"Maa- ja metsätaloustuottajain keskusliitto MTK on ryhtynyt kauppiaaksi. Järjestö on avannut verkkokaupan, josta kuluttajat voivat ostaa ruokaa suoraan maatiloilta.
Syynä verkkokaupan perustamiseen on MTK:n mukaan se, että ruuan hinnan pudottaminen päivittäistavarakaupoissa on supistanut tuottajien osuutta ruuan hinnasta. Se on syönyt maatalouden kannattavuutta.
- Palvelun kautta tuottajien on mahdollista ohittaa päivittäistavarakauppa näin halutessaan, sanoo MTK:n ruokakulttuuriasiamies Anni-Mari Syväniemi tiedotteessa."
Millaiset hinnat?
Miten tää toimii?
42
286
Vastaukset
- mitenlaatuavalvotaan
http://www.ksml.fi/talous/MTK-avasi-ruuan-verkkokaupan/820019
???- junttieinariSaaMyydä
vaikka traktorin lavalta,
ei siinä paskapoliisia tarvita eikä kuittia antaa,
einari on etuoikeutettu...
Käy palvellussa katsomassa niitä hintoja.
- kärpäsiämaidossa
Mistä se palvelu löytyy?
kärpäsiämaidossa kirjoitti:
Mistä se palvelu löytyy?
Sieltä kait, mistä löysit sen aiheelliseksi kommentoidakin.
- kärpäsiämaidossa
Toy-Box kirjoitti:
Sieltä kait, mistä löysit sen aiheelliseksi kommentoidakin.
Kuka lie kommentoinut mitäkin, mutta ei tuosta palvelusta minun silmääni osunut kuin nettiuutinen, johon oli linkitetty.
- Maalainenmaalta
ruokaasuomesta.fi
kärpäsiämaidossa kirjoitti:
Kuka lie kommentoinut mitäkin, mutta ei tuosta palvelusta minun silmääni osunut kuin nettiuutinen, johon oli linkitetty.
http://ruokaasuomesta.fi/
Kai tuo sitten on se josta puhe on.- valinnan.vapaus
Toy-Box kirjoitti:
http://ruokaasuomesta.fi/
Kai tuo sitten on se josta puhe on.Ruokaa saa kaupasta.
- onulkomaistakin
Toy-Box kirjoitti:
???????????????????????????????????
Etkö tiennyt, että ruokaa saa kaupasta ja valinnanvaraakin on enemmän kuin jollain tilalla?
onulkomaistakin kirjoitti:
Etkö tiennyt, että ruokaa saa kaupasta ja valinnanvaraakin on enemmän kuin jollain tilalla?
????????????????????????????????
- eikaisentäännäin
MTK on perustanut nettikaupan, jota ei löydy mistään?
- Aneemiseltavaikutti
Näytti kartalla olevan muutamia suoramyyntitiloja. Miten niissä laadunvalvonta toimii? Etenkin, jos toiminta laajenee?
- verotkiertoontaas
Aneemiseltavaikutti kirjoitti:
Näytti kartalla olevan muutamia suoramyyntitiloja. Miten niissä laadunvalvonta toimii? Etenkin, jos toiminta laajenee?
Ennen haettiin kananmunia ja tinkimaitoa suoraan tilalta eikä kukaan kysellyt kuitteja.
Raakamaito (käsittelemätön) aiheutti joku vuosi sitten vakavia sairaustapauksia. Maa- ja metsätalousministeriökin on kiinnittänyt asiaan huomiota. Joku vannoo raakamaidon nimeen, joku taas väittää muuta. Taidanpa ostaa edelleen kaupasta elintarvikkeet. - L.Pasteur
verotkiertoontaas kirjoitti:
Ennen haettiin kananmunia ja tinkimaitoa suoraan tilalta eikä kukaan kysellyt kuitteja.
Raakamaito (käsittelemätön) aiheutti joku vuosi sitten vakavia sairaustapauksia. Maa- ja metsätalousministeriökin on kiinnittänyt asiaan huomiota. Joku vannoo raakamaidon nimeen, joku taas väittää muuta. Taidanpa ostaa edelleen kaupasta elintarvikkeet.http://www.vauva.fi/keskustelu/1648721/ketju/tinkimaidon_juojat_sairastuivat_turussa_vakavasti_
Mielipiteitä?
- rellexi
Älkää missään tapauksessa ostako näiden elohopea ja glyfosaatti mannekiinien mautonta moskaa.
- dfgfhfgjsd
Jos ostan paikalliselta maanviljelijältä, en tarvitse mitään välistävetäjiä enkä tarkkailijoita siihen. Molemminpuolinen luottamus, ja peli toimii. Maksan käteisellä, eikä minulle kuulu, raportoiko viljelijä joka pennin jonnekin.
- laittomuusrehottaa
Sinulla on maajussin "moraali".
- lihavatpatut
http://blogit.iltalehti.fi/aarno-laitinen/2011/02/01/kun-kansa-naki-nalkaa/
Isäntämiehillä on omat säännöt. Ja sitten puhutaan isänmaallisuudesta. - maksavaikkaluonnossa
Jos ostan paikallisesta kaupasta, voin luottaa siihen, että elintarvikeviranomaiset tarkkailevat kaupan toimintaa ruoan suhteen. Ja peli toimii. Luultavasti se toimii myös verottajan ja kauppiaan välillä, veronmaksusta kun tälläkin palstalla ollaan kovasti tohkeissaan ja ihan Sipilä on sanonut sen olevan kunnia-asia. Vaikka itse kiertääkin niitä kaikin mahdollisin tavoin.
- ghdfgjghjghk
maksavaikkaluonnossa kirjoitti:
Jos ostan paikallisesta kaupasta, voin luottaa siihen, että elintarvikeviranomaiset tarkkailevat kaupan toimintaa ruoan suhteen. Ja peli toimii. Luultavasti se toimii myös verottajan ja kauppiaan välillä, veronmaksusta kun tälläkin palstalla ollaan kovasti tohkeissaan ja ihan Sipilä on sanonut sen olevan kunnia-asia. Vaikka itse kiertääkin niitä kaikin mahdollisin tavoin.
Verojenmaksu ei ole itseisarvo. Olennaista on luoda kansallemme peruspalvelut, ja ruoan saannin varmuus on osa sitä. Jos sen saamme taattua ostamalla paikallista ruokaa, tai kasvattamalla ruokaa itse, se on kaikille hyvä, paitsi välistävetäjille.
- maajussinnälynväläystaas
ghdfgjghjghk kirjoitti:
Verojenmaksu ei ole itseisarvo. Olennaista on luoda kansallemme peruspalvelut, ja ruoan saannin varmuus on osa sitä. Jos sen saamme taattua ostamalla paikallista ruokaa, tai kasvattamalla ruokaa itse, se on kaikille hyvä, paitsi välistävetäjille.
"Olennaista on luoda kansallemme peruspalvelut"
Ajattelit sitten luoda ne sillä, että alamme ostelemaan paikallista ruokaa, tai kasvattelemaan porkkanoita itse? Ja omavarmuuden turvaaminen (se on kyllä ruoan suhteen turvattu koko ajan tukirahoilla) takaa jotenkin kansalaisten peruspalvelutkin? Veronmaksuko ei olekaan kunnia-asia, vaikka Sipilä niin sanoi? Itsetarkoituksellista se ei tietenkään ole, kuten ei ole työntekokaan. Jos työnteko olisi itse tarkoitus, siitähän ei tarvitsisi maksaa palkkaakaan. Tosin sitten ei kertyisi verotulojakaan, mutta niitähän et näytä kovin korkealle arvostavankaan - tukityöllistetytjussit
ghdfgjghjghk kirjoitti:
Jonkun tarttee maksaa veroja, että jussipaidat voi pitää tukirahalla yllä "omavaraisuutta".
- Veroton-
tukityöllistetytjussit kirjoitti:
Jonkun tarttee maksaa veroja, että jussipaidat voi pitää tukirahalla yllä "omavaraisuutta".
Halosen Tarjan
vai ? - ofcourse2
Veroton- kirjoitti:
Halosen Tarjan
vai ?Hänenkin, ne lakisääteiset veronsa.
- Suomalaiset
Onko tämä samanlainen veronkierto yritys, mitä Sipilä harrastaa?
- matkavähhennykset
Sipilä kiertää veroja lain sallimissa puitteissa, moraalia hänellä ei siinä asiassa ole.
Etenkin, kun hurskastelee puheillaan veronmaksun olevan kunnia-asia. Tyypillinen kiero kepulainen.
Mutta mikä olisi varsinainen veropetos? Tarvitseeko hakea kaukaakaan?
Esimerkiksi se on veropetos, jos useampia henkilöitä kulkee vuorokyydein samassa työpaikassa, tai samalla suunnalla olevissa työpaikoissa ja jokainen heistä kuitenkin ilmoittaa verotuksessa kulkeneensa omalla autollaan työmatkansa.
Se on veropetos.
- KokeiltuOn
Kahdelta tilalta tuosta palvelusta olen lihaa ostanut. Parempaa kuin mitä kaupasta saa. Hinta ei kauhean edullinen ole, mutta hinta/laatu suhde kuitenkin parempi kuin marketeissa.
Suoraan tilalta olen hakenut, kilauttanut ensin että mitä on tarjolla ja sitten noutanut, ovat molemmat ihan kesämökkini lähellä. Toisella oli tarjolla erinomaisia juustojakin, niitäkin tuli ostettua.
Jos ei ole tila ihan vieressä, niin posti kulkee, kylmälaatikossa tulee.
Suosittelen- sonnimulliailmankuittia
" Parempaa kuin mitä kaupasta saa"
Mikähän sen subjektiivisesti kokemasi paremmuuseron tekee lihan suhteen sen mukaan, onko se ostettu suoraan tilalta, tai kaupasta?
Sitäpaitsi, montako vertailukohtaa sinulla on kauppojen ja tilojen suhteen?
Mutta kerro toki tarkemmin, asiahan on hyvin kiintoisa, jos suoraan tilalta ostetut tuotteet ovat parempia kuin kauppaan toimitetut. - hyvääSaatKun
kasvatat itse, niin saat hyvää,
tilalta ne menee sinne kauppaan,
ens keväänä otetaan pari possua,
että saa maistaa oikeata sianlihaa,
tilaa kun on ja aita valmiina,
kaikilla ei, mut lasitetut näyttää olevan melkoisia kasvihuoneita,
syksyllä on taas vaikea siirtyä kemikaaleilla posautettuihin tuotteisiin... - MTK-kusetusta
Kuka hullu alkaa jo lähtökohtaisesti kalliimpaa ruokaa tilaamaan postitse? Juutuu maksamaan lähetyskulutkin. Kaupasta saa paljon helpommalla ja halvemmalla.
Onko REKO kenelläkään tuttu:
https://fi.wikipedia.org/wiki/REKO-lähiruokaryhmä
Itse en ole siihen tutustunut, mutta vaikuttaa yksinkertaisemmalta systeemiltä kuin tuo MTK:n juttu.- assosiaationpukkasi
Ettekö_osaa kirjoitti:
http://ra.fi/ZqUm
Linkittäkää noin.Heh. Tuotteensa näköisiä myyjiä.
" kohtaaminen ja kasvojen antaminen ruoalle on tärkeä osa toimintaa. "
Olisipa kuvaavaa, kun S-L Anttila olisi myymässä sianlihaa omilla kasvoillaan.
No, nythän S-L ei itse enää emännöi sukutilallaan. Ettekö_osaa kirjoitti:
http://ra.fi/ZqUm
Linkittäkää noin.En osaa tuollaista linkittämistapaa. Ärsyttävää että viimeisimmästä palstauudistuksesta lähtien linkit, jotka sisältävät esimerkiksi ääkkösiä, eivät toimi suoraan.
- eisekäänvaikeaaole
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
En osaa tuollaista linkittämistapaa. Ärsyttävää että viimeisimmästä palstauudistuksesta lähtien linkit, jotka sisältävät esimerkiksi ääkkösiä, eivät toimi suoraan.
Osaatko avata "epäsuoraan" tuon itse laittamasi linkin?
On se neuvottu, mutta kapi ei ainakaan tajunnut:( eisekäänvaikeaaole kirjoitti:
On se neuvottu, mutta kapi ei ainakaan tajunnut:(Juu, toki. Ainakin tuo minun linkkini avautuu jo pelkästään "maalaamalla" koko linkki ja valitsemalla hiiren oikeanpuolimmaisesta näppäimestä "Avaa" tai "Avaa uuteen välilehteen" (Firefox-selain). Joskus varmempi konsti on maalata koko linkki jo kopioida se hiiren oikeanpuolimmaisella näppäimellä osoiteriville joko samalla sivulla tai toisessa välilehdessä.
- owk
eisekäänvaikeaaole kirjoitti:
On se neuvottu, mutta kapi ei ainakaan tajunnut:(Kapi ei tajunnut sitäkään? On se höhlä.
- MPP-piruileejussukoille
Mielipidepankki
19.8.2016 9:44
Tämä on hyvä juttu. Samalla tulee mahdolliseksi vertailla verkkokaupan hintoja vähittäiskauppojen hintoihin ja nähdä, kuinka paljon vähittäiskaupat ovat halpuuttaneet ruokaa. Jos tuottajan osuus on kuten väittävät vain joitain prosentteja vähittäiskaupan hinnoista, niin kai he nyt kykenevät myymään elintarvikkeitaan ainakin puolet halvemmalla kuin vähittäiskaupat. Tässähän piilee mahdollisuus megahalpuuttamiseen edellyttäen, että maajussien puheet eivät ole olleet palturia.- kepupettääaina
Joku tuossa MTK-jutussa mättää. Pystyyn kuollut ajatus alunperinkin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sekin pöllöpää
Kait sä nyt ymmärrät ettei kukaan ole niinkuin sinä. Ei kukaan voi sun paikkaa viedä. Ei kukaan milloinkaan. Eli rauhoi6611731Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1368199Samuli Vasala vakava tauti
Iltalehdessä sanottiin röntgen kuvissa paha elin vuosia ei paljon jäljellä Maksu muurin takana mikä tauti On entisellä h526393- 686127
Roope Salminen sai lapseensa liittyen poikkeuksellisen myönnytyksen Myyrä-kuvauksissa: "Iso..."
Roope Salmisella on 4-vuotias lapsi yhdessä Helmi-Leena Nummelan kanssa. Pariskunta on eronnut ja tätä nykyä Salminen se236014Ensitreffit Matti lataa totuuden seksiasioista Taina-morsion kanssa: "Fyysinen kosketus ja seksi..."
Harmi juttu tämä Matin ja Tainan ero. Olisikohan vielä ollut jotain tehtävissä... Lue lisää: https://www.suomi24.fi/v344269SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön
SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul5854042Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa823441PYHÄJÄRVELLE ILMESTYNYT NUOREHKO MUSTALAINEN,
Joka käyttäytyy hyvin röyhkeästi, ilmestyy jonkun tyypin kanssa pihapiiriin, autoa kaasutetaan ja käytetään yli desibeli1313386Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73263