Olin juuri lomalla Italiassa, ja minua ilahdutti suuresti kuinka monelle italialaiselle naiselle se naisellinen tyyli oli ylpeyden asia, riippumatta tuloluokasta. Naiset eivät suinkaan olleet aatelisia tai varakkaita vaan tavallisia ihmisiä, mutta tyyli oli silti naisellinen.
Ero Suomeen on suuri. Koska Suomesta puuttuu vastaava kulttuuri jossa on herrasmiehiä ja ladynaisia, perustuu ajatus tästä Harlekiinikirjoihin joissa saa elää prinsessaelämää linnan neitona tai matkailubloggaajana. Ei aatelisen elämää, ei mitään tälläytymistä.
Näin Suomessa:
"Eikö olisi kivaa jos pukeuduttaisiin tyylikkäästi ja mentäisin kaupungille?"
"No tienaatko niin hyvin että voin keskittyä pelkkään koristeena olemiseen?"
"Opetellaanko yhdessä vanhan ajan tapoja?"
"No tienaatko niin hyvin että meillä on aikaa lukea jotain kirjoja?"
"Eikös voitaisi tehdä jotain kivaa, kyllähän se remontti odottaa?"
"No tienaatko niin hyvin että voidaan mennä hyvään ravintolaan tai luksusmatkalle?"
Ei ole ihmekään että avioliitot kestävät niin huonosti, jos kolmekymppisten elämä on pelkkää käytännöllisyyttä. 29-vuotiaana kavahdan moista ajatusta, ja mm. siksi yritänkin panostaa uraani.
Tänään muuten päättyy palstahaaste, eli n. puolen yön jälkeen voin taas keskustella oikeista aiheista kuten MAT:sta.
Naisellinen tyyli
41
1990
Vastaukset
- Luolasukeltaja
Itseäni on aina kiinnostanut näkökulma kahteen täpötälläytyneeseen naiseen kahvilla.
Siis onko mahdollista olla luonteva sellaisen relemäärän alla? Siis käydä luontevia keskusteluja.
(Hihitystä)- Luolasukeltaja
Vai tapahtuuko siinä niin, että on puhuttava siitä, mitä näkee?
Jotenkin näin.
- Ai kun sulla on tänään kiva kampaus.
- Ai eikö eilen ollut. Mä kyllä vaihdoin kampaajaa.
- Ai miksi niin?
- No kun se oli repiä mun korviksen irti. Tartutti sen harjaan.
- Ei kauheeta. Sattuko?
- No arvaa. En kyllä mene enää koskaan sinne.
- Etkö sä ole käynyt siellä vuosia?
- Joo, mutta mulla on vain kaksi korvaa.
- Ihanat kynnet sulla. Sopii tohon jakkuun.
- sullakin on ihanat. Kuka sun kynnet teki?
- Se lesbo.
- Ai se. Ei herranjumala mikä tyyppi. Laittas nyt jotain naamaansa. Ammattilainen sentään.
- Vie jotenkin fiiliksen, kun vosu ei tällää.
- Älä muuta sano.
(Hihitystä)
- järkipäässä
Minusta taas on hyvä, kun Suomessa naiset osaavat ja kehtavat käyttää järkeään pukeutumisessa. Machommissa kulttuureissa naisten rooli on sellainen, että he tälläävät itsensä aina vimpan päälle. Meillä on enemmän järkeä tässä hommassa. Räntäsateeseen ei mennä korkkareissa ja töihin laitetaan asialliset vaatteet, eikä tepastella kymmenen sentin koroissa kahdeksaa tuntia vaivaisenluita hankkien.
Kyllä Suomessa osataan tälläytyä kun on sen aika. Eikä sillä ole mitään tekemistä varakkuuden kanssa. Jokaisella on niitä parempia kolttuja juhliin, asiallisia siistejä vaatteita töihin ja rennompia vaatteita kotioloihin.
Eräs tuttu mies sanoi kerran, että jos aina laittautuu todella hyvin, miten juhla tuntuu juhlalta?
Naisellisuus ei edes vaadi mielestäni mitään ihmeellistä tälläytymistä. Esim. kesällä kaunis kesämekko päälle ja sandaalit jalkaan. Se on nättiä, naisellista ja rentoa. Miten muka pitäisi tehdä eri lailla ollakseen riittävän naisellinen?- 12121212
"Machommissa kulttuureissa naisten rooli on sellainen, että he tälläävät itsensä aina vimpan päälle."
Myytti. Simppeli naisellinen tyyli on se mitä näkee eniten.
"Kyllä Suomessa osataan tälläytyä kun on sen aika. Jokaisella on niitä parempia kolttuja juhliin, asiallisia siistejä vaatteita töihin ja rennompia vaatteita kotioloihin."
Ei ole. Miehiltä löytyy roikkuva musta puku, liian iso kauluspaita ja kävelykengät. Naisilta löytyy mitä sattuu, usein kokokaan ei täsmää kun niitä juhlavaatteita on käytetty viimeksi kymmenen vuotta sitten.
"Eräs tuttu mies sanoi kerran, että jos aina laittautuu todella hyvin, miten juhla tuntuu juhlalta?"
Tässä muuten tiivistyy suomalainen asenne pukeutumiseen. On arki, ja juhlat. Ei välimuotoja. Peräisin vanhasta talonpoikaiskulttuurista kun ympäri vuoden raadetaan, ja sitten on häät/hautajaiset. Esim. Italiassa ymmärretään paremmin että siinä välissä on vaikka mitä.
"Naisellisuus ei edes vaadi mielestäni mitään ihmeellistä tälläytymistä. Esim. kesällä kaunis kesämekko päälle ja sandaalit jalkaan. Se on nättiä, naisellista ja rentoa."
Niinhän se onkin. Mutta Hkin ydinkeskustan ulkopuolella tämäkin edustaa vähemmistöä. Vallassa on leggingsit, rumat sandaalit ellei jopa lenkkarit, jne. Tiedän koska olen kotoisin maalta.
- helmiä.sioille
Tyyli tai nainen? Siinäpä pulma...
Mä en tiedä sinusta, mutta minusta naisellisuus lähtee naisesta eikä tyylistä. Toki tilannetaju pukeutumisessa on suotava itse kullekin, joskin ei se niin vakava juttu ole.- 12121212
Voi sanoa noin.
Mutta tyyli kertoo ihmisestä.
Ehkä jossain on minun käsitykseni mukaisesti naisellinen vapaa-ajallaan haalareita, turvakenkiä ja Hankkijan lippistä käyttävä nainen. Minä en ole sellaista missään tavannut. - helmiä.sioille
12121212 kirjoitti:
Voi sanoa noin.
Ehkä jossain on minun käsitykseni mukaisesti naisellinen vapaa-ajallaan haalareita, turvakenkiä ja Hankkijan lippistä käyttävä nainen. Minä en ole sellaista missään tavannut.Edelleenkin. Ihminen tekee tyylin eikä tyyli ihmistä. Jos asia on päinvastoin, on se ihminen rakennettu aika huteralle perustalle mikä tulee romuttumaan aika nopeasti kun katsoo vähänkin pintaa syvemmälle.
Ja siinä mielessä kyllä totta. Tyyli kertoo ihmisestä. Jos rakentaa identiteettinsä tyylin varaan, ei ole sen pinnan alla mitään nähtävää. - 12121212
helmiä.sioille kirjoitti:
Edelleenkin. Ihminen tekee tyylin eikä tyyli ihmistä. Jos asia on päinvastoin, on se ihminen rakennettu aika huteralle perustalle mikä tulee romuttumaan aika nopeasti kun katsoo vähänkin pintaa syvemmälle.
Ja siinä mielessä kyllä totta. Tyyli kertoo ihmisestä. Jos rakentaa identiteettinsä tyylin varaan, ei ole sen pinnan alla mitään nähtävää.Suomalainen käsitys: tyylitön on aito ja tyylikäs epäaito.
"Rumat ne vaatteilla koreilee", jne. - kaitodetasaa
12121212 kirjoitti:
Voi sanoa noin.
Ehkä jossain on minun käsitykseni mukaisesti naisellinen vapaa-ajallaan haalareita, turvakenkiä ja Hankkijan lippistä käyttävä nainen. Minä en ole sellaista missään tavannut.Naapurilla on tällaiset http://www.willabgarden.fi/upload/product/main/2177_midjebyxor_classic-16244.jpg
Muutenkin kaunis nainen hän on - helmiä.sioille
12121212 kirjoitti:
Suomalainen käsitys: tyylitön on aito ja tyylikäs epäaito.
"Rumat ne vaatteilla koreilee", jne.Nyt sä ymmärrät tahallaan(?) väärin.
Minun käsitykseni tyylikkäästä on se, että on tyylikäs vaikka verkkareissa. Ja tyylittömästä ei saa tyylikästä minkään tyylisestä pukeutumisesta.
Ehkä sä olet vaan syntynyt väärään maahan. Olen käynyt muutaman kerran Italiassa, mutta ei naisten tyylistä jäänyt sen kummempaa muistijälkeä. Mistähän paikalliset siellä kuteensa ostavat, koska ei ole niitä samoja ketjuliikkeitä joita meillä on joka kylässä. Vaatteita myydään pikku liikkeissä mutta sitten myös kadulla.
- eräsnainenvain
Itselläni on aina ollut aika naisellinen tyyli. Varsinkaan nuorempana en kiinnittänyt käytännöllisyyteen juuri ollenkaan huomiota pukeutumisessani. Toki nyt tietysti sään ja tilanteen mukaan olen aina pukeutunut. Nyt vanhemmiten (nelikymppisenä ja yli) olen yrittänyt löytää sopivaa kompromissia naisellisen ja esteettisen ja toisaalta käytännöllisen välille. Siis sopivaa yhdistelmää näistä. Käytän edelleen esim. paljon hameita ja mekkoja, mutta kengissä olen siirtynyt matalampiin korkoihin. En vain jaksa sitä jalkojen väsymistä ja kipua enää samalla lailla kuin nuorempana. Ja tässä iässä sitä ajattelee jo terveyttäänkin enemmän. Jatkuva korkokenkien käyttäminen on vahingoksi jaloille ja selälle. Mutta esim. pitkistä hiuksistani en luovu kuin äärimmäisen pakon edessä. :D
Minulla on kuitenkin sellainen käsitys, että valtaosa suomalaisista miehistä ei pidä kovin naisellisista naisista, ei ainakaan ulkoisen olemuksen suhteen, jos muutenkaan. Tai jos pitävät, niin eivät syystä tai toisesta kuitenkaan tällaista naista lähesty tai halua itselleen. Nuorempana kun kävin vielä enemmän ulkona, niin olin lähes aina pukeutunut johonkin naiselliseen mekkoon (yleensä tyylikkääseen, vartaloa myötäilevämmätkään eivät olleet mauttomia tai tyrkkyjä), ja yleensä vedin puoleeni varmaan kaikki paikan ulkomaalaiset, ihan sama olivatko brittejä, jenkkejä, saksalaisia, venäläisiä, italialaisia, arabeja… Suomalaiset miehet lähestyivät ystävättäriäni, jotka olivat pukeutuneet t-paitaan ja farkkuihin. :)- 12121212
Plussa sinulle, eräs nainen.
"Nuorempana kun kävin vielä enemmän ulkona, niin olin lähes aina pukeutunut johonkin naiselliseen mekkoon (yleensä tyylikkääseen, vartaloa myötäilevämmätkään eivät olleet mauttomia tai tyrkkyjä), ja yleensä vedin puoleeni varmaan kaikki paikan ulkomaalaiset, ihan sama olivatko brittejä, jenkkejä, saksalaisia, venäläisiä, italialaisia, arabeja… Suomalaiset miehet lähestyivät ystävättäriäni, jotka olivat pukeutuneet t-paitaan ja farkkuihin. :)"
Lähes 100% varmuudella esitän seuraavan veikkauksen: suomalaiset miehet ajattelivat ettei mahkuja ole. Ulkomailla lähestytään rohkeammin silloinkin kun naisen olemus kertoo "out of my league". - MrHedgehog
12121212 kirjoitti:
Plussa sinulle, eräs nainen.
"Nuorempana kun kävin vielä enemmän ulkona, niin olin lähes aina pukeutunut johonkin naiselliseen mekkoon (yleensä tyylikkääseen, vartaloa myötäilevämmätkään eivät olleet mauttomia tai tyrkkyjä), ja yleensä vedin puoleeni varmaan kaikki paikan ulkomaalaiset, ihan sama olivatko brittejä, jenkkejä, saksalaisia, venäläisiä, italialaisia, arabeja… Suomalaiset miehet lähestyivät ystävättäriäni, jotka olivat pukeutuneet t-paitaan ja farkkuihin. :)"
Lähes 100% varmuudella esitän seuraavan veikkauksen: suomalaiset miehet ajattelivat ettei mahkuja ole. Ulkomailla lähestytään rohkeammin silloinkin kun naisen olemus kertoo "out of my league".Ei huonompi veikkaus.
Tunnen pari sellaista nuorta, pitkää, näyttävää, tyylikkäästi pukeutuvaa naista joita ei lähesty kukaan. Ulkomailla sen sijaan miehet parveilevat ympärillä.
"Kuka kuuseen kurkottaa", ja sitä rataa :D MrHedgehog kirjoitti:
Ei huonompi veikkaus.
Tunnen pari sellaista nuorta, pitkää, näyttävää, tyylikkäästi pukeutuvaa naista joita ei lähesty kukaan. Ulkomailla sen sijaan miehet parveilevat ympärillä.
"Kuka kuuseen kurkottaa", ja sitä rataa :DKyllä mäkin olettaisin, että jos nainen näkee pukeutumiseensa vaivaa niin tyyli on sille tärkeää ja jotain samaa odotetaan sitten mieheltäkin.
- ItalianIhailijaNaiset
Niin ja monet suomalaiset naiset, jotka ihailevat Italiaa, liikkuvat kuin John Wayne roistoja kohdatessaan tai kuin olisivat juuri nousemassa rinnettä haarakäyntiä suksilla.
- ladyjen.lady
Rumat ne vaatteilla koreilee, sanoo vanha sananlasku ja kuvaa hyvin suomalaista ajattelutapaa. Ihmisen tulisi riittää omana itsenään sekä muille että itselleen, eikä yrittää pönkittää minäänsä ylenmääräisellä tälläämisellä.
Siinä on tiettyä viisautta, mutta eihän kauniin pukeutumisen tarvitsekaan olla mitään sata lasissa koreilua. Tyylikkäin on sellainen ihminen, joka pukeutuu kauniisti ja sen jälkeen unohtaa vaatteensa. Sillä lailla vaatteet ja asusteet tulisi kantaa. Jos on kovin tietoinen omasta tyylikkyydestään koko ajan, on auttamatta pelkkä mallinukke. - Jokainenpukeutuu
just silleen, kun itsestä mukavalta tuntuu. Parempi olis kehittää semmonen suomi uniformu, johon kaikki pakotetaan pukeutumaan. Silloin kukaan ei voi arvostella toisen pukeutumista, kun kaikilla on sama uniformu päällä.
Naiset ovat niin huonoja pukeutumaan, että voisivat olla vain aina alasti.
- ex-sönkkö
Hmm, legginssit ja pitkä paita tai neule toimii aina. Naisellisuus tulee sitten muodoista. :)
- muotoilijamies
Jos muotoja on, niin joo
Kamala landemummotyyli kylläkin
Siis kunhan muodoilla tarkoitetaan jotain tällaista
https://www.youtube.com/watch?v=0CbOsXUveeU - ei_näin_
Tarkoitat muodoilla siis tissejä. Lantion kaari, hoikka vyötärö ja muodokas lantio ei kyllä tuossa asussa erotu. Ja ne on ne, mitkä naisen tekee.
- ex-sönkkö
muotoilijamies kirjoitti:
Jos muotoja on, niin joo
https://www.youtube.com/watch?v=0CbOsXUveeUMakuasia. Muodoista tunnistaa kuitenkin naiseksi. :)
- ei_näin_
muotoilijamies kirjoitti:
Jos muotoja on, niin joo
https://www.youtube.com/watch?v=0CbOsXUveeUOkei, jos paita on noin vartalonmallinen, niin sitten erottuu vyötärö ja lantio edukseen, jos henkilöllä ne on kondiksessa.
- ex-sönkkö
ei_näin_ kirjoitti:
Okei, jos paita on noin vartalonmallinen, niin sitten erottuu vyötärö ja lantio edukseen, jos henkilöllä ne on kondiksessa.
Mä en ole noin hoikka, edustan enempikin tätä alavartalon mallia. Mutta pidän kuitenkin leggareita, koska mitään ei kuitenkaan tursua punttiin tai irvistele saumoista. Ja rintavuuden ansiosta keskivartalo jää omaan arvoonsa, vaikkei langan laiha olekaan. :)
http://www.boombody.fi/tuotekuvat/900x600/if-marks-004_3.jpg - ex-sönkkö
ex-sönkkö kirjoitti:
Mä en ole noin hoikka, edustan enempikin tätä alavartalon mallia. Mutta pidän kuitenkin leggareita, koska mitään ei kuitenkaan tursua punttiin tai irvistele saumoista. Ja rintavuuden ansiosta keskivartalo jää omaan arvoonsa, vaikkei langan laiha olekaan. :)
http://www.boombody.fi/tuotekuvat/900x600/if-marks-004_3.jpgNäkyy niitä pitävän minuakin muhkummatkin, korkokenkien kanssa. Oisko noi sitten bilehousut? Leggarit on siitä kivat, että ne on kuin toinen iho, harva vaate on yhtä mukautuva ja mukava päällä. :)
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/1482758268_1/XL-Autumn-Girl-Denim-trousers-leggings-elastic-waist-stretch-pants-feet-664.jpg - ei_näin_
ex-sönkkö kirjoitti:
Näkyy niitä pitävän minuakin muhkummatkin, korkokenkien kanssa. Oisko noi sitten bilehousut? Leggarit on siitä kivat, että ne on kuin toinen iho, harva vaate on yhtä mukautuva ja mukava päällä. :)
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/1482758268_1/XL-Autumn-Girl-Denim-trousers-leggings-elastic-waist-stretch-pants-feet-664.jpgSiinä tapauksessa ok, jos vyötärösi on noinkin hoikka. Takapuoli voi olla vaikka kuinka iso, jos vyötärö on kapea ja vatsa litteä (alle 70 cm). Silloin ei alavartaloa tarvitse piilotella.
- muotikurppa
ei_näin_ kirjoitti:
Okei, jos paita on noin vartalonmallinen, niin sitten erottuu vyötärö ja lantio edukseen, jos henkilöllä ne on kondiksessa.
Tuo likka on kyllä sellainen supertiimalasi että erottuu missä tahansa edukseen. Melkein joutuu varomaan ettei peffa erotu liikaa. Siksi ihan fiksua käyttää neuleita, piukassa hameessa tai housuissa alkaisi olemaan vaarallista kun ukot kävelisi lyhtytolppia päin.
Tavallisemman muotoisen kannattaa enemmän harkita mitä laittaa ylleen.
Mutta ei miestenkään tyylissä kehumista ole. Ehkä monet naiset sitten haluaa että ukko näyttää tavalliselta. Mutta SINKKUmiesten kannattaa jotain miettiä. Ainakin ettei korosta lyhyyttä isoilla vaatteilla tai ihan eri värisellä yläosalla/alaosalla...ehkä korostaa hartioita sopivalla takilla nyt kun syksykin tulee. - muotikurppa
ex-sönkkö kirjoitti:
Näkyy niitä pitävän minuakin muhkummatkin, korkokenkien kanssa. Oisko noi sitten bilehousut? Leggarit on siitä kivat, että ne on kuin toinen iho, harva vaate on yhtä mukautuva ja mukava päällä. :)
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/1482758268_1/XL-Autumn-Girl-Denim-trousers-leggings-elastic-waist-stretch-pants-feet-664.jpgEi ei ei.
Makkarankuorilegginssit.
Silmiin sattuu.
:(
Jotain virtaviivaisempaa joka ei mene ruttuun. Ja neule pyllyn päälle. Legginssit ei ole sinällään housut. - ex-sönkkö
ei_näin_ kirjoitti:
Siinä tapauksessa ok, jos vyötärösi on noinkin hoikka. Takapuoli voi olla vaikka kuinka iso, jos vyötärö on kapea ja vatsa litteä (alle 70 cm). Silloin ei alavartaloa tarvitse piilotella.
Olen mä hiukan pötikämpi, mitä tuossa kuvassa tuolla naisella tuo vyötärö. Lasten myötä lantio on hiukan jäänyt leveämmäksi ja taas sen ansiosta vyötärökin näyttää pikkasen kurvikkaammalta mitä ennen. :)
Hoikkana nk. kevyt tiimalasi, enempi kuitenkin suorakaide ollut aina. Eli minua on kilot hiukan muovanneet muodokkaammaksi. - ex-sönkkö
muotikurppa kirjoitti:
Ei ei ei.
Makkarankuorilegginssit.
Silmiin sattuu.
:(
Jotain virtaviivaisempaa joka ei mene ruttuun. Ja neule pyllyn päälle. Legginssit ei ole sinällään housut.Mmmjoo, ehkä tuo jalkojen lyhyys myös vaikuttaa...neule on aina oltava pyllyn päällä. Siis semmoinen olo ainakin itsellä aina ollut, ihan sama minkä kokoinen olen ollut. :D
- NainenNaisellinen_
Suomessa on kyllä ainakin yksi ihmeellinen asia joka eroaa sanotaanko nyt vaikka "Manner-Euroopan" tyyleistä. Esimerkiksi tuo tätitukan leikkaaminen, eli hiusten leikkaaminen (mielellään mahdollisimman) lyhyiksi, että mikä pakko ja vimma on leikata se tätitukka viimeistään nelikymppisenä?? Itse en halua leikata hiuksiani, vaan tiedostan, että minua yksinkertaisesti pukee parhaiten sellainen olkapäille ulottuva tukka. Tykkään sen monipuolisuudestakin, kun voi pitää auki tai kiinni, tilanteesta riippuen. Ehkä sitten joskus ihan mummona suostun leikkaamaan ihan lyhyen tukan, jos silloinkaan! :D
Ja hameiden/mekkojen pitäminen... Suomessa ei niitä näe katukuvassa kuin kesällä. Itsekin tykkään kyllä pukeutua housuihin enemmän. Mutta tyylillä silloinkin...
Että kyllä se tyyli ja naisellisuus on sellaista aika hienovaraista, monesti pienillä asioilla toteutettavaa, ja käytännöllisyydenkin sallivaa. Ei pynttäys/överit meikit tai huomiota herättävien vaatteiden käyttö tee kenestäkään naisellista. Päinvastoin, esim Italiassa naiset pukeutuvat usein maanläheisiin perus väreihin kuten beigeen, ruskeaan, valkoiseen, harmaaseen, ja tietenkin aina tyylikkääseen mustaan. Näitä eri sävyissä ja hyvällä maulla yhdistellen.
Tietääkseni näitä värejä myös suomalaisnaiset suosivat aika paljon, mutta mihin se tyylitaju ja naisellisuus sitten joidenkin mielestä häviää... se on mysteeri:)
Sanoisin että silti jokainen nainen pukeutukoon kuten haluaa. Suomessa naiset onneksi pukeutuvat ja meikkaavat pääosin siten, kuin se heitä ITSEÄÄN miellyttää, ja missä tuntevat olonsa hyväksi. Ja näin sen pitää ollakin!- hapsutukka
Nelikymppisinä suomalainen ohut tukka antaa jo pikku hiljaa periksi eikä ohentuva tukka näytä hyvältä pitkänä. Jos hiuksemme olisivat paksut ja karkeampilaatuiset, mikäpä silloin olisi pitäessä pitkää tukkaa vaikka satavuotiaana. Kaiken maailman lisäkkeet ja härpäkkeet tuntuvat omaan mieleen vähän yliyrittämiseltä, vaikka muualla niitä käyttävät kaikki. Hämmästynein taisin olla silloin kun tajusin, että mustat naiset ompeluttavat lähes kaikki hiuksiinsa pitkät suorat mustat lisäkkeet. Silloin tuli mieleeni, että maailma on menossa kovin kummalliseksi.
- Edellinen
hapsutukka kirjoitti:
Nelikymppisinä suomalainen ohut tukka antaa jo pikku hiljaa periksi eikä ohentuva tukka näytä hyvältä pitkänä. Jos hiuksemme olisivat paksut ja karkeampilaatuiset, mikäpä silloin olisi pitäessä pitkää tukkaa vaikka satavuotiaana. Kaiken maailman lisäkkeet ja härpäkkeet tuntuvat omaan mieleen vähän yliyrittämiseltä, vaikka muualla niitä käyttävät kaikki. Hämmästynein taisin olla silloin kun tajusin, että mustat naiset ompeluttavat lähes kaikki hiuksiinsa pitkät suorat mustat lisäkkeet. Silloin tuli mieleeni, että maailma on menossa kovin kummalliseksi.
Ei mullakaan ole mikään paksu tukka koskaan ollut, silti se on ihan hyvännäköinen olkapäille ulottuvana, tai ns pitkänä polkkana. Pidän yleensä suorana sen, mutta jos joskus jaksan laittaa rullaa päähän niin tuuheutta tulee lisää sillä, eikä se näytä yhtään säälittävältä!
Ohuita hiuksia on myös nuorilla ja silti he pitää pitkää tukkaa... Ei se ole minusta pakottava syy leikata hiuksia lyhyiksi. Se on sitten eri asia jos itse tykkää lyhyestä tukasta. Kuten sanoin, pääasia kun itse viihtyy tukassaan oli se millainen vain. Minusta vain ulkomailla asuttuani ja sieltä Suomeen muutettuani tämä tukka-asia eli se että melkein kaikilla yli nelikymppisillä on lyhyt tukka, jotenkin vaan "pisti silmään", ja ihmettelin vaan, että miksi...
- flowersreally
Lomalta palaaminen voi olla aika rankkaa.
- 12121212
Flowers, osuit harvinaisen oikeaan.
- missäliikut
Kulttuurialan naiset kyl lukee kirjoja ja tuntee vanhoja tapoja. Tyylikin on usein hameita ja mekkoja.
- VtunPMS
Olisit jäänyt sinne.
- 12121212
Kuka palstanaisista sai PMS-raivarit?
HC-ätmel mainitsi että kurpparaivo on ollut todella voimakasta lomani aikana. - VtunPms
12121212 kirjoitti:
Kuka palstanaisista sai PMS-raivarit?
HC-ätmel mainitsi että kurpparaivo on ollut todella voimakasta lomani aikana.Täällä on ollut harvinaisen vähän raivareita, olemme lilluneet keskenämme kuin ankat lammessa, sulassa sovussa, poissaollessasi.
Vanha keskustelu, mutta otanpa tähän nyt osaa. Joku täällä sanoi, että Suomessa pitäisi kehittää oma yleisasu, jota kaikki pitäisivät ja sitten ei kenenkään vaatteita voisi arvostella suuntaan eikä toiseen. Onhan se nytkin, vanha kunnon tuulipuku/ulkoilupuku, tosin enää kaikki ei pukeudu siihen niin kuin 1980-ja 1990 -luvuilla.
Toinen kommentoija sanoi, että esim. Italiassa ja Ranskassa naiset suosii vaatteiden väreinä hillittyjä värejä kuten beigeä, harmaata ja ruskeaa sekä niiden lisäksi mustaa ja näitä suositaan Suomessakin, mutta mihin se naisellisuus on kadonnut täällä. No, naisellisuus tulee ennen kaikkea luonteesta ja käytöksestä. Vaikka olisi yksinkertaisen naisellisesti pukeutunut, mutta kiroilee kuin tukkijätkä, juo alkoholia kuin pesusieni, ei osaa olla kohtelias, on usein aika negatiivinen ajattelultaan tai ei muutenkaan ole kovin helposti lähestyttävä, niin vaatteet on vain pintaa. Pelkkä naisellinen pukeutuminen ei vielä kerro, että nainen on naisellinen, toki voi antaa osviittaa, mutta jos luonne on kuin jonkun raavaan työmiehen, niin ei ne vaatteet kokonaisuutta pelasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6252389Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,291187- 1091138
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki101026- 93925
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?93795Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229653