Lihasmassa/tulokset

Hack17

Terve!

Alan ammattilaisilta kysyisin seuraavaa. Onko mitään nyrkkisääntöä, millä lihasmassan kasvua/kg voisi arvioida parantuneiden salitulosten mukaan?

Itse taas vähän hedonistisemman kesän jälkeen olen alkanut tipauttaa painoa. Samalla kuitenkin salitulokset ovat parantuneet kaikilla osa-alueilla n. 15%. Laihdutin viime syksyllä 86kg:hen, joka oli tarpeeksi "timmi" minulle. Tuntuu vähän peiliä katsellessa, että tänä vuonna ei tarvitsisi niin alas mennä. Tuntuu, että siellä voisi vaikkapa kilo olla lihasta viime vuoteen verrattuna.

Ei asia niin tärkeä ole, että rasvamittauksia jaksaisin käydä tekemässä, mutta jos joku nyrkkisääntö löytyy, niin olisi sekin kiva tietää.

7

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosmeettista

Taitaa olla aika hifistelyä toi lihasmassan erottaminen läskistä. Laihdutit jostain kilosta 86 kg eli sulta on lähtenyt rasvaa pois (? kg) tuon verran mitä laihdutit ei sun lihas ole laihtunut koska olet treenannut sitä. Lihakset tulevat paremmin näkyviin kun olet laihduttanut. Kehonrakentajathan pitävät rasvanpoistotalkoot ennen kisoja et vain se lihas tulisi paremmin esille.

• hack1717

Kiitos vastauksesta. Emme ehkä ihan samalla aaltopituudella kumminkaan olleet. TIedän kyllä massakaudet yms.

Pari vuotta sitten laihdutin n. 90kg:sta 85 KG:hen. Peilikuvani tyydytti tarpeeksi = rasvaprosentti oli tarpeeksi hyvä minulle. Viime vuonna aloitin 90Kg:sta ja 86 kg kohdalla näytin mielestäni yhtä timmiltä kuin viime vuonna 85kg:ssa. Salitulokset olivat myös kohonneet eli päättelin johtopäätöksenä saaneeni kilon lihasmassaa vuoden aikana.

Tänä vuonna hyvin menneen öhöm... massakauden (=rasvaruoka/viinakauden) jälkeen paino oli 95 kg. Olen nyt laihduttanut alle 90kg:hen. salitulokset ovat nousseet sen 15%. Tavoitteena on sama rasvaprosentti kuin aikaisempina vuosina. Oletuksena olisikin siis, että kasvaneen lihasmassan ansiosta voin lopettaa laihduttamisen ennen kuin saavutan 86Kg.

Sen takia mielelläni tietäisin, voiko tuosta 15% parantuneesta salituloksesta vetää mitään suuntaa antavia johtopäätöksiä kuinka paljon lihasmassaa on saatu? Helpottaisi tavoitteen asettamista :).

• fwgwgw

ainoa tapa ottaa selvää on käydä vaikka vuosittain kehonkoostumus mittauksessa.
      ei tollaisella random peiliin katsomisella saa mitään selvää aiheesta.
      kun se kerran kiinnostaa niin miksi et menisi?

• vm43

Käteeni osui vuoden 2014 elokuun koostumuksen muutama yksityiskohta.
        Pituus 176cm.
        Paino 90,7kg.
        Rasva 16%,
        Viskeraalirasva 106,1.
        Painoni on tuon jälkeen laskenut tasolle 87kg - 88kg.
        Kysyin kehonmuokkaus personaalilta josko tulisin mukaan hänen vetämään ryhmään niin katsottuaan hetken 72 vuo´den ikäistä hahmoani loihe lausumaan: Jos nyt välttämättä haluat.

Olisi hyvä jos täältä saisi muotoiluohjeita.

Koostumuksessa käsivarret olivat 1,47 - 1,48 kertoimen tasossa.
        Koivet hieman alle 1,20 tasoa.
        Paska polvi rajoittaa nykyään kyykkäämistä. Mave ja hack tangolla onnistuu.

Ohjeita! Neuvoja! Rohkaisua!

• kaasualisää

Eikös se peili aika hyvin kerro totuuden ja vaaka myös...toimii ainakin omalla kohdalla.

• nyrkkisääntö

Nyrkkisääntö on, että nyrkillä lyödään naamaan tyhmien kysyjiä.

• empäolelaskenut

kuinka useasti on lyöty
      luinko oikei samassa lauseessa puhutaan lihasmassasta ja rasvan vähentämisestä?
      se onnnn botoxia lihaksiin jjjahhh vatsalaukun ohitusleikkausss
      mä olen oikeasti ihan hauska heppuli kun tuntee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      169
      10362
    2. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      55
      2823
    3. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      82
      2558
    4. 85
      2381
    5. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      147
      2114
    6. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      244
      1968
    7. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      13
      1405
    8. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      44
      1402
    9. Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta

Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va
      Maailman menoa
      121
      1215
    10. Ilouutinen: Osmo Peltola jo teini-iässä, silti yhdessä Peltsi-isän kanssa taas tv:ssä!

Ihan paras parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Tämä on kyllä sellaista hyvänmielen telkkariohjelmaa, josta kukaan ei
      Tv-sarjat
      34
      873
    Aihe