Vanhan korjaaminen tulee paljon halvemmaksi kuin uudemman tai uuden ostaminen.
Vanhaan voit uusia minkä vaan osan, vaikka vaihteistonkin, koneen ja silti tulee halvemmaksi kuin uusi auto tai käytetty premium.
Mitä mieltä olette, onko mitään järkeä ns vaihtaa autoa.
Miksi itse olet autoa myymässä/vaihtamassa :)
Itse on tuossa syksyn ja loppukesänkin kuumeillu että mihin toiseen autoon vaihtais.
Vanha premium olisi hienoa kyytiä, hyviäkin varmaan löytyy ettei tarvitse heti olla korjauttamassa mutta tollanen 150-200tkm veivattu saa olla tarkkana mitä ostaa. Vähän vaikuttaa että osa tuolla on myyty juuri siksi että kohta saa rempata muutamalla tonnilla. Toisaalta sillä premiumin hinnalla saisi jo uuden pikkuauton. Uus on uus vaikka olisi pikkuautokin.
Kyllä on autot kalliita keskustelu
5
268
Vastaukset
- HyvääYötäJaHuomenta
Miksi itse olet autoa myymässä/vaihtamassa :)
Itse on tuossa syksyn ja loppukesänkin kuumeillu että mihin toiseen autoon vaihtais juuri siksi että kohta saa rempata muutamalla tonnilla.
Siksi itse olet autoa vaihtamassa, kun luin rivien välit.
Vai taasko olet sellainen pyhitetty "en minä mut ne muut" -tapaus?
Sen verran kuitenkin kommentoisin, että 150-200tkm ajettu premium tai mikä tahansa auto ei välttämättä olekaan se "vaarallisin" tapaus vaan pikemminkin 80-150tkm ajomäärissä ensimmäiset isot viat alkaa ilmetä autoon kuin autoon. 200tkm:ssä ne on jo korjailtu, joissain preemiumeissakin jo pariinkin kertaan... ikäkin vaikuttaa osaltaan. 10-15-vuotiaaseen on varmuudella jos vaikka mitä jo laiteltu 150tkm mennessä, 4-5-vuotiaaseen 100tkm ajettuun; kaikki isot laitot on vasta edessä.
Eli aika epäloogista itsepetosta on tuijotella omasta mielestään jotain ehdollistavia "raja-arvo" kilometrejä tai omasta mielestään oikeaa "raja-arvo" ikää auton ostossa, saati edes luottaa "preemiumin voimaan" kun BMW:ssäkin jakoketjut venyy ja paukkuu alle 100tkm, toisaalta joissain Nissaneissa kestää 500tkm. Premium MercedesBenzit, jopa S-mallista lähtien, voi olla 150tkm/10-vuotiaana täysin läpipuhkiruosteessa, joku KIA tai muu halvempi merkki taas ikäisekseen samoilla ajosuoritteilla lähes virheetön.
Tarkkana pitää tottakai olla, mutta oleellisinta käytetyn auton ostossa on sen yksittäisen yksilön myyntihetken kuntoisuus versus sen hinta. Ei siis niinkään sen ajomäärä tai edes sen syntymävuosi.
Väittäisinkin, alalla toimijana jostain jotain tietävänä, että ehdottomia "raja-arvoja" auton ikään tai ajomäärään asettavat ostajat sulkevat varmuudella silmänsä hyviltä yksilöiltä. Hankkivat pahimmillaan "raja-arvoihinsa" lukittuneina 99tkm (alle sata) ajetun, 2010 vuotisen (tältä vuosikymmeneltä) yksilön johon saa vuoden sisällä uusia lähes kaiken kuluvan, muutamia isompiakin komponentteja ja edelleen unohtamatta, että juurikin noilla "raja-arvoilla" auto maksaa pahimmillaan jopa tuplat samanlaiseen pari vuotta vanhempaan 150tkm ajettuun verrattuna. 5000 saat 08/150 ajetun, kun vastaavanlainen 2010/alle sata ajettu maksaa 10000. Jos ei ihan tuplat niin ainakin se on tuhansia kalliimpi, varmasti.
Ihanan halpaa, sanoisin. Vieläpä perinteisellä lisäyksellä; se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Erityisen tyhmää on maksaa liikaa väärillä perusteilla, näillä itse asettamillaan mihinkään järkeen perustelemattomilla "raja-arvoilla" itse itselleen ansan rakentaen.
Eihän siitä taas voi muuta syntyä, kuin mielensäpahoittaja.- hyvää.päi.vää
Onhan täällä oma kirjoituskin siitä että miten paljon ns liikaa auton vuosimalli sanelee auton myynti hintaa eikä ajetut kilometrit.
Vaikka 05 mallin auto jolla on mittarissa 150tkm ja pyynti 10500
sitten 09 jolla on mittarissa 225tkm ja pyynti on 16000.
Tai 600tkm ajettu 13 mallin mersu jossa hintapyynti 25 000, toivottavasti on rempattu ja paljon kun 400tkm kohdalla on jo lähellä että jokin pettää koneesta.
Tuontiautot vielä aivan oma lukunsa joiden kilometrien paikkansa pitävyydestä ei tiedä, paljonkos se oli että 2/5 osa saksan tuonti autoista on kilometri- tai muulla tavalla huijauksia ja muualta itä-euroopasta ainakin puolet.
- Kakkosauto
Vanhemmat autot hyvin pidettyinä ovat hyviä hankintoja kunhan ottaa huomioon auton sen hetken kunnon ja suoritetut huolto / korjaus toimenpiteet.
Lisäksi nykyään saa käytettyihin autohin korjausturvan erillisenä palveluna, jolloin riski isommista korjausremonteista poistuu.- Anonyymi
Saa korjausturvan, mutta hinta on niin valtava että pitäisi epäonnistua useassa kaupassa ja lisäksi olla taitava pyytämään korjausturvasta korvausta.
Ei se automaattisesti tule 100 % korvaus, kuten mainoksissa.
- siihenLoppuuElämä
Ruoste ja korroosio tappaa auton kuin auton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760