Tätä mietin edelleen

helmiä.sioille

Mikä on sen kuuluisan hypergamian vastakohta? Voisiko joku valaista asiassa tietämätöntä? :)

31

158

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oisko

Tetrafobia?

• helmiä.sioille

Heh, joo... Kyllä kolmen naista on helpompi tyydyttää kuin neljä... :D

• asdsafasdfasd

No jos otetaan esimerkiksi vaikka tavisnaisen käytös tinderissä:
      Nainen antaa tykkäyksiä vain kaikista komeimmille mallimiehille joiden pituus on 190cm.
      Hypergamian vastakohta:
      Nainen antaa tykkäyksiä miehille joiden olemuksesta tykkää mutta joilla ei ole komeaa mallinaamaa tai 190cm pituutta.

• helmiä.sioille

Niin, mut mikä olisi se termi yhdellä sanalla?

Kun musta tuntuu siltä, että olen ollut ainoastaan anti-hypergamisten naisten kanssa. Jos nojataan palstatotuuksien mukaiseen hypergamiaan...

• termistö
        helmiä.sioille kirjoitti:

Kun musta tuntuu siltä, että olen ollut ainoastaan anti-hypergamisten naisten kanssa. Jos nojataan palstatotuuksien mukaiseen hypergamiaan...

lutka

• Raakatotuus

Ei muillekaan olemattomille asioille ole omaa sanaansa.

• helmiä.sioille
        Raakatotuus kirjoitti:

Ei muillekaan olemattomille asioille ole omaa sanaansa.

No jos hypergamialle ei löydy vastakohtaa niin sehän tekee myös hypergamian olemattomaksi ja harhaiseksi käsitteeksi...

• Raakatotuus

No jos hypergamialle ei löydy vastakohtaa niin sehän tekee myös hypergamian olemattomaksi ja harhaiseksi käsitteeksi...

Ei kaikille asioille tarvitse olla vastakohtaa. Voihan nollallakin kertoa, mutta ei jakaa.

• helmiä.sioille
        Raakatotuus kirjoitti:

Ei kaikille asioille tarvitse olla vastakohtaa. Voihan nollallakin kertoa, mutta ei jakaa.

Niinno... Mitä se nolla sitten on? Numero?

• Hypogamia.

• helmiä.sioille

Ja se tarkoittaa, että nainen pariutuu alempitasoisen kanssa?

• fiksu-fiikus

Ja se tarkoittaa, että nainen pariutuu alempitasoisen kanssa?

Ja myöskin älykkyys, varakkuus, pituus, ikä ja yleisesti sosioekonominen asema ja nämä siis vastakohtina näille arvoille.

• helmiä.sioille
        fiksu-fiikus kirjoitti:

Ja myöskin älykkyys, varakkuus, pituus, ikä ja yleisesti sosioekonominen asema ja nämä siis vastakohtina näille arvoille.

Mä asetun tässä arvoasteikossa aika alas. Statukseton, ei-varakas, ikääkin on jo yli 40...

Älykkyydestäni ei ole tapana mainita mitään, jokainen saa itse päättää siitä kun tutustuu minuun, että olenko älykäs tai totaalisen älytön. Pituus vaan ne vaivaiset 156 sentti(hähä). Olen kouluttamaton moukka. Duunari ollut koko työhistoriani ja tuskin tulee miksikään muuttumaan. Varakkuuteni on olematon, jotenkin täs pärjäilee. Ok, ehkä naamavärkkien jaossa on luontoäiti ollut kanssani hiukan tavanomaista suosiollisempi.

Ja kaikesta tästä huolimatta jokainen nainen on ollut koulutetumpi kuin minä ja kaiken lisäksi vielä viehättäviä ja fiksujakin vielä. Paremmin tienaavia kuin minä jne. Ja harvemmin itse olen ollut ns. aloitteellinen...

Jotenkin vaan tässä on nyt aika orpo olo kun ei oikein tajuu, et WTF? Eihän tämän pitäisi olla palstatotuuksien mukaan mahdollista... :)

• helmiä.sioille kirjoitti:

Mä asetun tässä arvoasteikossa aika alas. Statukseton, ei-varakas, ikääkin on jo yli 40...

Älykkyydestäni ei ole tapana mainita mitään, jokainen saa itse päättää siitä kun tutustuu minuun, että olenko älykäs tai totaalisen älytön. Pituus vaan ne vaivaiset 156 sentti(hähä). Olen kouluttamaton moukka. Duunari ollut koko työhistoriani ja tuskin tulee miksikään muuttumaan. Varakkuuteni on olematon, jotenkin täs pärjäilee. Ok, ehkä naamavärkkien jaossa on luontoäiti ollut kanssani hiukan tavanomaista suosiollisempi.

Ja kaikesta tästä huolimatta jokainen nainen on ollut koulutetumpi kuin minä ja kaiken lisäksi vielä viehättäviä ja fiksujakin vielä. Paremmin tienaavia kuin minä jne. Ja harvemmin itse olen ollut ns. aloitteellinen...

Jotenkin vaan tässä on nyt aika orpo olo kun ei oikein tajuu, et WTF? Eihän tämän pitäisi olla palstatotuuksien mukaan mahdollista... :)

Hypergamiset valinnat tuskin on useinkaan kovin tietoisia. Sä varmaan jollain paskan jauhamisella välität vaikutelman siitä, että olisit enemmän kuin oletkaan. Miten sä sitten aina kadotat ne naisesi? Ehkä se antaa vastauksen.

• erkki-täti
        scrg kirjoitti:

Hypergamiset valinnat tuskin on useinkaan kovin tietoisia. Sä varmaan jollain paskan jauhamisella välität vaikutelman siitä, että olisit enemmän kuin oletkaan. Miten sä sitten aina kadotat ne naisesi? Ehkä se antaa vastauksen.

Ei se välttämättä noinkaan mene, että puhumalla antaisi väärää kuvaa itsestään..

Saattaahan taustalla olla myös jotain suurta seksuaalista viehätystä/taitoja.

Seksuaalisuuteen suuresti perustuvat suhteet tuppaavat päättymään siinä vaiheessa, kun suurin kiima laantuu ja pitäisi hyväksyä sen kumppanin ärsyttävätkin piirteet tai puutteet. Alkukiimoissaan useimmat haluaa moiset yksityiskohdat sivuuttaa, sulkea silmät. Jotkut jopa kuvittelevat voivansa karsia kumppanista kaikki vähemmän miellyttävät ominaisuudet.

Usko siihen, että toista voi muuttaa, perustuu seksuaaliseen viehätykseen, sanon ma. Koska täytyy olla jokin kiintymys ja motivaatio, että edes kuvittelisi moista.

• tottavaitaruako
        erkki-täti kirjoitti:

Ei se välttämättä noinkaan mene, että puhumalla antaisi väärää kuvaa itsestään..

Seksuaalisuuteen suuresti perustuvat suhteet tuppaavat päättymään siinä vaiheessa, kun suurin kiima laantuu ja pitäisi hyväksyä sen kumppanin ärsyttävätkin piirteet tai puutteet. Alkukiimoissaan useimmat haluaa moiset yksityiskohdat sivuuttaa, sulkea silmät. Jotkut jopa kuvittelevat voivansa karsia kumppanista kaikki vähemmän miellyttävät ominaisuudet.

Usko siihen, että toista voi muuttaa, perustuu seksuaaliseen viehätykseen, sanon ma. Koska täytyy olla jokin kiintymys ja motivaatio, että edes kuvittelisi moista.

Kumppanin ärsyttävien piirteiden hyväksyminen taitaa kuulua yleensäkin pitkissä suhteissa viihtyvien ihmisten taitovalikkoon :)

• erkki-täti kirjoitti:

Hyvin mahdollista. Tuo seksuaalinen viehätys ei ole mun ominta aluetta, niin aliarvioin helposti sen merkityksen.

Sitten jos puhutaan seksuaalisista taidoista, niin astutaan jo tuonne punaisten ja sinisten pillereiden maailmaan. Koska jos jokin on taito, niin sitten sitä voi myös harjoitella ja harjoitus tekee mestarin.

• helmiä.sioille
        scrg kirjoitti:

No miten sen nyt ottaa...? Jotkut olen kadottanut, jotkut kadottanut taas minut. Menee vähän niinku fifty-sixty tai sixty-fifty... :)

• 2322
        scrg kirjoitti:

Hyvin mahdollista. Tuo seksuaalinen viehätys ei ole mun ominta aluetta, niin aliarvioin helposti sen merkityksen.

Sitten jos puhutaan seksuaalisista taidoista, niin astutaan jo tuonne punaisten ja sinisten pillereiden maailmaan. Koska jos jokin on taito, niin sitten sitä voi myös harjoitella ja harjoitus tekee mestarin.

Tuo loppu on oikeastaan aika naivi ajatus. Kyllä useimpien taitojen kohdalla lahjakkuudella on iso merkitys, ja ilman sitä ei tule mestaria vaikka kuinka harjoittelisi. Hyvästä harjoitus tekee toki paremman ja huonostakin ehkä vähän vähemmän huonon.

• 2322 kirjoitti:

Tuo loppu on oikeastaan aika naivi ajatus. Kyllä useimpien taitojen kohdalla lahjakkuudella on iso merkitys, ja ilman sitä ei tule mestaria vaikka kuinka harjoittelisi. Hyvästä harjoitus tekee toki paremman ja huonostakin ehkä vähän vähemmän huonon.

Allekirjoitan tuon. Langattomien harjoittelu on tuhlausta. Mutta aika usein monet hyväntahtoiset neuvojat kannustaa ihmisiä panostamaan juuri heikkouksiinsa.

• Anonyymi

No miten sen nyt ottaa...? Jotkut olen kadottanut, jotkut kadottanut taas minut. Menee vähän niinku fifty-sixty tai sixty-fifty... :)

Mikähän kumma mahtaa olla syynä?

• erkki-täti

No jos oletetaan että hypergamia on suomeksi pariutumista omaa luokkaansa ylöspäin, niin sen vastakohta voisi sitten olla pariutumista omaa luokkaansa alaspäin.

Hypergaminen pariutuu itseään "parempiin" piireihin, ja vastakohta priutuu itseään huonompiin piireihin.

Ääripään esimerkkejä:

- kielitaidoton, vaatimattoman yleissivistyksen omaava, puutteellisen tapakasvatuksen saanut, kouluttamaton, karismaton ja heikkolahjainen tyyppi haluaa pariutua kansainvälisissä kuvioissa töitä tekevän uraohjuksen kanssa.

- sosiaalisesti kömpelö, tavoiltaan hiomaton, monella tavalla tyylitajuton, emotionaalisesti estynyt, kauneudentajultaan rajoittunut ja äitinsä/isänsä tossun alla henkisesti ja taloudellisesti kituuttava itsenäistymätön tyyppi, joka haluaa pariutua esim. jonkunlaisen missin tai misterin kanssa.

Ja sitten sama päinvastoin, niin päästään antihypergamian ytimeen. Silloin tällöinhän tuollaisia pareja muodostuu, mutta vielä useammin muodostuu pareja, joissa ei mennä ihan noin äärimmmäisyyksiin, vaan liikutaan jossain välimaastossa puolin ja toisin.

Ihmisillä voi olla kaikenlaisia visioita siitä, minkälainen sen kumppanin pitäisi olla. Mutta loppupeleissä kuitenkin kukin ihminen tekee kompromisseja (pl. ikuiset etsijät) ja joitakin huonoiksi miellettyjä ominaisuuksia annetaan anteeksi.

Parisuhde on kahden kauppa, ja jokaisella ihmisellä on ne omat arvojärjestyksensä kumppanin ominaisuuksien suhteen.

Itsekin "alisuoriuduin" (jonkun muun mielestä), kun pariuduin hieman pulskan miehen kanssa. Kaikkein oudointa oli joidenkin puolituttujen kommentit: "miks sä oot ton kanssa? Kyllä sä paremmankin saisit" tms. Oli vastarakastuneen korvaan melkoisen loukkaavaa kuultavaa. Ja tarkemmin mietittynä outoa käytöstä! Enhän minäkään mennyt heille määräämään, mikä olisi heille "sopiva" puoliso.

Jokainen ihminen saa tehdä omat valintansa puolison suhteen. Siis kun on kyse aikuisista ihmisistä.

• helmiä.sioille

Niin... Palstatotuuksien hypergamiassa näyttäisi ätmiläisiltä unohtuvan se ihminen kaiken takana. En minäkään kiistä, etteikö niitä kiipijöitä olisi olemassa suuntaan ja toiseen, mutta kyllä tähän ihmiselämään mahtuu paljon muutakin mikä on tärkeää pariutumisessa...

Mun valintaa on ihmetelty vaan kerran muistaakseni. Luonteiden erilaisuuden takia, mutta sitten kun muutama ihmettelijä tutustui vähän paremmin valintaani, ei sitä pahemmin ihmeteltykään enää. Tosin se luonteiden täysi erilaisuus kuitenkin lopulta johti eroon. Mutta meni siihen kuitenkin yli 4 vuotta... :) Ollaan muuten hyvissä väleissä edelleen...

Sitä en taas tiedä, että onko kukaan ihmetellyt elämässäni olleiden naisten valintaa minun suhteen. Ja ollakseen rehellinen, ei minua pahemmin kiinnostakaan. Ei mun tarvi niiden ihmettelijöiden kanssa olla. :)

• myösminä

Niin... Palstatotuuksien hypergamiassa näyttäisi ätmiläisiltä unohtuvan se ihminen kaiken takana. En minäkään kiistä, etteikö niitä kiipijöitä olisi olemassa suuntaan ja toiseen, mutta kyllä tähän ihmiselämään mahtuu paljon muutakin mikä on tärkeää pariutumisessa...

Mun valintaa on ihmetelty vaan kerran muistaakseni. Luonteiden erilaisuuden takia, mutta sitten kun muutama ihmettelijä tutustui vähän paremmin valintaani, ei sitä pahemmin ihmeteltykään enää. Tosin se luonteiden täysi erilaisuus kuitenkin lopulta johti eroon. Mutta meni siihen kuitenkin yli 4 vuotta... :) Ollaan muuten hyvissä väleissä edelleen...

Sitä en taas tiedä, että onko kukaan ihmetellyt elämässäni olleiden naisten valintaa minun suhteen. Ja ollakseen rehellinen, ei minua pahemmin kiinnostakaan. Ei mun tarvi niiden ihmettelijöiden kanssa olla. :)

Olen vakuuttunut siitä, että olet MIELENKIINTOISTA ja VIIHDYTTÄVÄÄ seuraa.. Miksei tätä todella tärkeää asiaa oteta koskaan miehistä puhuttaessa huomioon? Jos baarissa olis huippukomea, mutta tylsä mies / sikarikas, mutta vähemmän komea mies ja sinä, niin kyllä sun pöydässä olis loppuillasta eniten naisia..

• TotuusSattuu

Kun nyt hypergamia on käytännössä sitä että on parinvalinnassa hyvin valikoiva, sen vastakohta on tietysti "jakorasia". Siis että antaa kaikille...

• erki-täti

Ei se noin ole.

Hyvin valikoiva = tiukat kriteerit
        Vastakohta on se, että on hyvin joustavat kriteerit, tai hyvin vähän kriteerejä.

Kumpikinhan kuitenkin pariutuu.

Jakorasian vahtakohta on armoton pihtari.

• helppo_määrittää

Hypergamian vastakohta on se, että kelpuuttaa kenet tahansa ruman, vähä-älyisen, epäsuositun looserin. Sinun onnesi tietysti on, että naisystäväsi eivät ole olleet hypergamisia vaan ovat pariutuneet alaspäin. Kuten kerroit.

• Fwemkfmksddfs

Mutta hypergamian piirteenä voidaan nähdä se että sillä suhteen tasolla ei ole merkitystä, suhdetta ei luoda parisuhteeksi vaan täyttämään hypergamin kriteerit kunnes ne kriteerit muuttuvat tai tulee parempi.

Tällöin siis ihan perus parisuhdehakuinen monogamia olisi se vastakohta koska se pyrkii kohti kahdenvälistä pystyvää suhdetta.

Jos taas hypergamia mielletään määrän ja ns. "toiminnallisuuden" kautta silloin antigamia - suhteettomuus - olisi se antiteesi. Hypergami ottaa kaiken mitä saa, antigami ei ota mitään.

• helmiä.sioille

Niin tai sitten ehkä mulla on vaan käynyt hyvä munkki siinä, että niillä ulkoisilla hypergamisilla tekijöillä ei ole ollut niin suurta merkitystä elämässäni vierailleille naisille.

Olen muuten joskus ennenkin viritellyt keskustelua niistä kriteereistä yms. Kyllähän ihmiset haaveilee kaikenlaisesta ja uskovat tietävänsä mitä haluavat, mutta tosi tilanteissa ne kriteerit ja haaveet saattaa helpostikin heittää häränpyllyä ja ihmiset huomata, etteivät ne oikeasti tiennetkään mitä halusivat ennen kuin se on osunut kohdalleen yllättäen puskista. Silloin jää ratklaisevaksi tekijäksi se, että uskaltaako luopua omista vaatimuksista ja kriteereistä ottakseen selvää, että olisiko se mahdollisesti nyt siinä... :)

• Fwefsjdsdfsdfs

Onko ihminen sosiaalinen olento?

Kyllä -> Monogamia
      Ei -> Antigamia

• Anonyymi

Aloitettu: 2016-09-22 11:57:26

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      213
      3141
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2871
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      373
      1582
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      27
      1468
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1342
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1249
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1237
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      1097
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      171
      1094
    10. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      143
      964
    Aihe