Sinä joka olet jo ajellut uudella Golfilla, kerrohan kokemuksiasi.
Olen ajatellut 1.6-koneista - onko FSI:llä merkitystä, ajatellen ihan normaalia käyttöä?
Automaatti-ilmastointi. Onko ratkaisevaa eroa manuaaliseen?
Gti-malli on varmaan meidän kaikkien mielissä, mutta hinta on tosi kova, joten eiköhän 115hv riitä tässä kohtaa.
Kerro ihan reilusti merkkiä, kenties, vaihtavalle.
Golf 1.6 FSI
57
12495
Vastaukset
- kolffista
Aika valju sisältä, saat ostaa kaiken lisävarusteina.
Mielestäni moottori on äänekäs ja alkaa vetää vasta 4000 rpm jälkeen, mutta ei sitä möykkää jaksa kuunnella.
Takapenkki on kova ja jotenkin pula-aikainen niinkuin koko auton yleisilme sisältä ;)- kolffista
moottori oli nimenomaan tuo 1.6 FSI
en omista kyseistä autoa enkä haluakaan mutta kävin koeajamassa viime syksynä - Niinpäs
kolffista kirjoitti:
moottori oli nimenomaan tuo 1.6 FSI
en omista kyseistä autoa enkä haluakaan mutta kävin koeajamassa viime syksynäJokainen päättää autostaan itse,ja tässä kysyttiin käyttö/kokemuksia maliista,sulla ei voi niitä paljon olla kun et edes omista kys.mallia. Ja mitä esim.verhoiluun tulee niin mielestäni se on todella laadukasta. Hiljaisia tässä luokassa ei ole kuin megane. Itselläni on astra
- Mies
Jos viittit tutustua autoon,huomaat sen olevan todella hyvin varusteltu luokassaan. Penkit ovat matkan tekoon todella jämäkät ja ergonomiset = ei puudu pakarat ja selkä. Loistava ajettava.
- Jussi
kolffista kirjoitti:
moottori oli nimenomaan tuo 1.6 FSI
en omista kyseistä autoa enkä haluakaan mutta kävin koeajamassa viime syksynä...ollut järin pitkä koeajo?
- Jussi
Olen ajellut VW Golf 1.6 FSI Sportline (sisältäen manuaalisen ilmastoinnin)varusteisella autolla viime vuoden syyskuusta saakka. Mittarissa on nyt vähän reilut 10tkm. Kaiken kaikkiaan olen ollut tyytyväinen. Suorituskyky on ihan riittävä kaikenlaiseen ajoon 6-vaihteinen vaihteisto on todella hyvä. Kierrokset eivät suuremmillakaan nopeuksilla nouse helposti yli 4 tuhannen. FSI koneessahan pitäisi käyttää 98 oktaanista polttoainetta, mutta 95 ei kylläkään aiheuta mitään ongelmia. Tehot vain tippuvat hieman (näin sanottiin Auto Stockmannilta). Ainut asia mitä täytyy valittaa on rengasmelu - mielestäni nykyajan autossa pitäisi olla tässä suhteessa hieman paremmat äänieristykset. Mitä tulee manuaalinen ilmastointi vs automaattinen, niin en osaa sanoa olisiko automaattinen miten paljon mukavempi. Olen nykyiseen täysin tyytyväinen.
- Stylisti
Ainakaan testien mukaan FSi:stä ei ole mitään hyötyä. Kulutuserot ovat minimaalisia eikä suorituskyky päätä huimaa. On kummallista, että nykyautoon, joka ei ole edes korkeasti viritetty (vrt vaikkapa Civic VTi -92 1.6 = 160hv) pitää tankata 98E:tä. Tämä jo on merkki suunnittelun epäonnistumisesta.
VW:n tekniikka ei ole koskaan ollut kovin innovatiivista. Vrt vaikka tuo Hondan VTi; 12-vuoden takainen moottori on taloudellisempi ja ennenkaikkea huomattavasti tehokkaampi kuin VW:n nykytekniikka.
Miksi kukaan maksaa pikkuautosta 27 teur? Golfissa mm. takakaiuttimet ovat 180 eur lisävaruste, naurettavaa! - Onhan tuossa perää...
Stylisti kirjoitti:
Ainakaan testien mukaan FSi:stä ei ole mitään hyötyä. Kulutuserot ovat minimaalisia eikä suorituskyky päätä huimaa. On kummallista, että nykyautoon, joka ei ole edes korkeasti viritetty (vrt vaikkapa Civic VTi -92 1.6 = 160hv) pitää tankata 98E:tä. Tämä jo on merkki suunnittelun epäonnistumisesta.
VW:n tekniikka ei ole koskaan ollut kovin innovatiivista. Vrt vaikka tuo Hondan VTi; 12-vuoden takainen moottori on taloudellisempi ja ennenkaikkea huomattavasti tehokkaampi kuin VW:n nykytekniikka.
Miksi kukaan maksaa pikkuautosta 27 teur? Golfissa mm. takakaiuttimet ovat 180 eur lisävaruste, naurettavaa!FSI ei juuri tuo merkittäviä hyötyjä (Hondalla Toyotalla 95E pelit paremmat).
Mutta Golf on tosiaan huonosti varusteltu, meluisa ja nastoilla kevyt ohjaus, Tosin Meganen ohjaus on aivan surkea vaikka on hiljainen! Takapenkki on todella kova ja jalkaterät eivät mahdu etupenkkien alle. Ja kun on olevinaan uusi auto niin voisi myös erottua enemmän edellisestä.
Tukevan tuntuinen kori mutta 4 pykälä ei oikein tykkää mennä silmään, muutenkin epämääräinen vaihteisto.
Kallis on kun ottaa ilmastoinnin, kajarit taakse, lohkon, 2xrenkaat... - Jussi
Onhan tuossa perää... kirjoitti:
FSI ei juuri tuo merkittäviä hyötyjä (Hondalla Toyotalla 95E pelit paremmat).
Mutta Golf on tosiaan huonosti varusteltu, meluisa ja nastoilla kevyt ohjaus, Tosin Meganen ohjaus on aivan surkea vaikka on hiljainen! Takapenkki on todella kova ja jalkaterät eivät mahdu etupenkkien alle. Ja kun on olevinaan uusi auto niin voisi myös erottua enemmän edellisestä.
Tukevan tuntuinen kori mutta 4 pykälä ei oikein tykkää mennä silmään, muutenkin epämääräinen vaihteisto.
Kallis on kun ottaa ilmastoinnin, kajarit taakse, lohkon, 2xrenkaat......saattaa uusi Golffi kyllä olla, varsinkin jos vähän varusteita haluaa. En kyllä itse ole muutaman kuukauden aikana huomannut mitään outoa vaihteistossa. Toimii niin hyvin kuin vaihteisto voi vain toimia. Uskon lisäksi, että kokonaisuutena uusi Golf on autona parempi kuin esim. Toyota Corolla tai vaikkapa Honda Civic. Toki voi löytyä osa-alueita missä toiset on parempia, mutta se on sitten ostajasta kiinni mitä arvostaa ja hakee.
- jussi
Stylisti kirjoitti:
Ainakaan testien mukaan FSi:stä ei ole mitään hyötyä. Kulutuserot ovat minimaalisia eikä suorituskyky päätä huimaa. On kummallista, että nykyautoon, joka ei ole edes korkeasti viritetty (vrt vaikkapa Civic VTi -92 1.6 = 160hv) pitää tankata 98E:tä. Tämä jo on merkki suunnittelun epäonnistumisesta.
VW:n tekniikka ei ole koskaan ollut kovin innovatiivista. Vrt vaikka tuo Hondan VTi; 12-vuoden takainen moottori on taloudellisempi ja ennenkaikkea huomattavasti tehokkaampi kuin VW:n nykytekniikka.
Miksi kukaan maksaa pikkuautosta 27 teur? Golfissa mm. takakaiuttimet ovat 180 eur lisävaruste, naurettavaa!...voivat olla valmiita maksamaan laadukkaasta kokonaisuudesta. Jokainen ostaa auton oman kukkaron ja maun mukaan. Olen joskus aikoinaan ajellut 90-luvun alun Civic:lla eikä se kyllä mitenkään jäänyt, että olisi ollut parempi. Oikeestaan kolkko ja halvan oloinen paketti. Toki Hondan moottori-puolen tekniikka on aina ollut edityksellistä, mutta siihen se sitten loppuukin. Suorituskykyä haluaville löytyy omat mallit niin VW:lta kuin Hondaltakin.
- Tuulilasi8/2004
Stylisti kirjoitti:
Ainakaan testien mukaan FSi:stä ei ole mitään hyötyä. Kulutuserot ovat minimaalisia eikä suorituskyky päätä huimaa. On kummallista, että nykyautoon, joka ei ole edes korkeasti viritetty (vrt vaikkapa Civic VTi -92 1.6 = 160hv) pitää tankata 98E:tä. Tämä jo on merkki suunnittelun epäonnistumisesta.
VW:n tekniikka ei ole koskaan ollut kovin innovatiivista. Vrt vaikka tuo Hondan VTi; 12-vuoden takainen moottori on taloudellisempi ja ennenkaikkea huomattavasti tehokkaampi kuin VW:n nykytekniikka.
Miksi kukaan maksaa pikkuautosta 27 teur? Golfissa mm. takakaiuttimet ovat 180 eur lisävaruste, naurettavaa!Tuulilasi 8/2004:
"Testimme osoitti, että tavanomaisilla nopeuksilla 1.6 FSI on kulutuksessa luokkansa ehdotonta kärkeä. Vertailukulutus 6,5 l/100 km puhuu omaa kieltään. Tavallinen taso jää 0,5 l/100 km päähän. Moottoritieajo palauttaa FSI-moottorin kulutuksen tavanomaiseksi. Seitsemän prosentin säästöetuun tulee joka tapauksessa lovi kustannusmielessä: polttoneste maksaa 2,5 prosenttia enemmän. Golf 1.6 -malleista FSI-versio on se kalliimpi ja tehokkaampi vaihtoehto – niin myös tässä ryhmässä. Kuusivaihteinen vaihteisto pitää FSI-koneen äänitason ja kulutuksen suurilla nopeuksilla kurissa. Alhainen käyntinopeustaso vaatii kuljettajalta ennakoivaa vaihtamisotetta, vaikka muuttuva imuventtiiliajoitus tekee parhaansa moottorin sitkeyden parantamiseksi isolla vaihteella ja pienillä nopeuksilla. Tehoa ja vääntöä on, mutta korikin painaa." - ok-taavi
Tuulilasi8/2004 kirjoitti:
Tuulilasi 8/2004:
"Testimme osoitti, että tavanomaisilla nopeuksilla 1.6 FSI on kulutuksessa luokkansa ehdotonta kärkeä. Vertailukulutus 6,5 l/100 km puhuu omaa kieltään. Tavallinen taso jää 0,5 l/100 km päähän. Moottoritieajo palauttaa FSI-moottorin kulutuksen tavanomaiseksi. Seitsemän prosentin säästöetuun tulee joka tapauksessa lovi kustannusmielessä: polttoneste maksaa 2,5 prosenttia enemmän. Golf 1.6 -malleista FSI-versio on se kalliimpi ja tehokkaampi vaihtoehto – niin myös tässä ryhmässä. Kuusivaihteinen vaihteisto pitää FSI-koneen äänitason ja kulutuksen suurilla nopeuksilla kurissa. Alhainen käyntinopeustaso vaatii kuljettajalta ennakoivaa vaihtamisotetta, vaikka muuttuva imuventtiiliajoitus tekee parhaansa moottorin sitkeyden parantamiseksi isolla vaihteella ja pienillä nopeuksilla. Tehoa ja vääntöä on, mutta korikin painaa."Ai että kyllä kynänikkarit on osanneet kirjoittaa sopevasti. Tuosta saa pitkään funtsia, onko siinä positiivista vai negatiivista sanottavaa.
Niin että kuuslovista laatikkoa saa olla yhtenään hämmentämässä ja moottoritienopeuksissa FSI ei säästä yhtään, päinvastoin kalliimpi bensan hinta syö lompakkoa enemmän. - Tulkitsija
ok-taavi kirjoitti:
Ai että kyllä kynänikkarit on osanneet kirjoittaa sopevasti. Tuosta saa pitkään funtsia, onko siinä positiivista vai negatiivista sanottavaa.
Niin että kuuslovista laatikkoa saa olla yhtenään hämmentämässä ja moottoritienopeuksissa FSI ei säästä yhtään, päinvastoin kalliimpi bensan hinta syö lompakkoa enemmän.Siis yhdistetty kulutus on 1,6 FSI:llä alhainen, mutta ajo korkealla kulutuksella moottoritiellä kuluttaa yhtä paljon kuin perinteiselläkin moottorilla. Se onkin luonnollista, koska laihaseos on käytössä nimenomaan osakuormalla ajettaessa.
Ja kutosella saa kulutusta alas, mutta se on ns. ylivaihde, joten tulee katsoa, että kierrokset riittävät kutosen käyttöön. - eikunjoo
Jussi kirjoitti:
...saattaa uusi Golffi kyllä olla, varsinkin jos vähän varusteita haluaa. En kyllä itse ole muutaman kuukauden aikana huomannut mitään outoa vaihteistossa. Toimii niin hyvin kuin vaihteisto voi vain toimia. Uskon lisäksi, että kokonaisuutena uusi Golf on autona parempi kuin esim. Toyota Corolla tai vaikkapa Honda Civic. Toki voi löytyä osa-alueita missä toiset on parempia, mutta se on sitten ostajasta kiinni mitä arvostaa ja hakee.
Asia no just näin,jokainen päättää mitä autoltaan haluaa.Kävin mielenkiinnosta ajamassa uuden golfin,ja vertailin sitä puolvuotta vanhaan corollaani.En ole ammattilainen,mutta sisätilat noin 50-50,vw:n kone murisee enemmän kiihdytyksessä,molemmissa hyvä ergonomia,vw:ssä parempi istuin.Radiot?-ok.Ohjaus,vw:ssä parempi ja tunnokkaampi(mielestäni),joten seuraava autoni voi ihan hyvin olla golf.
- s.l.
Stylisti kirjoitti:
Ainakaan testien mukaan FSi:stä ei ole mitään hyötyä. Kulutuserot ovat minimaalisia eikä suorituskyky päätä huimaa. On kummallista, että nykyautoon, joka ei ole edes korkeasti viritetty (vrt vaikkapa Civic VTi -92 1.6 = 160hv) pitää tankata 98E:tä. Tämä jo on merkki suunnittelun epäonnistumisesta.
VW:n tekniikka ei ole koskaan ollut kovin innovatiivista. Vrt vaikka tuo Hondan VTi; 12-vuoden takainen moottori on taloudellisempi ja ennenkaikkea huomattavasti tehokkaampi kuin VW:n nykytekniikka.
Miksi kukaan maksaa pikkuautosta 27 teur? Golfissa mm. takakaiuttimet ovat 180 eur lisävaruste, naurettavaa!jos vertaat vanhaa civicin ropposta uuteen golfiin ja niiden koneiden taloudellisuutta nimenomaan. niin nitäs luulet senaikaisen civicin painavan suhteessa golfiin? varmaan melkeen puolet vähemmän...fiksu vertaus...
- Jari H.
Stylisti kirjoitti:
Ainakaan testien mukaan FSi:stä ei ole mitään hyötyä. Kulutuserot ovat minimaalisia eikä suorituskyky päätä huimaa. On kummallista, että nykyautoon, joka ei ole edes korkeasti viritetty (vrt vaikkapa Civic VTi -92 1.6 = 160hv) pitää tankata 98E:tä. Tämä jo on merkki suunnittelun epäonnistumisesta.
VW:n tekniikka ei ole koskaan ollut kovin innovatiivista. Vrt vaikka tuo Hondan VTi; 12-vuoden takainen moottori on taloudellisempi ja ennenkaikkea huomattavasti tehokkaampi kuin VW:n nykytekniikka.
Miksi kukaan maksaa pikkuautosta 27 teur? Golfissa mm. takakaiuttimet ovat 180 eur lisävaruste, naurettavaa!Saksalainen työ on kallista ja autotehtaat Saksassa tehottomia.Verotus Saksassa korkea.
Ei kai muuta selitystä ole ? - muuttuvat tarpeen mukaan
Stylisti kirjoitti:
Ainakaan testien mukaan FSi:stä ei ole mitään hyötyä. Kulutuserot ovat minimaalisia eikä suorituskyky päätä huimaa. On kummallista, että nykyautoon, joka ei ole edes korkeasti viritetty (vrt vaikkapa Civic VTi -92 1.6 = 160hv) pitää tankata 98E:tä. Tämä jo on merkki suunnittelun epäonnistumisesta.
VW:n tekniikka ei ole koskaan ollut kovin innovatiivista. Vrt vaikka tuo Hondan VTi; 12-vuoden takainen moottori on taloudellisempi ja ennenkaikkea huomattavasti tehokkaampi kuin VW:n nykytekniikka.
Miksi kukaan maksaa pikkuautosta 27 teur? Golfissa mm. takakaiuttimet ovat 180 eur lisävaruste, naurettavaa!No juu, itsellä kylläkin 1.6 variant 04. Ohjekirjassa ja vielä viime keväänä maahantuojan kotisivuilla kerrottiin, että 95 tai 98, kumpaa vaan... tehot ja kulutukset jne tietysti huomioiden...
Valittelin, että nykii. Sanoivat, että käytä 98:a. Kun sanoin, että tässähän voi käyttää kumpaa vaan, tehtaan speksien mukaan, niin sanoivat, että toki voi, mutta 95:lla saattaa nykiä. Nykii muuten kummallakin...
Nyt ainakin maahantuojan sivuilla kerrotaan, että ainoastaan 98 käy kyseiseen tyyppiin. "Auttoikohan" valitukseni... pääasia lienee, että tulipahan korjattua heidä toimestaan nyt sekin nykiminen ...?
... mutta siis tekniikka on ihan eri kuin FSi:ssä...
- ok-taavi
saa Octavian vähän halvemmalla kuin Golfin. Octaviassa varusteet ovat hinnassa mukana, Golfiin kaikki täyty erikseen ostaa, takovista lähtien.
- Testaaja
FSI 1,6 on hyvä ja moderni moottori: pirteä, tehokas ja pihi. Lue vaikka 5-10 testiä ja tee niistä synteesi, joka on kyllä hyvin selkeä. Yksittäisiä heittoja palstoilta tietenkin löytyy joka asiasta suuntaan jos toiseenkin, mutta niistä ei ole apua yleiskuvan muodostamisessa.
Sekä Climatic että Climatronic toimivat hyvin ja ovat käteviä käyttää. Climatronicilla pääsee tietenkin vähän vähemmällä nappuloiden kiertelyllä. Kumpaakin olen käyttänyt ja Climatronicin ostaisin seuraavaksi. - ja tasokaskin...
Aika moni kommentoi Golfin "köyhää" varustelua. Katsotaanpas hiukan tarkemmin mitä ne puutteet todella on. Ainoa mikä tulee esille on ilmastointi vakiovarusteista. Muuta puutetta ei sitten mielestäni olekaan ja jos valitsee Comfortlinen, niin siinä on kyllä kaikki mitä tuon kokoluokan autolta voi vaatia ja ei taida yhdessäkään kilpailijassa olla samaa tasoa(lukuunottamatta ilmastoinnin puutetta vakiovarusteista)?
Se on totta, että kallis Golf on varsinkin jos valitsee Fsi mallin. Itse en näe mitään syytä valita sitä tekniikan vuoksi, ellei sitten aja paljon? Mutta silloin ehkä kannattaa jo harkita dieseliä. Viisiovinen Golf 1.6Mpi automaatisella ilmastoinnilla maksaa suunnilleen saman kuin Octaavia HB Elegance samalla koneella. Octavian varustus on aivan omaa luokkaansa, joten syökö Skoda nyt "äitiään" näillä Octaavien hinnolla, eli Golfin osataa ne jotka eivä missään nimessä voi ajaa Skodalla? Varsinkin uusi Combi malli tulee sohaisemaan markkinoita mukavasti, kun VAG:n herrat munasivat uuden Variant Golfin valmistusajankohdan...- Arska
puuh !
Ensin todistelet, että kilpailijoiden varustelu ei ole samaa tasoa. Sitten kuitenkin viimeisessä kappalessa myönnät, että Octavian Elegance-malli on suunnilleen saman hintainen kuin Golfin CL, ja huomaa, että Elegancessa on paljon enemmän vitkuttimia kuin Golfissa. - Jussi
Arska kirjoitti:
puuh !
Ensin todistelet, että kilpailijoiden varustelu ei ole samaa tasoa. Sitten kuitenkin viimeisessä kappalessa myönnät, että Octavian Elegance-malli on suunnilleen saman hintainen kuin Golfin CL, ja huomaa, että Elegancessa on paljon enemmän vitkuttimia kuin Golfissa.Muilta sivuilta olen lukenut, että Golf V:ssa on ollut paljon eri vikoja...
- Alkuperäinen Jussi :-)
Jussi kirjoitti:
Muilta sivuilta olen lukenut, että Golf V:ssa on ollut paljon eri vikoja...
Ei vaan mun Golf V:ssa - ajan sillä kuitenkin päivittäin työmatkaa n. 80km ja takana on jo lähes 11tkm eikä ole esiintynyt mitään vikaa.
- 5000 km
Jussi kirjoitti:
Muilta sivuilta olen lukenut, että Golf V:ssa on ollut paljon eri vikoja...
5000 km ajettu eikä vikoja toistaiseksi. Edellisissä Volkkareissa on ollut. Kuten myös vikatilastojen mukaan.
- Alkup.Jussi
Jussi kirjoitti:
Muilta sivuilta olen lukenut, että Golf V:ssa on ollut paljon eri vikoja...
Mä omistin aikaisemmin VW Golf (III) VR6, jossa oli kaikenlaista pientä vikaa aina silloin tällöin, vaikkakin muuten oli aivan älyttömän mukava peli..
- Stylisti
"Golfin ostaa ne jotka eivä missään nimessä voi ajaa Skodalla"
Skodan imago vs VW:n imago? Kyllä tyypillisin VW on Golf variant ja värinä punainen. Mitä tylsemmän näköinen, sen paremmin se puhuttelee suomalaista ostajaa. Miksi olla erilainen kun voi olla samanlainen? VW:llä ei ole muuta imagoa kuin tuo tavallisuus.
Useimmiten Golfin ostaja on autoista mitään tietämätön, eikä ulkonäkö/tyyliseikat vaikuta elämään millään tavalla. Tuulipuku, harmaat pehmikset, ranteessa Casion anadigi vm 82, keittiössä pirttipöytä jne. Autoilu on ainoastaan liikkumista paikkojen A ja B välillä. Eikö tähän tehtävään sopisi Lada paremmin? Vai onko Ladan ulkonäkö liian persoonallinen? - Ok-taavi
Stylisti kirjoitti:
"Golfin ostaa ne jotka eivä missään nimessä voi ajaa Skodalla"
Skodan imago vs VW:n imago? Kyllä tyypillisin VW on Golf variant ja värinä punainen. Mitä tylsemmän näköinen, sen paremmin se puhuttelee suomalaista ostajaa. Miksi olla erilainen kun voi olla samanlainen? VW:llä ei ole muuta imagoa kuin tuo tavallisuus.
Useimmiten Golfin ostaja on autoista mitään tietämätön, eikä ulkonäkö/tyyliseikat vaikuta elämään millään tavalla. Tuulipuku, harmaat pehmikset, ranteessa Casion anadigi vm 82, keittiössä pirttipöytä jne. Autoilu on ainoastaan liikkumista paikkojen A ja B välillä. Eikö tähän tehtävään sopisi Lada paremmin? Vai onko Ladan ulkonäkö liian persoonallinen?että Skodan imago on parempi kuin Golfin. Kuten sanoit, Golffi on tavallisen näköinen tuulipukukansan auto, mutta uudessa Octaviassa sen sijaan on sitä jotain! Eikä käy tylsäksi kun niitä ei ole vielä joka kadunkulmassa.
- Tuulilasi tutki
Stylisti kirjoitti:
"Golfin ostaa ne jotka eivä missään nimessä voi ajaa Skodalla"
Skodan imago vs VW:n imago? Kyllä tyypillisin VW on Golf variant ja värinä punainen. Mitä tylsemmän näköinen, sen paremmin se puhuttelee suomalaista ostajaa. Miksi olla erilainen kun voi olla samanlainen? VW:llä ei ole muuta imagoa kuin tuo tavallisuus.
Useimmiten Golfin ostaja on autoista mitään tietämätön, eikä ulkonäkö/tyyliseikat vaikuta elämään millään tavalla. Tuulipuku, harmaat pehmikset, ranteessa Casion anadigi vm 82, keittiössä pirttipöytä jne. Autoilu on ainoastaan liikkumista paikkojen A ja B välillä. Eikö tähän tehtävään sopisi Lada paremmin? Vai onko Ladan ulkonäkö liian persoonallinen?Tuulilasi (joulukuu 2004) tutki eri automerkkien imagoa pyytämällä yksityisautojen omistajia antamaan kullekin automerkille haluttavuusarvon asteikolla 1-7 (1=ei tule kysymykseen - 7=erittäin haluttava). Tutkimukseen vastasi 3300 autonomistajaa. Ohessa tutkitut automerkit haluttavuusjärjestyksessä. Merkin edessä oleva luku ilmoittaa, montako prosenttia ko. merkin haluttavuusarvo on haluttavimman merkin arvosta (esim. 50 tarkoittaa, että haluttavuusarvo on puolet Audin haluttavuusarvosta).
100 Audi
98 Volvo
96 Volkswagen
93 Mercedes-Benz
91 BMW
80 Saab
80 Toyota
78 Jaguar
75 Mazda
75 Peugeot
73 Honda
72 Renault
70 Ford
68 Nissan
65 Opel
65 Citroen
58 Skoda
56 Seat
46 Hyundai
44 Fiat
35 Kia
72 Keskiarvo - Stylisti
Tuulilasi tutki kirjoitti:
Tuulilasi (joulukuu 2004) tutki eri automerkkien imagoa pyytämällä yksityisautojen omistajia antamaan kullekin automerkille haluttavuusarvon asteikolla 1-7 (1=ei tule kysymykseen - 7=erittäin haluttava). Tutkimukseen vastasi 3300 autonomistajaa. Ohessa tutkitut automerkit haluttavuusjärjestyksessä. Merkin edessä oleva luku ilmoittaa, montako prosenttia ko. merkin haluttavuusarvo on haluttavimman merkin arvosta (esim. 50 tarkoittaa, että haluttavuusarvo on puolet Audin haluttavuusarvosta).
100 Audi
98 Volvo
96 Volkswagen
93 Mercedes-Benz
91 BMW
80 Saab
80 Toyota
78 Jaguar
75 Mazda
75 Peugeot
73 Honda
72 Renault
70 Ford
68 Nissan
65 Opel
65 Citroen
58 Skoda
56 Seat
46 Hyundai
44 Fiat
35 Kia
72 KeskiarvoSekoitat nyt imagon ja haluttavuuden. Eiköhän imagossa ole kysymys mielikuvasta, jota voidaan kuvata adjektiivein: "tavallinen", "urheilullinen" tai "tyylikäs". VW:n kohdalla nämä olisivat tylsä, tavallinen ja persoonaton. Ja vaikkapa Alfan imago urheilullinen ja tyylikäs.
VW:n omistajalla haluttavuustutkimuksen tulos olisi seuraava
100 tuulipuku
40 Armanin puku
Kun katsot ihmisiä, jotka ajavat VW:llä, huomaat, että he ovat useimmiten tyylittömiä. Kukaan, joka suhtautuu autoiluun muultakin kannalta kuin vain liikkumisen tarpeen tyydyttäjänä, ei valitse autokseen VW:tä. Se on tylsä. - Repe
Stylisti kirjoitti:
Sekoitat nyt imagon ja haluttavuuden. Eiköhän imagossa ole kysymys mielikuvasta, jota voidaan kuvata adjektiivein: "tavallinen", "urheilullinen" tai "tyylikäs". VW:n kohdalla nämä olisivat tylsä, tavallinen ja persoonaton. Ja vaikkapa Alfan imago urheilullinen ja tyylikäs.
VW:n omistajalla haluttavuustutkimuksen tulos olisi seuraava
100 tuulipuku
40 Armanin puku
Kun katsot ihmisiä, jotka ajavat VW:llä, huomaat, että he ovat useimmiten tyylittömiä. Kukaan, joka suhtautuu autoiluun muultakin kannalta kuin vain liikkumisen tarpeen tyydyttäjänä, ei valitse autokseen VW:tä. Se on tylsä.Niinhän se on nimensä mukaisesti. Eikös konsernikin miettinyt koko nimen muuttamista vai oliko se ankka juttu.
- Jussi
Stylisti kirjoitti:
"Golfin ostaa ne jotka eivä missään nimessä voi ajaa Skodalla"
Skodan imago vs VW:n imago? Kyllä tyypillisin VW on Golf variant ja värinä punainen. Mitä tylsemmän näköinen, sen paremmin se puhuttelee suomalaista ostajaa. Miksi olla erilainen kun voi olla samanlainen? VW:llä ei ole muuta imagoa kuin tuo tavallisuus.
Useimmiten Golfin ostaja on autoista mitään tietämätön, eikä ulkonäkö/tyyliseikat vaikuta elämään millään tavalla. Tuulipuku, harmaat pehmikset, ranteessa Casion anadigi vm 82, keittiössä pirttipöytä jne. Autoilu on ainoastaan liikkumista paikkojen A ja B välillä. Eikö tähän tehtävään sopisi Lada paremmin? Vai onko Ladan ulkonäkö liian persoonallinen?...mieltä olet ihmisistä, jotka ajavat Toyota Corollalla tai vaikkapa Nissan Almeralla? Miltäs kuullostaa Audin uusi A3 3.2?
- Tavisko
Jussi kirjoitti:
...mieltä olet ihmisistä, jotka ajavat Toyota Corollalla tai vaikkapa Nissan Almeralla? Miltäs kuullostaa Audin uusi A3 3.2?
Ihmiset, jotka ajavat jne...
Jos minä saisin ottaa jonkun auton käyttööni, eikä sitä tarvitsisi itse maksaa ja huolloista ja korjauksista itse välittää, ottaisin EHKÄ eri auton kuin siinä tapauksessa, että minun on maksettava itse kaikki viulut ( vaikka saisin matkakorvauksia yms.)
Kirjoitin EHKÄ, koska en ole asiasta aivan varma.
Autojen markkinoijilla on tapana lokeroida ihmisiä ja syyllistää heitä, jos he eivät laitakaan kaikkia rahojaan ja ota jopa velkaa sen uuden hienon "kateutta herättävän" menopelin hankintaan.
Kumma juttu, että ihmisten pitäisi olla / tulla persaukisiksi auton takia.
Minulla on muuten ollut yksi ihan ikioma Audi, kiitos riittää sitä lajia.
En tiedä, sainko sen huonon yksilön, mutta kallis kokeilu joka tapauksessa.
Perhepiirissä on ollut toinenkin Audi ( vanhempi), joka taas pelasi aivan kelpo auton lailla.
Odotan mielenkiinnolla tulevia asiakastyytyväisyystutkimusia, katsastustilastoja yms., lähinnä Skodan, VW:n ja Audin kannalta. - tämä
Stylisti kirjoitti:
"Golfin ostaa ne jotka eivä missään nimessä voi ajaa Skodalla"
Skodan imago vs VW:n imago? Kyllä tyypillisin VW on Golf variant ja värinä punainen. Mitä tylsemmän näköinen, sen paremmin se puhuttelee suomalaista ostajaa. Miksi olla erilainen kun voi olla samanlainen? VW:llä ei ole muuta imagoa kuin tuo tavallisuus.
Useimmiten Golfin ostaja on autoista mitään tietämätön, eikä ulkonäkö/tyyliseikat vaikuta elämään millään tavalla. Tuulipuku, harmaat pehmikset, ranteessa Casion anadigi vm 82, keittiössä pirttipöytä jne. Autoilu on ainoastaan liikkumista paikkojen A ja B välillä. Eikö tähän tehtävään sopisi Lada paremmin? Vai onko Ladan ulkonäkö liian persoonallinen?minusta viittaa perusvesan autoon eli korollaan...ei golf ole suomalaisen työläisen ykkösvaihtoehto,vaan saksalaisen...
- kanssasi
Stylisti kirjoitti:
"Golfin ostaa ne jotka eivä missään nimessä voi ajaa Skodalla"
Skodan imago vs VW:n imago? Kyllä tyypillisin VW on Golf variant ja värinä punainen. Mitä tylsemmän näköinen, sen paremmin se puhuttelee suomalaista ostajaa. Miksi olla erilainen kun voi olla samanlainen? VW:llä ei ole muuta imagoa kuin tuo tavallisuus.
Useimmiten Golfin ostaja on autoista mitään tietämätön, eikä ulkonäkö/tyyliseikat vaikuta elämään millään tavalla. Tuulipuku, harmaat pehmikset, ranteessa Casion anadigi vm 82, keittiössä pirttipöytä jne. Autoilu on ainoastaan liikkumista paikkojen A ja B välillä. Eikö tähän tehtävään sopisi Lada paremmin? Vai onko Ladan ulkonäkö liian persoonallinen?Autoni pysäköin aina siten, että voin ihailla sitä ikkunan kautta istuessani niin kotona
kuin työpaikallakin.
Tyhmää hankkia auto pelkästään liikkumiseen paikkojen A ja B välillä.
Tauoilla käyn aina hipelöimässä sitä. Ah!
Volkswagenit jätän väliin, niin kuin kai Sinäkin? - Jussi
kanssasi kirjoitti:
Autoni pysäköin aina siten, että voin ihailla sitä ikkunan kautta istuessani niin kotona
kuin työpaikallakin.
Tyhmää hankkia auto pelkästään liikkumiseen paikkojen A ja B välillä.
Tauoilla käyn aina hipelöimässä sitä. Ah!
Volkswagenit jätän väliin, niin kuin kai Sinäkin?..ihmeestä jotkut voivat päätellä automerkistä, että sitä käytetään pelkästään paikkoja A ja B välillä. Mun mielestä yleensä jo pelkästään, että puhutaan "liikuminen paikan A ja B välillä" on oikeestaan aika naivia. Silloin kun omistin (v. -96) edellisen Golfin (VR6, jonka toin USAsta muuttokuormassa) ennen nykyistä ajelin sillä välillä ihan huvikseni, kun se oli niin HYVÄ ja TÄYDELLINEN, mutta enpä usko, että nykyään tulisi enää lähdettyä ihan huvin vuoksi ajelemaan vaikka omistaisin jonkun muunkin kuin nykyisen Golf V 1.6 FSI Sportlinen. Olisin muuten ihan hyvin voinut ostaa tämän sijaan vaikka Audin (A3 tai A4) tai jonkun muun vastaavan, jonka ehkä jotkut yhdistävät tietyn tyyliseen ihmiseen, mutta enpä vaan viitsinyt, koska olin kaikkien koeajojen jälkeen erittäin tyytyväinen siihen minkä valitsin.
- ostajasta
Arska kirjoitti:
puuh !
Ensin todistelet, että kilpailijoiden varustelu ei ole samaa tasoa. Sitten kuitenkin viimeisessä kappalessa myönnät, että Octavian Elegance-malli on suunnilleen saman hintainen kuin Golfin CL, ja huomaa, että Elegancessa on paljon enemmän vitkuttimia kuin Golfissa.Se miksi tuli mainittua tuo varustelu oli se, että jotkut täällä ovat maininneet Golfin olevan huonosti varusteltu. Jos todisteita haluaa niin lukemalla TM-vertailu missä Golf oli Trendline varusteisena. Jos olisi ollut Comfortline, niin varmasti olisi ollut paras varustetaso. No kaikki kyllä riippuu mitä varusteita jokainen katsoo itselleen olevan tärkeitä. Mutta köyhä se ole edes Trendlinessä!
"Sitten kuitenkin viimeisessä kappalessa myönnät, että Octavian Elegance-malli on suunnilleen saman hintainen kuin Golfin CL, ja huomaa, että Elegancessa on paljon enemmän vitkuttimia kuin Golfissa." ->
Octavia ei ole muuten suoraan Golfluokan auto. Vai onko? Se kannattaa mainita siksi, että se syö varmasti tuossa luokassa markkinoita mm. Golfilta.
Miksi tai mitä minun täytyy "huomata"? Mainitsinhan, että Ocun Elegancen varustelu on omaa luokkaansa... Taisi tulla luetun ymmärrysvirhe teille... :) - Arska
ostajasta kirjoitti:
Se miksi tuli mainittua tuo varustelu oli se, että jotkut täällä ovat maininneet Golfin olevan huonosti varusteltu. Jos todisteita haluaa niin lukemalla TM-vertailu missä Golf oli Trendline varusteisena. Jos olisi ollut Comfortline, niin varmasti olisi ollut paras varustetaso. No kaikki kyllä riippuu mitä varusteita jokainen katsoo itselleen olevan tärkeitä. Mutta köyhä se ole edes Trendlinessä!
"Sitten kuitenkin viimeisessä kappalessa myönnät, että Octavian Elegance-malli on suunnilleen saman hintainen kuin Golfin CL, ja huomaa, että Elegancessa on paljon enemmän vitkuttimia kuin Golfissa." ->
Octavia ei ole muuten suoraan Golfluokan auto. Vai onko? Se kannattaa mainita siksi, että se syö varmasti tuossa luokassa markkinoita mm. Golfilta.
Miksi tai mitä minun täytyy "huomata"? Mainitsinhan, että Ocun Elegancen varustelu on omaa luokkaansa... Taisi tulla luetun ymmärrysvirhe teille... :)vaikka se on samalta alustalta lähtöisin, nokkii se "isompien autojen" sarjassa, sitäkö tarkoitat.
Joskus halutaan, että Octaviaa verrataan samankokoisiin, joskus halutaan, että vertailu tehdään saman hintaisiin, joskus taas ei saisi verrata ollenkaan.
Samalla rahalla saa Octaviasta enemmän irti, eli isomman koneen ja/tai paremman varustelun. Mutta jos ei voi ajaa Skodalla, niin sitten se on eri juttu. No, se siitä. - Stylisti
Jussi kirjoitti:
..ihmeestä jotkut voivat päätellä automerkistä, että sitä käytetään pelkästään paikkoja A ja B välillä. Mun mielestä yleensä jo pelkästään, että puhutaan "liikuminen paikan A ja B välillä" on oikeestaan aika naivia. Silloin kun omistin (v. -96) edellisen Golfin (VR6, jonka toin USAsta muuttokuormassa) ennen nykyistä ajelin sillä välillä ihan huvikseni, kun se oli niin HYVÄ ja TÄYDELLINEN, mutta enpä usko, että nykyään tulisi enää lähdettyä ihan huvin vuoksi ajelemaan vaikka omistaisin jonkun muunkin kuin nykyisen Golf V 1.6 FSI Sportlinen. Olisin muuten ihan hyvin voinut ostaa tämän sijaan vaikka Audin (A3 tai A4) tai jonkun muun vastaavan, jonka ehkä jotkut yhdistävät tietyn tyyliseen ihmiseen, mutta enpä vaan viitsinyt, koska olin kaikkien koeajojen jälkeen erittäin tyytyväinen siihen minkä valitsin.
Onhan Golfisi väriltään punainen tai tummansininen? Se kansan suosikkiväri, joka on samanlainen kuin naapurillakin.
- Nahkapöksy
Stylisti kirjoitti:
"Golfin ostaa ne jotka eivä missään nimessä voi ajaa Skodalla"
Skodan imago vs VW:n imago? Kyllä tyypillisin VW on Golf variant ja värinä punainen. Mitä tylsemmän näköinen, sen paremmin se puhuttelee suomalaista ostajaa. Miksi olla erilainen kun voi olla samanlainen? VW:llä ei ole muuta imagoa kuin tuo tavallisuus.
Useimmiten Golfin ostaja on autoista mitään tietämätön, eikä ulkonäkö/tyyliseikat vaikuta elämään millään tavalla. Tuulipuku, harmaat pehmikset, ranteessa Casion anadigi vm 82, keittiössä pirttipöytä jne. Autoilu on ainoastaan liikkumista paikkojen A ja B välillä. Eikö tähän tehtävään sopisi Lada paremmin? Vai onko Ladan ulkonäkö liian persoonallinen?aina pidä paikkaansa tuo. Ajan Variant Golfilla ja ranteessa on Casion sijasta Raymond Weil ; )
- Ehkä?
Taisin kysyä hieman liian vaikeita asiota?
Olikohan kysymyksissäni jotain vikaa?- Ok-taavi
Tämä vaan sattuu olemaan Suoli24-palsta, jonka kautta kaikki tyhjentävät sisälmyksensä. Itse valitsin Octavian, mutta samaa tekniikkaahan se pitkälti on.
- Ok-taavi
Ok-taavi kirjoitti:
Tämä vaan sattuu olemaan Suoli24-palsta, jonka kautta kaikki tyhjentävät sisälmyksensä. Itse valitsin Octavian, mutta samaa tekniikkaahan se pitkälti on.
että valitsin MPI-koneen koska en katsonut saavani FSI-koneesta mitään lisäarvoa. Monimutkaisempi rakenne, kalliimpi hankintahinta, kalliimpi polttoaine ja kulutuksen säästöt kuitenkin minimaaliset. Kuus-lovinen laatikko ei inspiroi, viidessäkin pykälässä on ihan tarpeeksi.
- Vastaajakin
On kysymys, vastauksia kysymykseen ja sitten omaa elämäänsä elävää keskustelua ! Eikä kysymys mikään vaikea ollut.
- upi
Ok-taavi kirjoitti:
että valitsin MPI-koneen koska en katsonut saavani FSI-koneesta mitään lisäarvoa. Monimutkaisempi rakenne, kalliimpi hankintahinta, kalliimpi polttoaine ja kulutuksen säästöt kuitenkin minimaaliset. Kuus-lovinen laatikko ei inspiroi, viidessäkin pykälässä on ihan tarpeeksi.
...on 1.6 fsi koneen kanssa 5-vaihteinen laatikko
- Ok-taavi
upi kirjoitti:
...on 1.6 fsi koneen kanssa 5-vaihteinen laatikko
tarkoitinkin Golffia
- Jussi
Lue tuolta, on vähemmän hörhöjä sotkemassa keskustelua.
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=1794 - Alkup.Jussi
Kun täällä on ollut nyt kommenttia puolesta ja vastaan sekä uutta Golfia ja myös yleisestä Volkswagen huonoudesta/hyvyydestä, niin tehdäänkö Galluppi kuka ajaa milläkin. Ihan vaan mielenkiinnosta tätä kyselen, niin siitä voi sit jokainen päätellä, että millaisia kommentteja heittelee milläkin automerkillä ja -mallilla ajeleva. Laitetaan vielä oma ikä ja asema (opiskelija, toimihenkilö, jne. mitä kukin haluaa laittaa) siihen, niin nähdään miten se vaikuttaa mielipiteeseen. Miltäs kuullostaa ?
Mun auto siis:
VW Golf 1.6 FSI Sportline, ikä 36v, ylempi toimihenkilö- tällä
VW Golf 1.6 FSI Sportline, vm 2005
ikä 29, vuotta alempi toimihenkilö - aRska
keski-ikäinen ylempi toimihenkilö
- Jussi
En siis ole tuo "Paljon vikoja..."-Jussi enkä "Alkup.Jussi".
Autoni on:
Golf Variant TDI, ikä 51v, mielisairaanhoitaja
Motto: Hörhöjä tapaan työssäni riittävästi, tänne en heitä ikävöi. - Jussi
Jussi kirjoitti:
En siis ole tuo "Paljon vikoja..."-Jussi enkä "Alkup.Jussi".
Autoni on:
Golf Variant TDI, ikä 51v, mielisairaanhoitaja
Motto: Hörhöjä tapaan työssäni riittävästi, tänne en heitä ikävöi.Enkä omista tuulipukua, harmaita pehmiksiä, Casion rannekelloa, enkä edes vasemmistopuolueen jäsenkirjaa ja tyyliseikat vaikuttavat paljonkin elämässäni.
Auto on liikkumista varten, mutta myös nautin ajamisesta ajamisen vuoksi. Nauttisinko Ladalla tai Corollalla - tuskin. - Nahkapöksy
Golf Variant TDI(100hv) TrendLine vm. -04. ikä 35v., ylempi tmi hlö.
- Jussi
Jussi kirjoitti:
Enkä omista tuulipukua, harmaita pehmiksiä, Casion rannekelloa, enkä edes vasemmistopuolueen jäsenkirjaa ja tyyliseikat vaikuttavat paljonkin elämässäni.
Auto on liikkumista varten, mutta myös nautin ajamisesta ajamisen vuoksi. Nauttisinko Ladalla tai Corollalla - tuskin....millä ajat ? Mikäs on kellon merkki? Millaisia vaatteita pidät ? Mitä teet työksesi ? Ikä ?
- Sportline
Omalla sportlineversiolla ajettu nyt 8000km ja autoon olen tyytyväinen. Ainahan sitä kehutaan omaa autoa oli kyse sitten ladamiehestä tai mersumiehestä, mut rehellisesti jos haluat et jälleenmyyntiarvo säilyy, on laadukas, halvimmat vakuutukset ja varaosat on valintasi golf. Miten on muilla kulutus..? Ite olen saanu maantillä 5,6l/ kaupunki 8,6l. 95:lla kulutus ei päätähuimaavasti kyllä ole noussut. Käy ihmeessä koeajamassa eri merkkejä ja käy vaikka viimeiseksi uusi golf, ite tein sen ja eron kyllä huomaa.
- vika
mulla kans 7 tkm ajettu 1.6 fsi Golffi. vaihdelaatikko vaihdettiin heti uudesta ku piti tyhjäkäynnillä krohinaa. nyt toimii taas mut ilmaantunut uusi kilinä kartánlukijan penkin alta 1000-1200 kierroksen tienoilla. Muuten hyvä ajaa mut vähän liian äänekäs sisään, vai kuinka? Onx sulla ollu mitään vikoja?
- sportline
vika kirjoitti:
mulla kans 7 tkm ajettu 1.6 fsi Golffi. vaihdelaatikko vaihdettiin heti uudesta ku piti tyhjäkäynnillä krohinaa. nyt toimii taas mut ilmaantunut uusi kilinä kartánlukijan penkin alta 1000-1200 kierroksen tienoilla. Muuten hyvä ajaa mut vähän liian äänekäs sisään, vai kuinka? Onx sulla ollu mitään vikoja?
Eipä ole vielä ilmenny mitn. vikaa. Melua on mut kyllä sen kestää entisenä fordkuskina.
- JOO
Osta ihmeessä. Auto on hyvä jos tilat riittää. Golffille ei ole tuossa kokoluokassa edes kilpailijaa. Jos haluat uskolle vahvistusta niin käyppä kokeilemassa Toyota Corolla tai Megane niin ostat Golffin heti. FSI kone kannattaa otta ilman muuta. Kulutus on pienempi ja tulevaisuudessa voi muitakin etuja löytyä. Ilmastointien ero on näpertelyä jolla ei ole oikeasti mitään väliä. Kumpikin on OK, koska manuaalinen on puoliautomaattinen koska se antaa vain halutun lämpöistä ilmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1096963- 954461
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista494005- 513548
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1923515
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242989- 672714
- 482542
- 131934