Minulla on siis ongelmia selkäännousussa. Olen ratsastanut 4 vuotta, mutta silti joko "rysähdän"satulaan ja/tai tarvitsen punttausapua tai korokkeen. Jonkun shetlanninponin selkään pääsen ilman koroketta, mutta en pysty laskeutumaan "hiljaa" satulaan, tasapainoni pettää. Mutta taas sitten esim. 115cm ylöspäin tarvitsen punttausapua. Olen siis 145cm pitkä. Eilen menin yhdellä n. 150cm korkuisella pienellä hevosella, ja minut piti nostaa selkään.
Miten pääsisin selkään helpommin?
ongelmia selkäännousussa
rysähtäjä
1
63
Vastaukset
- z--
Tietysti omaa kropan hallintaa ja tasapainoa kannattaa kehittää. Hyvä lihaskunto on lähtökohta ihan kaikelle ja notkeus on sitten toinen asia. Jokaisen ratsastajan pitäisi muutenkin näitä asioita treenata.
Selkään nousu jakkaralta on kuitenkin erittäin suotavaa, riippumatta siitä pääseekö satulaan ilman vai ei. Jakkaran käyttäminen säästää hevosen selkää ja satulaa. Jokaisen pitäisi aina nousta satulaan korokkeelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko851937- 431529
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!571202- 761090
- 721063
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon251015- 591001
- 34940
- 37829
- 38779