Terveellinen tapa laihtua

KuinkaMääLaihtusin

Haluaisin vinkkejä tehokkaaseen, terveelliseen mutta suht nopeaan laihdutukseen (tavoite olla marraskuussa kylpylä kunnossa). Liikun paljon koska omistan koiran, ruokailu ei kuitenkaan oo kohdillaan kun ei oikeen oo varaa ostella mitään... painoni ei putoa se saattaa hyppiä puolella kilolla ees taas, enkä osaa oikeen tehdä minkäänlaista rytmiä tähän ja netistä vaikea ettiä omalle kohdalle juuri sopivaa tapaa pudottaa painoa... sikspä kerron tähä itestäni että jos joku vaikka osais ees vähän neuvoa! Oon siis 20v nainen 156/66.7... ongelmakohdat on kasvot ja keskivartalo. Ei oo varaa ostaa joka viikko kanaa, riisiä ja salaattia, joten oisko jotain edullisii vaihtoehtoi, ja millasta liikuntaa kannattais kävelyn lisäksi harrastaa? Painoni siis putoais jos osaisin tehdä tän oikein oon ollu hoikka lihoin teiniaikoina kun läskeilin herkuilla vaan, painoin pahimmillani 72kg... lyhyyteeni nähden se on paljon. Kirjottakaa joku mulle hyvä päivä/viikkorytmi tähän :) eli siis koira löytyy, sali on käytössä, ja kerrostalossa asun jossa portaat. Joo tiiän voisin itekki tosta jotai kehitellä vaa ku en osaa se menee sit niin yli että en viikkoon pysty kävelemään koska lihakset on niin pirun kipeet...

19

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mayja-70

      Olet oikeassa, että pienillä tuloilla ei viedä mitään tuntemaani diettiä läpi.
      Olen laskenut monta kertaa päivän ja viikon kustannukset.
      Siis olen saanut hankkia tietoa ravintoaineiden koostumuksesta ja hinnoista.
      Jos sinulle on tästä apua niin laitan joitakin neuvoja, joihin turvaudun.
      Olen jättänyt kahvin pois melkein kokonaan. Liian kallista ja lisää nälkää.
      Mutta sain halpaa Whey-proteiinipulveria, cacaomakuista. Pitää nälän poissa.
      Hyvä liikunnan jälkeen tai iltaisin. Parannan sitä seuraavasti:
      1 sallittu mitta whey-proteiinia 1mitta soijajauhoa 1mitta kauraryyniä irklcacao-jauhoa 1-2rkl nescafe. Tästä sekoituksesta otan tarvittaevan määrän. Sitä voi parantaa lisäämällä käsillä olevaa youghurttia/banaania/ hedelmäraastetta.
      Keittoja teen itse. 20-50g soijajauhoa johon raastan vaikka porkkanaa/tomaatin.
      Sitten vettä joko vähän kastikkeeksi tai enemmän sopaksi.
      Turkkilaista yuoghurttia nokare jos sattuu olemaan. Sillä juhlistan aamusta iltaan.
      Vaikka tämän terveyskakun: rouheista ruisleipää turkkilaista juustoa banaania.
      Teen teen itse. Mustaa vihreää teetä inkivääriä kanelia mustaapippuria neilikkaa...
      Siitä saan itselleni sopivaa mausteilla, jotka toimivat samalla lääkkeenä .
      Omenaviinietikkaa ja pellavansiemenöljyä pidän hyvänä sijoituksena.
      Tässä oli nyt aluksi vähän, mikä toimii minulla. Toinen jatkaa omillaan.

    • loöjoöhklikh

      Kananmunat ja voi on halpoja. Ihme ja kumma painokin laskee. Terveellisestä ruokavaliosta on turha mainita koska se on näitäaikoja hyvin riidan alainen.

    • hpv13

      Broilerin koipireidet ovat kyllä varsin edullisia eikä kokonaista koipireitta tarvitse syödä kerralla. Pasta on halvempaa kuin riisi ja keitetyssä pastassa on vähemmän kaloreita kuin keitetyssä riisissä. Valkokaalikin on edullista. Samaten kananmunat. Köyhänä opiskelijana söin paljon papuja. Kuivat pavut maksavat pari euroa kilolta ja tuolla pärjää pitkään. Sian ulkofilettä saattaa myös saada yllättävän halvalla.

      Leipä kannattaa vaihtaa puuroon ja unohtaa puurosta voisilmä, hillot ja sokerit. Itse käytän puuron kanssa keinomakeutusainetta, sellaista pulveria Lidlistä. Lidlissä on myös edullisia pakastevihanneksia.

      Mehut, virvoitusjuomat, alkoholi, leivonnaiset ja makeiset kannattaa tietysti jättää kokonaan pois.

    • saw72

      Mitäpä jos aloittaisit mehupaastolla? Kaksi päivää paastoon laskeutuminen, sitten 4-5 päivää paastoa eli vain vihannesmehuja, yrttiteetä, vettä, kasvislientä. Paastosta palaaminen 2 päivää. Paasto tulee edulliseksi, Vogelin tms. aitoja vihannesmehuja menee n. 5-6 dl/pvä. Vesi on halpaa. Luomu-yrttiliemikuutiot suht edullisia, ½ kuutiota/pvä. Paasto-ohjeita löytyy netistä. Joka päivä on tehtävä suolihuuhtelu, jotta saat paksusuolesta ja peräsuolesta kaikki kuonat pois. Jos et tee suolihuuhtelua, koko paasto on turha. Paaston aikana voi paino tippuja jopa 4-5 kiloa.
      Kun olet puhdistanut kehosi, niin jatka syömisiä terveellisesti. Mahdollisimman paljon vihreitä kasviksia ja toki muitakin kasviksia. Broileri on hyvä liha vaihtoehto tai kalat. Syö vain max. 2 dl riisiä, pastaa tai puuroa ym. hiilihydraatteja. Vain 1 leipäpala/päivä tai ei sitäkään. Korvaa sokeri stevia-makeutusaineella. On luonnontuote, eikä hermomyrkky niinkuin aspartaami. Vaatii hieman totuttelua.
      Hyvä keino on myös pitää kaksi kertaa viikossa 500 kcal päivää ja muina päivinä ottaa rennommin. Eli niin sanottu 5 2 dieetti. Esim. ma ja to syöt vain 500 kcal, muina päivinä mitä vaan mitä haluat, mutta tietysti ei nyt supermässäilyä. Mutta jonakin päivänä voit syödä vaikka karkkia ja suklaata tai juoda alkoholia tms. se ei haittaa, kun kompensoit taas näitä syömisiä sillä 500 kcal-päivällä.
      Sitten katsot iseäsi ihaillen peilistä ja hoet itsellesi, että olet laiha. Älä parjaa itseäsi, äläkä kilojasi.
      Kuivaharjaus vilkastuttaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa.
      Tsemppiä, miten tahansa sitten valitsetkin laihtua.

      • Vitunhuuhaakauppiaat

        Mehupaasto on NWO-lampaitten hommaa joka on luotu tekemään sinusta helposti hallittava diabeetikko.
        Itse laihduin pysyvästi meditoimalla kaksi päivää jonka jälkeen guruni ampui paineilmatykillä paistetun perunan rectumiini. Tarkemmat ohjeet saat sähköpostiisi pientä korvausta vastaan


      • Näinlaihtuu

        Saw72:lle
        Avaaja pyysi terveellisiä tapoja laihtua, eikä siihen todellakaan kuulu paasto, 500 kcal:n päivät ja karkki- ja suklaa- ja alkoholi.


      • Kaikenlaisia
        Vitunhuuhaakauppiaat kirjoitti:

        Mehupaasto on NWO-lampaitten hommaa joka on luotu tekemään sinusta helposti hallittava diabeetikko.
        Itse laihduin pysyvästi meditoimalla kaksi päivää jonka jälkeen guruni ampui paineilmatykillä paistetun perunan rectumiini. Tarkemmat ohjeet saat sähköpostiisi pientä korvausta vastaan

        Hyvin sanottu, nimenomaan vitun huuhaa kauppiaat. Näitä kun lukee, niin tulee mieleen onko kukaan näistä edes elossa enään parin vuoden päästä. Kaikenlaiset pullukat oikeasti viellä testailevat näitä ja lopputulos on järkyttävä lihaskato. Sen jälkeen se vasta vaikeaa painonpudotus onkin, kun ei ole yhtään lihaksia energiaa kuluttamassa. Makrot dieetille noin P30-35% H30-35% R30-40%, noi kun toteutuu haluamallaan järkevällä kalori määrällä, varmasti paino putoaa. Jakaa proteiinit viellä niin, että jokaisella aterialla tulee se 25-30grammaa.


    • alkfjgpajg

      Liikunta: ehdottomasti lenkkeilyn lisäksi saliharjoittelua! Nostata painoja paljon: saa lähtemään esim. kasvoista ja leuan alta liikoja. Esim. kolme kunnon salikertaa viikossa ja lisäksi päivittäin tunnin kävelyitä.

      • Jumppaailmatteeks

        Tässä ollaan oikeilla linjoilla. Jumppaohjelmassa kannattaa olla ainakin vähän voimaharjoittelua olipa tavoitteena kunnon kohentaminen tai painonpudotus.
        Myös intervallitreenit ovat erittäin yleishyödyllisiä. Tuovat peruskuntoa, voimaa ja polttavat rasvaa.
        Linkin takana on hyvä perusselitys HIIT-reenaamisesta (high intensity interval training), eikä maksa mittään.
        http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/polta_rasvaa_pikatreenilla


        Älä muutenkaan maksa penniäkään kenellekkään ihmedieetti- tai superjumppakaupustelijalle.


      • Kaikenlaisia
        Jumppaailmatteeks kirjoitti:

        Tässä ollaan oikeilla linjoilla. Jumppaohjelmassa kannattaa olla ainakin vähän voimaharjoittelua olipa tavoitteena kunnon kohentaminen tai painonpudotus.
        Myös intervallitreenit ovat erittäin yleishyödyllisiä. Tuovat peruskuntoa, voimaa ja polttavat rasvaa.
        Linkin takana on hyvä perusselitys HIIT-reenaamisesta (high intensity interval training), eikä maksa mittään.
        http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/polta_rasvaa_pikatreenilla


        Älä muutenkaan maksa penniäkään kenellekkään ihmedieetti- tai superjumppakaupustelijalle.

        Tai sitten tosta oikeaa asiaa. https://lihastohtori.wordpress.com/2016/07/23/isoilla-kuormilla-kovimpaan-kuntoon/


    • Näinlaihtuu

      Paras tapa laihtua on olla syömättä tyhjiä kaloreita. Jätä pois sokeri, vehnä (siis pastakin), kevyttuotteet, prosessoidut rasvat ja lisäaineet.
      Syö vihanneksia ja hedelmiä (molemmat halpoja), täyslihaa ja kalaa (nämä kalliita, mutta ei tartte syödä niin paljon), pähkinöitä.
      Ja juo vain vettä.

    • Näinlaihtuu

      Koirasta kannattaa luopua, jos rahaa on niukalti ja ehkä siksikin, että koiranulkoiluttajat näyttävät lähes poikkeuksetta olevan pulskempia kuin muut lenkkeilijät. :)

    • halvalla_liikkuu_enemmän

      Liiku enemmän, istu vähemmän.
      Syö järkevästi.

      Laihtumiseen tarvitaan älliä eikä rahaa.
      Lihomiseen palaa rahaa köyhälläkin.

    • Kohtuuskaikessa

      Moni sanoo ettei ole varaa syödä terveellisesti... Paljonko sellaisella ihmisellä on rahaa käytettävissä ruokaan kuukaudessa? Noudatan itse terveellistä ruokavaliota ja yhden ihmisen sapuskat maksaa noin 150e-160e/kk = 5 euroa päivä. Siitäkin voisi hyvin tinkiä kymppejä, kun ostaisi jauhelihan/kanan/salaattitarvikkeet tarjouksesta. ja tuohon kuuluu aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.

    • syövähemmän

      Kukaan ei ole sanallakaan maininnut marjoja. Metsästä saa hakea ihan ilmaiseksi. Puolukka säilyy ilman pakastinta, kun sen survoo ja pitää viileässä.
      Sieniä on tänä syksynä runsaasti. Olen nähnyt ilmoituksia, että omenia annetaan.
      Kasvikset ovat nyt halpoja ja hyviä.
      Kannattaa suosia kasviksia.
      Liikunta on huono laihdutuskeino, mutta hyvä laihdutuksen tuki. Liikuntaan kannattaa lisätä sali 2-3 kertaa viikossa. Pyydä joku asiantuntija tekemään sinulle ohjeet, jotta tulee tasapainoinen ohjelma.

      • Mayja-70

        Oikein hyviä ehdotuksia nuo marjat ja vihannekset. Itse teen raasteita tarjouksissa olevista ja saan paljon vitamiineja. Ei tarvitse ostaa kuolleita kemiallisia pillereitä.
        Hedelmissä on paljon sokeria, joten suosin kasviksia.

        Minä harrasten liikuntaa, koska se pienentää vatsaa ja vie sitä löysää pois, mitä tulee, kun laihduttaa. Kävelyjä ja jumppaa. Ei sitä niin paljoa tarvitse.
        Niitä painoja voi tehdä kotonakin, jos ei halua tuhlata aikaa, rahaa salille menoon.
        Lehdissä on vaikka kuinka paljon hyviä voimisteluohjeita, joten ei tarvitse mitään henkilökohtaisia ohjaajia. Minulla on DVD:tä, liikuntaan, joista pidän todella paljon.
        Salilla en lähtisi koneita käyttämään ilman neuvojaa. Siellä on bakteereja ja hikeä.
        Suosin omiani. Minulla on usein iho rikki, joten olen varovainen.


    • Tässä_Neuvo

      Kaikenlainen liikunta on huonointa lisätä laihdutuskuurin aikana. Sillä sen mitä tunnissa kulutat, sen minuutissa syöt. Liiku vain aivan normaalisti. Lisäksi hikiliikunnassa tulee erilaisia mielitekoja, niitä on vaikea hillitä.

      Aamulla 3-5 dl 30 asteista mustaa kahvia, ei liian vahvaa.

      Pese hampaat varovasti ja vähällä aineella, koska se hammastahna voi aikaansaada jonkinlaisen näläntunteen.

      Juo hanavettä, joka on seissyt mutaman tunni, 2-5 dl.
      Sama, juo sitä hanavettä monta kertaa, kohtuullisesti.

      Syö sitten kun on nälän tunne, esim. kokonainen tai puolet HK broilerikiusausta ja sitten 2-4 tunnin kulutua keittojuurispussi ja sitten taan esim. Hk broilerilihaa ja muusia.

      Kannatta pitää ne hiilarit jossain selvästi alle 100g päivä, mutta on ruokia joilla se on helppo pitää. HK ateriat 80-100 kaloria 100g sisältäviä on, sellaisia joissa ei viljaa. Keittojuures, kukkakaali.parsakaali, yms.

      Aluksi pariin kuukauteen ei kannata paljoa tehdä itse, sillä siinä on vaara syödö enemmän jo kokatessa.
      Korkeintaa broilerinlihaa voi miedosti paistaa ja maustaa reilusti, oman mielen mukaan.

      Siis, kannattaa pitää ruokavalio yksinkertaisena, vähähiilarisella, kannattaa myös syödä pöydän vieressä pienestä kupista ja yksin.

      Ei ihminen mene rikki, syö se mitä vaan.

      NIIN, vähärasvainen, vähähiilarinen ja pieni määrä ainakin max 300g, mieluummin 200g.
      Kaloreita 300-800 oman kokosi mukaan hilareita alle 100.

      Muista juoda vettä usein aterioiden välillä. Muista juoda.

      Jonkun oikean lääketehtaan monivitamiinipillerin voi ottaa. Mutta älä ota aamulla, se voi lisätä näläntunnetta kuten hammastahna.

      - Jos syöt pieniä määriä, vatsasi myös pienenee.
      - Syö se pieni määrä, jos tekee mieli lisää, olet jo syönyt liian suuren määrän.
      - Merkitse ruokailuaika, sillä viikon kuluttua ei ole nälkää. Ruokailun voi aloittaa mihin aikaan vaan, mutta mieti se joka päivä uudelleen.
      - myös suolaa kannattaa välttää, 3-6 g pv riittää.

      http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/ketoosidieetti-pudottaa-painoa-nopeasti-nain-teet-sen-oikein/3296332

      http://ra.fi/E7g9

      Laihduttaminen on helppoa, olen laihduttanut varmaan 6 kertaa 6-15 kg. Vuoden pari pysyy ja taas alka nousemaan 2 kg vuosi, alkaa lähinnä joulun aikaan.

      Alussa laihtuu 2-4 kg viikossa, sitten kannattaa olla tyytyväinen 1 kg viikko.

      Piirrä myös kyrää ruutupaperille aamupainosta ja iltapainosta. Suurin painonvaihtelu tulee siitä kuinka paljon olet syönyt suolaa päivittäin, voi siis nousta 2 kg pivässä.

      • Mayja-70

        En väitä neuvojasi vastaan. Mutta olen juuri voimistellut 45min. ja nyt hengähdän hetken ja otan mockakupin kahvia1rkl nescafe eli hyvin vahvaa, vettä sen jälkeen paljon ja ulos ainakin tunnin ihanalle lenkille.
        Voimistelun jälkeen ryhti hyvä, mieli keveä, hengitys syvempää, kiinteä olo.
        Iltapäivällä saunaan, kuivaharjaus, öljyhoito, kevyt salaatti ja proteiinijuoma.

        Oli tavallista arkiaherrusta melkein 2 kuukautta ja söin 1800pvä. Silti laihduin.
        Luulen, että se johtuu kasviksista ja hyvästä proteiinista. Ei "hiilareiherkkuja".
        Sitä sanotaan, että kcal on kcal, mutta kyllä niissä kcal:ssä on suuri ero!

        Mutta minä en kykene paastomaan; en edes16h, en 5/2 dieettiä. Haluaisin.
        Saatava vähän ja usein. Koko ajan keskitytttävä mielenkiintoiseen tehtävään.
        Muuten asun jääkaapissa napostellen mitä tahansa.

        Kun aloin taas voimistelun -2kg heti vuorokaudessa. Nesteet pois seisomasta.
        Tämä on minun elämäntapani, joka on minulle mielekästä.


    • Luomustivatsatäyteen

      Kannattaa tehdä itse ruokaa, eikä sortua mihinkään HK:n eineksiin, jotka ovat täynnä turhia sokereita ja kovetettuja kasvisrasvoja.
      Suu kiinni kokatessa ja jos annos on liian suuri, loput pakastimeen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 190
      2234
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2054
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      165
      1830
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      164
      1675
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    6. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      18
      1280
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      14
      1168
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1168
    Aihe