Siinäpä totuus tutkijan suusta:
"– Naisilla on huomattavasti enemmän odotuksia ja vaatimuksia parisuhteen osalta kuin miehillä. Miehet tyytyvät huomattavasti vähempään ja ovat tyytyväisempiä parisuhteisiinsa. Ehkä he sitten vähän pelkäävät ja ovat varovaisempia solmimaan suhdetta, kun tietävät, että naisilla on näitä odotuksia aika paljon, Kontula sanoo.
– Joku kerran sanoi, että paras on hyvän pahin vihollinen. Eli kun etsii parasta, hyvä ei käy. Ihmisillä on epärealistisia käsityksiä siitä, millainen sen toisen pitää olla, joten potentiaalisia kumppaneita suljetaan pois, Markova lisää."
http://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/pinttyneilla-poikamiehilla-erilaisia-taustoja-enemmisto-yksin-vasten-tahtoaan/4976272
"Kun etsii parasta, hyvä ei käy"
74
373
Vastaukset 74
- naisetpakoileevastuuta
Naisten pitäisi myöntää vastuunsa ongelmasta
- elämäonon
Se ongelma vaan ei ole naisilla. :) suurin osa naisista ei etis mitään, vaan omaa sinkuelämää eletään ihan tyytytväisinä asenteella "jos joku sopiva löytyy niin harkitaan, muuten ok näin". Naisilla on ystäviä, harrastuksia. Miehet ne yksiöissään maalla valittaa, kun naista ei löydy ja elämä on muuten tylsää.
Naisia joita se perhe ja koti ja miehen hoivaaminen kiinnostaa, pariutuvat jo 20-vuotiaina. Ne on näitä yh-naisia, joita ikisinkkumihehet kammoaa.
Palstalla on vain tieteellistä faktaa.
- Sad-But-true
Tavis leipuri ei kelpaa naisille vaan pitää olla jäkis pelaaja joka tienaa 200 000. Siksi niin monet miehet jää ilman kumppania koska naiset ei näe niissä mitään hyvää, varakas mies on paras perustamaan perheen lapsen kanssa. Ei varmana yksikään jäkis pelaaja ole naiseton 30 vuotiaana
- Sad-But-true
Miesten pitäis löytää helposti nainen koska nais enemmistö on suurimmissa kaupungeissä. Naisille ei siis vaan kelpaa mikään tavis tallaaja vaan pitää olla aika komea, pitkä ja vakityö.
- 1918
Sad-But-true kirjoitti:
Miesten pitäis löytää helposti nainen koska nais enemmistö on suurimmissa kaupungeissä. Naisille ei siis vaan kelpaa mikään tavis tallaaja vaan pitää olla aika komea, pitkä ja vakityö.
Tavistallaajat kelpaavat vallan hyvin, kuten voit katukuvasta tsekata.
Täällä vain poikkeavat kuvittelevat itsensä taviksiksi. Miehillä kun on tapana yliarvioida oma itsensä. 1918 kirjoitti:
Tavistallaajat kelpaavat vallan hyvin, kuten voit katukuvasta tsekata.
Täällä vain poikkeavat kuvittelevat itsensä taviksiksi. Miehillä kun on tapana yliarvioida oma itsensä.Ite oot-kommentti ei toimi kun kyse on naisten hypergamiasta.
- yhteen.sopii
Ei tarvitse olla paras, mutta sopivin pitää olla.
- SivustaSeurannut
Tästähän juuri oli jutussa kysymys: kun etsii sitä sopivinta (parasta) , niin se hyväkään ei kelpaa. Hyvin yksinkertaista!
- sepäsearkion
Naisilla on ollut ystävyyssuhteita enemmän, niin on kokemusta läheisistä suhteista ja toki sen mukaiset odotukset. Samoin ollaan totuttu, että elämässä pitää itse järkätä kivaa tekemistä eikö odottaa että toinen tuo sen onnellisuuden. Eli naiset pärjää itsekseen, miehet valittaa palstalla, mutta eivät pysty antamaan naisille mitään kun maailmat on niin erilaiset. Jos oot tottunut syömään hyviä aterioita, miksi tyytyisit mauttomiin ja huonoihin.
Aamen!
"– Pienituloiset miehet jäävät huomattavasti muita miehiä useammin yksineläjiksi. Naisilla tulotaso ei vaikuta parisuhteen löytämiseen millään tavalla"- helgamies
Nainen pääsee aina vähintään tasoiseensa parisuhteeseen.
- EiOoKahtaSamanlaista
Hyvä, terve itsetunto on seksikkäintä mitä mie tiän. Kattokaa vaikka Hjallis Harkimoa. Ok, on sillä rahaakin, mutta kyllä se on ulkoisesti semmonen sammakko, että lähöt ei oo parhaasta päästä. Mutta se mies on aivan hiton charmikas, läsnäoleva ja supliikki. Elikkä harjoittelemaan vain seurustelutaitoja, ei sen naamavärkin tai pankkitilin tarvii olla a-luokkaa kunhan arvostaa toista ja näyttää sen.
Ja sama myös miehille, että odotukset kohilleen. Barbeja ei riitä kaikille. Jos silmät vaeltaa siellä mihin ei oo rahkeita, ei löydä sitä oikeasti oikeaa koskaan.- VoiNaisia
Hjalliksessa naisia kiehtoo vain raha ja julkinen status, ei kaverin äly (älykäskö?) tai terve itsetuntu (selvä narsisti). Toisia kiehtoo itsekeskeinen kuminaama, jonka kainalossa pääsee Seiska-lehden kanteen.
- syys_naisettomuuteen
Naisten hypergamia. Siinäpä se
- Ex----------PUA
Tämä.
- hsifjhoiy
Tässä ollaan totuuksien äärellä. Kun jää kategoriaan ihan hyvä, niin ei sieltä kukaan poimi. Ei vaikka tyrkyttäisi alennuksella.
En ole rumin, tyhmin, likaisin tai tylsin, mutta en myöskään ole millään sektorilla lähelläkään kärkeä. Enkä tule sitä koskaan olemaankaan, vaikka tekisin kuinka työtä ja yrittäisin enemmän. Tämä riittää siihen, että parisuhdemahdollisuuksia itseä kiinnostavien naisten kanssa ei ole.
Ongelma ei ole ratkaistavissa, joten on vain kaksi vaihtoehtoa: sopeudu tai tuhoudu. Tällä hetkellä olen lähempänä jälkimmäistä. Sen jälkeen, kun olen yrittänyt kaikkeni sopeuttaa itseäni tilanteeseen. Jossain vaiheessa ihminen väsyy siihen, ettei mikään muutu, vaikka siirtäisi vuoren. Kun toivo loppuu, niin loppuu myös elämänhalu.- Naisasialooser1
Tuhoutuminen on kunniakasta.
- Ex----------PUA
Tosin, minusta hypergamian vuoksi tilanne on se, että käytännössä tuo sopeutuminen on yhtä kuin tuhoutuminen - kaikilla tavoilla.
Miehet tulisi saada ymmärtämään, että kyseessä ei ole vain heidän geeniensä juuriminen pois olemassaolosta, vaiin jotta naiset voisivat toteuttaa sairauttaan, vaan kyseessä on miesten hidas elinkautistuomion kärsiminen yksinäisyydessä. - kysynvain
Minkälaiset naiset sinua sitten kiinnostavat? Miksi ei se tavallinen nainen kelpaa?
- hnvr8bv
kysynvain kirjoitti:
Minkälaiset naiset sinua sitten kiinnostavat? Miksi ei se tavallinen nainen kelpaa?
Olen ollut kiinnostunut monenlaisista naisista. Syviä tunnekokemuksia on yhden tai kahden kohdalla. En jaottele ihmisiä tavallisiin tai ei-tavallisiin. Ihminen on aina yksilö.
Lähtisin suhteeseen vain molemminpuolisesta rakkaudesta. En usko enää sellaisen olemassaoloon.
- cake.was.a.lie
" Pinttyneen poikamiehen taustalla voi vaikuttaa esimerkiksi alhainen koulutus, pienet tulot, ujous"
Nämä kyllä pätee minuun, mutta eikö naiset aina sano että koulutuksella tai tuloilla tai ujoudella ei ole merkitystä pariutumiseen?- Vain_yksi_ei_haittaa
Ongelma on siinä, että yhden noista ne antaa anteeksi muttei kahta tai enempää! Eli itse olen hauska, korkeasti koulutettu jne. mutta myös ujo ja heikon itsetunnon omaava (tähän monta syytä; ulkonäkö tai sen puute keskeisin) *enkä* omaa suuria tuloja, vaan ihan sellaista himpun verran alle 3000 € käteen / kk... enkä kelpaa naisille.
Eli yhden huonon ominaisuuden antavat anteeksi, mutta sitten pitää olla jotain ekstraa tarjolla...
- 2322
"Miehet tyytyvät huomattavasti vähempään ja ovat tyytyväisempiä parisuhteisiinsa." Tämän voi tietysti ajatella kahdella tavalla. Ilmeisesti kirjoittaja tulkitsee, että vähempään tyytyminen lisää tyytyväisyyttä parisuhteeseen, mikä on minusta varsin epätodennäköistä. Väittäisin homman menevän niinpäin, että miehillä on naisille pienemmät kriteerit koska parisuhde itseisarvona on heille oikeasti onnellisuutta ja tyytyväisyyttä lisäävä tekijä toisin kuin naisilla. Naisille ei riitä että "on vaan joku" vaan pitää olla juuri sopiva tai parisuhde voi jopa laskea onnellisuutta.
Tähän suhteutettuna tuntuu aika absurdilta väittää, että nirsoilu karsii pois potentiaalisia kumppaneita. Potentiaalisia kenen mielestä? Jos ei suhde sen "potentiaalisen" kanssa lisää tyytyväisyyttä elämään vaan vähentää sitä, eikö se silloin ole nimenomaan ihan perusteltua ettei sellaiseen suhteeseen haluta ryhtyä? Miksi pitäisi? Eikö miehet toisaalta samaan aikaan nirsoilusta valittamisen lisäksi valita myös:parisuhteessa pihtaamisesta, nalkutuksesta ja naisten hakemista avioeroista - mitäköhän veikkaatte näille ilmiöille tapahtuvan jos naiset alkavat hakeutumaan entistä epätyydyttävämpiin suhteisiin?Olen paljosta samaa mieltä.
"Naisille ei riitä että "on vaan joku" vaan pitää olla juuri sopiva tai parisuhde voi jopa laskea onnellisuutta. "
Vastaamatta vaan yleensä jää, mitä sen sopivan pitää olla. Ilmeisesti jotain tarkemmin määrittelemätöntä, joka saa "sukat pyörimään".
"Eikö miehet toisaalta samaan aikaan nirsoilusta valittamisen lisäksi valita myös:parisuhteessa pihtaamisesta, nalkutuksesta ja naisten hakemista avioeroista "
Minusta miehet valittaa paljon vähemmän. Avoliitto ja avioliitto-palstatkin on täynnä kitinää kun mies sitä ja tätä.- 145
scrg kirjoitti:
Olen paljosta samaa mieltä.
"Naisille ei riitä että "on vaan joku" vaan pitää olla juuri sopiva tai parisuhde voi jopa laskea onnellisuutta. "
Vastaamatta vaan yleensä jää, mitä sen sopivan pitää olla. Ilmeisesti jotain tarkemmin määrittelemätöntä, joka saa "sukat pyörimään".
"Eikö miehet toisaalta samaan aikaan nirsoilusta valittamisen lisäksi valita myös:parisuhteessa pihtaamisesta, nalkutuksesta ja naisten hakemista avioeroista "
Minusta miehet valittaa paljon vähemmän. Avoliitto ja avioliitto-palstatkin on täynnä kitinää kun mies sitä ja tätä."Vastaamatta vaan yleensä jää, mitä sen sopivan pitää olla."
Et kai sä nyt niin tyhmä voi olla, että kuvittelet tuohon voitavan antaa jonkun yleispätevän vastauksen! Sehän on täydellisen yksilöllinen asia, kuka kenenkin kanssa parhaiten sopii(=sopivin) parisuhteeseen. Luulisi tuon asian olevan itsestäänselvyys vähän yksinkertaisemmillekin aivoille. 145 kirjoitti:
"Vastaamatta vaan yleensä jää, mitä sen sopivan pitää olla."
Et kai sä nyt niin tyhmä voi olla, että kuvittelet tuohon voitavan antaa jonkun yleispätevän vastauksen! Sehän on täydellisen yksilöllinen asia, kuka kenenkin kanssa parhaiten sopii(=sopivin) parisuhteeseen. Luulisi tuon asian olevan itsestäänselvyys vähän yksinkertaisemmillekin aivoille.Mutta kun se ei ole ollenkaan niin yksilöllinen asia kuin jokainen yksilö aina luulee. Miehiä on vaikka kuinka, mutta ei sopivia, koska kaikki sopivat on varattu.
- Kärjistetään
scrg kirjoitti:
Mutta kun se ei ole ollenkaan niin yksilöllinen asia kuin jokainen yksilö aina luulee. Miehiä on vaikka kuinka, mutta ei sopivia, koska kaikki sopivat on varattu.
Siis sä niputat kaikki parisuhteessa olevat miehet samanlaisiksi, sopiviksi? Huhhuh. Mä oon sitten ollut aina väärässä kuvitellessani, että miehissä on paljon eroja ja että hekin ovat ennenkaikkea yksilöitä. Oon näköjään ollut aina väärässä, koska miehiä on vain kahta tyyppiä: sopivia ja epäsopivia.
Kärjistetään kirjoitti:
Siis sä niputat kaikki parisuhteessa olevat miehet samanlaisiksi, sopiviksi? Huhhuh. Mä oon sitten ollut aina väärässä kuvitellessani, että miehissä on paljon eroja ja että hekin ovat ennenkaikkea yksilöitä. Oon näköjään ollut aina väärässä, koska miehiä on vain kahta tyyppiä: sopivia ja epäsopivia.
Kaikki parisuhteessa olevat voivat olla hyvinkin erilaisia mutta ovat olleet ainakin jollekin sopivia ja hyvin todennäköisesti olisivat jollekulle muullekin sopivia. Enkä ole sanomassa että naisten pitäisi määritellä jokin yhteinen sopiva. Mutta jokaiselta yksilöltä olisi hauska kuulla, millainen sopivan pitäisi olla ja miksi kaikki vapaana olevat jotenkin poikkeavat siitä sopivasta.
- 2322
scrg kirjoitti:
Olen paljosta samaa mieltä.
Minusta miehet valittaa paljon vähemmän. Avoliitto ja avioliitto-palstatkin on täynnä kitinää kun mies sitä ja tätä.Mä luulen, että tuo joku mikä saa sukat pyörimään jaloissa on kaikessa epämääräisyydessään lähellä totuutta. Sopivuus on ennen kaikkea sitä että molemmat haluavat olla yhdessä ja ovat yhdessäolon seurauksena onnellisempia kuin erikseen. Syitä moiseen ilmiöön on aika hankala määritellä ja riippunee ihmisestä. Omalla kohdallani tietynlainen jäykkyys ja toisaalta syvä yleissivistyksen ja käytöstapojen puute ovat ainakin olleet tekijöitä, joiden takia olen todennut etten pysty olemaan ko. miehen kanssa suhtessa koska liian usein tulee hetkiä jolloin joko vituttaa tai ahdistaa. Pinnallisia asioita toki, mutta yhtä kaikki asioita joita en pystynyt hyväksymään kumppanissani eikä orastavaa suhteentynkää ollut mieltä kehittää pidemmälle.
Mitä tuohon valittamiseen tulee, se on ihan totta, parisuhteessa olevat miehet valittavat naisia vähemmän. Sehän liittyy jo viittaamaani tutkittuun tosiasiaan että miehet oikeasti ovat suhteessa onnellisempia kuin naiset. Tarkoitinkin ehkä tällä palstalla esiintyvää valitusta - ensin valitetaan kun naiset eivät mene järkisuhteisiin, ja sitten valitetaan etteivät suhteessa olevat naiset käyttäydy kuin (puolisoonsa) rakastuneet. Joku tässä yhtälössä mättää. 2322 kirjoitti:
Mä luulen, että tuo joku mikä saa sukat pyörimään jaloissa on kaikessa epämääräisyydessään lähellä totuutta. Sopivuus on ennen kaikkea sitä että molemmat haluavat olla yhdessä ja ovat yhdessäolon seurauksena onnellisempia kuin erikseen. Syitä moiseen ilmiöön on aika hankala määritellä ja riippunee ihmisestä. Omalla kohdallani tietynlainen jäykkyys ja toisaalta syvä yleissivistyksen ja käytöstapojen puute ovat ainakin olleet tekijöitä, joiden takia olen todennut etten pysty olemaan ko. miehen kanssa suhtessa koska liian usein tulee hetkiä jolloin joko vituttaa tai ahdistaa. Pinnallisia asioita toki, mutta yhtä kaikki asioita joita en pystynyt hyväksymään kumppanissani eikä orastavaa suhteentynkää ollut mieltä kehittää pidemmälle.
Mitä tuohon valittamiseen tulee, se on ihan totta, parisuhteessa olevat miehet valittavat naisia vähemmän. Sehän liittyy jo viittaamaani tutkittuun tosiasiaan että miehet oikeasti ovat suhteessa onnellisempia kuin naiset. Tarkoitinkin ehkä tällä palstalla esiintyvää valitusta - ensin valitetaan kun naiset eivät mene järkisuhteisiin, ja sitten valitetaan etteivät suhteessa olevat naiset käyttäydy kuin (puolisoonsa) rakastuneet. Joku tässä yhtälössä mättää."Syitä moiseen ilmiöön on aika hankala määritellä ja riippunee ihmisestä. "
Tottakai ne riippuu yksilöstä, mutta siitä huolimatta ja juuri sen takia että se on hankalaa tuota asiaa kannattaisi itselleen selvittää. Sinäkin osaat nähtävästi paljon helpommin nähdä negaation kautta mitä sopiva ei saa olla kuin sen mitä sopivalta oikeasti vaaditaan.- 1814
scrg kirjoitti:
"Syitä moiseen ilmiöön on aika hankala määritellä ja riippunee ihmisestä. "
Tottakai ne riippuu yksilöstä, mutta siitä huolimatta ja juuri sen takia että se on hankalaa tuota asiaa kannattaisi itselleen selvittää. Sinäkin osaat nähtävästi paljon helpommin nähdä negaation kautta mitä sopiva ei saa olla kuin sen mitä sopivalta oikeasti vaaditaan."Sopiva" on hän jonka seurassa on hyvä olla. Sitä siltä sopivalta vaaditaan.
Lopettakaa naiset parhaan etsiminen.
- nenätönmies
Joo, alan etsimään huonointa.
- tanttitili
huonot naiset on parhaita :)
- tottuus
Tällä palstalla kyllä tulee sellainen olo, että moni mies ei tyydy vähään. Pitäisi olla viaton, kaunis, laiha, nuori, mielellään neitsyt, kuuliainen, pitää turpansa kiinni jne. Tämän palstan perusteella miehet ovat enemmin hypergaamisia.
