Bianchi Camaleonte 2

Olis tuollainen edullisesti tarjolla (käytettynä).

Onko teillä kokemuksia?

23

3729

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KateellinenEtelästä

      Ei juuri tuosta, mutta Camaleonte 3 mulla oli pari vuotta. Ihan positiiviset kokemukset jäi. Toimi moitteetta, pelkkä perushuolto riitti. Kilometrejä taisi kertyä noin 5000. Myin sitten tarpeettomana, kun cyclocrossari korvasi tuon.

      Mutta mihin käyttöön tuo on sinulla tulossa? Kysessä on kohtuullisen sporttinen asfaltinnielijä, joka soveltuu heikosti hiekalle tai muulle epätasaiselle alustalle. Kaikki tärähdykset välittyvät aika voimakkaasti käsille. Kaupungissa rotvallinen reunatkin tuntuivat vähän ikäviltä. Itsellä käyttö oli pääosin vähän pidempää työmatkaa tasaisella pinnalla, ja siinä rullasi upeasti.

      Osasarjat ainakin tuoreimmissa Camaleonte kakkosissa näyttävät olevan sieltä halvemmasta päästä. Se kannattanee ottaa huomioon hintaa miettiessä.

    • Camaleontinsäätöä

      Vertaa uuden vanhan mallin hintaa vaikka tuolta
      http://www.suomenurheilupyora.fi/sportpyorat
      Itsellä 3nen ja vaihdoin heti satulan (liian kova lättänä) ja kombilukkopolkimet (liian leveät), muuten ok ja edelliset olisi käynyt työmatkoille, mutta ei niin pienenä ja kevyenä halusin paremmat pidemmille matkoille. Rengasleveys ok jos ajaa pääosin asfaltilla.

    • andystar82821

      kyll toi malli on parhaimpia noista ei maantie/ cyclo crossareista.jos olisi pakko joku ostaa niin cameleontin ostasin...hakkaa nishikit ym kurat sata nolla. mutta vastaus on silti että maantielle maantiepyörä ja seka maastoon cyclo crossari ;)

    • Alkup_maantiepyöräi

      Pakko kysyä, miksei suoraan esimerkiksi Via Nironea, jossa on ajoasento parempi? Hintaluokka on kuitenkin noilla hehtaarilleen sama.

      Cameleontea ei ole ollut, mutta toisen valmistajan vastaava fitnesspyörä oli aikoinaan. Ajatuksena oli käyttää sitä työmatkoilla, mutta koska käytössä oli myös maantiepyörä, tuli työmatkat ajettua aina maantiepyörällä. Myin fitnesspyörän lopulta pois käytännössä käyttämättömänä.

      Käyttö kuitenkin ratkaisee. Oma työmatkani oli silloin suuntaansa yli 15 km, jolloin maantiepyörän mukavuus tuli esille. Jos ajat lyhyttä työmatkaa, esimerkiksi vain 5 km siivu, niin Cameleonte voi olla sopiva valinta.

      • www2

        Cameleontesta olen kuullut hyvää. Passeli yleispyörä kuulemma.


      • KateellinenEtelästä
        www2 kirjoitti:

        Cameleontesta olen kuullut hyvää. Passeli yleispyörä kuulemma.

        Haluaisin kyllä olla termistä "yleispyörä" eri mieltä. Luonteeltaan kuitenkin vähän sellainen maantiepyörä suoralla tangolla, jonka joku voi kokea epämiellyttävänä. Aluhaarukka on myös kova. Mutta hyvä peli tosiaan, kunhan alla on riittävän sileää alustaa.

        Mulla on myös ehkä vähän lapsellinenkin usko siihen, ettei Cycleurope päästä Bianchin nimissä sontaa pihalle. Ne halvimmalla tehdyt teipataan jollakin toisella nimellä.


      • kjshsksksj-501
        KateellinenEtelästä kirjoitti:

        Haluaisin kyllä olla termistä "yleispyörä" eri mieltä. Luonteeltaan kuitenkin vähän sellainen maantiepyörä suoralla tangolla, jonka joku voi kokea epämiellyttävänä. Aluhaarukka on myös kova. Mutta hyvä peli tosiaan, kunhan alla on riittävän sileää alustaa.

        Mulla on myös ehkä vähän lapsellinenkin usko siihen, ettei Cycleurope päästä Bianchin nimissä sontaa pihalle. Ne halvimmalla tehdyt teipataan jollakin toisella nimellä.

        Aivan kuten sanot, sinä olet lapsellinen.


      • www2
        KateellinenEtelästä kirjoitti:

        Haluaisin kyllä olla termistä "yleispyörä" eri mieltä. Luonteeltaan kuitenkin vähän sellainen maantiepyörä suoralla tangolla, jonka joku voi kokea epämiellyttävänä. Aluhaarukka on myös kova. Mutta hyvä peli tosiaan, kunhan alla on riittävän sileää alustaa.

        Mulla on myös ehkä vähän lapsellinenkin usko siihen, ettei Cycleurope päästä Bianchin nimissä sontaa pihalle. Ne halvimmalla tehdyt teipataan jollakin toisella nimellä.

        Tuo yleispyörä terminä vaihtelee varmaan jokaisella. Joku voi sanoa jopoa yleispyöräksi mistä minä taas olen eri mieltä. Jopolla polkee kauppaan kaksi kilsaa ja takaisin maksimissaan. Yleispyörä on minusta sellainen millä voi tehdä tuon edellämainitun kauppareissun tai polkea vaikka 20 kilsan lenkin.


      • markettipyöräilijä

        Tarakka ja muita tarpeellisisa varusteita puuttuu, joten ei oikein sovellu kauppapyöräksi.


      • Maantiepyöräilijä
        markettipyöräilijä kirjoitti:

        Tarakka ja muita tarpeellisisa varusteita puuttuu, joten ei oikein sovellu kauppapyöräksi.

        Cameleontissa on kiinnikkeet, niin että siihen saa lokarit, tarakan ja pullotelineet, joten se on hyvinkin yleiskäyttöinen. Tosin edullisemman pään cycloissa on myös kiinnikkeet ja saa maantiepyöräänkin lokarit, vaikka ei olisi kiinnikkeitä. Kuiturunkoisiin maantiepyöriin ei saa tarakkaa yleensä turvallisesti. Teräs-, titaani- ja alumiinirunkoisiin taas saa tarakankin.


    • hybridiä

      Koeajoin camaleonte 3:sen ja minusta se oli varsin mukavan oloinen ollakseen täysialumiininen pyörä. Ostin kuitenkin edukkaamman Kona dew:n joka tuntui yhtä mukavalta ja tyytyväinen ollut siihen. Maantiepyöräkin minulla on, mutta ei sillä jaksa kaupungissa ajaa metriäkään. Se kun ei ole tehty stop´n´go liikenteeseen.

      • Alkup_maantiepyöräi

        Pikku tarkennus edellisen nimimerkkiin. Sekä Cameleonte että Dew ovat fitnesspyöriä, eivät hybridejä.


    • Ostin.

      Tääläpäin Shimano Deore XT osilla.

    • Eikoskaannever

      En koskisi tuohon pyörään pitkällä tikullakaan.

      • Tuntuu toimivan, mutta en ole ammatipyöräilijä.

        Misi et koskisi?


      • Tuputtajanspeksit
        amaran kirjoitti:

        Tuntuu toimivan, mutta en ole ammatipyöräilijä.

        Misi et koskisi?

        Ku siinä ei oo koukkusarvia ja herkästi puhkeavia renkaita.


      • Maantiepyöräilijä
        Tuputtajanspeksit kirjoitti:

        Ku siinä ei oo koukkusarvia ja herkästi puhkeavia renkaita.

        Maantiepyörän renkaat ovat aina parempilaatuista kuin markettipyörien, joten niiden puhkeamista tapahtuu vähemmän kuin markettipyörien halpisrenkaiden puhkeamisia. Kudosten laatu on oleellinen tekijä.


    • biaatsi

      Mulla on ollut pari vuotta Camaleonte 3. Käytän työmatkapyöräilyyn (17km siivu) ja satunnaiseen lenkkeilyyn (20-30km lenkkejä, olenpa kerran Hki-Porvoo-Hki reissunkin heittänyt). Kelpo yleispyörä, hiekalle ei sovellu lainkaan mutta jos asfaltti on vähän heikkolaatuisempaa, ei juuri haittaa. Tuohon saa kaikkea lisävarustetta kiinni, kuten lokasuojat ja tarakan, mutta itse en niitä tarvinnut.

      Mitään ei ole toistaiseksi hajonnut tai reistaillut. Mielestäni ihan hyvä vaihtoehto kun halusin vähän vauhdikkaamman ja laadukkaamman pyörän kuin markettihybridi mutta maantiepyörä ei oikein sovellu työmatkapyöräilyyn.

    • kylmaar4545

      vai ei sovi vai? mää kyllä ajelen työmatkat kesäisin mieluusti maantiepyörällä vaikka tallissa olisi vaihtoehtona fatbike ja cyclo crossari..onhan maantiepyörällä vaan paras ajaa jos et paljoa tarvitse poiketa hiekalle vaan saat ajaa asfalttitietä

      • biaatsi

        Mun reitillä on paljon kanttikiviä ja kehnoa asfalttia ja osan matkaa kuljen Hki kantakaupungissa. Luulisin että maantiepyörän superkapeat renkaat ei ole parhaat sellaiseen. Toiseksi on vaikeaa löytää koon 44 kohtuuhintaista maantiepyörää.


      • Pomppukeppi
        biaatsi kirjoitti:

        Mun reitillä on paljon kanttikiviä ja kehnoa asfalttia ja osan matkaa kuljen Hki kantakaupungissa. Luulisin että maantiepyörän superkapeat renkaat ei ole parhaat sellaiseen. Toiseksi on vaikeaa löytää koon 44 kohtuuhintaista maantiepyörää.

        Maantiepyörissä käytetään nykyään enenevässä määrin myös jonkin verran leveämpiä renkaita, esim. 25-28 mm kumeja.

        http://www.bikeroar.com/articles/why-you-must-run-wider-tires-on-your-road-bike

        Näillä mukavuus kasvaa huomattavasti eikä silti tarvitse juurikaan tinkiä rullaavuudesta.


      • Alkup_maantiepyöräi
        biaatsi kirjoitti:

        Mun reitillä on paljon kanttikiviä ja kehnoa asfalttia ja osan matkaa kuljen Hki kantakaupungissa. Luulisin että maantiepyörän superkapeat renkaat ei ole parhaat sellaiseen. Toiseksi on vaikeaa löytää koon 44 kohtuuhintaista maantiepyörää.

        Kun ajoin tuota reilun 15 km työmatkaa säännöllisesti kesällä, viimeiset kilometrit olivat Helsingin kantakaupungissa. Maantiepyörän tangon voi jättää jonkun kymmenen milliä ylemmäs kuin suoratankoisen fitnesspyörän, koska aina on käytössä myös alempi ote. Eli kahvoilta ajettaessa maantipyörällä on parempi näkyvyys ja kanttarin yli tuo menee yhtä hyvin kuin mikä muu pyörä tahansa.

        Renkaan leveyttä tärkeämpi on renkaan laatu, oli kyse mistä tahansa pyörästä. Kaupungilla on aina lasia ja silloin hyvälaatuinen, tiheäkudoksinen rengas on tärkeä. Varsinaisia pistosuojarenkaita olen kokeillut, mutta ne ovat ikävän raskaita ajaa, joten en käytä sellaisia. Esimerkiksi MIchelinin Road PRO4 Endurance 25-622 on vähän leveämpi ja kestää kokemukseni mukaan hyvin sekä kulutusta että lasia.


    • Asiapentti

      Itselläni on Camaleonte 3. Minulla on ollut sitä ennen Peugeotin maantiepyörä, mutta se ei ollut omaan käyttöön kovin hyvä omiin tarpeisiin. Itsellä pyörän käyttö koostuu esimerkiksi saaristossa polkemisesta (Varsinais-Suomi/Ahvenanmaa), jossa saattaa olla huonokuntoisempaakin asfalttia tai paikoitellen hiekkatietä sekä sitten satunnaisesta kuntopolkemisesta tai ihan tavanomaisesta sunnuntaipyöräilystä.

      Toki varmasti olisi paras että näihin tarpeisiin olisi 3 eri pyörää mutta tuo malli oli itselle markkinoilta se missä yhdistyi haluamani ominaisuudet. Malli itsessäänhän on todella nopea, vaikka ajoasento onkin maantiepyörää pystympi ja monikäyttöisempi alustojen suhteen. Soveltuu siis hyvin sekä "retkipyöräilyyn" että kuntopyöräilyyn. Jossainhan Camaleonte on luokiteltu "fitnesspyöräksi" hybridin sijaan.

      Näillä foorumeilla aina pyörii oman asiansa puolesta pätijöitä ja maantiepyörän ylivertaisuuden puolesta vannojia. Itselle Camaleonte sopi tavallista maantiepyörää paremmin ja käyttömukavuudesta johtuen poljen sillä melkeinpä mieluummin pidempääkin matkaa kuin maantiepyörälläni, koska ei ole niin herkkä alustan ja muiden epätasaisuuksien suhteen kaupunkialueella on huomattavasti kätevämpi ajoasennon puolesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1985
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1463
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      105
      836
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe