c ITIKKA miehiä !! ;)) Uuteen Citikka pakuun tulee pyörän navat ja keulamerkki Tojotalta !!! sitten se on valmis h IACE :DDD
;)) , ;)) Hiace änkyröistä tulee....
11
140
Vastaukset
- sama.auto
Ei tämä mikään uusi asia ole. Näinhän se on ollut tähänkin asti: Proace on Citikka Toyotan logolla.
- KolmeVeljestä
Tuokin on vain osoitus siitä miten PSA:lla on perinteisesti hyviä työjuhtia ja yhteistyötä on tehty jo paljon aiemminkin toisissa autoluokissa.
"These Are The New Peugeot Traveller, Citroen Spacetourer & Toyota Proace Vans"
"This isn’t the first time that the two companies have joined forces, as PSA Peugeot Citroen and Toyota have also collaborated on the 108, the C1 and the Aygo city cars too."
- http://www.carscoops.com/2015/12/these-are-new-peugeot-traveller-citroen.html
"Présentation - Nouveaux Peugeot Expert et Citroën Jumpy 2016, les utilitaires civilisés"
- https://www.youtube.com/watch?v=WCugBOv_jgM
PSA:n moottoreitahen on puolestaan useaiden eri merkkien keulilla, ehkä avaajankin auton, joka jostakin erityisestä syystä ei usklatanut ilmoittaa omaa väriään, ellei sitten ole ajokortiton jalkailija. - KolmeVeljestä
Kyse ei ole vain uudesta muotoilusta vaan kyse on alusta alkaen kokonaan uudestaan suunnitellusta autosta jossa painotetaan samaan aikaan ammattikäyttöä että siviilikäyttöä (perheet, vapaa-aika jne.), käytettävyyttä, ergonomiaa ja mukavuutta lähestyen henkilöautoa, sekä tietenkin Euro-6 luokituksen mukainen mekaniikka.
"Traveller : l'invitation au voyage de Peugeot"
- https://www.youtube.com/watch?v=eDZAVnXYm18
Tuo mallihan vaikka lyhyimmällä versiolla voisi toimia henkilöauton tai jonkin muun tila-auton korvaavana vaihtoehtona.
Makuasioita, mutta mielestäni nuo PSA:n keulat ovat maukkaampia kuin Toyota-version. Peugeotin keulassa on ehkä eniten luonnetta.
Näkisin ainakin näin pikaisesti, että tuo malli iskee hyvin kategoriansa hermoon ja riskeeraa olla kova kilpailija autoluokassaan.
Ps. Kunhan kysesiä uusia malleja alkaa olla liikenteessä runsaammin, niin kannattaa pysähtyä juttelemaan jonkin sellaisella työkseen ajavan kanssa. Jonkin firman työntekijä voisi antaa varsin objektiivisen kuvan siitä millainen se on arjessa.- KolmeVeljestä
Lisäys edelliseen. Haastattelija kysyi onko tuosta suunnitteilla hybridi- tai sähköversiota, niin sellaista ei kuulema ole työn alla tai harkinnassa.
- pakumies671
Minustakin tuli Toyotan logolla varustetun Citikan omistaja Tammikuussa.
Hiacea en tosin koskaan omistanut, vaikka joskus koeajollakin kävin.
Koska Hiacen jälkeen ei juurikaan kestäviä tonniluokan pakuja ole valmistettu, otin valintaperusteeksi sen, että paku ei saa olla tunnettu moottori- tai vaihteistovioistaan, eikä ruosteongelmista. Tämän lisäksi halusin 3 vuoden huolenpitosopimuksen.
Vaihtoehdoiksi jäi Toyota Proace ja Citroen Jumpy.
Toyotan huolenpitosopimus on huomattavasti Citikan sopimusta halvempi, joten se oli jo siinä.
Toinen asia joka puhui Toyotan puolesta, on tieto siitä, että Toyota kantaa vastuunsa mahdollisista tyyppivioista takuuajan jälkeenkin. Esim. Avensiksissa 2,2 diesel on ollut kansiongelmainen. Olikohan se raja 250000km/ 7 vuotta mihin asti Toyota tarpeenmukaan korjasi tai vaihtoi koko moottorin pyytämättä euroakaan auton omistajalta.
Vehon käytäntöjä en tunne, mutta esim. Volkkari pesee tietojeni mukaan kätensä nokkaketjuongelmista ja DSG automaattivioista heti kun takuu päättyy.- Väärää.tietoa
"Volkkari pesee tietojeni mukaan kätensä nokkaketjuongelmista ja DSG automaattivioista heti kun takuu päättyy."
Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta ettei tuo mene noin. 7v / 130.000km Golfin jakopää 100% volkkarin piikkiin. Se on volkkarin politiikka noiden suhteen. En tiedä mistä sinä olet "tietosi" kaivanut.
- pakumies671
Tärkein pointtini jäi sanomatta.
Uuden automallin mahdollisia tyyppivikoja ei voi kukaan tietää, siksi tärkein asia uuden tai uudehkon auton ostossa on maahantuojan suhtautuminen mahdollisesti ilmeneviin tyyppivikoihin ja niiden olemassaolon myöntäminen. Eli vastuunkanto takuuajan jälkeenkin.- KolmeVeljestä
Tuo takuu ja se miten se hoidetaan todellisuudessa on tärkeä pointti. Samoin huoltopolitiikka muutenkin. Myös huoltokustannuksissa saattaa olla eroa vaikka klooneista onkin kyse.
"Autotoday tutustui: Toyota Proace 2016 - Hiacen manttelinperijä"
- http://www.uusisuomi.fi/autot/197585-autotoday-tutustui-toyota-proace-2016-hiacen-manttelinperija
Tuota mallia on kuulema saatavilla manuaalilla, perinteisellä (?) automaatilla ja robotilaatikolla.
PSA:n automaattien kestävyysmainetta en lainkaan tunne, joskaan en niistä sen erityisempä ole kuullut. Seuraava auto tulee olla automaatilla ja siksi asia kiinnostaa.
Ps. Fodilla on kaikki mallit Euro-6:sta alkaen kaksoiskytkin-automaatilla ja mehumaija jätetty pois tuotannosta, jotta saadaan paremmat päästöarvot.
En tunne Fordin kaksoiskytkin-vaihteiston mainetta, mutta mehumaija oli ilman sen suurempia murheita.
Yleensä saa kulla ett'ei kaksoiskytmellinen automaatti sovellu hyvin ruuhkiin (laittaa sen suuremmalle rasitteelle kuin mehumaijan), jossa automaatti juurikin tekee menon rennommaksi.
- KolmeVeljestä
Ps.
"12 asiaa joita et tiennyt Toyotasta" Torstai 25.8.2016
- http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml - KolmeVeljestä
Ilmeisesti myös Toyotan version automaatti tulee PSA:lta? Onko tuosta automaatista riittävästi käyttäjäkokemuksia ja minkä teknologian tomaatti se oikein on?
***
"EAT6 automatic gearbox"
Flexibility and Enjoyment
PEUGEOT rolls out its EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) range of automatic gearboxes.
This 6-speed box combines driving pleasure with environmental efficiency.
It has Quickshift technology for quicker gear changes and excellent fluidity and is a joy to use.
It is fitted to the 208, 2008, 308, 3008, 508, 5008, Traveller and new Expert.
- http://www.peugeot.com/en/technology/engines/eat6-automatic-gearbox
*
4x4 Consepti
"Essai - Citroën SpaceTourer Hyphen Concept 2016 : il grimpe aux arbres"
- https://www.youtube.com/watch?v=bxxlheDtwDo
. - KolmeVeljestä
Peugeotin hinnat Ranskassa malleittain oheisen linkin takana. Taulukon mukaan lyhyestä mallista on 1.6L vaihtoehtoja (liian vaatimaton kone ko. kaltaiseen autoon) ja vain yksi 2.0L ja sekin vain manuaalilla, ei automaatilla :/
"Prix Peugeot Expert : à partir de 22 160 € HT"
- http://www.largus.fr/actualite-automobile/prix-peugeot-expert-a-partir-de-22-160-e-ht-7774384.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.714921Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113349Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202632Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571675- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941302
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2191073Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71985IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875