täti soittelee

kahraum

Tätini (vähän yli 60-vuotias) soittelee minulle liian usein. Koen, että hän painostaa minua työelämään ja paheksuu, kun opiskelen uutta ammattia. Ja urkkii miesasioistani.

Toki hän puhuu muustakin, mutta ärsyynnyn hänen puheluistaan. Niin kuin minun pitäisi elää hänen pillinsä mukaan.

Olen aikuinen nainen, 43-vuotias. En koskaan soita hänelle vaan hän soittaa aina minulle.

En haluaisi katkaista häneen välejä täysinkään tylyillä sanoilla, sillä siitä sitten kuulisi koko laaja suku, joka on muuten mukavaa porukkaa.

Minun puolestani hän voisi halutessaan soittaa minulle mutta harvemmin, 1-2 kertaa vuodessa.

Mitä tekisitte tilanteessani?

17

784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elielieli

      Olla vastaamatta puheluihin, hyvin yksinkertaista.

      • kahraum

        Niin, se on vissiin ainoa vaihtoehto. Mut ei sekään hyvä, sillä tätini sitten kertoo asiasta sisaruksilleen ja he sitten ihmettelee, että mikähän sillä ******lla nyt yhtäkkiä on, onpa hän tyly. Tätini vois hyvin soittaa ja ihmetellä asiaa mun isällekin. Eli ikävää, kiusallista puhetta ja häslinkiä syntyy, jos teen näin.


    • uteliastäti

      Yks keino vois olla pölöttäminen aivan jonninjoutavasta asiasta mikä häntä ei kiinnosta,vois vaik puhelu loppua lyhyeen kun ei saakaan mitään mehukasta juorua irti.Toisaalta voi ite vaan pysytellä hiljaa ja kysellä hänen kuulumisia ja lopuks todeta-pätkii,pätkii,haloo!:)

    • tätimyös

      täti luulee et sukulaisiin on pidettävä yhteyttä, varmaan velvollisuudesta soittelee, vaikka ei oikeasti haluiskaan..

    • Oppeliini1

      Hyviä ohjeita kaikki. Juteltuasi yleisiä- ei hekilökohtaisia asioita - hetkisen, aina voit oikeutetusti syyttää kiirettä lopettaaksesi puhelun.
      Tädilläsi on liikaa tyhjää aikaa ja hä kuluttaa sitä puhelimessa lörpöttelyyn. Sinun ei tarvitse osallistua tuohon.

    • liikaa-aikaa

      Ota sinä aloite käsiisi ja kysy häneltä kaikenmaailman asiat, miten vointi, mikä säätila jne. Jos hän kysyy sinulta tungettelevan kysymyksen, sano, ettei sinun tarvitse yhtään huolehtia siitä asiasta ja lopeta kiirettä valitellen puhelu lyhyeen. Suurimman osan puheluista voit vain jättää vastaamatta.

    • Kahraum

      Hyviä ehdotuksia. Täytyy tehdä yhteenveto ja alkaa toimia sen mukaisesti.
      Kiitos vastauksista.

    • Vaivautunu

      Vaihda numeroa

    • mitenpääseneroonsiitä

      Mites sitten kun juovuksissa oleva kerjää koko ajan apua kaikkeen, pitääkö olla auttamassa, sillä onhan sitä sukulainen.

    • pikkuneuvoja

      Entäs jos tätisi on yksinäinen, ei oo ystäviä ja ei vain ole muita joille soittaa?

      Luulisin että tätisi huolehtii ja välittää sinusta paljon.
      Onko hänellä omia lapsia?

      Jos ei ole, niin hän tosiaan purkaa rakkauttaan ja välittämistä sinuun.
      Entäs jos sinä soittaisit hänelle joskus? Hän ilahtuisi ihan varmaan!
      Tiedän sen, koska olen itse yksinäinen ihminen ja ei monikaan soittele minulle. Aina pitää olla itse soittamassa muille.

      Tuo sinun ehdotus että tätisi saisi soittaa vain 1-2 kertaa vuodessa on KAUHEA!
      Älä ole noin julma.

      Mietippä vähän toiselta kannalta. Ehdottele joitain harrastuksia ja menemisiä hänelle.
      Kutsu joskus kylään ja juttele ja kerro suoraan, että sinusta olisi kivempi jos ei soittaisi joka päivä (soittaako joka päivä). Luulisin, että on jokin asia mikä vaivaa häntä/hänellä on joku ongelma/ylihuolehtii sinusta/on yksinäinen/jotain muuta.
      Kun keskustelet hänen kanssaan, niin selviää ja ehkä löydät hänessä tosi ystävän!

      • Twelvepoints

        Hienoa, hyvä sinä. Erilainen, ihan muunlainen katsantokanta aiheeseen kuin tädin lyttääminen suoralta kädeltä.


    • hjuio

      Aina voit ystävällisesti vastata, mutta kerro että olet nyt kiireinen ja sano että jutellaan kun olet vaikka lomalla. Eli ota yhteydenpito omiin ohjiisi. Lupaa vaikka käväistä lomalla, eihän niitä lomia kovin paljon ole, joten vähenee huomattavasti.

    • SuoratSanatSanon

      Sano sille: TURPA KIINNI, TÄMÄ ON MINUN ELÄMÄNI!!!!!!!! PERKELE!!!!!!!

    • lopetavalitus

      Täti on saanut sellaisen käsityksen, ettet oikein pärjää.

    • näinonon

      Älä sitten odota, että sinua täti muistaa testamentissaan. Muhkea osakesalkky menee ihan toiselle henkilölle.

    • lopetavalittaminen

      Älä sitten anna ymmärtää jutuissas et olet tädistä kiinnostunut, tätiä et varmaan kiinnosta mut soittaa velvollisuudentunnosta kun nariset koko ajan.

    • iijqegijåqeijgåiigo35i

      Voithan kertoa hänelle tyttöystävästäsi ja siitä mitä teette iltasin kahden kesken.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe