Mies ei halua lapsia

Knen

Minulla on ihana mies joka ei halua lapsia. Olen jo kolmekymppinen, että olisi aika alkaa tehdä päätös. Pelottaa kuitenkin, että joudun ojasta allikkoon jos päätän erota. Mieheni ei käytä alkoholia tai polta tupakkaa. On korkeakoulutettu ja auttaa kotitöissä. Harrastaakin yhdessä. Hänen kanssa voi keskustella kaikesta ja on tukena vaikeinakin aikoina. Hauskaakin on ja huumoria riittää. Nuoruudessa olen kokenut väkivaltaisen ja välinpitämättömän suhteen ja siksikin eroamisen ajatus pelottaa. Pitäisikö minun luopua haaveistani ja ottaa vaikka kissa...? Muilla vastaavia kokemuksia?

14

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhheijjaasulle

      jopa oli heitto, vauva tai kissa, nehän ne on rinnastettavissa toisiinsa niin henkisesti kuin työllistävän vaikutuksenkin kautta.

      Olet oikeassa, sinun kannattaa ehdottomasti ottaa mieluummin se kissa!
      Sun henkinen kapasiteettisi ei todellakaan riitä lapsen kasvattamiseen.

      • Knen

        No eivät ole toisiinsa rinnastettavissa, mutta kissaankin voi hoivaviettiään purkaa. Ja tuttavien lapsiin...


    • Oppeliini1

      Lasta on kummankin tekijän haluttava 100%.sti! Lapsen kun tekee, saa, häntä ei voi lähettää paluupostissa takaisin. Hän on molempien tekijöiden velvollisuus 18 vuotta tai kunnes on omillaan.

      Ellei miehesi halua lasta, unohda koko lapsijuttu, tai vaihda mieheen joka haluaa ja kykenee sitoutumaan lopuksielämää sinuun ja lapseen.
      MUTTA valitse tuo mies huolella!!!!!!

      Muussa tapauksessa hanki kissa tai kaksi.

    • mekkk

      Ei lapsia yleensä miehet halua mutta itsekkin en niistä niin välittänyt mutta kun -89 tapasin nykyisen naiseni ja puhui ympäeri vaikka siirsin muutamalla vuodella ja kiva oli kasvattaa lasta ja kun se kehittyi ja kasvoi aikuiseksi mutta se vastuu ja rahanmenoa en olis kaivannut mutta aikansa kutakin ja lapsi jo aikuinen ja kunnon kansalainen tuli.

    • "Hänen kanssa voi keskustella kaikesta"
      Tämä. Kirjoituksestasi ei käynyt ilmi kauanko te olette olleet yhdessä, mutta jotenkin jäi sellainen vaikutelma et tää miehes haluamattomuus isäksi olis tullut jotenkin yllätyksenä.. Entä oletko itse ollut koko yhdessäoloaikanne vakaasti sitä mieltä että haluat lapsia ja sen myös ääneen sanonut?
      Kuinka näin "isosta asiasta" eri mieltä olevat ihmiset ylipäänsä ovat yhdessä? (tai no, kun se seurustelun kesto ei tuossa käynyt ilmi.. voihan se olla vielä alkuhuumaa.. mut toisaalta kuka jo parin viikon tai kuukauden seukkailun jälkeen lähtis lasten hankintaa suunnittelemaan..) Ellet sitten ole niitä ihmisiä joiden mielestä tarpeeksi sinnikäs jankuttaminen saa kyllä toisen suostumaan..
      .
      en suosittelis hankkimaan edes sitä kissaa. epäilen että osaisit arvostaa sitä omana itsenään kun se noinkin selkeästi tulisi vain tyydyttämään sun hoivaviettiäsi ja korvaamaan omaa jälkeläistäsi.

    • omakokemus

      Meillä mies halusi aina, minä en. Sanoin, että etsii äidin lapsilleen muualta, ei etsinyt. Nyt on jo liian myöhäistä. Säälin aina välillä häntä, mutta itsepä päätöksensä teki. Joskus tuntuu siltä, että on katkera asian johdosta ja voisin kuvitella, että niin tulet sinäkin olemaan.
      Ei pitäisi olla yhdessä, jos toinen haluaa perheen lapsineen ja toinen ei. Ei se itsellekään mukavaa ollut, kun aina sai asiasta kuulla ja sitä lässytystä lasten tekemisestä, kun olisi pitänyt seksiä harrastaa. Lopulta lopetin koko seksin harrastamisen, kun tuli tunne, että minut nähtiin vain potentiaalisena lapsentekovälineenä ja itse en seksiä ja lapsia pysty päässäni yhdistämään, vaikka biologia hallussa onkin.

      • Kukintavallaan

        Olipa hassun itsekäs kommentti. Etsii äidin lapsilleen muualta....
        Niin minäkin pitkään ajattelin etten koskaan lapsia tee.
        Kuitenkin olen nyt jo yhden aikuisen ja kahden nuoren äiti.
        Ihan parasta mitä elämässäni olen saanut aikaan vaikka muutenkin rikasta elämää olen elänyt (en tarkoita rahallisesti).


      • omakokemus
        Kukintavallaan kirjoitti:

        Olipa hassun itsekäs kommentti. Etsii äidin lapsilleen muualta....
        Niin minäkin pitkään ajattelin etten koskaan lapsia tee.
        Kuitenkin olen nyt jo yhden aikuisen ja kahden nuoren äiti.
        Ihan parasta mitä elämässäni olen saanut aikaan vaikka muutenkin rikasta elämää olen elänyt (en tarkoita rahallisesti).

        Olisiko lapsen tekeminen toisen iloksi tai toisen toiveen mukaan ollut se epäitsekäs teko, johon olisi tullut pyrkiä?

        Jos sanon, että etsii itselleen ihmisen, joka haluaa lapsia, mikä siinä on väärin? Minä en halunnut, enkä halua, enkä tehnyt, enkä tee. Lasten tekeminen ei ole elämän itseisarvo.

        Päätös oli minun ja mieheni päätös hänen. Sanoin, että jatkamalla suhdetta kanssani, hän hyväksyy sen, että lapsia ei tule. En ymmärrä mikä siinä on väärin tai itsekästä. En voi toisen puolesta elää ja päätöksiä tehdä, jokainen tekee omansa.


      • Kukintavallaan

        Lähinnä tuo kun mainitsit miehen mahdollisen katkeruuden asian johdosta. Se herätti ihmetykseni.
        Sehän on tosi että enemmän katuu tekemättä jätettyjä asioita kuin tehtyjä. On sitten mistä tahansa kyse elämässä.
        En tiedä minkä ikäisiä olette, mutta mitäs jos mies nyt kohtaisikin naisen joka haluaa lapsia tai jolla olisi lapsia ja miehesi saisi perheen ilman sinua?
        Miten suhtautuisit asiaan?


      • omakokemus
        Kukintavallaan kirjoitti:

        Lähinnä tuo kun mainitsit miehen mahdollisen katkeruuden asian johdosta. Se herätti ihmetykseni.
        Sehän on tosi että enemmän katuu tekemättä jätettyjä asioita kuin tehtyjä. On sitten mistä tahansa kyse elämässä.
        En tiedä minkä ikäisiä olette, mutta mitäs jos mies nyt kohtaisikin naisen joka haluaa lapsia tai jolla olisi lapsia ja miehesi saisi perheen ilman sinua?
        Miten suhtautuisit asiaan?

        En voi ottaa vastuuta toisen tunteista.

        Se, että kadutaan tekemättömiä asioita enemmän, kuin tehtyjä on klisee.

        Sille, jos mieheni toisen naisen tapaisi en minä mitään mahtaisi. En voi toista omistaa ja hänen tekemisistään päättää, päätän vain omistani ja siitä kuinka asiaan reagoisin ja tilanteessa toimisin.

        Mikäänhän ei sitä tosiasiaa muuttaisi, että minä en aio itse lapsia tehdä.


      • Kukintavallaan

        Klisee tai ei, mutta omassa elämässä ainakin on niin monesti tullut eteen "ja minähän en sitten koskaan... jne" tullut eteen se että kaikki ei aina mene oman pillin mukaan. No, ei siitä sen enempää.
        Niin, se olikin hypoteettinen kysymys mitä tekisit ja miten toimisit.
        Haluan vain herätellä ajatuksia ja kokemuksia / näkemyksiä!
        Kommenttisi vain herätti huomioni kun itse aikoinaan olin vahvasti sitä mieltä että "minähän en lapsia tee yhtään tähän maailmaan"! Ja kuinka sitten kävikään. Kolme ihanaa lasta olen saanut. Vaikkei heistä kukaan enään lapsi ole sanan varsinaisessa merkityksessä.
        Tuo ajatus tehdyt / tekemättömät asiat - koen elämän suurena rikkautena jossa ei kannattaisi jättää tekemättä mitään! Ja kokematta. On sitten mistä tahansa elämän alueesta kyse.


    • Hmmm__

      Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Mikä on syy ettei lapsia halua? Onko miehellä omassa lapsuudessa asioita jotka vaikuttavat?

    • 9jikjioop

      Miksi mies ei halua lasta? Eikö halua nyt, vai eikö halua koskaan? Esimerkiksi minun miehestäni tuli isä vasta 38 vuotiaana, eikä se silloinkaan mikään palava tarve ollut. Sattui vaan tulemaan lapsi silloin (silloisen deitin kanssa).

      Hän myös ryhtyi pian sen jälkeen suhteeseen minun kanssani, ja minulla oli jo kaksi pientä lasta. "Kerralla" lyhyessä ajassa siis hänestä tuli isä ja isäpuoli kolmelle lapselle.

      Vuosia on mennyt eteenpäin, ja mieheni on uskomattoman upea isä ja isäpuoli! Parempaa en tiedä, ja mies itse sanoo olevansa erittäin onnellinen. Jos häneltä 30-vuotiaana joku olisi kysynyt, että haluaako hän lapsia, niin olisi vastannut että ei...

      MUTTA jos sinä haluat lapsia ja mies ei, koskaan, niin eroa. Et koskaan voi korvata haluasi olla äiti. Lopulta sinusta tulee miestä kohtaan katkera, ja syytät häntä siitä, ettet saa olla äiti. Vaikka eroat hyvästä tyypistä, se ei tarkoita sitä, että seuraava kohtaamasi mies olisi kamala. Pidät vain huolta itsestäsi, niin et törmää ääliöihin. Ja selvitä aina suhteen alussa, että onko haaveet perheestä samankaltaisia.

      • gt-99

        Ap:lla on akateeminen tuhkamuna, ura kaikkikaikessa millään muulla ei ole merkitystä, ilmainen vellinkeittäjä ja pyykinpesijä kotona se riittää hänelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe