Mekko vai hame

nuorinainen74

Olen nuorehko nainen, normaali vartaloinen, ja minulla on punertavat hiukset. Olen aloittamassa lokakuun alussa uudessa työpaikassa, minulla on vaikeuksia löytää itselleni uusia työvaatteita ja tarvitsen ehdottomasti teidän apuanne.Haluan pukeutua muodikkaasti, mutta en liian tätimaisesti. Panostan vaatteissani laatuun. Jos kerron tarkemmin, eli vaihdan työpaikkaa olin aikaisemmin keskisuuren yrityksen sihteeri ja nyt aloitan pankin yritysvakuutus puolella. Mitä minun pitäisi laittaa töihin päälle, sillä joudun olemaan paljon asiakkaiden kanssa tekemisissä?. En ole koskaan ollut housuihminen työelämässä, käytän niitä ainoastaan kotona. Jakkupuku sekä jakku-ja mekko ovat olleet pitkään osa työpukeutumista ympärivuoden. Erityisesti kesällä tykkään käyttää kotelomekkoa ja jakkua, ovat muodikkaat, näyttävät ja viihdyn niissä. Syksyllä ja talvella käytän jakkupukua ja sen alla paitapuseroa. Näissä voisi olla perus pukeutumisen runko, mutta mitä voisin lisätä?. Aikaisemmin en ole kiinnittänyt huomioita väreihin, minulta löytyy paljon vaaleita, tummia,muutama sininen, harmaa,punainen sekä tummanpunainen. Kaikki hameeni ovat kynämallisia ja polvenpituisia, minkälaisia värejä suosittelisitte,mitä minun pitäisi etsiä/hankkia?. Mekoissakin värivalikoima on aika lailla sama,niihinkin haluaisin vinkkejä. Minkälainen on kantanne, voisinko käyttää/sopiiko nahkahame työvaatteeksi? Seuraavaksi haluaisin tietää minkälaisia sukkahousuja käytätte, onko ympärivuotista käyttöä? Itse käytän ympärivuoden kesän-talven, minusta ei ole sopivaa kulkea hameessa/ mekossa ei ole paljain jaloin. Siinä voisi olla yksi asia miten uudistaa pukeutumista. Keväällä/kesällä tykkään käyttää ohuita kiiltäviäihonvärisiä (15 den). Alkusyksystä käytän silkkipintaista tai kiiltävää ohuita mustia ja talvella mustia paksumpia 40/60 den. Haluaisin kuulla teidän mielipiteitänne,olisiko minulla näissä mitään uusittavaa?. Ja Lopuksi kysyisin vielä kuinka korkeita korkoja suositte? Avo vai umpikärkisiä? Itse tykkään korkeista koroista, mitä korkeampi sen ihanampi. Itse käytän töissä kenkiä, joissa on 7 cm korko ja umpimalli.

4

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thights15den

Suomi24 keskustelupalstalla 27.4.2013 "Nuoren naisen pukeutuminen töissä, mikä on korrektia ja mikä ei?" nimimerkki "moottoritie on kuuma1" . Kannattaa tutustua : Esitetty kysymys ja annetut vastaukset

• tapsa-olavi

Olisiko pukeutumisneuvoja paikallaan? Et ole ilmeisesti löytänyt omaa tyyliäsi, koska täällä kyselet. Mekko naisellinen, kun se on laadukas ja sopii väreihisi sekä siihen sopivat kengät.

• LthrHki

Napakka nahkahame aina asiallinen,miksei nahkamekkokin käy tuollaiseen työhön...

• nanupala

Tumman tai viinipunainen nahkahame olisi mielestäni työhösi paikallaan,,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      232
      3017
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      197
      2646
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      112
      1263
    4. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      141
      1218
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      72
      1126
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      1121
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      372
      1091
    8. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1065
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      21
      1015
    10. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      8
      883
    Aihe