ruoka kauppa

turisti.kaakosta

Kummasta pitäjästä löytyy paremmat ruoka kaupat?pelkosenniemeltä vai savukoskelta?

43

4530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ronskistikumpaakin

      Miten paremmuus ratkaistaan? Onko hinta paremmuuden mittari,valikoima?, palvelu?, ulkoiset puitteet?, elintarvikkeiden tuoreus?, itse asioin molemmissa kunnissa ja käytän kauppojen palveluita molemmissa kunnissa.Päivittäis kaupan osalta ei ole mielestäni näillä kunnilla eroa.

    • NiemenSiwa

      Pelkosenniemen Siwassa ehdottomasti paras palvelu ja koko itälapin alueen mukavimmat ja kohteliaimmat myyjät! Ja tuoreet leipätiskin tuotteet aivan mainiot. Siinä kaupassa käy mieluiten kauempaakin tuleva.

    • tyytyväinen.asiakas

      Olen samaa mieltä.pelkosen siwassa ystävällinen henkilökunta.tuoreet nisut herkullisia.

      • heidox

        Joillakin on tervehtiminen hankalaa.Eikö kassalla olisi kohteliasta tervehtiä asiakasta ja palvella sillä hetkellä juuri tätä eikä jutustella muiden kanssa.? Leipää ja pullaa on aamulla, eipä enää illalla.


      • hirveks

        Se vanhin on just se, ja on olevinaan pomo.


    • ÄäniKorvesta

      K-Pyhäntähti on kallis.

      • kauppakassinen

        No ei kyllä ole kallis Pyhäntähti. Normaalit hinnat paitsi joku erikoistuote kuten fetajuusto. Siwa vasta kallis on eikä ne halpoja mainostakaan olevansa vaan lähellä. Vertaapa vaikka pakattuja lihoja. Pyhäntähti on tosi hyvä kauppa ja tavara on tuoretta toisin kuin Siwassa, jonka hedelmätiski on täynnä mätiä hedelmiä. Molempiin kauppoihin olen kantanut rahaa kymmeniä tuhansia. Ruoka maksaa yleensäkin liikaa pikkukylissä.


    • Parewsky

      Pyhäntähti=Tunturiextra ainakin hinnoissa...no turistilta pitää ottaa

      • kopekka

        Siksi en mie sielä käykkään.


      • vaki.asiakas

        Suomun prisma on paras.


    • håkanderioiuyt

      pme:n siwassa myyjät seurustelee keskenään,nauraa räkätetään,eikä sanota päivää.

      • tuku.tuku.koparasoppa

        Sauhukosken jumbossa aina myyjät vai hörisee keskenään mutta taas kempun sellossa on kansainvälinen meininki.


      • nisu.kahvit

        Pelkosenniemen siwassa niin hyviä voipullia,että hampahia naurattaa kun haukkaa.


    • juoruttaa

      Ja se minus ottaa päähän kun kauppaan tullaan kuulumisia juoruamaan.Muutenkin ahtaat käytävät.Menkööt ulos raataamaan niin näyttää että onpa mahoton väliä kylillä

    • kivatmyyjät

      Pelkosen Siwassa on hyvä ilmapiiri ja hyvät viinerit! Ei ole happamia naamoja kassalla kuten toisessa kylässä, jossa ei edes tervehditä! Siwassa sanotaan päivää ja aina muutama ystävällinen sana liikenee asiakkaille.

    • hiukopalaa.ehtoolla

      Savukoskelle tulossa uusi grilli!hiillostettua hirverturpa hilloa ja kopara soppaa ruoka listalla.nam nam.irakin oma poika ahlam suhlemi on uusi yrittäjä.

    • lappuluukulle

      No se viisikymppinen blondi jutteli minua tervehtimättä edelliselle asiakkaalle. En tiedä mitä olisin väärin häntä kohtaa tehnyt. Viimeinen käynti siinä puljussa. Siwa on eineskauppa. Heinäjärveltä saa ruokaa. Ja palvelua.

      • molempiparempia

        no no ei saa mollata noin rumasti. toki on heiniksessäkin nuorempi hymyilevä kassa jos sattuu siellä olemaan ja aivan hyvä valikoimakin ruuissa. mitäs palvelua sieltä muuten saa iltasella? en ole huomannut muuta kuin kassapalvelun

        Niemen siwa on kyllä ystävällisin paikka. kyllä siellä on aina reilusti ja riittävästi ruokavalikoimaa, esim. lihatiskissä paljon parempi valikoima iltaisinkin myöhälle ja paljon parempi tuoreleipätiski.

        k-kaupassa toki sitten ämpäreitä sukkia lamppua ja muuta tavaraa enämpi. puhdistusaineet hirveän kalliita ja pitää siksi hakea sampoot kauempaa kun on käyntiä

        molempiparempi ei tule kummallekaan hoono mieli ;)


    • hymypyllyssä

      mitäs mieltä salesta

      • ettäsielläon

        No just sitä.


    • kaaliraaste

      Se pitää sitten kauppojenkin laajentaa vihannestiskiä.Mamut ajaa muuten Lidliin taksilla.Menee sitten kemppaan ne rahat jotka piti jäädä niemeen.Hyvä tarkoitus vesittyi .Jaa, eikö kuulu valikoimiin ? No eihän sille

    • hiha2

      Suomi nousee yrittämällä. Siihen ei nyt ole muuta lääkettä sielläkään. Kauppa tulee mukana. Anteeksi vain.

    • kiitossiwanväelle

      Siwa on hywä!

    • Olen.varma

      Jospa saataisiin se liiiideli vielä Pelkosenniemi.olis hyvä ihan niiden tulevien uudisasukkaiden takia.jos ovat niin kranttuja.mulle on kyllä piisannut Pelkosen kaupat tähän asti.tosin vois olla kopara soppaa myytävänä.sivassa on kyllä ystävällinen palvelu.liekkö savukoskiset kateellisia jos eivät saa yhtään yöntimoa sinne.

      • kynsitalkoot

        Ei liidellä nyt asioiden edelle. Aletaan järjestään kimppakyytejä ostospaikkoihin sitten kun mamut on tulossa.Opetetaan heidät maan tavoille.Keitetään torilla isossa padassa koparakeittoa ja kampsuja , vuoroviikoin.Käydään viinakaupasta lasti menovettä. Raha kiertää ja kaikilla hauskaa, talvikin menee hujauksessa.


    • Olen.varma

      Sauhukoskiset on kohta vihreänä kateudesta.pelkoseen avattu alibaban grilli.paikan erikoisuutena koparakebabbi!se on herkkujen Herkku.

    • Ex-niemeläinen

      Joko sinne P-niemeen on kaupanpitäjä löytyny...

    • Nähtyon

      Syvältä poron perseestä molempien pitäjien ruokakaupan.

      • pulmunen95

        Son sitte ihan tunkamakkaran paikka.Nam, makiaa onkin.Siehän voit hakia sen pulmupaketin vaikka Kemistä. Mie hajen siwasta kuiten.


    • Hintatietoinen

      Mie Käyn vain kempun ja roin kaupoissa.halvemmat hinnat ja parempi valikoima.

      • ylimielisetveke

        Hih...saat hakea tuolla asenteella kohta kaikki ...jostain kaukaa. Mitä se tarkoittanee kotisi arvoon... Itketään sitten adressien kera, et kauppa ois. Se on, jos käyttää.


      • Kilometrejäkilometrejä

        Mitä maksaa kyyti roihin? ...sen varmaan mitä maksaa kolmenviikon ostokset niemessä.


    • Hintatietoinen

      Se on valinnan vapaus kaikilla.et taia siekään ostaa muuta kuin hiiva paketin tai Tikku Puntin paikallisilta!

      • hintatietoiselle

        Ostan kaikki läheltä ja meillä syödään hyvin. Tais tulla omat ostokset mieleen.


    • Hintatietoinen

      Mie Oon ostannu paljon muutakin.sie oot se akka joka ite Kuusamon kaupoissa käyt!

      • sallander

        Minä käyn Sallassa .Se on muutenkin parempi paikka kuin tämä.


      • Omat.kaupat.suosioon

        Salossa on jotain parempia tarjouksia,vaan parempi olisi ostaa vain Savukoskella.


    • Hintatietoinen

      Rääkkylässä on tänään Tarmo lähikaupassa kostariiiikka tarjouksessa.1,69€ paketti.viisi pakettia per. Talous.eipä ole Savukoskella tai pelkkää koskaan näin hyviä tarjouksia.

    • Laskettu.on

      Kaks kertaa kuussa kun käy töissä ruoka ostamassa niin ei tarvitse muuta.säästää vuositasolla aikapaljon.

    • Kempussaon

      Joko Nelosen olutta ja lonkkua myydään Pelkosen kaupoissa?

      • okkapee

        ei vielä mutta kirkon nurkalla saa kiljua


    • Herkkuherkko

      Vaan Sallan salesta suapi tuoreita viikunoita.nam nam.

    • Kaupankannattaja

      Meillä on tosi mukava meidän tarpeisiin hyvin vastaava K-market! Ei kyllä ruoan vuoksi tarvitse Pelkosenniemeltä lähteä muualle kauppaan! Täällä on helppo asioida, toista se on jossain Citymarketissa, myyjääkään ei tahdo löytää, jos jotain etsit kaupassa! Meillä ei tarvitse kuin vähän "huikata" heti on apua saatavilla! Olkaamme iloisia, että saimme kylälle tämmöisen kaupan Siwan jälkeen ja käytetään myös sen palveluja!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe