Laihdutus kotiruualla

painonhallinta

Hei vaan!
Mun tarkotuksena on laihtua ihan kotikonstein eli kotiruualla ei millään diettiruuilla mikä se nutraus nyt sit onkaa jos moni puhuu..

eli painoo 102 ja pituutta 168.

Tänään olen syönyt näin

aamupala: näkkäri, rahka 125g mehukeitto 0,5dl siihen, tee maidolla
Lounas/päivällinen: lihaperunalaatikko n. 350-400g salatti (sis tomatti, kurkku, lehtisalattia)
kahvi: kahvi maidolla (1 muki) berliininmunkki
iltapala: 2 näkkäriä, rahka 125g ja siihen 0,5dl mehukeittoa.

päivän mittaan juon noin 1 litran vettä ainakin

Liikuntaa en välttämättä harrasta ihan joka päivä, tänään tuli kävelylenkki tehtyä noin 45 min.

Tää on mun kymmenes päivä tätä kuuria. Mä en pysty olee syömättä jotain makeeta joka päivä, eli mä syön esim jonku pullan, keksin, jätskin tai jotain koska mulla lähtee koko homma käsistä jos se jää välistä eli alan sit syödä kaikkea muuta niin paljon.

aluksi olo oli aika huono, eli niskat ja pää kipee, lihaksia kiristi, maha muris. nyt tää viikko mennyt hyvin, oon miettiny että syönkö liikaa kuitenkin kun ei tuu enää nälän tunnetta? tuollasella rytmillä meen suunnillee joka päivä niinkuin tohon ylemmäs kirjotin. vai onko elimistö vaan jo tottunut tommoseen n.1500 kcal määrään?

mitä mieltä ootte onko toi hyvä tyyli mitä minä käytän?

23

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tfghvb

      Onko toi joku aloitus joku vitsi vai?

    • hoit_su

      kasviksia lisää, näkkärin päälle esim. juustoa, veden määrä suuremmaksi ja kyllä tommonen berliininmunkki kuulostaa aika pahalta. Keksipä nyt tuohon makean nälkään jotain muuta. Onko paino pudonnut kymmenessä päivässä, se tietty kertoisi kuurin toimivuudesta jotain? Tsemppiä toivotan, olet oikealla tiellä mutta vähän voisit tosiaan tuunata tuota ravitsemustasi.

      • Mayja-70

        Noo-o, anna hänen rassukan, saada vielä se berliinin-munkkinsa.
        Hänellä on kova urakka edessä ja on lähtenyt niin "soitellen sotaan".
        Kyllä se munkki jää pois ihan itsestään ajan kuluessa.
        Minulta vaihtui jäätelö paksuun yogurttiin vaniljasokeria banaania.
        Ennen muinoin meni 2l illassa, eikä riittänyt edes.
        Mutta tietysti olet oikeassa - varmaan 500kcal huonoa rasvaa, jauhoa,
        e-kemikaaleja; sellainen alkaa kirtämään koko kehossa, aivoista varpaisiin -
        hyh, hyh, kuvottaa...


    • hyvinmeneemuttamenköön

      Kyllä tuo ruokavaliosi on aika syvältä. Lopeta aluksi kaloreiden laskeminen ja jätä pois vehnä ja sokeri. Etsi kaupasta 100% ruisleipää, jossa ei ole hiivaa, vaan on tehty juureen. Näkkäreissä on lähes aina vehnää. Itse en myöskään syö juustoa. Älä syö mitään kevytelintarvikkeita tai keinomakealla makeutettua. Älä syö mitään lisäainepitoista.

      Ensinnäkin täytyy syödä viisi kertaa päivässä, jotta aineenvaihdunta ei hidastu. Syön itse näin:
      aamupala: ma-ti kaurapuuro pakastemustikat/ ke-to paistettu kananmuna lihaa/ pe-su avokado pähkinöitä
      Lounas/päivällinen: ma-ti broileria tai rasvatonta kalaa paljon kasviksia ja täysjyväriisiä ke-to broileria tai rasvatonta kalaa paljon kasviksia pe-su lohta tai kokolihaa paljon kasviksia
      välipala ma-ti hedelmä/ ke-to kuivalihaa/ pe-su raakapähkinöitä tai manteleita tai avokadoa
      päivällinen: samalla kaavalla kuin lounas
      iltapala: samalla kaavalla kuin välipala

      Paino karisee alaspäin ihan hurjaa vauhtia, mutta toivottavasti painonpudotus loppuu jossain vaiheessa ns. hyvänolonpainoon. Olen 170 cm pitkä ja painan nyt 86 kiloa. 3½ viikkoa sitten olin 7 kg painavampi

      • Pakko_kommentoida

        "nsinnäkin täytyy syödä viisi kertaa päivässä, jotta aineenvaihdunta ei hidastu."
        Voisisin sanoa että höpö höpö.
        Ihmiset ovat erillaisia ja siitä huolimatta heitä yritetään painaa saman muotion läpi.
        Itse laihdutin 97kg /176 => 75kg pelkästään jättämällä lounaan väliin ja pienentämällä anoskokoa.
        Muutenkaan en syö aamuisin mitään, juon vain pari kuppia kahvia.
        Päivällä jos on pakko syödä niin muutama omena.

        Jos puputtaa 5 kertaa päivässä niin voitko säännöstellä tarkalleen energiansaaniasi?
        Jos syöt 1 kerran päivässä niin napa ei voi vetää niin paljon että syöt liikaa.

        Sitten siitä jojoilusta.
        Kun oppii syömään harvoin ja vähän niin paino ei tule takaisin.
        Itselläni laihdutuksesta on 13 vuotta ja paino edelleen alle 80 (75 oli liian matala mulle).

        Yksi mihin pitää tottua on näläntunne, se on ihmisen normaali tunnetila eikä sitä pidä heti rynnätä syömään jos tulee nälkä.
        Kokeilkaa vaikka, ei näläntunteeseen kuole.


      • hyvinmeneemuttamenköön

        Kun puputtaa viisi kertaa päivässä, annoskoot pysyvät pieninä ja keho kuluttaa kaiken, eikä laita mitään jemmaan. Kaloreita ei tarvitse laskea. Tiedäthän tämän, että hoikat ihmiset näyttävät syövän ihan koko ajan ja lihavien ei näe koskaan syövän. :D


      • Mari.vaan

        Olet siis alkanut 2 2 3dietillä! Niin minäkin olen - suunnittelemassa.
        Tänään tuli otettua sitä kauraa vielä soijasoppaan - tukevampaa niin.
        Sitten oli kiusaus kuminacrispiin ja kreivijuustoon pari kertaa ennen liikuntaa.
        Se oli niin hyvää kahvikupposen kanssa. Pari oliivia vielä - mikä juhla!
        Joten minulta on vasta meneillään kokeilut, mutta ne tuntuvat hyvältä jo nyt.
        Ensi viikolla onnistun varmaan paremmin tämän kenraaliharjoituksen jälkeen.


    • marjakri

      Muut ovat kommentoineetkin syömisiäsi. Itse useita kiloja laihduttaneena korvaisin tuon munkkisi vaikka pullapalalla ja kerran viikossa tuo munkki. Kun alat laihtumaan niin kyllä munkit ja pullat pikku hiljaa jäävät vähemmälle. Loppupeleissä ei kaikkia herkkuja tarvtse jättää pois.

    • tavoite-55.kiloa

      Syön kerran päivässä, illalla. Ateriaan kuuluun munakas jossa 2-3 kananmunaa ja jotain proteiinia n. 100 gr, esim. broilerin suikaleita (erikseen kypsennetty). Lisukkeeksi kasviksia, ruokajuomaksi kivennäisvesi, jölkiruokana marjoja/hedelmä. Lisäksi syön erilaisia pähkinöitä (ei suolapähkinöitä!) päivällä, pitävät nälän poissa.

      Kaikki sokerit ja (valkoinen) vilja pois!

      Suosittelen. Painoa lähtee minulla noin 1,5 - 2 kiloa kuukaudessa, laihtunut jo noin 16 kiloa

      • tavoite-55.kiloa

        pääsi unohtumaan: avokadoa lisään kasvisten joukkoon niin että syön 1-2 avokadoa viikossa. Tuontihedelmien sijaan suosin kotimaisa marjoja: mustikoita, puolukoita metsästä ja musta-/punaherukoita omista marjapensaista. Marjat kokonaisina pakastettu, puolukat soseena. Marjojen kanssa usein ruuan yhteydessä 1,5-2 dl maustamatonta jogurttia, johon lisätty 1 rkl chian siemeniä


      • hyvinmeneemuttamenköön

        No ei tuota voi suositella.

        "Painoa lähtee minulla noin 1,5 - 2 kiloa kuukaudessa, laihtunut jo noin 16 kiloa "

        Koska syömällä 5 kertaa päivässä, painoa lähtee ensimmäisellä viikolla 5kg ja sen jälkeen kilo per viikko.


    • marjakri

      Tavoite-55kiloa - Kuurisi ei kuulosta kovinkaan hyvältä. Taidat syödä pähkinöitä melkoisesti kun painosi tippuu vain noin vähän? Itseltäni tipahti 4-6 kg/kk ja söin 4-5 kertaa päivässä. Syömisistäsi ei varmaankaan tule kuin maksimissaan 500 kaloria /ilta . Tuolla syömisellä sinun täytyisi laihtua enemmän.

    • VihreeTee

      Aloittajalle sanon, että vielä on paljon muutettavaa ruokavaliossasi. Jos jatkat samalla tavalla - kotiruualla - on annoskokojen oltava todella pieniä. Puolikas näkkäri. Puolikas rahka, ja ruokalusikallinen mehukeittoa. Rasvaton maito, jne.

      Mutta jos nopeasti tuloksia haluat, niin karsi ruokavaliostasi kaikki hiilihydraatit. Kuten esim. mehukeitto! (Sisältää sokeria ja käsittääkseni perunajauhoja). Peruna, pasta, riisi pois. Valkoiset jauhot ja sokeri.

      Itse pienensin annoskokoja reilusti. Viiden, kuuden kalapuikon sijasta söin yhden. Perunat jäivät. Korvasin lisukkeet sekavihanneksilla, kurkulla, tomaatilla, salaatilla. Söin niin paljon kuitenkin, ettei nälkä ollut. Hapankorppu silloin tällöin, yksi rasvaton juustoviipale. Jälkiuunileipä kalkkunalla aamulla mustan kahvin kanssa.

      Lisäksi karsin turhat välipalat. Söin porkkanaa, ja join vihreää teetä. Hitaasti, mutta varmasti yli kymmenen kiloa lähti. (Samoin jäi olut, siideri. Silloin tällöin viiniä kyllä, hieman). Lopulta päädyin 67 kilon hujakoille. Pituuteeni katsoen "pitäisi" kai vielä viisi kiloa pudottaa -- mutta olen tyytyväinen normaaliin olotilaan. Vuodesta 2012 olen pitänyt painoni kurissa siten, että vältän sokeria, valkoisia jauhoja, eineksiä, lisäaineita. Huonoja hiilareita.

      Suoritin elämäntaparemontin, joka on pysynyt. Syön vähän. Niukasti. En tee numeroa ruokailustani. Jos katsot hoikkia ihmisiä, niin yleensä se syövät maltillisesti, pieniä annoksia, suht terveellisestikin. Matki heitä. Näe itsesi hoikkana. Syö vähemmän määrällisesti kuin aikaisemmin.

      Laihdutus on tylsää, mutta "remonttihommat" ei. Päinvastoin, ruokavalionmuutos on helppoa, ja siinä on helppo pysyä, kunhan siitä tulee rutiini. Sano ei suklaalle. Kekseille. Jäätelölle. Munkeille. Kakuille. Opettele sanomaan "kiitos ei". Opettele kulkemaan karkkihyllyn ohi tyynesti. Hyi sokeria.

    • berliininmunkkifani

      No mää en tii paljoko on tippunu tässä 10 päivän aikana koska mittasin painon vasta 5 päivää sitten ja silloin se oli jotain 102,6. mittasin painon nyt tänään eli 5 päivää viimekerran jälkeen ja paino oli 100,7. (tosin olin nyt jo syönyt kaikki ateriat paitsi iltapalan) eli tietysti se jonku satagrammasen lisää..lieneen.
      ja vaikka oon tosiaa syönyt niitä munkkejaki kerran päiväs niin näyttäähän tuo paino silti putoavan kun muuten ei ylitä kalorit yli 1500-1700 kcal päiväs. eli mielestäni ihan tuo normi ruoka ja pieniherkku sinnepäivään on kiva ja hyvä juttu, jaksaa ittekin paremmin! :) pitäähän tätä elämää myös elää, nauttia..

    • marjakri

      Tuo kuulostaa hyvältä. Niin itsekin tein/teen. Kohtuudella kaikkea on hyvä kulmakivi.

    • Moikka, painonhallinta!

      Syömisesi kuulostaa kyllä todella niukalta. Toki päivittäinen pulla tai muu makea herkku nostaa kaloreita, mutta ei ole mikään ihme että sinulla on kova makeanhimo jos syöt noin vähän. Mainitsit 1 500 kaloria - se on aivan liian vähän 100-kiloiselle henkilölle. Toimiva vinkki sulle vois olla että keskity syömään KUNNOLLA kunnon ruokaa. Lukuunottamatta berliininmunkkia et tällä hetkellä saa rasvaa mistään - ja on äärimmäisen vaikeaa pudottaa painoa jos ei saa rasvaa. Voisiko tuohon lisätä kourallisen pähkinöitä päivässä? Koska ruokavaliossasi ei juuri ole kasviksia, aiheutat itsellesi turhaa nälkää koska kasvikset tuo kylläisyyttä antamatta kuitenkaan energiaa eli ne on laihduttajan parhaita kavereita.

      Minulla on laihduttamisesta sellainen ajatus kuin Painonhallinnan paradoksi eli syö riittävästi. Olen kirjoittanut aiheesta kotisivuillani, täällä: http://petterilindblad.blogspot.fi/2016/03/painonhallinnan-paradoksi-ala-syomaan.html. Sen sijaan että vähentäisit syömisiäsi kannattaa syödä mahdollisimman paljon laadukasta ruokaa - johon kuuluu ne kasvikset - koska jos vetää niin sanotusti nyörit liian tiukille, aiheuttaa se vaan nälkää, säästöliekkiä ja itsensä näännyttämistä.


      • Mari.vaan

        Olipa hyvä, kun mainitsit tuon kcal ja liikunnan yhdistelmän - kai aiemmin.
        Kun syön 1700kcal ja 3-4h liikuntaa vaihdellen/pvä, niin cm häviää.
        Toisinaan käy niin, että paino pysyy melkein samana, mutta -20cm.
        Vaakani mukaan sain enemmän lihaksia ja paremman vesiarvon.
        Joten mieluummin enemmän ravintoa ja liikuntaa, vaikka sanotaan, ettei
        se laihduta. Olin pari kuukautta ilman kävelyjä, voimistelua.
        Nesteet tuntuivat pysähtyneen ja mieli oli maassa.
        Pari päivää 3-4 h liikuntaa ja 24h/-2kg. Mieli noussut ja olo energinen.


    • aloittaja1111

      Hei vaan!

      nyt on mitattu taas paino 99.4 kg. edellinen oli 100.7. eli viidessä vuorokaudessa 1,3 kg.
      ja oon valitettavasti menny tällä pulla/jätski systeemillä. oon jaksanu sillä hyvin et saan päiväs jonku pienen herkun! :)

    • berliininmunkkiko

      Aloittajan dieetti on järkyttävän epäterveellinen. Ainoat vihannekset ovat

      "salatti (sis tomatti, kurkku, lehtisalattia".

      Jos mistään muusta ruuasta ei osaa nauttia kuin berliininmunkista, on tuomittu ikuiseen taisteluun painonsa kanssa.

      Aloittajan pitäisi opetella tekemään kunnollista terveellistä ruokaa. Sitä voi syödä vatsansa täyteen, se maustuu todella hyvältä ja siitä saa tarvittavat ravintoaineet.

      Ei nuo aloituksen listat mistään tavallisesta kotiruuasta kerro.

    • ko3n

      Kaalisoppa/ -laatikko hyvä laihdutus ruoka.
      Voi tehdä myös pelkistä kasviksista tomaatia, paprikaa, selleriä, palsternakkaa, sipulia, porkkanaa mitä nyt sattuu löytymään, mutta voipi laittaa jl/lihaakin/nakkeja .. yrttejä ja ripaus sokeria ja suolaa myös.
      Muista kypsentää ilman kantta (rikkiyhdisteet pääsee poistumaan niin ei tule niin paljon poistoja alapäästä.)

    • huimaajapuimaa

      Onko ok tämän päivän kalorit ja syömiset, (ei lenkki päivää tänään)

      Aamu: Rahka 125 g mehukeitto 0,5 dl ruisleipä, tee maidolla
      Päivällä: Appelsiini ja Banaani
      Iltapäivällä: Lasagne (vaikeaa arvioida tarkkaa määrää, 400-500g) salattia sis tomattim kurkku , jääsalaatti
      Kahvi: Jäätelötuutti (159kcal) Kahvi maidolla
      Ilta: en oo vielä syönyt mut aattelin syödä tonnikalaa 60g kasviksia

      Painoo 99,4 ja pituus 168 cm ja tänään ei tosiaan liikuntaa. Onko liikaa kaloreita?

    • Vizier

      Ihan hyvältähän tuo vaikuttaa. Vielä jos haluat tehostaa hommaa, niin korvaa kahvin makea pala jollain hedelmällä. Kaloreita tulee vähemmän, mutta suun saa makeaksi silti. Esim. satsumat ja punaiset omenat ovat makeita.

      Yksi hyvä vaihtoehto aamu ja iltapalaksi olisi myös ruispuuro raejuustolla. Täyttää mielestäni vatsan paremmin kuin rahka ja kiisseli, mutta kalorit pysyvät pieninä. Sekaan voi laittaa (sokeroimattomia) pakastemarjoja, niin saa samalla lisättyä kasvisten osuutta. Samoin kananmunat ovat täyttäviä proteiininsa ansiosta. Itselläni menee n. yksi päivässä aamulla tai illalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe