Vertaistukea laihdutukseen

laihduttaja39v

Aloittamani viesti ketju on suljettu.En tiedä miten ja miksi.Joten en jatkossa enää kirjoita siihen,kun en halua aloittaa uutta ketjua.Olen nyt tavoitepainossa.Tsemppiä aikasempaan ketjuun kirjoittaneille.

152

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanskiyy

      Varmaan siksi suljettu ku seon täys:) Voidaan jatkaa tässä uudessa ketjussa jonka teit. Tää viikko on menny ihan jees, eilen oli herkkupv ja nyt taas ruodussa. Paino about samoissa lukemissa, en oo taas jaksanu niin tarkkaan punnita joka päivä. Tsemppiä kaikille! :)

    • laihduttaja39v

      Paino on nyt 59,5 kiloa.Pyrin pitämään painon alle 60 kilossa.Huomenna lähden taas reissuun ja palaan viikonlopun jälkeen.Pidän maanantaina viikkopunnituksen.Pyrin syömään ystävän luona terveellisesti.Ainakin viimeksi meni ihan hyvin.Varauden kuitenkin kilon lisäpainoon.Kuitenkin kalorit nyt olleet siinä hieman alle 1500 kcal.

      Kerron maanantaina miten painon on käynyt.

      Tsemppiä!

      • hanskiyy

        Aiotko vielä 58kg:n vai ootko tyytyväinen tohon lukemaan? :) Tiiätkö muuten mikä on sun biologinen paino? Eikö se määrity jotenki niin että siinä on helpoin pysyä, että jos oot nyt siinä painossa niin et liho niin helposti enää. Siis jos syöt normaalisti kulutuksen mukaan. Mun biologinen paino on kai n.56-58kg. Sen verran painoin ennen kuin koskaan aloin lihoomaan, se ois tavoitteena vielä ja sit en kyllä enää koskaan aio laihduttaa. :D (toivottavasti)


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Aiotko vielä 58kg:n vai ootko tyytyväinen tohon lukemaan? :) Tiiätkö muuten mikä on sun biologinen paino? Eikö se määrity jotenki niin että siinä on helpoin pysyä, että jos oot nyt siinä painossa niin et liho niin helposti enää. Siis jos syöt normaalisti kulutuksen mukaan. Mun biologinen paino on kai n.56-58kg. Sen verran painoin ennen kuin koskaan aloin lihoomaan, se ois tavoitteena vielä ja sit en kyllä enää koskaan aio laihduttaa. :D (toivottavasti)

        Kyllä olis tarkoitus päästä tuohon 58 kiloon,mutta olen myös tyytyväinen,jos paino pysyy edes tuossa 59 kilossa.Mutta saa nähdä mitä paino on,kun palaan reissusta.En tiedä mun biologista painoa.En oo ikinä kuullut tollasesta.Vähän jännittä nuo syömiset ystävän luona,mutta leivästä ja herkuista pyrin olemaan erossa.Kerron maanantaina miten meni.Mutta jos se paino on jotain 60 kg maanantaina,niin se ei ole vielä katastrofi.

        Mutta mä valmistaudun reissuun.

        Tsemppiä!


      • hanskiyy

        Ok, tsemppiä reissuun! Itellä paino tänään 65,0kg, yllätyin mut jees! Kohti seuraavaa numeroa. :) Voipi olla että oon vkl ihan kotosalla ja dieettailen, ei tuu herkkupäivääkään pidettyä niin pääsen kohti tavoitetta. Oon taas saanu jonkulaisen otteen tästä diettailusta. Sillonhan niitä tuloksiaki tulee.:)


    • Elan0r

      Teillä on niin hienoja alhaisia lukemia :)

      Mulle näytti vaaka juuri äsken 71,9 kg. Oleellista tuo sata grammaa ali 72.. :D Sain uuden tavoitteen. Meillä on työpaikan pikkujoulut 2.12. ja siellä on tarjolla buffetti suklaakakkuinen ja juomat tietysti. Tai osittain menee omaan piikkiin juomat varmasti.

      Aion sekä syödä että juoda kaikkea. Kaksi kuukautta aikaa. Jos pääsisi ennen sitä 6-alkaviin lukuihin.. Ei se mahdoton tavoite ole. Mutta tuo herkkupäivä pitää vaikka ei paino sinne asti laskisikaan ;) Nyt on kyllä sellainen olo, että paino taas lähtenyt laskuun, vaikka syön suht normaalisti, ei mitään kovin tiukkaa linjaa. Sen verran kuin on nälkä..

      • hanskiyy

        Joo, tiedän tunteen kun pääsee yhtä numeroa pienemmäksi, tuntuu että on saavuttanukki jotain. :) Ootan innolla oisinko huomenna 64 puolella,toivottavasti tai ainaki ylihuomenna. Aina ku näkee vaa´an lukemat pienempänä niin se antaa ihan uuesti motivaatiota. Sen takia aattelinki olla pitämättä herkkupäivää la, ettei pääse nousemaan paino, vaikkaki se ois vaan nesteitä.

        Kyllä mä uskon että sä kahessa kuukaudessa pääset 6:lla alkaviin, kun nyt jo oot noin lähellä,tsemppiä! :) Itekki muuten huomannu että kun syön mutu tuntumalla ja rennosti, enkä es mieti hirveesti ruokaa, niin paino tippuu jotenki paremmin. :D Ehkä sitä tulee sitte huomaamatta syötyä vähemmän kun ei mieti liikoja.


      • hanskiyy

        64,9kg tänään ^^ :)


      • Elan0r

        Jee :)


      • laihduttaja39v

        Hanskiyy: Meet kohta mun ohi.Mulla meni koko reissu syömisten osalta ihan pieleen.Tuli syötyä kaikkee epäterveellistä.Mässäilin eilen vielä klo 23 aikoihin ja tänään paino oli 64 kiloa.Kuudessa päivässä tuli 5 kiloa lisää.

        Täytyy syödä todella kevyesti ja alle 1000 kaloria per päivä.En tiedä kuinka paljon eilinen yösyöminen vaikutti painoon.Joten tavoitteena on pudottaa viikossa ainakin 2 kiloa.En voi uskoa,että kaikki 5 kiloa olisi pelkkää rasvaa.

        Voi olla että pidän paastopäiviä viikon aikana eli juon vain vettä ja kevyt kolaa.


      • Elan0r

        Luulisi tosiaan, ettei voi olla oikeaa painonnousua. Mä en yleensä katso painoani pahemmin alku viikosta, koska se näyttää aina korkeita lukemia. Monesti useamman kilon ylöspäin, vaikka en olisi viikonloppuna syönyt yhtään ylimääräistä niin nousee vain siitä, kun en pahemmin harrasta liikuntaa ja nukun aina su-ma yönä tosi huonosti. Univaje mulla kerää nestettä paljon jostain syystä.

        Menee aina johonkin keskiviikkoon ennen kuin alkaa olla normaalisti nestettä kropassa. Katsoin äsken niin näyttää puoli kiloa enemmän mikä on yllättävän vähän, mutta ei sekään ole kyllä varmasti todellista. Arvelisin painon vain laskeneen viime punnituksesta jos syömisiä katsoo, mutta on nyt taas tota "viikonloppunestettä" kropassa. Toki tää varmasti riippuu siitä missä rytmissä kukin elää. Jos on tosi aktiivinen viikonloppuna niin varmaan pysyy nesteet poissa. Mulla tuppaa mennä sohvalla makoiluksi.. Ja liiaksi syömiseksikin usein.. :)


      • laihduttaja39v
        Elan0r kirjoitti:

        Luulisi tosiaan, ettei voi olla oikeaa painonnousua. Mä en yleensä katso painoani pahemmin alku viikosta, koska se näyttää aina korkeita lukemia. Monesti useamman kilon ylöspäin, vaikka en olisi viikonloppuna syönyt yhtään ylimääräistä niin nousee vain siitä, kun en pahemmin harrasta liikuntaa ja nukun aina su-ma yönä tosi huonosti. Univaje mulla kerää nestettä paljon jostain syystä.

        Menee aina johonkin keskiviikkoon ennen kuin alkaa olla normaalisti nestettä kropassa. Katsoin äsken niin näyttää puoli kiloa enemmän mikä on yllättävän vähän, mutta ei sekään ole kyllä varmasti todellista. Arvelisin painon vain laskeneen viime punnituksesta jos syömisiä katsoo, mutta on nyt taas tota "viikonloppunestettä" kropassa. Toki tää varmasti riippuu siitä missä rytmissä kukin elää. Jos on tosi aktiivinen viikonloppuna niin varmaan pysyy nesteet poissa. Mulla tuppaa mennä sohvalla makoiluksi.. Ja liiaksi syömiseksikin usein.. :)

        Mä niin toivon,että tää ei ois oikeaa painonnousua.Reissu meni muuten hyvin,mutta se alituinen syöminen heräämisestä puoleenyöhön asti.Oikea painajainen syömisten osalta.Ja juurikin siitä syystä,kun on aloittanut sen mässäilyn niin on hankala lopettaa.Ja varsinkin,kun ei reissussa pysty laskemaan kaloreita.Mä mietin päässäni niitä kaloreita,mutta ei siitä tullut mitään,kun ei tiennyt mitenkään miten paljon on kaloreita missäkin.Toissa kertainen ystävän luona kyläily meni hyvin,mutta tämä viimeinen oli kyllä tuskaista.Ja kaikki alkoi siitä,että aloin syömään leipää päällisineen ja mietin pääni puhki kaloreita.

        Kotona on vaan niin helpompaa syömisten osalta,kun pystyy laskee kaikki kalorit mitä syö ja pystyy kontroloida syömisiä.Ei tule ahmimisputkia.

        No tässä on sunnuntaihin asti aikaa syödä vähäkalorisesti ja kituutella.Ainakin mulla on nyt motivaatiota vajaan viikon mässäilyjen jälkeen.

        Liikuntaa en tule harrastamaan vaan mennään rehujen kanssa tämä viikko.Tiedän nyt jo,että nälkä tulee olemaan salaatin,kurkun,tomaatin ja porkkanoiden kanssa,mutta kyllä mä nyt tämän viikon kestän.Jos tämä viikko onnistuu niin jatkan kunnes paino sen 59 kiloa,joka oli viikko sitten.Ja pidän niitä nestepaastopäiviä,vaikkei ne nyt terveellisiä ole.Kunhan saan nämä 5 nopeasti tulleet kilot pois nopeasti.En todellakaan jaksa odottaa kuukautta tai reilua kuukautta,että se 5 kiloa lähtee.Salaatit,tomaatit,kurkku,porkkana on niin vähäkalorisia,että luulis niillä painon putoavan melkein yhtä nopeasti kuin on tullutkin.


      • hanskiyy

        Kyllä varmasti on nesteitä vaan, eikai sitä voi lihota 5kga viikossa. Ja jos sun kroppa kerran on sellanen että kerää nesteitä mässäilystä. Tuo iltasyöminen voi vaikuttaa kans painoon kilon tai kakski, näin mulla ainaki kun ennen söin esim.klo23 maissa. Nyt voit ainaki aatella positiivisesti että oot tankannu tarpeeks, niin tekee kropalle hyvää syödä vaan rehuja. :) Niissä on se hyvä puoli että niitä voi syödä vaikka kilon kun ovat niin kevyitä ja terveellisiä. Sulla on tosi hyvä että osaat kuitenki kotona pysyä ruodussa, itellä meinaa mennä joskus mieli tekojen mukaan. En tiiä mitä tänäänki aattelin kun ostin munkin. :D Pitää kattoo ettei syö muuten liikaa kun siitähän voi tulla 300kcals tjsp. Tsemppiä kaikille! :)


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Kyllä varmasti on nesteitä vaan, eikai sitä voi lihota 5kga viikossa. Ja jos sun kroppa kerran on sellanen että kerää nesteitä mässäilystä. Tuo iltasyöminen voi vaikuttaa kans painoon kilon tai kakski, näin mulla ainaki kun ennen söin esim.klo23 maissa. Nyt voit ainaki aatella positiivisesti että oot tankannu tarpeeks, niin tekee kropalle hyvää syödä vaan rehuja. :) Niissä on se hyvä puoli että niitä voi syödä vaikka kilon kun ovat niin kevyitä ja terveellisiä. Sulla on tosi hyvä että osaat kuitenki kotona pysyä ruodussa, itellä meinaa mennä joskus mieli tekojen mukaan. En tiiä mitä tänäänki aattelin kun ostin munkin. :D Pitää kattoo ettei syö muuten liikaa kun siitähän voi tulla 300kcals tjsp. Tsemppiä kaikille! :)

        Luulen kanssa,että on vain nesteitä.Koska siihen 5 kiloon saa syödä monia kymmeniätuhansia kaloreita.Eikös se yksi rasvakilo ole jotain 7000 kcal ja en todellakaan syönyt joka päivä sitä 7000 kcal tai edes puoliakaan tuosta kalori määrästä.Kyllä tuli tankattua kaikkee roskaa 6 päivää,niin kyllä sitä pärjää viikon rehuilla.

        Mulla on se hyvä puoli,kun en ole työelämässä niin syöminen tapahtuu kotona ja pystyy laskemaan kalorit.Vaikka nyt en syö rasvaa niin kyllä mulla on käytössä möllerin tupla.Saa siitä sen päivittäisen rasvan.

        Toistaseksi on mennyt hyvin.Oon huomannut,että porkkanat täyttää aika hyvin vatsaa,kun niitä tulee syötyä pitkin päivää muiden rehujen rinnalla.

        Tsemppiä!


      • hanskiyy

        Kiva. :) Mä yritän syödä joka päivä vihanneksia, esim.leivän päällä ja ruuan kanssa lautasella, täyttääki enemmän ja terveellistä. Olihan siinä alkuun opettelemista kun en käytännössä pariin vuoteen koskenukkaan rehuihin, tai sit tosi harvoin. Jotenki ne oli muka niin tylsää ruokaa. :D Olipa tekosyy. :) Nykyään ihan tykkään syödä niitä ja menee joskus ihan välipalanaki esim.jonku karkin sijaan. Yritän nyt pitää yllä tämmöstä perus terveellistä ruokavalioo, ettei mee liian dieetti ajatteluks koska sitte ku kiellän iteltäni jotai niin sitä enempi sitä tekee mieli. Toisaalta yritän kuitenki että kalorit ois max.siinä 1200 paikkeilla.


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Kiva. :) Mä yritän syödä joka päivä vihanneksia, esim.leivän päällä ja ruuan kanssa lautasella, täyttääki enemmän ja terveellistä. Olihan siinä alkuun opettelemista kun en käytännössä pariin vuoteen koskenukkaan rehuihin, tai sit tosi harvoin. Jotenki ne oli muka niin tylsää ruokaa. :D Olipa tekosyy. :) Nykyään ihan tykkään syödä niitä ja menee joskus ihan välipalanaki esim.jonku karkin sijaan. Yritän nyt pitää yllä tämmöstä perus terveellistä ruokavalioo, ettei mee liian dieetti ajatteluks koska sitte ku kiellän iteltäni jotai niin sitä enempi sitä tekee mieli. Toisaalta yritän kuitenki että kalorit ois max.siinä 1200 paikkeilla.

        Mä en ole pitkään aikaan syönyt näin paljon kasviksia kuin nyt maanantaista lähtien.Hieman alkaa kyllästyttää,mutta näillä mennään.Ainakin nesteet on hyvin lähteneet.Paino laskenut hyvin.Sunnuntaina sit kerrron painon.Kyllä tässä on ikävä lihaa ja kanaa,mutta ainakin saan nyt vitamiineja kun tulee syötyä niitä kasviksia.Ja toki jatkan niiden syömistä tämänkin viikon jälkeen.

        Tsemppiä!


      • hanskiyy

        Mulla toimii hyvin tuo taktiikka että syön mitä tekee mieli(siis ruokia,ei herkkuja), mutta vähän. Esim. kahden kalapihvin sijaan yks ja tosiaan niitä rehujaki siihen lisäks. Tohon 1200kcaloriin mahtuu yllättävän paljon jos vaan syö pieniä annoksia. Lauantaina saan sit herkkuja. Paino 64,4kg tänään. :)


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Mulla toimii hyvin tuo taktiikka että syön mitä tekee mieli(siis ruokia,ei herkkuja), mutta vähän. Esim. kahden kalapihvin sijaan yks ja tosiaan niitä rehujaki siihen lisäks. Tohon 1200kcaloriin mahtuu yllättävän paljon jos vaan syö pieniä annoksia. Lauantaina saan sit herkkuja. Paino 64,4kg tänään. :)

        Mä syön omasta mielestäni isoja aterioita normaalisti,niin että nälkä lähtee jokaisen aterian jälkeen.Syön sen max. neljä kertaa päivässä.Onnittelut painon johdosta.Nyt sulla on hyvin laskenut paino :).


      • hanskiyy
        laihduttaja39v kirjoitti:

        Mä syön omasta mielestäni isoja aterioita normaalisti,niin että nälkä lähtee jokaisen aterian jälkeen.Syön sen max. neljä kertaa päivässä.Onnittelut painon johdosta.Nyt sulla on hyvin laskenut paino :).

        Kiitos. Oon löytäny nyt hyvän rytmin. Tosin saa nähä kuinka kauan tää kestää. :D Tänään herkkupäivä, ostin mozzarella tikkuja ja pakaste pizzan. En kyllä tiiä jaksanko syödä kaikkee, mut jotenki sitä aina ostaa niinku "varuiksi" . Oon kyllä tosi ilonen siitä että en ostanu sipsejä. En es muista millon viimeksi ostin niitä. :)


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Kiitos. Oon löytäny nyt hyvän rytmin. Tosin saa nähä kuinka kauan tää kestää. :D Tänään herkkupäivä, ostin mozzarella tikkuja ja pakaste pizzan. En kyllä tiiä jaksanko syödä kaikkee, mut jotenki sitä aina ostaa niinku "varuiksi" . Oon kyllä tosi ilonen siitä että en ostanu sipsejä. En es muista millon viimeksi ostin niitä. :)

        Tämä kasvis-/vihannesviikko on ollut henkisesti rankkaa.Ei musta kyllä kasvissyöjää tule ikinä.No huomenna pääsee syömään taas lihaa ja pastaa.Vaikka rehut on terveellisiä,niin kyllä sitä kaipaa hiilihydraatteja ja proteiinia.Huomenna on viikkopunnitus.

        Mun täytyy pitää nyt taukoa herkuista.Mulle tulee siitä vaan morkkis.Mutta ei se tarkoita sitä,etten ikinä söisi herkkuja.Ja jos joku päivä syön,niin saapi pysyä vaan siinä yhessä päivässä.On niin hyvin muistissa viime kertainen mässyputki.Liikaa sokeria,rasvaa ja suolaa.Ja suolaa kyllä tuli ihan liikaa syötyä melkein joka päivä sen kuuden päivän aikana eli sipsejä,suolatikkuja ja popcorneja meni ihan tolkuttomasti sen muun mässyn lisäksi.Sen verran paino on hyvin nyt laskenut,että oon kyllä tyytyväinen siihen mitä vaaka kertoo huomenna.


    • laihduttaja39v

      Viikkopunnitus ja paino 60 kiloa.Neljä kiloa lähti viikossa eli sain nesteet pois,jotka sain mässyviikolla.Olen todella tyytyväinen,että jaksoin elää rehuilla kuluneen viikon.Tästä on hyvä jatkaa.

      • hanskiyy

        Hyvä, hyvä :) Mä aattelin pitää tänään kitupäivän ku tuli eilen mässäiltyä vielä illastakin. Leipää vielä noitten lisäks mitä aiemmin kirjotin. Huh.. Onneks limuna mulla on sentään lightia niin ei tuu kilokaupalla sokeria siitäki vielä lisäks. :D


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Hyvä, hyvä :) Mä aattelin pitää tänään kitupäivän ku tuli eilen mässäiltyä vielä illastakin. Leipää vielä noitten lisäks mitä aiemmin kirjotin. Huh.. Onneks limuna mulla on sentään lightia niin ei tuu kilokaupalla sokeria siitäki vielä lisäks. :D

        Mulla kun oli toi rehuviikko niin mulla meni ihan kiitettävästi kevytkolaa veden lisäksi.En tiedä oliko silläkin vaikutusta,että sain noi kilot pois viikossa.Taitaa jäädä salaatti ja kurkku pois ruokavaliosta,mutta porkkanat ja tomaatit saavat jäädä ruokalistalle.Tänään mennyt syömiset ihan hyvin.Ei ole tullut ahmittua normiruokaa yli suunnitellun.Neljä kertaa päivässä pyrin syömään muutaman tunnin välein.Saa nähdä miten elimistö tottuu taas hiilihydraatteihin.Mutta mitä olen laskenut kaloreita niin kaloreiden pitäis jäädä siihen max. 1600 kcal päivässä.Riippuu syönkö jauhelihaa vai kanaa.

        Tsemppiä!


    • kalakasvis

      Tuo sana rehu sinun pitää muuttaa sanaksi kasvis tai vihannes.

      Vaikuttaa tosi yksipuoliselta dieetiltä.
      Kasvisruokavalio on paljon muutakin,kuin porkkanat ,kurkut ja tomaatit.

      Tärkeää on se,ettei rahtaa kotiin sitä suurta valkoista leipää(Pizzaa).
      Yölliset Pizzankantajat säälittää minua.Näen heitä työni ohessa.

      Täysjyväleipä ja keitinperunat ei lihota.Niiden väärät kylkiäiset varmasti.

      • laihduttaja39v

        Käytin tuossa eräässä viestissä kasvis- ja vihannessanaa.Anteeksi,jos rehu sana loukkasi.Ei ole tarkoitus loukata kasvissyöjiä millään tavalla.Tiedän kyllä,että kasvisruokavalio on muutakin kuin salaattia,kurkkua,tomaattia ja porkkanoita.Itse elin noilla kuluneen viikon ja jos luit aikasemmat viestini,niin syy selviää sieltä.

        Itse syön pitsaa harvoin.Mutta kyllä mä ystävän kanssa syön pitsaa silloin tällöin.Mulla on vain yksi elämä elettävänä ja en aio kieltää itseltäni herkkuja.Kun sinua säälittää yölliset pizzankantajat(joihin minä en lukeidu,koska minä nukun yöllä ja en harrasta baarireissuja,joiden jälkeen porukka jonottaa pitsajonoissa),niin se on sinun mielipiteesi ja jokaisella saa olla mielipiteitä.

        Minä en aio elää loppuelämääni pelkällä terveellisellä ruokavaliolla.Annan luvan itselleni pitää mässypäivän.En syö leipää enää.En ole syönyt vähään aikaa kotona leipää.Kuidun otan neljänviljanpuurosta.Missä olen sanonut,että syön perunoita? Syön jauhelihan ( 9%) kanssa tummaa makaronia ja kanan kanssa riisi-moniviljaa.Kun haluan syödä makaronia ja riisiä niin sen ei pitäisi olla keneltäkään pois.Ja jauheliha ja kana on kypsennetty vedessä keittämällä,joten yhdessäkään pakkaseen laitetusta annosrasiasta ei löydy yhtään lisättyä rasvaa.Tämäkin käy ilmi aikaisemmasta ketjusta.Ja voin kertoa,että jauhelihaa on yhdessä annosrasiassa 130g ja kanaa on 150g per annosrasia.Ja kaloreita jauheliha-annosrasiassa 195 kcal ja kanarasiassa 120 kcal.

        Jos löydät ensimmäisen vertaistukea laihdutukseen ketjun niin käypä lukemassa se.Se ketju tuli täyteen jokunen aika sitten ja jatkoin uudella ketjulla.


      • Terveellinenravinto

        Muista tehdä välilyönti pilkun ja pisteen jälkeen, koska tuollainen teksti on ärsyttävää lukea. :/

        Kun siirtyy terveelliseen ravintoon, ei enää kaipaa mässypäiviä pizzan muodossa.

        Ps. perunakin on parempi vaihtoehto kuin tumma makaroni. Peruna on sentään kasvis, mutta tummakin makaroni vehnää.


      • laihduttaja39v
        Terveellinenravinto kirjoitti:

        Muista tehdä välilyönti pilkun ja pisteen jälkeen, koska tuollainen teksti on ärsyttävää lukea. :/

        Kun siirtyy terveelliseen ravintoon, ei enää kaipaa mässypäiviä pizzan muodossa.

        Ps. perunakin on parempi vaihtoehto kuin tumma makaroni. Peruna on sentään kasvis, mutta tummakin makaroni vehnää.

        Mä oon äidinkiellessä ollut aina huono.Koulussa mun äidinkielen numero oli korkeintaan 7 eli olen pahoillani,että olen huono kirjoittmaan kaiken oikein.

        No se on hyvä ettet sinä tarvitse mässypäiviä.Onnittelut siitä.Ja kiitos siitä,että korjaat äidinkielen virheeni.Tulikohan tähänkin viestiin virheitä.Ihan pelottaa,kun ei tiedä miten kirjoitetaan täydellistä suomea.Olen kyllä ihan suomalainen,että siitä ei ole kiinni.Maahanmuuttajatkin kirjoittavat sinun mielestäsi varmasti parempaa suomea kuin minä.

        Wau.En olekaan tiennyt 40 ikävuoteen mennessä että peruna on kasvis.Ja tumma makaroni on vehnää.Miten ihminen voikin oppia uusia asioita näin lähellä keski-ikää.Haluisitko vielä opettaa lisää asioita elintavikkeista.Olisi niin mieluista oppia ihan ventovieraalta miten minun pitäisi syödä loppuikäni.

        Pahoittelen jos ja kun äidinkieleni ei ole täydellistä.Itse ainakin saan selvän siitä.Aion jatkossakin kirjoittaa huonoa suomenkieltä.Onkohan tuo yhdyssana vai kirjoitetaanko erikseen?

        Voisitko seuraavassa viestissä kertoa kaikki kirjoitusvirheeni,jos vaikka joskus oppisin kirjoittamaan yhtä hienoa suomenkieltä kuin sinä.


      • hanskiyy
        laihduttaja39v kirjoitti:

        Mä oon äidinkiellessä ollut aina huono.Koulussa mun äidinkielen numero oli korkeintaan 7 eli olen pahoillani,että olen huono kirjoittmaan kaiken oikein.

        No se on hyvä ettet sinä tarvitse mässypäiviä.Onnittelut siitä.Ja kiitos siitä,että korjaat äidinkielen virheeni.Tulikohan tähänkin viestiin virheitä.Ihan pelottaa,kun ei tiedä miten kirjoitetaan täydellistä suomea.Olen kyllä ihan suomalainen,että siitä ei ole kiinni.Maahanmuuttajatkin kirjoittavat sinun mielestäsi varmasti parempaa suomea kuin minä.

        Wau.En olekaan tiennyt 40 ikävuoteen mennessä että peruna on kasvis.Ja tumma makaroni on vehnää.Miten ihminen voikin oppia uusia asioita näin lähellä keski-ikää.Haluisitko vielä opettaa lisää asioita elintavikkeista.Olisi niin mieluista oppia ihan ventovieraalta miten minun pitäisi syödä loppuikäni.

        Pahoittelen jos ja kun äidinkieleni ei ole täydellistä.Itse ainakin saan selvän siitä.Aion jatkossakin kirjoittaa huonoa suomenkieltä.Onkohan tuo yhdyssana vai kirjoitetaanko erikseen?

        Voisitko seuraavassa viestissä kertoa kaikki kirjoitusvirheeni,jos vaikka joskus oppisin kirjoittamaan yhtä hienoa suomenkieltä kuin sinä.

        :D :D Joo, ei nää keskustelupalstat niin virallisia oo että pitäs kirjottaa pilkuntarkasti oikeen. Ihme nipotusta taas...


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        :D :D Joo, ei nää keskustelupalstat niin virallisia oo että pitäs kirjottaa pilkuntarkasti oikeen. Ihme nipotusta taas...

        hanskiyy: Olen samaa mieltä. On se jännä,kun mun tekstit ärsyttävät joitakin. En ymmärrä niitä,jotka elävät todella terveellisellä ruokavaliolla ja tulevat neuvomaan minua siitä,kuinka minun pitäisi syödä ja elää. Heillä on varmasti omat syynsä siihen. Jos jollain on elämäntapana elää kuolemaansa asti ilman mässypäiviä niin se on heidän valintansa. Multa ainakin menis ilo elämästä,jos en sallisi itselleni herkutella välillä. Kun eihän sitä tiedä mihin me tässä kuollaan ja onko niillä mässypäivillä paljonkin osuutta asiaan,kun on normaalipainoinen ja terveys muutenkin ihan kohdillaan.

        Saa nähdä,koska tulee seuraava nipottaja valistamaan mua siitä mitä mä saan tai en saa syödä. Mä olen aikuinen ihminen ja päätän itse mitä syön.Sen ei pitäisi olla keneltäkään pois.Enhän mä nyt ole voinut kaikkea tehdä väärin,kun painoa on lähtenyt 30 kiloa.Ja suurin osa pelkällä ruokavaliolla.

        Jos jotain ei miellytä tekstini,niin eihän ketään ole pakotettu ase ohimolla lukemaan näitä.

        :D


      • hanskiyy
        laihduttaja39v kirjoitti:

        hanskiyy: Olen samaa mieltä. On se jännä,kun mun tekstit ärsyttävät joitakin. En ymmärrä niitä,jotka elävät todella terveellisellä ruokavaliolla ja tulevat neuvomaan minua siitä,kuinka minun pitäisi syödä ja elää. Heillä on varmasti omat syynsä siihen. Jos jollain on elämäntapana elää kuolemaansa asti ilman mässypäiviä niin se on heidän valintansa. Multa ainakin menis ilo elämästä,jos en sallisi itselleni herkutella välillä. Kun eihän sitä tiedä mihin me tässä kuollaan ja onko niillä mässypäivillä paljonkin osuutta asiaan,kun on normaalipainoinen ja terveys muutenkin ihan kohdillaan.

        Saa nähdä,koska tulee seuraava nipottaja valistamaan mua siitä mitä mä saan tai en saa syödä. Mä olen aikuinen ihminen ja päätän itse mitä syön.Sen ei pitäisi olla keneltäkään pois.Enhän mä nyt ole voinut kaikkea tehdä väärin,kun painoa on lähtenyt 30 kiloa.Ja suurin osa pelkällä ruokavaliolla.

        Jos jotain ei miellytä tekstini,niin eihän ketään ole pakotettu ase ohimolla lukemaan näitä.

        :D

        Näillä palstoilla pyörii varmaan useampiaki terveysintoilijoita, joille on vaikea ymmärtää että jokainen saa laihduttaa ja syödä ihan sillä metodilla, mikä itelleen sopii. Mua vähän kyllä kans ärsyttää nämä "pähkinöitä ja rasvaa ja siemeniä pitää syödä sen ja sen verran, ja sokeri on myrkkyä"-tyypit. Jos niillä toimii, niin ei tarkoita että kaikilla toimis. Miten vaikka semmonen ihminen joka on allerginen pähkinöille. :D Jotenki tää koko ravinto keskustelu on menny aivan sairaaks. Ihmiset juoksee uusien villitysten perässä ja luulee sitte että ei oo muuta vaihtoehtoa jos haluaa elää terveellisesti. Mä oon sitä mieltä että kohtuus kaikessa, niin pärjää aika pitkälle. :)


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Näillä palstoilla pyörii varmaan useampiaki terveysintoilijoita, joille on vaikea ymmärtää että jokainen saa laihduttaa ja syödä ihan sillä metodilla, mikä itelleen sopii. Mua vähän kyllä kans ärsyttää nämä "pähkinöitä ja rasvaa ja siemeniä pitää syödä sen ja sen verran, ja sokeri on myrkkyä"-tyypit. Jos niillä toimii, niin ei tarkoita että kaikilla toimis. Miten vaikka semmonen ihminen joka on allerginen pähkinöille. :D Jotenki tää koko ravinto keskustelu on menny aivan sairaaks. Ihmiset juoksee uusien villitysten perässä ja luulee sitte että ei oo muuta vaihtoehtoa jos haluaa elää terveellisesti. Mä oon sitä mieltä että kohtuus kaikessa, niin pärjää aika pitkälle. :)

        Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Ei se tee ihmisestä sen huonompaa,kun laihduttaa syömällä normiruokaa.Toki kohtuudella,mutta emmä ala karsimaan ruuastani turhia hiilihydraatteja esim. makaronia.Koska ensinnäkin haluan,että ruoasta nauttii ja en ala terveellisyyden takia vaihtamaan makaronia perunaan. Kyllä mä haluan,että ruoka jota valmistan ja syön maistuu myös hyvältä tai edes syötävältä. Pyrin välttämään rasvaa ja otankin rasvan Möllerin tuplasta,koska käytän lihassakin mahdollisimman vähärasvaista ja öljyä en käytä kypsentämiseen.

        Aion edelleenkin kirjoittaa täällä mahdollisista repsahduksista ja onnistumisista. Täällä tuomitaan helposti,jos on tapahtunut repsahduksia. Jos haluan pitää esim. mässypäivän jälkeen kitupäivän, niin mä olen vaan kokenut sen itselleni sopivaksi. Tai jos mielestäni paino on pompsahtanut mielestäni liian nopeasti ylöspäin niin voin pitää kevyemmän viikon.

        Musta ei ois mitään järkeä kirjoitella tänne, jos ei saa rehellisesti kertoa miten on mennyt.

        Syömiset ovat pysyneet neljässä ateriassa päivässä ja vaikka sanotaan, että pitäisi syödä pieniä aterioita, niin kyllä omasta mielestäni annoskoot ovat hiukan isompia. Koska haluan, että nälkä lähtee. Silloin,kun on syönyt pieniä annoksia,niin siinä on omalla kohdalla vaara sortua mässäilyyn. Kalorit ovat siinä 1600 kalorin paikkeilla.

        Kun mulla oli se kasvisviikko, niin voi olla, että paino voi nousta viikkopunnituksessa, mutta se on vaan nestettä, jos niin sattuu käymään, kun aloin syömään normiruokaa.

        Tsemppiä!


      • irjqåijåqijrg
        hanskiyy kirjoitti:

        Näillä palstoilla pyörii varmaan useampiaki terveysintoilijoita, joille on vaikea ymmärtää että jokainen saa laihduttaa ja syödä ihan sillä metodilla, mikä itelleen sopii. Mua vähän kyllä kans ärsyttää nämä "pähkinöitä ja rasvaa ja siemeniä pitää syödä sen ja sen verran, ja sokeri on myrkkyä"-tyypit. Jos niillä toimii, niin ei tarkoita että kaikilla toimis. Miten vaikka semmonen ihminen joka on allerginen pähkinöille. :D Jotenki tää koko ravinto keskustelu on menny aivan sairaaks. Ihmiset juoksee uusien villitysten perässä ja luulee sitte että ei oo muuta vaihtoehtoa jos haluaa elää terveellisesti. Mä oon sitä mieltä että kohtuus kaikessa, niin pärjää aika pitkälle. :)

        Noh, pähkinöissä on terveellistä rasvaa ja KENENKÄÄN kroppa ei toimi oikein ilman terveellistä rasvamäärää (joka naisilla on noin 1g/rasvaton painokilo). Toki jokainen tekee omat valintansa sen suhteen mitä syö, mutta se ei poista sitä faktaa, että ruuista toiset on terveellisempiä kuin toiset. Ja kun rajoittaa kalorimäärää, niin ainakin mun logiikalla se kannattaa tehdä rajaamalla nimenomaan niitä huonoja ja vähemmän ravinteikkaita ruokia pois.
        Laihduttaminen syömällä ravinteikasta ruokaa, jossa on vain vähän sokeria ja johon kuuluu myös rasva toimii kyllä kaikilla. Ei me niin yksilöllisiä olla.

        Mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että jokainen voi tehdä omat valintansa omista syistään.


      • hanskiyy

        Jep, kukin tyylillään.


    • Elan0r

      Heh, joo. Tulee mieleen, että on tarkoitus vaan ärsyttää tai vitsailla, kun tommosia pilkkuvirheitä tullaan korjaamaan :) Mutta sinänsä hyvä, kun on mielipiteitä ja sanotaankin niitä. Ei niitä tarvitse noudattaa, jos ei ole samaa mieltä.

      Mun pitäisi varmaan kans vaihtaa johonkin orgaaniseen kasvis/täysjyvä/luonnonravinto täydellisyyteen, koska en laihtunut viime viikolla ollenkaan. Samoissa lukemissa. Jotenkin on sellainen olo, että laihtuisin vaikka vaaka ei näytä sitä.. Kuvittelen kai ;) Olo on kuitenkin hyvä. Jatkan siis samalla linjalla edelleen. Kattellaan tuleeko tulosta vai ei..

    • laihduttaja39v

      Tsemppiä ja kärsivällisyyttä. Itsellä nämä viimeiset kilot ja varsinkin sen lopullisen painon ylläpitäminen on haasteellista.

      • Elan0r

        Joo, mullakin vaikuttaa jo tässä vaiheessa, että on haasteellisempaa kuin alussa. Totta kai näin onkin, kun paino on jo pudonnut. Olettaisin kuitenkin, että vielä tällä systeemillä laihtuisin, kun en ihan normaalipainossakaan vielä ole. Mutta täytyy tosiaan kaivaa se kärsivällisyys taas jostain esiin. 2.12. asti on vain jatkettava kuten on mun päätös ja sen jälkeen arvioin sitten uudelleen mitä teen. Minä saan kyllä jäädäkin vähän läskimmäksi. On varmasti jo eri lailla haastavaa tuossa painossa pysyä. Tuntuu ettei tän ikäiset naiset oikein mitään saisi syödäkään, heti lihoo ;)

        Tänään ostin kyllä wokkia K-kaupan tiskistä. Olen syönyt salaatin lounaaksi, mutta tänään tuntui että se olisi liian vähän.. Mutta tämä on mulle vielä ihan sallittu, kunhan en osta sitä jälkkäriä :)


      • hanskiyy

        Mullaki vaaka näytti tänään 65kg, luulen kyllä että siitä on vaan patterit lopussa. Välillä se näyttää mitä sattuu. :D Oon syöny dieetin mukaan joten tuskin voin olla lihonnut. Välillä tuntuu kyllä ettei paino muutu miksikään vaikka kuinka vähän söis. Kärsivällisyyttä tässä tosiaan tarvii! Tsemppiä!


      • laihduttaja39v
        Elan0r kirjoitti:

        Joo, mullakin vaikuttaa jo tässä vaiheessa, että on haasteellisempaa kuin alussa. Totta kai näin onkin, kun paino on jo pudonnut. Olettaisin kuitenkin, että vielä tällä systeemillä laihtuisin, kun en ihan normaalipainossakaan vielä ole. Mutta täytyy tosiaan kaivaa se kärsivällisyys taas jostain esiin. 2.12. asti on vain jatkettava kuten on mun päätös ja sen jälkeen arvioin sitten uudelleen mitä teen. Minä saan kyllä jäädäkin vähän läskimmäksi. On varmasti jo eri lailla haastavaa tuossa painossa pysyä. Tuntuu ettei tän ikäiset naiset oikein mitään saisi syödäkään, heti lihoo ;)

        Tänään ostin kyllä wokkia K-kaupan tiskistä. Olen syönyt salaatin lounaaksi, mutta tänään tuntui että se olisi liian vähän.. Mutta tämä on mulle vielä ihan sallittu, kunhan en osta sitä jälkkäriä :)

        Vaikka olenkin normaalipainossa,niin ruumiinrakenteeltani olen pyöreähkö.Totta kai olen hoikempi,mutta en voisi sanoa itseäni laihaksi.Olen tyytyväinen siihen,että olen saanut sen 30 kiloa pudotettua.Ja on se 58 kiloa vielä tavoitteena,mutta pyrin pitämään painon maksimissaan tässä 60 kilossa.

        Kun syön aina viimeisen aterian kuudelta niin sillä pärjää aina seuraavaan päivään. Varsinkin nyt,kun syön puuron ja omenan silloin, niin täyttää vatsan hyvin ja ei tuu myöhemmin illalla mitään mielitekoja.Okei, saan hiilihydraatteja, mutta eipä tartte tuntea nälkää illalla kun on syönyt kuitua.

        Hanskiyy: Kannattaa vaihtaa uudet patterit :) Mä luotan tuohon mun mekaaniseen vaakaan. Vaikkakin näyttää puolen kilon tarkkuudella, mutta mulle se riittää. Mäkin tartten sitä kärsivällisyyttä,koska tahdon uskoa siihen, että se paino on joskus sen 58 kiloa pysyvästi, eikä vaan tilapäisesti. 60 kiloakin on ihan ok paino, mutta nämä ovat vaan periaateasioita.


      • hanskiyy
        laihduttaja39v kirjoitti:

        Vaikka olenkin normaalipainossa,niin ruumiinrakenteeltani olen pyöreähkö.Totta kai olen hoikempi,mutta en voisi sanoa itseäni laihaksi.Olen tyytyväinen siihen,että olen saanut sen 30 kiloa pudotettua.Ja on se 58 kiloa vielä tavoitteena,mutta pyrin pitämään painon maksimissaan tässä 60 kilossa.

        Kun syön aina viimeisen aterian kuudelta niin sillä pärjää aina seuraavaan päivään. Varsinkin nyt,kun syön puuron ja omenan silloin, niin täyttää vatsan hyvin ja ei tuu myöhemmin illalla mitään mielitekoja.Okei, saan hiilihydraatteja, mutta eipä tartte tuntea nälkää illalla kun on syönyt kuitua.

        Hanskiyy: Kannattaa vaihtaa uudet patterit :) Mä luotan tuohon mun mekaaniseen vaakaan. Vaikkakin näyttää puolen kilon tarkkuudella, mutta mulle se riittää. Mäkin tartten sitä kärsivällisyyttä,koska tahdon uskoa siihen, että se paino on joskus sen 58 kiloa pysyvästi, eikä vaan tilapäisesti. 60 kiloakin on ihan ok paino, mutta nämä ovat vaan periaateasioita.

        Mä oon oikeestaan aika tyytyväinen mun kroppaan nyt. Toki se 59kg ainaki on vielä tavoite. Semmonen about 5kg siis pois vielä. Sitten aattelin alkaa harrastaa jotain että saa vähä lihaksiakin. Siis ei mitään fitness hömppää(en oo yhtään sali ihmisiä) mutta jotain airobista liikuntaa tai ihan vaan juoksua, tosin se on vaikeaa talvella.

        Joo, täytyy vaihtaa patteri vaakaan :D


    • laihduttaja39v

      Veijo Puustisen viesti on ilmiannettu ylläpidolle. Veijon viestiin ei kannata vastata. Hän mainostaa vaan nettisivujaan ja kopioi samaa viestiä useisiin ketjuihin.

    • laihduttaja39v

      Hanskiyy: Mullakin jää liikunta talvella pois. Katson sitten keväällä,jos aloittaisi kävelylenkit ja se innostus kestäsi enemmän kuin pari kuukautta. Tai viimeistään kesän alettua. Viimeksi jaksoin säännöllisesti käydä lenkillä pari kuukautta ja se lopahti ja loppui seinään. Talvella kyllä kotona vois tehdä kotijumppaa.

    • laihduttaja39v

      Eilen tuli mässäiltyä. Ei kuitenkaan mennyt karkkia tai muuta sellaista. Sorruin syömään järkyttävän määrän makaronia ketsupilla ja sen jälkeen neljänviljanhiutaleita ananaksen kanssa. Ja vieläpä illalla. Paino oli sitten tänään 62 kiloa. Täytyy ottaa nyt sitten kevyemmin. Luultavasti vaan nesteitä,mutta ei tunnu kivalta. Mä näköjään tartten noita tankkauspäiviä,että sitä tajuaa syödä kohtuudella. No se hyvä puoli siinä oli, ettei tullut vedettyä karkkia,keksejä,suklaata,jäätelöä yms.

    • laihduttaja39v

      Viikkopunnitus ja paino 60 kiloa. Eli sama kuin viikko sitten.

    • hanskiyy

      Olin yllättäen reissussa 2päivää ja tuli kyllä tankattua, terveellisesti ja einiin terveellisesti. :D Vaaka näyttää edelleen 65kg. Nyt taas ruotuun!

      • laihduttaja39v

        Saat olla kyllä iloinen siitä,ettei sun kroppa kerää painoa,vaikka söisitkin ei niin terveellistä. Mä ajattelin,että pidän taukoa puurosta ja riisistä. Makaronia syön jauhelihan kanssa. Kanan kanssa syön kasviksia,riisin sijaan. Puuron tilalle pitää keksiä jotain muuta.

        Ystävä tulee lauantaina tänne käymään. Luultavamminkin käydään ulkona syömässä ja annan luvan itselleni nauttia siitä vaihtelusta.

        Tsemppiä!


    • hanskiyy

      64,5kg tänään, eli tais olla vaan nesteitä aiemmin. Vaakaankin sain vaihettua uuden patterin.:)

      Lissu vois painua muualle uliseen.

      • laihduttaja39v

        Onneksi olkoon hanskiyy :). Mä lähin tänään reissuun lyhyellä varoitusajalla.Tänään tuli vähän herkuteltua,mutta yritän huomenna palata ruotuun.Lauantaihin asti vietän aikaa ystävän luona. Mutta täytyneen varautua,kun sunnuntaina on taas viikkopunnitus,että paino ois maksimissaan 61 kiloa. Se ei ois vielä katastrofi.


    • Elan0r

      Mulla nitkahti alaspäin. 70,8 äsken. Jee. Tuntuu, että olen odottanut iäisyyden sitä kuutosella alkavaa lukemaa vaa'assa. Nyt alkaa kyllä tuntua, että se sieltä todennäköisesti jopa tulee ennemmin tai myöhemmin...

      • Elan0r

        Kommentoin vielä itselleni, että painoindeksin mukaan olen normaalipainoinen 70,1 kiloisena. Eli 700 grammaa olis vielä... :D


      • laihduttaja39v
        Elan0r kirjoitti:

        Kommentoin vielä itselleni, että painoindeksin mukaan olen normaalipainoinen 70,1 kiloisena. Eli 700 grammaa olis vielä... :D

        Kyllä se paino pikkuhiljaa menee alaspäin.Hyvä juttu.Itselläni lähti taas syömiset lapasesta.En ole käynyt vaa´alla. Vaikka siihen ois mahdollisuus täällä reissussakin. No sunnuntaina näkee miten paljon on lihonut eli kerännyt nestettä.


      • hanskiyy

        Jep, pikkuhiljaa alaspäin. :) Mulla on tavoitteena jouluksi päästä 59kg:n asti. Onhan tässä n.2kk aikaa, joten uskon että voi hyvinki olla mahollista. Nyt vaan pitää pysyä ruodussa. Onneks nyt mulla ei oo mitään suunitelmia viikonlopulle, lauantaina kyllä perus herkkupäivä. Tsemppiä kaikille!


    • laihduttaja39v

      Tänään oli viikkopunnitus. Mua hävettää niin paljon, etten kehtaa nyt painoa ilmoittaa. Kerron sen viikon kuluttua. Mulla meni reissussa syömiset totaalisesti pieleen. Nestettähän nää kertyneet kilot on, mutta ei tunnu kivalta. Ajattelin, että nutraan viikon. Pakko saada ne reissukilot pois nopeasti.

      En kaipaa minkäänlaisia saarnoja nutraamisesta. Tämä nyt on mun valinta tällä kertaa.

      • hanskiyy

        Ainaki sulla riittää itsekuria nutraukseen, se on hyvä. :) Itellä on kans opettelemista noissa reissuissa tai ku ei oo kotona ja syö dieetin mukaan, että ei lähe lapasesta. Jotenki sitä muualla antaa itelleen luvan syödä ja siitähän se sitte helposti menee överiks. Jotenki pitäs opetella se kohtuus. Tsemppiä sulle!


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Ainaki sulla riittää itsekuria nutraukseen, se on hyvä. :) Itellä on kans opettelemista noissa reissuissa tai ku ei oo kotona ja syö dieetin mukaan, että ei lähe lapasesta. Jotenki sitä muualla antaa itelleen luvan syödä ja siitähän se sitte helposti menee överiks. Jotenki pitäs opetella se kohtuus. Tsemppiä sulle!

        Kiitos hanskiyy. Nutraus ei tuota ongelmia. Mä toivon, että joku päivä mä pystyn syömään reissussakin terveellisesti ja kohtuudella. Mä huomasin, että mua ahdistaa, kun ei pysty laskemaan kaloreita. Sitä ahdistuu jotenkin niin suunnattomasti ja sit se syöminen lähtee lapasesta, kun väkisin yrittää laskea kaloreita, mutta huonolla menestyksellä. Mun piti vaan herkutella reissussa yksi päivä mutta se piteni sit viideksi päiväksi. Olihan mulla kauhee morkkis, mutta sitä ei saanut enää tekemättömäksi. Toivottavasti mä tämän tulevan viikon voin miettiä, mitä seuraavan kerran syö reissussa. Ettei menis ihan överiksi. Se alkaa siitä leivästä. Mä söin saman päivän aikana kaiken muun lisäksi sipsipussin ja suolatikkuja pari sataa grammaa eli järjetön määrä suolaa yhessä päivässä.

        Mutta nyt on ainakin motivaatiota juoda vaan pirtelöitä.Tavoitteena ainakin saada 3 kiloa pois ja sittenkin mulle jäis reissukiloja pudotettavaksi.Seuraavat päivät osoittaa kuinka paljon niistä kiloista oli nestettä ja mikä rasvaa.


      • hanskiyy
        laihduttaja39v kirjoitti:

        Kiitos hanskiyy. Nutraus ei tuota ongelmia. Mä toivon, että joku päivä mä pystyn syömään reissussakin terveellisesti ja kohtuudella. Mä huomasin, että mua ahdistaa, kun ei pysty laskemaan kaloreita. Sitä ahdistuu jotenkin niin suunnattomasti ja sit se syöminen lähtee lapasesta, kun väkisin yrittää laskea kaloreita, mutta huonolla menestyksellä. Mun piti vaan herkutella reissussa yksi päivä mutta se piteni sit viideksi päiväksi. Olihan mulla kauhee morkkis, mutta sitä ei saanut enää tekemättömäksi. Toivottavasti mä tämän tulevan viikon voin miettiä, mitä seuraavan kerran syö reissussa. Ettei menis ihan överiksi. Se alkaa siitä leivästä. Mä söin saman päivän aikana kaiken muun lisäksi sipsipussin ja suolatikkuja pari sataa grammaa eli järjetön määrä suolaa yhessä päivässä.

        Mutta nyt on ainakin motivaatiota juoda vaan pirtelöitä.Tavoitteena ainakin saada 3 kiloa pois ja sittenkin mulle jäis reissukiloja pudotettavaksi.Seuraavat päivät osoittaa kuinka paljon niistä kiloista oli nestettä ja mikä rasvaa.

        Sun pitää ottaa motivaatio ja rentous mukaan reissuun seuraavalla kerralla. :) Koska ei se ahdistus ainakaan mitään auta. Ehkä voisit mennä sillä asenteella että et aio es yrittää laskea kaloreita. Mä oon huomannu kun otan rennosti enkä mieti liikaa kaloreita tai sitä että mitä saan syödä ja mitä en,niin sillon menee kaikista parhaiten. Tietty siinä tarvii myös sen motivaation ja itsekurin. Mutta sillon ku ei oo päänsisäistä kamppailua ittensä kanssa niin oikeesti huomaa ettei tarvi niin paljo sitä ruokaa tai herkkuja, vaan syö vaan sillon kun on nälkä ja sillonki kohtuudella.

        Oon myös alkanu tietoisesti tekemään jotain metodeja että esim. syö hitaasti niin täyttyy nopeemmin, eikä tarvi niin paljoa syödä ja että otan vaan pienen annoksen että kyllä silläkin täyttyy. Mulla oli pitkään ongelmana liian isot annokset mutta oon huomannu ettei tosiaan tarvi niin paljon ruokaa ja rehut siihen päälle lisäkkeeks niin sekin täyttää lautasta. :D Vanhoista tavoista on vaikea oppia pois mutta oon kyllä kiitettävästi huomannu kehitystä itessäni tän painonpudotuksen aikana. Se vaan vaati että riittävän kauan tekee samalla lailla niin huomaa ettei se ollukkaan niin vaikeeta. Sori jos tuli sekava viesti. :D


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Sun pitää ottaa motivaatio ja rentous mukaan reissuun seuraavalla kerralla. :) Koska ei se ahdistus ainakaan mitään auta. Ehkä voisit mennä sillä asenteella että et aio es yrittää laskea kaloreita. Mä oon huomannu kun otan rennosti enkä mieti liikaa kaloreita tai sitä että mitä saan syödä ja mitä en,niin sillon menee kaikista parhaiten. Tietty siinä tarvii myös sen motivaation ja itsekurin. Mutta sillon ku ei oo päänsisäistä kamppailua ittensä kanssa niin oikeesti huomaa ettei tarvi niin paljo sitä ruokaa tai herkkuja, vaan syö vaan sillon kun on nälkä ja sillonki kohtuudella.

        Oon myös alkanu tietoisesti tekemään jotain metodeja että esim. syö hitaasti niin täyttyy nopeemmin, eikä tarvi niin paljoa syödä ja että otan vaan pienen annoksen että kyllä silläkin täyttyy. Mulla oli pitkään ongelmana liian isot annokset mutta oon huomannu ettei tosiaan tarvi niin paljon ruokaa ja rehut siihen päälle lisäkkeeks niin sekin täyttää lautasta. :D Vanhoista tavoista on vaikea oppia pois mutta oon kyllä kiitettävästi huomannu kehitystä itessäni tän painonpudotuksen aikana. Se vaan vaati että riittävän kauan tekee samalla lailla niin huomaa ettei se ollukkaan niin vaikeeta. Sori jos tuli sekava viesti. :D

        Totta, ettei se ahdistus auta asiaan. Sitä alkaa jo etukäteen jännittämään syömisten osalta. Täytyy kokeilla sitä, ettei yritä edes laskea kaloreita. Vaan pyrin syömään kohtuudella sitä normiruokaa mitä ystävän kanssa laitetaan. Ja parempi olla edes syömästä sitä leipää edes sitä paria palaa, koska siitä se sit lähtee. Mä jopa sanoin ystävälleni viimeksi, että ei mulla ole nälkä, mutta jotain vois syödä. Siinä ei ole mitään järkeä.

        Mä en pysty edes kotona syömään pieniä aterioita,koska mulle jää siitä nälkä.Mielummin syön sen neljä kertaa päivässä ja isompia annoksia. Ja kalorit maksimissaan päivässä noin 1600.

        Ehkäpä tässä voin myöntää,että mun paino oli eilen 65,5 kiloa. Mutta tänään paino oli jo 63 kiloa. Voisin asettaa tavoitteksi sunnuntaihin 61 kiloa. Mutta kaikki mikä menee sen alle on plussaa.

        Sain ihan hyvin selvää tekstistäsi :) .


      • hanskiyy

        No nii, hyvinhän sulla tippu heti paino, turhaan stressata nesteitä. :) Mulla tänään 63,9kg! :) Uus luku taas jipii!


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        No nii, hyvinhän sulla tippu heti paino, turhaan stressata nesteitä. :) Mulla tänään 63,9kg! :) Uus luku taas jipii!

        Olen kyllä yllättynyt miten paino on nyt laskenut. Onneksi ne kilot on olleet nesteitä. Sunnuntaihin asti juon pirtelöitä. Voin nyt jo sanoa, että mulla on mahdollisuus saada ne 5,5 kiloa pois, jotka sain viidessä päivässä. Jos mä en nutraisi, niin mä luultavammin taistelisin niiden kilojen kanssa useamman viikon. Niin kuin olen joskus aiemmin sanonut, niin tämä viikon pirtelökuuri on helppoa, kun ei tarvitse kaloreita laskea vaan tietää jo etukäteen, että paljon kaloreita saa päivässä.

        Olo on ollut erittäin hyvä ja ongelmia ei ole tullut. Nälkää ei sinänsä ole ollut. Välillä tehnyt kyllä jotain pureskeltavaa mieli, mutta kyllä tämän vedän loppuun asti, koska paino tippuu nopeasti eli saa ne nesteett pois. Oon huomannut sen, mikä turvotus mulla oli sen reissun jälkeen. Nyt se turvotus on lähtenyt. Kyllähän tämä vaatii sinnikkyyttä. Ehtii pohtia sitäkin miten oikeesti sillä terveellisellä ja normi ruualla pärjää ihan hyvin, ilman niitä mässyputkia.

        Tässä on jouluun sen verran aikaa vielä, että tavoitteena on itsellänikin saada se paino 58-59 kiloon. Aion todellakin jouluna syödä vapaammin ja hyvällä omalla tunnolla. Sitä ennen yritän välttää mässyputkia.

        Onneksi olkoon painonpudotuksestasi :). Toivotaan,että saavutetaan molemmat tavoitepaino jouluksi.


    • laihduttaja39v

      Huomenna viimeinen pirtelöpäivä. Paino laskenut todella hyvin. Saa nähdä laskeeko paino vielä sunnuntaihin viikkopunnitukseen. Nyt on alkanut olemaan hiukan jo nälkä, mutta huomisen vielä sinnittelen. Syömisiä olen suunnitellut valmiiksi. Huomasin eilen,kun kävin katsomassa kaverin kanssa koripalloa, että keskittyminen oli vaikeaa ja energiataso matalalla. Kotona tälläistä en ole huomannut. Mutta sunnuntaina kerron painon.

    • hanskiyy

      Meinasin eilen sortua mässäileen kun nälkäsenä tulin kaupan kautta kotiin. Ostin herkkupäivä ostoksia niin sain kyllä kamppailla itteni kans etten sorru. Lopulta pakotin itteni vetään kaurapuuroa ison annoksen illasta. :D Nyt tässä aamu kahvia juodessa on hyvä olo, jos oisin vetäny herkkuja illalla niin ois kyllä aika turvonnu olo. Mut tänään palkinto eli herkkupäivä. :) Mulle kyllä sopii tää yks herkkupäivä viikossa systeemi, vaikka niitä mielitekoja tulee joskus viikollaki. Mutta kiva ku saa yhen päivän ihan luvan kanssa herkutella ja ei tarvi tuntea morkkista.

      Mulla muuten kans meni aina energiataso matalaksi ja tosi väsynyt olo kun olin joskus kitudieetillä pitempään. Siis semmosella kunnon kitudieetillä missä söin n.500kcals/pv. Keho vaan tarvii sen tietyn määrän energiaa että jaksaa. Mä en tykänny yhtään ku ei jaksanu tehä asioita ja oli ihan niin kuin flunssa 24/7 vaikkei ollut. Nyt kun miettii niin en kyllä enää jaksais kitudieettiä ainakaan viikkoa pidempää. :P

      • laihduttaja39v

        Täytyy myöntää, että nämä viimeiset pari päivää olleet rankkoja. Ei tätä nutraamista yli viikkoa jaksaisi toteuttaa. Mä oon tässä miettinyt, että jos sitä pitäisi viikossa yhen herkkupäivän, jos se estäisi sitten mässyputkia. Mulla ei ole ollut mitään tiettyä herkkupäivää ikinä. Voisin jatkossa kokeilla tuota samaa kuin sinä. Sais yhtenä päivänä syödä herkkuja hyvällä omalla tunnolla. Tällänen viikon kitudietti on loppujen lopuksi aika raskasta,kun joutuu loppupuolella taistelee nälkää vastaan. No nyt oon suunnitellut tulevan viikon syömiset.

        Huomenna viikkopunnitus :).


      • hanskiyy

        Totta, ei se kivaa oo että joutuu oleen nälissään. Mä niin ootan että pääsen tavoite painoon ja sitten ei tartte enää murehtia kaloreita sun muita. :D Sulle vois sopia kans herkkupäivä systeemi, mulla se ainaki auttoi varsinki alussa kun tiesi että sinä yhtenä päivänä saa sitte herkutella, nii jaksoi oottaa siihen asti. Toisaalta on joskus vaikeuksia pitää se siinä yhessä päivässä, mutta seki on semmonen asia mihin oon pikkuhiljaa tottunu. Tsemppiä! :)


    • laihduttaja39v

      Jos ja kun mä pidän seuraavan kerran herkkupäivän,niin jos ostais vaikka niiden keksien,jäätelön ja karkkien tilalle jotain terveellisempiä herkkuja. En tiedä vielä mitä, mutta täytyy miettiä tässä viikon aikana. Ajattelin jos pidän herkkupäivän, niin pidän sen sit sunnuntaisin, kun viikkopunnitus pidetty.

      Mutta tänään oli viikkopunnitus ja paino 59,5 kg. Viikossa lähti 6 kiloa eli sain ne viidessä päivässä syödyt kilot pois. Olivat näköjään vaan nesteitä. Hyvä niin. Voi olla että puolesta kilosta kiloon nousee paino kun nyt alan syömään kiinteää ruokaa. Mutta siihen olen varautunut.

      Kiitos tsempistä :)

      • KummaJuttu

        Sullahan on sama paino 59.5 kuukauden lopussa kuin alussakin!
        Mistä sä sait sen -6kg laihtumisen? Mässäät ja nutraat!
        Aina se sama, se on vain nesteitä. Onko se vitsi?
        Nelikyppisten hausykaa?


      • Ihmeit

        Kuis sä oot laskenut sun nutrikausias? Riittääks 2 nutria kuus?
        Sä aloit nutraamaan jo kesäl. Onks se kivaa? Eiks se tuu kalliiks?
        Mä haluun aitoa ruokaa sill hinnal.


      • laihduttaja39v

        Joo. Mun paino jojoilee. Kuusi kiloa lähti nutraamisella. Käy säkin katsomassa, kuinkapaljon sipseissä ja suolatikuissa on suolaa. En usko, että tämä kuusi kiloa olisi rasvaa. vyötärön mitta on nyt sama kuin ennen tuota kuutta kiloa. Jos mä haluun nutrata niin sen ei pitäsi olla keneltäkään pois. Olen nutrannut pitkin vuotta, joten mitä sitten. Kysyt onko se kivaa. Voin sanoa, että on. Nutrilett 25 pussin paketti oli tarjouksessa 10 euroa ja se riittää viideksi päiväksi. Joten mielestäni 10 e ei ole paha hinta.

        Kun haluat tuolla hinnalla viikossa aitoa ruokaa,niin toki saat niin tehdä. Ja voin sanoa,että tuskin tämä oli viimeinen nutrilettkuuri. Mä varmaan saan nyt moitteita kun lisään jauhelihan ja makaronin sekaan 2 rkl ketsuppia. Ketsupissahan on kauheesti sokeria ja tummassa makaronissahan ei ole mitään ravintoaineita. Ja säilykeananaksessakin on sokeria. Ja banaaneissakin on kauheesti sokeria. Ja pähkinöitäkin saisi syödä vaan 10 kappaletta päivässä. Pakasteherneissä on vähemmän ravintoaineita kuin tuoreissa kasviksissa. Jatkanko vielä?

        On se jännä miten tämä nutraamiseni herättää negatiivisia kommentteja, kun olen sentään pudottanut yhteensä yli 30 kiloa,niin siihen ei kukaan ole vuoden alusta sanonut mitään. Ja 30 kiloa on pudonnut viiden vuoden aikana.


      • Ihmeit
        laihduttaja39v kirjoitti:

        Joo. Mun paino jojoilee. Kuusi kiloa lähti nutraamisella. Käy säkin katsomassa, kuinkapaljon sipseissä ja suolatikuissa on suolaa. En usko, että tämä kuusi kiloa olisi rasvaa. vyötärön mitta on nyt sama kuin ennen tuota kuutta kiloa. Jos mä haluun nutrata niin sen ei pitäsi olla keneltäkään pois. Olen nutrannut pitkin vuotta, joten mitä sitten. Kysyt onko se kivaa. Voin sanoa, että on. Nutrilett 25 pussin paketti oli tarjouksessa 10 euroa ja se riittää viideksi päiväksi. Joten mielestäni 10 e ei ole paha hinta.

        Kun haluat tuolla hinnalla viikossa aitoa ruokaa,niin toki saat niin tehdä. Ja voin sanoa,että tuskin tämä oli viimeinen nutrilettkuuri. Mä varmaan saan nyt moitteita kun lisään jauhelihan ja makaronin sekaan 2 rkl ketsuppia. Ketsupissahan on kauheesti sokeria ja tummassa makaronissahan ei ole mitään ravintoaineita. Ja säilykeananaksessakin on sokeria. Ja banaaneissakin on kauheesti sokeria. Ja pähkinöitäkin saisi syödä vaan 10 kappaletta päivässä. Pakasteherneissä on vähemmän ravintoaineita kuin tuoreissa kasviksissa. Jatkanko vielä?

        On se jännä miten tämä nutraamiseni herättää negatiivisia kommentteja, kun olen sentään pudottanut yhteensä yli 30 kiloa,niin siihen ei kukaan ole vuoden alusta sanonut mitään. Ja 30 kiloa on pudonnut viiden vuoden aikana.

        Joo, sä oot leuhkinu tolla sun -30kg koko ajan! Se on -500g/kuu 5vuotta.
        sitte saa mässytellä ja jojotella hyväl omaltunnol lopu elämääs. Mutt sun laihtuminen loppu kauan sitte. Junnaat vaa samassa.Ne pussit on kuiteski kemiallisii aineita, eikä niitte vitamiinit oo minkää arvosii. Mä syön tuoreit vihanneksii, herneit joit mä ostan kuivana ja teen niist ruokaa. Ei se ainoa muu vaihtoehto nutrille oo sipsit sun paskat. Kuka aikuine sellast syö? Makaroonit ja ketsupit ei oo ravintorikast ruokaa. mä en tajuu ett joku voi syöttää lapsilleki makaroonii ketsuppia kalapatukoit jotka o vaa huonoo rasvaa ja vanhaa korppujauhoo tai makkaraa jota siatkaa ei söis. Saastaa ne o eik ruokaa.
        Suklaa karkkia keksii sipsei on sun melodiis nutraukse välissä. Mä lataan tuoreilla vihanneksill näin syksyllä. Ananast saa tuoreenakii ilman sokerii. Muitaki hedelmii on kuin banaani. Mä käytän ohuita siivui banaanii leiväl rasvan sijaan. Se on mun käyttöni. Ei sitä pelkkää banaanii tarvii syödä. Hyvä et näkee et nutrit pistää kärsimää nälkää. Ei sovi mull. Mutt täss seurass saa vaan nutrata ja mässytä.


      • laihduttaja39v
        Ihmeit kirjoitti:

        Joo, sä oot leuhkinu tolla sun -30kg koko ajan! Se on -500g/kuu 5vuotta.
        sitte saa mässytellä ja jojotella hyväl omaltunnol lopu elämääs. Mutt sun laihtuminen loppu kauan sitte. Junnaat vaa samassa.Ne pussit on kuiteski kemiallisii aineita, eikä niitte vitamiinit oo minkää arvosii. Mä syön tuoreit vihanneksii, herneit joit mä ostan kuivana ja teen niist ruokaa. Ei se ainoa muu vaihtoehto nutrille oo sipsit sun paskat. Kuka aikuine sellast syö? Makaroonit ja ketsupit ei oo ravintorikast ruokaa. mä en tajuu ett joku voi syöttää lapsilleki makaroonii ketsuppia kalapatukoit jotka o vaa huonoo rasvaa ja vanhaa korppujauhoo tai makkaraa jota siatkaa ei söis. Saastaa ne o eik ruokaa.
        Suklaa karkkia keksii sipsei on sun melodiis nutraukse välissä. Mä lataan tuoreilla vihanneksill näin syksyllä. Ananast saa tuoreenakii ilman sokerii. Muitaki hedelmii on kuin banaani. Mä käytän ohuita siivui banaanii leiväl rasvan sijaan. Se on mun käyttöni. Ei sitä pelkkää banaanii tarvii syödä. Hyvä et näkee et nutrit pistää kärsimää nälkää. Ei sovi mull. Mutt täss seurass saa vaan nutrata ja mässytä.

        No mun paino on jojoillut siitä marraskuusta 2010, kun aloitin laihduttamaan. Ja kyllä siihen on ajoittain mahtunut aika monta nutrilettkuuria. Jokainen laihduttaa sillä tavalla, jonka katsoo itselleen parhaaksi. Mä en ymmärrä miten se on sun elämästä pois,jos haluan nutrata ja mässytä. Se on hienoa, että sä pystyt syömään tasapainoisesti ja terveellisesti. Mä en ala tässä kertomaan mun elämästäni, koska tämä on Vertaistukea laihdutukseen-ketju.

        Sun on turha alkaa haukkuu mun laihdutustapoja, kun et tunne mua ja sitä mitä mun elämässäni on tapahtunut 40 vuoden aikana. Kun elämä on muutakin kuin ruoka.


      • Ihmeit
        laihduttaja39v kirjoitti:

        No mun paino on jojoillut siitä marraskuusta 2010, kun aloitin laihduttamaan. Ja kyllä siihen on ajoittain mahtunut aika monta nutrilettkuuria. Jokainen laihduttaa sillä tavalla, jonka katsoo itselleen parhaaksi. Mä en ymmärrä miten se on sun elämästä pois,jos haluan nutrata ja mässytä. Se on hienoa, että sä pystyt syömään tasapainoisesti ja terveellisesti. Mä en ala tässä kertomaan mun elämästäni, koska tämä on Vertaistukea laihdutukseen-ketju.

        Sun on turha alkaa haukkuu mun laihdutustapoja, kun et tunne mua ja sitä mitä mun elämässäni on tapahtunut 40 vuoden aikana. Kun elämä on muutakin kuin ruoka.

        Sä otat aina ittees ku joku ei oo samaa mielt sun kanssas ravinnost.
        Heti tulee marttyyri saamaan huonoo omaatuntoo toises.
        Mä en oo puhunu sun elämästäs tai luonteest mitään.
        Mä sanon mielipiteeni ravinnost! Eikä Vertaistukee tarkoita
        että on hyväksyttävä kaikki mitä toinen syö. Saa olla vaihtoehtojaki.
        Tätä nutri-mässyä lukee muutkin ku nuoriso-keskiikäset.
        Em mä halua sua estää nutrauksist! Kirjota päiväkirjaa, jos et haluu kommentteja!


      • laihduttaja39v
        Ihmeit kirjoitti:

        Sä otat aina ittees ku joku ei oo samaa mielt sun kanssas ravinnost.
        Heti tulee marttyyri saamaan huonoo omaatuntoo toises.
        Mä en oo puhunu sun elämästäs tai luonteest mitään.
        Mä sanon mielipiteeni ravinnost! Eikä Vertaistukee tarkoita
        että on hyväksyttävä kaikki mitä toinen syö. Saa olla vaihtoehtojaki.
        Tätä nutri-mässyä lukee muutkin ku nuoriso-keskiikäset.
        Em mä halua sua estää nutrauksist! Kirjota päiväkirjaa, jos et haluu kommentteja!

        Mua vaan vituttaa,kun mä oon itse sanonut ettei tää ole terveellisin tapa laihduttaa.Emmä kaipaa,että siihen tulee muut sanomaan ettei se ole tervellistä. Saa kommentoida,mutta kun mä kirjoitin jo etten kaipaa mitään saarnoja nutraamisesta. Jos et ole huomannut niin täällä suomi24:ssa on nutrausketjuja.Oletko niihinkin käynyt kommentoimaan.Sitten kiloklubissa on ihan oma nutrilettketju.Sinnekin voit mennä valistamaan.

        Saa siis kommentoida,mutta miksi kommentoida sellaista minkä olen itse jo myöntänyt.Voin toki hakea aikasempia viestejä jotka olen kirjoittanut tammikuun lopusta tähän päivään.

        Mainitsen vielä,että esim. kiloklubin ketjussa on nutraajia,jotka ovat juoneet pirtelöitä useamman kuukauden putkeen. Joten jos mä vertaan mun yhtä viikkoa esim. kolmeen kuukauteen niin tämä yksi viikko on hyttysen pissa siihen verrattuna.


      • Ihmeit
        laihduttaja39v kirjoitti:

        Mua vaan vituttaa,kun mä oon itse sanonut ettei tää ole terveellisin tapa laihduttaa.Emmä kaipaa,että siihen tulee muut sanomaan ettei se ole tervellistä. Saa kommentoida,mutta kun mä kirjoitin jo etten kaipaa mitään saarnoja nutraamisesta. Jos et ole huomannut niin täällä suomi24:ssa on nutrausketjuja.Oletko niihinkin käynyt kommentoimaan.Sitten kiloklubissa on ihan oma nutrilettketju.Sinnekin voit mennä valistamaan.

        Saa siis kommentoida,mutta miksi kommentoida sellaista minkä olen itse jo myöntänyt.Voin toki hakea aikasempia viestejä jotka olen kirjoittanut tammikuun lopusta tähän päivään.

        Mainitsen vielä,että esim. kiloklubin ketjussa on nutraajia,jotka ovat juoneet pirtelöitä useamman kuukauden putkeen. Joten jos mä vertaan mun yhtä viikkoa esim. kolmeen kuukauteen niin tämä yksi viikko on hyttysen pissa siihen verrattuna.

        En minä ole kiinnostnut käyttämään aikaani lukemalla enempiä nutri-mässyistä.
        Kun on lukenut parin päivän selostuksen, tietää vuosien tapahtumat. Eikö totta?
        Itse laihduin 10kg liikunnan ja normaali kcal-määrän kanssa.
        Nyt olen jättänyt liikunnan ja paino pysyy samana. Opiskelu pakottaa istumaan.

        Luuletko todella, että tämä on ainoa aloitus, missä kommentoin?
        Olen nähnyt nutri-aloituksia ja niiden tuloksia, sekä toisten varoituksia.
        Itse otan proteiinijuomaa, kahvia matkoille ja iltasella jaksaakseni voimistella.
        Vilustuessa liikunta on jätettävä ja aloitus sen jälkeen on vaikeaa.

        Suomi 24 on mainio foorumi; usempia palstoja, joista saa jopa tarvittavaa tietoa.
        Olen saanut neuvoja moneen alaan ja löytänyt kiinnostavaa opiskeltavaa.
        Käyn säännöllisesti läpi useampia alueita ja siten tietyt kommentoijat tulevat tutuksi.
        Sinäkin olet tullut niin tutuksi, että kun kirjoitan kohtalaista kirjakieltä,
        saan sinulta vihanpurkauksia, etkä kykene keskustelemaan asiasta.
        Kun kirjoitan "sian-suomea", niin huvittaa, miten ystävällisesti alennut vastaamaan.
        Tämä foorumi on kuin iso luokkahuone, jossa tutustuu erilaisiin ihmisiin.
        Kävin vain katsomassa viikkojen kuluttua onko nutraukset auttaneet.
        Mutta jojoilet muutamin kiloin. Niin se tulee jatkumaan. Kuten on jatkunut vuosia.


      • laihduttaja39v
        Ihmeit kirjoitti:

        En minä ole kiinnostnut käyttämään aikaani lukemalla enempiä nutri-mässyistä.
        Kun on lukenut parin päivän selostuksen, tietää vuosien tapahtumat. Eikö totta?
        Itse laihduin 10kg liikunnan ja normaali kcal-määrän kanssa.
        Nyt olen jättänyt liikunnan ja paino pysyy samana. Opiskelu pakottaa istumaan.

        Luuletko todella, että tämä on ainoa aloitus, missä kommentoin?
        Olen nähnyt nutri-aloituksia ja niiden tuloksia, sekä toisten varoituksia.
        Itse otan proteiinijuomaa, kahvia matkoille ja iltasella jaksaakseni voimistella.
        Vilustuessa liikunta on jätettävä ja aloitus sen jälkeen on vaikeaa.

        Suomi 24 on mainio foorumi; usempia palstoja, joista saa jopa tarvittavaa tietoa.
        Olen saanut neuvoja moneen alaan ja löytänyt kiinnostavaa opiskeltavaa.
        Käyn säännöllisesti läpi useampia alueita ja siten tietyt kommentoijat tulevat tutuksi.
        Sinäkin olet tullut niin tutuksi, että kun kirjoitan kohtalaista kirjakieltä,
        saan sinulta vihanpurkauksia, etkä kykene keskustelemaan asiasta.
        Kun kirjoitan "sian-suomea", niin huvittaa, miten ystävällisesti alennut vastaamaan.
        Tämä foorumi on kuin iso luokkahuone, jossa tutustuu erilaisiin ihmisiin.
        Kävin vain katsomassa viikkojen kuluttua onko nutraukset auttaneet.
        Mutta jojoilet muutamin kiloin. Niin se tulee jatkumaan. Kuten on jatkunut vuosia.

        Mielestäni vaarallisempia nautintoaineita ovat tupakka ja alkoholi. Ja kumpaakaa en käytä. En tiedä ketään joka olisi nutrilettpirtelöistä saanut keuhkosyövän tai keuhkoahtaumataudin, maksakirroosin yms.

        Sovitaanko nyt niin, että jos ja kun mä myönnän, että nutrilett ei ole terveellistä ja siinä ei ole vitamiineja, niin tämä keskustelu on käyty päätökseen. Koska tämä keskustelu ei johda mihinkään.

        Minusta on parempi jojoilla parin kilon marginaalilla,kuin syödä se 30 pudotettua kiloa takaisin.Mä oon pitänyt kirjaa mun painosta sieltä marraskuusta 2010 asti. Eli kyllä mä voin kaivaa painotiedot mitä milloinkin oon painanut.


      • Ihmeit
        laihduttaja39v kirjoitti:

        Mielestäni vaarallisempia nautintoaineita ovat tupakka ja alkoholi. Ja kumpaakaa en käytä. En tiedä ketään joka olisi nutrilettpirtelöistä saanut keuhkosyövän tai keuhkoahtaumataudin, maksakirroosin yms.

        Sovitaanko nyt niin, että jos ja kun mä myönnän, että nutrilett ei ole terveellistä ja siinä ei ole vitamiineja, niin tämä keskustelu on käyty päätökseen. Koska tämä keskustelu ei johda mihinkään.

        Minusta on parempi jojoilla parin kilon marginaalilla,kuin syödä se 30 pudotettua kiloa takaisin.Mä oon pitänyt kirjaa mun painosta sieltä marraskuusta 2010 asti. Eli kyllä mä voin kaivaa painotiedot mitä milloinkin oon painanut.

        Oikein hyvä sopimus! Nykyisin monella on eri ruoka-aineista
        johtuvia allergioita, joten sekin rajoittaa valintoja.
        Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.
        Kehonrakennekin vaikuttaa, mikä on hyväksi.
        Hennolle ei sovi tanakan ruoka-aineet.
        Luen Ayurvedasta kiinnostavia ajatuksia.
        Onnea sinulle jatkossakin ponnisteluillesi.


    • Elan0r

      Kävin tänään uimassa ja uimahallin hieno vaaka näytti 69,85.. Jihuu.. Tulin kotiin ja oma vaaka näytti 70,5. Buu.. Täytyis varmaan vaihtaa vaakaa ;) Oon kyllä ennenkin todennut, että saan uimahallilla alhaisempia lukemia. Vielä ois kolme viikkoa mun tavoite päivään. Siinä ajassa yritän olla koti vaa'assakin alle 70.

      Oon vähän kärsinyt herkkuhimosta tässä viime aikoina. Aattelin, että pidän silleen taukoa koko joulukuun, että pidän kanssa jotain herkkupäiviä. Täytyy vaan huolehtia, ettei paino nouse, mutta ei tarvii laskea joulukuun aikana. Sitten taas tammikuusta uudelleen lakkoon. Haluan kuitenkin päästä siihen 65 kiloon jossain vaiheessa.

      • laihduttaja39v

        Kun punnitsee digitaalivaa´alla niin paino voi heittää. Siksi itse luotan mekaaniseen vaakaan ja tykkään siitä muutenkin enempi. Ensi ajattelin,että olen herkkulakossa jouluun asti,mutta siihen on kuitenkin niin pitkä aika,että kyllä sitä voi kerran viikossa syödä vapaammin ja ilman, että laskee kaloreita. Jouluna en todellakaan laske kaloreita. Jos paino on silloin jouluna sen 60 kiloa maksimissaan niin tulkoot vaikka se pari kiloa lisää painoa. Kyllä mä kerkeen joulunkin jälkeen laskea kaloreita ja pitää ruokapäiväkirjaa. Sanotaanko näin,että 58 on edelleen tavoite,mutta jos se paino pyörii siinä 60 kilossa niin ei se mikään maailmanloppu ole.


      • hanskiyy

        Mua kans ärsyttää kun eri vaa´at näyttää eri lukemia. Käyn joskus kaverin vaa´alla, niin se näyttää pienempää lukua kuin oma. En kyllä tajua. Mun vaa´alla on varmaan jotain mua vastaan ku näyttää välillä mitä sattuu. :D Porukoilla on semmonen vanhan aikanen vaaka, missä sen luvun näkee selvemmin, sadat grammat on tosin semmosina pikku viivoina että saa tiirata mihin se viisari pysähtyy. :D Mutta jep, n.63,5kg on näyttänyt oma ihana vaakani jo monta päivää. Saa nähä millon laskee. :)


    • laihduttaja39v

      Viikossa oli tullut pikkasen painoa lisää. Huomenna reissuuun. Pakko pysyä tiukkana. Katotaan mitä paino on viikon kuluttua.

    • hanskiyy

      Oon tässä ollu kuumeessa paripäivää, tänään vaaka näytti 62,4kg! varmaan johtuu nesteitten poistumisesta tai jostain, ei oo kyllä oikein ruokakaan maistunu. Muistaa taas miten helppoo tää kituilu on kun kiloja lähtee nopeesti, tosin nyt en tarkoituksella oo kituillu. :D Saa nähä paljonko paino on kun paranee, nouseeko vai laskeeko. Mut nyt oon kyllä tyytyväinen lukemaan. :)

      Tsemppiä reissuun laihduttaja39v! Muista ottaa rennosti. :)

      • hanskiyy

        Tänään 62,6kg pari sataa grammaa nousi mutta kyllä oon ilonen että 62 puolella. ^^ Tästä taas jatketaan! Ei oo ku kolme kiloa tavoitteeseen enää matkaa. :)


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Tänään 62,6kg pari sataa grammaa nousi mutta kyllä oon ilonen että 62 puolella. ^^ Tästä taas jatketaan! Ei oo ku kolme kiloa tavoitteeseen enää matkaa. :)

        Mä tulin tänään kotiin reissusta. Muuten meni ihan hyvin, paitsi syömisten osalta. Taas meni ihan överiksi. Kaiken normiruuan lisäksi sokeria ja suolaa. Ja sitä suolaa enemmän kuin sokeria. Painosta ei hajuakaan. Huomenna on kyllä punnittava ittensä. Järjetön morkkis, mutta ei auta muuta kuin mennä kevyemmällä linjalla eli kituutella jonkun aikaa. Sä menit sitten mun ohitse painossa :). On tää laidutus hemmetin vaikeeta.

        Hanskiyy: onnittelut painosta ja siitä ettei sulla ole ollut jojoilua. Kyllä mäkin sen tavoitepainon joskus saavutan, mutta erittäin vaikeeta. Tässä ollut stressiä eräästä asiasta ja senkin takia söin reissussa miten huvittaa. Onneksi mun ystävä kannustaa mua. Eikä myöskään tuomitse mua mun mässäilystä. Mun mässyputki kesti varmaan lähemmäs viikon. Nyt on niin morkkis, että tänään oon sit ollut syömättä mitään. Tiedän ettei ole terveellistä, mutta pelottaa ihan vietävästi mitä vaaka näyttää.Mä toivon, että paino olis maksimissaan 65 kiloa huomenna.

        Tsemppiä viimeisten kilojen pudotukseen.


      • hanskiyy

        Mun kikka on ollu se rentous. Ennen mietin ihan liikaa sitä mitä saan syödä ja mitä en. Kalorien laskenta oli kans tuskallista. nykyään en enää laske tarkasti. Huomasin sen itelle paremmaksi vaihtoehdoksi. Paino on tippunu paljo helpommin ku en oo stressannu mistään. Oon vaan pitäytyny erossa herkuista ja syön todella paljon light tuotteita.
        Päätin että vien tän projektin loppuun asti eli ainaki siihen 59kg:n. Vaikka välillä on tehny mieli jo luovuttaa ku oon aatellu että oon tiputtanu tarpeeks painoa, mutta sitte huomannu että saattaa tosi helposti lähteä käsistä syömiset. Kyllä mullaki jojoilua on ollu, mutta aika pientä,joitain satoja grammoja.
        Mä en enää stressaa jos paino on huomenna enempi, kun oon totuttanu itteni tohon, että kyllä se lukema heittelee ja jos kun vaan pysyn dieetissä niin ajan kanssa se tippuu. Tostakin sain kauhean stressin päälle vielä joitaki aikoja sitten. :D Mut tajusin ettei se stressaaminen tosiaan auta vaan parasta on miettiä järjellä jos tulee retkahduksia ja muita ja ettei se ole maailman loppu.
        Mä en oo es vielä siinä pisteessä, että miten sen painon sitte saa pidettyä 59:ssa tjsp kun sinne asti pääsen. Sillon kai uudet haasteet. :P Koska sitten ku siellä asti oon niin en aio kyllä dieettailla enää, pitää vaan löytää joku hyvä rytmi syömisille.
        Mutta tsemppiä sullekin! :)


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Mun kikka on ollu se rentous. Ennen mietin ihan liikaa sitä mitä saan syödä ja mitä en. Kalorien laskenta oli kans tuskallista. nykyään en enää laske tarkasti. Huomasin sen itelle paremmaksi vaihtoehdoksi. Paino on tippunu paljo helpommin ku en oo stressannu mistään. Oon vaan pitäytyny erossa herkuista ja syön todella paljon light tuotteita.
        Päätin että vien tän projektin loppuun asti eli ainaki siihen 59kg:n. Vaikka välillä on tehny mieli jo luovuttaa ku oon aatellu että oon tiputtanu tarpeeks painoa, mutta sitte huomannu että saattaa tosi helposti lähteä käsistä syömiset. Kyllä mullaki jojoilua on ollu, mutta aika pientä,joitain satoja grammoja.
        Mä en enää stressaa jos paino on huomenna enempi, kun oon totuttanu itteni tohon, että kyllä se lukema heittelee ja jos kun vaan pysyn dieetissä niin ajan kanssa se tippuu. Tostakin sain kauhean stressin päälle vielä joitaki aikoja sitten. :D Mut tajusin ettei se stressaaminen tosiaan auta vaan parasta on miettiä järjellä jos tulee retkahduksia ja muita ja ettei se ole maailman loppu.
        Mä en oo es vielä siinä pisteessä, että miten sen painon sitte saa pidettyä 59:ssa tjsp kun sinne asti pääsen. Sillon kai uudet haasteet. :P Koska sitten ku siellä asti oon niin en aio kyllä dieettailla enää, pitää vaan löytää joku hyvä rytmi syömisille.
        Mutta tsemppiä sullekin! :)

        Mä olen niin vihainen itselleni. Mä häpeän niin paljon, että mä kerron seuraavan kerran painon, kun olen siihen tyytyväinen. Sen voin sanoa, että 5 kiloa tuli ihan helposti muutamassa päivässä. Eihän se kaikki voi olla rasvaa, mutta harmittaa ihan kamalasti. Mun pitää oikeesti nyt kituutella jonkun aikaa.

        Kiitos tsempistä. Sitä tarvitsen.


      • hanskiyy
        laihduttaja39v kirjoitti:

        Mä olen niin vihainen itselleni. Mä häpeän niin paljon, että mä kerron seuraavan kerran painon, kun olen siihen tyytyväinen. Sen voin sanoa, että 5 kiloa tuli ihan helposti muutamassa päivässä. Eihän se kaikki voi olla rasvaa, mutta harmittaa ihan kamalasti. Mun pitää oikeesti nyt kituutella jonkun aikaa.

        Kiitos tsempistä. Sitä tarvitsen.

        Älä ole liian ankara itelles. Sun pitää vaan löytää joku balanssi tohon. Ehkä miettiä minkä takia sulle tulee niitä mässyputkia kun oot reissussa. Ehkä voisitte ystävän kans sopia että syötte joinaki päivinä terveellisesti ja vaikka muutamana sais herkutella. Itseviha,se ei ainakaa auta yhtään mitään. Tsemppiä! :)


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Älä ole liian ankara itelles. Sun pitää vaan löytää joku balanssi tohon. Ehkä miettiä minkä takia sulle tulee niitä mässyputkia kun oot reissussa. Ehkä voisitte ystävän kans sopia että syötte joinaki päivinä terveellisesti ja vaikka muutamana sais herkutella. Itseviha,se ei ainakaa auta yhtään mitään. Tsemppiä! :)

        Mä oon aika ankara itselleni.Kun sitä aina lupaa itselle, ettei se syöminen lähtis lapasesta. Tänään oli viikkopunnitus ja paino 65,5 kiloa. Tällä hetkellä sitä ei jaksa edes murehtia, kun on muuta stressattavaa. Voi olla, että kun koko ikänsä lohduttautunut ruualla, kun on paha olo, niin sen takia mulla on ollut nyt mässyputkia. Täytyy nyt kituutella jonkun aikaa. Ainakin nyt on motivaatiota, vaikka on muut asiat mielessä kuin pelkkä laihduttaminen. Voin sanoa sen verran, että asiat joita käyn nyt läpi syö mua henkisesti. Mutta en nyt pidä mässypäiviä, koska ne lähtee sit käsistä.

        Kiitos tsempistä.


      • hanskiyy
        laihduttaja39v kirjoitti:

        Mä oon aika ankara itselleni.Kun sitä aina lupaa itselle, ettei se syöminen lähtis lapasesta. Tänään oli viikkopunnitus ja paino 65,5 kiloa. Tällä hetkellä sitä ei jaksa edes murehtia, kun on muuta stressattavaa. Voi olla, että kun koko ikänsä lohduttautunut ruualla, kun on paha olo, niin sen takia mulla on ollut nyt mässyputkia. Täytyy nyt kituutella jonkun aikaa. Ainakin nyt on motivaatiota, vaikka on muut asiat mielessä kuin pelkkä laihduttaminen. Voin sanoa sen verran, että asiat joita käyn nyt läpi syö mua henkisesti. Mutta en nyt pidä mässypäiviä, koska ne lähtee sit käsistä.

        Kiitos tsempistä.

        No, sitten se voiki olla hankalempaa jos on lohtusyöjä. Ite en tunnista itessäni sitä piirrettä, olin kerta kaikkisesti vaan liian laiska ja mukavuuden haluinen ja sen takia sitä tuli sitte lihottua. Kyllä tässä on joutunu muuttaan elämäntapoja aika lailla. Et ei tuo laihtuminen mitenkään helppoa oo ollu mullakaan.
        Pitää vaan mennä päivä kerrallaan eteenpäin ja keksiä joku keino, ettei syö tunteisiin. En osaa kyllä auttaa sua enempää :/ . Koita vaan ottaa rennosti ja ole armollisempi itellesi. Oot tehny jo tosi hienoa työtä, kun oot pudottanu niin paljon painoa! :)


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        No, sitten se voiki olla hankalempaa jos on lohtusyöjä. Ite en tunnista itessäni sitä piirrettä, olin kerta kaikkisesti vaan liian laiska ja mukavuuden haluinen ja sen takia sitä tuli sitte lihottua. Kyllä tässä on joutunu muuttaan elämäntapoja aika lailla. Et ei tuo laihtuminen mitenkään helppoa oo ollu mullakaan.
        Pitää vaan mennä päivä kerrallaan eteenpäin ja keksiä joku keino, ettei syö tunteisiin. En osaa kyllä auttaa sua enempää :/ . Koita vaan ottaa rennosti ja ole armollisempi itellesi. Oot tehny jo tosi hienoa työtä, kun oot pudottanu niin paljon painoa! :)

        Kyllä tässä päivä kerrallaan on mentävä. Juttelin tossa illalla tovin puhelimessa ystävän kanssa ja se ymmärtää kyllä asian, jonka kanssa tässä kamppailen. Tänäänkin on mennyt mässyä helpottaakseni pahaa oloa. Mutta emmä voi sitä jatkaa päivästä toiseen. Puolentoista viikon kuluttua onneksi saan mennä `lomalle` ystävän luokse. Täytyy vaan nyt taistella sitä vastaan ettei syö pahaan oloon. Mä söin tänäänkin mässyä vaikkei mulla ollut edes yhtään nälkä. Niin on ollut tämä viimeinen viikko.Eihän toi mun 65,5 kiloa vielä ole katastrofi, mutta jos jatkan vielä tätä mässyputkea, niin se paino on kohta jo 70 kiloa. Täytyy syödä nyt todellakin nyt kevyemmin ja vähäkalorisesti. Mä oon ahtanut nyt tarpeeksi sitä sokeria ja suolaa.

        Puolentoista viikon kuluttua, jos oisin saanut nelisen kiloa pois, niin oisin tyytyväinen. Ainakin noista aiemmista mässykerroista oon huomannut miten paljon se suolanen ruoka ja suola kerää nestettä. Kun viikon aikana tullut syötyä sipsejä,suolatikkuja ja suolapähkinöitä, niin mun elimiostössä on gramma tolkulla suolaa. Mutta nyt päivä kerrallaan ja taistelen tän pahan olon kanssa.

        Sori, kun tuli nyt muustakin puhuttua kuin laihdutuksesta, mutta haluan vaan kertoa miksi mun paino nyt on noussut taas. Mun pitää nyt pysyä tiukkana ja ajateltava sitä, minkä työn oon tehnyt tämän kokonaispudotuksen eteen.


    • laihduttaja39v

      Tänään syömiset pysyneet ruodussa. Olo paljon parempi. Vähän saanut asioita hoideltua. Pyrin välttämään nyt suolaa, koska sitä tullut syötyä niin paljon. Kyllä tossa huomasi, että mässyä meni tolkuttomasti. Vuorotellen suolasta ja makeaa. Ja sitten vasta lopettaa kun on tarpeeksi ähky. Ja ei oikein tiedä lopettaako sen mässäilyn siihen makeaan vai suolaseen. No varmaan siihen mikä jää viimeiseksi. Mua hirvittää oikeesti miten paljon suolaa on yksistään suolatikkupaketissa. Vuorokauden suolasuositukset paukkuu reippaasti yli.

      Mutta nyt, kun voin paremmin niin on helpompi hallita syömisiään. Kyllähän tällä kevyemmälläkin linjalla pärjää jonkun aikaa. Sunnuntaille olen tavoitteeksi asettanut - 3 kiloa.

      • hanskiyy

        Hyvä että sulla on ystävä joka tukee sua. ettei tartte yksin murehtia asioita. Se on totta, että kun on hyvällä mielellä niin syömiset sujuu paremmin. Itelläki tulee kyllä välillä ahmimisia jos oon huonolla tuulella. Mieliala vaikuttaa yllättävän paljon.

        Mulla yleensä auttaa se, etten osta kotiin mitään herkkuja. Jos mulla ois niitä kaapissa koko ajan ,niin sortuisin vaikkei olisi nälkäkään. Se on vaan joku ihme juttu, että pitää muka saada sitä kun sitä vaan on kaapissa. :D On ollu paljo helpompaa ku oon ostanu ne herkut vasta sitte herkkupäivänä. Juon myös paljon vettä, sekin täyttää ja huomaa että monesti ei ollu es nälkä vaan jano. joten kannattaa aina juoda. Ennen ruokaa juon yleensä ison lasin, ku jostain luin että se auttaa ettei tuu syötyä niin paljoa. Voipi olla että on auttanukki. :)


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Hyvä että sulla on ystävä joka tukee sua. ettei tartte yksin murehtia asioita. Se on totta, että kun on hyvällä mielellä niin syömiset sujuu paremmin. Itelläki tulee kyllä välillä ahmimisia jos oon huonolla tuulella. Mieliala vaikuttaa yllättävän paljon.

        Mulla yleensä auttaa se, etten osta kotiin mitään herkkuja. Jos mulla ois niitä kaapissa koko ajan ,niin sortuisin vaikkei olisi nälkäkään. Se on vaan joku ihme juttu, että pitää muka saada sitä kun sitä vaan on kaapissa. :D On ollu paljo helpompaa ku oon ostanu ne herkut vasta sitte herkkupäivänä. Juon myös paljon vettä, sekin täyttää ja huomaa että monesti ei ollu es nälkä vaan jano. joten kannattaa aina juoda. Ennen ruokaa juon yleensä ison lasin, ku jostain luin että se auttaa ettei tuu syötyä niin paljoa. Voipi olla että on auttanukki. :)

        Mä ostan aina kauheet määrät mässyä,joista menee osa roskiin, kun ei jaksa kaikkea syödä.Eli voin yhdellä istumalta syödä keksipaketin,jäätelöä,karkkia,sipsejä,suolapähkinöitä,suolatikkuja.Ja kuitenkin niin että kaikkea pitää syödä. Mä oon koukussa kevyt kolaan ( ei ole terveellistä) ja se auttaa mua, etten syö mässyä. Olin tossa ilman kolaa niin tuli ostettua sitä mässyä. Nyt kun oon juonut kevyt kolaa, niin mässyt jääneet kaupan hyllylle. Kun olin ilman kolaa niin mä join vettä yhtä paljon kuin kolaa eli ainakin sen 3-4 litraa. Mua ei edes aina janota, mutta se on vaan tapa. Ja vessa on tullut tutuksi sen myötä.

        Paino oli tänään jo 64 kiloa. Eli heti kun lopetin mässyt niin päivässä tippu paino 2 kiloa. Kyllähän mä tiedän ettei nää muutamat kilot ole rasvaa, joten lähtenee yhtä nopeesti kuin on tulleet. Suolatikuissa on 100 grammassa suolaa 4g ja kun vetää sen paketin 250g kerralla niin ihan järjetön määrä suolaa. Eihän sitä ostohetkellä ajattele, mutta jälkikäteen kyllä. Ja tohon lisäksi sipsit niin herranen aika. Ihme ettei verisuonet ole tukossa. Saantisuositushan on alle 5g päivässä. Mutta kyllähän tollasen suolamäärän jälkeen janottaa ja haluaa sitten sokeria.

        Mulla ei ole mitää herkkukaappia. Herkut ostetaan ja syödään sitten siltä istumalta. Mun ei parane pitää sitä herkkupäivää, kun se näköjään aina venyy pidemmäksi. Täytyy oikeesti korvata se suola ja sokeri jollain terveellisemmällä.


      • HaeApua

        Vaikea uskoa, että laihduttaja voi syödä yhdeltä istumalta keksipaketin. Oletko käynyt mittauttamassa kolesterolisi, sillä kaupan kekseissä on kovetettua kasvisrasvaa ja niiden mässääminen jäätelön, karkin ja suolatikkujen kanssa pitäisi näkyä korkeana huonon kolesterolin lukemissa.

        Taitaa tämä sinun ketjusi olla pelkkää provoilua tai sitten joku toinen kirjoittaa sinun nimimerkilläsi? Jos tämä on totta, niin olen kovasti pahoillani puolestasi. Toivottavasti sinulla ei ole perhettä, sillä he saavat heittää sinulle ennenaikaiset hyvästit.


      • laihduttaja39v
        HaeApua kirjoitti:

        Vaikea uskoa, että laihduttaja voi syödä yhdeltä istumalta keksipaketin. Oletko käynyt mittauttamassa kolesterolisi, sillä kaupan kekseissä on kovetettua kasvisrasvaa ja niiden mässääminen jäätelön, karkin ja suolatikkujen kanssa pitäisi näkyä korkeana huonon kolesterolin lukemissa.

        Taitaa tämä sinun ketjusi olla pelkkää provoilua tai sitten joku toinen kirjoittaa sinun nimimerkilläsi? Jos tämä on totta, niin olen kovasti pahoillani puolestasi. Toivottavasti sinulla ei ole perhettä, sillä he saavat heittää sinulle ennenaikaiset hyvästit.

        Kyllä minä pystyn syömään keksipaketin yhdeltä istumalta, silloin kun on ollut nälkä. Emmä täällä satuja kerro. Mulla on aina ollut kaikki arvot normaalit verenpaineesta alkaen. Tiedätkö sen, kun on nuoresta pitäen ollut lihava ja syönyt pahaan oloon, niin ei se yhdessä yössä vaan häviä. Ja kyllä tiedän, että mainituissa tuotteissa ei ole mitään terveellistä. Olen hyvin kyllä perehtynyt näihin asioihin. Sitä ei vaan siellä kaupassa mieti mitä kaikkee paskaa mässyt sisältää.

        Aloittamani ketju,jonka olen aloittanut jo tammikuun lopulla on aivan totta. Minulla ei ole mitään syytä keksiä valheita. Sitä heti tuomitaan, kun on rehellisesti kertonut laihduttamisesta ja repsahduksista. Ei se kaikilla ole niin helppoa. Koska tämä on vertaistukea laihdutukseen katju,niin en ala täällä kirjoittamaan mun elämän historiaa ja siitä mikä on johtanut mässäilyyn.

        Tulen jatkossakin kirjoittamaan asioista, jotka ovat aivan totta. Ei sinun kannata olla pahoillasi. Jos sinua kiinnostaa, niin mä käyn säännöllisesti jopa maksa- ja munuaiskokeissa ja se syy ei liity mitenkään ruokaan.


      • hanskiyy
        laihduttaja39v kirjoitti:

        Mä ostan aina kauheet määrät mässyä,joista menee osa roskiin, kun ei jaksa kaikkea syödä.Eli voin yhdellä istumalta syödä keksipaketin,jäätelöä,karkkia,sipsejä,suolapähkinöitä,suolatikkuja.Ja kuitenkin niin että kaikkea pitää syödä. Mä oon koukussa kevyt kolaan ( ei ole terveellistä) ja se auttaa mua, etten syö mässyä. Olin tossa ilman kolaa niin tuli ostettua sitä mässyä. Nyt kun oon juonut kevyt kolaa, niin mässyt jääneet kaupan hyllylle. Kun olin ilman kolaa niin mä join vettä yhtä paljon kuin kolaa eli ainakin sen 3-4 litraa. Mua ei edes aina janota, mutta se on vaan tapa. Ja vessa on tullut tutuksi sen myötä.

        Paino oli tänään jo 64 kiloa. Eli heti kun lopetin mässyt niin päivässä tippu paino 2 kiloa. Kyllähän mä tiedän ettei nää muutamat kilot ole rasvaa, joten lähtenee yhtä nopeesti kuin on tulleet. Suolatikuissa on 100 grammassa suolaa 4g ja kun vetää sen paketin 250g kerralla niin ihan järjetön määrä suolaa. Eihän sitä ostohetkellä ajattele, mutta jälkikäteen kyllä. Ja tohon lisäksi sipsit niin herranen aika. Ihme ettei verisuonet ole tukossa. Saantisuositushan on alle 5g päivässä. Mutta kyllähän tollasen suolamäärän jälkeen janottaa ja haluaa sitten sokeria.

        Mulla ei ole mitää herkkukaappia. Herkut ostetaan ja syödään sitten siltä istumalta. Mun ei parane pitää sitä herkkupäivää, kun se näköjään aina venyy pidemmäksi. Täytyy oikeesti korvata se suola ja sokeri jollain terveellisemmällä.

        Ehkä voisit kokeilla ostaa vähemmän ens kerralla niin totuttelisit vähempään mässäilyyn, eikä tarvisi syödä ähkyyn asti. Tai jättää vaikka yhden tuotteen kerrallaan ostamatta. Kaippa nuoki on vaan totuttelemis kysymyksiä loppu peleissä.

        Tiiän kyllä sen tunteen ku alkaa mässäillä ja haluaa suolasta ja makeaa vuoronperään. Pitää vaan osata kohtuudella vetää. Onhan siinä opettelemista. Mulle tulee helposti huono olo jos yhtäkkiä vedän hirveen määrän vaikka jotain makeeta. Suolasta taas menee helpommin, vaikka puoli sipsi pussia kerrallaan. Mainitsit aiemmin noista suola määristä, se on totta että nehän on vaan rasvaa ja suolaa. Mutta se maku on nii taivaallista, huh. En oo kyllä vähää aikaan ostanu sipsejä mutta mielessä on käyny. Varmaan lauantaina tulee ostettua..:P


      • HaeApua
        laihduttaja39v kirjoitti:

        Kyllä minä pystyn syömään keksipaketin yhdeltä istumalta, silloin kun on ollut nälkä. Emmä täällä satuja kerro. Mulla on aina ollut kaikki arvot normaalit verenpaineesta alkaen. Tiedätkö sen, kun on nuoresta pitäen ollut lihava ja syönyt pahaan oloon, niin ei se yhdessä yössä vaan häviä. Ja kyllä tiedän, että mainituissa tuotteissa ei ole mitään terveellistä. Olen hyvin kyllä perehtynyt näihin asioihin. Sitä ei vaan siellä kaupassa mieti mitä kaikkee paskaa mässyt sisältää.

        Aloittamani ketju,jonka olen aloittanut jo tammikuun lopulla on aivan totta. Minulla ei ole mitään syytä keksiä valheita. Sitä heti tuomitaan, kun on rehellisesti kertonut laihduttamisesta ja repsahduksista. Ei se kaikilla ole niin helppoa. Koska tämä on vertaistukea laihdutukseen katju,niin en ala täällä kirjoittamaan mun elämän historiaa ja siitä mikä on johtanut mässäilyyn.

        Tulen jatkossakin kirjoittamaan asioista, jotka ovat aivan totta. Ei sinun kannata olla pahoillasi. Jos sinua kiinnostaa, niin mä käyn säännöllisesti jopa maksa- ja munuaiskokeissa ja se syy ei liity mitenkään ruokaan.

        Anteeksi, mutta en voi uskoa, että olet oikea laihduttaja. Pidän sinua tämän suoli24:n "maksettuna kirjoittajana". Tarkoituksesi on vain saada aikaan pitkä keskustelu ja siihen kävijöitä.

        Sulla kyllä oikeasti alkaisi olla hengenlähtö lähellä, jos olisit oikea kirjoittaja. Onnea elämäsi viimeiselle vuosikymmenelle! Toivottavasti (jos olet oikea laihduttaja39) joku kunnolla ravistelee sinut hereille. Ihan oikeasti sinun pitäisi hakea apua, olet sitten provoilija tai todellinen.

        39-vuotias on keski-ikäinen ihminen, jonka ei luulisi enää mässäilevä makealla ja suolaisella. Teineille tällaisen mässyttäminen on ominaista.


      • laihduttaja39v

        No mun aloituspaino on ollut marraskuussa 2010 90 kiloa. Jos keksit mulle toisen sanan kuin laihduttaja niin kerro toki. Jojolaihduttajakin on laihduttaja. En ole edelleenkään provoilija. Ja tuli tuossa kesällä 40 vuotta täyteen. Voi hyvänen aika sentään. Älä herranen aika ota ongelmaa mun mässypäivistä. Vaikka olen jo keski-ikäinen niin mä tulen syömään kyllä tulevaisuudessakin mässyä.

        Miksi edes vaivaudut kirjoittamaan tänne kun et tarvitse vertaistukea.


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Ehkä voisit kokeilla ostaa vähemmän ens kerralla niin totuttelisit vähempään mässäilyyn, eikä tarvisi syödä ähkyyn asti. Tai jättää vaikka yhden tuotteen kerrallaan ostamatta. Kaippa nuoki on vaan totuttelemis kysymyksiä loppu peleissä.

        Tiiän kyllä sen tunteen ku alkaa mässäillä ja haluaa suolasta ja makeaa vuoronperään. Pitää vaan osata kohtuudella vetää. Onhan siinä opettelemista. Mulle tulee helposti huono olo jos yhtäkkiä vedän hirveen määrän vaikka jotain makeeta. Suolasta taas menee helpommin, vaikka puoli sipsi pussia kerrallaan. Mainitsit aiemmin noista suola määristä, se on totta että nehän on vaan rasvaa ja suolaa. Mutta se maku on nii taivaallista, huh. En oo kyllä vähää aikaan ostanu sipsejä mutta mielessä on käyny. Varmaan lauantaina tulee ostettua..:P

        Hanskiyy: Jotenkin sitä usein ostaa kaupassa samat herkut. Nyt olen syönyt todella kevyesti. Oikeestaan kasviksia pelkästään ja kevyt kolaa. Vaikka tässä on mennyt vasta muutama päivä, niin oon huomannut, että se turvotus on lähtenyt,joka tulee aina mässyn syömisen jälkeen.

        Kyllä mä joudun taistelee sen kanssa, ettei osta herkkuja. Mulla on edelleen henkisesti paha olo ja stressiä, niin pyrin siihen että pitäydyn nyt kevyessä ruokavaliossa, kunnes oon tyytyväinen painoon. Täytyy kyllä myöntää, ettei oo nyt tehnyt mieli suolaa yhtään.


      • HaeApua
        laihduttaja39v kirjoitti:

        No mun aloituspaino on ollut marraskuussa 2010 90 kiloa. Jos keksit mulle toisen sanan kuin laihduttaja niin kerro toki. Jojolaihduttajakin on laihduttaja. En ole edelleenkään provoilija. Ja tuli tuossa kesällä 40 vuotta täyteen. Voi hyvänen aika sentään. Älä herranen aika ota ongelmaa mun mässypäivistä. Vaikka olen jo keski-ikäinen niin mä tulen syömään kyllä tulevaisuudessakin mässyä.

        Miksi edes vaivaudut kirjoittamaan tänne kun et tarvitse vertaistukea.

        Juu, en kaipaa tälläista vertaistukea, jossa on aivan holtti poissa. :)

        Jos olet kuusi vuotta sitten painanut 90 kg ja sen jälkeen aloittanut tämän holtittoman meiningin syömistesi suhteen, niin voi tosiaan vain kuvitella, mitä vahinkoa olet kropallesi tehnyt tänä aikana!

        Syömisesi ei vieläkään ole missään kontrollissa, eikä koskaan varmaan tule olemaankaan. Luulisi nyt kuudessa vuodessa oppivan syömään oikein, jos hakee tietoa terveellisestä ravinnosta. Aikaa on tosiaan kulunut riitämiin. Toki saa joskus herkutella, mutta mitään järkeä ei ole tehdä sitä kaupan kekseillä, karkeilla ja chipseilla. Makuaistin täytyy olla aika kehittymättömällä tasolla, jos 4-kymppinen edes pitää näitä "herkkuina". Jos yhtään osaat laittaa ruokaa/leipoa, niin tee ne herkut itse ja nauti niistä tällöin hyvällä omalla tunnolla.

        Pelkkä painon pudotus ei ikinä saisi olla päätavoite, vaan terveys ennenkaikkea!


    • diplomiliikkuja

      Mitäpä sitä stressiä ottamaan pikku herkutteluhetkistä. Minä syön aamu ja päiväkahvin kanssa korvapuustin eikä ongelmia painonsuhteen ole. Syön myös karkkia varsinkin viikonloppuna eikä minulle siitä stressiä tule. Tämän kaiken mahdollistaa aktiivinen liikunta 6krt viikko ja noin 15km kerrallaan. Täällä eletään vain kerran niin eiköhän nautita siitä. Minua ei ainakaan kiinnosta kiikkutuolissa vanhana muistella aikoja kun aina oli nälkä ja herkutella ei voinut koskaan.

      • hanskiyy

        Totta, hyvin kirjotettu! :) Mäki söin eilen suklaata. Oon kans huomannu ettei pari palaa sillon tällön mihinkään vaikuta. Tosin jos sitä alkaa kaksin käsin mättäämään niin voi olla huonompi juttu.


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Totta, hyvin kirjotettu! :) Mäki söin eilen suklaata. Oon kans huomannu ettei pari palaa sillon tällön mihinkään vaikuta. Tosin jos sitä alkaa kaksin käsin mättäämään niin voi olla huonompi juttu.

        En ymmärrä, miten täällä vieraat ihmiset alkavat neuvomaan ja tuomitsee minut. Kuten tuo HaeApua nimimerkki. Meillä jokaisella on oma elämän historia, joka minulla on vaikuttanut siihen että olen ollut ylipainoinen lähes koko ikäni, lukuunottamatta paria viimeistä vuotta.

        Olen diplomiliikkujan kanssa samaa mieltä :).


      • diplomiliikkuja
        laihduttaja39v kirjoitti:

        En ymmärrä, miten täällä vieraat ihmiset alkavat neuvomaan ja tuomitsee minut. Kuten tuo HaeApua nimimerkki. Meillä jokaisella on oma elämän historia, joka minulla on vaikuttanut siihen että olen ollut ylipainoinen lähes koko ikäni, lukuunottamatta paria viimeistä vuotta.

        Olen diplomiliikkujan kanssa samaa mieltä :).

        laihduttaja39v Nämä negatiiviset nälissään olijat täällä möykkää. Rehellisyyden nimissä olisin minäkin negatiivinen jos pitäis päivästä toiseen kuilottaa nälissään. Kyllähän herkkuhetket kuuluu toisinaan elämään, on ne vaan niin mukavia hetkiä syödä jotain hyvää ja katsoa vaikka elokuvaa:


      • HaeApua
        laihduttaja39v kirjoitti:

        En ymmärrä, miten täällä vieraat ihmiset alkavat neuvomaan ja tuomitsee minut. Kuten tuo HaeApua nimimerkki. Meillä jokaisella on oma elämän historia, joka minulla on vaikuttanut siihen että olen ollut ylipainoinen lähes koko ikäni, lukuunottamatta paria viimeistä vuotta.

        Olen diplomiliikkujan kanssa samaa mieltä :).

        Ai sinä siis tunnet nämä muut kirjoittajat ja he eivät ole sinulle vieraita. Ovatko ne sinun omia tuplatunnuksiasi? :) Epäilinkin, että näin on.

        Diplomiliikkujalla on pointtinsa, mutta siinä hän ainakin minun kohdallani meni metsään, että olisin nälissäni laihduttanut. :D

        Päinvastoin laihduttaessani olen syönyt kuin hevonen vähintään 5 kertaa päivässä! Silloinhan kilot minulle karttui, kun jätin mm. aamupalan aina väliin. Jos ette ymmärrä apua hakea, niin lukekaa, lukekaa ja vielä vähän lukekaa.

        Tämä laihduttaja39 on nälissään kuilottanut ja sitten taas ajautunut toiseen äärimmäisyyteen ja mässännyt itsensä tainnoksiin. Tämä on väistämätön reaktio, kun elimistö ei päivittäin saa luonnonmukaista, ravintorikasta ruokaa, vaan yritetään kituutta nutriletlitkuilla ym. shitillä.


      • laihduttaja39v
        HaeApua kirjoitti:

        Ai sinä siis tunnet nämä muut kirjoittajat ja he eivät ole sinulle vieraita. Ovatko ne sinun omia tuplatunnuksiasi? :) Epäilinkin, että näin on.

        Diplomiliikkujalla on pointtinsa, mutta siinä hän ainakin minun kohdallani meni metsään, että olisin nälissäni laihduttanut. :D

        Päinvastoin laihduttaessani olen syönyt kuin hevonen vähintään 5 kertaa päivässä! Silloinhan kilot minulle karttui, kun jätin mm. aamupalan aina väliin. Jos ette ymmärrä apua hakea, niin lukekaa, lukekaa ja vielä vähän lukekaa.

        Tämä laihduttaja39 on nälissään kuilottanut ja sitten taas ajautunut toiseen äärimmäisyyteen ja mässännyt itsensä tainnoksiin. Tämä on väistämätön reaktio, kun elimistö ei päivittäin saa luonnonmukaista, ravintorikasta ruokaa, vaan yritetään kituutta nutriletlitkuilla ym. shitillä.

        En tunne, mutta hanskiyyn kanssa ollaan täällä kirjoiteltua ihan alkuvuodesta asti aktiivisesti. HaeApua voisi itse hakea apua, kun alat syyttelemään minua. Oletko lukenut ensimmäisen ketjun Vertaistukea laihdutukseen. Epäilen ettet ole. Minulla ei ole nälkä, mutta olen rehellisesti kertonut repsahduksistani. Lopeta minun syyttely.

        Vastaa minulle, miksi edes kirjoitat tähän ketjuun, kun sinulla on kaikki asiat kunnossa ja hyvin? Ei tartte tulla pätemään siitä, kuinka täydellinen olet. Minä en ole täydellinen ja teen elämässäni virheitä syömisessäkin.


      • diplomiliikkuja
        HaeApua kirjoitti:

        Ai sinä siis tunnet nämä muut kirjoittajat ja he eivät ole sinulle vieraita. Ovatko ne sinun omia tuplatunnuksiasi? :) Epäilinkin, että näin on.

        Diplomiliikkujalla on pointtinsa, mutta siinä hän ainakin minun kohdallani meni metsään, että olisin nälissäni laihduttanut. :D

        Päinvastoin laihduttaessani olen syönyt kuin hevonen vähintään 5 kertaa päivässä! Silloinhan kilot minulle karttui, kun jätin mm. aamupalan aina väliin. Jos ette ymmärrä apua hakea, niin lukekaa, lukekaa ja vielä vähän lukekaa.

        Tämä laihduttaja39 on nälissään kuilottanut ja sitten taas ajautunut toiseen äärimmäisyyteen ja mässännyt itsensä tainnoksiin. Tämä on väistämätön reaktio, kun elimistö ei päivittäin saa luonnonmukaista, ravintorikasta ruokaa, vaan yritetään kituutta nutriletlitkuilla ym. shitillä.

