Kumin paikkaus

dfghxdf

Voisiko joku sanoa laitetaanko tuo pikapaikka kumiin kiinni silloin kun kumi on pumpattu täyteen ilmaa vai tyhjänä. Laitoin paikan kun oli tyhjä ja sen jälkeen kiinni renkaaseen ja pumppasin, mutta ei kestänyt kun muutaman tunnin.

6

982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muutenpuhaltaa
    • TurhaTyöOnKehittävää

No tyhjänä totta kai. Mulla ollut kanssa paskoja paikkoja, joilla ei oo tehnyt mitään. Hyvä juttu, kun on just paikannut renkaan ja kohta on taas fillarin kumi ihan tyhjä. Sitten kun on ottanut renkaat vanteelta, on saanut todeta, ettei se liima ole mitään pitänyt. Puoliks irti koko saatanan paikka. Välil mä oon tehnyt niinkin, etten oo alkanut ollenkaan mihinkään paikkauspuuhiin, vaan hakenut kaupasta uuden sisäkumin, kun ei se kymppiä enempää ole maksanut.

• Paikkaaja

TipTop paikat ovat olleet aina hyviä. Helppo ja varmin valinta on uusia sisärengas ja usein nuo maksavat vain 5-10e.

• Pitää_kuin_tauti

Tyhjään renkaaseen.

Samaa mieltä Paikkaajan kanssa, että TipTop on ihan paras.

Liimaa pitää levittää molempiin pintoihin eli sekä hiekkapaperilla hiottuun renkaan reikäkohtaan että paikkaan, jonka jälkeen hetken, 5 - 10 minuutin, kuivatus. Märkä liimahan ei tartu!

Lyhyen kuivatuksen jälkeen vain painaa kovalla kädellä pinnat kiinni - ja vot, reunat vulkanoituvat kiinni. TipTop-paikka pitää näillä ohjeilla kuin tauti.

• miten_on

Liimaa (vulkanointiliuos)ei tarvitse levittää muualle kuin renkaan pintaan ko. kohtaan. Sitä ennen putsataan se kohta hiekkapaperilla. Liuoksen on ennettava kuivahtaa minuutti-pari, ennen kuin paikka painellaan kiinni.

• miten_on

Ennen oli rengaspaikat sellaisia että ne oikeasti liimattiin kiinni sisäkumiin kumiliimalla. Kyse ei siis ollut vulkanoitumisesta eikä vulkanointiliuoksesta. Siinä saikin temppuilla että sai paikan liimattua niin hyvin kiinni että rengas piti myös ilmat sisällään. Onneksi näitä liimattavia paikkoja ei ole ollut enää vuosikymmeniin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe