Raha on aina eron syynä

raha-on-ero

Rahan takia erotaan koska toinen kumppaneista käyttää enemmän rahaa turhiin ostoksiin ja sitten tulee riitaa kun toinen ei sitä hyväksy ja sitten tulee ero.

53

498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6plus10

Etenkin naisille säästeliäs mies on turnoff. Ei sentakia että sellaisella on yleensä elämä hallussa, vaan siksi koska mies ei näinollen tuhlaa heppoisesti naiseen rahaa. Ja raha on käytännössä aina syy miksi nainen jonkun miehen valitsee.

• Öyenssöyen

Ei suinkaan aina ole se (raha) syynä. Voi olla myös emännän (tai isännän) möhkölöityminen. Se johtaa yhteen sun toiseen "epäkohtaan" ja sitten se on sitä rataa poikki.

• atännä

Ei se aina ole eron syynä. Mulla ei ole ollut koskaan.

Mutta jo pelkästään suhteen aloittamista erilaiset rahankäyttötavat ovat rajoittaneet paljonkin.

Lähipiirin sinkkumiehet (pl alko-, mt-ongelmaiset) ovat järjestäin sairaalloisen nuukia. Valittavat koko päivän saapuneesta sähkö- tai vakuutuslaskusta, säästävät kaikessa, näkevät todella paljon vaivaa muutaman euron säästämiseen ja puhuvat paljon rahasta ja omaisuudesta. Luultavasti sellainen tylsistyttää ja ahdistaa muitakin naisia kuin vain minua. Raha on elämistä varten, elämä ei ole rahaa varten.

Toinen vallitseva piirre sinkkumiehillä on lähes neuroottinen siivoaminen. Tyyliin rättikäsi ja rättivapaa käsi.. Taustalta löytyy aina muutakin ehdotonta ja joustamattomuutta.

Luultavasti nuo sitten valittavat, että kukaan sinkkunainen ei arvosta rahaa eikä ymmärrä kiiltävän tiskipöydän sielunelämää :) En minä ainakaan.

• Ikis__M

"Lähipiirin sinkkumiehet (pl alko-, mt-ongelmaiset) ovat järjestäin sairaalloisen nuukia. Valittavat koko päivän saapuneesta sähkö- tai vakuutuslaskusta, säästävät kaikessa, näkevät todella paljon vaivaa muutaman euron säästämiseen ja puhuvat paljon rahasta ja omaisuudesta. "

On sulla outo lähipiiri :D

"Toinen vallitseva piirre sinkkumiehillä on lähes neuroottinen siivoaminen. Tyyliin rättikäsi ja rättivapaa käsi.. Taustalta löytyy aina muutakin ehdotonta ja joustamattomuutta."

aina vaan oudommaksi menee :D saisit tulla joskus käymään niin näkisit että on niitä muunkinlaisia, tosin voisin jostain etsiä sulle sen rätin käteen kun eihän se haittaa jos on siistiä :)

• Aloin säästämään peruskoulun jälkeen heti kun muutin omilleni kun ajattelin että minä en halua olla köyhä ja itse pitää selviytyä kaikesta. Säästin jokaisesta jutusta, ja 7 vuodessa säästin 15000 euroa. Pidän laskut minimissä, mulle tulee vain nettilasku ja sähkö ja vuokra. Muita laskuja minulle ei ole tullut 10 vuoteen

• atännä
        Atm32 kirjoitti:

Aloin säästämään peruskoulun jälkeen heti kun muutin omilleni kun ajattelin että minä en halua olla köyhä ja itse pitää selviytyä kaikesta. Säästin jokaisesta jutusta, ja 7 vuodessa säästin 15000 euroa. Pidän laskut minimissä, mulle tulee vain nettilasku ja sähkö ja vuokra. Muita laskuja minulle ei ole tullut 10 vuoteen

Eli ihan sama, onko sulla rahaa vai ei, yhtä nuikasti joudut elämään tuolla periaatteella :)

• atännä
        atännä kirjoitti:

Eli ihan sama, onko sulla rahaa vai ei, yhtä nuikasti joudut elämään tuolla periaatteella :)

..niukasti

• atännä
        Ikis__M kirjoitti:

"Lähipiirin sinkkumiehet (pl alko-, mt-ongelmaiset) ovat järjestäin sairaalloisen nuukia. Valittavat koko päivän saapuneesta sähkö- tai vakuutuslaskusta, säästävät kaikessa, näkevät todella paljon vaivaa muutaman euron säästämiseen ja puhuvat paljon rahasta ja omaisuudesta. "

On sulla outo lähipiiri :D

"Toinen vallitseva piirre sinkkumiehillä on lähes neuroottinen siivoaminen. Tyyliin rättikäsi ja rättivapaa käsi.. Taustalta löytyy aina muutakin ehdotonta ja joustamattomuutta."

aina vaan oudommaksi menee :D saisit tulla joskus käymään niin näkisit että on niitä muunkinlaisia, tosin voisin jostain etsiä sulle sen rätin käteen kun eihän se haittaa jos on siistiä :)

Ehkä lähipiiri on väärä sana, sanotaan että etäpiiri :) Sellaisia ihmisiä, jotka tiedän. Muutenkin tunnen ja tiedän hyvin monenlaisia ihmisiä, erilaisilla taustoilla ja elämäntilanteilla.

Sinähän paljastuit tuossa yhdessä ketjussa sellaiseksi alko-irtosekstailijaksi, että et sovi tuohon joukkoon.

Ja mähän en siivoo.. ;)

• Tunnistan monissa miehissä ja osittain itsessänikin tuo nuukuuden. Tosin tuo nuukuus koskee enemmän jokapäiväistä kulutusta ja esim matkoja. Monesti nämä pihit sinkkumiehet ovat valmiita sitten ostamaan auton/veneen/kännykän viimeisen päälle. Eräs kaverini tähtää myös "45 vuotiaana eläkkeelle" ja varmaan onnistuukin siinä. Hänen säästämisasteensa on ollut ihan parikymppisestä yli 40%.

Sen sijaan tuo neuroottinen siivoaminen kuulostaa kummallisesta.

• Ikis__M
        atännä kirjoitti:

Ehkä lähipiiri on väärä sana, sanotaan että etäpiiri :) Sellaisia ihmisiä, jotka tiedän. Muutenkin tunnen ja tiedän hyvin monenlaisia ihmisiä, erilaisilla taustoilla ja elämäntilanteilla.

Sinähän paljastuit tuossa yhdessä ketjussa sellaiseksi alko-irtosekstailijaksi, että et sovi tuohon joukkoon.

Ja mähän en siivoo.. ;)

Tjoo, siis on tuo minustakin outoa kun vaikka joissakin asioissa olenkin aika nuuka sillä tavalla etten hanki mielelläni mitään turhaa niin tuollainen yksittäisistä laskuista nillitys on aika ihmeellistä kun niitä kuitenkin jatkuvasti tulee ja jos niissä alkaa säästämään todennäköisesti vain kympin säästöllä repeää satasen housut. Toisinaan vähän tympii muuten esim. sähkökauppiaat kun tulevat tyrkyttelemään tuotteitaan eivätkä meinaa uskoa ettei ole mitään järkeä alkaa ottamaan laskuja useammasta paikkaa muutaman euron säästön vuoksi.

Mitä tuohon siivousintoiluun tulee tunnistan kyllä ihmistyypin, yksi kaveri on juuri tuommoinen siis semmoinen olevinaan skarppi ja todellakin aika ihmeellistä ehdottomuutta ja joustamattomuutta myös luonteessa.

No minä kuitenkin alko.irtosekstailen äärimmäisen harvoin kuten siellä jo selitin mutta se tosiaan on miehelle se yleisin saada kontaktia jos ei harrasta erilaisia seuranhakupalveluja tai muita juttuja joissa törmää taajalti naisiin.

• atännä
        Miesmannn kirjoitti:

Tunnistan monissa miehissä ja osittain itsessänikin tuo nuukuuden. Tosin tuo nuukuus koskee enemmän jokapäiväistä kulutusta ja esim matkoja. Monesti nämä pihit sinkkumiehet ovat valmiita sitten ostamaan auton/veneen/kännykän viimeisen päälle. Eräs kaverini tähtää myös "45 vuotiaana eläkkeelle" ja varmaan onnistuukin siinä. Hänen säästämisasteensa on ollut ihan parikymppisestä yli 40%.

"Monesti nämä pihit sinkkumiehet ovat valmiita sitten ostamaan auton/veneen/kännykän viimeisen päälle."

Juurikin noin. Ja sitten sitä autoa pidellään kuin maailman arvokkainta asiaa, vahaillaan ja kiillotellaan tunti tolkulla. Ei ole kuolevaisilla sisään menemistä, se kuluu, naarmuuntuu ja likastuu. :) Mun ideologiassani auto on käyttöä varten. Siinä saa syödä hamppariaterian, tenavat voi tumpata pehmiksen penkille ja puklata selkänojalle (sitten vaan vähän siivotaan ja se siitä), autoon voi astua litimärkänä ja kuraisena sateelta suojaan lämmitelemään, eikä yöunet mene siitäkään jos jotain vuotaa kauppakassista auton lattialle. Metsätiellä voi ottaa vähän pensaikosta tai kivestä naarmua, ei haittaa. Vuosittaiseen katsastukseen voi kerätä pussillisen roskia lattialta, se riittää ;)

Olen tavannut viime vuosina tosi monta mukavaa sinkkumiestä, joilla on tuo ahdistava siivoustapa. Minä olen itse ihan liiankin rento siivouksen suhteen, niin se vaan korostuu.

• atännä kirjoitti:

En mä nyt sanois että elän niukasti. Säästän rahaa asioista jotka ovat minulle turhia kuten bussilla kulkeminen joka maksaisi varmaan pari sataa kuukaudessa. Mielummin kuljen fillarilla. Myös puhelinta käytän harvoin ja ostan halpoja huonekaluja kirpparilta. Kallein huonekalu mitä omistan on tv taso joka maksoi satasen. Sänkyni maksoi 10 euroa. Rahaa voi säästyä yllättävissä asoissa, en lue lehtiä enkä osta niitä.

• Atm32 kirjoitti:

En mä nyt sanois että elän niukasti. Säästän rahaa asioista jotka ovat minulle turhia kuten bussilla kulkeminen joka maksaisi varmaan pari sataa kuukaudessa. Mielummin kuljen fillarilla. Myös puhelinta käytän harvoin ja ostan halpoja huonekaluja kirpparilta. Kallein huonekalu mitä omistan on tv taso joka maksoi satasen. Sänkyni maksoi 10 euroa. Rahaa voi säästyä yllättävissä asoissa, en lue lehtiä enkä osta niitä.

Mun kännykkäkin maksoi 45 euroa. Aika monella on 400 euroa puhelin jolla voi pelata pokemonia kun katselee ohikulkijoita

• PalstanRuminMies

Hyvä tietää että huomisesta huolehtiminen ei kädestä suuhun eläminen tai siisti asuminen vastaan paskaläävässä majailuakin riittää naisille syyksi että mies ei kelpaa rumuuden lisäksi. En koskaan voisi kuvitella että eläisin kädestä suuhun periaatteella. Voin joutua huomenna työttömäksi niin mitä sitten. Tai pesukone hajoaa niin mitä sitten. Elämässä voi tulla mitävaan yllättävää niin kyllä siihen pitää varautua. Silti kyse ei ole siitä ettei ostaisi mitä tarvitsee. siinämielessä en ole nuuka että kaupassa en katsele erituotteiden hintaeroja vaan valitsen sen minkä tarviin. Vakuutus ja sähköasiat on helppo kilpailuttaa joten niin myös luulisi huolettoman huomisen ihmisen tekevän. Niin olen tehnyt itsekin. Auton ostan jos edellinen kyllästyttää. Luulisi että uudesta huolehtiminen ei olisi niin outo asia mutta näköjään joillekin on. Suomen suolaisilla, rikkonaisilla ja paskaisilla teillä ajaminen vaatii auton omistajalta muutakin kuin pelkkä pesu ajamalla rankkasateessa motarilla viidenkympin mateennahat hiihtoliiton suosittelemana alla vesiliirtoriskiä peläten. Rakentamani kotikin on kiva pitää siistinä vaikka ilmeisesti sekin on vastenmielinen ajatus naisille samoin kun reilu vuoden vuosiansioiden säästäminen. Senverran katsellut ympärilläni näitä nillittäviä ja valittavia pariskuntia "kun ei ikinä oo rahaa mihinkään" että omilla valinnoillani sen olen huolehtinut et jos työttömyyskin uhkaisi elintaso ei romahda heti.

• atännä
        PalstanRuminMies kirjoitti:

Hyvä tietää että huomisesta huolehtiminen ei kädestä suuhun eläminen tai siisti asuminen vastaan paskaläävässä majailuakin riittää naisille syyksi että mies ei kelpaa rumuuden lisäksi. En koskaan voisi kuvitella että eläisin kädestä suuhun periaatteella. Voin joutua huomenna työttömäksi niin mitä sitten. Tai pesukone hajoaa niin mitä sitten. Elämässä voi tulla mitävaan yllättävää niin kyllä siihen pitää varautua. Silti kyse ei ole siitä ettei ostaisi mitä tarvitsee. siinämielessä en ole nuuka että kaupassa en katsele erituotteiden hintaeroja vaan valitsen sen minkä tarviin. Vakuutus ja sähköasiat on helppo kilpailuttaa joten niin myös luulisi huolettoman huomisen ihmisen tekevän. Niin olen tehnyt itsekin. Auton ostan jos edellinen kyllästyttää. Luulisi että uudesta huolehtiminen ei olisi niin outo asia mutta näköjään joillekin on. Suomen suolaisilla, rikkonaisilla ja paskaisilla teillä ajaminen vaatii auton omistajalta muutakin kuin pelkkä pesu ajamalla rankkasateessa motarilla viidenkympin mateennahat hiihtoliiton suosittelemana alla vesiliirtoriskiä peläten. Rakentamani kotikin on kiva pitää siistinä vaikka ilmeisesti sekin on vastenmielinen ajatus naisille samoin kun reilu vuoden vuosiansioiden säästäminen. Senverran katsellut ympärilläni näitä nillittäviä ja valittavia pariskuntia "kun ei ikinä oo rahaa mihinkään" että omilla valinnoillani sen olen huolehtinut et jos työttömyyskin uhkaisi elintaso ei romahda heti.

"Suomen suolaisilla, rikkonaisilla ja paskaisilla teillä ajaminen vaatii auton omistajalta muutakin kuin pelkkä pesu ajamalla rankkasateessa motarilla viidenkympin mateennahat hiihtoliiton suosittelemana alla vesiliirtoriskiä peläten."

Eikä vaadi, hyvät kumit vaan alle ja vauhdilla lätäkköön, alustapesu :) Ei se auto määräänsä enempää likastu, kokeile vaikka. Siinä ei yksinkertaisesti pysy itseään paksumpaa kurakerrosta, painovoima ja sade vie mennessään :) Talvella välillä - sohjokelillä voi vähän kasaantua, ei muuten. Sitten vaan potkimaan tai hakkaamaan skravalla liiat jääkasat pois. Tekniikka kun toimii, se riittää. Ei tarvitse stressata enemmästä, kun ei ole pintaan panostanut :)

Olen selvinnyt elämässä jo niin pahoista paikoista, että en keksi pahempia. Siis selviän omalla rennolla tyylilläni jatkossakin, se on varma. Jos tarvitsen auton, ostan sen, jos hajoaa pesukone, ostan uuden. Onnistuu se rahasta nillittämättäkin.

Sun tapasi elää on varmasti se paras tapa sulle. Jollekin toiselle taas jokin toinen tapa.

• PalstanRuminMies
        atännä kirjoitti:

"Suomen suolaisilla, rikkonaisilla ja paskaisilla teillä ajaminen vaatii auton omistajalta muutakin kuin pelkkä pesu ajamalla rankkasateessa motarilla viidenkympin mateennahat hiihtoliiton suosittelemana alla vesiliirtoriskiä peläten."

Eikä vaadi, hyvät kumit vaan alle ja vauhdilla lätäkköön, alustapesu :) Ei se auto määräänsä enempää likastu, kokeile vaikka. Siinä ei yksinkertaisesti pysy itseään paksumpaa kurakerrosta, painovoima ja sade vie mennessään :) Talvella välillä - sohjokelillä voi vähän kasaantua, ei muuten. Sitten vaan potkimaan tai hakkaamaan skravalla liiat jääkasat pois. Tekniikka kun toimii, se riittää. Ei tarvitse stressata enemmästä, kun ei ole pintaan panostanut :)

Olen selvinnyt elämässä jo niin pahoista paikoista, että en keksi pahempia. Siis selviän omalla rennolla tyylilläni jatkossakin, se on varma. Jos tarvitsen auton, ostan sen, jos hajoaa pesukone, ostan uuden. Onnistuu se rahasta nillittämättäkin.

Sun tapasi elää on varmasti se paras tapa sulle. Jollekin toiselle taas jokin toinen tapa.

Miten sä ostat jos sulla ei ole rahaa? Itsehän juuri sanoit että elät kädestä suuhun. Jos tekisin itse samoin en ostaisi uutta autoa hajotessa enkä uutta pesukonetta hajotessa. Säästäväisenä tuohon on mahkut. Ainiin olet nainen. Rahan kun ei silloin tarvi olla valuutta muodossa.

• ryppis

Vaikuttaa jotenkin siltä, että ätännän on hankala hyväksyä sitä, että jotkut ihmiset elävät elämäänsä erilailla kuin hän itse. Eri ihmisille eri asiat ovat tärkeitä. Miksi kaikkien pitäisi olla yhdestä puusta veistettyjä ilman minkäänlaista monimuotoisuutta?

• atännä

Miten sä ostat jos sulla ei ole rahaa? Itsehän juuri sanoit että elät kädestä suuhun. Jos tekisin itse samoin en ostaisi uutta autoa hajotessa enkä uutta pesukonetta hajotessa. Säästäväisenä tuohon on mahkut. Ainiin olet nainen. Rahan kun ei silloin tarvi olla valuutta muodossa.

En kai noin ole sanonut. En vaan stressaa siitä rahasta yhtään. Se menee, mikä tulee. Milloin, sillä ei ole niin väliä. Jos sitä ei tule eikä sitä ole, pärjään silloinkin :)

• Ent.palstalainen

"Hyvä tietää että huomisesta huolehtiminen ei kädestä suuhun eläminen tai siisti asuminen vastaan paskaläävässä majailuakin riittää naisille syyksi että mies ei kelpaa"

Tuo oli atännän eli kösittääkseni yhden naisen mielipide ei naisten.

• atännä
        ryppis kirjoitti:

Vaikuttaa jotenkin siltä, että ätännän on hankala hyväksyä sitä, että jotkut ihmiset elävät elämäänsä erilailla kuin hän itse. Eri ihmisille eri asiat ovat tärkeitä. Miksi kaikkien pitäisi olla yhdestä puusta veistettyjä ilman minkäänlaista monimuotoisuutta?

Totta, kumppaniksi en hyväksy liian erilailla elävää ihmistä. Turha edes yrittää, kun sellainen suhde karahtaa jo alkumetreillä siihen erilaisuuteen.

Kavereina mulla onkin sitten vaikka minkä sorttista elävää :)

• atännä
        Ent.palstalainen kirjoitti:

"Hyvä tietää että huomisesta huolehtiminen ei kädestä suuhun eläminen tai siisti asuminen vastaan paskaläävässä majailuakin riittää naisille syyksi että mies ei kelpaa"

Noihan oli PalstanRuminMiehen omia sanoja, ei mun.

Neuroottisen siistijän ja mt-ongelmaisen keräilijän välille mahtuu aika paljon variaatioita, kuten myös kädestä suuhun ja nuukailemalla elävän välille. Jostain syystä näyttäisi siltä, että kädestä suuhun ja pienessä tasaisessa kaaoksessa elävät miehet olisivat enemmän naisten suosiossa kuin pihtarit. Johtuisiko ehkä yleisestä rentoudesta, kun eivät nipota niin paljoa?

• atännä

En kyllä ihan ymmärtänyt, mitä PRM yritti tuossa sanoa, mutta luultavasti halusi asettaa äärilaidat vastakkain.

• Miesmannn kirjoitti:

Tunnistan monissa miehissä ja osittain itsessänikin tuo nuukuuden. Tosin tuo nuukuus koskee enemmän jokapäiväistä kulutusta ja esim matkoja. Monesti nämä pihit sinkkumiehet ovat valmiita sitten ostamaan auton/veneen/kännykän viimeisen päälle. Eräs kaverini tähtää myös "45 vuotiaana eläkkeelle" ja varmaan onnistuukin siinä. Hänen säästämisasteensa on ollut ihan parikymppisestä yli 40%.

No mun yks ex oli neuroottinen siivoaja. Yksikin esine oli vähänkään vinossa tai lehtiä nipussa joista joku pilkotti vinoon tai mitä tahansa, hän siivosi oitis. Sokerikippo väärässä kohdassa pöytää jne.

Sahataan ja siivotaan, sitten jatketaan tekemistä. Taas sahataan ja siivotaan ja jatketaan tekemistä. Mä oisin ensin sotkenut mitä sotken ja lopuksi siivonnut vasta rakentamisen ja sotkemisen jälkeen. :)

Ellei se sotku estä sitä tekemistä, niin mitä sitä välillä siivota.

• atännä kirjoitti:

"Monesti nämä pihit sinkkumiehet ovat valmiita sitten ostamaan auton/veneen/kännykän viimeisen päälle."

Juurikin noin. Ja sitten sitä autoa pidellään kuin maailman arvokkainta asiaa, vahaillaan ja kiillotellaan tunti tolkulla. Ei ole kuolevaisilla sisään menemistä, se kuluu, naarmuuntuu ja likastuu. :) Mun ideologiassani auto on käyttöä varten. Siinä saa syödä hamppariaterian, tenavat voi tumpata pehmiksen penkille ja puklata selkänojalle (sitten vaan vähän siivotaan ja se siitä), autoon voi astua litimärkänä ja kuraisena sateelta suojaan lämmitelemään, eikä yöunet mene siitäkään jos jotain vuotaa kauppakassista auton lattialle. Metsätiellä voi ottaa vähän pensaikosta tai kivestä naarmua, ei haittaa. Vuosittaiseen katsastukseen voi kerätä pussillisen roskia lattialta, se riittää ;)

Olen tavannut viime vuosina tosi monta mukavaa sinkkumiestä, joilla on tuo ahdistava siivoustapa. Minä olen itse ihan liiankin rento siivouksen suhteen, niin se vaan korostuu.

Heh, sä olet atännä ihanan rento ihminen. I like you. :) <3

• mukavamies355
        atännä kirjoitti:

Ilman autoakin pärjää. Sitten kyllä pitää luopua kalliista elämäntyylistä ja ottaa työpaikka jossa ei makseta kovaa palkkaa kun harvoin se työpaikka on tuossa nurkan takana joten jotkut ostaa auton että pääsevät töihin. Kukin tyylillään.
        Ihmiset on kai niin mukavuudenhaluisia etteivät pärjää ilman uusimpia kännyköitä ja eivät voi nukkua ilman kallista sänkyä. Menisivät afrikkaan vuodeksi jossa nukutaan maassa ja haetaan kaivosta vettä ja kasvatetaan oma ruoka.

• Miesmannn kirjoitti:

Mä luulen, että suurin osa porukasta ei ymmärrä koko "säästämisaste" käsitettä, vaikka itsekin säästäisivät. Ainoa "luvallinen" tapa säästää tuntuu olevan omaan asuntoon tai vastaavaan otetun lainan takaisinmaksu. Siksi sanonta, että "käärinliinoissa ei ole taskuja" vaikka ei kai siinä nyt niin isoa eroa ole jääkö kuollessa käteen juuri oman asunnon osakekirjat tai kiinteistö vai jotain muuta omaisuutta.

• Ent.palstalainen
        atännä kirjoitti:

Noihan oli PalstanRuminMiehen omia sanoja, ei mun.

Neuroottisen siistijän ja mt-ongelmaisen keräilijän välille mahtuu aika paljon variaatioita, kuten myös kädestä suuhun ja nuukailemalla elävän välille. Jostain syystä näyttäisi siltä, että kädestä suuhun ja pienessä tasaisessa kaaoksessa elävät miehet olisivat enemmän naisten suosiossa kuin pihtarit. Johtuisiko ehkä yleisestä rentoudesta, kun eivät nipota niin paljoa?

Tarkoitin sitä mitä tällä palstalla tapahtuu edelleen eli jos yksi nainen tekee tai sanoo jotain onpa se täällä tai missä tahansa niin palstamiesten aivoissa se kääntyy muotoon "kaikki naiset".

• atännä
        sönkkö kirjoitti:

Heh, sä olet atännä ihanan rento ihminen. I like you. :) <3

No kiitos vaan... Musta on vaan aivan turha niuhottaa tuon tason pinnallisista pikkuasioista, joilla ei oikeasti ole mitään merkitystä isommassa elämän mittakaavassa. Koko ajanhan sitä saisi muuten murehtia ja olla tekemässä omasta ja toisten elämästä turhan nillittämisellä kurjaa.

• atännä

Tarkoitin sitä mitä tällä palstalla tapahtuu edelleen eli jos yksi nainen tekee tai sanoo jotain onpa se täällä tai missä tahansa niin palstamiesten aivoissa se kääntyy muotoon "kaikki naiset".

Edelleenkään noi ei olleet mun sanojani, enkä edes ymmärrä mitä tuossa tarkoitetaan.

Sen verran korjaisin sanojani, että kädestä suuhun eläjä ei ole ollenkaan huono tapa, siinähän eletään kuitenkin täysin omillaan. Itaran vastakohta olisi tässä paremminkin velaksi eläjä ja velkakierteessä olija.

• atännä
        atännä kirjoitti:

Edelleenkään noi ei olleet mun sanojani, enkä edes ymmärrä mitä tuossa tarkoitetaan.

Sen verran korjaisin sanojani, että kädestä suuhun eläjä ei ole ollenkaan huono tapa, siinähän eletään kuitenkin täysin omillaan. Itaran vastakohta olisi tässä paremminkin velaksi eläjä ja velkakierteessä olija.

---kädestä suuhun eläminen

• atännä kirjoitti:

No kiitos vaan... Musta on vaan aivan turha niuhottaa tuon tason pinnallisista pikkuasioista, joilla ei oikeasti ole mitään merkitystä isommassa elämän mittakaavassa. Koko ajanhan sitä saisi muuten murehtia ja olla tekemässä omasta ja toisten elämästä turhan nillittämisellä kurjaa.

Minusta on hienoa, että joku osaa olla stressaamatta tommoisia asioita. Itse stressaan välillä nimittäin ihan turhia asioita. :)

• 3plus11
        atännä kirjoitti:

"Musta on vaan aivan turha niuhottaa tuon tason pinnallisista pikkuasioista, joilla ei oikeasti ole mitään merkitystä isommassa elämän mittakaavassa."
        Älä sitten niuhota. Sinullehan se siisteys ja säästäminen muiden osalta näkyy ongelmaksi muuttuneen. Liekkö kateutta sellaiseen mihin ei itse pysty? :D

• scrg kirjoitti:

Mä luulen, että suurin osa porukasta ei ymmärrä koko "säästämisaste" käsitettä, vaikka itsekin säästäisivät. Ainoa "luvallinen" tapa säästää tuntuu olevan omaan asuntoon tai vastaavaan otetun lainan takaisinmaksu. Siksi sanonta, että "käärinliinoissa ei ole taskuja" vaikka ei kai siinä nyt niin isoa eroa ole jääkö kuollessa käteen juuri oman asunnon osakekirjat tai kiinteistö vai jotain muuta omaisuutta.

Minullakin tuo perillisille jäävä omaisuus ei ole mitenkään tärkeää. Mukavaa sen sijhaan olisi, jos olisi taloudellisesti riippumaton työnantajastaan. Eli ei siis olisi asuntolainaa kuristamassa, heti kun säästämistoimenpiteistä ilmoitetaan työpaikalla.

• atännä
        3plus11 kirjoitti:

"Musta on vaan aivan turha niuhottaa tuon tason pinnallisista pikkuasioista, joilla ei oikeasti ole mitään merkitystä isommassa elämän mittakaavassa."
        Älä sitten niuhota. Sinullehan se siisteys ja säästäminen muiden osalta näkyy ongelmaksi muuttuneen. Liekkö kateutta sellaiseen mihin ei itse pysty? :D

Ehei.

Mun puolestani jokainen saa elää sillä tavalla kuin itselle parhaiten sopii ja hyvälle tuntuu.

Mun ei sovi katsella sellaista ihmistä kumppaninani, joka stressaa pikkuasioista, rahasta ja siisteydestä. Nuuka siivousfanaattikko ei myöskään voisi elää mun kanssani. Ihan tasapeli. Kavereille hyväksyy paljon enemmän vikoja, koska niiden kanssa ei jaa elämäänsä niin täysin. Yhdelle vika, toiselle hyvä puoli :)

Mulla ei ole asian suhteen siis mitään ongelmaa, kun en sellaista itselleni hanki. Ymmärsitkö? :)

• atännä
        sönkkö kirjoitti:

Minusta on hienoa, että joku osaa olla stressaamatta tommoisia asioita. Itse stressaan välillä nimittäin ihan turhia asioita. :)

Kyllä minäkin välillä stressaan ihan ihme asioista. Sitten pitää vaan ottaa aikalisä ja herätellä itseään miettimään, että mikä sitä nyt oikeasti onkaan tärkeää. Jos ei muu auta, niin 15 km umpimetsässä rämpiminen auttaa aina :)

Jokainen tekee itse elämänsä, eli elämä on sitä miten me asioihin suhtaudutaan ja koetaan ne. Parempaa elämää voi treenata :)

Aika harva asia paranee sillä kireällä ilmapiirillä, nyt ei tule mieleen ainuttakaan asiaa.

• atännä kirjoitti:

Kyllä minäkin välillä stressaan ihan ihme asioista. Sitten pitää vaan ottaa aikalisä ja herätellä itseään miettimään, että mikä sitä nyt oikeasti onkaan tärkeää. Jos ei muu auta, niin 15 km umpimetsässä rämpiminen auttaa aina :)

Jokainen tekee itse elämänsä, eli elämä on sitä miten me asioihin suhtaudutaan ja koetaan ne. Parempaa elämää voi treenata :)

Aika harva asia paranee sillä kireällä ilmapiirillä, nyt ei tule mieleen ainuttakaan asiaa.

Se on ihan totta, mitä kirjoitat. Mulla on juuri tuo auto yksi sellainen mistä otan vähän kierroksia, jos tulee naarmuja tai kolhuja vaikka parkkipaikalla. Samoin jos muksu tahallaan roiskii jotain sotkua penkeille tai ikkunoihin, tahtoo ottaa päähän. Ylimääräistä työtä. :)

Toi kireä ilmapiiri muuten syntyy hyvin helposti ja pienistäkin kiristyksistä. Huomaa joskus ihan sanattoman ilmapiirinkin olevan kireä, kun joku ihminen on seurassa jolla selkeesti on hermot kireellä, vaikka olisikin iha hiljaa. Sen jotenkin aistii...mä olen herkkä semmosen aistimiseen ja välillä jopa hiukan ärsyynnyn itsekin, jos kotona on jollain pinna kireänä.

• Miesmannn kirjoitti:

Minullakin tuo perillisille jäävä omaisuus ei ole mitenkään tärkeää. Mukavaa sen sijhaan olisi, jos olisi taloudellisesti riippumaton työnantajastaan. Eli ei siis olisi asuntolainaa kuristamassa, heti kun säästämistoimenpiteistä ilmoitetaan työpaikalla.

Näin minä myös asian näen, että säästäminen tuo riippumattomutta. Jos jättää kuluttamatta nyt johonkin mikä ei ole niin kovin tärkeää, voi sitten kuluttaa kun on jotain tärkeää. Eikä tarvitse olla sen enempää työnantajan kuin pankinkaan orja. Jos perillisille jotain haluaa antaa, niin pitäisin fiksumpana antaa sen jo mahdollisuuksien mukaan omana elinaikanaan.

Firmat nyt yleisesti käyttävät koko säästämissanaa "väärin" silloin kun tarkoittavat oikeasti että leikkaavat, tehostavat ja pienentävät kuluja tai jopa investointeja. Oikeaa säästämistähän olisi järkevä investointi: jätetään jakamatta voittoa nyt ja investoidaan, jotta voidaan jakaa voittoa kahta kauheammin tulevaisuudessa. Maailma vaan on jo niin valmis, että järkeviä investointikohteita ei ole tarjolla.

• ollaan-aikuisia

Yksi tuttu mies erosi koska riiteli muijansa kanssa siitä että mies halusi ostaa lapselleen 60 euron synttärilahjan. Muija ei sitä hyväksynyt ja ero tuli. Muutenkin olen saanut odistaa monia eroja, on velkaa liikaa ja sen takia ero tulee usein.

• Älä nyt sano, että tuo on totta....

• Montako kertaa olet rahan takia eronnut?

Noin muuten kuulostaa hienolta, ettei erotakaan alkoholin, vieraissakäynnin, väkivallan tai silkan kyllästymisen takia vaan rahan. Että kun on fyrkkaa, ei tule koskaan jätetyksi. Todella helpottava tieto! :-)

• beethooven

Kuka eroaa mistäkin syystä jotkut jopa sitten ihan vaan että ikään kuin kasvavat pikkuhiljaa vuosikymmenten saatossa erilleen. Hallittu ero on paras eli pistettään ensin paikat kuntoon ja sitten vasta lihoiksi kirjaimellisesti eikös juu?

• Omiin eroihin ei ole koskaan ollut syynä raha, vaan jokin muu arvomaailman/arvomaailmaan liittyvä erilaisuus. Kuten uskottomuus, suhde alkoholiin, suhde ylipäänsä rillutteluun, suhde siihen miten toista ihmistä kohdellaan, tunteiden kohtaamattomuus, kommunikoimattomuus jne. Raha on kerran ollut yksi osasyy, muiden isompien miinusten meressä. :)

Kyllästyin olemaan kupattavana kaiken muun sonnan ohessa.

• yrjösit-totuuden

Onpas yksinkertaista.
      Hiukkasen vaan epäilyttää perustuuko noin yksoikonen tieto ensinkään omaan kokemukseen....

• Säästöpariolemme

Rahako muka tuo onnen parisuhteeseen? No toisaalta jos toinen vain tuhlaa ja tekee velkaa johtaahan se eroon. Ei se raha kuitenkaan ihan ykkös asia ole ellei todella ole velkainen ja tuhlaava. Kukin käyttää rahansa kuten näkee. Jos on puoliso joka tuhlaa kannattaa laittaa toisen taakse pankkiasiat. Sillähän se hoituu eikä tarvi erota.

• asiantuntija-

Rahan takia aletaan seurustelemaan ja raha on useimmin eron syynä. Kumma juttu se raha kun se vaikuttaa kaikkeen elämässä, siihenkin että ihmisestä kiinnostutaan rahan takia. Jos on vähän rahaa niin sellaisesta harvoin kiinnotutaan kun taas paljon rahaa omistavasta miehestä kiinnostuu ainakin suurin osa naisista. Sitten kun on eron aika niin aletaan riitelee rahasta, kuka omistaa mitäkin ja kuka maksaa mitäkin.

• mukavamies355

Kaverin tyttöystävä otti eron koska kaveri kulutti rahaa surutta juopotteluun ja kaikkeen turhaan. Se kulutti tyttöystävän tilin usein alkoholiin ja kaveri teki velkaakin helvetisti otti pikavippejä tyttöystävän nimiin ja rahat meni juopotteluun. Niillä on kaksi lasta ja se nainen on tosi kusessa kun ei varmaan pysty maksaa ulosottovelkoja ellei voita lotossa. En ymmärrä miksi naiset antaa valtaa miehelle käyttää perheen rahoja kun pitäis elää ja maksaa laskuja

• Rahalla ei saa kun maksullista naista

• Kaikki naiset ovat maksullisia, paitsi komeimmille 10 % miehistä.

• tarralenkkari161

Vau, olen siis aina tapaillut ja seurustellut komeimman 10% kanssa.

• kaiseniion

ihmiset olisi onnellisempia ilman rahaa.

• RikasRikkaalleKöyhäKöyh

Itse miehenä olen huomannut sen, että jos nainen on hyvä tuloinen, niin hän taatusti pitää omistaan suhteessa kiinni, kun taas pienituloinen tai työtön nainen keksii maksattaa kaikki miehellä ja ehdottelee kaikkia kakkostilejä yms. Olen itse suht hyvätuloinen ja omaisuuttakin on ja seuraava nainen joka talouteeni tulee saa olla hyvätuloinen myös. Silloin molemmilla on omat rahat ja kaikki maksetaan yhteisasumisessa osimoilleen tasan. Pienituloiset naiset niitä pahimpia kuppaajia on. Siksi kai hyvätuloiset miehet ovat niin suosittuja.

• tarralenkkari161

Ehkä sinun erojesi.

• normaaliukko

Raha ei omassa eroissani kyllä näytellyt oikein minkäänlaista roolia. Eikä nykyisessä suhteessani. Meillä on jo asunto ja auto eikä tarvii mistään pihistellä. Yleensä kaupassa kinastellaan siitä kumpi saa maksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      533
      1758
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      711
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      65
      608
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe