Työni on perseestä!

Vituttaa!!!

Olin vielä muutama kuukausi sitten unelmapaikassa töissä.

Sitten tuli muutto uudelle pienelle paikkakunnalle, ja duuni vaihtui vittumaiseksi liukuhihnatyöksi. Luvattiin, että opettel mitä täällä tehdään, ja sitten pääsen omiin hommiini, mutta nyt sitten onkin toinen ääni kellossa..vittu tätä paskaa!!!!

Siksi tahtosinkin tehdä gallupin...

Kuinka moni on "unemiensa työssään"?

Kuinka moni on hakannut samalla tavalla päätään seinää kuten allekirjoittanut?

Mitä teen? Otanko loparit, ja muutan vaikka ilman akka takasin, vai hakkaanko päätäni yhä seinään...

Tämä oli taas tälläinen yksi loputon SUOMALAISENMIEHEN äänetön purkautuminen....vittu kun vituttaa...ei voi muuta sanoa...

16

4984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahdistus

      Olen 1v ja 3 kk yrittänyt jaksaa työssä, jota inhoan sydämeni pohjasta.
      Syksyllä olin pari viikkoa sairaslomalla, kun en jaksanut. Vähäksi aikaa helpotti, vaan nyt alkaa sama ahdistus uudestaan. Nyt olen miettinyt kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja pois pääsemiseksi; osa-aikalisä, opiskelut, irtisanoutuminen. Neljään paikkaa olen laittanut hakupaperit, kahdessä käynyt haastattelussa... On tämä vaikeaa!

      • uuvahtanut

        Lähde takaisin entiseen paikkaan jos vain voit. Ahdistus ei muuksi muutu, pahenee vain.

        Olen kärvistellyt yli kolme vuotta työssä, jota inhoan yli kaiken. Koko ajan olen hakenut uutta paikkaa, haastatteluihinkin olen päässyt, mutta ei ole onnistanut. Haku jatkuu edelleen.

        Kerran olen ollut välissä sairaslomalla, syynä masennus. Helv--sen paska homma, mutta kiltisti vain joka aamu raahaudun töihin, ajattelen asunto-ja opintolainoja, ne on maksettava ja ilman töitä se ei onnistu.

        Hoidan kaikki tehtäväni huolellisesti, olen ystävällinen asiakkaille ja työtovereille. Mutta henkisesti olen ihan lopussa.

        Kyllä voi yhden uuden työpaikan löytäminen olla vaikeaa.


      • uupunut
        uuvahtanut kirjoitti:

        Lähde takaisin entiseen paikkaan jos vain voit. Ahdistus ei muuksi muutu, pahenee vain.

        Olen kärvistellyt yli kolme vuotta työssä, jota inhoan yli kaiken. Koko ajan olen hakenut uutta paikkaa, haastatteluihinkin olen päässyt, mutta ei ole onnistanut. Haku jatkuu edelleen.

        Kerran olen ollut välissä sairaslomalla, syynä masennus. Helv--sen paska homma, mutta kiltisti vain joka aamu raahaudun töihin, ajattelen asunto-ja opintolainoja, ne on maksettava ja ilman töitä se ei onnistu.

        Hoidan kaikki tehtäväni huolellisesti, olen ystävällinen asiakkaille ja työtovereille. Mutta henkisesti olen ihan lopussa.

        Kyllä voi yhden uuden työpaikan löytäminen olla vaikeaa.

        Nyt saan työttömät takajaloilleen...
        Mulla on vakkari työ ja kysyin työkkäristä mitä apua heillä olis mulle tarjota että pääsisin uuteen työhön, vastaus ei oikeastaan mitään..
        Ja lopputulokseksi sain että paremmat mahikset olis saada toinen työ jos olisin työttömänä. Eli säästän rahaa karensiin, irtisanoudun, pääsen työttömäksi ja on ovet avoinna mm oppisopimukseen, työvoimakoulutukseen, pääseen kokeileen eri töitä jne...


      • Kokeilin vuonna 1992
        uupunut kirjoitti:

        Nyt saan työttömät takajaloilleen...
        Mulla on vakkari työ ja kysyin työkkäristä mitä apua heillä olis mulle tarjota että pääsisin uuteen työhön, vastaus ei oikeastaan mitään..
        Ja lopputulokseksi sain että paremmat mahikset olis saada toinen työ jos olisin työttömänä. Eli säästän rahaa karensiin, irtisanoudun, pääsen työttömäksi ja on ovet avoinna mm oppisopimukseen, työvoimakoulutukseen, pääseen kokeileen eri töitä jne...

        Totuus on kyllä se, että työttömänä on kaikkein vaikeinta löytää uutta hommaa, etenkin jos työttömyyttä on kestänyt yli 3 kk. Vaikka massa olisi massatyöttömyys, siinä vaiheessa työnantajat alkavat jo epäillä, ettet työtä halua tehdäkään.


      • paikkansa
        Kokeilin vuonna 1992 kirjoitti:

        Totuus on kyllä se, että työttömänä on kaikkein vaikeinta löytää uutta hommaa, etenkin jos työttömyyttä on kestänyt yli 3 kk. Vaikka massa olisi massatyöttömyys, siinä vaiheessa työnantajat alkavat jo epäillä, ettet työtä halua tehdäkään.

        Pitää muuten paikkansa. Olin keväällä 2004 5 kk työttömänä. Lähetin lukemattomat määrät hakemuksia eri paikkoihin ja mihinkään en edes päässyt haastatteluun. Minä olen myös sitä mieltä, että jos hakemuksessa mainitsee sanan työtön, se on kuin punainen vaate työnantajille. Heti leimataan hakija toisen luokan kansalaiseksi. Mieluummin kannattaa vain kärvistellä huonossakin paikassa ja yrittää samalla hakea muita töitä.


      • työnantaja
        paikkansa kirjoitti:

        Pitää muuten paikkansa. Olin keväällä 2004 5 kk työttömänä. Lähetin lukemattomat määrät hakemuksia eri paikkoihin ja mihinkään en edes päässyt haastatteluun. Minä olen myös sitä mieltä, että jos hakemuksessa mainitsee sanan työtön, se on kuin punainen vaate työnantajille. Heti leimataan hakija toisen luokan kansalaiseksi. Mieluummin kannattaa vain kärvistellä huonossakin paikassa ja yrittää samalla hakea muita töitä.

        olen kuullut muutamilta "yrittäjä kavereilta"ettei halua palkata työkkärin kautta porukkaa...syynä ne muutamat jotka pilaa kaikkien maineen.eli työhön tullessa tai jopa haastatteluissa ovat tehneet selväksi että meinaavat tehdä työnsä huonosti,jotta saisivat potkut ja takasin työttömäksi.Koulutuskin on työnantajalle kallista,ja todella ikävää kun jotku pilaavat työttömien maineet näin.


      • Anonyymi

        Ala puhelinmyyjäksi näät mitä helvettiä se on. Se jos mikä on perseestä ja syvältä päivän kohokohtia on kun saan jo ärsyyntyneet asiakkaat suuttumaan mut meidän pitää puhuu niille se asia loppuun asti. Aivansama mitä asiakas sanoo. Toki on niitä ihaniakin asiakkaita noin 90 % joille kiva soitella ja olla ystävällinen.


    • tolppa-apinalle-banaania

      Jakeluverkkoasentajan työ on perseestä. Se on erittäin kuormittavaa ja vaarallista. Palkalla tulee toimeen, mutta palkalla ei ole mitään väliä kun riskit on sitä luokkaa, että ei tiedä milloin lähtee töissä henki. Työssä joutuu käsittelemään myös kreosootti pylväitä. Näitä pylväitä sitten joudutaan pystyttämään viljpelloille ja pohjavesialueille sähköyhtiöiden määräyksestä. Sieltä ne myrkyt kulkeutuu myös ihmisten ja eläinten ruokaan ja juomaveteen.

      Voiko paskempaa työtä ollakkaan. Töitä täytyy tehdä ylipitkiä päiviä ilman taukoja. Hyvä kun syödä ehtii. Useasti joutuu syömään eväät lennossa kun ei ole aikaa ja tulosta täytyy tehdä. Työn kuormittavuus, vaarallisuus ja kiirellisyys yhdistettynä huonoihin työoloihin on aivan omaa luokkaansa. Helppo se on kynäniska paperinpyörittäjien toimistossa valittaa miten on rankkaa istua lämpimässä toimistossa. Samaan aikaan kun jakeluverkko asentajat kiipeilee tappopakkasessa jäisiä pylväitä pitkin ylös alas. Tai kesähelteillä kun myrkkypylväiden myrkyt höyrystyy hengitysilmaan ja sitä kautta kulkeutuu elimistöön. Kaikki vain sen takia, että ihmiset saisivat sähköä. Miun puolestani olkoot vaikka koko suomi ilman sähköä . Ei kiinnosta vittuakaan.

      • täyttä-kusetusta

        Sitä se "ns. työn tuottavuuden parantaminen "on duunari tekee enemmin mutta palkka pysyy entisellään tai jopa laskee samalla vaatimustasoa kiristetään entisestään aivan järjettömyyksiin asti mutta kynäniskat eivät mitään lisäkuormaa saa vaan lisää liksaa ja juurikin duunarin selkänahasta kaikki.

        Palkat ovat Suomessa täysin kehitysmaa luokkaa kun tietää mikä yleinen hintataso täällä muuten on. Parempi vaan lopettaa työnteko kun siitä ei elintaso nouse enää lainkaan.

        Duunarin työnteko on turhaa hommaa, viisas pääsee helpommalla.
        Porvarit tietty vittuilee kun heitä asia koskettaa ja pitää saada tyhmiä tekemään heille rahaa mutta täysin paskoilla liksoilla ja älyttömillä työmäärillä eli urakkavauhdilla mistä maksetaan pohjapalkkaa. Hanskat tiskiin vaan...ei kannata rehkiä porvarille rahaa.


      • Anonyymi

        Joo kiinteistöhoitajan työ on vielä paskempaa


    • padaspaskaaeikäkultaa

      Minä olen mielenkiintoisessa työssä ja tykkään kovasti siitä mitä teen työkseni, mutta työyhteisö sekä firman johdon asenne ja käytös työntekijöitä kohtaan vituttaa yli kaiken. Ennen töihin oli kiva mennä, mutta nykyään lasken vain tunteja ja minuutteja, koska työpäiväni loppuu. En tee mitään ylimääräistä, hanskat lyön tiskiin heti kun saa ja perävalot vilkkuu. En tiedä miten kauaa jaksan enää, sairauslomaa olen harkinnut, mutta en ole kuitenkaan siihen vielä lähtenyt. Työpaikan vaihto on hankalaa, koska ala on sellainen, ettei paikkoja auki ole juurikaan. Katselen kuitenkin aktiivisesti avoimia paikkoja, josko tärppäisi. Tosiaan nykyään vain sinnittelen, eihän se ole kuin 8 tuntia, sitten sieltä pääsee onneksi pois.

      Että kyllä se "unelmaduunikin" voi olla kullattua paskaa.

      Surullista.

      • Anonyymi

        >> Minä olen mielenkiintoisessa työssä ja tykkään kovasti siitä mitä teen työkseni, mutta työyhteisö sekä firman johdon asenne ja käytös työntekijöitä kohtaan vituttaa yli kaiken. Ennen töihin oli kiva mennä, mutta nykyään lasken vain tunteja ja minuutteja, koska työpäiväni loppuu. <<

        Toisten ihmisten kanssa työtä tekisi ihan mielellään, toisten kanssa taas ei millään. Olisi tosi hyvä, jos jotenkin saisi valita mieleisensä työkaverit, joiden kanssa natsaa ja työt sujuvat.

        Sen huomaa hyvin esim. vuorotyössä alalla, jossa on paljon työntekijöitä niin, että vuorossa olevat työtoverit vaihtelevat paljon. Toisten kanssa on kivaa ja hommat sujuu. Toisten kanssa työ taas on yhtä kivireen perässä vetämistä ja pahaa oloa.

        Kuitenkin ihan sama työ on kysymyksessä kaikkien kanssa.


      • Anonyymi

        Mieki lasken enkä tee minuttiakan ylimääräistä.


    • Anonyymi

      >> Kuinka moni on "unemiensa työssään"? <<

      Ihan virallisten galluppien mukaan vain 13% koko maailman työssäkäyvästä väestöstä pitää työstään. Joidenkin väitteiden mukaan peräti 99,9% vihaa työtään. Yksin ei siis ole, jos ei työstään tykkää.

      Onneksi on valinnan vapauskin olemassa. Kannattaa siis hakea sen paskaduunin ohessa parempaa tilalle, niin voi eräänä kauniina päivänä irtisanoutua. Ja jos ei muuta työtä löydy, niin kannattaa säästöön alkaa kerryttämään rahaa nykyisestä palkastaan tulevan työttömyysajan varalle. Silloin voi paremmin irtisanoutua, kun tietää omistavansa omaa rahaa karenssin ja työttömyyden aikana.

    • Anonyymi

      Sun työ on ihanaa; sä rakastat sitä ja kumarrat joka päivä kohti Kaabaa, että saa taas mennä ja olla töissä, ja usein et edes lähde välissä kotiin. Naureskelet siinä välissä, pankkitilisi kokoa ja mahtavia tulevaisuuden näkymiäsi, ihanaa kumppaniasi. Hyvää ja verratonta elämää ja koko ajan paranee.

    • Anonyymi

      jos siis työsi on P____tä niin sehän tarkoittaa sitä että itse on P___seen leikä.
      P.S. tämä tietomurunen taisi nyt tulla aloittajalle 17 vuotta liian myöhään.
      Toisaalta kyseinen aforismi kestää aikaa ja ajan hammasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe