Eli, olen jo pitkään miettinyt minkä tasoinen olen. Tottakai tunneilla on tasonsa mutta niistä ei aina oikein voi tarkkaa sanoa.
Olen ratsastanut vähän alle neljävuotta. Olen mennyt käyntiä ja ravia ja laukkaa. Käyntiä ja ravia olen mennyt myös ympyröillä ja tehnyt käynnissä joitain ratsastusradan teitä, laukkaa olen mennyt taluttajan kanssa n. Kierroksen mittaisia pätkiä, ilman taluttajaa pitkää sivua. En ole hypännyt muutakuin taluttajan kanssa olen mennyt pari puomia.
Pystyn hallitsemaan lähes kaikki hevoset asteikolla 1-10;
Käynnissä: 9-10
Ravissa: 7
Laukassa: 5
Tuo siis ratsastuksenopettajan arvion mukaan.
mikä taso?
1
100
Vastaukset
- z--
Ei tuon perusteella voi sanoa mitään :)
Ratsastuksessa oleellista ei ole vain se, että pysyy kyydissä ja saa hevosen menemään oikeaan suuntaan, vaan se, miten ratsastaa. Miten hyvin saa hevosen liikkumaan, miten hyvin istuu, miten hyvin käyttää apuja...
Huomaat eron hyvin, jos katsot vaikka huippukouluratsastusta ja ratsastuskoulun HeC-tason koulukisoja. Siinä on iso ero, vaikka kaikki heistä hevosen hallitsevatkin.
Mutta todennäköisesti jos vasta noin vähän olet laukannutkin, et ole varsinaisesti vielä millään tasolla kouluratsastusluokkien näkökulmasta. Viralliset koululuokathan taitavat alkaa HeC-tasolta, jossa jo vaaditaan enemmän laukkaamista.
Mutta turha sitä tasoluokitusta on miettiä. Eihän sillä loppujen lopuksi ole mitään merkitystä. Kehityt omaa tahtiasi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1442328
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521583Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311578- 641267
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1451267The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121144Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall227992- 156936
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20829