Alkoipa taas mukava sarja, tää Sarasvuon firmaan pyrkivistä pelleistä kertova Diili. Ai että on täynnä itsekeskeisiä pukupellejä ja jakkupukubimboja. Elämän ainoa tarkoitus rikastua ja kiivetä, muutoin tyhjää vaan.
Itse olen töissä, mutta vain yksi akateeminen tutkinto, palkka keskitasoa, hommat keskitasoisia, enkä kuvittele itseäni myöskään muuksi kuin mukavaa keskitasoa edustavaksi suoriutujaksi. Ei pätkääkään kiinnosta uraputkeen pyrkiminen keinolla millä hyvänsä, enkä aio suostua antamaan työnantajalleni itsestäni kaikkea, en.
Mulle riittää kohtuu kaikessa, niin töissä kuin materiassakin. Mieluummin kaikesta tietty siivu, ja muu elämä tärkeänä osana lisäksi (perhe, liikunta, luonto, normaalin elämän kiireetön kokeminen, terveys).
Irvokas tää Diili-ohjelma on, ja antaa nuorille työelämään pyrkiville nuorille vääriä elämänarvoja, ja luulon siitä että jos ei ole ohjelman esiintyjien kaltainen menestysjanoinen tyyppi niin ei ole muka sitten mitään.
Oikeat elämän arvot kunniaan!
Diili-pellet ovat naurettavia ja
8
3211
Vastaukset
- Vanhus
Kai noita arvoja imetään muutoinkin ilman Diili-ohjelmaa ihan liiaksi kaikkialta.
Sinä ja minä olemme kummajaisia, jotka nautimme siitä, että on työtä ja on mielekästä työtä. Mutta eipä auta mennä sanomaan, ettei ulkoiset asiat kiinnosta, pahaa verta se herättäisi, jos sen ääneen sanoisi. - seurannut
Minusta ohjelma ei ole lainkaan niin huono, kuin etukäteisrvosteluista saattoi päätellä. Kilpailijajoukko on lajissaan aika tavanomaista, samantapaisia tyyppejä pyrkii firmojen johtopaikoille. Kilpailijat vaikuttivat fiksuilta ja kohteliailta. Käytös oli siis hioutunut liikemiesmäiseksi ennen kisaa.
Sanoisin, että televisio-ohjelman perusteella on turha vetää syviä johtopäätöksiä kenenkään arvomaailmasta. Uskon, että useimpien urakiitäjien tärkeimpiä arvoja ovat perhe, liikunta, luonto, normaalin elämän kiireetön kokeminen, terveys. Harmi vain, että näille ei tahdo jäädä aikaa työnteon riistäessä pois kaiken vapaa-ajan. - yök
ja yök se arvomaailma jota tuo ohjelma edustaa!!!
- Teemujazz
Sarasvuo ei uskaltanut ottaa ohjelmaansa yhtään jolla olisi ollut yhtään sosialistisia ajatuksia. Siksi ohjelmaan valittuporukka koostui juppi/ökyporvareista kuten herra Sarasvuo tahtoikin.
Sulle-Mulle tämähän on sen markkinatalouden yritystoiminnan hallituksen meininki.
Diili ohjelma on kyllä todella hanurista ja antaa kyllä työmaailmasta täysin kieroutuneen kuvan. Rahan ahneudesta se näyttää karut totuudet siitä että huipulla tuulee ja haisee raha.- Vanhus
...kun on työ ihan muualla ei sellaisessa paikassa, jossa arvot ovat toiset.
Kivahan se on katsoa, että tuommoisessa souvissa ei onneksi tarvi olla mukana. - -rouva-
Ei ohjelma mitään kieroutunutta kuvaa anna vaan ihka oikean kuvan siitä, millaisin ehdoin liikemaailmassa toimitaan.
t. nimim. onnellinen matalapalkkaämmä valtiolla
- Tuijottaja
Jeespoks muaki ärsyttää se diili vähän. Ehkä must tuntuu että voi ku mä en oo mitään, ku mä oon vaan tällänen pöljä kotirouva ja ostan varmaan ihan liian kalliilla hinnalla k-kaupasta...
Siis oikeesti se ohjelmahan on viihdettä. Joka kerta ajattelen samaa; en ikinä osaisi työskennellä kaupallisella alalla. Olen liian tunteikas, en osaa myydä. Kauppahan perustuu aina petokseen, en jaksa suunitella sellaisia.
Olen tyystin eri maata. Mutta kaikenlaisia tarvitaan... - real
jos noi pellet on sun mielesta jotenkin urakeskittyneita niin ollaan aika pahasti metsassa. kukaan oikeasti jotain osaava ei missaan nimessa hakisi sarasvuon firmaan toihin varsinkaan television kautta. nama kaverit on keskitason tai alle duunareita jotka kuvittelee paasevansa "hyviin hommiin" ohjelman kautta ja samalla haluavat vahan julkisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082