        HaeApua kirjoitit:
        ( Päinvastoin laihduttaessani olen syönyt kuin hevonen vähintään 5 kertaa päivässä!. ) Ootko tosissasi, sanot syöneesi kuin hevonen 5krt päivässä. Annoskoot taitaa kuitenkin olla melko pieniä, varsinkaan jos et liiku päivittäin lenkkipolulla. Kuin hevonen 5krt/päivä, tuo kyllä hymyn huulille. Ps. et kai vain ole se joka tuolla toisaalla kirjoitteli ja ruokavalio koostui suurinpiirtein pelkästä kukkakaalista.


      • hanskiyy
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        laihduttaja39v Nämä negatiiviset nälissään olijat täällä möykkää. Rehellisyyden nimissä olisin minäkin negatiivinen jos pitäis päivästä toiseen kuilottaa nälissään. Kyllähän herkkuhetket kuuluu toisinaan elämään, on ne vaan niin mukavia hetkiä syödä jotain hyvää ja katsoa vaikka elokuvaa:

        Näin on. Siksi en yleensä luekkaa mitään ketjuja täällä kun aina riittää näitä haukkujia. En mäkää tajua miksei voi antaa toisten laihduttaa omalla tavallansa. Tää on vaikeeta muutenki, ilman mitään haukkumisia päälle. Tylsä elämä joillaki vissii..


      • HaeApua
        laihduttaja39v kirjoitti:

        En tunne, mutta hanskiyyn kanssa ollaan täällä kirjoiteltua ihan alkuvuodesta asti aktiivisesti. HaeApua voisi itse hakea apua, kun alat syyttelemään minua. Oletko lukenut ensimmäisen ketjun Vertaistukea laihdutukseen. Epäilen ettet ole. Minulla ei ole nälkä, mutta olen rehellisesti kertonut repsahduksistani. Lopeta minun syyttely.

        Vastaa minulle, miksi edes kirjoitat tähän ketjuun, kun sinulla on kaikki asiat kunnossa ja hyvin? Ei tartte tulla pätemään siitä, kuinka täydellinen olet. Minä en ole täydellinen ja teen elämässäni virheitä syömisessäkin.

        Vastaan nyt ensisijaisesti tälle avaajalle, mutta toki nämä "tuplat ja triplat" saavat myös ottaa kantaa. ;)
        Olen lukenut ensimmäisen ketjusikin, siksi tiedänkin että olet nälissäsi pineni kalorein kuilottanut. Diplomiliikkuja ei taida olla tuota 1. ketjua lukenut.

        No ehkä minulla hiukan paremmin on asiat, kun en syö karkeilla itseäni tainnoksiin eli repsahdukseni ovat pieniä sinun tapoihisi verrattuna. Luulen että koska syön lihaa, kalaa, kasviksia, pähkinöitä, hedelmiä, marjoja kokojyvä ruista ja kauraa ym terveellistä ravintoa ei tuollaisia repsahduksia synny niin helposti. Saan oikeasta ruuasta kaiken tarvitsemani, mutta herkkupäivä minulle on ylimääräinen makea päärynä tai mango. Sokeriahan niissäkin on ja se aiheuttaa tulehdusta, mutta samalla tulee ravintoaineita, jotka karkeissa on tasan nolla.

        Diplomiliikkujalle: Syön joskus kuusi kertaa päivässäkin! Tosiaan yksi ateria saattaa olla pelkkä välipalaomena, mutta sekin vie nälän helposti pois 3:ksi tunniksi. :) Sitten syö 3 kunnollista ateriaa, joiden glygeeminen indeksi on alhainen, mutta joissa on normi hyvät rasvat ja luonnolliset proteiinit.

        hanskiyy: sinulle minula ei ole nyt, eikä ole koskaan muuloinkaan ollut mitään sanottavaa, joten harppaa vaan AINA kommenttini yli. :)


      • laihduttaja39v
        HaeApua kirjoitti:

        Vastaan nyt ensisijaisesti tälle avaajalle, mutta toki nämä "tuplat ja triplat" saavat myös ottaa kantaa. ;)
        Olen lukenut ensimmäisen ketjusikin, siksi tiedänkin että olet nälissäsi pineni kalorein kuilottanut. Diplomiliikkuja ei taida olla tuota 1. ketjua lukenut.

        No ehkä minulla hiukan paremmin on asiat, kun en syö karkeilla itseäni tainnoksiin eli repsahdukseni ovat pieniä sinun tapoihisi verrattuna. Luulen että koska syön lihaa, kalaa, kasviksia, pähkinöitä, hedelmiä, marjoja kokojyvä ruista ja kauraa ym terveellistä ravintoa ei tuollaisia repsahduksia synny niin helposti. Saan oikeasta ruuasta kaiken tarvitsemani, mutta herkkupäivä minulle on ylimääräinen makea päärynä tai mango. Sokeriahan niissäkin on ja se aiheuttaa tulehdusta, mutta samalla tulee ravintoaineita, jotka karkeissa on tasan nolla.

        Diplomiliikkujalle: Syön joskus kuusi kertaa päivässäkin! Tosiaan yksi ateria saattaa olla pelkkä välipalaomena, mutta sekin vie nälän helposti pois 3:ksi tunniksi. :) Sitten syö 3 kunnollista ateriaa, joiden glygeeminen indeksi on alhainen, mutta joissa on normi hyvät rasvat ja luonnolliset proteiinit.

        hanskiyy: sinulle minula ei ole nyt, eikä ole koskaan muuloinkaan ollut mitään sanottavaa, joten harppaa vaan AINA kommenttini yli. :)

        Kun sulla on syömiset hallussa, niin jatka samalla tiellä ja älä tule tänne haukkumaan muita.


      • HaeApua

        Luulin, että tukiryhmä ei olisi pelkkää myötäilyä, jees jees hyvin menee, vaan että voisi myös kertoa omia kokemuksia ja jopa neuvoa kuinka apua saa mm. tuohon ahmimiseen ja jojoiluun. Mutta sinä et missään nimessä halua yhtään neuvoa. Se on lapsellista. Sorry että "vieras ihminen" tuli sinua neuvomaan, kun osaat itse kaiken niin paljon paremmin ja itsellesi täydellisesti sopien (mitä nyt hiukan ahmituttaa ja ahistaa välillä :) Onnea valitsemallasi tiellä!


      • laihduttaja39v
        HaeApua kirjoitti:

        Luulin, että tukiryhmä ei olisi pelkkää myötäilyä, jees jees hyvin menee, vaan että voisi myös kertoa omia kokemuksia ja jopa neuvoa kuinka apua saa mm. tuohon ahmimiseen ja jojoiluun. Mutta sinä et missään nimessä halua yhtään neuvoa. Se on lapsellista. Sorry että "vieras ihminen" tuli sinua neuvomaan, kun osaat itse kaiken niin paljon paremmin ja itsellesi täydellisesti sopien (mitä nyt hiukan ahmituttaa ja ahistaa välillä :) Onnea valitsemallasi tiellä!

        Kyllä mä tiedän kuinka syödään oikein, mun elämä ei ole ollut vaan niin helppoa. Mä en ala tässä ketjussa kertomaan miten vaikeaa mun koko elämäni on ollut. Tämä painon jojoilu on mun elämässäni pienin ongelma. Yritä ymmärtää, että ei kaikilla elämä ole niin helppoa ja en tarkoita laihduttamista. Elämään mahtuu muitakin asioita kuin laihduttaminen. Mä voin sanoa, että mulla on ahdistuneisuushäiriö. Ole iloinen siitä, että olet terve. Sun on turha alkaa neuvomaan mua, miten mun pitäisi syödä ja elää. Nauti elämästäsi terveenä.


      • diplomiliikkuja
        HaeApua kirjoitti:

        Vastaan nyt ensisijaisesti tälle avaajalle, mutta toki nämä "tuplat ja triplat" saavat myös ottaa kantaa. ;)
        Olen lukenut ensimmäisen ketjusikin, siksi tiedänkin että olet nälissäsi pineni kalorein kuilottanut. Diplomiliikkuja ei taida olla tuota 1. ketjua lukenut.

        No ehkä minulla hiukan paremmin on asiat, kun en syö karkeilla itseäni tainnoksiin eli repsahdukseni ovat pieniä sinun tapoihisi verrattuna. Luulen että koska syön lihaa, kalaa, kasviksia, pähkinöitä, hedelmiä, marjoja kokojyvä ruista ja kauraa ym terveellistä ravintoa ei tuollaisia repsahduksia synny niin helposti. Saan oikeasta ruuasta kaiken tarvitsemani, mutta herkkupäivä minulle on ylimääräinen makea päärynä tai mango. Sokeriahan niissäkin on ja se aiheuttaa tulehdusta, mutta samalla tulee ravintoaineita, jotka karkeissa on tasan nolla.

        Diplomiliikkujalle: Syön joskus kuusi kertaa päivässäkin! Tosiaan yksi ateria saattaa olla pelkkä välipalaomena, mutta sekin vie nälän helposti pois 3:ksi tunniksi. :) Sitten syö 3 kunnollista ateriaa, joiden glygeeminen indeksi on alhainen, mutta joissa on normi hyvät rasvat ja luonnolliset proteiinit.

        hanskiyy: sinulle minula ei ole nyt, eikä ole koskaan muuloinkaan ollut mitään sanottavaa, joten harppaa vaan AINA kommenttini yli. :)

        HaeApua kirjoitit:
        ( Päinvastoin laihduttaessani olen syönyt kuin hevonen vähintään 5 kertaa päivässä!. ) Ja nyt kirjoitit: ( Tosiaan yksi ateria saattaa olla pelkkä välipalaomena) Huomaatko jotain outoa kirjoituksessasi? jos et huomannut, syön kuin hevonen tarkoittaa yleensä että syödään paljon eikö vain, ainakin täällä päin noin sanotaan.


      • Ihmeit
        HaeApua kirjoitti:

        Luulin, että tukiryhmä ei olisi pelkkää myötäilyä, jees jees hyvin menee, vaan että voisi myös kertoa omia kokemuksia ja jopa neuvoa kuinka apua saa mm. tuohon ahmimiseen ja jojoiluun. Mutta sinä et missään nimessä halua yhtään neuvoa. Se on lapsellista. Sorry että "vieras ihminen" tuli sinua neuvomaan, kun osaat itse kaiken niin paljon paremmin ja itsellesi täydellisesti sopien (mitä nyt hiukan ahmituttaa ja ahistaa välillä :) Onnea valitsemallasi tiellä!

        Huomasitko sinäkin, että nämä "keski-ikäiset-teini-ikäiset-naiset"
        ovat pistäneet laihdutuksen ihan ranttaliksi ;-)?
        Yritin kerran kannustaa heitä kehittämään kykyjään ja taitojaan
        saadakseen elämäänsä muutakin sisältöä kuin mässyä
        suklaan ja keksieepakettien kanssa.
        Sitten nämä sankarittaret kerskailevat, miten täytyy heittää roskiin
        nämä tuoreruoat, kun tuli hamstrattua niin paljon. :-DDDD
        Ehdotuksestani hankkia kiinnostavaa tekemistä tuli raivoisa meteli!
        Sellainen vihanpurkaus, että 39=40v. aikoi jättää kokonaan kirjoittamisen.
        Se oli liikaa vaadittua ja ymmärrän sen toisaalta.
        Yritin vilpittömästi auttaa, kun minulle riittää harrastuksia enemmän kuin aikaa.
        Niiden tähden tuli taas istuttua ja voimat, aika ei riitä liikuntaan.
        Nyt olen taas 66kg, mutta kun liikun 3h ja syön 1800kcal, niin paino laskee.
        Jos syön 1500kcal ja liikun keho pidättää painonsa, eikä se laske.
        Se on aika yksilöllistä. Tarvitsen kunnon ravintoa ja liikuntaa.
        Sehän on selvä, että sokerit ja valkoiset jauhot on poissa.
        Proteiinia, meijerituotteita,, vihanneksia ja hedelmiä enimmäkseen.
        Lihat ovat jääneet jo kauan sitten niiden antibiotikan ja hormoonien tähden.

        Käväisin vilkaisemassa välillä, miten se nutraus vaikuttaa - ajan kanssa.
        Nesteitähän ne mässy-kaudet vain keräävät ! ;-DDD
        Antaa heidän hauskutella tarhassaan.


      • laihduttaja39v
        Ihmeit kirjoitti:

        Huomasitko sinäkin, että nämä "keski-ikäiset-teini-ikäiset-naiset"
        ovat pistäneet laihdutuksen ihan ranttaliksi ;-)?
        Yritin kerran kannustaa heitä kehittämään kykyjään ja taitojaan
        saadakseen elämäänsä muutakin sisältöä kuin mässyä
        suklaan ja keksieepakettien kanssa.
        Sitten nämä sankarittaret kerskailevat, miten täytyy heittää roskiin
        nämä tuoreruoat, kun tuli hamstrattua niin paljon. :-DDDD
        Ehdotuksestani hankkia kiinnostavaa tekemistä tuli raivoisa meteli!
        Sellainen vihanpurkaus, että 39=40v. aikoi jättää kokonaan kirjoittamisen.
        Se oli liikaa vaadittua ja ymmärrän sen toisaalta.
        Yritin vilpittömästi auttaa, kun minulle riittää harrastuksia enemmän kuin aikaa.
        Niiden tähden tuli taas istuttua ja voimat, aika ei riitä liikuntaan.
        Nyt olen taas 66kg, mutta kun liikun 3h ja syön 1800kcal, niin paino laskee.
        Jos syön 1500kcal ja liikun keho pidättää painonsa, eikä se laske.
        Se on aika yksilöllistä. Tarvitsen kunnon ravintoa ja liikuntaa.
        Sehän on selvä, että sokerit ja valkoiset jauhot on poissa.
        Proteiinia, meijerituotteita,, vihanneksia ja hedelmiä enimmäkseen.
        Lihat ovat jääneet jo kauan sitten niiden antibiotikan ja hormoonien tähden.

        Käväisin vilkaisemassa välillä, miten se nutraus vaikuttaa - ajan kanssa.
        Nesteitähän ne mässy-kaudet vain keräävät ! ;-DDD
        Antaa heidän hauskutella tarhassaan.

        Kiitos kommenteista. Huomenna viikkopunnitus.


      • HaeApua
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        HaeApua kirjoitit:
        ( Päinvastoin laihduttaessani olen syönyt kuin hevonen vähintään 5 kertaa päivässä!. ) Ja nyt kirjoitit: ( Tosiaan yksi ateria saattaa olla pelkkä välipalaomena) Huomaatko jotain outoa kirjoituksessasi? jos et huomannut, syön kuin hevonen tarkoittaa yleensä että syödään paljon eikö vain, ainakin täällä päin noin sanotaan.

        Kyllä minä kolme kertaa päivässä syön kuin hevonen, mutta kaksi kerta päivässä syön välipalan, joka voi olla yksi iso omena. Minulla omena vie nälän pois 2-3 tunniksi eli siihen seuraavaan ruoka-aikaan, jolloin syön niin että varmasti taas nälkä lähtee. :)
        En näe tässä mitään erityistä ristiriitaa?


      • diplomiliikkuja
        HaeApua kirjoitti:

        Kyllä minä kolme kertaa päivässä syön kuin hevonen, mutta kaksi kerta päivässä syön välipalan, joka voi olla yksi iso omena. Minulla omena vie nälän pois 2-3 tunniksi eli siihen seuraavaan ruoka-aikaan, jolloin syön niin että varmasti taas nälkä lähtee. :)
        En näe tässä mitään erityistä ristiriitaa?

        HaeApua kirjoitit:
        ( Päinvastoin laihduttaessani olen syönyt kuin hevonen vähintään 5 kertaa päivässä!. ) ja nyt (Kyllä minä kolme kertaa päivässä syön kuin hevonen)


      • HaeApua

        Siinä on siinä mielessä minulle käynyt virhe, että kirjoitin syöväni viisi kertaa päivässä kuin hevonen. Tarkoitin että: Laihduttaessani olen syönyt kuin hevonen. Olen syönyt vähintään viisi kertaa päivässä.

        Silloin kun kilot on minulle kertynyt, olen skipannut aina aamupalan, syönyt vasta klo 11:00 salaatin tai keiton ja noin klo 17:00 päivällisen ja jonkun leipäpalan illalla.
        Nyt syön 5-6 kertaa päivässä, joista kaksi välipalaa on tosiaan välipalaa (omena tai joku muu hedelmä, kourallinen pähkinöitä tms.).
        Kolme runsasta ateriaa: aamiainen, lounas ja päivällinen. En syö tyhjiä kaloreita eli en syö sokeria, vehnää, maissia tms höttöä, mutta muutoin luomupainotteista ruokaa menee paaaaaaljon. Paino on pudonnut 15 kiloa kahdessa kuukaudessa.

        Kun valitsin nimimerkkiä tarkoitin, että avaajan tulisi hakea apua ravitsemusterapeutilta tai joltain muulta, joka häntä paremmin tuntee ihmisen ravinnolliset tarpeet. Kirjallisuudestakin voisi olla apua. Täällä on vain niin negatiivisesti ajattelevaa sakkia, että he lukevat muiden eri tavalla ajattelevien tekstejä kuin piru raamattua.


    • Human85

      Huh, huh! Luin ketjun läpi ja olen pöyristynyt. Tässä käsittääkseni piti antaa vertaistukea ja tsempata muita laihduttajia. Mutta käytöstavat ovat joillakin täysin olemattomat ja muita haukutaan ja suorastaan vittuillaan. Varsinkin nimimerkit Ihmeit ja HaeApua ovat kuin jotain koulukiusaajia. HaeApua-nikin kannattaa hakea itse sitä apua ja mahdollisimman pian. Sitä hän todella tarvitsee! Siis mielenterveysongelmiinsa. Laihduttaja39v:lle toivotan tsemppiä ja kaikkea hyvää.

      • Ihmeit

        Me puhuimme terveemmistä elämäntavoista ja vaihtoehdoista mässäyksille.
        Se, mitä suositellaan eri terveydenhoitokirjoissa, laihdutuskirjoissa.
        Mene "Painonvartijoihin", joita lääkäritkin suosittelevat ja hoida linjasi kuntoon keksipaketilla ja suklaalevyllä, niin saat varmasti kuulla,
        miten terveellistä se on.
        Ei ahdistusta syöpöttelemällä hoideta.
        Kun kehoittaa liikkumaan raittiissa ilmassa ja valitsemaan syömisensä
        niin se on kiusaamista, ellei ole virallisia lääkärinpapereita.

        Miten sinä autoit 39/40-vuotiasta pääsemään tavoitteeseensa?
        Joo, haukkumalla ne, jotka antavat parempia vaihtoehtoja.
        Sinun ainoa annustuksesi oli kehoitus heitä jatkamaan
        kehonsa pahoinpitelyä ja epäterveitä tapoja.
        Tsemppiä sinulle mainiona vertaistukena!


      • laihduttaja39v
        Ihmeit kirjoitti:

        Me puhuimme terveemmistä elämäntavoista ja vaihtoehdoista mässäyksille.
        Se, mitä suositellaan eri terveydenhoitokirjoissa, laihdutuskirjoissa.
        Mene "Painonvartijoihin", joita lääkäritkin suosittelevat ja hoida linjasi kuntoon keksipaketilla ja suklaalevyllä, niin saat varmasti kuulla,
        miten terveellistä se on.
        Ei ahdistusta syöpöttelemällä hoideta.
        Kun kehoittaa liikkumaan raittiissa ilmassa ja valitsemaan syömisensä
        niin se on kiusaamista, ellei ole virallisia lääkärinpapereita.

        Miten sinä autoit 39/40-vuotiasta pääsemään tavoitteeseensa?
        Joo, haukkumalla ne, jotka antavat parempia vaihtoehtoja.
        Sinun ainoa annustuksesi oli kehoitus heitä jatkamaan
        kehonsa pahoinpitelyä ja epäterveitä tapoja.
        Tsemppiä sinulle mainiona vertaistukena!

        Älkää helvetti sentään ottako itellenne ongelmaa mun mässypäivistä. Ei se ole teidän elämästä pois. Jatkakaa teidän täydellistä elämäänne. Pitääkö tulla tänne neuvomaan miten täydellisesti syötte ja elätte. Te ette tiedä mun elämästä mitään muuta kuin sen että mulla on mässypäiviä. Varmaan tuntuu hyvältä neuvoa kun elämässänne on kaikki hyvin.


      • HaeApua

        Hei ihmeit. En ole koulukiusaaja, vaan päinvastoin kaltaisesi ovat kiusanneet minua koulussa, kun olin pieni eka-tokaluokkalainen. Sen tähden minusta on vahva tullutkin ja myös tunnistan ihmisen, joka tarvitsisi apua.

        Luepa oma viestisi ja ajattele, että minunkin nimimerkkini takana on ihminen. Olitko sinä ihminen ihmiselle, kun sanot minun tarvitsevan apua mielenterveysongelmiin? Ihmeit olet nettikiusaaja! Hyi, häpeäisit, mutta et varmaan osaa.


      • Ihmeit
        HaeApua kirjoitti:

        Hei ihmeit. En ole koulukiusaaja, vaan päinvastoin kaltaisesi ovat kiusanneet minua koulussa, kun olin pieni eka-tokaluokkalainen. Sen tähden minusta on vahva tullutkin ja myös tunnistan ihmisen, joka tarvitsisi apua.

        Luepa oma viestisi ja ajattele, että minunkin nimimerkkini takana on ihminen. Olitko sinä ihminen ihmiselle, kun sanot minun tarvitsevan apua mielenterveysongelmiin? Ihmeit olet nettikiusaaja! Hyi, häpeäisit, mutta et varmaan osaa.

        "human85" haukkui mint ja sinut koulukiusaaisi.
        Enkä oe anonut kenenkään tarvitsevan apu mielenterveysongelmiin.
        Olen suositellut hankkia harrastuksia että ei tarvitse syöpötellä.
        Onko se häpeämisn aihe minulle?
        Samapa se, mitä minusta ajattelette.


      • HaeApua
        Ihmeit kirjoitti:

        "human85" haukkui mint ja sinut koulukiusaaisi.
        Enkä oe anonut kenenkään tarvitsevan apu mielenterveysongelmiin.
        Olen suositellut hankkia harrastuksia että ei tarvitse syöpötellä.
        Onko se häpeämisn aihe minulle?
        Samapa se, mitä minusta ajattelette.

        Anteeksi, katsoin nimimerkin väärin. Olet oikeassa human85 oli se ketä tarkoitin. Olen pahoillani, ohjeesi oli aivan oikea. laihduttaja39v:n kannattaisi lähteä ihmisten ilmoille ja jättää tämä sivusto lopullisesti. Itsekin teen nyt niin. Hyvää joulunaikaa sinulle, ihmeit (ja kaikille muillekin kirjoittajille, jotka kirjoitatte oikeista lähtökohdista)


    • laihduttaja39v

      Mä en kaipaa neuvoja laihduttajilta,jotka elävät täydellisesti,ilman repsahduksia. Ilman, että ei syö ikinä mitään epäterveellistä. Menkää muualle neuvomaan miten pitää syödä. On hienoa ,että tulette toimeen ilman mässyä. Onnittelut siitä,mutta ei sitä mulle tartte tuputtaa. Mä en ole kertaakaan sanonut kaipaavani neuvoja vaan vertaistukea.Ne on ihan eri asioita. Teillä on kova tarve kertoa miten täydellisiä olette ja kaikki, jotka ei elä kuin te, ovat epäonnistuneita.

    • diplomiliikkuja

      Salaatinpunnitsijat ovat täällä ne pahimmmat vinkujat. Voihan se olla katkeruutta kun ollaan vedetty laihdutus/tavoitepainossa pysyminen niin tiukille ettei mitään herkkuhetkiä itselle suoda, jos suodaan, genre on porkkanan palanen ja salaatinlehti ja nekin syyllisyyden tunnossa syödään. Lepposempaa on herkutella kun siltä tuntuu vaikka viikonloppuna, arkena voi olla vähän kurinalaisempi niin ongelmia ei tule. Laihduttaja39 ei sinun tarvitse näille kuilottajille mitään selitellä, teet niinkuin itse haluat ja jos homma on sinun mielestä bueno niin homma on ok. Lauantai ilta ja tässä vähän sipsiä syöneenä mukava katsella vaikka joku elokuva. On se vaan elämä mukavaa kun ei tarvitse syömisestä stressata. Ps. painoindexi näytti olevan minulla 23,2 eli hienosti menee vaikka tullut vähän herkuteltua.

      • hanskiyy

        Mullaki bmi 23 nyt. :) Oon kyllä tyytyväinen että oon saanu pudotettua painoa noin paljo. Lähin bmi n.27:stä.


    • laihduttaja39v

      Viikkopunnitus ja paino 62 kiloa. Viikko sitten paino oli 65,5 kiloa. En kirjoita tämän enempää nyt, koska joku vetää herneen kuitenkin nenäänsä.

      • hanskiyy

        Ollaan samassa painossa. :)


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Ollaan samassa painossa. :)

        Mä lähden tiistaina taas reissuun. Tuun takaisin sunnuntaina.Reilun viikon päästä maanantaina sitten pidän viikkopunnituksen. Vähän pelottaa syömisten osalta,mutta jos kilo tulee lisää niin se ei ole katastrofi. Nyt on pysyttävä tiukkana. Onneks on viikolla seuraa. niin saa muuta ajateltavaa kuin tämän hetkinen stressi ja ahdistus. En toivo kellekkään tätä olotilaa.


      • hanskiyy

        Tsemppiä reissuun sulle!


    • hanskiyy

      61,8kg tänään, alaspäin taas menty. :) Jouluun ois vielä kolmisen viikkoa, toivotaan että pääsen ainaki lähemmäs tavoitepainoa, oishan se kiva päästä 5:lla alkaviin jouluks mutta voi olla että tulee syötyäkin enemmän sillon joten tuskin se siinä pysyy. Sen näkee sitten.

      • hanskiyy

        Tänään taas 62kg, taisin iloita liian aikasin..:D Tein joulutorttuja äsken, ja juon punaviini glögiä, ei hajuakaan kaloreista enkä jaksa es miettiä. Tästäköhän se joulu mässäily sitte alkaa..:p


    • diplomiliikkuja

      Joulutorttuja syöty muutamia pitkin viikonloppua kun paisteltiin. On ne vaan hyviä kahvin kanssa ihan tuoreeltaan. Varmaan sulaneet tuonne hiihtoladulle kun viikonlopun hiihtosaldo hulppeat 97km :) kaikki hiihtämään niin voi leppoisasti herkutella joulun aikaan.

      • laihduttaja39v

        No niin. Reissusta kotiuduttu. Syömisten osalta meni ihan överiksi. Painoa tuli lisää. En tiedä tämän hetkistä painoa,kun olen muuttamassa uuteen asuntoon ja vaaka on jossain tuolla. Mä kerron painon sitten kun oon kotiutunut uuteen asuntoon.


      • Ihmetteleehän

        Oikeastaan ketä kiinnostaa painatko 60 kg tai 65 kg? Eihän sillä ole mitään merkitystä!
        Ehkä, jos olet 150 senttinen hukkapätkä, 5kg sinne sun tänne voi jonkin verran vaikuttaa terveyden tilaan.


      • diplomiliikkuja
        Ihmetteleehän kirjoitti:

        Oikeastaan ketä kiinnostaa painatko 60 kg tai 65 kg? Eihän sillä ole mitään merkitystä!
        Ehkä, jos olet 150 senttinen hukkapätkä, 5kg sinne sun tänne voi jonkin verran vaikuttaa terveyden tilaan.

        Ihmetteleehän: Näyttäähän tuo kiinnostavan sinuakin kun kommentoit, eikö vain. 5kg on jo melko paljon muutamassa päivässä, parikiloa sinne tänne mitään väliä, katoaa kun vähän ryhdistäytyy.


      • laihduttaja39v

        Täytyy myöntää,että tässä muuton yhteydessä tullut syötyä mitä sattuu. Nyt kun mikrokin on pois käytöstä. Ja kaikki keittiövälineet uudessa kämpässä.Ryhdistäydyn kun olen saanut muuton kokonaan tehdyksi. Painosta ei mitään hajua,mutta enää se paino ei ole se elämän tärkein asia. Uuden kodin lähellä on kuntorata. Uskon että kesällä tulee siellä käytyä kävelemässä. Voin nyt henkisesti paremmin kun pääsen muuttamaan tästä pois. Uskon sen vaikuttavan myös ruokavalioon.


      • ihmetteleehän
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Ihmetteleehän: Näyttäähän tuo kiinnostavan sinuakin kun kommentoit, eikö vain. 5kg on jo melko paljon muutamassa päivässä, parikiloa sinne tänne mitään väliä, katoaa kun vähän ryhdistäytyy.

        Jos muutamassa päivässä paino muuttuu viisi kiloa, se on nesteen lisäystä tai vähenemistä. Ei lihomista tai laihtumista. Tosiaan ei minua (normaalipituisena) ihmisenä kiinnosta punnita painoani muutaman päivän välein. Eihän siinä saa muuta aikaan kuin hirveän stressin. :D

        Ottakaapa nyt vähän rennommin, niin se painokin asettuu ihan itsekseen hyvän olon sellaiseen, jos nimittäin yhtään liikkuu ihmisten ilmoilla ja syö oikein.


      • hanskiyy

        Mä oon lopettanu dieettamisen näin joulun ajaksi. En todellakaan aio miettiä joka piparkakun tai joulusuklaan kohdalla kaloreita. :D Joulu on vaan kerran vuodessa. :) Tänään meen pikkujouluihin, siellä aion hyvällä omalla tunnolla syödä ja juoda. Jos muutaman kilon mun paino nousiski joulun aikana niin en stressaa. Tammikuussa kerkeää ihan hyvin pudottaa loput kilot. Ihanaa joulun aikaa kaikille! :)


      • laihduttaja39v
        hanskiyy kirjoitti:

        Mä oon lopettanu dieettamisen näin joulun ajaksi. En todellakaan aio miettiä joka piparkakun tai joulusuklaan kohdalla kaloreita. :D Joulu on vaan kerran vuodessa. :) Tänään meen pikkujouluihin, siellä aion hyvällä omalla tunnolla syödä ja juoda. Jos muutaman kilon mun paino nousiski joulun aikana niin en stressaa. Tammikuussa kerkeää ihan hyvin pudottaa loput kilot. Ihanaa joulun aikaa kaikille! :)

        Kiitos samoin.


    • KuinkasTe

      Mikä on tilanne nykyisin, hanskiyy ja laihduttaja39?
      Kesä tulossa ja ranta kutsuu.

      • hanskiyy

        Hei kiitos kysymästä! Mä tosiaan lopetin laihduttamisen ja siitä tänne kirjottamisen viime vuoden lopussa. Alkuvuonna jatkoin on/off. Lihosin takas jotain kiloja, nyt oon ehkä n.67kg. Tosiaan se kesä taas tulee ihan liian nopeesti. :D Pitäs joku keino taas keksiä millä sais pois loput kilot. Että pääsisi es 60kg:n. Loppu peleissä oon aika tyytyväinen, lähin 75kg:sta ja oon onnellinen ettei mun paino enää ala 7:lla. :D


      • AikaErikoista
        hanskiyy kirjoitti:

        Hei kiitos kysymästä! Mä tosiaan lopetin laihduttamisen ja siitä tänne kirjottamisen viime vuoden lopussa. Alkuvuonna jatkoin on/off. Lihosin takas jotain kiloja, nyt oon ehkä n.67kg. Tosiaan se kesä taas tulee ihan liian nopeesti. :D Pitäs joku keino taas keksiä millä sais pois loput kilot. Että pääsisi es 60kg:n. Loppu peleissä oon aika tyytyväinen, lähin 75kg:sta ja oon onnellinen ettei mun paino enää ala 7:lla. :D

        "Pitäs joku keino taas keksiä millä sais pois loput kilot. "

        Miten olisi: syöt vähemmän kuin kulutat. Aika yksinkertaista itseasiassa.


      • hanskiyy
        AikaErikoista kirjoitti:

        "Pitäs joku keino taas keksiä millä sais pois loput kilot. "

        Miten olisi: syöt vähemmän kuin kulutat. Aika yksinkertaista itseasiassa.

        Joo tietysti, ei kait sitä muuten laihdu. Mietin lähinnä dieettejä tai elämäntavan muuttamista.


    • siirry_käsiohjaukseen

      Lihominen ja lihavuus on paljolti elämäntapajuttu. Se elämäntapa, jota noudatamme on linkityksessä myös painoon. Lihavuus ei poistu vain laihduttamalla. Jos oma elämä on passiivista löhöilyä ja olemista päivästä toiseen niin lihoohan sitä. Liika syöminen johtuu aina jostain. Syöminen ei ole primääri syy lihavuuteen. Kannattaa miettiä miten uudistaa omaa elämänfilosofiaansa. Eikä muuta vain syömistänsä. Jos omissa elämänarvoissa on vikaa ja klappia, niin vaihtaa sellaiset arvot uusiin. On luovuttava jostain turhasta ja löydettävä tilalle uudet iloiset tekemiset ja kujeet. Jos vaihtaa elämänarvonsa uusiksi niin myös syömistavat muuttuvat automaattisesti ilman isoja ponnisteluja. Se mitä olemme nyt on vain tekemiemme päivittäisten valintojen kokonaissumma. Onneksi joka päivä on mahdollista tehdä uusia erilaisia valintoja. Sinä päätät valinnoista suurimmalta osin pääsääntöisesti ihan itse. Ensinnäkin kannattaa laittaa se oman elämän autopilotti pois päältä ja ottaa elämä käsiohjaukseen omiin käsiin. Takaan että tulee upea elämä.

      • hanskiyy

        Totta, sitähän se on. Oon vaan päässy luisumaan vääriin elämäntapoihin. Pitää taas vaan löytää motivaatio. :) Tapoja on välillä vaikea muuttaa..


      • KuinkasTe
        hanskiyy kirjoitti:

        Totta, sitähän se on. Oon vaan päässy luisumaan vääriin elämäntapoihin. Pitää taas vaan löytää motivaatio. :) Tapoja on välillä vaikea muuttaa..

        Kivaa, kun vastailit! Mehän keikutaan samoissa painoissa.
        Tullut istuttua liikaa, koneella ja TV:tä. En saanut kuria.
        Nyt olen aloittanut pikku voimistelut, pieniä aterioita usein.
        Minulla meni paino ylös harvoista aterioista ja paljosta perunasta.
        Nyt yritän joka toinen pvä 600kcal ja joka toinen 1200kcal.
        Tulisi syödä vähemmän kuin tarvitsee - tietysti!
        Katsotaan, jos vielä pääsisi aamulenkille, niin olisi voiton puolella...


      • NäinMe

        Tuo 600kcal on liian vähän ja nälkiintyminen johtaa ennenpitkää lihomiseen. Ylipäätään kaloreita ei pitäisi lainkaan laskea, vaan tulisi syödä terveellisesti.


      • göögeligöö
        NäinMe kirjoitti:

        Tuo 600kcal on liian vähän ja nälkiintyminen johtaa ennenpitkää lihomiseen. Ylipäätään kaloreita ei pitäisi lainkaan laskea, vaan tulisi syödä terveellisesti.

        Ei kai se kaloreiden laskeminen lihota? Eli ei siitä haittaa ole.

        Itse ainakin muutaman kuukauden kaloreiden laskemisella aloin hahmottamaan yksittäisten elintarvikkeiden energiamääriä. Viaton voieipä olikin energiapommi.


      • KuinkasTe
        NäinMe kirjoitti:

        Tuo 600kcal on liian vähän ja nälkiintyminen johtaa ennenpitkää lihomiseen. Ylipäätään kaloreita ei pitäisi lainkaan laskea, vaan tulisi syödä terveellisesti.

        En ole kyennyt siihen 600kcal enää. Joskus nuorena kylläkin.
        Minulle on tärkeämpää jaksaa voimistella ja tehokävellä päivittäin.
        Voi paljon paremmin silloin. Kun jätän sen väliin niin alan syömään.
        Minulle liikunta on nautintoa, mutta jos tunnin kävelyn jälkeen syö
        pari voileipää, niin kcal määrä meni sen taivaan tien!


      • hanskiyy

        Joo, seurailen vielä välillä tätä palstaa vaikkei tänne oikeen kukaan kirjoitakkaan enää. Mä laskin aikani kaloreita, mutta totesin että mulle helpompaa on nykyään vaan olla laskematta. Se oli jotenki ahdistavaa koko homma. Käyn kyllä vaa´alla aika usein. Nyt oon käyny pari kertaa lenkillä, mulla vaan se ongelma että lenkin jälkeen tuppaa kauhea nälkä ja menee helposti vaikka 5 palaa leipää kaikilla höysteillä. Juomapuolella koitan pysytellä light juomissa, ei sentäs niistä tuu extra kaloreita. Kyllä nuo kalorit vielä onneks aika hyvin muistissa on kun niitä tuli aikani laskeskeltua..


      • KuinkasTe
        hanskiyy kirjoitti:

        Joo, seurailen vielä välillä tätä palstaa vaikkei tänne oikeen kukaan kirjoitakkaan enää. Mä laskin aikani kaloreita, mutta totesin että mulle helpompaa on nykyään vaan olla laskematta. Se oli jotenki ahdistavaa koko homma. Käyn kyllä vaa´alla aika usein. Nyt oon käyny pari kertaa lenkillä, mulla vaan se ongelma että lenkin jälkeen tuppaa kauhea nälkä ja menee helposti vaikka 5 palaa leipää kaikilla höysteillä. Juomapuolella koitan pysytellä light juomissa, ei sentäs niistä tuu extra kaloreita. Kyllä nuo kalorit vielä onneks aika hyvin muistissa on kun niitä tuli aikani laskeskeltua..

        Pitää paikkansa, että 300kcal:n ravitoannos tietää tunnin hölkkää!
        Mutta molempia tarvitaan! Sekä ravintoa, että liikuntaa!
        Minä yritän nauttia joka askeleessa luonnon vehreydessä ja
        joka terveellisestä suupalasta, jonka saan nauttia!
        itselläni käy niin, että kun olen päivittäisillä kävelyillä kuukauden verran,
        niin vaikka sitten söisi yli päivän kcal-määrän, ei kuitenkaan liho!
        Ne kg:t, mitkä on hitaasti pudottanut - 1kg-0,5kg/viikko ei tule takaisin.
        Siis talven aikana, kun istua löhöö, lukee, katsoo filmeja alakulossa.
        Kannattaa käyttää kesän aurinko ja lämpö kehon kohentamiseen
        D-vitamiinilla, tuoreilla vihanneksilla ja hedelmillä.
        Itse en kykene pienentämään annoskokoa ilman päivittäistä core-harjoituksia.
        Mutta parissa päivässä annokset pienentyvät ja sitä ei enää kykene syömään epäterveesti, vaan keho vaatii parempaa ravintoa kuin hillomunkit :-D
        Keksi vain joku liikuntamuoto TV:n edessä filmiä ja uutisia varten.
        Suunnittele hyvä, turvallinen lenkki kaduilla reippaasti kävellen tai
        luonnon keskellä pikkuisen hölkäten.
        Suupielet alkavat kohoamaan kummasti muutamassa päivässä! :-)


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe