Kannattaako jatkaa?

TRE_tirppa

Tapasin vuosi sitten miehen, joka kertoi silloin eronneensa noin puolta vuotta aiemmin pitkästä liitosta. Mies vaikutti oikein mukavalta ja jatkoimme tapailua säännöllisesti.

Nyt tässä on kuitenkin pikkuhiljaa paljastunut seikkoja, jotka saavat mietteliääksi. Ensinäkin, ero ei ollutkaan voimassa tavatessamme, vaan olivat vasta asumuserossa. 1. vaiheen eropaperit oli jätetty vasta silloin kun olimme jo ensimmäisiä kertoja tavanneet. Kun tämän kuulin, sain kuulla että 2. vaiheen eropaperit jätetään heti kuin mahdollista, joten avioero on "ihan kohta selvä". No, tästä on aikaa noin 3 kk, eikä edelleenkään ero ole virallinen. Mies väittää, että nainen pisti vireille eron, joten hän myös odottaa, että nainen vie asian päätökseen. Mutta näin ei vain ole tapahtunut. Aina tulee uusia syitä, miksi ei vielä. Eli edelleen tapailen (harvakseltaan) naimisissa (mutta asumuserossa) olevaa miestä.

Miehellä on myös tiettyjen asioiden takia (lapsen harrastus) hyvin paljon yhteisiä menoja vaimonsa kanssa, vaikka erillään asuvatkin. Kuulemma riitelevät paljon, mutta tämähän on vain miehen kertomaa, en tiedä uskonko.

Jotenkin tuntuu, että minua pidetään vaan ns. "varalla", eli jos sittenkin vaimo peruu hakemuksensa, niin minut tiputetaan kylmästi pois kuviosta. Olen tätä suoraakin kysynyt, mutta näin ei kuulemma ole. Toisaalta, minua ei ole missään vaiheessa esitelty lapselle, kavereille tai kellekään muulle hänen tutulleen, joten jostakin sekin kertoo...

Jotenkin tuntuu, että tästä jutusta pitäisi saada itsensä repäistyä kokonaan irti, mutta kun on jo jotain tunteitakin ehtinyt tässä vuoden aikana syntymään, niin ei ole helppoa.

6

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ukkomiehenjonkatiedän

      Ja uskot tuon kaiken? Onko tervettä? Mistä tiedät että asuu erillään? Otappas huomioon jos keski ikäisiä jo olette on sijoituskämppä olemassa mitä vuokraa. Eli sanooko asuvansa siellä ja olet käynyt siellä. Vietättekö kuinka paljon aikaa yhdessä ja missä. Nämä jutut kertovat kyllä mikä on totta. ole tarkka näitä ukkomiehiä löytyy jotka hakevat salapanoja. Kuullostaa juuri pahalta kannaltasi. Ei 3 kk ota toisen vaiheen käsittelykään vaikka olisi miljonääri. Taidat olla narsistisen ukkomiehen kynsissä ikävää mutta niin totta!

    • TRE_tirppa

      Olen kyllä kyläillyt hänen luonaan, eikä todellakaan ole sijoituskämppä vaan kaupungin vuokra-asunto. Saisikohan sellaista, jos olisi vain kulissina?

      Itsekin olen epäillyt, että voisinko olla vain salapano. Esim. se, että minun kanssa ei omassa kaupungissa suostuta menemään edes kauppaan, Facebookissa on edelleen statuksella "naimisissa" ja tosiaan kavereille minua ei esitellä... Mut olen ajatellut näiden johtuvan siitä, että on todellakin edelleen papereilla naimisissa, eikä halua ennen julkistaa meidän suhdetta, ennen kuin on oikeasti eronnut.

      Toisaalta, soitellaan pitkiä puheluita lähes joka ilta (paitsi silloin kun tiedän olevan ex:n kanssa näillä pojan harrastusreissuilla).

      • Olevarovainen

        Minkä ihmeen takia pitää salata teidän suhde jos on todella eroamassa. En käsitä ei se lapsi siitä kärsi jos isällä uusi ja tietää vanhempien eron. Melkoista soppaa joudut todella ottamaan sen riskin. Katso mitä tulee mutta muista eiero kestä edes puoltavuotta.


    • en-odottaisi

      Selostuksesi perusteella vaikuttaa sille, että olet varalla. Varmaan hän sinusta pitääkin, mutta entisestä suhteesta ei ole valmis. Kahden välissä.
      Ihan oikein ettei sotkekaan lasta/lapsia tähän, eikä niitä läheisimpiäänkään. Tuskin juttu tulee kestämään.
      Mieti, oletko valmis roikkumaan epävarmuudessa epämääräisen pitkän ajan, vai olisiko paras antaa olla? Onnistumisprosentti vaikuttaa todella pienelle.

    • TRE_tirppa

      Mä olen yrittänyt sanoa, että odotetaan kunnes ero on lopullinen, mutta aina hän saa pääni käännettyä; onhan hän jo asunut yksin reilusti yli vuoden. Mutta toisaalta, mulle ei juuri häneltä aikaa riitä, kun lapsen harrastus vie niin ison osan ajasta (yhdessä vaimon kanssa). Minun luonani käydään lähillä kahvilla ja/tai läheisyyttä hakemassa. Vain muutaman kerran ollaan tehty jotain yhdessä, esim. käyty leffassa tai kävelyllä.

      Oikeessa olette, tämä on varmasti tuomittu päättymään huonosti. Mutta kun tällaisen keski-ikäisen yh:n aika ja energia ei oikein riitä etsimään niitä vaihtoehtojakaan mistään ja läheisyyttä se minäkin tarvitsen. Kunpa osaisin itsekin ottaa tämän vain pelkkänä seksisuhteena....

    • oppeliini1

      Sinä edustat ilmaista huo...aa hänelle. Miehellä on ongelmia vaimonsa kanssa tällä hetkellä. Saat nähdä että he sopivat asiansa eivätkä kuitenkaan eroa laillisesti. Miehellä on velvollisuutensa lapsistaansakin!

      Miksi alennat itsesi tuolle tasolle? Miksi et keskittyisi etsimää puolisoa joka on valmis avoimeen ystävyyteen, esittelemään sinut muille kavereilleen ja vanhemmilleen. Ts. rehellistä ja kaunista toverillisuutta josta saattaa kehittyä jopa avioliitto.

      Tosin, jatkaessasi tuon naimisissa olevan kanssa huo..sta, ota ainakin kunnon maksu euroissa joka kerta kun hän hiippailee salaa asuntoosi ihanille aaaaaaaaaah -tuokioille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe