Tuota noin palasin erään pitkän tapailusuhteen jälkeen takaisin nettitreffeille ja yllätyksekseni saan todella paljon viestejä, jotka ovat asiallisia ja miehet ovat fiksuja. Hyvin harvoin tulee mitään ehdotteluita tms. Viestejä tulee niin paljon, että voin valita vain ne itseäni kunnolla kiinnostavat.
Mikä on se aika kauan voi kirjoitella ennen tapaamista? Tai siis haluaisin edes heittää ilmaan, että miten olisi kahvit jossain, kun kirjoittelua on ollut n. 2-3 viikkoa. En ymmärrä ollenkaan, että kirjoitellaan viikkokaupalla eikä mitään tapahdu... Kyllä kuukausi alkaa jo olla maximi-aika kirjoitella, kyllä siinä jo mielenkiinto lopahtaa, jos ei mies saa ehdotettuja treffejä tuossa ajassa.
Kuinka kauan kirjoittelette ennen treffejä?
29
18559
Vastaukset
Mielestäni tapaaminen pitäisi pyrkiä toteuttamaan mahdollisimman pian. Kaksi viikkoa on ehdoton maksimiaika.
- tyhmämikätyhmä
Olen samaa mieltä. Itse kirjoittelin yli kolme kuukautta samassa kaupungissa asuvan miehen kanssa, ennen kuin tajusin ettei siitä mitään tulekaan. Harmittaa menetetty aika ja energia.
- NyhveröNynny
tyhmämikätyhmä kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Itse kirjoittelin yli kolme kuukautta samassa kaupungissa asuvan miehen kanssa, ennen kuin tajusin ettei siitä mitään tulekaan. Harmittaa menetetty aika ja energia.
Et sitten itse saanut ehdotettua?
Harmittele vain rauhassa.
Meitä ujoja ja nyhveröitä miehiäkin on, mutta niin on naisiakin. - MrBolivar
NyhveröNynny kirjoitti:
Meitä ujoja ja nyhveröitä miehiäkin on, mutta niin on naisiakin.Siis onko sinulle elämässä ylivoimainen teko, pyytää nettideitissä, kirjoittamalla että joku nainen lähtee treffeille ? Jos niin mitenkä ajattelit uskaltaa tavata ketään - missään ikinä ?
Sama koskee naisia.Jos tuommoista ei kykene tekemään niin parempi varmaan ostaa itselleen kissa ja elellä sen kanssa.
On siis eriasia pyytää treffeille ja tavata oikeasti vaikka kuinka jännittäisi kuin että jättää tekemättä asioita koska ei kykene. - tavis1952
NyhveröNynny kirjoitti:
Meitä ujoja ja nyhveröitä miehiäkin on, mutta niin on naisiakin.Kun perus asiat tiedossa ja sama kaupunki niin voi kyllä siirtyä siihen kahvittelu vaiheeseen se sen kuitenkin ratkaisee tuleeko jatkosta mitään. Hyvin tämä mulla ainankin on pelannut näin sen täytyy mennäkin
- gdrgdhdhd
Itse tykkään ehdottaa tapaamista heti, jos näen kuvista että toinen vaikuttaa ok niin miksi ei tapaisi nopeasti? Ei tarvitse kehittää mielessään mitään kuvaa unelmatyypistä kun sen voi todeta heti onko vai ei.
Tilanne on tosin erilainen miehillä ja naisilla.
Miehillä saattaa olla tinderissä vain pari mätsiä joten valinnanvaraa ei juuri ole.
Naisilla saattaa olla tinderissä sata mätsiä joten heillä on motiivi tehdä valikointia ja udella ennen treffejä jo miehen koulutus/työ/status, sehän se kiinnostaa eniten. - heti_treffeille
Muutaman viestin jälkeen voi tavatakin, jos perustiedot, kuva ym. on ok, miksi viivytellä?
"Viestejä tulee niin paljon, että voin valita vain ne itseäni kunnolla kiinnostavat."
Nettideitit on täynnä pelkkiä virtuaalisuhteilijoita. Itse en näihin jaksa enää kauaa haaskata aikaa, jos huomaan että homma ei etene ja mies vaan jaarittelee niitä näitä ja jotenkin välttelee treffejä. Niillä ei ole aikomustakaan tavata koskaan muualla kuin netissä. Siellä ne voi esittää olevansa mitä vaan kun ei koskaan tarvi oikeasti edetä ja näyttäytyä mitä ovat.
Jos mies vaikuttaa liian hyvältä ollakaseen totta, se harvemmin on totta....- mäkinmä
joo, jos nainen vaikuttaa liian hyvältä, se ei ole totta
- minullaon
Ei oo kyllä minkäälaista vaaraa että nainen vaikuttaisi hyvältä. Olen itse pitänyt sellaista rajapyykkinä että jos ei ala oksentamaan ensimmäisen minuutin aikana ollaaan jo aika hyvällä pohjalla. No onhan sekin tosin pelkkää ajanhukkaa, mutta onpahan sekin sitten koettu.
- syvä.huokaus
minullaon kirjoitti:
Ei oo kyllä minkäälaista vaaraa että nainen vaikuttaisi hyvältä. Olen itse pitänyt sellaista rajapyykkinä että jos ei ala oksentamaan ensimmäisen minuutin aikana ollaaan jo aika hyvällä pohjalla. No onhan sekin tosin pelkkää ajanhukkaa, mutta onpahan sekin sitten koettu.
Tässä aika hyvä kuvaus miesten pariutumisen/deittailun todellisuudesta.
Viestejä mies saa netissä niiin vähän että lähes kaikki naiset on kelpuutettava jotka ei aiheuta oksennusta =D
Meanwhile naiset:
"Viestejä tulee niin paljon, että voin valita vain ne itseäni kunnolla kiinnostavat."
- koulutetut
ole varovainen, huijareita liikkeellä
- 19hf
Parin viestin päästä olen aina ehdottanut tapaamista, eli päivän parin päästä. Ei sitä kauempaa kannata juuttua siihen viestittelyyn.
- fjkkjjj
No, samaa mieltä.. Olen nyt kirjoitellut ainakin neljän miehen kanssa 2-4 viikkoa.. Melkein tekisi mieli laittaa heille hyvää jatkoa.. Eli kyllä siinä saa aika saamattoman kuvan miehestä, jos ei yhtään edes vihjaile tapaamisen suuntaan. Sitten on taas niitä, jotka muutaman viestin jälkeen ehdottavat tapaamista tai puhelinkeskustelua.. Itse tykkäisin, että kirjoiteltaisiin 1-2 viikkoa ja sitten treffeille.. Eli toki haluan hetken vaihtaa ajatuksia kirjoittamalla..
- N44
niin... toinen tykkää, että parin viestin päästä voisi jo tavata. toinen parin viikon viestittelyn jälkeen ja joku vasta joskus kuukausien jälkeen. miehen on varmaan vaikea tietää mitä mieltä juuri se nainen on, jonka kanssa kirjoittelee. Jos hän laittaa parin viestin jälkeen tapaamis pyynnön vain yksi näistä kolmesta on samoilla linjoilla... jos taas kuukauden päästä niin kaksi kolmesta on jo heittänyt pyyhkeen kehään, kun mies on saamaton.
kyllä kai kumpi vaan voi tehdä aloitteen, jos toinen tuntuu sille, että tapaaminen kannattaisi. itse tosin olin näitä jotka parin viikon jälkeen viimeistään olisi halunnut tavata. tosin jos toinen oli pidemmältä, niin sitten pidempäänkin saattoi kirjoitella. - feikkejä.kenties
Muutamien viestien jälkeen olisi jo kiva jutella puhelimessa ja sopia tapaaminen sen jälkeen, mutta jostain kumman syystä jotkut miehet katoavat, jos heille ehdottaa numeroiden vaihtoa ja treffejä. Ompa muutama poistanut profiilinsakkin sen jälkeen. Outoa.
- grgdrgdfgfd
Itse olen huomannut että naiset tekevät vastaavaa, ehdotan tapaamista ja nainen joko ei vastaa tai poistaa minut.
- johtopäätös
Etkö tajua, varattuja miehiä, jotka hakee vaihtelua arkeensa kirjoittelemalla vieraille naisille. Numeroa eivät anna eivätkä lähde treffeille. Profiilin poistavat ja tekevät kohta uuden ja hieman erilaisen. Ei heillä ole aikomustakaan tavata ketään koska voisivat jäädä siitä kiinni. Helpompi kirjoitella netissä salaa kuin keksiä kotona selitys mihin menee jos treffit sopii. Tietynlaista itsetunnon kohotusta lienee.
- bfrdx
Mitäpä jos sinä ihan itse pyytäisit näitä miheiä treffeille?
- ddgoopp
eräät naiset on niin perässä vedettäviä nahjuksia että ne ei kykene pyytään treffeille
jos tulevat kutsuttuna niin ovat juuri sitä luokkaa että kerran kun laskee mällit sisään joutaa jo kotia, pakko kuitenkin painaa ettei ala kylillä huuteleen että se on munaton - ToisetTreffit
Oikea vastaus: niin kauan kuin itsestäsi siltä tuntuu.
Ihmisiä on monenlaisia. Jotkut ovat varautuneempia ja haluavat tutustua ennen tapaamista lukuisin viestein, jotta tuntevat olonsa riittävän vapautuneiksi näkemistä varten. Ja samalla varmistavat, että tyyppi on näkemisen arvoinen. Tykkäävät funtsia asioita rauhassa. Toiset taas pitävät nopeammasta toiminnasta, viestien vaihto ei tyydytä heitä samalla tavalla, ihminen pitää nähdä, haistaa, tuntea ja kokea elävänä, jotta hänestä voi muodostaa mielikuvan.
Sitten on erikseen "deittailijoita", jotka eivät aiokaan tavata. Ainakaan juuri sinua. Luultavasti koska et ole tarpeeksi kiinnostava tai hyvännäköinen. Tai koska tyyppi ei oikeasti etsi seuraa. Jokainen kuitenkin tykkää huomiosta, ja juttelukin voi olla kivaa, joten he täyttävät sosiaalista tyhjiötään tai vapaa-aikaansa tsättäilemällä.
Kaikki ovat ihan oikeita tapoja käyttää deittipalvelua. Tärkeää on, että molemmat sanovat, mitä haluavat, ja että mielihalut kohtaavat. Jos et jaksa viestitellä loputtomiin, pyydät itse miestä tapaamiseen. Jos mies on hitaasti lämpiävää sorttia, mutta selvästi lämpiää, voit joutua pyytämään useamman kerran. Jos näyttää siltä, ettei hommasta tule mitään, mieti mitä haluat, ja tarvittaessa ilmaise, että mies voi ottaa yhteyttä sitten kun haluaa nähdä, mutta tsättäily loppuu nyt.
Kommunikoikaa rakkaat ihmiset:)- syvä.huokaus
On kyllä huomattu että naisia on paljon erilaisia.
Osa kirjoittaa esim tinder-profiilissa että "en hae kirjoittelukavereita, pyydä treffeille"
Toiset naiset kirjoittaa: "karkoitat minut aika nopeasti jos olet liian tyrkky"
- rhfhfhf
Minä ehdotan tapaamista jo ekassa tai tokassa viestissä. Yleensä naiset ei sitten vastaa mitään, en tajua miksi pitäisi jauhaa small talkkia pitempään.
Kuvista ja profiilista pitäisi kyllä pystyä näkemään että olen ok tyyppi.
Kyllähän joku täysi psykopaattikin pystyisi myös kirjoittamaan asiallisesti.- MrBolivar
Niin, naiset taitavat luulla haluaisit laittaa honoa luluun, siksi katoavat.
Toisekseen, itse en ymmärrä miksi tapaisin ketään naista siksi että tiedän siitä jotain pari perusfaktaa. Kyllä itse haen useampaa asiaa mistä voin todeta että kyseinen nainen vaikuttaa edes jollain tavoin oman typpiseltä.
Treffeille kun on mielestäni ihan älytöntä lähteä, jos pystyy sanomaan viikonkin viestittelyn jälkeen että ei kiinnosta. - rhfhfhf
MrBolivar kirjoitti:
Niin, naiset taitavat luulla haluaisit laittaa honoa luluun, siksi katoavat.
Toisekseen, itse en ymmärrä miksi tapaisin ketään naista siksi että tiedän siitä jotain pari perusfaktaa. Kyllä itse haen useampaa asiaa mistä voin todeta että kyseinen nainen vaikuttaa edes jollain tavoin oman typpiseltä.
Treffeille kun on mielestäni ihan älytöntä lähteä, jos pystyy sanomaan viikonkin viestittelyn jälkeen että ei kiinnosta.Tämä on näköjään mielipidekysymys sitten, itse olen lähtenyt treffeille jopa sellaisten naisten kanssa kenen ulkonäöstä en ole tykännyt tai tullut muuten vaan fiilis että toinen ei ehkä ole kiinnostava, olen silti antanut tilaisuuden.
Itse tykkään käydä todella helposti treffeillä, ei se ole mun mielestä suuri vaiva, kiva tavata ihmisiä ja jutella kahdenkesken.
- ToisetTreffit
Se, että olet profiilisi perusteella OK ei välttämättä ole riittävä syy naiselle lähteä treffeille - hänelle voi kirjoitella kymmeniä OK-miehiä. Varsinkin jos nainen on varovaisenpaa sorttia.
Älä siis jauha pelkkää smalltalkia, vaan yritä viesteillä
A) ottaa selvää, miksi sinä haluaisit treffeille juuri tämän naisen kanssa
B) osoittaa naiselle, että juuri sinut kannattaa tavata. Tämä ei vaadi mitään ihmetemppuja, jos tulette juttuun, muutama viesti riittänee.
Mutta. Nainen ei lähde kanssasi treffeille vain sen takia, että olet mies. Meitä on kuin kärpäsiä. Kannattaa siis vähän nähdä vaivaa.- rhfhfhf
Näin kai sitten, kyllä naiset välillä lähtee treffeille vaikka ekassa viestissä treffejä ehdottaa mutta harvemmin.
Tinderissä kävi vähän aika sitten niin että kun kysyin treffeille ekassa viestissä niin nainen vastasi että "mennään ihmeessä mutta etkö haluaisi tutustua ensin?"
Itse ajattelin niin että hohhoijaa, aletaan sitten chattailemaan tinderissä kun voisi tutustua siellä treffeillä, sitä vartenhan ne treffit olisi..
Juttelin vuosia sitten yh-mamman kanssa puolivuotta sähköpostitse mutta se ei koskaan halunnut tavata minua, ja siinä ajassa ehdittiin keskustella kaikki asiat elämästä sekä maailman menosta.
- otan.osaa
Hahaha, repesin mielikuvalle. Puoli vuotta kirjoittelua xD
Juuri tuon takia ehdotan nopeasti tapaamista etten päädy tuollaiseen tilanteeseen.
- eirajaatuolle
Viikko / pari lienee jo ihan korkea aika ehdottaa treffejä. Ja jopa toteuttaa ne. Omasta mielestäni oli mukavin tapa kysyä naiselta, että haluaako hän jossain vaiheessa siirtää keskustelua livetasolle/puhelintasolle. Ja laittaa oma numero perään. Jos nainen sitten soitteli, tai kirjoitteli, niin silloin tiesin, että hänkin taitaa olla kiinnostunut. Tämä tapahtui yleensä jo ihan muutaman päivän sisään keskustelun avauksesta. Jos hän taas ei viestitellyt / soittanut. Niin useimmiten ei sitten tavattu, ja nettikirjoittelukin jäi aika nopeasti. Eli mimmi oli siirtynyt seuraavaan / kiinnostavampaan. Olen kyllä kuullut sitäkin, että monet pitää nopeaa numeron lähetystäkin ahdistavana. Sitä en kyllä ymmärrä että miksi? Ei ollut edes salainen numero.
Nopeimmat treffit tehtiin noin 2h varoitusajalla ensiviestistä. Todella kuumottavan sexy nainen, mutta ei sitten nähnyt minussa sitä jotain. Ja treffit jäi yhteen kertaan. Mutta kivaa oli. Pisin kirjoittelu taas taisi kestää jotain pari kuukautta. Kun mimmi oli kuitenkin itse aktiivinen sen ajan ja yllättäen ilmoittikin olevansa valmis treffeille. (Eli joku edellinen oli siis poistunut häneltä kierroksesta). Mukava mimmi, mutta liian erilainen minulle. Ei se kauaa kestänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004383
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422026- 631713
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331373Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581347Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706