Laihdutusprojekti

SmallGirl_2

Aloitin tänään laihdutusprojektin. Olen vähän yli parikymppinen nainen. En ole kauhean pitkä, joten turha tulla sanomaan, että laihduttamisen tarvetta ei olisi. Aamupaino oli 63,1kg. En asettanut mitään kalorirajaa, mutta lasken kalorit ja pidän huolen, että kulutan enemmän kuin syön. Lähteekö joku mukaan projektiin? Olisi kiva ryhmässä jakaa kokemuksia.

21

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alaspäin

      Itse aloitin kuun alussa tiputtamaan 70.2 kg ja 68.5 kilossa olen menossa. Tavotteinani on parempi kunto ja luonnollisesti kauniimpi vartalo. :-)

    • IcanandIdo

      Kiva kuulla että täällä on muitakin "pienen skaalan" -laihduttajia. Olen itse Tampereella asuva 174 cm pitkä ja 68.1 kg painava entinen kilpaurheilija tyttönen ja kovasti kaipaan tukea ja tsemppausta 4 kilon karistamiseen. Tavoitteenani on hoikempi vartalo;) Mitään aikarajaa en uskalla asettaa, mutta 1500 kcalorin päivätahdilla aion kokeilla.

      Eli olen siis mukana;)

      • Amazooni

        Minäkin haluan hoikemman vartalon ja sen mukana tulevan keveyden tunteen!
        Vaikken ole nytkään mikään lihava, niin yunnen itseni vaivaantuneeksi kg:ssäni.
        Tunsin aivan erilaisen energian väreilyn kehossani, kun mitat olivat sitä
        92-64-92cm eikä niinkuin nyt 98-74-96cm. Möhkö olo:-(


    • Näinminäteinjalaihduin

      Ensimmäisenä kannattaa hyläta ajatus laihdutuskuurista. Ajattele että olet muuttamassa ruokatottumuksesi pysyvästi terveellisemmiksi, niin olet jo pitkällä.

    • Amazooni

      Minä olen normaalipainoinen. 168cm pitkä, 65kg.
      -10kg on tavoitteena 6kk sisällä. 1600-1700kcal/pvä 3h liikuntaa.
      Minä haluan ravita kehoani ja lisätä lihaksia samalla, kun sulatan läskiä.
      Se merkitsee, että lihas painaa enemmän kin ihra, ikäpain laske yhtä nopeasti.
      En halua roikkuvaa nahkaa. Nahka kutistuu hitaammin- 6kk:tta otaa akaa.
      Joten en ala kilpailemaan, kuka laihtuu nopeimmin!
      Nahan kutistuminen ja lihasten kasvatus vie aika - n.6kk!

    • aamulenkille

      Täältä löytyy hyvä vinkki laihduttamiseen: https://www.hikipanta.com/harjoittelu/laihdutatko-treenaa-aamulla/#.V-zAXCh97IU

      Kannattaa kokeilla! :)

      • Amazooni

        Tapaan mennä aamulenkille, mutta tarvitsen kahvia ja
        juustohapankorpun jaksaakseni tunnin.
        Alkaa läskinsulatus aiemmin - ihanaa nyt syksyllä!

        Kokeilin eilen balettifitnessiä. Teki makoisaa reisissä!
        Vaihtelu on tärkeää. Tarvitsen kerran kuussa vapaamman viikon.
        Kuuntelen kehoani varsinkin nyt kylmettymisien aikaan.


    • Alaspäin

      Hei,
      Minä törmäsin plateau-vaiheeseen, eli pariin viikkoon ei ole vaaka juuri liikahdellut, vaikka söin vain n. 1200 kcal päivässä. Päätin sitten herätellä kroppaa vapaalla vkl, ja söin mitä ikinä halusin: pitsaa, kebabia, kurpitsapastaa, karkkia ja pullaa. No vieläkään ei vaaka heilahtanut, siis edes ylöspäin,
      mutta ehkä senyt lähtisi alaspäin. :-)

      • Amazooni

        Ne tasanteet ovat psyykkisesti koettelevia! Minä jaksan jonkin aikaa
        1600kcal, mutta sitten se syöminen menee 2200kcal- 3000kcal.
        Nyt on ollut viikko niin ja jopa liikunta on mennyt vain kotisiivoukseksi.
        Minunkin painoni on pysynyt 65-66kg koko ajan.
        Mutta kun tänään aloitin 1600kcal, niin paino tulee hurahtamaan alas taas.
        Keho vaatii omat jaksonsa. Olen ollut taas kuukauden verran 65kg.
        Minulta putoaa 1-2kg joka 15/pvä! Se on minun kehoni toimintaa nykyisin.
        Sitä ei hetkauteta millään. Tosin cm häviävät joka 10pvän jälkeen, kun
        voimistelen ja kävelen.
        Näin on täällä enkä sekaannu viisaan kehoni hommiin.
        Annan sille vain mahdollisimman hyvää polttoainetta ja harrastan liikuntaa.
        Joskus vain tulee muita asioita, jotka ovat tärkeämpiä kuin 3h liikuntaa.
        Jos alan stressaamaan kehoani liian nopeasti laihduttamalla, masennun.
        Tulee itkukausi. kiitos ei enää! Mieluummin hitaasti, mutta iloisesti!


    • Foreverfever

      Mukana!
      Lähtötilanne 62,5kg/167cm. Ikää 24v ja kotona päivät 2 pienen lapsen kanssa, joten liikunta valitettavasti kovin satunnaista vaunulenkkeilyä

      • Amazooni

        Olen Vihreä kateudesta! 62,5kg! Elämä on epäoikeudenmukaista!
        Vai onko? Söin tänään kahvipullia aivan huomaamattani.
        Ei tuntunut missään! Ei vienyt nälkää, eikä edes mielitekoa.
        Siitä on vuosia, kun viimeksi söin, joten olin onohtanut vaikutuksen. Tuli vain pettymystä. Mössöt kiertävät vielä kehossa.

        Sinä niiden kahden vekaran kanssa -
        googlaa niitä lyhyitä muutaman minuutin kotivoimisteluja.
        Dr. Michael Mosley om tapetilla. On muitakin.
        Monia hyviä ajatuksia dietistä ja 3min. voimistelusta VIIKOSSA!

        Pikkusen verryttelyä, ehkä hyppynuoraa tai 1 rappu ylös-alas.
        Sitä aivan tavallista lankkua mahallaan, sivuillaan, selällään.
        Punnerrusta ja corea, juoksua tuoli apuna.
        Tuota, ota tuoli ja nojaa siihen käsivarsillasi ja vedä jalkoja
        rintaa kohti vuorotellen kuin sähkövispilä turbossa.

        Tarkoituksena on keskittyä niihin liikkeisiin, joita tekee,
        eikä anna mielen vaellella rästittyvissä töissä.
        Siinä on enemmän tehoa kuin kuntosalilla 3h seurustelu ja
        uusien asujen esittely läsnäoleville. Sekin on tosin kivaa.

        Mitä siihen vaunukävelyyn tulee, niin käytä työntökahvaa
        apuna vatsan kiinteyttämiseen. Purista vatsalihaksia kävellessäsi.
        Tapaan tehdä 20-50 sit-upsia ennen kävelyä ja otan toisinaan
        rullaattorin avuksi kävelylle ja käytän sitä tukena samalla kun
        käyn koko kehon läpi puristeluin. Se on tosi tehokasta.
        Peffan yli menevä takki vain päälle, ettei kukaan näe elämöintiä.
        Kutsun sitä voimakävelykseni.Usein suoritan sen ilman apuvälineitä.


    • VHH-kannattaja

      En ymmärrä alkuunkaan, että aletaan laihduttamaan jollain nälkä dieetillä tai slim tuotteilla, kun voi syödä hyvin ja hyvää ruokaa ja silti laihtuu tasaista tahtia. Ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin jättää viljatuotteet ja perunan pois ruokavaliosta. Samoin ei mitään kevyt maitotuotteita tuotteita vaan kunnon tavaraa.
      Liikunta on toki aina terveydelle hyväksi, mutta riehumalla sitä ei laihdu. Se lisää vain nälkää.

      • Foreverfever

        Vhh olen ollut n. vuoden (radi) ja viimeiset 3kk paino ollut kilon tarkkuudella sama, joten jos Haluan vielä mahtua vuoden takaisiin vaatteisiin niin jotain täytyy vähentää. Raskauskilot (22kg) suurimmaksi osaksi onneksi kadonnut tälläkin kertaa ja kun pääsen tavoitteeseen vhh jatkuu. Nytkään ei kyllä hiilarit sovi päivän kalorein.


    • Alaspäin

      Minä en halua olla kokonaan vähä-hiilihydraattisella, muta olen ollut nyt kuukauden pääsääntöisesti vehnättömällä (neljä päivää poikkeusta). Nyt yritän lisäksi maidotonta, mutta se tekee tiukkaa sekä mielitekojen kautta, että epähuomiossa. Eilen soin tzatzikia kalan kanssa tajuamatta, että sen kuuluisi olla kiellettyjen listalla.

      Päivän ruuat olivat:
      aamupala: vihreää teetä
      lounas: iso lautanen salaattia pestokalaa, tzatzikia, kukkakaalia
      Välipala: quinoa-kurpitsasalaattia
      Iltapala: soijarahka kaurahiutaleita mustikkakeitolla (sokeriton)

      Haluaisin jotenkin lisätä tähän proteiineja ilman kaloreiden lisäystä. Ilman vehnää ja maitotuotteita näen tämän kuitenkin hankalaksi.

      Aamupaino tänään oli 67.3, joten kilo hulahti nesteitä edellisestä aamusta. Ehkä 66-alkuinen paino on vaa'assani jo tällä viikolla.

      • Alaspäin

        67.1, eli ei ihan vielä. :-)
        Maidoton osoittautui mahdottomaksi. Se aiheutti liikaa rajoitteita vehnättömän kanssa yhdessä. Söin eilen
        Vihreää teetä aamupalaksi
        kurpitsa-quinoa salaattia lounaaksi
        Muikkuja ja perunamuussia päivälliseksi
        Suklaata ja turkinpippureita muutaman iltapalaksi.

        Katselin chia-siemenvanukkaiden reseptejä. Ne voisi olla hyvä tapa lisätä proteiineja.


      • Näinminäteinjalaihduin
        Alaspäin kirjoitti:

        67.1, eli ei ihan vielä. :-)
        Maidoton osoittautui mahdottomaksi. Se aiheutti liikaa rajoitteita vehnättömän kanssa yhdessä. Söin eilen
        Vihreää teetä aamupalaksi
        kurpitsa-quinoa salaattia lounaaksi
        Muikkuja ja perunamuussia päivälliseksi
        Suklaata ja turkinpippureita muutaman iltapalaksi.

        Katselin chia-siemenvanukkaiden reseptejä. Ne voisi olla hyvä tapa lisätä proteiineja.

        Olen ollut maidottomalla ja vehnättömällä (ja myös sokerittomalla, maissittomalla, soijattomalla, lisäaineettomalla, enkä syö kevytruokia) 2 kk, eikä ole tuottanut tuskaa. Pystyn yhä syömään varsin monipuolisesti ja terveellisesti.

        Syön viisi runsasta ateriaa päivittäin ja paino on pudonnut tässä 2 kk:n aikana 10,5 kg. Kasviksia syön ½ kiloa päivässä lihan, kalan, pähkinöiden, marjojen, hedelmien ja kananmunien yms. luomuravinnon ohella.


      • Alaspäin

        Upea tahti. :-)

        Tiedän, että ninullakin "tuska" on tätsin henkistä. Kun ikuisuuden on aloittanut työt mustalla teellä, jossa on tilkka maitoa, välipaloina syönyt jugurttia ja tottunut käyttämään ruuanlaitossa voita, niin kyse on vain luopumisen tuskasta. En tarvitsisi maitoa, ainoastaan pidän siitä.


    • Alaspäin

      66.7 kg, joten uusi kilo-lukema avautui. Mulla on vähän kuin 4-3 -dieetti menossa. Eilen söin vain chia-vanukkaan, mehukeittoa ja linssikeittoa, mutta vkl meni englantilainen brunssi, uuniperunaa savulohitäytteellä, linssikeittoa, karkkia ja olutta.

    • Alaspäin

      Huomenta,

      Tänään taas alkoi uusi kilo: 65.7kg. :-)
      Viikolla syön todella vähän. Paljon mustaa teetä maidolla, pari leipää lounaaksi ja illalla mehukeittoa, mutta vkl menee sitten ihan mitä vain. Tosin onneksi ruokamieliteot kohdistuu lähinnä kauden kasvisruokaan näinä päivinä. Herkkuosasto sitten taas on varsin värikkäämpää luettavaa. Vkl nostaa painoa n. kilon, joka onneksi on yleensä ke-aamuun mennessä alitettu. Ke ja to menee pudotuksessa ja vkl taas pienessä massakaudessa. Aaltoahan tämä on, mutta sopii minulle. 😁

    • LiikuntaOnKivaa

      Lataa SportyWe appsi, sieltä löytyy kivoja porukoita eri urheiluihin. Itse löysin sieltä aloittelijoiden tanssiporukan. En ollut koskaan kokeillut mutta koska muutkaan eivät osanneet oli helppo aloittaa. Koko syksy ollaan treenattu ja kunto kohentunut ja kilot tippuneet :)

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe