Haluaisin jopon

MULLAonHUONOpyörä

Eli olen 13v poika ja haluaisin JOPO3, en oo puhunu äitille enkä iskälle mutta luulen ettei mun äiti eikä iskä osta mulle JOPO3 ja mun iskä on tosi monen asian suhteen pessimisti

9

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MULLAonHUONOpyörä

Mitä mun pitäisi tehdä että viittisin kysyä mun mutsilta

• Attempt3

Kävisikö sellainen asia, että kysyisit äidiltäsi: "Voinko saada Jopo3-pyörän? Voin tiskata tiskit ja siivota huoneeni ja kerätä tyhjiä pulloja sekä marjoja ja sieniä metsästä, jotta voin korvata pyörän. Jopo3 on hieno, kestävä ja kallis maantiepyörä, ja haluaisin sen ehdottomasti. Jooko, äiti? Sinun ei tarvitse edes tehdä ylitöitä."

Pessimisti-isällesi voit sanoa, että hän voi muuttaa pois kotoa.

• Madison3

Ei kannata hommata jopo3 a paskapyörä jollain kiinalaisilla osilla ja runkokin ruostuu.
      Jos raha on tiukilla ihan yhtä hyvin voit ostaa esim madison onni 3:sen sama runko 7 vuotta pidemmällä rungolla ja paremmilla renkailla. Jopo on ylihinnoteltua paskaa ja madison on 200€ halvempi.

• Madison3

Siis 7 vuotta pidemmällä runkotakuulla.

• onnionni

Vähän kyllä itseäni nolottaisi ajaa pyörällä, jossa lukee ONNI. Runko kestää varmasti sen mitä on tarpeenkin ja paljon vieläkin enemmän, joten runkotakuulla ei ole mitään merkitystä.

• TonniSonni
        onnionni kirjoitti:

Vähän kyllä itseäni nolottaisi ajaa pyörällä, jossa lukee ONNI. Runko kestää varmasti sen mitä on tarpeenkin ja paljon vieläkin enemmän, joten runkotakuulla ei ole mitään merkitystä.

Voihan sille rungolle antaa vaikka 100 vuoden takuun, jos pyörä on lyhytikäisillä osilla varustettu ja hinta tarpeeksi matala. Kukaan rupee vaihtaa muutaman satasen pyörään tonnilla osia, joten rungotkaan eivät mene koskaan takuuseen. Pyörät semmosia, että niillä se muutama vuosi ajellaan ja sitten menee vaihtoon. Joku saattaa roudata pyöränsä kirppikselle myyntiin ja sen jälkeen ei takuita kysellä.
        Jos se ONNI kovasti nolottaa, niin päällehän voi laittaa tarran, missä lukee jotain repäisevämpää. Liimaa siihen vaikka jonkun vitunkuvatarran. :,D
        Tokmannilla myydään IISI-pyöriä. Hinta oli muistaakseni 149 euroa, että semmoseen ei viitsisi hirveen montaa kertaa ees renkaita vaihtaa, muista osista nyt puhumattakaan. Fillari kun maksaa vähän päälle pyörähuollon hinnan. Enkä lähtisi sellaisen fillarin elinkaarelta ihmeitä odottelemaan.

• hyvätperustelut

Eiköhän perusteeksi vanhemmille riitä se, että tarvitset uuden pyörän ja Jopo on sinusta hyvä lyhyille kaupunkimatkoille. Se on aika edullinen pyörä, mutta säätövaraa on paljon eli oli pitkäaikainen ostos. Tietysti jos entinen pyöräsi on vielä hyväkuntoinen ja riittävän iso, niin asia on hankalammin perusteltavissa. Sitten kannattaisi miettiä, kuinka voit hankkia/säästää sitä varten ja esittää se suunnitelma vanhemmille. Hetken mielijohteesta tehtyjä pyyntöjä on hankala saada läpi.

• Riippuu tosiaan lähtötilanteesta kuinka asia kannattaa vanhemmille esittää. Jos vanha pyörä on aikansa elänyt, asia pitäisi olla ihan järkisyin perusteltavissa. On pyörä kuitenkin hyvä sijoitus moneen muuhun verrattuna, koska sen kanssa tulee oltua pihalla ja vieläpä sykettä kohottavaa liikuntaa. Jos sinulla on olemassa periaatteessa ok pyörä, perustele että uudella pyörällä tulee ajeltua mielummin ja siten myös enemmän. Mieti etukäteen myös miten saisit käännettyä asian isälle positiiviseen valoon, koska hänen puoltonsa olisi työvoitto. Vähentäisikö pyörä esim vanhempien kuskaustarvetta harrastuksiin tai pääsisitkö paremmin omin päin mummolaan tms.?

• Norman-Hansen-Lasse

Käytetäänkö Jopon kanssa pyöräilytrikoita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      130
      7054
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4310
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      53
      3432
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      491
      3069
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      293
      2060
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1723
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1631
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1553
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1461
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1416
    Aihe