Nykyinen tyttöystäväni valittaa aika usein, että en muka puhu hänen kanssaan tarpeeksi mikä ei mielestäni pidä paikkaansa. Puhumme paljonkin päivän aikana eri asioista kuten lapsista, mitä on molemmat päivän aikana tehneet yms. Kuitenkin aina ei keksi puhuttavaa, iltaisin voi olla niin väsynyt ettei oikein jaksaisikaan jutella ja varsinkin jos on puhunut toisen kanssa lähes koko päivän jostakin niin ei vaan enää keksi mitään puhuttavaa. Saatamme puhua koko päivän ajan jotakin ja sitten jos välissä tulee vaikka kahden tunnin tauko ettei kumpikaan hirveästi sano mitään niin hän aloittaa lähes heti sen "et puhu tarpeeksi. Aina meillä on tämä sama ongelma, että tulee hiljaista. Milloin opit puhumaan enemmän?" ja jos ei heti niin viimeistään silloin kun olen matkustanut takaisin kotiin niin kertoo mielipiteensä tekstiviestinä. Hän on jopa sanonut minua epäsosiaaliseksi vaikka todellisuudessa olen hyvin sosiaalinen ja kukaan muu ei häntä ennen ole moista sanonut. Ystävillenikin puhun joka päivä jotakin ja kukaan ei ole valittanut ja jutun aiheita riittää aina ja edellisissä parisuhteissanikin kukaan kumppaneista ei valittanut, että puhuisin liian vähän. Itseasiassa minulle jopa sanottiin, että puhun liikaa.
Vähän lisätietona niin olemme kaukosuhteessa ja hänellä on kaksi lasta edellisestä suhteesta. Näemme kuitenkin säännöllisesti joka kuukausi.
Mielestäni on kohtuutonta odottaa, että toinen voisi puhua ja keksiä jatkuvasti uusia aiheita ja sitten jos tulee vähänkin hetki ettei keksi niin siitä valitetaan ja syytetään vähäpuheiseksi. Jos taas esitän kysymyksiä enemmän, kuin 5 putkeen niin sitten häntä ärsyttää ja käskee lopettamaan kyselemisen vaikka kysyn juuri sen takia, että saisi jotain aiheita mihin tarttua. Mitä tuossa tilanteessa oikein voi tehdä kun kaikki on jo oikeastaan puhuttu ja mitään ei keksi ja silti toinen odottaa, että minä keksisin tuosta noin vaan jotakin tyhjästä? Jos en keksi niin saattaa sanoa jopa, että hänen muka aina pitää keksiä aiheet mikä ei myöskään pidä paikkaansa.
Epäilen osittain syyksi miksi minulta vaaditaan keskustelun osalta niin paljon sen, että hänen edellisessä suhteessa mies ei puhunut MITÄÄN ja lähinnä huusi jos nainen oli erimieltä asioista. Toisena syynä sen, että hänellä ei ole lainkaan kavereita tai ystäviä paikkakunnallaan joiden kanssa keskustella. Siskonsa asuu lähellä, mutta ikäeroa heilläkin on 20 vuotta ja siskolla omatkin juttunsa joten ei aina ehdi juttelemaan. Lähinnä tyttöystäväni viettää aikansa istumalla facebookissa keskustelemassa muiden äitien kanssa lapsista ellen minä ole kylässä. Harrastuksia ei ole ja kaikki aika menee lapsiin ja talosta huolehtimiseen. Lenkillekkään ei pääse ellei minä tai sisko satuta olemaan kylässä, koska molemmat lapset niin pieniä ettei voi yksin jättää ja toinen 2v uhmaikäinen jota joutuu valvomaan ettei riko jatkuvasti jotakin tai lähde karkuteille.
Nainen valittaa etten puhu tarpeeksi. Apua?
30
871
Vastaukset
- jdjjdslosos
Tyhjästä on paha nyhjäistä. Kuulostaa, että teidän molempien elämässä on aika vähän aiheita, joista keskustella. Tosin itse tiedät, johtuuko puhumattomuutesi siitä, että olet luonnostasi hiljainen vai tuosta mainitsemastani elämän tylsyydestä.
- Uudessa_suhteessa
50-50. Joidenkin ihmisten kanssa natsaa samantien ja voi jo heti ensimmäisen minuutin aikana olla täysin rento ja puhua useamman tunnin eri asioista. Toisten kanssa taas vaatii aikaa ennen, kuin osaan olla yhtä luontevasti. Tästäkin hän minua syytti kun en osannut olla samantien luonteva kun tapasin hänen siskonsa ensikertaa.
- hjkkk
Ehkä hän tarjotti teidän parisuhteeseen liittyviä asioita eikä yleis asioita, joita voi jaaritella millä mitalla.
Toista kuunnellen eikä tuoda vain omia asioita/ tapahtumia esille.
Ehkä hän kaipaa teidän kahden keskisiin liittyviä juttuja.- Vissionniin
Ketään ei voi pakottaa puhumaan. Kaikilla ei ole tarvetta analysoida ja pohtia joka asiaa, ei edes parisuhteeseen liittyvää. Jos haluaa jotain muuttaa, niin se joka vaatii toista puhumaan enemmän, voisi opetella kuuntelemaan enemmän ja puhumaan vähemmän.
- Uudessa_suhteessa
Parisuhteestamme ollaan keskusteltu kaikki mahdollinen. Hän toivoo minun nimenomaan puhuvan ihan mistä vaan. Ongelmia tuo sekin, että hän halusi keskustella kaikki semmoisetkin tärkeät asiat, kuin avioliitto, mahdolliset tulevat lapset, muutto jne. heti suhteen alussa eikä malttanut odottaa. Hän jopa mietti huonekaluilleni paikat valmiiksi etukäteen ja mitä huonekaluja hän itse laittaa varastoon niiden tieltä. Hänen malttamattomuudelleen on kyllä selitys: olimme ystäviä vähän yli vuoden. Seurustelin muutama kuukausi sitten itse yhden toisen naisen kanssa, mutta se parisuhde oli täynnä draamaa, pettämistä, valehtelua yms. Nykyinen tyttöystäväni oli seurannut tätä parisuhdettani sivusta ja samalla haikaillut minun perääni ja toivonut eroa, koska oli nähnyt, että kärsin siinä suhteessa. Hän itsekkin oli samaan aikaan onnettomassa suhteessa väkivaltaisen miehen kanssa joka on näiden aiemmin mainittujen lasten biologinen isä. Hän oli odottanut mihin suuntaan suhteeni menee samalla kun oli miettinyt miten ottaa ero omasta miehestään. Tuli ero exäni kanssa ja 3kk sen jälkeen kun olin päässyt yli exästäni niin hänkin päätti ottaa eron omasta väkivaltaisesta miehestään ja kertoi sitten minulle tunteensa ja sanoi olleensa minuun ihastunut ja rakastunut jo 8kk ajan ja vain odottanut, että pääsisi kertomaan tunteensa ja jotta uskaltaisi ottaa eron edellisestä miehestään.
Mutta takaisin tuohon keskustelemiseen. Häntä ärsyttää keskusteluissamme myös se, että mainitsen usein omat kaverini niissä, mutta sille taas en voi oikein mitään, koska viimeisen vuoden ajan kaverit ja ystävät ovat olleet aika suuri osa elämääni ja isossa roolissa siinä tapahtuvissa asioissa. Luulen ärsytyksen johtuvan nimenomaan siitä kun hänellä itsellään ei ole kavereita eikä hän itse pääse mihinkään ellei joku auta lasten kanssa. Keskustelimme tästä juuri eilen ja hän myönsi ettei hänellä ole muuta elämää facebookin ulkopuolella. Iltaisin katsoo elokuvia ja koittaa saada lapsia nukkumaan samalla kun juttelee minulle. - dkömn
Ette te ole edes yli vanhoista suhteista vielä... Naisesi itsetunto on todennäköisesti ihan surkea. Sekin että hän on jumittanut aiemmin väkivaltaisessa suhteessa on merkki siitä. Hän täyttää elämäänsä haaveilla ja puheella, jotta ei tarvitse pysähtyä muuttamasn itseään, omaa elämäänsä. Hänen täytyy opetella mikä hänelle on tärkeää. Harrastus, mukava tapa viettää aikaa, tuttavia... Miksi ei tapaisi livenä fb tuttuja? Äippätuttuja saa helposti, kun on pienet lapset.
- Uudessa_suhteessa
Itse olen yli exästäni ja vaikuttaa olevan hänkin. Sanoi olleensa eronnut miehestä henkisesti jo vuosi sitten ja odottanut lähinnä lasten takia suhteessa ja pelon takia.
Itsetunto hänellä on kyllä surkea ja on sen myöntänyt kuten myös tuon ettei aio muuttaa itseään. Tosin hän on kyllä hieman muuttanut itseään kuten oppinut katsomaan toista silmiin puhuessa yms. Aiemmin hän ei edes kyennyt katsomaan toista ihmistä silmiin keskustellessa, koska alitajuisesti vältti katsekontaktia. Oli oppinut tekemään näin välttääkseen huutamista edellisessä suhteessa.
Kysyin muuten itsekkin tuosta miksei pyydä jotain toista äitiä kylään kun käsittääkseni yksi asuu hänenkin paikkakunnallaan ja hän kävi kerran jossain "mammatapaamisessa" Tampereella ja oli hauskaa. Sain vain vastauksesksi "hän ei ole sen tyyppinen joka kävisi kylässä". Kuulosti enemmän tekosyyltä ujouden peittelyyn, mutta en viitsinyt alkaa kommentoimaan asiasta. - fjlnb
En tarkoita että kaipaisitte exiä. Yli pääseninen on paljon suurempi kokonaisuus. Naisesi pitää mennä terapiaan.
- Uudessa_suhteessa
fjlnb kirjoitti:
En tarkoita että kaipaisitte exiä. Yli pääseninen on paljon suurempi kokonaisuus. Naisesi pitää mennä terapiaan.
Ei varmastikkaan sinne lähde ja joutuu näkemään edellistä miestään silloin kun vie sinne toisen lapsen hoitoon. Sosiaaliviranomaisen mielestä isällä on oikeus nähdä lastaan aikaisemmasta käytöksestä huolimatta joten äiti ei voi välttyä tapaamisilta kun vie ja hakee lapsen.
- wkjpömm
Voisitko sinä viedä ja hakea lapset? Tai tyttöystäväsi vanhemmat? Tai lasten kummivanhemmat? Niinhän se on, että lapsilla on oikeus isään. Mutta jos tyttöystäväsi haluaa toviksi aikaa hieman etäisyyttä exäänsä, niin se onnistuu helposti. Tarvittaessa lasten vientitilanteisiin saa apua myös sosiaalihuollosta, jos se on naiselle henkisesti liian vaikeaa, eikä lähipiiristä löydy apuja. Nuo ovat vain selityksiä.
Ja ovatko lapset tarhassa tai koulussa? Esimerkiksi itse olen esikoiseni kanssa lähes aina tehnyt hänen isänsä kanssa kodin vaihdot siten, että isä hakee lapsen tarhasta ja tapaamisopäivien jälkeen palauttaa tarhaan. Meillä on ihan ok välit, joten voidaan kyllä tarvittaessa tavatakin, mutta tuo systeemin toimi mutkattomasti molempien oman aikataulun mukaan. Nyt esikoinen on jo koulussa, joten lapset haku ja vienti menee niinkin, että lapsi menee isänsä luokse bussilla, kun on aika olla isän luona. (Samassa kaupungissa siis asutaan, yhdellä bussilla helppo reitti.)
Ihan turhaa siis väittää, että exää olis mikään pakko tavata.
Ja jos ei lähde terapiaan, niin on typerä. Esimerkiksi neuvolan perheterapeutti auttaa myös veloituksetta, kun on kriittinen aika elämässä.
- jikgyjnhvb
Olet tainnut kohdata naisen, jonka mielestä kumppanin, tällä kertaa sinun tehtäväsi on tehdä hänestä onnellinen. Kun homma ei etene hänen mieleisellään tavalla, hän alkaa syyllistää sinua...
Hän on varmasti kiva nainen, koska hänen kanssaan seurustelet, mutta mutta... Kyllä tuo hänen oma elämänsä ja sen hallinta vaikuttavat pikkuisen olevan hakusessa. Hän määrittelee sen, miten sinun pitäisi käyttäytyä edellisen parisuhteensa perusteella, no onpa reilua! Miten ihmeessä hän lisäksi voi olettaa, että sinä etänä voit kaiken aikaa hänen kanssaan pälättää?
Noh, kukin tyylillään... Älä kuitenkaan syyllistä itseäsi, vaikka nainen muuta sanookin. Jokainen on omanlaisensa eikä sinun tarvitse toisen mieliksi alkaa olla koko ajan äänessä, jossei sinulla oikeasti ole sanottavaa. Sano naiselle suoraan, että olet sellainen kuin olet - et sinäkään häntä moiti siitä, että on mennyt tekemään lapset ennen sinun tapaamistasi!- Uudessa_suhteessa
On myöntänyt, että hakee nyt sitä tietynlaista uutta elämänrytmiä kun joutuu hoitamaan lapsia yksinään pääasiassa. Hän on ihana ja häntä voisi luonnehtia kodin hengettäreksi ja täydelliseksi vaimoksi, mutta tämä on se meidän kompastuskivemme asioissa josta mainitsin.
Tuosta etänä puhumisesta niin syy siihen miksi hän olettaa minun vastaavan suhteellisen nopeasti johtuu nimenomaan siitä kun puhelimessa on tämä facebookin messenger ominaisuus jolla saa lähetettyä viestin nopeasti toiselle. Jos en ole koneella hän puhuu sitä kautta minulle ja odottaa vastausta.
Ollaan puhuttu tuosta hänen syyllistämisestään. Hän ei itse koe syyllistävänsä minua vaan sanoo, että hän on vahvaluonteinen ja suorapuheinen eikä pyydä sen takia anteeksi jos sattuu minua kommenteillaan satuttamaan. Miehellä kuulemma pitää olla sen verran munaa, että kestää hänen kritiikkinsä minkä kyllä kestänkin, mutta se syö välillä kun kuitenkin yrität parhaasi. Sitten toisinaan hän sanoo, että hänellä on huono itsetunto, koska edellinen mies haukkui häntä kokoajan rumaksi ja läskiksi raskauskilojen takia joita hänellä vieläkin vähän on.
Kehuja on kyllä tullut sellaisista asioista kuten, että opin hoitamaan lapsia nopeasti ja jopa paremmin, kuin biologinen isä. Siskonsakin on antanut minulle positiivistä palautetta siitä, että minä autan häntä vapaaehtoisesti kaikessa mihin kykenen. Kuitenkin välillä tulee valitusta siitä jos en tajua tehdä jotakin arkiaskaretta mitä en välttämättä itse edes ole huomannut esim. että roskakori on täysi. Olen sanonut, että hän voisi huomauttaa asiasta tai pyytää jos hän huomaa, että jokin asia on tekemättä. Siihen hän toteaa, että hän ei ala sitä tekemään, koska joutui edelliselle miehelle sanomaan kokoajan mitä tämän pitäisi tehdä joten odottaa minulta oma-aloitteisuutta asioihin ja, että minun pitäisi itse huomata jos jotakin on jäänyt tekemättä. - aömn
Olen samaa mieltä siitä, ettei naisen pitäisi syyllistää miestä, vaikka olisi hiljaisempi. Mutta mikä ihmeen ohje tuo on, että pitäisi jotain mainita lapsista?????? Edes moisella vihjailu on raukkamaista. Lapsista syyllistäminen tai hiljaisuudesta ärsyyntyminen olisivat täysin eri kokoluokan asioita. EI tietenkään lapsista vois Ikinä syyllistääkään! Pitäis olla jo harvinaisen sairas.
- Uudessa_suhteessa
En todellakaan ala käyttää lapsia "aseena". Se nyt olisi todella raukkamaista. Muutenkin itse olen persoonana sellainen, että pyrin rakentavasti hoitamaan asioita toisen kanssa.
- gsdgsdfsdfsd
Jätä se sika. Rasittava olisi tuollainen nainen.. Toivottavasti en itse ajaudu tuollaisen kanssa yhteen.
- äitiimyöss
Sano sille naiselle että muuksi et muutu. piste. Jos haluaa jonkun hölöjampan niin siitä etsimään, ja voihan se itse puhua kaikesta jos niin haluaa. kuulostaa myös siltä että tarvisi livekavereita, nyt purkaa kaiken suhun.
itse olen 2v äiti joo on työläs,mut kaverit jota näkee livenä kyllä helpottaa oloa eikä tarvi jupista ukolle et puhu,puhut vähän. me puhutaan silloin kun on asiaa. joku kahden tunnin taukokin voi tuntua ihanalta, kun voi olla omissa oloissa tai koneella, sitten voi taas hakeutua toisen seuraan ja jutella.=) itse ainakin tarvitse omaa aikaakin ja ahdistuisin jos joku koko aika vaatimassa puhumaan.- Uudessa_suhteessa
Todennäköisesti syy on juuri siinä ettei hänellä ole ketään jonka kanssa jutella joten se purkautuu minuun ja sellaisetkin asiat kuten meikit ja vaatteet niin niistäkin puhutaan minulle vaikka en niistä mitään ymmärrä. Siskonsakin on ainut joka käy hänellä kylässä minun lisäkseni ja toisinaan hänen äitinsäkin katsomassa lapsia.
Kaipaan tosiaan välillä tuota omaa aikaa ja viimeksi eilen hän sanoi minulle "Mihin oikein olet kadonnut? Et ole käynyt facebookissa kahteen tuntiin. Taas ollut ihan hiljaista". Tein ihan kotihommia ja kävin pyöräilemässä joten hän ei sitten sen enempää asiasta valittanut. Siinä tilanteessa hän kuitenkin myönsi ettei hänellä ole elämää facebookin ulkopuolella. Ennen suhteen virallistamista hän kuitenkin sanoi, että ymmärtää oman ajan tarpeen, mutta nyt tuntuu, että hän ei oikein meinaa antaa sitä minulle.
Olen ehdottanut, että hän voisi tavata lähellä asuvaa ystävääni joka on kanssa nainen, mutta koska hän on ujo niin hän ei suostu tapaamaan tätä ihmistä edes niin, että minä olisin ensin läsnä. Ahdistaa tosiaan se, että pitäisi kokoajan olla puhumassa jostakin ja alkuun se hänen valittamisensa tuntui erittäin painostavalta ja koin huonoa omaatuntoa siitä kun en vastannut hänen odotuksiaan. - jenniina11111
En ymmärrä miten hän voi vaatia sinua puhumaan enemmän. Eikö hänen pitäisi muuttaa itseään siihen suuntaan, että tarvitsee vähemmän keskustelua? Itseään voi muuttaa, vaikka sekin on usein hankalaa. Toisen muuttaminen on mahdotonta, ellei toinen halua itse muuttua. Minun mielestäni ihmisen puhuminen (hölöttäjä, hiljainen tai siltä väliltä) on ihmisen ominaisuus, joka johtuu koko ihmisen mielestä, eikä sitä ole helppo muuttaa. Hiljaisen on erittäin vaikea alkaa puhumaan enemmän. Kertomasi perusteella et ole edes hiljainen. Naisesi vaatimus on mielestäni väärin sinua kohtaan. Opettelisi itse sietämään hiljaisuutta.
- Uudessa_suhteessa
No hän pitää televisiotakin päällä jatkuvasti sen takia, että talossa olisi kokoajan jotain ääntä ettei olisi hiljaista. Joskus olen ollut hiljainen, mutta siitä on jo vuosia. Nykyisin olen erittäin sosiaalinen joten jo sen takia tuntuu hölmöltä kuulla, että muka puhuisin vähän ja olisin epäsosiaalinen. Ystävillenikin kun kerroin tästä niin hekin olivat ihan puulla päähän lyötyjä.
- silirimpsis_-67
"Mielestäni on kohtuutonta odottaa, että toinen voisi puhua ja keksiä jatkuvasti uusia aiheita ja sitten jos tulee vähänkin hetki ettei keksi niin siitä valitetaan ja syytetään vähäpuheiseksi."
Niin minustakin. Parisuhde ei toimi, jos pitää puhua taukoamatta. Siksi toiseksi valittaminen ja syyttäminen puhumattomuudesta osoittaa täydellistä ymmärtämättömyyttä kumppania kohtaan. Teidän kannattaisi nyt puhua suhteestanne ja kannattaako sitä jatkaa.- Uudessa_suhteessa
Välillä tosiaan mietin yrittääkö hän edes ymmärtää minua. Kuitenkin hän on näyttänyt muilla osa-alueilla, että ymmärtää minua esim. että oma sairauteni vaikeuttaa joitakin asioita. Sairauteni vaikuttaa toiseen käteeni niin, että minun on vaikea tehdä tarkkuutta tai nopeutta vaativia juttuja kuten pilkkoa nopeasti vihanneksia tai sitoa nauhoja yms. Siitä hän ei ole valittanut. Kerran menetti kyllä hermonsa suhteen alussa kun huomasi miten hidas välillä olen sen takia, mutta ymmärsi kun selitin miten sairauteni vaikuttaa asioihin. Toisinaan iskee olotila, että tyytyykö hän nyt minuun kun muitakaan ei ole, mutta sitten hän toisinaan muistuttaa minua siitä, että jos hän jonkun muun olisi halunnut niin hän olisi ottanut jonkun muun. Ristiriitaisia fiiliksiä tulee kun toisena hetkenä valittaa ja on erittäin pisteliäs ja toisena hetkenä muistuttaa, että hän halusi nimenomaan juuri minut eikä ketään muuta.
- odiii
Entä jos keskittyisit pääasiaan; eli siihen, ettet pidä (kuten tuskin kukaan muukaan) syyttämisestä ja valittamisesta? Sano se tyttöystävälle suoraan, ja kysy samalla miltä hänestä tuntuisi, jos sinä valittaisit kokoajan jostain.
- Uudessa_suhteessa
odiii kirjoitti:
Entä jos keskittyisit pääasiaan; eli siihen, ettet pidä (kuten tuskin kukaan muukaan) syyttämisestä ja valittamisesta? Sano se tyttöystävälle suoraan, ja kysy samalla miltä hänestä tuntuisi, jos sinä valittaisit kokoajan jostain.
Sanottu on ja hän aina toteaa sen ettei hän syyllistä vaan ilmaisee mielipiteensä suoraan ja minun pitää vain kestää se. Hän ei anteeksi pyydä suorapuheisuuttaan.
- monika-täti
Uudessa_suhteessa kirjoitti:
Sanottu on ja hän aina toteaa sen ettei hän syyllistä vaan ilmaisee mielipiteensä suoraan ja minun pitää vain kestää se. Hän ei anteeksi pyydä suorapuheisuuttaan.
"ettei hän syyllistä vaan ilmaisee mielipiteensä suoraan ja minun pitää vain kestää se. "
No hui jee! Jos tai kun tyttöystäväsi sanoo sinua vähäpuheiseksi, niin se ei ole hänen mielipiteensä, vaan sinuun kohdistuvaa arvostelua. Hän "julistaa" eli syyttää sinua vähäpuheisuudesta omien, kaikenlisäksi väärien, kriteereiden perusteella.
"Hän on jopa sanonut minua epäsosiaaliseksi vaikka todellisuudessa olen hyvin sosiaalinen ja kukaan muu ei häntä ennen ole moista sanonut. "
Tuohan alkaa jo olla kiusaamista. Tyttöystäväsi ei tajua parisuhteen alkeellisiakaan perusasioita. Kuten sitä, ettei HÄN voi päättää miten paljon ja mistä sinä puhut. Jos hän tosissaan haluaisi saada enemmän keskustelua välillenne, HÄNEN pitäisi tehdä töitä sen eteen. Tuollainen syyttäminen epäsosiaaliseksi ja puhumattomaksi johtaa ainoastaan siihen, että puhut vielä vähemmän etkä viihdy suhteessa. Tyhmemmänkin ihmisen pitäisi tajuta tämä. Sano sille tyttöystävällesi, ettei HÄN sinua määrittele sellaiseksi kuin haluaa ja kuvittelee. Sinä olet juuri sellainen kuin olet, sosiaalinen ja normaalisti keskusteleva. Turha urputtaa. Kerro myös, että hän ikävästi asettaa sinut vastapuolelleen, MIKSI? Sillätavoin ei parisuhteessa yhteispeli toimi ollenkaan. SIKSI siitä on tehtävä loppu. - Uudessa_suhteessa
monika-täti kirjoitti:
"ettei hän syyllistä vaan ilmaisee mielipiteensä suoraan ja minun pitää vain kestää se. "
No hui jee! Jos tai kun tyttöystäväsi sanoo sinua vähäpuheiseksi, niin se ei ole hänen mielipiteensä, vaan sinuun kohdistuvaa arvostelua. Hän "julistaa" eli syyttää sinua vähäpuheisuudesta omien, kaikenlisäksi väärien, kriteereiden perusteella.
"Hän on jopa sanonut minua epäsosiaaliseksi vaikka todellisuudessa olen hyvin sosiaalinen ja kukaan muu ei häntä ennen ole moista sanonut. "
Tuohan alkaa jo olla kiusaamista. Tyttöystäväsi ei tajua parisuhteen alkeellisiakaan perusasioita. Kuten sitä, ettei HÄN voi päättää miten paljon ja mistä sinä puhut. Jos hän tosissaan haluaisi saada enemmän keskustelua välillenne, HÄNEN pitäisi tehdä töitä sen eteen. Tuollainen syyttäminen epäsosiaaliseksi ja puhumattomaksi johtaa ainoastaan siihen, että puhut vielä vähemmän etkä viihdy suhteessa. Tyhmemmänkin ihmisen pitäisi tajuta tämä. Sano sille tyttöystävällesi, ettei HÄN sinua määrittele sellaiseksi kuin haluaa ja kuvittelee. Sinä olet juuri sellainen kuin olet, sosiaalinen ja normaalisti keskusteleva. Turha urputtaa. Kerro myös, että hän ikävästi asettaa sinut vastapuolelleen, MIKSI? Sillätavoin ei parisuhteessa yhteispeli toimi ollenkaan. SIKSI siitä on tehtävä loppu.No hän oli 3 vuotta tuon miehen kanssa yhdessä ja he eivät puhuneet mistään eikä mies suostunut tekemään mitään. Jos oikein ymmärsin niin 2 vuotta siitä suhteesta oli sitä, että he kommunikoivat lähinnä huutamalla toisilleen tai olivat eri huoneissa ja puhuivat toisilleen tekstiviesteillä. Ruuastakin olivat tapelleet, koska mies oli niin nirso ettei suostunut syömään mitään missä oli mm. kasviksia ja jos hänelle ei tehty omaa ruoka-annosta niin hän uhkasi mennä syömään ulos ja tietysti naisen rahoilla kun miehellä ei ollut tuloja. Vastaan ei hänelle uskallettu sanoa, koska aiemmin lyönyt ja heitellyt pitkin seiniä ja uhannut mm. viedä ensimmäisen lapsen mukanaan jos nainen edes harkitsee eroa.
Olen sanonut tuosta, että menen lukkoon jos hän jatkuvasti syyttää ja painostaa minua ja alussa meninkin ja se vain paheni entistä pahemmaksi kunnes sanoin, että ei minun huvita puhua hänelle yhtään kun valittaa ja syyttää kokoajan. Harkitsin jopa eroa siinä vaiheessa. Kyllä tilanne vähän parani, mutta edelleen tuo on yleistä, että väittää minua epäsosiaaliseksi. - monika-täti
Uudessa_suhteessa kirjoitti:
No hän oli 3 vuotta tuon miehen kanssa yhdessä ja he eivät puhuneet mistään eikä mies suostunut tekemään mitään. Jos oikein ymmärsin niin 2 vuotta siitä suhteesta oli sitä, että he kommunikoivat lähinnä huutamalla toisilleen tai olivat eri huoneissa ja puhuivat toisilleen tekstiviesteillä. Ruuastakin olivat tapelleet, koska mies oli niin nirso ettei suostunut syömään mitään missä oli mm. kasviksia ja jos hänelle ei tehty omaa ruoka-annosta niin hän uhkasi mennä syömään ulos ja tietysti naisen rahoilla kun miehellä ei ollut tuloja. Vastaan ei hänelle uskallettu sanoa, koska aiemmin lyönyt ja heitellyt pitkin seiniä ja uhannut mm. viedä ensimmäisen lapsen mukanaan jos nainen edes harkitsee eroa.
Olen sanonut tuosta, että menen lukkoon jos hän jatkuvasti syyttää ja painostaa minua ja alussa meninkin ja se vain paheni entistä pahemmaksi kunnes sanoin, että ei minun huvita puhua hänelle yhtään kun valittaa ja syyttää kokoajan. Harkitsin jopa eroa siinä vaiheessa. Kyllä tilanne vähän parani, mutta edelleen tuo on yleistä, että väittää minua epäsosiaaliseksi.Tyttöystäväsi edellinen suhde oli täydellisen epäterve. Nyt teidän suhteenne on samalla tiellä. Tyttöystäväsi kokee sinut uhakseen, ei rakastetukseen. Tästä on aika pitkä, epäilen, että liian pitkä matka päästä suhteessanne samalle puolelle.
- seinille
serkulla ongelma molemmat puhuvat, 40 vuotta yhdessä
- filja
Ongelmana voi olla, että sinä tai naisesi tai jopa molemmat on sitä mieltä ehkä tiedostamattaan, että olette ikäänkuin toisianne vastaan. Teidän pitäisi olla samalla puolella ratkomassa asiaa yhdessä. Puhutko sinä liian vähän vai vaatiiko naisesi liikaa? Voisiko siitä löytyä sopupeli puolivälistä? http://seura.fi/terveys/parisuhde-pattitilanteessa/?shared=12474-ce72caa5-999
- Uudessa_suhteessa
Tuohon en täysin usko. Hän teki minulle selväksi, että hän aikoo olla se määräävämpi osapuoli suhteessa mm. lasten takia, mutta odottaa minulta kuitenkin oma-aloitteisuutta ja päätöstentekokykyä joissain asioissa ja haluaa minun kertovan mielipiteeni. Tämä järjestely sopi minulle jo ihan senkin takia, että kun menen hänen luokseen niin asun hänen luonaan joten tietysti noudatan hänen talonsa sääntöjä. Muutenkin pidän hänessä siitä, että hän osaa itse tehdä päätöksiä ja omaa vahvan tahdon. Mitään en hänessä tahdo muuttaa, mutta olen pyytänyt häntä sanomaan asiat hieman "pehmeämmin".
Hän kyllä puhuu aika usein minun "kouluttamisestani", mutta en koe sitä pahaksi, koska tavallaanhan tämä sitä on. En ollut aiemmin tottunut olemaan lasten kanssa eikä mitään kokemusta niiden hoitamisesta joten hänen piti opettaa kaikki lapsiin liittyvät asiat ja aina hänen luonaan ollessani opettaa aina lisää asioita. Molemmat myös olemme sitämieltä ettei toista voi muuttaa, mutta uudistaa voi jos toinen niin haluaa. Esimerkkinä on se, että hän ymmärtää paljon vaatetuksen ja ulkonäön päälle toisin, kuin minä joten pyysin häntä antamaan mielipiteensä kun käymme vaateostoksilla.
- nimiliisa
Tyttöystäväsi ongelma tosiaan tuo. Jos itsellä on rauha olla, ei tarvitse jatkuvaa puhetta. Käyttäydyt aivan normaalisti. Hyviä kommentteja tässä ketjussa tyttöystävääsi liittyen.
Toisinaan on ihana myös vain olla ja koskettaa. Puhe vain häiritsisi. Muutenkin, kuka nyt jaksaa kokoajan puhua tai kuunnella toista. Sekin, että ei parisuhteen asioitakaan kannata puhki puhua. Tulee vain turtuminen ja hajanaisuus, entiseen jumittuminen ja pahimmassa tapauksessa paskan lapiointi.
Minulla on joku ystävä, joka tavatessamme kertoo hyvin yksityiskohtaisesti kaiken, mitä on viimeaikoina tehnyt. Jos hän on tehnyt remonttia, hän selostaa sen pilkulleen. Tietyssä pisteessä ei enää jaksa kuunnella. Hän ei tosin valita hiljaisista hetkistä, en minäkään.
Meillä on parisuhteessa mieheni kanssa välillä hiljaisia hetkiä. Eivät ahdista, vaan ovat luonnollisia. Toisenpuolen on kuitenkin niin, että aiheita puheeseen ei tarvitse keksiä, niitä on aina. Kaikki on vain niin luonnollista ja vaivatonta ja miehelläni on ihana huumori.
Olen kokenut suhteen, jossa puhelu toiselle ahdisti ja piti etukäteen keksiä puheenaiheita, koska muuten puhelusta ei tullut mitään. Piti ikään kuin olla jotain järkevää asiaa ja muu puhe oli sitten turhaa toisen mielestä. Hyvin ahdistavaa. Aivan ihanaa sen jälkeen tällainen suhde, jossa kaikki menee niin luonnollisesti. Suhteen alussa saattoi olla 2 tunnin puheluita ja se oli vain hyvin hauskaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485356
- 483728
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963376- 313136
- 592894
- 582746
- 532400
- 381854