Lihasmassa/tulokset

Hack17

Terve!

Alan ammattilaisilta kysyisin seuraavaa. Onko mitään nyrkkisääntöä, millä lihasmassan kasvua/kg voisi arvioida parantuneiden salitulosten mukaan?

Itse taas vähän hedonistisemman kesän jälkeen olen alkanut tipauttaa painoa. Samalla kuitenkin salitulokset ovat parantuneet kaikilla osa-alueilla n. 15%. Laihdutin viime syksyllä 86kg:hen, joka oli tarpeeksi "timmi" minulle. Tuntuu vähän peiliä katsellessa, että tänä vuonna ei tarvitsisi niin alas mennä. Tuntuu, että siellä voisi vaikkapa kilo olla lihasta viime vuoteen verrattuna.

Ei asia niin tärkeä ole, että rasvamittauksia jaksaisin käydä tekemässä, mutta jos joku nyrkkisääntö löytyy, niin olisi sekin kiva tietää.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosmeettista

      Taitaa olla aika hifistelyä toi lihasmassan erottaminen läskistä. Laihdutit jostain kilosta 86 kg eli sulta on lähtenyt rasvaa pois (? kg) tuon verran mitä laihdutit ei sun lihas ole laihtunut koska olet treenannut sitä. Lihakset tulevat paremmin näkyviin kun olet laihduttanut. Kehonrakentajathan pitävät rasvanpoistotalkoot ennen kisoja et vain se lihas tulisi paremmin esille.

    • hack1717

      Kiitos vastauksesta. Emme ehkä ihan samalla aaltopituudella kumminkaan olleet. TIedän kyllä massakaudet yms.

      Pari vuotta sitten laihdutin n. 90kg:sta 85 KG:hen. Peilikuvani tyydytti tarpeeksi = rasvaprosentti oli tarpeeksi hyvä minulle. Viime vuonna aloitin 90Kg:sta ja 86 kg kohdalla näytin mielestäni yhtä timmiltä kuin viime vuonna 85kg:ssa. Salitulokset olivat myös kohonneet eli päättelin johtopäätöksenä saaneeni kilon lihasmassaa vuoden aikana.

      Tänä vuonna hyvin menneen öhöm... massakauden (=rasvaruoka/viinakauden) jälkeen paino oli 95 kg. Olen nyt laihduttanut alle 90kg:hen. salitulokset ovat nousseet sen 15%. Tavoitteena on sama rasvaprosentti kuin aikaisempina vuosina. Oletuksena olisikin siis, että kasvaneen lihasmassan ansiosta voin lopettaa laihduttamisen ennen kuin saavutan 86Kg.

      Sen takia mielelläni tietäisin, voiko tuosta 15% parantuneesta salituloksesta vetää mitään suuntaa antavia johtopäätöksiä kuinka paljon lihasmassaa on saatu? Helpottaisi tavoitteen asettamista :).

    • fwgwgw

      ainoa tapa ottaa selvää on käydä vaikka vuosittain kehonkoostumus mittauksessa.
      ei tollaisella random peiliin katsomisella saa mitään selvää aiheesta.
      kun se kerran kiinnostaa niin miksi et menisi?

      • vm43

        Käteeni osui vuoden 2014 elokuun koostumuksen muutama yksityiskohta.
        Pituus 176cm.
        Paino 90,7kg.
        Rasva 16%,
        Viskeraalirasva 106,1.
        Painoni on tuon jälkeen laskenut tasolle 87kg - 88kg.
        Kysyin kehonmuokkaus personaalilta josko tulisin mukaan hänen vetämään ryhmään niin katsottuaan hetken 72 vuo´den ikäistä hahmoani loihe lausumaan: Jos nyt välttämättä haluat.

        Olisi hyvä jos täältä saisi muotoiluohjeita.

        Koostumuksessa käsivarret olivat 1,47 - 1,48 kertoimen tasossa.
        Koivet hieman alle 1,20 tasoa.
        Paska polvi rajoittaa nykyään kyykkäämistä. Mave ja hack tangolla onnistuu.

        Ohjeita! Neuvoja! Rohkaisua!


    • kaasualisää

      Eikös se peili aika hyvin kerro totuuden ja vaaka myös...toimii ainakin omalla kohdalla.

    • nyrkkisääntö

      Nyrkkisääntö on, että nyrkillä lyödään naamaan tyhmien kysyjiä.

    • empäolelaskenut

      kuinka useasti on lyöty
      luinko oikei samassa lauseessa puhutaan lihasmassasta ja rasvan vähentämisestä?
      se onnnn botoxia lihaksiin jjjahhh vatsalaukun ohitusleikkausss
      mä olen oikeasti ihan hauska heppuli kun tuntee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      180
      1553
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      57
      1058
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      822
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      781
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      115
      730
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      717
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      696
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      644
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe