Vastuu pelkääjällä vai pelottelijalla?

Säikkyeläin

Suhde on ollut pitkään omasta kokemuksestani kiusantekoa, manipulointia, syyttelyä ja henkistä pieksentää. Sain äsken kuulla mieheltä, kun kerroin jo pelkääväni häntä toistuneiden riitojen ja raivohuutojen myötä, että minun pitäisi varmaan tehdä asialle jotain. Hämmennyin ja hiljenin, kun aloin miettiä asiaa. Kummalla on vastuu toimia, kun toista pelottaa suhteessa? Voinko päästä (väitetystä) ylireagoinnista eroon? Itku pääsee aina, kun minulle huudetaan kovaa. Miten hyvät ihmiset olette toimineet tämmösissä tilanteissa?
Ei ole provo, vain hätääntynyt ihminen...

4

138

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Run_Forest_run

Lähde lätkimään. Kerää tavarasi ja häivy. Älä katso taaksesi. Suunta uusiin haasteisiin.

Arrivederzi ja sulje se dörtzi!

• Roksi

Tuo on hyvä kysymys että kummallako on vastuu.
      Vastaus on että kummallakin. Raivoajalla on vastuu oman käytöksen tarkistamisesta ja siitä, ettei kohtele toista ihmistä väärin.
      Pelkääjällä on vastuu siitä että ottaa vastuun omasta elämästä. Usein pelkääjä on peloteltu niin pahoin että hän on solahtanut omaan rooliinsa ja jäänyt siihen jumiin. Hänestä tulee säikky myötäilijä joka on unohtanut oman arvonsa.

Sinulla ei ole yksin vastuu suhteestanne mutta omasta elämästäsi olet yksin vastuussa, kukaan toinen ei sitä tee.
      Tuollaiset miehet jotka raivoavat ja karjuvat ovat usein nähneet sellaista jo isältään lapsuudenkodissa. Käytöksen muutosta on turha odottaa, se on ''verissä''. Hän todennäköisesti olettaa että sinä vain yrität kestää ja kestää ja että se onkin osasi tavallaan koska et asian hyväksi mitään tee. HÄN ei mitään tee.
      Ei sinun tarvitse ''ylireagoinnille'' mitään tehdä, juttu on niin ettei siinä ole mitään väärää ettei kestä raivoamista, ei raivoaminen ole normaalua käytöstä. Mies ei vaan tajua sitä eikä tule koskaan tajuamaankaan koska se on hänen luonteessaan. Itse olen nähnyt tällaisia miehiä ja jotkut eivät osanneet puhua normaalisti lainkaan vaan kaikki oli pelkkää ärjymistä. Heidän lapsensa oppivat samanlaisen käytösmallin.

Nk itsensä kovettaminen on joskus tarpeen ja se täytyy tehdä silloin kun täytyy elämä ottaa omaan hallintaan. Siinä on sinun vastuusi.
      Sinun täytyy miettiä että aiotko kestää tuollaista raivoamista ja omia itkukohtauksia loputtomiin. Yritä löytää oma itsearvostuksesi.

• onneajatkoon

Itse kieltäytyisin kuuntelemasta, huutavaa, manipuloivaa puolisoa. Sanoinsin, että keskustellaan sitten kun pystyt siihen normaali äänellä. Ole jämäkkä ja jos et ole samaa mieltä asioista, sano se rauhallisesti. Asetelma, että sinä itket ja puoliso raivoaa
      ei ole kovin harvinainen. Kuitenkin toivoisin tunteiden lähentymistä eli ole jämäkämpi ja puolisosi voisi rauhoittua riitelemään rakentavasti. Tietysti riidanaiheet pitäisi pyrkiä sopimaan molemmille tyydyttäväksi.

• höysensitiv

Saattaahan olla että ylireagoit? On olemassa ns. erityisherkkiä ihmisiä, ehkä olet sellainen?
      Hätkähdätkö äkillisistä äänistä? Kärsitkö kovista äänistä? Tunnetko syvää empatiaa?
      Huomaatko reagoivasi voimakkaammin asioihin ja tapahtumiin kuin muut?
      Se ei ole sairaus vaan ominaisuus. Sanotaan että erittäin lahjakkaat ihmiset ovat erityisherkkiä.
      Varmasti netistä löydät aiheesta jos epäilet kuuluvasi heihin. Se ei ole negatiivista, päin vastoin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1329
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      65
      1115
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1108
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1033
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1019
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      973
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      121
      813
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      745
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      744
    Aihe