- helgamies
Suominaisten avuksi on onneksi valtion toimesta luotu toimiva ja laaja VOK-järjestelmä.
- blackisbest
Kyllä. VOKeissa on oikeita miehiä eikä mitään lökäpöksyisiä mikkihiiriä
- entinendemari
niin tulivat tänne karkuun jättäen oman maansa naisten ja lasten puolustettavaksi
- 113
entinendemari kirjoitti:
niin tulivat tänne karkuun jättäen oman maansa naisten ja lasten puolustettavaksi
Moni palstalainen aikoo tehdä samoin, jos Suomeen tulee aseellinen konfliksti.
- Hsrt
Ei parinmuodostaminen ole mitään tähtitiedettä.
Palataan takaisin perusteisiin, eli naaras etsii vahvinta mahdollista urosta jälkeläisten siittämiseen.
Siihen kuvioon kuuluu nykyaikana vahvasti varallisuus, miksi muuten vanhoilla miehillä olisi kainalossa nuori nainen.
Aikoinaan parhan naisen sai suurimman nuijan omistava uros, siksi vieläkin tapellaan taksijonoissa/grilleillä...- nytsenymmärsin
Eli siis kannattaa etsiä vahvinta vanhaa varakasta miestä, joka tappelee taksijonossa.
- järkeevai
Omasta mielestäni molemmilla sukupuolilla, sanotaanko nyt ikäluokassa 25-50v olisi tällä hetkellä tuumaustauon paikka. Miehet etsii epätoivon vimmalla parisuhdetta lähinnä säännöllisen seksin ja hyväksytyksi/rakastetuksi tulemisen tarpeen vuoksi, ja naiset... No naiset etsii parisuhdetta, jotta voisivat kokea voittaneensa jonkun palkintosonnin, ja saadakseen lisäarvoa elämäänsä. Ja :D. Totuus kuitenkin on, että ei se kumppani kenestäkään ehjää tee, runkkaaminen voittaa kevyesti väkinäisen seksin, ja palkintosonneja on hyyvin vähän.
Ensitreffit alttarilla ohjelmassahan yksi suurin valintakriteeri hakijoiden kesken oli REALISTISET ajatukset parisuhteesta ja se sisällöstä. Ehkä he ovat löytäneet ohjelmaan sellaiset hakijat joilla ne jalat on maassa, ja järki päässä?- että.silleen
Vai palkintosonni? No en hae. Minä haaveilen kokonaisesta perheestä lapsineen ja miehestä, joka pysyy perheensä rinnalla. Ottaa myös vastuuta lapsistaan, opettamalla käytännön taitoja ja elämän sääntöjä hyvine käytöstapoineen.
Käytännön taitoja...pyörällä ajoa, uimisen, korkeushyppyä, veistoa tai klappien hakkuuta, tulen käsittelyä; saunan pesän sytyttelyn tai nuotion teon ym.
Osaan ne itsekin tehdä ja opettaa... mutt haluan ett muksuilla on myös isä joka asuu ja elää perheensä kanssa myös arkea.
En halua pelkkää viikonloppu isää lapsille, enkä miestä jonka syrjähypyistä koko naapurosto puhuu. En minäkään kestäisi sitä enää ja tiedän miltä se tuntuu lapsesta, muistissa on molemmat kokemukset; sekä lapsena että aikuisena naisena.
Ja täällä puhun asiasta jotta olis jotain vastapainoa täällä olevalle yleiselle luulolle naisten HALUISTA, TEOISTA ja TARPEISTA sekä tuntemuksista.
Täällä on faktaa että yli 22v on kurppa; vanha haaska ja moraaliton spermaviemäri.
Täältä en todellakaan hae mitään muuta kuin keskustelua. - Järkeevaie
että.silleen kirjoitti:
Vai palkintosonni? No en hae. Minä haaveilen kokonaisesta perheestä lapsineen ja miehestä, joka pysyy perheensä rinnalla. Ottaa myös vastuuta lapsistaan, opettamalla käytännön taitoja ja elämän sääntöjä hyvine käytöstapoineen.
Käytännön taitoja...pyörällä ajoa, uimisen, korkeushyppyä, veistoa tai klappien hakkuuta, tulen käsittelyä; saunan pesän sytyttelyn tai nuotion teon ym.
Osaan ne itsekin tehdä ja opettaa... mutt haluan ett muksuilla on myös isä joka asuu ja elää perheensä kanssa myös arkea.
En halua pelkkää viikonloppu isää lapsille, enkä miestä jonka syrjähypyistä koko naapurosto puhuu. En minäkään kestäisi sitä enää ja tiedän miltä se tuntuu lapsesta, muistissa on molemmat kokemukset; sekä lapsena että aikuisena naisena.
Ja täällä puhun asiasta jotta olis jotain vastapainoa täällä olevalle yleiselle luulolle naisten HALUISTA, TEOISTA ja TARPEISTA sekä tuntemuksista.
Täällä on faktaa että yli 22v on kurppa; vanha haaska ja moraaliton spermaviemäri.
Täältä en todellakaan hae mitään muuta kuin keskustelua.Hmm.... Tunnen kuvailemiasi miehiä. Silti kovin usein heistä "se jokin" puuttuu. Eli palkintosonnilla en tarkoittanut ulkoista, olemusta tai varoja. Lähinnä sitä, että esim. Nettideiteillä /tinderissä useimmat naiset sivuuttaa lähes kaikki miehet. Vaikka itse mieltävät etteivät ihmeitä vaadi. Onko lähes koko miessinkkusukupolvi siis niin huonoa tarjontaa?
- että.silleen
Järkeevaie kirjoitti:
Hmm.... Tunnen kuvailemiasi miehiä. Silti kovin usein heistä "se jokin" puuttuu. Eli palkintosonnilla en tarkoittanut ulkoista, olemusta tai varoja. Lähinnä sitä, että esim. Nettideiteillä /tinderissä useimmat naiset sivuuttaa lähes kaikki miehet. Vaikka itse mieltävät etteivät ihmeitä vaadi. Onko lähes koko miessinkkusukupolvi siis niin huonoa tarjontaa?
Nettideiteillä /tinderissä, kumpaakaan en ole koskaan harrastanut ehkä tule harrastamaan.
Miehiä olen tavannut ihan arkielämässä sattuman summissa. Tansseissa, ystävien ystäviä, joihin olen tutustunut.
Junamatkalla Hesasta-Turkuun,
Keilaamassa käydessäni, työkavereiden kavereita, ja yks työkaveri vahingossa tuli bongatuksi.
Kaverina hän on ihan OK, mutt ei meistä koskaan paria olis tullut, liian macho-mies mulle. (komentelevainen ja oletti minun taipuvan lopulta tahtoonsa,niin ei käynyt)
"Onko lähes koko miessinkkusukupolvi siis niin huonoa tarjontaa?"
-Ei varmaan, mutt en ole löytänyt sitä omaani vielä. Ne jotka olen löytänyt ja jotka olisin muuten hyväksynyt, olivat moniaviollisia... eli muitakin suhteita kiikarissa.
Mulla on ollut kerran jo parini kanssa vihkikirkko varattuna, mutt häät peruuttiin.
Parisuhde on parisuhde, eikä sisällä kolmatta pyörää... edes varalle.
Ei kai heissä muuta vikaa, eivät vaan sovi mulle: en salli vapaatasuhdetta edes miehelle!
Hyvää yötä palstalaisille! - Järkeeva
Siihen nähden että kaikki ihmiset eivät parisuhteissaan petä, on huonoa tuuria törmätä vain sellaisiin. Oliko heillä muita yhteisiä piirteitä? Tai eihän sitä pettämistä toki päälle päin nää.
"Nettideiteillä /tinderissä, kumpaakaan en ole koskaan harrastanut ehkä tule harrastamaan."
Tähän kysymys, että miksi? Oletusarvoisesti kuitenkin hyvin toimivia paikkoja joista voi bongata itselle sopivia ehdokkaita. Ja molemmat ovat seuraa hakemassa.
Itse olen myös luottanut sattumaan törmäämisissä, mutta sinkkumiehelle Siperia opettaa aika nopeasti, että jos niitä kiinnostavia / kiinnostuneita ilmenee tuttavapiirin ja sattuman kautta ehkä viiden vuoden välein, niin amorille kannattaa ehkä antaa vähän jeesiä :D Yksin viihtyy ihan hyvin, mutta tosiaan taviksen kysyntä ei ole niin korkea, etteikö kannattaisi laajentaa hieman aluetta.
Tosin moni tuttu sinkkunainen on vastannut tuolla samalla silmien pyörittelyllä, jos olen ehdottanut heille nettideittejä parin hakuun. No se on vaan oma mielipiteeni, mutta uskoisin, että kiva ja kattava, mutta kuvaton nettiprofiili olisi monelle mimmille ihan kokeilemisen arvoinen juttu. - kuvatonnn
Mä olin juuri tuollainen silmienpyörittelijä nettideittien suhteen, tinderiä mulla ei ole. Nuorempana tottui siihen että suhteet alkoi baarista ja etenivät suht nopeesti ja helposti.
Nyt vähän vanhempana kun en käy baareissa, tajusin että ei mulla oikeastaan ole muuta mahdollisuutta tutustua miehiin kuin netissä! Ei Suomessa vaan helposti tutustuta kadulla ja kaupassa. Olen nyt kirjoitellut ihan kivojen miesten kanssa mutta onhan nettideittailu aika hidasta ja kirjoittelu hyvää päivää-jutuista vähän pitkäveteistä. Ehkä kannattaisi suosia pikaisia deittejä - eri juttu pyytääkl noi miehet deiteille. - 12121212
että.silleen kirjoitti:
Nettideiteillä /tinderissä, kumpaakaan en ole koskaan harrastanut ehkä tule harrastamaan.
Miehiä olen tavannut ihan arkielämässä sattuman summissa. Tansseissa, ystävien ystäviä, joihin olen tutustunut.
Junamatkalla Hesasta-Turkuun,
Keilaamassa käydessäni, työkavereiden kavereita, ja yks työkaveri vahingossa tuli bongatuksi.
Kaverina hän on ihan OK, mutt ei meistä koskaan paria olis tullut, liian macho-mies mulle. (komentelevainen ja oletti minun taipuvan lopulta tahtoonsa,niin ei käynyt)
"Onko lähes koko miessinkkusukupolvi siis niin huonoa tarjontaa?"
-Ei varmaan, mutt en ole löytänyt sitä omaani vielä. Ne jotka olen löytänyt ja jotka olisin muuten hyväksynyt, olivat moniaviollisia... eli muitakin suhteita kiikarissa.
Mulla on ollut kerran jo parini kanssa vihkikirkko varattuna, mutt häät peruuttiin.
Parisuhde on parisuhde, eikä sisällä kolmatta pyörää... edes varalle.
Ei kai heissä muuta vikaa, eivät vaan sovi mulle: en salli vapaatasuhdetta edes miehelle!
Hyvää yötä palstalaisille!"-Ei varmaan, mutt en ole löytänyt sitä omaani vielä. Ne jotka olen löytänyt ja jotka olisin muuten hyväksynyt, olivat moniaviollisia... eli muitakin suhteita kiikarissa."
Heh, eli vakikuvio.
Järkesi sanoo että haluat luotettavan perusmiehen, mutta oikeasti sytyt komeista pelimiehistä. kuvatonnn kirjoitti:
Mä olin juuri tuollainen silmienpyörittelijä nettideittien suhteen, tinderiä mulla ei ole. Nuorempana tottui siihen että suhteet alkoi baarista ja etenivät suht nopeesti ja helposti.
Nyt vähän vanhempana kun en käy baareissa, tajusin että ei mulla oikeastaan ole muuta mahdollisuutta tutustua miehiin kuin netissä! Ei Suomessa vaan helposti tutustuta kadulla ja kaupassa. Olen nyt kirjoitellut ihan kivojen miesten kanssa mutta onhan nettideittailu aika hidasta ja kirjoittelu hyvää päivää-jutuista vähän pitkäveteistä. Ehkä kannattaisi suosia pikaisia deittejä - eri juttu pyytääkl noi miehet deiteille.Mikä vika niihin baareihin on tullut, jos sieltä kerran suhteet kivasti alkaa? Oletko ryypännyt rahasi loppuun, maksasi rikki vai vyötärölle vararenkaan?
- 12121212
"En halua pelkkää viikonloppu isää lapsille, enkä miestä jonka syrjähypyistä koko naapurosto puhuu. En minäkään kestäisi sitä enää ja tiedän miltä se tuntuu lapsesta, muistissa on molemmat kokemukset; sekä lapsena että aikuisena naisena."
Niinpä. Eikä tämä ole sattumaa. Niinhän jo tutkimuksetkin sanovat että nainen alitajuisesti hakee suhteeseen oman isänsä kopiota. - että.silleen
scrg kirjoitti:
Mikä vika niihin baareihin on tullut, jos sieltä kerran suhteet kivasti alkaa? Oletko ryypännyt rahasi loppuun, maksasi rikki vai vyötärölle vararenkaan?
Kiitos huomaavaisuudesta Sergei, en ole alkoholisti enkä vararikossa. Ravintoloissa/diskoissa käy vaan niin harvoin nykyään, ikätovereideni tuttuporukka on hajonnut ja ihan yksin en sinne mene. Sisaruksieni mukana 1-2x /kk:ssa.
168cm/60,5kg... päättele itse kuin läski olen, juoksumatolla juoksen joka päivä. Hoidan työni ja vapaa-aikani viikolla menee äidin kanssa AVH:n kuntoutushoitoon, hän asuu nyt luonani toistaiseksi.
Päivät Emo viettää hoivaosastolla ja minä teen työtäni silloin. Vuorokaudessa on vain 24h joten minunkin aikani on rajoitettua, viikonloppuisin kun äiti on sisarusteni hoidossa: minä mieluummin vietän maalla ja ulkoillen metsässä.
Puolukoita ja sieniä poimien tai pupujusseja/kyyhkyjä metsästäen, siinä kun saan liikuntaa ja raitista ilmaa samalla.
Relax äijät, en minä ole miestä täältä pyydystämässä, enkä yleensäkään netistä.
Sen verran näitä juttujanne lukeneena: mulla on hiukset suunnilleen pystyssä kauhusta jos tästä miesporukasta pitäisi parini löytyä, esim.NALin
Olen ikäneitona mieluummin...kuin öljyssä keitetty, ylitän kokemuksessa sen hänen maksimirajansa puolella... joten tappolistalla olisin taatusti, sen litauksen mukaan.
Menen syömään lounaan ruokalaan ja lähden kaupungille "töihin" iltapäiväksi.
Mukavaa syksyistä päivää sinullekin, Sergei!
Vaikka suoraan sanoen nyt en ymmärtänyt purkauksesi syytä. - järkeevai
että.silleen kirjoitti:
Kiitos huomaavaisuudesta Sergei, en ole alkoholisti enkä vararikossa. Ravintoloissa/diskoissa käy vaan niin harvoin nykyään, ikätovereideni tuttuporukka on hajonnut ja ihan yksin en sinne mene. Sisaruksieni mukana 1-2x /kk:ssa.
168cm/60,5kg... päättele itse kuin läski olen, juoksumatolla juoksen joka päivä. Hoidan työni ja vapaa-aikani viikolla menee äidin kanssa AVH:n kuntoutushoitoon, hän asuu nyt luonani toistaiseksi.
Päivät Emo viettää hoivaosastolla ja minä teen työtäni silloin. Vuorokaudessa on vain 24h joten minunkin aikani on rajoitettua, viikonloppuisin kun äiti on sisarusteni hoidossa: minä mieluummin vietän maalla ja ulkoillen metsässä.
Puolukoita ja sieniä poimien tai pupujusseja/kyyhkyjä metsästäen, siinä kun saan liikuntaa ja raitista ilmaa samalla.
Relax äijät, en minä ole miestä täältä pyydystämässä, enkä yleensäkään netistä.
Sen verran näitä juttujanne lukeneena: mulla on hiukset suunnilleen pystyssä kauhusta jos tästä miesporukasta pitäisi parini löytyä, esim.NALin
Olen ikäneitona mieluummin...kuin öljyssä keitetty, ylitän kokemuksessa sen hänen maksimirajansa puolella... joten tappolistalla olisin taatusti, sen litauksen mukaan.
Menen syömään lounaan ruokalaan ja lähden kaupungille "töihin" iltapäiväksi.
Mukavaa syksyistä päivää sinullekin, Sergei!
Vaikka suoraan sanoen nyt en ymmärtänyt purkauksesi syytä.Käsittääkseni scrg ei kirjoittanut sinulle vaan "kuvatonnn" nimimerkille? Mutta päivänjatkoja sinnekkin. :) Olet varmasti ihan hyvä tyyppi, ja todennäköisesti olisit monenkin miehen mieleen. Mutta pakko ei kenenkään ole, ja kukin tyylillään.
järkeevai kirjoitti:
Käsittääkseni scrg ei kirjoittanut sinulle vaan "kuvatonnn" nimimerkille? Mutta päivänjatkoja sinnekkin. :) Olet varmasti ihan hyvä tyyppi, ja todennäköisesti olisit monenkin miehen mieleen. Mutta pakko ei kenenkään ole, ja kukin tyylillään.
Niin olikin kuvatonnn nimimerkille tai oikeastaan suuremmalle joukolle naisia joiden kehityskaari kulkee baareista netin kautta luovuttamiseen.
- että.silleen
scrg kirjoitti:
Niin olikin kuvatonnn nimimerkille tai oikeastaan suuremmalle joukolle naisia joiden kehityskaari kulkee baareista netin kautta luovuttamiseen.
Voi ei, minun kömmähdykseni. Anna anteeksi ett laitoin sulle närkästyneenä viestiä!
Tulkitsin koko rivin olevan vastauksia mun alkuperäiseen rehelliseen ulos tulooni; sen hetkisellä tunteella! :((
Olen hiukan väsähtänyt, enkä ihan skarpimmassa olitilassa suoraan sanottuna...
tuhat ja sata työtä tehtävänä ja muistettavana, eikä aika tahdo riittää kunnolla kaikkeen. Tämän oman arkeni keskellä pakenen välillä nettiin... ottaen kantaa näihin juttuihin täällä.
Nyt tuli kiukustuttua sulle asiattomasti, olen pahoillani erheestäni. Anteeksi!
"Kukaan nainen ei ikinä ole lopettanut lukemista siihen kohtaan missä niin pyydetään. Naisille on turha yrittää antaa ohjeita, joita seuraamalla he eivät pahoittaisi mieltään."
Ainakin minun suhteeni olit tälläkertaa oikeassa! =))) - Jäikeevai
kuvatonnn kirjoitti:
Nyt vähän vanhempana kun en käy baareissa, tajusin että ei mulla oikeastaan ole muuta mahdollisuutta tutustua miehiin kuin netissä! Ei Suomessa vaan helposti tutustuta kadulla ja kaupassa. Olen nyt kirjoitellut ihan kivojen miesten kanssa mutta onhan nettideittailu aika hidasta ja kirjoittelu hyvää päivää-jutuista vähän pitkäveteistä. Ehkä kannattaisi suosia pikaisia deittejä - eri juttu pyytääkl noi miehet deiteille.Pyydä ihmeessä itse miehiä deiteille? :) homma nopeutuu
että.silleen kirjoitti:
Voi ei, minun kömmähdykseni. Anna anteeksi ett laitoin sulle närkästyneenä viestiä!
Tulkitsin koko rivin olevan vastauksia mun alkuperäiseen rehelliseen ulos tulooni; sen hetkisellä tunteella! :((
Olen hiukan väsähtänyt, enkä ihan skarpimmassa olitilassa suoraan sanottuna...
tuhat ja sata työtä tehtävänä ja muistettavana, eikä aika tahdo riittää kunnolla kaikkeen. Tämän oman arkeni keskellä pakenen välillä nettiin... ottaen kantaa näihin juttuihin täällä.
Nyt tuli kiukustuttua sulle asiattomasti, olen pahoillani erheestäni. Anteeksi!
"Kukaan nainen ei ikinä ole lopettanut lukemista siihen kohtaan missä niin pyydetään. Naisille on turha yrittää antaa ohjeita, joita seuraamalla he eivät pahoittaisi mieltään."
Ainakin minun suhteeni olit tälläkertaa oikeassa! =)))Kyllä mä tajusin että se oli kömmähdys. Ei mun toisaalta pitäisi keneltäkään kysellä kysymyksiä, joihin jo mielestäni tiedän vastauksen.
Mutta tuo sun purkaus on oikeasti aika inhimillinen. Mun mielestä sun ei pitäisi avata elämääsi täällä noin paljon, mutta tuohan se jonkinlaista vakuuttavuutta vastapainona kaikelle provoilulle ja trollailulle. Voimia!- että.silleen
Jäikeevai kirjoitti:
Pyydä ihmeessä itse miehiä deiteille? :) homma nopeutuu
Kyllä nämä deitit ei ole minua varten... Olen käsittänyt puheista ja kirjoituksista ett siellä tapaavat vain yhden yön juttuja hakevat toisiaan.
Minun luonteelleni ne eivät yksinkertaisesti sovi.
Olen aivan varma ett löytäisin kanssani sexiin halukkaan miehen aivan tuntemattomistakin ½-tunnissa ja tuntemastani miehistä heti!
Tämä löytyi juuri tänään tältä palstalta......
"EnOsVastata
7.10.2016 9:45
UUSI
En osaa vastata, mutta saman olen huomannut. En keksi muuta kuin sen, että netistä nykyään _miehet_ etsivät pääsääntöisesti helppoa seksiä (varsinkin nelikymppiset eksiinsä katkeroituneet miehet). Jos eivät saa ekoilla treffeillä, feidaavat. Miehille netti=seksi.
Eli edelleen parisuhteen haulle parhaita ympyröitä kaveripiirit, työyhteisöt jne." - PalstanRuminMies
että.silleen kirjoitti:
Kyllä nämä deitit ei ole minua varten... Olen käsittänyt puheista ja kirjoituksista ett siellä tapaavat vain yhden yön juttuja hakevat toisiaan.
Minun luonteelleni ne eivät yksinkertaisesti sovi.
Olen aivan varma ett löytäisin kanssani sexiin halukkaan miehen aivan tuntemattomistakin ½-tunnissa ja tuntemastani miehistä heti!
Tämä löytyi juuri tänään tältä palstalta......
"EnOsVastata
7.10.2016 9:45
UUSI
En osaa vastata, mutta saman olen huomannut. En keksi muuta kuin sen, että netistä nykyään _miehet_ etsivät pääsääntöisesti helppoa seksiä (varsinkin nelikymppiset eksiinsä katkeroituneet miehet). Jos eivät saa ekoilla treffeillä, feidaavat. Miehille netti=seksi.
Eli edelleen parisuhteen haulle parhaita ympyröitä kaveripiirit, työyhteisöt jne.""En osaa vastata, mutta saman olen huomannut. En keksi muuta kuin sen, että netistä nykyään _miehet_ etsivät pääsääntöisesti helppoa seksiä (varsinkin nelikymppiset eksiinsä katkeroituneet miehet). Jos eivät saa ekoilla treffeillä, feidaavat. Miehille netti=seksi. "
Kyllä se on nimenomaan naiset jotka sitä seksiä netistä hakevat. Vai mikä muu selittää sen että aikanaan 15 vuotta nettideiteillä roikkuneena ja harvinaisen selväksi profiilissani tehneenä sen seikan että haluaisin rakastavan naisen terveen parisuhteen ja jos suodaan niin lapsiakin mutta ikinä en saanut mitään vastakaikua?
Joten naiselle netti=hyvä ulkonäkö=seksi on se juttu mikä edellä menevät. Saihan komeat kaverini helpostikin netistä naisen ja yksi komea kaverini varattu 20v naimisissa, suurperheen isä sai vaikka kuinka paljon naisia vaikka tiesivät että pettää vaimoaan. Itse vielä näyttelikin mulle vastauksiaan ja kysyi välillä kenen kanssa näistä hän lähtis reisuun viikonloppuna. - 2560
PalstanRuminMies kirjoitti:
"En osaa vastata, mutta saman olen huomannut. En keksi muuta kuin sen, että netistä nykyään _miehet_ etsivät pääsääntöisesti helppoa seksiä (varsinkin nelikymppiset eksiinsä katkeroituneet miehet). Jos eivät saa ekoilla treffeillä, feidaavat. Miehille netti=seksi. "
Kyllä se on nimenomaan naiset jotka sitä seksiä netistä hakevat. Vai mikä muu selittää sen että aikanaan 15 vuotta nettideiteillä roikkuneena ja harvinaisen selväksi profiilissani tehneenä sen seikan että haluaisin rakastavan naisen terveen parisuhteen ja jos suodaan niin lapsiakin mutta ikinä en saanut mitään vastakaikua?
Joten naiselle netti=hyvä ulkonäkö=seksi on se juttu mikä edellä menevät. Saihan komeat kaverini helpostikin netistä naisen ja yksi komea kaverini varattu 20v naimisissa, suurperheen isä sai vaikka kuinka paljon naisia vaikka tiesivät että pettää vaimoaan. Itse vielä näyttelikin mulle vastauksiaan ja kysyi välillä kenen kanssa näistä hän lähtis reisuun viikonloppuna.Yksi poikkeustapaus vain vahvistaa säännön, ei kumoa sitä.
- Arvioija
12121212 kirjoitti:
"En halua pelkkää viikonloppu isää lapsille, enkä miestä jonka syrjähypyistä koko naapurosto puhuu. En minäkään kestäisi sitä enää ja tiedän miltä se tuntuu lapsesta, muistissa on molemmat kokemukset; sekä lapsena että aikuisena naisena."
Niinpä. Eikä tämä ole sattumaa. Niinhän jo tutkimuksetkin sanovat että nainen alitajuisesti hakee suhteeseen oman isänsä kopiota.Mitkä tutkimukset sanovat, että nainen hakee isänsä kopiota? Itse en edes pitänyt isästäni. Jos pitäisi valita, haluaisin mieluummin äitini kaltaisen miehen, vaikka sellainenkaan ei hirveästi kiinnostaisi. Oman itseni kaltainen olisi paras. Ehkä sitten sellaiset naiset, jotka ovat tulleet isäänsä, haluavat isäänsä muistuttavan miehen.
- naisen-mielestä
The Best or nothing... Tuota vikaa on kyllä itsessänikin asiassa kuin asiassa.
- järkeevai
http://hauskimmat.fi/eraana-kauniina-paivana-taydellinen-mies-ja-taydellinen-nainen-tapasivat/
Päivän kevennys... :) järkeevai kirjoitti:
http://hauskimmat.fi/eraana-kauniina-paivana-taydellinen-mies-ja-taydellinen-nainen-tapasivat/
Päivän kevennys... :)Kukaan nainen ei ikinä ole lopettanut lukemista siihen kohtaan missä niin pyydetään. Naisille on turha yrittää antaa ohjeita, joita seuraamalla he eivät pahoittaisi mieltään.
- naisen-mielestä
scrg kirjoitti:
Kukaan nainen ei ikinä ole lopettanut lukemista siihen kohtaan missä niin pyydetään. Naisille on turha yrittää antaa ohjeita, joita seuraamalla he eivät pahoittaisi mieltään.
Kuinka ritarillista varjella naisia mielensäpahoittamiselta. Sitähän naisetkin jatkuvasti yrittävät, joten missä vika :)
Naiset etsii parasta jännintä jännämiestä. Joko olette löytäneet?
Varmaan se jännämies on hyvännäköinen, pitkä ja rahaa paljon. Komein mies on tietenkin paras kumppani naisten mielestä.- ujomees
"Jos on oppinut, että lähestymiseen ei vastata, tuloksena voi olla pyrkimys selvitä omillaan: en tarvitse ketään, en ole riippuvainen. Toisaalta joku saattaa ajatella, että ei ole arvokas ja tulee kuitenkin torjutuksi, jolloin mieluummin jättää lähestymättä kuin kohtaa traumansa jälleen kerran"
Harvinaisen hyvä artikkeli. Nappiin osui omalla kohdalla. Huoh.- naisen-mielestä
Oli hyvä artikkeli, monipuolisesti käsiteltiin asiaa.
- hnyjry
Tuo on hyvä lainaus. Varsinkin kun naiset aina korostavat itseluottamuksen merkitystä. Sellaistahan ei voi olla, jos ei ole saanut positiivista palautetta. Paitsi tietysti narsistisilla luonteenpiirteillä varustetuilla ihmisillä.
Tekemätön paikka rumalle miehelle, koska hänet hylätään heti kättelyssä. Nämäkin ongelmat olisivat ennaltaehkäistävissä koulun ja kasvatuksen kautta ja masennuslääkkeiden sekä päihteiden käyttö saataisiin vähentymään.
Tuskin kukaan uskoisi minustakaan, että olen ujo. Tai että puntaroin itsemurhaa joka ainoa päivä. Onneksi tuttavina olevat naiset ovat sentään niin älykkäitä, että osaavat olla satuilematta sisäisestä kauneudesta tai siitä, että kaikille on joku jossain. - kysymysmerkkinä
hnyjry kirjoitti:
Tuo on hyvä lainaus. Varsinkin kun naiset aina korostavat itseluottamuksen merkitystä. Sellaistahan ei voi olla, jos ei ole saanut positiivista palautetta. Paitsi tietysti narsistisilla luonteenpiirteillä varustetuilla ihmisillä.
Tekemätön paikka rumalle miehelle, koska hänet hylätään heti kättelyssä. Nämäkin ongelmat olisivat ennaltaehkäistävissä koulun ja kasvatuksen kautta ja masennuslääkkeiden sekä päihteiden käyttö saataisiin vähentymään.
Tuskin kukaan uskoisi minustakaan, että olen ujo. Tai että puntaroin itsemurhaa joka ainoa päivä. Onneksi tuttavina olevat naiset ovat sentään niin älykkäitä, että osaavat olla satuilematta sisäisestä kauneudesta tai siitä, että kaikille on joku jossain.Miten ne siellä koulussa ennaltaehkäistäisiin?
- 101prosHetero
Hypergamia. Se on homoille
- fjösse
Kuvitellaanpa, että nainen sanoisi miehelle: "En mä susta niin kauhean paljon tykkää, mutta otan sut kun en ole löytänyt parempaa." Tämän lauseen jälkeen suhde ei kovin kauaa kestäisi.
- Järkeevai
Mjaa. Miksi ihmeessä pitäisi ottaa sellainen josta ei tykkää? Kysehen on lähinnä tilanteesta, että nykyään moni nainen ajaa ikänsä bussilla kun uuteen mersuun ei ole varaa. Kun taas jotkut elävät elämäänsä tyytyväisenä ajellen Toyotalla. kun se tuo me samat edut loppupeleissä mitä mersukin. Mutta on myös tavallisen palkansaajan saatavilla.
Mutta siis toki kannattaa mennä bussilla jos se mitä on saatavilla tuntuu huonolta vaihtoehdolta. Ärsyttävää vaan tuo ajatusmalli, että toyotat olisivat huonoja autoja. Ja sen vuoksi niihin ei kannata sekaantua. Ajaahan jotkut hullut jopa citikoilla... :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3671415- 63926
- 83880
- 116875
- 62825
- 94701
- 45681
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.56594Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.49589Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku112534