavanpaljon isättömiä lapsia kun kun sutturat vaativat ettei mies saa maksaa lapsille elareita eikä saa tavata heitä jos tpaa alkaa suttura kiusaamaan ja hankaloittamaan lasten oloa siän kanssa, ja estää ja hankaloittaa myös lasten äidin oloa miehen kotona.

      • Silkkaasontaa

        Sairaan ihmisen tilitystä, ei päätä eikä häntää.


    • Tasapuolisuuttakiitos

      Olen aika hämmästynyt tästä kirjoituksestasi. Jotenkin siitä saa sellaisen kuvan, että halusit jotenkin (lasten hyvinvoinnin) varjolla rajoittaa ja päättää entisen miehesi aioista. Olethan sinäkin löytänyt uuden kumppanin ja esitellyt hänet lapsillesi, miksi ei entinen miehesi voisi tehdä samoin? Kysyitkö sinä entisen miehesi mielipidettä silloin, kun tutustutit lapsesi uuteen mieheesi? Sanoit etteivät lapsesi halua isälleen mitään uutta naisystävää kun ei se sitä tunne ja on nähnytkin vasta pari kertaa. En tiedä minkä ikäisistä lapsista on kyse, mutta lasten asia ei kyllä ole ohjailla tai miettiä aikuisten seurustelun ongelmia. Jotenkin tuo kuullostaa siltä, että lapsille on turhaan kaadettu aikuisten murheita kannettavaksi. Ethän sinä sentään ole puhunut heidän kanssaan tuollaisia asioita?

      En usko että olet "vittumainen akka", sanoisinpahan vain että anna ensisen miehesi elää omaa elämäänsä äläkä kuvittele, että juuri sinä (ja vain sinä) voit tehdä parhaimmat ratkaisut kaikessa. Tiedäthän, ihan kaikkea voi perustella lasten parhaalla. Te olette eronneet, sinä teet omat ratkaisusi omassa elämässäsi, ja entinen miehesi omansa.

      • huhmitäajautskin

        No se on totta ettei kukaan exä edes halua enää luuseri miehiä nähdä, ja lapsetkin oat onnellisisempi äidin luona kuin hylkääjä isän.
        Äiti päättää aina lasten asioista ja lasten elämään ei kuulu kierot sutturat jotka haukkuvat lapset, miehen exän ja koko suvun. Miksi ihmeessä ne pitää haukkua joka kerta? On uusioilla päässä vikaa ei muuta voi sanoa. Eläkää ihan omaa elämää, miehen ex perhe ei kuulu uusioiden elämään mitenkään, ongelmia tulee liikaa jos miehen rakkaan perheen kotiin tunkeutuisivat. Onneksi monet fiksutm jiehet estää sutturoidensa lasten ja exän kotiin menemiset, ja kuikeloiden känkemiset. Meitä ainkin etoisi jos joutuisimme pakolla näkemään sutturoita, onneksi emme.


      • huhmitäajautskin
        huhmitäajautskin kirjoitti:

        No se on totta ettei kukaan exä edes halua enää luuseri miehiä nähdä, ja lapsetkin oat onnellisisempi äidin luona kuin hylkääjä isän.
        Äiti päättää aina lasten asioista ja lasten elämään ei kuulu kierot sutturat jotka haukkuvat lapset, miehen exän ja koko suvun. Miksi ihmeessä ne pitää haukkua joka kerta? On uusioilla päässä vikaa ei muuta voi sanoa. Eläkää ihan omaa elämää, miehen ex perhe ei kuulu uusioiden elämään mitenkään, ongelmia tulee liikaa jos miehen rakkaan perheen kotiin tunkeutuisivat. Onneksi monet fiksutm jiehet estää sutturoidensa lasten ja exän kotiin menemiset, ja kuikeloiden känkemiset. Meitä ainkin etoisi jos joutuisimme pakolla näkemään sutturoita, onneksi emme.

        No se on totta ettei kukaan exä edes halua enää luuseri NAISIA nähdä, ja lapsetkin oat onnellisisempia ISÄN luona kuin hylkääjä ÄIDIN. ISÄT päättää aina lasten asioista ja lasten elämään ei kuulu kierot UKKOSsutturat jotka haukkuvat lapset, naisen exän
        ja koko suvun. Miksi ihmeessä ne pitää haukkua joka kerta? On uusioilla päässä vikaa ei muuta voi sanoa. Eläkää ihan omaa elämää, naisen ex perhe ei kuulu uusioiden elämään mitenkään, ongelmia tulee liikaa jos naisen rakkaan perheen kotiin tunkeutuisivat. Onneksi monet fiksut naiset estää UKKOSsutturoiden sa lasten ja exän kotiin menemiset, ja kuikeloiden näkkemiset. Meistä ainakin et olisi jos joutuisimme pakolla näkemään UKKOSsutturoita, onneksi emme. OPETTELE KIRJOITTAMAAN "YKSINHUOLTAJA":)))


      • Äitishaibaa
        huhmitäajautskin kirjoitti:

        No se on totta ettei kukaan exä edes halua enää luuseri miehiä nähdä, ja lapsetkin oat onnellisisempi äidin luona kuin hylkääjä isän.
        Äiti päättää aina lasten asioista ja lasten elämään ei kuulu kierot sutturat jotka haukkuvat lapset, miehen exän ja koko suvun. Miksi ihmeessä ne pitää haukkua joka kerta? On uusioilla päässä vikaa ei muuta voi sanoa. Eläkää ihan omaa elämää, miehen ex perhe ei kuulu uusioiden elämään mitenkään, ongelmia tulee liikaa jos miehen rakkaan perheen kotiin tunkeutuisivat. Onneksi monet fiksutm jiehet estää sutturoidensa lasten ja exän kotiin menemiset, ja kuikeloiden känkemiset. Meitä ainkin etoisi jos joutuisimme pakolla näkemään sutturoita, onneksi emme.

        Että vielä 2010-luvulla on tällaisia mielipiteitä, huh huh. Äitikö se päättää kaikista lasten asioista, myös siitä että lasten on parempi olla hänen kanssaan? Ja tuskin kukaan isä erossa on lapsiaan halunnyt hylätä, eiköhän se ero ole otettu siitä ex-puolisosta. Ikävä kyllä monet äidit kostavat eron jälkeen miehelleen lasten kautta ja tekevät kaikkensa jotta isän ja lasten tapaamiset olisivat mahdollisimman vaikeita. Tuolaiset lauseet kuin "lapsetkin ovat onnellisempia äidin luona kuin hylkääjä isän" ja "äidit päättää aina lasten asioista" ovat hyviä esimerkkejä tuollaisesta kieroutuneesta ajattelutavasta. Minä olen eronnyt, en eronnut lapsistani, vaan vaimostani. Missään yhteydessä en ole antanut täyttä päätäntävaltaa lapsistani pelkästään heidän äidilleen.


      • hfyruttiy
        Äitishaibaa kirjoitti:

        Että vielä 2010-luvulla on tällaisia mielipiteitä, huh huh. Äitikö se päättää kaikista lasten asioista, myös siitä että lasten on parempi olla hänen kanssaan? Ja tuskin kukaan isä erossa on lapsiaan halunnyt hylätä, eiköhän se ero ole otettu siitä ex-puolisosta. Ikävä kyllä monet äidit kostavat eron jälkeen miehelleen lasten kautta ja tekevät kaikkensa jotta isän ja lasten tapaamiset olisivat mahdollisimman vaikeita. Tuolaiset lauseet kuin "lapsetkin ovat onnellisempia äidin luona kuin hylkääjä isän" ja "äidit päättää aina lasten asioista" ovat hyviä esimerkkejä tuollaisesta kieroutuneesta ajattelutavasta. Minä olen eronnyt, en eronnut lapsistani, vaan vaimostani. Missään yhteydessä en ole antanut täyttä päätäntävaltaa lapsistani pelkästään heidän äidilleen.

        Kyllä äiti päättää, miehistä ei ole päättämään, jos kerran hylkää lapsensa niin miski heille pitäisi antaa päätäntävalta, eikö he ole jo päätöksen tehneet, ovat.

        Meillä mies ei ole edes kehdannut vaatia mitään, koska hylkäsi lapsensa kun suttura niin vaati, sen jälkeen kaikki asiat ovat menneet päin seinää eikä ole mitenkään toimineet kun mies lapset jätti. Hyvistä isistäkin tuolee huonoja kun hylkää lapset jonkun lehmän takia.

        Onneksi muutimme kauas ettei edes törmätä siihen sutturaan ja mieheen ei tarvi moneen kertaa selitellä lapsille että isä vaihtoi teidät sutturoihin kun ei enää jaksanut teitä. Omituisi on miehet, ensin leikitään kivaa ja hyvää isää, ja siten kun tulee suttura jollaei ole kakaroita, niin uskotaan kaikki mitä lehmä lupaa ja sitten hävetään kun tekee tyhmiä. Elaritkin jäi maksamatta kun piti saada viinaa ja tupakkaa sutturalle.
        Onneksi ei olla nähty emmekä edes halua. Onneksi meille jäi kaikki kavearit, meille jäi mummit papat, tädit enot, ja serkut... koko suku jäi meille, miehelle ei mitään muu kuin alkoholisoitunut suttura.
        Surullista hänelle. Sanoinkin lapsille aikanaa, että kun isälle ei kelvannut enää minä ja te, niin ei meillekkkän kelpaa mies joka teidät hylkäsi ja vaihtoi sutturoihin. Nyt lapset hylkäsi isän ja lastenlapsetkaan eivät ole vaariparkaa nähneet, onneksi, eivät saa huonoa esimerkkiä siitä että lapset ovi hylätä koska vaan. Meillä on paras suku, kun huonot ja luuserit osaa lähtä pois pilaamasta. Eikä koskaan enää kiusaa ja häiriköi hienoa perhettä ja sukua. Hävpeeähän mies julmasti mutta se on hänelle ihan oikein.


      • Äitishaibaa

        Voi Luoja, onnea vaan sinulle. Ehkä joskus ymmärrät, ettei miehesi hylännyt lapsiaan vaan sinut. Tuskin ymmärrät. Ja kun sinulle tulee joskus uusi mies, niin onko hänkin "suttura", jota lasten ei pitäisi tavata?


      • hfyruttiy kirjoitti:

        Kyllä äiti päättää, miehistä ei ole päättämään, jos kerran hylkää lapsensa niin miski heille pitäisi antaa päätäntävalta, eikö he ole jo päätöksen tehneet, ovat.

        Meillä mies ei ole edes kehdannut vaatia mitään, koska hylkäsi lapsensa kun suttura niin vaati, sen jälkeen kaikki asiat ovat menneet päin seinää eikä ole mitenkään toimineet kun mies lapset jätti. Hyvistä isistäkin tuolee huonoja kun hylkää lapset jonkun lehmän takia.

        Onneksi muutimme kauas ettei edes törmätä siihen sutturaan ja mieheen ei tarvi moneen kertaa selitellä lapsille että isä vaihtoi teidät sutturoihin kun ei enää jaksanut teitä. Omituisi on miehet, ensin leikitään kivaa ja hyvää isää, ja siten kun tulee suttura jollaei ole kakaroita, niin uskotaan kaikki mitä lehmä lupaa ja sitten hävetään kun tekee tyhmiä. Elaritkin jäi maksamatta kun piti saada viinaa ja tupakkaa sutturalle.
        Onneksi ei olla nähty emmekä edes halua. Onneksi meille jäi kaikki kavearit, meille jäi mummit papat, tädit enot, ja serkut... koko suku jäi meille, miehelle ei mitään muu kuin alkoholisoitunut suttura.
        Surullista hänelle. Sanoinkin lapsille aikanaa, että kun isälle ei kelvannut enää minä ja te, niin ei meillekkkän kelpaa mies joka teidät hylkäsi ja vaihtoi sutturoihin. Nyt lapset hylkäsi isän ja lastenlapsetkaan eivät ole vaariparkaa nähneet, onneksi, eivät saa huonoa esimerkkiä siitä että lapset ovi hylätä koska vaan. Meillä on paras suku, kun huonot ja luuserit osaa lähtä pois pilaamasta. Eikä koskaan enää kiusaa ja häiriköi hienoa perhettä ja sukua. Hävpeeähän mies julmasti mutta se on hänelle ihan oikein.

        Ei äidit ei päätä kuin ja vain kotonaan lasten ollessa hänellä ja voi keskustella koulu asioista opettajan kanssa muttei päätä


      • hfyruttiy kirjoitti:

        Kyllä äiti päättää, miehistä ei ole päättämään, jos kerran hylkää lapsensa niin miski heille pitäisi antaa päätäntävalta, eikö he ole jo päätöksen tehneet, ovat.

        Meillä mies ei ole edes kehdannut vaatia mitään, koska hylkäsi lapsensa kun suttura niin vaati, sen jälkeen kaikki asiat ovat menneet päin seinää eikä ole mitenkään toimineet kun mies lapset jätti. Hyvistä isistäkin tuolee huonoja kun hylkää lapset jonkun lehmän takia.

        Onneksi muutimme kauas ettei edes törmätä siihen sutturaan ja mieheen ei tarvi moneen kertaa selitellä lapsille että isä vaihtoi teidät sutturoihin kun ei enää jaksanut teitä. Omituisi on miehet, ensin leikitään kivaa ja hyvää isää, ja siten kun tulee suttura jollaei ole kakaroita, niin uskotaan kaikki mitä lehmä lupaa ja sitten hävetään kun tekee tyhmiä. Elaritkin jäi maksamatta kun piti saada viinaa ja tupakkaa sutturalle.
        Onneksi ei olla nähty emmekä edes halua. Onneksi meille jäi kaikki kavearit, meille jäi mummit papat, tädit enot, ja serkut... koko suku jäi meille, miehelle ei mitään muu kuin alkoholisoitunut suttura.
        Surullista hänelle. Sanoinkin lapsille aikanaa, että kun isälle ei kelvannut enää minä ja te, niin ei meillekkkän kelpaa mies joka teidät hylkäsi ja vaihtoi sutturoihin. Nyt lapset hylkäsi isän ja lastenlapsetkaan eivät ole vaariparkaa nähneet, onneksi, eivät saa huonoa esimerkkiä siitä että lapset ovi hylätä koska vaan. Meillä on paras suku, kun huonot ja luuserit osaa lähtä pois pilaamasta. Eikä koskaan enää kiusaa ja häiriköi hienoa perhettä ja sukua. Hävpeeähän mies julmasti mutta se on hänelle ihan oikein.

        Jopa nykyinen vaimoni on seuralaiseni lasten koulun tapahtumissa ei heidän äiti


      • Perähikijänprovoon
        hfyruttiy kirjoitti:

        Kyllä äiti päättää, miehistä ei ole päättämään, jos kerran hylkää lapsensa niin miski heille pitäisi antaa päätäntävalta, eikö he ole jo päätöksen tehneet, ovat.

        Meillä mies ei ole edes kehdannut vaatia mitään, koska hylkäsi lapsensa kun suttura niin vaati, sen jälkeen kaikki asiat ovat menneet päin seinää eikä ole mitenkään toimineet kun mies lapset jätti. Hyvistä isistäkin tuolee huonoja kun hylkää lapset jonkun lehmän takia.

        Onneksi muutimme kauas ettei edes törmätä siihen sutturaan ja mieheen ei tarvi moneen kertaa selitellä lapsille että isä vaihtoi teidät sutturoihin kun ei enää jaksanut teitä. Omituisi on miehet, ensin leikitään kivaa ja hyvää isää, ja siten kun tulee suttura jollaei ole kakaroita, niin uskotaan kaikki mitä lehmä lupaa ja sitten hävetään kun tekee tyhmiä. Elaritkin jäi maksamatta kun piti saada viinaa ja tupakkaa sutturalle.
        Onneksi ei olla nähty emmekä edes halua. Onneksi meille jäi kaikki kavearit, meille jäi mummit papat, tädit enot, ja serkut... koko suku jäi meille, miehelle ei mitään muu kuin alkoholisoitunut suttura.
        Surullista hänelle. Sanoinkin lapsille aikanaa, että kun isälle ei kelvannut enää minä ja te, niin ei meillekkkän kelpaa mies joka teidät hylkäsi ja vaihtoi sutturoihin. Nyt lapset hylkäsi isän ja lastenlapsetkaan eivät ole vaariparkaa nähneet, onneksi, eivät saa huonoa esimerkkiä siitä että lapset ovi hylätä koska vaan. Meillä on paras suku, kun huonot ja luuserit osaa lähtä pois pilaamasta. Eikä koskaan enää kiusaa ja häiriköi hienoa perhettä ja sukua. Hävpeeähän mies julmasti mutta se on hänelle ihan oikein.

        Näin kirjoittaa peräkammarinpoika jolla on dominoiva mutsi, joka päättää kaikesta.
        Tällä kirjoittajalla ei ole koskaan ollut miestä eikä lapsia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe