Olen ajatellut ottaa laminaatit hampaisiini (itsellä erittäin huonot etuhampaat), joten kuulisinkin mielelläni muiden kokemmuksia asiasta. Soittelin hammaslääkäriasemalle ja sain hinnaksi per/hammas 200 e. Pysyvätkö ko. laminaatit hampaissa kuinka kauan (ikuisestikko)? Ja ovatko muut kokenee ne muutenkin hyvinä?
Tarvitsen uudet hampaat
4
1602
Vastaukset
- katti
Laminaatit tuskin pysyvät kovinkaan kauan, ehkä muutaman vuoden kerrallaan. Voihan ne kiinnittää aina uudelleen, mutta kestävämpi ratkaisu on kruunuttaa hampaat yksitellen. Posliinikuorikko ei ole paljon kalliimpi kuin laminaatti, mutta varsinkin jos hampaita täytyy korjata useampia, se on varmempi ratkaisu.
- Sara
Moi!
Mä otin laminaatit puoli vuotta sitten. Mulla oli myöskin tosi huonot etuhampaat ja otin kuuteen ylähampaaseen laminaatit, yleensä hammaslääkärit ei enempää teekään koska ei ne näy hymyillessä.
Olet saanut aika edullisen hinta-arvion, itse nimittäin lähetin sähköpostia 23 eri paikkaan ennenkuin päätin minne menen ja hinta-arviot liikkuivat 250-530€/hammas välillä.
Laminaatit on täysin sama asia kuin posliinikuoret, laminaatithan siis ovat posliinilaminaatit. Ne ovat normaalissa käytössä ikuiset eivätkä ole myöskään alttiita värjäyksille. Mutta jos esim. kaadut ja isket hampaasi niin laminaatti voi kovasta iskusta lohjeta milloin sen joutuisi uusimaan.
Ole hyvin tarkkana kun valitset hammaslääkäriä, jos mahdollista, käy vaikka juttelemassa ensin hammaslääkärin kanssa. Äläkä valitse halvinta hinnan perusteella. On nimittäin äärettömän tärkeää että ymmärrätte hammaslääkärin kanssa toisianne että saat sellaiset hampaat mitkä haluat! Ja vielä hammaslääkäriäkin tärkeämpi on hammasteknikko, joka laminaatit valmistaa. Joten kysy millaista teknikkoa hammaslääkäri käyttää, varmista että teknikko on valmistanut kuoria jo vuosia että hänellä on kokemusta.
Pidä myöskin huoli että sulle kerrotaan koko ajan mitä tapahtuu ja saat osallistua kuorten suunnitteluun. Mun hammaslääkäri nimittäin teki itse joitakin päätöksiä multa kysymättä ja olen hieman pettynyt näiden laminaattien kokoon... Olen nyt selvittämässä voinko vaatia häneltä hyvitystä hinnasta koska mun suostumusta hampaideni koon muuttamiseen ei kysytty.
Muutoin olen ollut erittäin tyytyväinen ja ovat hintansa väärti kunhan vain hammaslääkäri ottaa toiveet huomioon!
Kysy vaan jos tulee mieleen jotain, olen taustalla :)- smile
Laitettiin parivuotta sitten laminaatit etuhampaisiin, ja kyllä se kannatti. Kelpaa hymyillä. Ennen laminaatteja peittelin hymyä kädellä kun oli rumat etuhampaat ja nyt ihmettelen vaan sitä kun laitattanut jo aikaisemmin näitä! Samalla sain purentakiskot kun narskutan hampaitani yöllä. Olen samaa mieltä kun Sara hammaslääkärin valinnasta ym. Kysele ja vertaile.
- Irmeli
jos tulee jotain korjattavaa hampaseen. Esim. kariesta? Mites hammaskivenpoisto onnistuu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743710Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1732898Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612162- 1601860
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342