Nainen seurustelisitko kortittoman miehen kanssa?

seurustelukortti

Nainen seurustelisitko ajokortittoman miehen kanssa? Olisiko ajokortiton mies este seurustelulle? Itse olen 50v. lähestyvä ajokortiton mies ja usein ajokortittomuus tuntuu vaivaavan naisia ja tuntuu olevan este seurustelulle.

22

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mähuolisin

      Mitä ajokortilla ja autolla tekee nykypäivänä jos ei asu jossain hemmetin korvessa? Julkisilla pääsee, helposti ja vaivattomasti. Lyhyet matkat pyörällä tai kävellen. Saa hyötyliikuntaakin samalla. Kyllä mulle kelpaisi vaikka itsella kortti onkin. Ei vaan ole omaa autoa, en tarvitse. Työssä joudun autoilemaan silloin tällöin.

      • qr4tr

        Hommaa mopo, asia ratkaistu.


    • Naiselta

      Hommataan se kortti sulle niin
      saat kuskata mua :)

    • askalfd

      Olen naimisissa ajokortittoman miehen kanssa. Mulla on kortti, mutta ei autoa. Asumme erittäin hyvien joukkoliikenneyhteyksien äärellä, tykkäämme kävellä ja pyöräillä, muutaman kerran vuodessa turvaudumme taksiin.

      Toki tämä on asennekysymyskin. Tiedän ihmisiä, jotka eivät mitenkään pysty kuvittelemaankaan elämää ilman autoa. Itse taas en keksi, miksi pitäisi roikkua ruuhkassa yksityisautolla, kun voi lueskella kirjaa bussissa ja vieläpä kiitää bussikaistalla ruuhkan ohi :)

      • mekkk

        Sehän riippuu siitä onko eksämökki' ja mitä harrastaa mutta itse ainakin olen sen verran vapautta arvosta mies että en jaksa katella aikatauluja milloin bussi menee ja omalla autolla voi mennä silloin kun haluaa. Töihin olisi ilmainen bussikuljetu ja en asu sen reitin vareella niin kun menee klo 7.00 töihin niin joutuisi lähtemään kotoa aamulla 5 jälkeen että kerkiää siihen bussiin niin ei kiitos. Itse moottoripyörä ollut vuodesta -79 ja siihen ainakin kortin tarvitsee ja talvella hiihtokeskukisin ei bussilla viitti kulkea ja kesämökille menoonkin auto tarvitaa. Monessa ammatissakin tarvitse liikkua päivisin paikasta toiseen niin ajokortti on hyvä olla jos vaikka käyttää työnantajan autoa.


      • askalfd

        No mutta tästähän on juuri kyse: jos asuu niin, että tarvitsee autoa, niin sitten sitä tietysti käyttää. Mulle se ei ole tarpeen ja koen vapaudeksi sen, ettei tarvitse huolehtia mistään autoasioista, hyppää vain bussiin, kun on tarvis.

        Asuinpaikan olen tietysti valinnut yhden seudun pääreitin läheltä, joten pysäkille voi mennä melkein aikataulua katsomatta - busseja kulkee sen verran usein. En ole hiihtokeskus- enkä kesämökki-ihmisiä, mutta asun kyllä järven rannalla :)

        Asenteesta on kyse silloin, kun bussilla tai kävellen pääsisi sujuvasti, mutta silti on pakko ajaa autolla, joka kerta. Töissä, kun liikutaan paikasta toiseen, saatan helposti olla bussilla perillä ennen kuin autolla tuleva työkaveri on hakenut autonsa parkkihallista, ajanut perille ja etsinyt parkkipaikan. Tämä tietysti lähinnä vilkkaimmin liikennöidyillä joukkoliikennereiteillä, joita on onneksi seudullamme paljon.


      • mekkk

        Vaikka asun pääkaupunkiseudula missä on hyvä julikinen liikenne niin silti tarvitse autoa kun en esim. viitti edes uimahalliin lähteä jos ei autoa olisi kun ei viitti odotella bussia uimisen ja saunomisen jälkeen. Keksutaan kun menen vapaa-aikana niin busiilla menen kun on aikaa mutta minun työmatkaa ei julkinen liikenne sovi. Mukavuuden haluahan oma auto on ja kun autolla ajaminenhan on kivaa ja pääsee menekein aina ovelta ovelle ja se siitä.


      • kaurapuurolla_Eläjä

        Itse pääsen uimahalliin kävellen tai fillarilla, en tarvitse siihen autoa. Kuntokin on hyvä ilman autoa.


      • askalf

        Mä en edes tykkää autolla ajamisesta. Ammattikuskin kyydissä on turvallisempaa :)


    • pyöräilijäpyör

      Oletko rattijuoppo, joka jäi kinni

    • seurustelukortti

      En ole rattijuoppo.

    • musmus

      Ei mitään merkitystä onko ajokortti tai ei.

    • Aloittaja: "Nainen seurustelisitko ajokortittoman miehen kanssa? Olisiko ajokortiton mies este seurustelulle? Itse olen 50v. lähestyvä ajokortiton mies ja usein ajokortittomuus tuntuu vaivaavan naisia ja tuntuu olevan este seurustelulle."

      Minulla itselläni on ajokortti, muttei autoa, sillä uskon joukkoliikenteeseen. Toisaalta miehellä olisi hyvä olla ajokortti ja auto monesta syystä. Ensinnäkin miehen on helpompi työllistyä, jos hänellä on ajokortti. Ajokortin ja oman auton omistavan miehen on hivenen helpompi saada joitain töitä. Toisaalta vaikka asun kaupungissa niin mielelläni matkustan monesti johonkin toisella puolella kaupunkia olevaan Prismaan ostoksille auton kyydissä. Luonnollisesti sinne Prismaan pääsisi tössällä, mutta tämän linja-auton käyttäminen hivenen hankalaa, kun ei ole suoraa linjaa asunnosta tähän kauppaan vaan joutuu hivenen hankalasti vaihtamaan joukkoliikennevälinettä. Itse olen ratkaissut tämän ongelman sillä, että samassa talossa asuva mies autoineen kuskaa minua tämänkaltaisella satunnaisella kauppareissulla. Joten toisaalta mies autoineen voi olla joskus tarpeen, sillä ei kaikkialle joukkoliikenne toimi täydellisesti. Kolmanneksi jos seurustelisin vakavasti tähtäimellä hankkia lapsia - niin silloin vastakkaisen sukupuolen henkilön pitäisi omistaa auto ja ajokortti. Lapsia hankala liikuttaa monesti rattaissa joukkokuljetusvälineissä. Onneksi minulla ei ole vielä opiskelijana sellaisia lapsia, mutta tulevaisuudesta en tiedä mitä tuo tullessaan. :D Mahdollisten lasten takia miehellä olisi syytä myös ajokortti ja auto.

      Olen jonkin aikaa uskonut joukkukuljetusliikenteeseen, mutta jos en ole sinkku niin kaipailen hivenen autollisen kumppanin perään! :)

      • rikasoon

        Tämä asenne hiemna ihmetyttää. Siis vaikka sinkkumiehellä ei ole autoa, se autottomuus ei kai ole mikään sinkkumiehen ominaisuus. Autoja saa kaupasta, jos niitä lapsia ryhtyy tekemään ja autoa pitää välttämättömänä.


      • Noniiih

        Minustakin nuo perustelut olivat vähän outoja. Miehellä pitäisi olla auto, koska sinä haluat välillä käydä jossain Prismassa? Eikös sinun itsesi pitäisi silloin se auto hankkia, jos sinä niitä autokyytejä tarvitsetkin? Sinullahan on jo se ajokorttikin.

        On töitä joissa vaaditaan ajokorttia, tai ainakin se on eduksi, mutta jos mies ei tähän mennessäkään ole autoa tarvinnut työssään, niin luultavasti hän ei yhtäkkiä ole vaihtamassa työtään sellaiseen jossa kortti tarvittaisiin.


      • Noniiih kirjoitti:

        Minustakin nuo perustelut olivat vähän outoja. Miehellä pitäisi olla auto, koska sinä haluat välillä käydä jossain Prismassa? Eikös sinun itsesi pitäisi silloin se auto hankkia, jos sinä niitä autokyytejä tarvitsetkin? Sinullahan on jo se ajokorttikin.

        On töitä joissa vaaditaan ajokorttia, tai ainakin se on eduksi, mutta jos mies ei tähän mennessäkään ole autoa tarvinnut työssään, niin luultavasti hän ei yhtäkkiä ole vaihtamassa työtään sellaiseen jossa kortti tarvittaisiin.

        Halusin tuoda omalta osalta aiheeseen näkökulman. Tämä on vain minun mielipiteeni ja vastaus kysymykseen: "Nainen seurustelisitko kortittoman miehen kanssa?" Vastaukseni on "en oikeastaan", sillä oli syitä siihen, miksi ajokortin omaava mies on parempi vaihtoehto. Rakkaus voi tietysti sanella niin, että ei tarvita autoa tai ajokorttia vastakkaisen sukupuolen henkilöltä, mutta seurustelen mieluummin autollisen kanssa! :)


    • ei_kaupunkilainen

      mikä ettei, voisin seurustella ellen olisi jo naimisissa :).
      Itselläni on ollut ajokortti 18 vuotiaasta ja oma auto myös koko aikuisikäni.

      Asun reilusti Kehä III ulkopuolella, ei täällä toimivaa joukkoliikennettä ole, jos meinaan käydä esim. töissä (työmatka 32km/sivu) tai ruokakaupassa (12km/sivu) niin pakko on olla auto.

      Miehellänikin on oma auto eikä nykyisessä elämäntilanteessa tultaisi toimeen pelkästään yhdellä autolla. Mieheni on aivan toisella suunnalla töissä kuin minä.

      Jos ottaisin eron miehestäni ja sinä muuttaisit luokseni maalle asumaan, joutuisit ottamaan työpaikan samalta suunnalta kuin minäkin ja kulkemaan kyydissäni aamuin illoin.

    • AutotonMies

      Tuo riippuu varmasti paljon olosuhteista. Jos asuu maalla tai edes pienemmässä kaupungissa, niin joukkoliikennetta on aika hankala käyttää. Monessa paikassa bussivuoroja on nykyään hyvin vähän, eikä niillä pääse läheskään joka työpaikalle yms. Silloin se auto on lähes välttämätön.

      Jos taas asuu esim Helsingissä, niin julkisilla pääsee käytännössä joka paikkaan ja vuoroja menee about 10min välein. Joissain töissä se oma auto on silti tietysti lähes pakollinen. Helsingissä autolla on oikeastaan hankalampi kulkea moneen paikkaan kuin julkisilla. Tiettyihin aikoihin on kauheat ruuhkat, parkkipaikkoja ei löydy, tai jos löytyy, niin maksavat monta euroa tunnilta. Vähemmän stressaavaa on kulkea töihin vaikka polkupyörällä tai julkisilla.

      Minulla on ajokortti, mutta omaa autoa ei ole ollut vuosikausiin. Se olisi minulle käytännössä turha rahareikä. Tarvitsen oikeasti autoa vain satunnaisesti, pari kertaa vuodessa ja silloin voin lainata sellaisen jostain, tai vaikka vuokrata. Minun olisi vähän hölmöä maksaa autosta, vakuutuksista, huolloista, parkkipaikasta yms näin vähöisen käytön takia. Jos joku sitä mieltä on että autottomuus tekee minusta vähemmän miehekkään, niin tuskimpa me muutenkaan sovittaisiin yhteen.

    • on_se_haitta

      Ajokortiton autoton mies, minulle tulee mieleen, että sinä pyörit vain oman napasi ympärillä, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

      Olen nuoruudessani kesälomareissannut Suomessa junalla pari viikkoa ja kyllähän se oli ainaista odottamista ja julkisten aikataulujen yhteensovittamista. Oikeasti aivan hirveää norkoilua tuntikausia asemilla kun autolla olisi kiertänyt samat paikat alle viikossa. Eikä kävellen pysty näkemään kuin rajallisen alueen, omalla autolla pääsee kauempana oleviin paikkoihinkin.

      Ja on se ajokortti on tarpeen pääkaupunkiseudullakin ainakin vuorotyötä tekevälle.
      Itse asun Vantaalla ja käyn töissä Espoon perukoilla. Esim. iltavuoron päätyttyä klo 22.00, eipä tee yhtään mieli lähteä kotiin julkisilla. Pitäisi ensin istua bussissa, sitten vaihtaa junaan ja toiseen junaan ja vielä bussiin. Aikaa tuhraantuisi yli 3h yhteen suuntaan. Omalla autolla työmatkan hurauttaa 40 minsaan iltapimeällä, ruuhka-aikana menee 1-1,5h.

      Joten ymmärrän hyvin jos joku iäkkäämpikin nainen kokee esteeksi ajokortin puuttumisen. Vaikka naisella itsellään olisi ajokortti, hän ei ehkä jaksa itse ajaa joka matkaa mökille tai esim. ulkomailla reissatessa se hän joutuisi aina vuokra-autoa ajamaan, joten onhan siinä oma riesansa siitäkin, jos vain toisella on ajokortti.

      • AutotonMies

        Vähän myöhässä vastaan, mutta vastaanpa kuitenkin.

        Omalta kantiltahan minä vastasinkin. Enhän minä voi muiden puolesta puhua. En nyt oikein ymmärrä miten se on oman navan ympärillä pyörimistä jos kertoo miten itse toimii, eikä missään edes väitä että kaikkien pitäisi olla samaa mieltä.

        "Joissain töissä se oma auto on silti tietysti lähes pakollinen."

        Suora lainaus omasta tekstistäni. Sinun tilanteesi selvästi on sellainen, että auto helpottaa esim töissä käyntiä kovasti. Väitinkö että sinun ei kannata autoa pitää? No en väittänyt. Minun taas ei kannata.

        Minäkin matkustelen lomilla aika paljon. En kuitenkaan koe että juuri minun pitäisi auto hankkia vain siksi että joudun joskus kesälomareissuilla esim junaa odottamaan. Eikä minulla lomareissuilla yleensä niin kiire ole, että aina pitäisi päästä mahdollisimman nopeasti paikasta toiseen.

        Jos kokee että se miehen ajokortin puuttuminen on niin kova este ettei sen takia pysty seurustelemaan, niin sehän on jokaisen oma valinta. Lähinnä halusin tuoda ilmi sen että se auton tai ajokortin puuttuminen on monelle myös hänen elämänsä kannalta harkittu valinta, eikä johdu esim siitä ettei olisi varaa autoon tai ei uskoisi että osaa ajaa. Ihmiset ja elämäntilanteet ovat erilaisia. Toisista vähäpätöisiltä tuntuvat jutut voivat olla jollekin ratkaisevia juttuja. Itse taas en voisi kuvitella antavani pakit jollekin vain siksi ettei ole autoa tai ajokorttia.


    • seurustelukortti

      "Ajokortiton autoton mies, minulle tulee mieleen, että sinä pyörit vain oman napasi ympärillä, jos ymmärrät mitä tarkoitan. "

      miten pyörin vain omani napani ympärillä, en ole kyytejä pahemmin kysellyt , erittäin harvoin.

    • AjokortitonOnJees

      Voisin. Ei ajokortilla mitään merkitystä ole. Itse asiassa entinen kumppanini, jonka kanssa olin yli kymmenen vuotta, oli ajokortiton mies. Matkustettiin yhdessä bussilla ja junalla, kun jonnekin mentiin. Ei itsellänikään ole ajokorttia. Ja kun Helsingissä asun, ei suurin osa tutuistakaan käytä autoa, vaikka kortti olisikin. Itselleni ajokortittomuus voi olla jopa plussaa, mikäli siihen on jotain ympäristöajatteluun liittyviä syitä, koska sehän tarkoittaa myös, että arvomaailmat kohtaavat. Mutta vaikka syy olisi jokin muukin, niin ajokortittomuus on ihan ok. Ei ajokorttikaan mikään ongelma ole tai edes auton käyttö, mutta nämä ovat asioita, joilla ei ole mitään merkitystä suhteessa. Tuntuu ihan kummalliselta, että jollain olisi kumppanille tällaisia kriteereitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe