Millainen on KILTTI tyttö?

KaTia

Kysymys miehille(ja naisille).
Kiinnostaisi tietää millainen on teidän mielestänne kiltti nainen/tyttö?
Millainen luonne, käytös tai esim.ulkonäkö kiltillä tytöllä on? Kertokaahan oma näkemyksenne asiasta.

21

6287

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanitatum

      Luonne = kiltti

      Käytös = kiltti

      Ulkonäkö = vaikea kuvata = kiltin alla

    • kuka

      asian määrittelee:
      Äiti: " Kiltti tyttö ei tuota Äidille harmaita hapsia".En kyllä osaa sanoa mikä asia tuottaa niitä kaikkein eniten, ja loppujen lopuksi kiltinkin tytön Äidille ilmaantuu harmaat hapset.

      Isä: " Kiltti tyttö tulee aikaisin kotiin, eikä luuhaa yötä myöten kadulla.

      Poikaystävä: "Kiltit tytöt eivät ole äärimmäisen kauniita, mutta heidän kanssa uskaltaa mennä naimisiin ja saada paljon lapsia.

      Aviomies: Kiltti nainen ei tuota harmaita hiuksia miehellensä sillä aikaa kun mies pelehtii salarakkaansa kanssa

      • kynnysmatto ennen

        kiltti tyttö antaa kohdella itseään huonosti ja lopulta palaa loppuun.Sitten ystävät ja sukulaiset ihmettelee-mikä sille on tullut?


    • tuhma tyttö

      kiltti tyttö on yhteiskunnan koodiston tuottama epäsikiö itseluottamuksen suhteen.

      hän on todellakin kynnysmatto joka ei tunnista omia tarpeitaan vaan on ikuinen alistuja ja lopulta marttyyri joka dementikkona huutaa ja kiroilee vanhainkodissa

      • miesvaan

        Heh, olipas kärjistettyä. Mutta se varmaan oli tarkoituskin. Fakta kuitenkin on, että ei kaikki ihmiset käytä kilttejä ihmisiä hyväksi vaikka siihen tarjoutuisikin tilaisuus. Eli kiltti tyttö voi saada kiltin pojan niin sitten he elävät onnellisina elämänsä loppuun saakka...

        Sitten heräsin ja päästin kissan pihalle.


      • KaTia

        Suhtaudut kiltteihin tyttöihin aika kielteisesti. Pidätkö heitä kenties uhkana? Uhkana mille?
        Nykyajan naiskuvalle, tasa-arvolle vai itsellesi?

        Kiltti tyttö EI ole kynnysmatto.(Jos on terve itsesuojeluvaisto).
        Hän osaa käyttäytyä siististi ja esimerkillisesti julkisilla paikoilla, mutta kotona rakkaan miehensä seurassa hän on vapautuneempi näyttämään tunteensa (vihaa, surua, iloa).


    • markku

      Kiltti tyttö on luonteeltaan hieman ujo. Käytös on hillittyä, jos läsnä on vieraita. Kiltti tyttö puhuu asiaa normaalilla äänensävyllä eikä rupea kiekumaan rivouksia. Kiltti tyttö ei koskaan puhu kaksimielisyyksiä eikä seksistä vieraiden kuullen. Näin aviomiehen ei tarvitse hävetä, vaan hän voi olla vaimostaan ylpeä. Tällainen aviomies on yleensä itsekin kiltti.

      Ulkonäkö on luonnollinen. Jokainen on itsensä näköinen, mutta kiltti tyttö tahtoo näyttää siistiltä. Eli ei karhukoplan silmänympäryksiä, ei räikeän punaista huulipunaa, ei megakokoisia korvakoruja. Kevyt meikki (tai ei meikkiä) ja jokin raikas tuoksu riittävät. Kiltti tyttöhän ei haise hielle/kuselle eikä tupakoi. Ainakaan julkisesti ei pidä sauhutella tai haista tupakalle. Alkoholia kiltti tyttö nauttii vain vähän (edullista ja turvallista). Vaatteet ovat ehjiä, tyylikkäitä ja siistejä, mutta eivät paljastavia. Kiltti tyttö ei pidä kaulaa hylkivistä kaula-aukoista eikä äärimmäisen kireistä vaatteista.

      Kiltti tyttö on uskollinen aviomiehelleen ja torjuu kohteliaasti mutta päättäväisesti muiden lähentely-yritykset.

      Kiltti tyttö on opiskelija, työssäkäyvä tai kotiäiti. Hyvä ammatti on esim. opettaja tai sairaanhoitaja. Kiltti tyttö on ahkera työntekijä, oikein malliksi muille. Myös kotona hän laittaa ruokaa ja siivoaa valittamatta, vaikka mies ei tekisi mitään.

      Kiltti tyttö on hyvä äiti. Hän jaksaa huolehtia lapsistaan, imettää heitä pitkään, viettää paljon aikaa heidän kanssaan, huolehtii kotiintuloajoista, opettaa ja valvoo terveellisiä elämäntapoja, johdattaa lapset hyviin harrastuksiin, kasvattaa lapset hyville tavoille ja ohjaa (käskee) lapset tarvittaviin jatko-opintoihin, jotta heistä ei tule luusereita.

      -----

      Kiltin tytön pitäisi saada kumppanikseen kiltti poika. Toinen vaihtoehto on nimittäin kilttiä tyttöä enemmän tai vähemmän hyväksikäyttävä renttu. Siinäkin tapauksessa kiltti tyttö voi olla ylpeä itsestään; hänestä jää ainakin kaunis muisto.

      • KaTia

        Vastasit tyylikkäästi kysymykseeni.
        On hienoa että löytyy yhä miehiä, jotka arvostaa kilttejä tyttöjä vaikka kiltteys onkin epämuodikasta.
        Jos kiltti tyttö menee naimisiin kiltin pojan kanssa, en usko että hyväksikäyttöä suhteessa ilmenee.

        Mainitsit kiltin tytön olevan töissä "hyvässä" ammatissa. Tällä varmaan tarkoitat jotakin perinteistä naiselle kuuluvaa ammattia kuten sairaanhoitajaa tai sihteeriä. Mutta entäpä jos nainen työskentelee miesvaltaisella alalla? Voiko häntä enää mieltää kiltiksi tytöksi?


      • NellaMelinda

        Unelmiesi nainen: Ei vie eikä vikise, on suunnilleen hiljainen nössö, jolla ei ole pätkääkään omia mielipiteitä eikä jaksa edes sanoa niitä?
        Sanotko sä mua tuhmaksi vaikken harrasta miehiä enkä naisia, ei seksiä, ei huumeita, alkoholia joskus ja tupakkaa säännöllisesti, meikkaan melko vahvasti, hajuvettä en laita paljoa ja itseäni en paljastele edes saunassa, paitsi jos olen siellä kaikkein läheisimpieni kanssa?
        Outo määritelmä. Tuon mä itse määrittelisin nössöksi. Nössö tyttö tekee kaiken mukisematta ja suostuu kaikkeen. Nössö tyttö on väritön, hiljainen ja mauton. Itse sanon asiat jetsulleen kuin ne on, enkä mä ymmärrä meikkihömpötyksiä. "Mä laitan vähän mutta kuitenkin, etten liikaa erotu massasta". Herrajumala.
        Naiset sais luvan alkaa jo näkyä. JA KUULUA!
        - NellaMelinda korvat punaisena -


      • akak
        NellaMelinda kirjoitti:

        Unelmiesi nainen: Ei vie eikä vikise, on suunnilleen hiljainen nössö, jolla ei ole pätkääkään omia mielipiteitä eikä jaksa edes sanoa niitä?
        Sanotko sä mua tuhmaksi vaikken harrasta miehiä enkä naisia, ei seksiä, ei huumeita, alkoholia joskus ja tupakkaa säännöllisesti, meikkaan melko vahvasti, hajuvettä en laita paljoa ja itseäni en paljastele edes saunassa, paitsi jos olen siellä kaikkein läheisimpieni kanssa?
        Outo määritelmä. Tuon mä itse määrittelisin nössöksi. Nössö tyttö tekee kaiken mukisematta ja suostuu kaikkeen. Nössö tyttö on väritön, hiljainen ja mauton. Itse sanon asiat jetsulleen kuin ne on, enkä mä ymmärrä meikkihömpötyksiä. "Mä laitan vähän mutta kuitenkin, etten liikaa erotu massasta". Herrajumala.
        Naiset sais luvan alkaa jo näkyä. JA KUULUA!
        - NellaMelinda korvat punaisena -

        Sinä et ole kiltti, pikemminkin säälittävä eksyreppana. En huolisi sinua.


      • markku
        KaTia kirjoitti:

        Vastasit tyylikkäästi kysymykseeni.
        On hienoa että löytyy yhä miehiä, jotka arvostaa kilttejä tyttöjä vaikka kiltteys onkin epämuodikasta.
        Jos kiltti tyttö menee naimisiin kiltin pojan kanssa, en usko että hyväksikäyttöä suhteessa ilmenee.

        Mainitsit kiltin tytön olevan töissä "hyvässä" ammatissa. Tällä varmaan tarkoitat jotakin perinteistä naiselle kuuluvaa ammattia kuten sairaanhoitajaa tai sihteeriä. Mutta entäpä jos nainen työskentelee miesvaltaisella alalla? Voiko häntä enää mieltää kiltiksi tytöksi?

        Kiltteys on epämuodikasta, koska nykyään ihannoidaan törkeän näköistä, seksinnälkäistä, anteliasta ja mahdollisimman monella eri tavalla päihtynyttä huoraa. Että tämä on totta, havaitaan jo teinityttöjen käytöksestä ja pukeutumisesta.

        "Jos kiltti tyttö menee naimisiin kiltin pojan kanssa, en usko että hyväksikäyttöä suhteessa ilmenee."

        Sen verran saa kiltti tyttökin huolehtia miehestään, että mies tekee osansa kotitöistä.

        "Mutta entäpä jos nainen työskentelee miesvaltaisella alalla? Voiko häntä enää mieltää kiltiksi tytöksi?"

        Mielestäni kyllä, jos työ on siistiä. Kiltti tyttö voisi vaikkapa ajaa (uudehkoa) bussia, mutta rakennustyöhön en häntä voi kuvitella. Rakennustyömaiden ja autokorjaamojen ilmapiiri on myös naisia alistava esimerkiksi tyttökalenterien muodossa, joten kiltti tyttö voisi kokea tuollaiset työpaikat ahdistavina. Tästä taas seuraisi, ettei kiltti tyttö olisi enää iloinen. Kaikkihan me toivomme, että kiltit tytöt voisivat olla aina iloisia.

        Oletko sinä kiltti tyttö, KaTia?


      • markku
        NellaMelinda kirjoitti:

        Unelmiesi nainen: Ei vie eikä vikise, on suunnilleen hiljainen nössö, jolla ei ole pätkääkään omia mielipiteitä eikä jaksa edes sanoa niitä?
        Sanotko sä mua tuhmaksi vaikken harrasta miehiä enkä naisia, ei seksiä, ei huumeita, alkoholia joskus ja tupakkaa säännöllisesti, meikkaan melko vahvasti, hajuvettä en laita paljoa ja itseäni en paljastele edes saunassa, paitsi jos olen siellä kaikkein läheisimpieni kanssa?
        Outo määritelmä. Tuon mä itse määrittelisin nössöksi. Nössö tyttö tekee kaiken mukisematta ja suostuu kaikkeen. Nössö tyttö on väritön, hiljainen ja mauton. Itse sanon asiat jetsulleen kuin ne on, enkä mä ymmärrä meikkihömpötyksiä. "Mä laitan vähän mutta kuitenkin, etten liikaa erotu massasta". Herrajumala.
        Naiset sais luvan alkaa jo näkyä. JA KUULUA!
        - NellaMelinda korvat punaisena -

        Arvoisa NellaMelinda,

        "- NellaMelinda korvat punaisena -"

        Anteeksi jos pahoitin mielenne.

        "Unelmiesi nainen: Ei vie eikä vikise, on suunnilleen hiljainen nössö, jolla ei ole pätkääkään omia mielipiteitä eikä jaksa edes sanoa niitä?"

        Kiltillä tytöllä on fiksut mielipiteet, jotka hän kertoo ainakin aviomiehelleen ja kysyttäessä muillekin. Tietenkin hyvin hillitysti ja muita loukkaamatta; ympärillähän voi olla typeryksiäkin.

        "Sanotko sä mua tuhmaksi ... alkoholia joskus ja tupakkaa säännöllisesti, meikkaan melko vahvasti ... ?"

        En sano teitä tuhmaksi, mutta en vielä tällä perusteella voi sanoa kiltiksikään.

        "Nössö tyttö tekee kaiken mukisematta ja suostuu kaikkeen."

        Kiltti tyttö sen sijaan kieltäytyy kohteliaasti, jos tuntemattomat ehdottavat irstastelua. Paitsi silloin, jos ehdotukset ovat kaksimielisesti esitetyt, jolloin kiltti tyttö ei kaksimielisyyttä edes huomaa.

        Aviomiehensä ja muiden läheistensä perustellut ja järkevät pyynnöt kiltti tyttö pyrkii täyttämään parhaansa mukaan. Pyynnön puuttuessa voi hän myös oma-aloitteisesti ryhtyä työhön.

        "Nössö tyttö on väritön, hiljainen ja mauton."

        Kiltti tyttö on itsensä värinen, tuntemattomien seurassa hiljainen eikä anna maistella itseään, aviomiestä ja imetettäviä lapsia lukuunottamatta.

        "Itse sanon asiat jetsulleen kuin ne on"

        Mutta kiltti tyttö ei näin tee. Kaikkea mieleen tulevaa ei tarvitse mainita, ja jotkut asiat voi esittää tyylikkäämmin kuin ne todellisuudessa ovat. Kiltti tyttö ei esim. sano menevänsä "paskalle".

        "Naiset sais luvan alkaa jo näkyä. JA KUULUA!"

        Kiltit tytöt saisivat näkyä yhteiskunnassamme enemmän. Mutta miten he voivat, kun yhtä kilttiä tyttöä kohden on vieressä kymmenen omituisesti meikattua, kovasti kirkuvaa ja päihtynyttä huoraa?

        Mitä teihin tulee, NellaMelinda, pidän kuitenkin teitä varsin kilttinä tyttönä, koskapa olette sen verran nörtti, että keskustelette internetissä.


      • KaTia
        markku kirjoitti:

        Kiltteys on epämuodikasta, koska nykyään ihannoidaan törkeän näköistä, seksinnälkäistä, anteliasta ja mahdollisimman monella eri tavalla päihtynyttä huoraa. Että tämä on totta, havaitaan jo teinityttöjen käytöksestä ja pukeutumisesta.

        "Jos kiltti tyttö menee naimisiin kiltin pojan kanssa, en usko että hyväksikäyttöä suhteessa ilmenee."

        Sen verran saa kiltti tyttökin huolehtia miehestään, että mies tekee osansa kotitöistä.

        "Mutta entäpä jos nainen työskentelee miesvaltaisella alalla? Voiko häntä enää mieltää kiltiksi tytöksi?"

        Mielestäni kyllä, jos työ on siistiä. Kiltti tyttö voisi vaikkapa ajaa (uudehkoa) bussia, mutta rakennustyöhön en häntä voi kuvitella. Rakennustyömaiden ja autokorjaamojen ilmapiiri on myös naisia alistava esimerkiksi tyttökalenterien muodossa, joten kiltti tyttö voisi kokea tuollaiset työpaikat ahdistavina. Tästä taas seuraisi, ettei kiltti tyttö olisi enää iloinen. Kaikkihan me toivomme, että kiltit tytöt voisivat olla aina iloisia.

        Oletko sinä kiltti tyttö, KaTia?

        "Oletko sinä kiltti tyttö, KaTia?"
        -Määritelmiesi mukaan osittain.

        Nainen voi näyttää kiltiltä ja herttaiselta ulospäin, mutta todellisuus voi olla jotain ihan muuta.
        Se luonne ratkaisee.

        Mitä tulee tuohon kiltin tytön ammattiin, kilttejä tyttöjä harvemmin työskentelee miesvaltaisella alalla. Poikkeuksia toki on. En yleistä mutta kiltit tytöt eivät vaikuta kovin kunnianhimoisilta työnsä suhteen.


      • ei niin kiltti

        Ethän ole tosissasi, että kiltti tyttö olisi joko opettaja tai sairaanhoitaja. Tai jos olet, et taida tietää mitä näissä ammateissa tarvitaan.

        Kuvailemasi kiltti tyttö poljettaisiin alta aikayksikön maahan! Molemmissa mainitsemissasi ammateissa pitää olla ääni ja itsetunto, siellä pitää osata sanoa EI useamman kerran paivassä. Siellä pitää pystyä antamaan suoria käskyjä, pitää olla varma itsestään.

        Kiltit tytöt eivät sosiaali-, terveys ja opettaja-alalla pärjää!


      • Ei mikään kynnysmatto
        ei niin kiltti kirjoitti:

        Ethän ole tosissasi, että kiltti tyttö olisi joko opettaja tai sairaanhoitaja. Tai jos olet, et taida tietää mitä näissä ammateissa tarvitaan.

        Kuvailemasi kiltti tyttö poljettaisiin alta aikayksikön maahan! Molemmissa mainitsemissasi ammateissa pitää olla ääni ja itsetunto, siellä pitää osata sanoa EI useamman kerran paivassä. Siellä pitää pystyä antamaan suoria käskyjä, pitää olla varma itsestään.

        Kiltit tytöt eivät sosiaali-, terveys ja opettaja-alalla pärjää!

        Mielestäni kiltteys ei tarkoita huonoa itsetuntoa. Ehkä et tätä suoranaisesti tarkoittanutkaan. Kiltteys ei pakosti ole uhrautumista ja oman itensä hukkaamista. Itse olen kiltti juristi. Kuulostaako stereotypisesti mahdottomalta? Ei hyvä itsetunto sulje pois taitoa kyetä ajattelemaan asioita muidenkin kannalta. Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen ajattelee tasapainoisesti huomioiden omat ja ympäristön tarpeet. Itse asiassa hyvästä tunneälystä ei ole haittaa millään alalla.


    • ------

      Kiltti on semmoinen, joka ei loukkaa muita ihmisiä.

      • tuhma tyttö

        ai vaikka vittuillan päin näköä

        eli siis jeesustyyppi joka roikkuu lopulta ristillä


      • tuhma tyttö kirjoitti:

        ai vaikka vittuillan päin näköä

        eli siis jeesustyyppi joka roikkuu lopulta ristillä

        Sellainen ihminen on kiltti. Ikävä vaan kun nykyajan ihminen haluaa tuhota kaiken kiltteyden ja etenkin ne ihmiset jotka ovat kilttejä.

        Niin on ollut viiemiset 2000 vuotta ja niin se taitaa jatkuakin.

        Kiltti ihmienn uskoo että maailma voi muuttua paremmaksi.


    • tuhma tyttö

      pitäiskö hankkia aivolohkonpoistoleikkaus niin tulee kiltiksi

      • Toimitusten johtaja

        Jos mieluummin yrittäisit hankkia sen toisen lohkon takaisin!


    • Lähes14vuottaMyöhässä

      Mielummin kysyisin, miksi on olemassa termi "kiltti tyttö", ja miksi siihen pitäisi pyrkiä. Onko vain yhdenlaisia kilttejä tyttöjä? Miksi pitäisi olla kilttejä tyttöjä? Eikö se vain ole alistava termi, jolla vain vahvistetaan miehen ja naisen eriarvoisuutta ja vähätellään naisen omaa yksilöllisyyttä?

      Jos nainen, joka ei sovikaan kiltin tytön muottiin onkin kiltti ihmisenä, eikö hän silti olisi "kiltti tyttö" termin tässä merkityksessä? Olisiko hän vain kiltti tyttö, eikä "kiltti tyttö"? Täytyykö olla aviomies, jotta on kiltti tyttö? Onko tämän ainoa tehtävä miellyttää muita ja olla edustava aviomiehensä vuoksi? Onko tällaista naista edes olemassa, vai onko hän pelkästään patriarkaalisen maailman vaimon ideaali?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe