työtön insinööri

joopas333

Onko täällä työttömiä insinöörejä? Ikä ja työkokemus...

20

5030

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevonvituninsinööri

ikä 41 ei työkokemusta 👎

• Cathys_Clown
    • automaatioinsinööri

Työtön 32v valmistunut insinööri, joka aktiivisesta hakemisesta huolimatta ei työllisty. Suurin ongelma on se, että insinööritason työkokemusta ei ole vaan asentajatasolta n. 10 vuoden työkokemus. Insinöörin tutkinto sulkee ovet duunarihommista ja insinööritöihin ei pääse, kun joka paikkaan vaativat sen 3 - 5v työkokemusta ja samoista työpaikoista DI:n kanssa joutuu kilpailemaan. Onkohan se kohtalo sitten loppuelämä työttömänä vai uudelleenkoulutus jollekin alalle, josta ehkä saa töitä?

• EiSenKummempaaa

Olet vain tyhmä.

• EiSenIhmeempää

Edellisen kommentoijan kommentti kertoo vain hänen omasta tyhmyydestään.

• Automaatioinsinööri

Olen siis tuo alkuperäinen kirjoittaja ja ei täällä Tampereella ole helppoa työnsaanti. Aikaisempi 10v asentajakokemus on elektroniikkateollisuudesta ja se siirtynyt Kiinaan. Täällä Tampereella työttömyysprosenttikin n. 20%. Kilpailua työpaikoista on kovaa ja elämä raadollista.

• EiSenKummempaaa
        Automaatioinsinööri kirjoitti:

Olen siis tuo alkuperäinen kirjoittaja ja ei täällä Tampereella ole helppoa työnsaanti. Aikaisempi 10v asentajakokemus on elektroniikkateollisuudesta ja se siirtynyt Kiinaan. Täällä Tampereella työttömyysprosenttikin n. 20%. Kilpailua työpaikoista on kovaa ja elämä raadollista.

Tyhmälle kaikki on kovaa ja vaikeaa.

• bonuskorttiNNiemeen
        EiSenKummempaaa kirjoitti:

Tyhmälle kaikki on kovaa ja vaikeaa.

Ihan niinkuin sinulle, Niuvanniemen kanta-asiakkaalle.

• kohtatyötöninssi

45 v insinööri. Työkokemusta yli 20 vuotta. Kuukauden päästä olen työtön. Puoli vuotta olen etsinyt uutta työpaikkaa, mutta mitään ei ole löytynyt. Minulle kelpaisi duunaritason työtkin, mutta niihin työnantaja katsoo ilmeisesti minun olevan ylikoulutettu (yli-ikäisyyden lisäksi).

• 45v-inssi

Terve! Itsekin 45-v. Mites muuten tuo työkokemus lasketaan? Lasketaanko ammoiset kesätyöt Postissa esmes mukaan?

• DInsdi80

35v. työtön diplomi-insinööri. työkokemusta it-alalta 3,5v. työttömänä nyt 2v.

• Meehoitoon

Vittu, mikä dorka.

• DInsdi80

Onhan se amislaiselle kova paikka niellä....

• TanssiApina

Työkokemusta it- eli ilmantyötä- alalta, hah, hah, inssit on varsinaisia apinoita.

• reilusti_yli_40v

Työkkäri halusi ohjata väärälle alalle motivoituneen ja intoa puhkuvan opiskelijan valmistumisen yhteidessä aikanaan mistä epäasiallinen työnantaja järkkäsi burn-outin jättämällä selviämään narsistin työkaverin kanssa yksin. Tältä kun ei löytynyt ymmärrystä siihen, että joku voi olla koulutettu eri alalle kuin mihin hommat edellyttäisi. Töitä vailla taitaa olla kohta 10 vuotta ollut urasta eli palttia-rallaa puolet. Ai niin, mistä urasta, ruahah hah haa!

• yrittäjäksivaltiontuella

muita on helpompi syyttää

• Anonyymi

Mikä on nykytilanne?

• Anonyymi

Tipahdin pois työelämästä 90-luvun alun jättilaman alussa. Hankin erilaisia lisäkoulutuksia, mutta niistä ei ollut mitään hyötyä. Oikeastaan ne vaikeuttivat työllistymistäni. Hain töitä silti vuodesta toiseen vailla mitään menestystä. Vähitellen tottui työttömyyteen ja keksi muita puuhia ja harrastuksia. Lopulta pääsin eläkkeelle ja loppui vuosikymmenien työttömyys. Pieneksihän se eläke jäi (minimieläke), mutta hyvin sillä toimeen tulee kun terve ja oppinut tulemaan vähällä toimeen. Terveisin Teille töissä rimpuileville ja muille työttömille. Koneinsinööri evp

• Anonyymi

Niin totta. Juurikin tuo 90 luvun alun lama loi pysyväistyöttömyyttä. Jos valmistui laman aikaan vaikkapa sieltä tekusta vääränä vuotena niin nuori inssi jäi työttömyysputkeen. Pari vuotta työttömyyttä niin tekupaperit olivat pelkkää paperia. He onnekkaat jotka valmistuivat vasta laman jälkeen olivat paljon paremmassa asemassa. Sama jos oli vanhempi inssi ja joutui 90 luvun laman takia huilimaan kortistoon niin työttömäksi jäi huolimatta nousukaudesta.
        Tuohon saumaan osui myös se että siirryttiin 2D mallintamisen aikaan. Vanhemmat tussia käyttäneet piirustuspöytä insinöörit jäivät lopullisesti kortistoon. Koneinssi minäkin. Onneksi minulle kävi säkä siihen aikaan.

• Anonyymi

Ikä 42 ei työkokemusta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8666
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4818
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4278
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3847
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2706
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2519
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2295
    Aihe