Alaluomen rasvatyrän poisto

Silmäpussi

Millaisia kokemuksia on alaluomen rasvatyrän poistosta laserilla silmän sisäpuolelta tehtynä? Itse olen menossa viikon päästä. Ongelmana ihanat perinnölliset rasvapullistumat alaluomella sisänurkassa. Ikää vasta 36v mutta ovat todella häiritsevät ja pahenevat vaan vuosi vuodelta. Mikään ei auta. Mietityttää jääkö miten ryppyiseksi iho kun rasva poistetaan. En mitään ihon hiontaa uskalla kyllä ottaa. Onko kellään kokemusta siitä?

6

2668

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kkklllmmm

Minulle tehtiin pari kk sitten, mutta ei laserilla vaan rf-veitsellä. Ryppyjä ei jäänyt, sillä niitä ei kovin paljon ole, vaikka olenkin sinua lähes 20 v vanhempi.

• Silmäpussi

Mulla oli eilen tämä operaatio ja kaikki meni tosi hyvin 😆 Olen aivan innoissani kun väsynyt ilme on poissa. Pientä mustelmaa ja turvotusta on tottakai mutta ne pussit on poissa. En voi uskoa tätä! Iho ei ole ryppyinen, yllättäväälä kyllä. Ei siis tehty hiontaa. Nyt tässä jo yläluomia mietin seuraavaksi 😉

• Silmäpussit

Mulla kanssa. Toipuminen n. viikossa, ei juuri mustelmia. Silmät tosin ärtyneet 3 viikkoa, mutta lopputulos tosi hyvä!

• Expl

Rasvatyrän poisto sidekalvon kautta on ihanteellisin keino vähentää alaluomien pullotusta. Tällöin vältytään näkyviltä arvilta ja toipuminen on nopeampaa. Useimmiten ulospullistuva iho kääntyy sisään hivenen koverasti ja supistuu riittävästi, jolloin tulos on ihanteellinen. Tarvittaessa voidaan poistaa pieni määrä ihoa ripsirajan alle piilotetusta viillosta. Kokonaisarvion pystyy parhaiten tekemään asiaan perehtynyt plastiikkakirurgi.

• Anonyymi

Täytyypä laittaa oma kokemus tänne, kun itsekin yritin aikoinani etsiä asiasta mahdollisimman paljon tarinoita että miten on mennyt. Ja niitä ei mielestäni ole ikinä liikaa :)

Mulla on aina ollut perinnölliset pussit silmien alla. Olin alunperin menossa ihan alaluomileikkaukseen, kunnes eräs plastikkakirurgi totesi että ei tarvitse leikata vaan pelkkä rasvatyrän poisto riittäisi. No, tästä operaatiosta on nyt 4 päivää ja tulosket ovat jo nyt ihan käsittämättömän hyvät! Oikeastaan jo saman päivän iltana näytin omalta vanhalta itseltäni. Eli siis turvotusta oli hieman, mutta niinhän ne pussit olivat jo ennen leikkausta eli kukaan ei olisi varmastikaan huomannut mitään vaikka olisin ihmisten ilmoille mennytkin. Seuraavana päivänä tuli vähän mustelmaa, mutta ne sai meikkivoiteella piiloon. Ja nyt on enää ihan vähän turvotusta vanhojen silmäpussin alareunassa, ja niissä kohdissa myös pienet mustelmat puudutuspiikeistä. Näyttää että hyttynen olisi pistänyt molempien silmien alle, eli ei paha. Innolla odotan että miten tämä kehittyy ja lähteekö loputkin turvotukset parin päivän päästä pois.

Itse operaatio oli helpompi kuin luulin. Kävin Laser Tilkassa ja Kai Lassila leikkasi. Ensin annettiin rauhottavaa ja särkylääkettä. Sitten leikkaussaliin. Pahin vaihe oli ehdottomasti se, kun silmiin laitettiin sellaiset suojat. Vähän niinkuin piilarit, mutta ne olivat kyllä jotain paksua kumia. Tai ainakin siltä ne tuntuivat. Niiden takaa ei myöskään nähnyt mitään. Niiden laitto ei sattunut, mutta oli ehkä hieman ahdistavaa. Sitten puudutuspiikit molempien silmien alle, ja se sattui paljon vähemmän kuin esimerkiksi hammaslääkärin puudutuspiikki. Eli ei paha sekään. Sen jälkeen alkoi kuulua kimeää ääntä, vähän niinkuin sirkkeli. Ääni tuli siitä, kun lääkäri alkoi tehdä laserilla viiltoa silmäluomeni sisäpuolelle. Ja se ei tuntunut miltään! Ei siis yhtikäs miltään. Aivan käsittämättömän helppo toimenpide siis vaikka aluksi tottakai jännittikin. Lassilaa suosittelen kyllä lämpimästi tähän operaatioon vaikka lopullinen tulos ei vielä olekaan näkyvillä. Hoitajakin kehui ennen operaatiota, että Kai on hyvä puuduttamaan ja niin kyllä olikin, kun ilman kipuja selvisin koko operaatiosta. Olin myös varannut kotiin särkylääkkeitä kun luulin että niitä tarvitaan, mutta ei siis minkäänlaista kipua myöskään jälkikäteen! Eilen eli 3 päivää leikkauksesta, tuntui jo niin hyvältä että aloin vähän lipsumaan hoito-ohjeista. Ohjeena siis, että viikkoon ei saisi pitää naamaa alaspäin. Eli kun kyyristyy, niin polvien kanssa kyykkyyn eikä kurotella lattialle. No, eilen makasin 3 minuuttia mahallani sohvalla, ja haavoista alkoi vuotaa vähän verta. Joten nyt sitten pidän kyllä tämän loppuajan huolta että pysyn pystyasennossa koko ajan.

Koko lysti maksoi 1700€, ja se oli kyllä parhaiten käytetyt rahat ikinä!

• Anonyymi

Ihana kuulla, hintakaan ei ole paha!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6665
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2285
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1042
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      87
      942
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe