;)) , ;)) Hiace änkyröistä tulee....

OstaOffiaNöff

c ITIKKA miehiä !! ;)) Uuteen Citikka pakuun tulee pyörän navat ja keulamerkki Tojotalta !!! sitten se on valmis h IACE :DDD

11

134

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama.auto

      Ei tämä mikään uusi asia ole. Näinhän se on ollut tähänkin asti: Proace on Citikka Toyotan logolla.

    • KolmeVeljestä

      Tuokin on vain osoitus siitä miten PSA:lla on perinteisesti hyviä työjuhtia ja yhteistyötä on tehty jo paljon aiemminkin toisissa autoluokissa.

      "These Are The New Peugeot Traveller, Citroen Spacetourer & Toyota Proace Vans"

      "This isn’t the first time that the two companies have joined forces, as PSA Peugeot Citroen and Toyota have also collaborated on the 108, the C1 and the Aygo city cars too."

      - http://www.carscoops.com/2015/12/these-are-new-peugeot-traveller-citroen.html

      "Présentation - Nouveaux Peugeot Expert et Citroën Jumpy 2016, les utilitaires civilisés"

      - https://www.youtube.com/watch?v=WCugBOv_jgM

      PSA:n moottoreitahen on puolestaan useaiden eri merkkien keulilla, ehkä avaajankin auton, joka jostakin erityisestä syystä ei usklatanut ilmoittaa omaa väriään, ellei sitten ole ajokortiton jalkailija.

    • KolmeVeljestä

      Kyse ei ole vain uudesta muotoilusta vaan kyse on alusta alkaen kokonaan uudestaan suunnitellusta autosta jossa painotetaan samaan aikaan ammattikäyttöä että siviilikäyttöä (perheet, vapaa-aika jne.), käytettävyyttä, ergonomiaa ja mukavuutta lähestyen henkilöautoa, sekä tietenkin Euro-6 luokituksen mukainen mekaniikka.

      "Traveller : l'invitation au voyage de Peugeot"

      - https://www.youtube.com/watch?v=eDZAVnXYm18

      Tuo mallihan vaikka lyhyimmällä versiolla voisi toimia henkilöauton tai jonkin muun tila-auton korvaavana vaihtoehtona.

      Makuasioita, mutta mielestäni nuo PSA:n keulat ovat maukkaampia kuin Toyota-version. Peugeotin keulassa on ehkä eniten luonnetta.

      Näkisin ainakin näin pikaisesti, että tuo malli iskee hyvin kategoriansa hermoon ja riskeeraa olla kova kilpailija autoluokassaan.

      Ps. Kunhan kysesiä uusia malleja alkaa olla liikenteessä runsaammin, niin kannattaa pysähtyä juttelemaan jonkin sellaisella työkseen ajavan kanssa. Jonkin firman työntekijä voisi antaa varsin objektiivisen kuvan siitä millainen se on arjessa.

      • KolmeVeljestä

        Lisäys edelliseen. Haastattelija kysyi onko tuosta suunnitteilla hybridi- tai sähköversiota, niin sellaista ei kuulema ole työn alla tai harkinnassa.


    • pakumies671

      Minustakin tuli Toyotan logolla varustetun Citikan omistaja Tammikuussa.
      Hiacea en tosin koskaan omistanut, vaikka joskus koeajollakin kävin.

      Koska Hiacen jälkeen ei juurikaan kestäviä tonniluokan pakuja ole valmistettu, otin valintaperusteeksi sen, että paku ei saa olla tunnettu moottori- tai vaihteistovioistaan, eikä ruosteongelmista. Tämän lisäksi halusin 3 vuoden huolenpitosopimuksen.

      Vaihtoehdoiksi jäi Toyota Proace ja Citroen Jumpy.

      Toyotan huolenpitosopimus on huomattavasti Citikan sopimusta halvempi, joten se oli jo siinä.

      Toinen asia joka puhui Toyotan puolesta, on tieto siitä, että Toyota kantaa vastuunsa mahdollisista tyyppivioista takuuajan jälkeenkin. Esim. Avensiksissa 2,2 diesel on ollut kansiongelmainen. Olikohan se raja 250000km/ 7 vuotta mihin asti Toyota tarpeenmukaan korjasi tai vaihtoi koko moottorin pyytämättä euroakaan auton omistajalta.
      Vehon käytäntöjä en tunne, mutta esim. Volkkari pesee tietojeni mukaan kätensä nokkaketjuongelmista ja DSG automaattivioista heti kun takuu päättyy.

      • Väärää.tietoa

        "Volkkari pesee tietojeni mukaan kätensä nokkaketjuongelmista ja DSG automaattivioista heti kun takuu päättyy."
        Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta ettei tuo mene noin. 7v / 130.000km Golfin jakopää 100% volkkarin piikkiin. Se on volkkarin politiikka noiden suhteen. En tiedä mistä sinä olet "tietosi" kaivanut.


    • pakumies671

      Tärkein pointtini jäi sanomatta.
      Uuden automallin mahdollisia tyyppivikoja ei voi kukaan tietää, siksi tärkein asia uuden tai uudehkon auton ostossa on maahantuojan suhtautuminen mahdollisesti ilmeneviin tyyppivikoihin ja niiden olemassaolon myöntäminen. Eli vastuunkanto takuuajan jälkeenkin.

      • KolmeVeljestä

        Tuo takuu ja se miten se hoidetaan todellisuudessa on tärkeä pointti. Samoin huoltopolitiikka muutenkin. Myös huoltokustannuksissa saattaa olla eroa vaikka klooneista onkin kyse.

        "Autotoday tutustui: Toyota Proace 2016 - Hiacen manttelinperijä"

        - http://www.uusisuomi.fi/autot/197585-autotoday-tutustui-toyota-proace-2016-hiacen-manttelinperija

        Tuota mallia on kuulema saatavilla manuaalilla, perinteisellä (?) automaatilla ja robotilaatikolla.

        PSA:n automaattien kestävyysmainetta en lainkaan tunne, joskaan en niistä sen erityisempä ole kuullut. Seuraava auto tulee olla automaatilla ja siksi asia kiinnostaa.

        Ps. Fodilla on kaikki mallit Euro-6:sta alkaen kaksoiskytkin-automaatilla ja mehumaija jätetty pois tuotannosta, jotta saadaan paremmat päästöarvot.

        En tunne Fordin kaksoiskytkin-vaihteiston mainetta, mutta mehumaija oli ilman sen suurempia murheita.

        Yleensä saa kulla ett'ei kaksoiskytmellinen automaatti sovellu hyvin ruuhkiin (laittaa sen suuremmalle rasitteelle kuin mehumaijan), jossa automaatti juurikin tekee menon rennommaksi.


    • KolmeVeljestä
    • KolmeVeljestä

      Ilmeisesti myös Toyotan version automaatti tulee PSA:lta? Onko tuosta automaatista riittävästi käyttäjäkokemuksia ja minkä teknologian tomaatti se oikein on?

      ***

      "EAT6 automatic gearbox"

      Flexibility and Enjoyment

      PEUGEOT rolls out its EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) range of automatic gearboxes.

      This 6-speed box combines driving pleasure with environmental efficiency.
      It has Quickshift technology for quicker gear changes and excellent fluidity and is a joy to use.

      It is fitted to the 208, 2008, 308, 3008, 508, 5008, Traveller and new Expert.

      - http://www.peugeot.com/en/technology/engines/eat6-automatic-gearbox

      *

      4x4 Consepti

      "Essai - Citroën SpaceTourer Hyphen Concept 2016 : il grimpe aux arbres"

      - https://www.youtube.com/watch?v=bxxlheDtwDo

      .

    • KolmeVeljestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11362
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7030
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      100
      5771
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5141
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4301
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4009
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3544
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3521
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3055
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3030
    Aihe