Lapsellinen mies?

asumusero

Päätimme asumuserosta, kun mieheni ei millään suostunut avioeroon. Piti tolkuttaa useampi päivä, että usko jo, etten rakasta ja haluan olla yksin lasten kanssa. Minä olen automaattisesti lasten kanssa, sillä hän ei surultaan kykenisi hoitamaan heitä. Toisekseen lapset ovat tosi pieniä. Huomenna olisi muuttopäivä ja tänään hän on pitänyt puhelinmykkäkoulua, eikä tullut kotiin edes lapsia katsomaan. Eikö ole lapsellista käytöstä? Tekeneekö itsarin? Ensin joi viisi päivää, mutta ei ollut töistä pois kuin yhden päivän. Nukkunut unilääkkeillä. Voiko tuollainen ihminen ylipäätään selvitä yksin elämästä? Hän on tottunut siihen, että olen kaikki hoitanut. Ei omaa elämää(muuta kuin työ), eikä ystäviä, eikä harrastuksia. Onko minun vastuulla, miten hän selviää? Sairastuin masennukseen hänen kanssaan, joten en voi ajatella yhteen menoa enää terveyteni kustannuksella. Lapsetkin ovat iloisia kun riidat loppuvat ja kaljan juonti (ei tultu toimeen, kuin kännissä). Mies oli aina negatiivinen ja passiivinen ja minä hoidin käytännön asiat. Ainoa, mikä sujui, oli seksi. Onko mitään hyviä neuvoja? Hän kuulemma rakastaa minua eikä halua koskaan muita. Odottaa, että palaamme yhteen, kun olemme olleet asumuserossa vuoden.

31

5716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja on valmis

      Ja sama meno jatkuu, jos yhteen palaatte.
      Mutta hei, miten sinä voit olla vastuussa toisen ihmisen tekemisistä????
      Jos tekee itsarin, tai ei pärjää, ei se ole sinun ongelma.
      Et sinä ole hänen äiti.
      Kyllä se sieltäluunsa kasaa, ja alkaa elää.
      Tulee lapsia kattoo sitten kun on valmis.
      Nyt ottaa koville, mutta elä painosta.
      Anna olla.
      Odota, etttä itse on valmis.
      Täytyyhän hänenkin prosessoida tätä.
      Anna aikaa.

    • kaikesta selvinnyt

      Miehet voivat mennä shokkiin, kun nainen jättää miehen ja ottaa lapset mukaansa. Kaikki olen itse kokenut, mutta päivääkään en ole katunut. Poliisit on käyty läpi, samoin psykologien keskustelut. Mutta jos homma ei toimi, se ei toimi. Sinulla oli liitossasi seksi toimivaa, ole iloinen edes siitä.
      Ja kaikki selviää, mutta aikaa se voi viedä. Itseään ei kannata syyttää, muuten siitä kärsivät lapsetkin! Tsemppiä!

      • Anonyymi

        Pelkkä seksin toimivuus ei riitä. Talous ym asiat pitää olla myös toimivia. Molemmat maksaa.


    • aatamin suhka

      täydellinen sananvapaus

      • elisabeth

        saameksi, jos ei mene läpi tai sitten norjaksi tai ruotsiksi ja hallitsen jopa venäjää. Miten on?Mitä kieltä islannissa puhutaan, pärjään sielläkin, mutten näyt pärjäävän suomi 24 osiossa?


      • piehta poro
        elisabeth kirjoitti:

        saameksi, jos ei mene läpi tai sitten norjaksi tai ruotsiksi ja hallitsen jopa venäjää. Miten on?Mitä kieltä islannissa puhutaan, pärjään sielläkin, mutten näyt pärjäävän suomi 24 osiossa?

        turhaan, niin turhaan...


      • metsäsissi
        piehta poro kirjoitti:

        turhaan, niin turhaan...

        tännekkö nyt olet eksynyt houraamaan? Lopeta nyt se väärien sienien syöminen ja sinä et ole eronnut muusta kuin omasta paskastasi, jos näin rankasti saa sanoa.


      • kauheeta!
        metsäsissi kirjoitti:

        tännekkö nyt olet eksynyt houraamaan? Lopeta nyt se väärien sienien syöminen ja sinä et ole eronnut muusta kuin omasta paskastasi, jos näin rankasti saa sanoa.

        että oikein metsäsissi.ja pahassa puutteessa kipristelee näemmä.sapen määrä suussaan kertoo sen.


      • birra
        metsäsissi kirjoitti:

        tännekkö nyt olet eksynyt houraamaan? Lopeta nyt se väärien sienien syöminen ja sinä et ole eronnut muusta kuin omasta paskastasi, jos näin rankasti saa sanoa.

        jo vain ainakin, Haluatko sinäkin syömään niitä sieniä? Ainakin viimeksi ehdotit sitä mutta kieltäydyin kunniakkaasti koska tein suuren urotyön kootessani kamppeeni ja lähdin veks. Meneekö huonosti? Riittääkkö palkkasi kaiken maksuun? Joko huomaat, mitä on poissa?


    • varma?

      miksi niin oletat että lapset jää sinulle automaattisesti. Toivottavasti mies herää ja rupeaa taistelemaan oikeuksistaan! Nykyaikaan kuuluu se että on tasa-arvo, sen pitää toteutua myös avioerossa.

      • asumusero

        että jää, vaan ovat nyt minun hoidettavana, sillä miehestä ei surussaan siihen ole.


      • kersat?

        sanoo toinen kaljasieppo,jätetty.


      • masentuneelle?
        kersat? kirjoitti:

        sanoo toinen kaljasieppo,jätetty.

        se mies ei ole päässyt esittämään omaa näkökantaansa asiaan mutta nainen on sanonut sairastaneensa masennusta.


    • itsaria

      älä tohon lankaan mene.munkin ex:sä yritti tota samaa..tosi samanlainen kokemus mulla.ilman kaljanjuontia kylläkin.mullakin nuorin sillon 5 kuukautta kun sain tarpeekseni.hyvästä seksistä;)
      enkä oo katunu.just äsken kävelin lenkillä sen yhteisen kodin ohi josta lähdin ja kyllä kiitin Luojaa et pystyin irrottautumaan.kyllä kaikki jotenkin lutviutuu usko pois.äijä pihalle sano!

    • kissa

      Älä lähden tohon leikkiin mukaan olen itse kärsinyt samasta asiasta pärjäät yksinkin lasten kanssa

    • olisi

      mielenkiintoista tietää miehesikin mielipide tähän asiaan. Voisiko olla niin että syytä ei välttämättä voisi ainakaan kaikilta osin kaataa näin yksipuolisesti hänen niskaansa. Voihan olla myös niin että oma käyttäytymisesi, elämänvaiheesi , masennuksesi, suhtautumisesi häneen on aiheuttanut hänelle kuvaamasi mukaiset käyttäytymisoireet. Minulle ainakin jäi vuodatuksestasi sellainen kuva asiasta, ja muutenkin asenteesi ja mielipiteesi tiettyihin vakaviinkin asioihin osoittaa mielestäni melkoista välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä. Luulen että miehesi taitaa olla keskivertoista parempi, herkkä suomalainen mies! Ettei vaan sinulla ole oma kriisiaikasi syynä tilanteeseen tai sitten menokenkä alkanut vipattamaan kohdallasi. Tsemppiä miehellesi!

    • uusi nainen

      Joku täällä jo kirjoitti, että jospa se olet sinä, joka hänet yllyttää kaljanjuontiin? Ainahan melkein löytyy syytä siihen. Miehellä on ollut paha olla kanssasi jostain syystä, nyt hän kärsii, kun olet ottanut asumuseron ja pelkää jättävänsä sinut kokonaan. Mitä jos hän lopettaa juomisensa sinun ja lastesi takia, menetkö takaisin? Rakastatko häntä sitten?Outoa, kun sanoit, että seksi sujuu, mutta et rakasta häntä. Miten voi mennä sänkyyn toisen kanssa, jos ei rakasta?

      Mielestäni Suomessa liiankin helposti naiset saavat lasten huoltajuuden, ja miehet jäävät vain ihmettelemään. Onneksi on ollut jo puhetta siitä, että miehillekkin samanlaiset oikeudet lapsiinsa. Tiedän tapauksen, jossa äiti on suoraan sanottuna väkivaltainen ja silti saa pitää lastensa asuinpaikat itsellään. Isä taisteli tästä oikeudessa ja hänet halvennettiin valehtelijaksi, kun todisti äidin hakaneen lapsiaan (ettei päässyt edes kouluun pariin päivään).Miehen oikeudet näissä asioissa ovat hyvin minimaaliset. Vaikka monet naiset eivät edes sopisi äideiksi, he saavat kaiken läpi jopa oikeuden edessä.

      • Mitäs se tähän kuuluu

        Ja mitäs se tähän tapaukseen kuuluu vaikka joku muu nainen onkin pieksänyt lapsiansa? Pitäskö tämän kesksutelun aloittajan sen takia antaa lapsensa miehelle, ihan vaan jotta ei olisis niin yleistä että naianen "aina" saa lapset? Siis haloo, joka tapaus on omansa. Se että nainen tässä ottaa lapset ei ole verrattavissa muihin eikä muut tähän. Jos mies haluaa lapset hän taistelkoot oikeukistsans aniinkuin muutkisn. Jos ei taistele ei myös mitään saa. Vai pitäskö kyseisen naisen TAAS tehdä kaikki miehelleen valmiiksi? Ja se että joku on kaljasieppo on AINA juojan oma vika, siitä ei voi KOSKAAN syyttää vaimoa tai yhteiskuntaa. Alkoholostist tekee just tätä , mä juon koska sää tai tuo tai tää...ikinä ei syytä muka ole omassa itsessään. Menkää Suomalaiset kaljasieppo ukot itseenne, ei kaikki naiset alal teidän marttyri-vaimoina ja äiteinä olemaan lopun ikäänsä.


      • vaan
        Mitäs se tähän kuuluu kirjoitti:

        Ja mitäs se tähän tapaukseen kuuluu vaikka joku muu nainen onkin pieksänyt lapsiansa? Pitäskö tämän kesksutelun aloittajan sen takia antaa lapsensa miehelle, ihan vaan jotta ei olisis niin yleistä että naianen "aina" saa lapset? Siis haloo, joka tapaus on omansa. Se että nainen tässä ottaa lapset ei ole verrattavissa muihin eikä muut tähän. Jos mies haluaa lapset hän taistelkoot oikeukistsans aniinkuin muutkisn. Jos ei taistele ei myös mitään saa. Vai pitäskö kyseisen naisen TAAS tehdä kaikki miehelleen valmiiksi? Ja se että joku on kaljasieppo on AINA juojan oma vika, siitä ei voi KOSKAAN syyttää vaimoa tai yhteiskuntaa. Alkoholostist tekee just tätä , mä juon koska sää tai tuo tai tää...ikinä ei syytä muka ole omassa itsessään. Menkää Suomalaiset kaljasieppo ukot itseenne, ei kaikki naiset alal teidän marttyri-vaimoina ja äiteinä olemaan lopun ikäänsä.

        olisi osunut omaan nilkkaan tiittana? Kirjoittajahan käsitteli asiaa yleisesti ja mielestäni aivan asiallisesti. Kyllä näitä miehisiä näkökantoja on hyvä saada esiin mielellään vieläkin aktiivisemmin mitä tähän mennessä. Osasta hyvin yksipuolisia ja katkeroituneita nämä naisten purkaukset ovat olleet, joskus jopa menneet niinsanotusti "yli". MIEHET OLKAA AKTIIVISEMPIA, kijoitelkaa omia mielipiteitänne ja omia kokemuksianne, ei tuo naistenkaan käyttäytyminen aina tunnu oikeudenmukaiselta.


      • uusi nainen
        Mitäs se tähän kuuluu kirjoitti:

        Ja mitäs se tähän tapaukseen kuuluu vaikka joku muu nainen onkin pieksänyt lapsiansa? Pitäskö tämän kesksutelun aloittajan sen takia antaa lapsensa miehelle, ihan vaan jotta ei olisis niin yleistä että naianen "aina" saa lapset? Siis haloo, joka tapaus on omansa. Se että nainen tässä ottaa lapset ei ole verrattavissa muihin eikä muut tähän. Jos mies haluaa lapset hän taistelkoot oikeukistsans aniinkuin muutkisn. Jos ei taistele ei myös mitään saa. Vai pitäskö kyseisen naisen TAAS tehdä kaikki miehelleen valmiiksi? Ja se että joku on kaljasieppo on AINA juojan oma vika, siitä ei voi KOSKAAN syyttää vaimoa tai yhteiskuntaa. Alkoholostist tekee just tätä , mä juon koska sää tai tuo tai tää...ikinä ei syytä muka ole omassa itsessään. Menkää Suomalaiset kaljasieppo ukot itseenne, ei kaikki naiset alal teidän marttyri-vaimoina ja äiteinä olemaan lopun ikäänsä.

        En minä tässä sen enempää puolustele juoppoja, mutta alkuperäisen kannattaisi miettiä itsekkin omalta osaltaan, että mikä meni vikaan. Miksi mies juo? Onko alkoholismi suvussa vai alkoiko juomaan avioliiton aikana? Jos alkoikin, niin johtuiko se kenties rakkauden puutteesta? Syitä on monia ja niitä kannattaa miettiä. Jos alkoholismia on esiintynyt ennemminkin, niin miksi lähteä suhteeseen juopon kanssa? Pitäisi olla sen verran älliä olla lähtemättä suhteeseen vakavasti ja vielä tehdä tenavia siihen kärsimykseen.

        Otin yleisesti asian puheeksi miesten heikosta asemasta oikeudellisesti Suomessa näissä asioissa. olen seurannut hyvinkin läheltä sellaista tapausta tässä viime aikoina. Ajattelin asiaa lasten kannalta, että todennäköisesti lapset TIETYSTI määrätään äidille, mahdollisen eron tullessa kuvioihin, jos tämä pariskunta ei pääse sopimukseen muuten. Tuntui vaan siltä, että ne lapsetkin jotenkin vaan liittyy tähän juttuun ja halusin ottaa tämänkin asian tarkasteltavaksi. Pisti vaan silmään seikka, että tämä nainen ei rakasta enää miestään. Johtuuko se kenties muista asioista vai miehen juopottelusta? Mutta seksi maistuu! Älyttömän ristiriitaista! Eikö aviopuolisoiden kuuluisi tukea ja auttaa toisiaan? Mielestäni tämä kirjoittaja on enemminkin lapsellinen.


      • xxxnnn
        uusi nainen kirjoitti:

        En minä tässä sen enempää puolustele juoppoja, mutta alkuperäisen kannattaisi miettiä itsekkin omalta osaltaan, että mikä meni vikaan. Miksi mies juo? Onko alkoholismi suvussa vai alkoiko juomaan avioliiton aikana? Jos alkoikin, niin johtuiko se kenties rakkauden puutteesta? Syitä on monia ja niitä kannattaa miettiä. Jos alkoholismia on esiintynyt ennemminkin, niin miksi lähteä suhteeseen juopon kanssa? Pitäisi olla sen verran älliä olla lähtemättä suhteeseen vakavasti ja vielä tehdä tenavia siihen kärsimykseen.

        Otin yleisesti asian puheeksi miesten heikosta asemasta oikeudellisesti Suomessa näissä asioissa. olen seurannut hyvinkin läheltä sellaista tapausta tässä viime aikoina. Ajattelin asiaa lasten kannalta, että todennäköisesti lapset TIETYSTI määrätään äidille, mahdollisen eron tullessa kuvioihin, jos tämä pariskunta ei pääse sopimukseen muuten. Tuntui vaan siltä, että ne lapsetkin jotenkin vaan liittyy tähän juttuun ja halusin ottaa tämänkin asian tarkasteltavaksi. Pisti vaan silmään seikka, että tämä nainen ei rakasta enää miestään. Johtuuko se kenties muista asioista vai miehen juopottelusta? Mutta seksi maistuu! Älyttömän ristiriitaista! Eikö aviopuolisoiden kuuluisi tukea ja auttaa toisiaan? Mielestäni tämä kirjoittaja on enemminkin lapsellinen.

        Kumma ettei sinulle mene perille, ettei alkoholistin alkoholismi ole kenenkään muun kuin juojan itsensä syy. Kukaan muu ei voi ottaa vastuuta toisen elämästä! Aloittaja on ottanut vastuun omasta elämästään lopettamalla tuhoisan suhteen joka ajoi hänet masennukseen; hänen miehensä sen sijaan ei ole ottanut huomioon esim. lasten parasta, kun vonkaa ja vonkaa yhteiseloa vaikka tietää, että se ei toiminut.

        Yleisesti: On paljon miehiä, jotka ovat hyviä isiä ja soveltuisivat hyvin lastensa huoltajiksi siinä missä naisetkin, mutta kun nainen on yleensä hoitanut niitä lapsia kotona ensimmäiset varhaiset vuodet, niin sitten on miehen turha tulla erossa itkemään, että nyt yht'äkkiä haluaakin ottaa vastuun koko hoidosta...


    • nainen

      ' Ei miehesi ole lapsellinen,vaan sinä.
      Anna miehesi hoitaa lapsia,kyllä hän niitä
      pystyy hoitamaan,saa ainakin voimaa niistä.
      Itsetuhoajatukset on aina otettava vakavasti.
      Ei kai sillä ole merkitystä,vaikka kuinka olie exä.Otetaan vähän vastuuta kaikista ihmisistä.
      Kaikki ei ole yhtä vahvoja.

    • akak

      Sinä se tässä paska olet. Olet todellinen perheenhajottaja ja vaikka et ajattelisi yhtään miestäsi jonka olet ajanut täydelliseen lamaannukseen niin ajattelisit edes lapsianne jotka ovat kirjoituksesi mukaan vielä pieniä. Viet heiltä perheen ja miehen mallin. Oikeastaan on kuitenkin parempi että eroatte. Ehkä miehesi löytää vielä kunnon naisen vierelleen ja voi aloittaa uuden elämän ja unohtaa entisen saastavaimonsa.

    • asumusero

      Ukko asuu nyt omassa kämpässä ja meillä lasten kanssa ihanaa! Surullinen on tietty, mutta luulenpa, että pian alkaa elämä maistumaan. Kyllä se siitä iloksi muuttuu, kunhan huomaa, miten paljon naisia alkaa jaloissa pyörimään :)huoltajuus mulle ja maksan kaikki lainat. Asunto tietty meille, kun maksankin tästä lähin kaikki. Kiitos mielipiteistä!

      • ... teillä laina-asiat pankin kanssa sujuivat ja huoltajuudet vahvistettu. Harva saa tapaamisia ao. instansseihin sovitua noin nopeasti. Onnea kovasti.


      • asumusero
        M36 kirjoitti:

        ... teillä laina-asiat pankin kanssa sujuivat ja huoltajuudet vahvistettu. Harva saa tapaamisia ao. instansseihin sovitua noin nopeasti. Onnea kovasti.

        Vain nopeat elävät :)


      • naikkonen74
        asumusero kirjoitti:

        Vain nopeat elävät :)

        Onnea ja tsemppiä sulle lasten kanssa!

        Itse aikoinaan jätin samanlaisen lapsellisen miehen, ja toki siitä oli itsellä huono omatunto jonkun verran, mutta on ajateltava niin ettei kukaan aikuienn voi eikä saakaan ottaa vastuuta toisen aikuisen elämästä!

        Täällä porukka mankuu lapsia isän huollettaviksi, mutta meillä itse asiassa tehtiin siten ja lopuksi kuitenkin oli haettava lapsi pois isältä, kun
        hän ei selvinnyt vastuustaan :( Ikävä hänelle, mutta lapsi on pääasia eikä isän suru (meidänkin tapauksessa ukko löysi lopulta uuden vaimon nopeammin kuin minä uuden miehen, ja katkaisi vielä kaikki suhteet lapseensa, mitä en vieläkään voi tajuta!).


    • Jos

      Mikä olisi oma reaktiosi jos miehesi olisi ilmoittanut että ei rakasta sinua ja haluaa elää vain lasten kanssa? Ilo ylimmillään?

      Mikä on muuten se raja jonka ikäinen lapsi sopii isän hoidettavaksi? Käsittääkseni naisasialiikkeet ajavat miehelle pitkää isyyslomaakin, miksi, jos pieni lapsi ei sovi isän hoitoon???

      Mitä tulee sinun tapaukseesi, veikkaan, että miehesi on unohtanut sinut alle kuukauden. Hänellä on toinen nainen viimeistään puolen vuoden kuluttua, eikä suurin surminkaan huoli sinua enää takaisin vuoden kuluttua.

      Mitä tulee sinuun, veikkaan, että että kadut lähtöäsi ja sitä että "halusit olla yksin" lasten kanssa. Yksinhuoltajan arki on ruusuista ensimmäiset 10 minuuttia. Liput on raskasta työtä vuorotta, yksin huolehtimista.

      • asumusero

        Mene sinä lastenpalstoille kirjoittelemaan. Taitaa sulla olla huono kunto ja lyhyt pinna, kun moisia kuvittelet :) olenhan tähänkin asti lapseni hoitanut, mutta oli mies vielä huolehdittavana. Nyt pääsen puolet helpommalla, huh!
        Kateellisten panettelua, sanon minä. Minä olen nyt ONNELLINEN :))))))))

        Niin ja isä sopii kyllä lasten hoitajaksi, mutta sinähän et tunnekaan meidän tapausta, vai tunnetko???


    • Anonyymi

      Kannattaa muuttaa mahollisiman kauas eksästä.

    • Jos suhde on päätynyt tuohon pisteeseen, niin tuskin on paluuta takaisin. Mikä ei toimi, niin se ei toimi. On näitä nähty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2062
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1773
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1644
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1577
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1545
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    9. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      79
      1240
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe