Monen kohdalla totta

kyllästynyt4

Mun avopuolisokin on osittain myöntänyt asian...kun sai mitä halusi alkoi rupsahtaminen. Ensin sai mut kierrettyä pikkusormen ympäri eikä ihme...oli hyvännäköinen ja seksikäs nuori nainen ja korvien välissäkin järkeä. Sitten ajallaan syntyi jälkikasvukin ja oma asunto alla. Sitten alkoi "pikku" muutos, ei ollutkaan enää vanhaa tuttua itsestään huoltapitävää naista vierellä vaan alkoi "syöpöttely" ja alkokin maistui usein ja kiloja alkoi kertyä ja niitä kertyi aika paljon. Avovaimo on jo vuosia ollut ylipainoinen ja kasvoissakin näkyy muutos ja koko yleisolemuksessa. Seksikään ei ole enää aikoihin häntä kiinnostanut ja varmaan huomannut että ei muakaan. Olen yrittänyt monella tavalla houkutella liikumaan yksin tai mun kanssa mutta kun ei kiinnosta. Naiseni sanoi kerran että eikai naisen tarvii niin hehkeänä ollaakkaan tai pysyä kun on mies ja lapsi voi ottaa rennommin. Rennommin voi ottaa mutta eihän sen tarvii ylipainoa tarkoittaa. Yhä enemmän tulee myös katseltua vieraita naisia silläkin silmällä, kyllähän se läheisyyden ja seksin puutekin ajaa etsimään seuraa. En minäkään alkanut rupsahtamaan kun perhe elämä alkoi...aina olen pitänyt kunnosta ja kropasta huolta ja aion myös pitää harmi ettei naiseni halua.

29

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ergergre

      Tuntuu olevan aika tavallista käytöstä naisilta.
      Tuon siitä saa kun naisella ei ole omaa todellista motivaatiota pysyä kunnossa niin kuin meillä miehillä usein on.
      Miehillä ei ole usein naisista tietoakaan mutta silti käydään salilla ja pidetään huoli ravinnosta.
      Ei kai siinä auta muu kuin löytää sellainen harvinainen nainen joka liikkuu ja pysyy kunnossa omaksi ilokseen, ei vain miehen koukkuun saamiseksi.

      • hjkknk

        Huoletiiko usein mies jälikasvustaan ja kodista ja työt päälle vai jääkö lapset ja koti vaimon harteille. Kerkeet ja jaksatko siinä sit vielä itseesi keskittyä, ellei ole kotiapua saatavilla.


      • Miten tuo käy yksiin sen kanssa, että miehet ovat keskimäärin lihavampia kuin naiset? Mahtaako se johtua vain sinkkumiesten ylipainosta?


      • 54trfrew
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Miten tuo käy yksiin sen kanssa, että miehet ovat keskimäärin lihavampia kuin naiset? Mahtaako se johtua vain sinkkumiesten ylipainosta?

        Niinpä, meillä se oli mies joka paisui ja minä olen pysynyt hoikkana ja huolehtinut kaiken muun lisäksi myös ulkomuodosta sekä ulkonäöstä.


    • hmm___

      sitä saa mitä tilaa
      hyvänäköinen alko

    • okejoroei

      Minä olen vastakohta. Minä nytkin katson hyvin tarkkaan mitä syön yms, koska olen parisuhteessa aivan ihanan miehen kanssa, ja haluan olla häntä varten paras mahdollinen. Meillä on siis vakiintunut suhde, kolme lasta perheessä, ok-talot yms. Minä en siis yritä enää "koukuttaa" jotain uutta miestä, vaan omalle pitkäaikaiselle puolisolleni haluan olla timmissä.

      Mutta olen toisinaan ajatellut, miten eri tavalla eläisin, jos olisin sinkku. En takuulla vahtaisi syömisiäni, lihoisin huoletta 10-20 kiloa, en viitsisi enää päivittäin meikata yms. Ei olisi mitään syytä tsempata, jos ei ole vakituista parisuhdetta ihanan rakkaan kanssa. Omalla tavallaan laiskoinan päivinä jopa "haaveilen" sen (ja vain sen) takia sinkkuudesta, että vois vaan rupsahtaa.

      Mieheni ei millään muotoa painosta minua tekemään mitään, joten siitä ei ole kyse. Ajatus on täysin minun omani, ja mielestäni luonnollinen. Ehkä jos parisuhde olisi huono, ja en haluais olla miehelleni kovin kummoinen, niin kenties sitten suhteessakin tekee mieli rupsahtaa? Aloittajan kannattaakin siis pohtia, että onko suhteessa jotakin sellaista vikaa, johon hän itse voisi vaikuttaa.

      Se on siis totta, että naiset tekee ulkonäölleen paljon juurikin miesten takia. Joten jos oma puoliso ei tee sinun takiasi, niin mitä vikaa on sinussa?

      • noeiihannoin

        Hetkinen: mun mielestä jokainen nainen pitää (tai ainakin yrittää) huolta itsestään oman itsensä takia, että itsellä olisi hyvä olla. Ei miesten takia. Kun on itse tyytyväinen kroppaansa ja ulkonäköönsä niin tottakai se itsevarmuus ja hyvä olo välittyy myös ulospäin. Olipa parisuhteessa tai sinkku.
        Mikä logiikka tuossa on että sinkkuna voi päästää itsensä lihomaan ja löpsistymään? Eikö sinkkujen juuri kannattaisi pitää huolta itsestään että saisivat sen parisuhteen? Ja jatkaa samaan malliin parisuhteessa. Vai tarkoitatko heitä, joille sinkkuus on koko elämä?
        Aloittajan viaksi ei voi laittaa sitä, ettei puoliso viitsi huolehtia ulkonäöstään. Se on puolison itsensä tehtävä. Oman itsensä vuoksi.


      • 7268
        noeiihannoin kirjoitti:

        Hetkinen: mun mielestä jokainen nainen pitää (tai ainakin yrittää) huolta itsestään oman itsensä takia, että itsellä olisi hyvä olla. Ei miesten takia. Kun on itse tyytyväinen kroppaansa ja ulkonäköönsä niin tottakai se itsevarmuus ja hyvä olo välittyy myös ulospäin. Olipa parisuhteessa tai sinkku.
        Mikä logiikka tuossa on että sinkkuna voi päästää itsensä lihomaan ja löpsistymään? Eikö sinkkujen juuri kannattaisi pitää huolta itsestään että saisivat sen parisuhteen? Ja jatkaa samaan malliin parisuhteessa. Vai tarkoitatko heitä, joille sinkkuus on koko elämä?
        Aloittajan viaksi ei voi laittaa sitä, ettei puoliso viitsi huolehtia ulkonäöstään. Se on puolison itsensä tehtävä. Oman itsensä vuoksi.

        Sekä, että. Itsensä ja puolisonsa vuoksi.

        Kulunut fraasini on, että parasta huomaavaisuutta kumppaniaan kohtaan on pitää huolta omasta terveydestään ja kunnostaan!


      • edellinen
        noeiihannoin kirjoitti:

        Hetkinen: mun mielestä jokainen nainen pitää (tai ainakin yrittää) huolta itsestään oman itsensä takia, että itsellä olisi hyvä olla. Ei miesten takia. Kun on itse tyytyväinen kroppaansa ja ulkonäköönsä niin tottakai se itsevarmuus ja hyvä olo välittyy myös ulospäin. Olipa parisuhteessa tai sinkku.
        Mikä logiikka tuossa on että sinkkuna voi päästää itsensä lihomaan ja löpsistymään? Eikö sinkkujen juuri kannattaisi pitää huolta itsestään että saisivat sen parisuhteen? Ja jatkaa samaan malliin parisuhteessa. Vai tarkoitatko heitä, joille sinkkuus on koko elämä?
        Aloittajan viaksi ei voi laittaa sitä, ettei puoliso viitsi huolehtia ulkonäöstään. Se on puolison itsensä tehtävä. Oman itsensä vuoksi.

        Muiden sinkkujen puolesta en voi puhua, mutta jos itse olisin sinkku, niin rupsahtaisin rauhassa. Nauttisin suunnattomasti valtavista pasta-annoksista, herkuttelisin karkkia runsaasti, jättäisin tympeät hölkkälenkit väliin kun en niistä tykkää... Elämästä tulisi siltä osin helpompaa ja nautinnollisempaa. Minulle sillä ei ole väliä, miltä itse nöytän. Kunhan puhtaudesta huolehtisin.😊 Ja en minä enää kumppania hakisi, jos ero tulisi. Sekin toki. Mutta vaikka hakisin, niin haluaisin miehen, joka rakastuu luonteeseeni. Ja jos löytyis rakastettava mies, haluaisin timmiytyä sitten häntä varten. En etukäteen.

        Jokainen tyylillään. Minulle herkut on suurta nautintoa ja inhoan liikuntaa... Mutta silti pidän itseni kunnossa puolisolleni, joka ansaitsee upean naisen.


    • tonnitynnyriinloukussa

      Meillä samoin, mutta päinvastoin. Puolison paino vain nousee ja minua ei enää kiinnosta. Ei auttanut nätisti sanomiset, ei rumemminkaan. Ruoka on etusijalla hänellä.

    • jkiop

      Jokaisen pitää, pitää huolta itsestään jo terveydenkin vuoksi. Ei sitä tarvitse kotonaankaan olla mikään hompsantuusa ja ruokaakin vain järkevästi.
      Mutta ei aina pitäisi morkata naisia ainakaan lapsen saannin jälkeen pienestä ylipainosta, kyllä se tasoittuu hieman. Moitteet juuri saavat lihomaan, kun toinen ei välitä.
      Ja te miehet, katsokaa sitä omaa muutostanne, eipä se meistä naisista ole myöskään viehättävää katseltavaa. Joten puolin ja toisin.

      • 7268

        Vaimoni, jos ei moiti niin ainakin huomauttaa omasta muutoksestani.
        50:n vuoden jälkeen painoni on nyt pari kiloa korkeampi kuin silloin aktiiviaikana.
        Nostin 82,5kg:n sarjassa ja treenipainoni oli 85kg. Mittapuvun vyötärö 78cm.
        Nyt liikun tasossa -87kg.

        Kun joskus olen maininnut asiasta niin tyly vastaus on ollut. Paino pysyy, mitat muuttuu! Eipä muuten kannusta ponnistelemaan tuollainen kohtuuttomaan vaatimukseen viittaava herja.


      • voooih
        7268 kirjoitti:

        Vaimoni, jos ei moiti niin ainakin huomauttaa omasta muutoksestani.
        50:n vuoden jälkeen painoni on nyt pari kiloa korkeampi kuin silloin aktiiviaikana.
        Nostin 82,5kg:n sarjassa ja treenipainoni oli 85kg. Mittapuvun vyötärö 78cm.
        Nyt liikun tasossa -87kg.

        Kun joskus olen maininnut asiasta niin tyly vastaus on ollut. Paino pysyy, mitat muuttuu! Eipä muuten kannusta ponnistelemaan tuollainen kohtuuttomaan vaatimukseen viittaava herja.

        Tätäkö suomalainen mies todella ajattelee. Tämäkin uhoo painonmäärillä ja senttimetreillä. Ikävää jos elämä on mittanauhan ja painonnoston varassa.
        Hyvin voin kuvitella, että eipä se elämä luista, kun muu elämä puuttuu.


      • 7268
        voooih kirjoitti:

        Tätäkö suomalainen mies todella ajattelee. Tämäkin uhoo painonmäärillä ja senttimetreillä. Ikävää jos elämä on mittanauhan ja painonnoston varassa.
        Hyvin voin kuvitella, että eipä se elämä luista, kun muu elämä puuttuu.

        Kommenttisi kuvaa omaa asenne- ja ajatusmaailmaasi. Vähemmän katkeruutta niin olisi helpompi elää!


    • 7268

      Kaksinapaisuutta. On hyväkuntoisia ja huonokuntoisia. Välimaaston naiset vähenevät.

      Suurin kuntoaan liikuntaryhmissä ja/tai salilla hoitava ryhmä on keski-ikää lähestyvät naiset.
      Mammojen treenit ovat etupäässä aerobista kuntoa nostavaa ja liikkuvuutta ja lihaskuntoa parantavaa laatua.
      Menkääs äijät mukaan kokeilemaan!

      • 987978

        Kuten välimaaston miehetkin.

        Äijät ovat kyllä rohkaistuneet vaihtamaan välillä tai lisäämään kuntoilua erilaisiin jumppiin. Näköjään Lavis ja Zumba, tanssilliset tunnit ovat suosituimpia miestenkin keskuudessa.


    • 987978

      Suhteessanne kyllä hiertää paljon muukin kuin vaimosi lihavuus.

      Mitäpä jos miettisit asiaa toisin? Vaimosi halu "ottaa rennosti", voi johtua masennuksesta, suorittamispaineista tai mistä tahansa muusta vaan. Vaikka ihan fyysisestä sairaudestakin. Usein on kyse riippuvuudesta; siksi syömistä on vaikea hillitä, koska riippuvuus päättää. Ja syöminen on vähän eri juttu kuin alkoholin juominen. Alkoholin voi jättää kokonaan, mutta syömistä ei mitenkään. Vaimosi myös varmasti tuntee sekä lohtua että syyllisyyttä syömisestään: mikä johtaa vain syömään vielä enemmän, syömisen kierre. Jota lisää sekin, että hän tietää, että sinä haluaisit hänen liikkuvan enemmän ja syövän vähemmän. Riippuvuus siis rulettaa. Tärkeää olisi ymmärtää, ettei hän ihan piruuttaan ja hyvin vuoksi syö. Huolestua hänen terveydestään; ei niinkään siitä, ettei seksielämänne luista.

    • itsestäkiinni

      Heitän vertauskohteen...naiseni pituus on 163cm ja paino oli normaalisti 70kg paikkeilla ja näytti pirun hyvältä, täyteläiseltä ja haluttavalta...sitten iski syöpöttely vuodet ja siiderinkin maittoi ja Hups...On ollut jo vuosia noin 82 - 84 kiloa, pahimmillaan painoi noin 90kg, ei ole kiva näky enää eikä tunnu itse välittävän vaikka on ylipainoinen ja on tullut vaivaakin painon takia...selkä ja polvet vaivaa eniten eikä viitsi töiden jälkeen juuri muuta kuin olla koneella tai katsoa telkkua. Sitten vetää herneen nenään kun minä käyn salilla ja harrastan muutakin liikuntaa ja katson mitä suuhuni pistän. Seksi elämästäkään ei tarvii enää haaveilla tuossa kunnossa eikä kyllä innosta muakaan enää. Olishan se mukavampaa normaalin naisen kanssa joka jaksaa peuhata tai muutakin kuin maata selällään.

    • Päiväpaistaavielä

      Hänen kannattais miettiä ihan omaa terveyttään, eikä sun vaan pelkkää seksiä. Nostapa kissa tiskille ja sano, että välität ja oot huolissasi hänen terveydestään, yritä motivoida häntä. Aloittakaa yhdessä projekti "rakas sinusta on tullut pullukka" , aloittakaa yhdessä liikuntaharrastus syömisen ja juomisen sijaan, etsikää terveellisempiä vaihtoehtoja ja se tekee varmasti samalla hyvää myös lapsille.

    • Roksi

      Hei äijät, onko vaimolla mahdollisutta käydä lenkillä, tai salilla, vai onko se vain äijän ikioma harrastus?
      Monet miehet tiirailevat itseään peilistä ja ihailee lihaksiaan. Mitataan hauista, seurataan terveydentilaa. Paljonko hb ja montako kertaa sydän lyö per minuutti ja mitä on verenpaine. Salitreeneissä pidetään lukua liikkeistä ja paljonko nouseejne.

      Monelle äijälle kuntoilu on pakkomielle ja rouvan lihomistakin seurataan yhtä pakkomielteisesti. Tiedetään rouvan pituus ja paljonko painoi viisi vuotta sitten ja paljonko vuosi sitten jne.

      Jos rouva haluaisi lähteä happea haukkaamaan ja pyytää äijää katsomaan lasta / lapsia, niin mies näyttää hapanta naamaa ja sanoo että nyt mun täytyis mennä salille ettei treeni häiriinny.
      Kuitenkin äijä huomauttelee rouvan painosta ja herkuttelusta ja teeveen katselusta.

      Ei kai äijät vaan itseasiassa tarvitse sitä lihavaa ämmää jotta voisi tuntea itsensä ylivertaisen komeaksi ja atleettiseksi ja terveeksi? Narsisti kun tarvitsee itselleen peilin josta voi tarkkailla omaa erinomaisuutta? !

      Miehet, hoitakaa lapsianne, tehkää ruokaa, siivotkaa, ja peskää omat paskapyykkinne ja unohtakaa ne rakkaat kuntoilunne edes hetkeksi ja antakaa vaimolle kerrankin omaa aikaa.
      Ja mitä seksiin tulee, niin vaimo ei ole mikään hiton geisha joka on olemassa vain siksi että voisi palvella teitä hellan ja pyykkikoneen ääressä ja sängyssä.

      • eienääikinä

        Jospa useampi mies vaan pistäisi rahahanat kiinni ja eukon pihalle.
        "lentävä mätisäkki" vois laulaa perään...

        Useat mätisäkit rotii kotona ja lapset koulussa tai päikyssä, jos edes lapsia lainkaan. Ei päivällä kerkeä salille ja kotonakin voi lihashuoltoa tehdä. Ei ne kalliit rätit päällä jne mitään laihduta.
        Moni mies pyytää mukaan kävelylenkille tai alkuun uimaan ymymym vaan ei kelpaa.
        Miehet kyllä, ketä tunnen, tekevät jopa enempikin kotitöitä ja maksavat laskut.
        Moni onkin jo eroaikeissa.

        Mätisäkkinä on hyvä keksiä tekosyitä helpon mässytyksen vuoksi. Puistattavaa.


    • aaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Mä olisin kyllä eniten huolissani siitä, jos puolisolle alkanut alkokin maistumaan että mitä siellä pääkopassa liikkuu. Lisäkilot on vain oire.

      Mulla ei ikinä onnistuisi perheellisenä kuntoilu tässä määrin mikäli mieheni ei osallistuisi todella aktiivisesti kotitöihin. Eli siihen kilojen karsintaan on sitten kanssa oikeasti annettava mahdollisuus. Ja toisaalta nainenkaan ei voi tässä ajassa vedota vain arkeen ja odotella, että mies tarjoutuu järjestämään sitä aikaa harrastuksille. Miehet kykenevät onneksi yhtälailla hoitamaan lapsia, siivoamaan, käymään kaupassa ja laittamaan ruokaa.

    • jkiop

      Pari viimeistä kirjoitusta kyllä tuo esiin miehen itsekkyyden täydellisesti. Vaimon pitäisi olla vaikka mitä. Hänelle ei kuitenkaan suoda yhtään mitään, itse mennään ja tullaan, ei ole ihmekään että puoliso vaikka lihoo, sillä ainaisen kotona olijan asema on surkea, ei kelpaa koskaan mukaan tai mies edes yritä järjestää sellaisia perheen yhteisiä menoja, vähän sellaista on meilläkin ollut ja helppoa ei ole ollut. Olen ottanutkin kannan, että en edes yritä miellyttää miestä, vaan koen että minulla on oikeus myös elää, pitää huolta on itseni vuoksi ulkokuorestani ja silloin mielialakin pysyy vähän korkeammalla, vaikka se toinen meneekin menojaan.
      Joten käyn kampaajalla, meikkaan, menen joskus ystävien kanssa kahvittelemaan tai teatteriin. Viina , baarit sun sellainen eivät kuulu elämääni. Pyrin myös ostamaan vartalolleni sopivia vaatteita, joten ei miehen vuoksi vaan omaksi iloksi.

    • kauniiksikinhaukuttu

      Meillä se on toisin päin. Naimisiin kun mentiin, niin eipä oo mies paljon peliin vilkaissu. Herkut ym. maistuu ja se näkyy myös. Pukeutumiseen ei kiinnitä huomiota ym. Vihjaissutkin vatsan kasvusta olen, lenkillekin houkutellut tai muuhun liikunnalliseen harrastukseen, mutta turhaan.

      Itse oon aina ollu liikunnallinen ja häiritsee kovasti, jos tulee kesän aikanakin pari kiloa lisää. Oon normaalipainoinen, syön terveellisesti ja herkuttelenkin. Itse ainakin pysyn paljon pirteämpänä kun liikun. Ja mitä tuossa edellä lueskelin, niin kyllä sitä liikkua voi kotonakin. Meillä ainakin lasten kanssa mukavia yhteisiä tanssihetkiä, kyllä hiki lentää niinkin. Ja hiit on myös hyvä juttu. Toki mies mahdollistaa liikkumisen muuallakin, onneks. Oon vaan huomannu pysähtyväni viime aikoina pohdiskelemaan samaisia asioita kuin sinä. Ite tykkää näyttää hyvältä...mut se toinen toinen puolisko...ehkä tää on jotain neljänkympin kriisiä tai jotain ;)

    • Femme50v

      No. Minä ainakaan en rupsahtanut pitkässä ex-liitossani, en nykyisessäkään. Sen se tekee, kun nuorena podin anoreksiaa, tarkkailin syömistäni, ruoka ylipäänsä oli yök. Ja nuoresta lähtien olen myös liikkunut kaikki vapaa-aikani. Niin teen yhä, vaikkakin osaan ottaa jo aika paljonkin rennommin, onneksi. Jää muuhunkin aikaa kuin liikkumiseen töiden jälkeen.

      • Femme50v

        Niin, pieni lisäys. Vaikka olen hulluna huolehtinut kropastani ja syömisistäni, teen vain itseni vuoksi. Periaatteessa myös inhoan jokaista ihmistä, joka ei hyväksy kumppaniaan sellaisena kuin tämä on. Kaiken maailman "olet läski kultaseni" lausahduksilla ja ajatuksilla yritetään vältellä kohtaamasta parisuhteen todellisia ongelmia. Tätä mieltä olin myös nuorena. PUNK :).


      • kultainenkeskitie

        Voi olla hiukan vaikea hyväksyä kumppania jos tämä suhteen aikana lösähtää eikä enää liiku kun jääkaapin ja sohvan välillä. Eikä se tarkoita että hullun lailla pitää vahtia jokaista suupalaa ja kaloria mutta jonkun sortin kohtuus pitää olla siinäkin ettei mopo karkaa.
        Liika painontarkkailu ja syömishäiriöt voi kyllä johtaa rupsahtamiseen sekin, ei se aina ole ylipainon syytä että rupsahtaa. Toiselle voi olla liikaa kun kumppani sukii itseään jatkuvasti peilin edessä ja pullistelee lihaksiaan, menee joillakin sekin överiksi.


    • fdasfad

      Et sinä itsekään ole se sama kuin tavatessanne. Olet myös rupsahtanut. Et ole kehittynyt ollenkaan, sitä naiset usein odottaa.

    • Tavuviiva

      Itsestäkiinni. Minä suosittelen lomaviikkoa, liikuntaviikkoa paikassa, missä ruokailukin olisi suunniteltua. Pystyisitte keskustelemaan parisuhteestanne, sillä se on kriisissä. Mielestäni on totta, että holtiton painonnousu on itsestä kiinni. Istumatyö ja liian hyvätasoinen työpaikka ruokailu on salakavala yhdistelmä. Kilo vuodessa tekee äkkiä 20 kiloa parissakymmenessä vuodessa. Viiden kilon tiputus voi olla työn- ja tuskan takana, mutta onnistua voi. Minkä Sinä Itsestäkiinni keksit motivaatioksi? Kannattaisiko yrittää keksiä se? Vai aiotko heivata vaimon kuvioista, kun ei miellytä enää. Entäs, jos tekisitkin niin, rupeaisiko hän laihtumaan ja katsomaan peiliin. Joillakin hyrrää hormoonit ja jotkut on läpipaskureita. On sananlasku, että kun köyhyys tulee ovesta, rakkaus lentää ikkunasta. Nykyiset ulkonäköpaineet kun tulevat lehdistä, tv-stä, lentääkö rakkaus ikkunasta. Ja sitten, vaimosi kannattaisi tarkistaa kilpirauhasarvot ja ei se verenkuvakaan pahasta ole. Jospas jokin ihan jokin vitamiinipuutos vaikuttaa.
      Kysyisinkin muilta, kandeisko asiasta riidellä nyt - ihan oikeasti. Onhan terveys koetuksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      459
      3369
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      451
      3277
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      135
      2918
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2242
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2110
    6. 187
      1460
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1367
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1232
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1060
    Aihe